Yksiö Lauttasaaressa, uudehko kolmio Espoossa, eivät vaikeita myytäviä. Perikunta myy, yli puoli miljoonaa pitäisi saada joten välityspalkkioilla on väliä. Mitkä on halpoja ja hyviä välittäjiä?
Halvimmat välityspalkkiot
10
152
Vastaukset
Jos helppoja myydä ja tiedät hintatason, mihin tarvitset välittäjää? Välittäjä on paikallaan haastavammissa kohteissa.
- Tarjouskilpailu1
Olen laiska. Toisaalta siinä pääsisi kyllä aika hyviin tuntipalkkoihin joten pitää ensin katsoa tarjoukset ja sitten ehkä itse myydä. Perikuntaan ei kuulu minun lisäksi kuin sisko. Hintataso on kyllä selvillä ja se on perukirjaan merkitty.
Tarjouskilpailu1 kirjoitti:
Olen laiska. Toisaalta siinä pääsisi kyllä aika hyviin tuntipalkkoihin joten pitää ensin katsoa tarjoukset ja sitten ehkä itse myydä. Perikuntaan ei kuulu minun lisäksi kuin sisko. Hintataso on kyllä selvillä ja se on perukirjaan merkitty.
Jos saatte paremman hinnan, niin verottajalle voi vielä päivittää tuota hintatasoa (kannattaa, koska perintövero on pienempi kuin myyntivoiton vero teidän tapauksessanne).
Toisaalta, välittäjän palkkon voi kyllä vähentää verotuksesta, eli ei se kokonaan tule tappioksi.- Tarjouskilpailu1
Perukirjassa asuntojen arvo on yhteensä 510 tuhatta. Jos saadaan myytyä 525 tuhannelle ja välityspalkkio on 15 tonnia niin ei tule veroseuraamuksia vai miten se menee? Perintövero on tullut, ensimmäisen erän eräpäivä 1.8.
Perukirjassa asuntojen arvo on yhteensä 510 tuhatta. Jos saadaan myytyä 525 tuhannelle ja välityspalkkio on 15 tonnia niin ei tule veroseuraamuksia vai miten se menee? Perintövero on tullut, ensimmäisen erän eräpäivä 1.8.
Myyntivoitto on myyntihinta - hankintahinta (510) - kulut. Niistä verottaja sitten muistaa.
Perintöverotusta voi vielä korjata.- Tarjouskilpailu1
Myyntihinta 525 vähennettynä hankintahinta eli perukirjaan merkittyä 510 ja siitä vielä vähennetään välityspalkkio 15 niin eihän siitä mitään myyntivoittoa tule eikä verojakaan.
Kannattaa lähettää sähköpostitse tarjoukset usealle välittäjälle vai miten olette toimineet? - Oma_tai_välittäjän_tasku
Myyntihinta 525 vähennettynä hankintahinta eli perukirjaan merkittyä 510 ja siitä vielä vähennetään välityspalkkio 15 niin eihän siitä mitään myyntivoittoa tule eikä verojakaan.
Kannattaa lähettää sähköpostitse tarjoukset usealle välittäjälle vai miten olette toimineet?Kokeilkaapa ilman välittäjää. Ainakin minä maksaisin mielelläni 15000 euron myyntivoitosta 4500 veroa ja pistäisin kymppitonnin taskuuni. Paljon mieluummin kuin välittäjän taskuun.
- Ajoissa.myynyt
Itse tingin välityspalkkion 0,6 prosenttiin. Tämä siis Helsingissä. Kilpailu on kovaa ja kannattaa tinkiä kunnolla.
Jos kämpästä saa 300 000 euroa, tuokin on välittäjälle pari tonnia mikä on ihan mukava hinta niin pienestä hommasta."Jos kämpästä saa 300 000 euroa, tuokin on välittäjälle pari tonnia mikä on ihan mukava hinta niin pienestä hommasta. "
Tervetuloa nyt ensin katsomaan sitä "pienen homman" tekemistä käytännössä. Lisäksi kannattaa muistaa, että välittäjälle jää vain pieni siivu tuosta 0,6 % palkkiosta, eli aivan turha sitten edes olettaa saavansa asiaan omistautuneen välittäjän, joka vielä maksimoi ammattitaidollaan asunnosta saatavan hinnan.
Mutta sinun kaltaisten ansiosta köyhät ostavat halpaa palvelua ja pysyvät köyhinä, varakkaammat maksavat palvelusta enemmän ja kartuttavat sitä kautta varallisuuttaan.
- AsuntoaMyymässä
2,48% välityspalkkio, onko se halpa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.
Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.131970Purrasta tehty huoli-ilmoitus
Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b0161831514Parrakkaat miehet ovat inhottavia ja vastenmielisiä
Ennen Suomi ja koko maailma oli täynnä kasvonsa hyvinhoitavia miehiä. Tänä päivänä lähes kaikki miehet ovat kuin jotain1461317Pelottaa kohdata hänet
En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt971288Olisin halunnu vaan tutustua
Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno381178- 84908
Naiseni on todellinen seksipeto
Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu44840Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."
Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks13797Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.
Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.138793Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas123773