Olen 28-vuotias synnyttämätön nainen ja olen miettinyt pidempää kuparikierukan hankintaa. E-pillereitä (yhdistelmä) olen syönyt 17-vuotiaasta asti. Olen myös kärsinyt aknesta, johon olen saanut elämäni aikana peräti neljä Roaccutan-kuuria. Nyt viimeiset 10 vuotta ihoni on ollut suhteellisen hyvä, kiitos e-pillerien.
Koko aikuisiän haluni ovat olleet olemattomat ja olenkin aina miettinyt, onko e-pillereilla mahdollisesti ollut koko tämän ajan vaikutusta asiaan. Nuorempana seksi kiinnosti, mutta nyt aikuisiällä sitä ei ole juurikaan tullut edes mietittyä. Näen välillä kyllä unta (hyvästä) seksistä, mutta siihen se jääkin.
Olen käyttänyt Yasminia, Zoelya, Cypretyliä ja Dizaa. Zoelyn ei sopinut alkuunkaan, aiheutti kroonista bakteerivaginoosia (kutinaa, kirvelyä jne.), jota kesti niin kauan, kunnes gynekologi tajusi vaihtaa Cypretyliin. Cypretyliin siksi, että minulla oli taipumusta huonoon ihoon, se oli toiminut minulla aikaisemminkin ja sen hormonimäärä oli korkeampi. Gynekologi uskoi, että liian vähäinen hormonimäärä Zoelyssä aiheutti minulle vulvodynian kaltaisia oireita. Cypretylin kanssa meni pari vuotta loistavasti, kunnes (toinen) gynekologi päätti, etten voi enää jatkaa niin korkeahormonisella valmisteella. Vaihdettiin sitten Dizaan, jota olen käyttänyt nyt vähän vajaan vuoden. Tänne päätin lähteä kirjoittamaan siksi, että minulla alkoi taas kolme päivää sitten samanlainen kutina ja kirvely, kuin aikoinaan Zoelyn kanssa, ja hieman pelottaa, jos tämä tulee jatkumaan samalla tavalla kuin Zoelyn kanssa...
Tästä päästäänkin itse asiaan, eli siihen, voisiko kuparikierukka olla minulle sopiva ratkaisu? Ei tarvitsisi taistella eri pillerimerkkien kanssa, mutta pelottaa, jos ihoni räjähtää. Naisella mikään ei mielestäni ole pahempi itsetunnon alentaja, kuin huono iho. Myös halujen palaaminen olisi tietysti toivelistalla... Tämän lisäksi kärsin nuorena kovista kuukautiskivuista ja runsaasta vuodosta. Monet ovat sanoneet, että kuparikierukka usein pahentaa näitä entisestään.
Toivoisin tähän ketjuun muiden vastaavanlaisia kokemuksia ja mahdollisia ratkaisuja.
Kuparikierukka, halut ja akne/finnit?
Mikäneuvoksi
2
1548
Vastaukset
- Ansku01
Kokeile Gynefix-kierukkaa, joka sopii myös synnyttämättömille. Se on kuparinen, mutta ei lisää kuukautisten määrää.
- Mikäneuvoksi
Hei kiitos tästä ihan hirveästi! Joskus luin GyneFixistä, mutta onnistuin unohtamaan sen nimen tässä välissä ja yritin etsiä sitä kissojen ja koirien kanssa siinä kuitenkaan onnistumatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3076992Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151307- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541086Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411041Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992