Milloin happi luotiin?

mmom

Jos jumala loi kasvit(kolmas päivä) ennen aurinkoa (neljäs päivä) niin loiko hän ihmisen ennen happea samalla logiikalla koska sitä ei mainita luomistarinassa?

27

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • mmom

        Kysyisin mieluummin sinulta kun tällä keskustelupalstalla olemme..


      • mmom kirjoitti:

        Kysyisin mieluummin sinulta kun tällä keskustelupalstalla olemme..

        en oo Luoja


      • "1.Mooseksen kirja:
        1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        1:2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä"

        Ja missä kohtaa lukee että jumala loi veden?


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        "1.Mooseksen kirja:
        1:1 Alussa loi Jumala taivaan ja maan.
        1:2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä"

        Ja missä kohtaa lukee että jumala loi veden?

        heh heh


      • yurki1000js kirjoitti:

        heh heh

        heh heh heh

        Toistan siis kysymykseni:
        Ja missä kohtaa lukee että jumala loi veden?


      • fdsfdsfsfsdf

        Miten voit taata että joku isä tai abba vastaa kysymyksiin??????


      • fdsfdsfsfsdf kirjoitti:

        Miten voit taata että joku isä tai abba vastaa kysymyksiin??????

        Vastaan heti kun sinä vastaat minun kysymykseeni.


      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        heh heh heh

        Toistan siis kysymykseni:
        Ja missä kohtaa lukee että jumala loi veden?

        Ilman Luojaa ei olisi mitään. Simbeliä:)


      • fdsfdsfsfsdf kirjoitti:

        Miten voit taata että joku isä tai abba vastaa kysymyksiin??????

        Ei joku isä, vaan ISÄ. Miksei Luoja vastaisi omille lapsilleen? Minä luotan Isään/Abbaan. Ai miks? Koska Hän lahjoitti minulle pelastavan uskon.


      • yurki1000js kirjoitti:

        Ilman Luojaa ei olisi mitään. Simbeliä:)

        Missä kohtaa tuossa raamatun kohdassa lukee että jumala loi veden? Näyttää olevan aika hankalaa vastata yhteen kysymykseen.


      • fdsfdsfsfsdf
        yurki1000js kirjoitti:

        Ei joku isä, vaan ISÄ. Miksei Luoja vastaisi omille lapsilleen? Minä luotan Isään/Abbaan. Ai miks? Koska Hän lahjoitti minulle pelastavan uskon.

        Luotatko Allahiin?



      • Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Missä kohtaa tuossa raamatun kohdassa lukee että jumala loi veden? Näyttää olevan aika hankalaa vastata yhteen kysymykseen.

        niin


      • fdsfdsfsfsdf
        yurki1000js kirjoitti:

        En luota Allahiin. Ai miks? Koska Allah on kuujumala.
        https://www.google.fi/#q=moon god allah

        Tunnetko olevasi onnekas että olet löytänyt sen ainoan oikean jumalan niiden tuhansien joukosta?


      • fdsfdsfsfsdf kirjoitti:

        Tunnetko olevasi onnekas että olet löytänyt sen ainoan oikean jumalan niiden tuhansien joukosta?

        Fds. En itse löytänyt oikeaa Paimenta, vaan Hän löysi minut.

        Joh:
        15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
        15:17 Sen käskyn minä teille annan, että rakastatte toisianne.
        15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
        15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
        15:20 Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi.' Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.
        15:21 Mutta kaiken tämän he tekevät teille minun nimeni tähden, koska he eivät tunne häntä, joka on minut lähettänyt.
        15:22 Jos minä en olisi tullut ja puhunut heille, ei heillä olisi syntiä; mutta nyt heillä ei ole, millä syntiänsä puolustaisivat.
        15:23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.


      • yurki1000js kirjoitti:

        niin

        Ja vastauksesi oli siis niin? Et sitten miyään parempaa keksi.


      • tieteenharrastaja
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        heh heh heh

        Toistan siis kysymykseni:
        Ja missä kohtaa lukee että jumala loi veden?

        Maan osana on myös melkoisesti vettä.


      • tieteenharrastaja kirjoitti:

        Maan osana on myös melkoisesti vettä.

        "1:2 Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä"

        Maa oli autio ja tyhjä, vettä siis ei ollut mutta kuitenkin jo samassa lauseessa vettä on. Luonto ja kasvit ovat osa Maata mutta niitä ei ollut.


      • Ole vastaamati kun et kykene vastaamaan kysymykseen.


      • vanha-auto
        Kimmo_Kuu_Seikkailuun kirjoitti:

        Ja vastauksesi oli siis niin? Et sitten miyään parempaa keksi.

        niin


    • Raamatun luomiskertomuksessa ei tietenkään voida luetella jokaista asiaa, jonka Jumala on luonut, mutta Raamattu kyllä muualla kertoo, että Jumala on luonut kaikki, siis myös hapen.

      "Sillä, meidän Herramme ja meidän Jumalamme, olet arvollinen saamaan ylistyksen ja kunnian ja voiman, sillä sinä olet luonut kaikki, ja sinun tahdostasi ne ovat olemassa ja ovat luodut." (Ilm.4:11)

    • 000010

      Kysyit: Milloin happi luotiin?

      Raamatun luomiskertomus : "Alussa Jumala loi taivaan ja maan ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä".
      Koska vesi koostuu kahdesta vetyatomista ja yhdestä happiatomista (H2O), niin vesi, joka sisältää happea, syntyi taivaan ja maan luomisen yhteydessä. Vedestä ja veden kautta on kaiki luotu, toteaa Jumalan sana.

      "Jos jumala loi kasvit (kolmas päivä) ennen aurinkoa (neljäs päivä) niin loiko hän ihmisen ennen happea samalla logiikalla koska sitä ei mainita luomistarinassa?"

      Koska luomiskertomuksen mukaan ihmisen luominen maan tomusta tapahtui jo siinä vaiheessa, kun maan päällä ei kasvanut vielä ruohoa, eikä pensaita, niin ihmisen luominen tapahtui Jumalan toisen luomispäivän "aamuvarhaisella". Vasta toisen luomispäivän jälkipuolella Jumala loi siementä tekevät ruohot ja hedelmiä tekevät puut Paratiisiin.

      Kolmantena, ei siis neljäntenä Jumalan luomispäivänä, Jumala loi valot: auringon kuun ja tähdet.

      Tiedetarinan mukaan maapallon alkumeri syntyi vesipitoisten komeettojen ja asteroidien pommittaessa maata sen alkuvaiheessa. Toivat mukanaan alkumereen myös sen ns. alkumikrobin, josta tuntemamme mikrobi-, kasvi- ja eläinkunta alkoivat kehittymään alkumeressä, jatkumona elämä kuivalla maalla.

      • Älä höpise. Siihen aikaan kun maailma luotiin, alkuaineita olivat maa, vesi, ilma ja tuli. Väitteet siitä, että vesi ja ilma olisivat muka jotakin alkuaineiden seoksia, on täysin järjetön ja ateistit ja evolutionistit keksivät sen jotta pääsivät Jumalasta eroon. :-)


      • IlkimyksenKilttiEno
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Älä höpise. Siihen aikaan kun maailma luotiin, alkuaineita olivat maa, vesi, ilma ja tuli. Väitteet siitä, että vesi ja ilma olisivat muka jotakin alkuaineiden seoksia, on täysin järjetön ja ateistit ja evolutionistit keksivät sen jotta pääsivät Jumalasta eroon. :-)

        Nyt kiinni se simapullon korkki!


      • tosityhmä
        PuhuvaKärmes kirjoitti:

        Älä höpise. Siihen aikaan kun maailma luotiin, alkuaineita olivat maa, vesi, ilma ja tuli. Väitteet siitä, että vesi ja ilma olisivat muka jotakin alkuaineiden seoksia, on täysin järjetön ja ateistit ja evolutionistit keksivät sen jotta pääsivät Jumalasta eroon. :-)

        En tiedä mistään mitään mutta siitä huolimatta tiedän että tuossa ei ole mitään todellisuutta.


      • IlkimyksenKilttiEno kirjoitti:

        Nyt kiinni se simapullon korkki!

        *burp*


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi laatikkomansikoihin jätetty kannat?

      Tympeä homma kotona sitten poistaa...
      Maailman menoa
      223
      3256
    2. Ikkunoitten takana tirkistelijä

      Kyllä! Itseänsä vielä alapäästä esittelee..Hiljattain tuli ilmi että syksyllä ahistellu ikkunoitten takana taskulampun
      Suomussalmi
      7
      2219
    3. En ollut varma

      Tunnistiko/hoksasiko kuka olen niin siksi en viitsinyt sanoa mitään 😔🫣😂 yleensä kyllä tervehdin tuttuja, paitsi sillo
      Ikävä
      11
      2034
    4. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      105
      2029
    5. Mitä sanoisit kaivatullesi juuri nyt?

      Mitä sanoisit hänelle?
      Ikävä
      165
      1690
    6. Ymmärrät sanomattakin

      Että ollaan kielletyllä alueella. Silti nainen sinun vaikutus on suurempi kuin kenekään toisen koskaan. En voi tälle as
      Ikävä
      89
      1613
    7. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      98
      1553
    8. SDP-johtoinen hallitus luo vakaan yritys- sekä työmarkkinaympäristön

      Vaikka mitä puhutaan SDP-johtoinen hallitus luo vakaimman ja ennustettavimman yritys- ja työelämäympäristön. Mm. niin e
      Maailman menoa
      140
      1232
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      68
      1115
    10. Kuvaile nainen itseäsi

      Niin katsotaan, oletko kaivattuni. Kiitos. 💛
      Ikävä
      50
      1086
    Aihe