Mieheni salasi menneensä viime kotimaan reissulla kihloihin . Häät tulossa ramadanin aikaan . Ei oo kiva ei . Mekin ollaan imamin puheilla käyty koska se oli miehelle tärkeää eli islamilaisittain olen vaimo vaikka vanha sellainen.
Mieheni otti salaa morsiamen
11
259
Vastaukset
- Khadjai
Mitä kaikkea imaami teille neuvoi? Kävittekö ihan suomalaisessa islamilaisessa seurakunnassa kysymässä?
Suomessa ei ole mitään merkitystä muulla kuin virallisiin papereihin merkityllä avioliitolla. Jos sellainen on olemassa, muut ovat, kuten kansa hauskasti asian ilmaisee, "huoraamista".
- Itkupilli100
Tottahan tuo on. Nuori on aina nuori. Ja saa lapsia mitä minä en enää halua. Mietin, että jään seuraamaan tilannetta . Ei oo kiire minnekkään enää. Kuulostelen, millaista on olla toinen nainen, toinen vaimo. Jos ei pää kestä, sitten lopetan. Imaami ei mitään tällasista tilateista ennakkoon varoittanut. Käsittääkseni asiasta olisi meiheni minulle pitänyt ennakkoon kertoa. Perusteli ettei morsian ole vielä "varma nakki" jos perhe löytää varakkaamman miehen, morsiuslupaus voidaan perua. Ei varmaan miehellekkään helppoo tollanen epätietoisuus. Raha on tärkeää näissä tilanteissa ilmeisesti edelleenkin. Seksi astuu kuvioon vasta avioliiton varmistuttua. Aluksi olin mustasukkainen . Nyt mietin että joillkin tutuillani on sivusuhteita, kai aika yleistä Suomessakin. Onko tää niin erilaista? Mies uskonnollinen eikä sivusuhteet muuten ole toivelistalla.
- vbcnvnbcnvb
Kukin itse päättäköön mitä on valmis hyväksymään puolisonsa käyttäytymiseltä. Inhottavaa tietystikin periaatteessa on, että löytyy yhteisöjä, joiden mielestä miehellä on oikeus solmia ihan täysipainoisia avioliittoja vaimonsa mielipiteistä välittämättä.
Vaimollahan sitten taas ei ole vastaavasti samaa oikeutta.
- beethooven
Sitä sattuu sain aikoinaan lankomieheltä noin seitsemän erinimisellä naisen nimellä olevaa sormusta itselleni?
- Itkupilli100
Minulla ei -muslimina mutta uskonnoista kiinnostuneena ei ollut tietoa tästä morsian-asiasta. Tarkoitan juuri tuota, että morsiammia voi olla useita eikä kihlaus johda avioliittoon . Mieheni veljellä on ollut parin vuoden sisällä pari kihlausta, joista molemmat on perunut . Ilmeisesti kihlausaika on sama kuin meikäläisittäin seurusteluaika. On mahdollisuus skypettää tai ainakin jutella puhelimessa, mikä ilman kihlausta olisi ehkä perheen silmissä kiellettyä.
Kertoisitko suhteestanne tarkemmin, niin voimme arvioida juttusi totuudellisuutta? Itse epäilen, että puhut potaskaa...
Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Lapsia? Ikänne? Miehesi kotimaa? Koulutuksenne? Ammattinne? Miten olette asiaa käsitelleet? Jos ette ole, miksi ette ole?- Asianoikeakäsittely
InhottavaRealisti kirjoitti:
Kertoisitko suhteestanne tarkemmin, niin voimme arvioida juttusi totuudellisuutta? Itse epäilen, että puhut potaskaa...
Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Lapsia? Ikänne? Miehesi kotimaa? Koulutuksenne? Ammattinne? Miten olette asiaa käsitelleet? Jos ette ole, miksi ette ole?Suomessa kaksinnaiminen on selkeesti rikos. Eikä puolisolta/yhteisestä taloudesta saa kavaltaa yhdessä tai erikseen hankittua omaisuutta ilman sopimusta tai suostumusta. Imaamit v*****n, niilä ei ole eikä saa olla lainsäädännössämme mitään virkaa, vaan käänny ensin paikkakuntasi oikeusaputoimiston puoleen jos olet varaton, tai palkkaa suoraan oma asianajaja jos on varaa. Nimittäin jos näyttää siltä että menetät jotain tässä keississä. Parasta olisi jättää mies heti morsiamineen pois elämästäsi.
- Itkupilli100
No en koe yksityiskohtien meistä olevan tarpeellisia. Olemme ollleet yhdessä muutaman vuoden. Olemme toki kahdestaan asiasta jutelleet asian vahingossa minulle selvittyä, mm. puhelut joita meni juttelemaan toiseen huoneeseen. Stalkkasin facesta, että ko. soittaja on nainen ja tajusin heti missä menään. Kysyttäessä mies ei asiaa kiistänyt vaan myönsi heti.
Ehkä keskustelun tarkoitus oli kysyä, onko muilla tällasta tilanetta ollut tai kuulleet että olisi? Mieheni mukaan Suomessakin on paljon suomalaisia naisia joilla muslimimies jolla muista vaimoja . Ja että suomivaimo on tietoinen muista vaimoista/vaimosta. Voiko niin elää? Suomessahan asiaa ei pääosin hyväksytä. Totuus kuitenkin on , että ihmisillä on sivusuhteita ja tosi sekin tuomittavaaa, mutta puhun nyt TODELLISUUUDESTA , jossa elämme eikä ideaalista. Kuinka moni yltää ideaaliin mies nainen togeher forever . Mietiskelen vaan.- werew
Ei siinä ehkä sinänsä ole ihmeempiä tuomitsemisia, mutta moniko moista sietäisi?
Ja eikö häiritse se, ettei naisella taasen ole samoja oikeuksia hankkia toista aviomiestä?
Itse en ainakaan ryhtyisi kakkoseksi kellekään, enkä sietäisi sellaista kuvioihin muutenkaan.
Aika erikoista on jos ei yksi kerrallaan pärjää.
Joku hetkellinen sivusuhde on aika eri asia kuin toinen vaimo.
- okkigaam
Kunnes maailman tilanne selviää niillekin jotka sanovat: EI se minun koske!!!
On noustava barrikaadeille pelkäämättä, meneekö duuni, sukulaiset, mitä minusta ajatellaan, etc,etc...
Saatava väärin tekijät tuomiolle, kaikesta siitä missä kusivat kansaa silmään.
Jostain on löydettävä se joukkohenki ja hyväksyttävä keinot, joiden kautta saatamme menettää jotain. Saada takaisin vapaus, ihmisarvo, alistuneisuus on unohdettava. Kivulla synnytettävä uusi liitto, joka hajoittaa eu -> kirkon ja jättää meille valinnan vapauden.
Me emme ole yksin. Luotan, että tuolla jossain on ne jotka haluavat antaa meille voimaa, valoa, uskoa. Totuus on miekka ja kilpi panssari pahutta vastaan.
Niillä aseilla saamme ihmeitä aikaan.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla5301724Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18867- 84843
Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k101796- 63705
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49701Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki2677- 63666
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?65598- 65533