Mitäs mieltä kreationistit ovat kilpailijasta?

Kristityt kreationistit ovat saaneet kilpailijan.

”Oktar on tunnettu turkkilainen kreationisti eli hän pohjaa maailmankatsomuksensa evoluutioteorian sijaan islamilaiseen luomiskertomukseen.”

”Oktarin 800-sivuista kirjaa The Atlas of Creation on lähetetty tuhatmäärin esimerkiksi Yhdyvaltalaisille tiedemiehille, kongressinjäsenille ja tiedemuseoihin.”

Mitenkä nyt on, millä tavoin tuo kreationismi poikkeaa eräiden kristittyjen versiosta.

”Ylen haastattelema arabialaismies päätti tutustua saamaansa teokseen.
Siitä tuli epämiellyttävä olo.
– Kirja oli todella tiukan linjan fundamentalistinen islamilainen opus. Kaikki muut kuin muslimit tuomitaan siinä harhaoppisiksi ja tekopyhiksi. Oli helpottavaa kuulla, ettei kirja ollut kohdistettu pelkästään minuun, vaan että muutkin alueella olivat saaneet sen.”

Jopa muslimitkin kokevat sen ahdistavaksi.

”Adnan Oktar on Turkissa tunnettu myös televisioevankelistana, joka on muodostanut ympärilleen kultin.”

Ylen uutiset ”Postiluukuista tungetut oudot kirjat hämmentävät Helsingissä – "Tuli epämukava olo, kun pohdin onko kyseessä Isisin propaganda" 3.5.2017

31

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäilemättä mieluinen kilpailija?

      Huomioon täytyy kuitenkin ottaa se, että Räyhis on kiukutellut minulle siitäkin, että kiistelen vapaa-ajattelijoiden kanssa. Se on jo todellista räyhäämistä!

      • MummomuoriEikirj

        Ehkä nyt löytyi yhteistä näillä kahdella? 😂


      • atte.mammalle
        MummomuoriEikirj kirjoitti:

        Ehkä nyt löytyi yhteistä näillä kahdella? 😂

        Sinulla on yhteistä kaikkien ateistejen kanssa. Oletko huomannut, että kukaan uskova ei koskaan komppaa sinua.
        Vain ateistit ja varsinkin homottaja atet ovat kanssasi samaa mieltä kaikaesta.
        Siinä sinulle yhteistä 🙄


      • MummomuoriEikirj
        atte.mammalle kirjoitti:

        Sinulla on yhteistä kaikkien ateistejen kanssa. Oletko huomannut, että kukaan uskova ei koskaan komppaa sinua.
        Vain ateistit ja varsinkin homottaja atet ovat kanssasi samaa mieltä kaikaesta.
        Siinä sinulle yhteistä 🙄

        Riittää kun Täällä oikeassa elämässä Me uskovat emme riitele! Olen saanut tutustua mm. kirkkoherraan joka on kortti. Hän mielellään keskusteli kanssani.


      • atte.mammalle kirjoitti:

        Sinulla on yhteistä kaikkien ateistejen kanssa. Oletko huomannut, että kukaan uskova ei koskaan komppaa sinua.
        Vain ateistit ja varsinkin homottaja atet ovat kanssasi samaa mieltä kaikaesta.
        Siinä sinulle yhteistä 🙄

        >Oletko huomannut, että kukaan uskova ei koskaan komppaa sinua.

        Olen huomannut, että kukaan joka on missään asiassa samaa mieltä mummomuorin kanssa ei ole mielestäsi uskova, Räyhis. Näin helppoa se on leimata ja lokeroida itseään fiksummat, joita täällä sinuun nähden onkin jokseenkin kaikki, jopa Mikko ja Pertsa.

        Oletko sinä huomannut, että sinua ei komppaa koskaan ikinä milloinkaan kukaan muu kuin sinä itse ja siamilainen kaksosesi Korkkiruuvi? 😃


      • atte.mammalle
        MummomuoriEikirj kirjoitti:

        Riittää kun Täällä oikeassa elämässä Me uskovat emme riitele! Olen saanut tutustua mm. kirkkoherraan joka on kortti. Hän mielellään keskusteli kanssani.

        Sinä et ole mikään uskova vaan liberaaliteologi (korkeintaan) .


      • kirveleekö
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Oletko huomannut, että kukaan uskova ei koskaan komppaa sinua.

        Olen huomannut, että kukaan joka on missään asiassa samaa mieltä mummomuorin kanssa ei ole mielestäsi uskova, Räyhis. Näin helppoa se on leimata ja lokeroida itseään fiksummat, joita täällä sinuun nähden onkin jokseenkin kaikki, jopa Mikko ja Pertsa.

        Oletko sinä huomannut, että sinua ei komppaa koskaan ikinä milloinkaan kukaan muu kuin sinä itse ja siamilainen kaksosesi Korkkiruuvi? 😃

        Onko perseesi taas ruvella, Räyhis?


      • repen.naapuri

        Miksi sinä bakteerinaivoinen länkkä jatkuvasti kyselet, vaikka sinulle on vastattu?

        Repe on varakas ja hevospeniksinen kundi, jonka talous on turvattu loppuelämäksi. Hän myi aikoinaan isältänsä perineen firman ja teki sillä jättimäisen tilin, joten Repellä ei ole mitään tarvetta päivätyön raatamiseen. Jonkin asteista osakekauppaa Repe käy, mutta se hoituu helposti lutikkapalstalle spämmäämisen ohella. Raha-asioita Repen ei tarvitse miettiä ollenkaan, koska sitä löytyy enemmän kuin tarpeeksi.


      • OletOriginat.Räyhis
        repen.naapuri kirjoitti:

        Miksi sinä bakteerinaivoinen länkkä jatkuvasti kyselet, vaikka sinulle on vastattu?

        Repe on varakas ja hevospeniksinen kundi, jonka talous on turvattu loppuelämäksi. Hän myi aikoinaan isältänsä perineen firman ja teki sillä jättimäisen tilin, joten Repellä ei ole mitään tarvetta päivätyön raatamiseen. Jonkin asteista osakekauppaa Repe käy, mutta se hoituu helposti lutikkapalstalle spämmäämisen ohella. Raha-asioita Repen ei tarvitse miettiä ollenkaan, koska sitä löytyy enemmän kuin tarpeeksi.

        Mikset Repe vastaa omalla nikilläsi? Onko valheesi jo niin paksua, että hävettää?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Oletko huomannut, että kukaan uskova ei koskaan komppaa sinua.

        Olen huomannut, että kukaan joka on missään asiassa samaa mieltä mummomuorin kanssa ei ole mielestäsi uskova, Räyhis. Näin helppoa se on leimata ja lokeroida itseään fiksummat, joita täällä sinuun nähden onkin jokseenkin kaikki, jopa Mikko ja Pertsa.

        Oletko sinä huomannut, että sinua ei komppaa koskaan ikinä milloinkaan kukaan muu kuin sinä itse ja siamilainen kaksosesi Korkkiruuvi? 😃

        Mikä hupaisinta, olen joskus samaa mieltä täälläkin olevien uskovien kanssa. Siinä alkaa sitten ripuilu, miten kääntää se oma mielipide toiseksi, ettei tarvisisi olla samaa mieltä kanssani. :D :D


      • mummomuori kirjoitti:

        Mikä hupaisinta, olen joskus samaa mieltä täälläkin olevien uskovien kanssa. Siinä alkaa sitten ripuilu, miten kääntää se oma mielipide toiseksi, ettei tarvisisi olla samaa mieltä kanssani. :D :D

        Itsekin olen joskus saanut hurjan ryöpytyksen kaukaa asian vierestä samassa tilanteessa. Tai varmaan aina kun noin on päässyt käymään.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Itsekin olen joskus saanut hurjan ryöpytyksen kaukaa asian vierestä samassa tilanteessa. Tai varmaan aina kun noin on päässyt käymään.

        Eiköhän täöällä käytännössä häiriköine 1-2 ressukkaa.


      • eivääränkanssa
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Itsekin olen joskus saanut hurjan ryöpytyksen kaukaa asian vierestä samassa tilanteessa. Tai varmaan aina kun noin on päässyt käymään.

        Kyllä se paholainenkin siteerasi Jumalan Sanaa, mutta Jeesus ei ollut paholaisen kanssa samaa mieltä kertaakaan.


      • eivääränkanssa kirjoitti:

        Kyllä se paholainenkin siteerasi Jumalan Sanaa, mutta Jeesus ei ollut paholaisen kanssa samaa mieltä kertaakaan.

        Niin. Kyllä kai Räyhistä Paholaisenkin toimintatapoihin voi verrata. Totta.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Itsekin olen joskus saanut hurjan ryöpytyksen kaukaa asian vierestä samassa tilanteessa. Tai varmaan aina kun noin on päässyt käymään.

        Pääasia tuntuu olevan laittaa hanttii vaikka periaatteesta :D


      • atte.mammalle kirjoitti:

        Sinulla on yhteistä kaikkien ateistejen kanssa. Oletko huomannut, että kukaan uskova ei koskaan komppaa sinua.
        Vain ateistit ja varsinkin homottaja atet ovat kanssasi samaa mieltä kaikaesta.
        Siinä sinulle yhteistä 🙄

        Mummomuori : Jos et tiedä, koska et tiedä asioista mitään, miksi sinun täytyy hapattaa itsesi, sääkin.


    • Islamilainen kreationismi ei poikkeakaan kristillisestä sanatarkkaan Raamatun tulkintaan perustuvasta kreationismista.

      Uudesta ilmiöstä ei kuitenkaan ole kyse ja kreationismia opetetaan jopa yliopistoissa joissakin arabimaissa. Ja näillä yliopistoilla on sentään virallinen asema yliopistoina toisin kuin esimerkiksi amerikkalaisilla kreationismia opettavilla itseään yliopistoiksi kutsuvilla fundamentalismin ajatushautomoilla.

      • "Islamilainen kreationismi ei poikkeakaan kristillisestä ..."

        Tuosta olisi hyvä tietää enemmän. Mikä on samaa ja mikä erilaista.


      • kiiskivastarannalta
        mummomuori kirjoitti:

        "Islamilainen kreationismi ei poikkeakaan kristillisestä ..."

        Tuosta olisi hyvä tietää enemmän. Mikä on samaa ja mikä erilaista.

        No ei kun ala lukemaan ja tutkimaan.

        Ps: Snä et ilmeisesti usko, että Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja ihmisen?
        Jos on ollut evoluutio, silloin ei ole voinut olla syntiinlankeemusta. Mihin sinä silloin tarvitset Jeesusta? En ole nähnyt sinun puhuvan pelastuksesta tai synnistä. Raamattua et pidä Jumalan sanana? Eli oletko ollenkaan uskossa? Valitettavasti kommenttejasi lukiessa ei tule ajatusta, että tässä puhuu ihminen, joka on uskovainen. Puheesi ovat enemmänkin provokaatiota ja uskovaisten nimittelyä.

        On totta, että kristillisissä piireissä on henkilöitä, joiden toiminnassa on puutteita ja suoranaista väärinkäytöstä. Sen vuoksi onkin tärkeää lukea Raamattua ja rukoilla, että hengellinen näkökyky toimii, että erotamme, missä hengessä ihminen ja toimii. Kun ihminen alkaa itse mestaroida ja alkaa palvoa ennemmin luotua (esim. itseään) kuin Luojaa, seuraa siitä onnettomuus.

        Mielestäni sinä aiheutat vahinkoa meille uskovaisille. Lietsot vihamielistä asennetta meitä kohtaan luokittelemalla ja maalailemalla mahdollisia uhkakuvia. Ja kaikki tämä vain siksi, että uskomme, mitä Raamatussa sanotaan ja haluamme noudattaa Jumalan sanaa.


      • kiiskivastarannalta kirjoitti:

        No ei kun ala lukemaan ja tutkimaan.

        Ps: Snä et ilmeisesti usko, että Jumala on luonut maailmankaikkeuden ja ihmisen?
        Jos on ollut evoluutio, silloin ei ole voinut olla syntiinlankeemusta. Mihin sinä silloin tarvitset Jeesusta? En ole nähnyt sinun puhuvan pelastuksesta tai synnistä. Raamattua et pidä Jumalan sanana? Eli oletko ollenkaan uskossa? Valitettavasti kommenttejasi lukiessa ei tule ajatusta, että tässä puhuu ihminen, joka on uskovainen. Puheesi ovat enemmänkin provokaatiota ja uskovaisten nimittelyä.

        On totta, että kristillisissä piireissä on henkilöitä, joiden toiminnassa on puutteita ja suoranaista väärinkäytöstä. Sen vuoksi onkin tärkeää lukea Raamattua ja rukoilla, että hengellinen näkökyky toimii, että erotamme, missä hengessä ihminen ja toimii. Kun ihminen alkaa itse mestaroida ja alkaa palvoa ennemmin luotua (esim. itseään) kuin Luojaa, seuraa siitä onnettomuus.

        Mielestäni sinä aiheutat vahinkoa meille uskovaisille. Lietsot vihamielistä asennetta meitä kohtaan luokittelemalla ja maalailemalla mahdollisia uhkakuvia. Ja kaikki tämä vain siksi, että uskomme, mitä Raamatussa sanotaan ja haluamme noudattaa Jumalan sanaa.

        Jossain välissä. Ajattelin vain, että etenkin kreationisteilla on jo tästä hyviä vinkkejä.

        Raamattu on sanaa Jumalasta. Ei siis mikään palvonnan kohde. Synnistä olen puhunut paljonkin, mutta en käytä sitä uskonnollista retoriikka kuin esim. sinä. Asian sisältö on olennaisempaa, ei jatkuva tiettyjen termien hokeminen.

        Maailmankatsomukseni on teologinen evoluutio, kuten luterilaisella (sekä muilla perinteisillä kirkoilla) kirkollakin on.

        ”Ja kaikki tämä vain siksi, että uskomme, mitä Raamatussa sanotaan ja haluamme noudattaa Jumalan sanaa.”

        En sitä epäile, etteikö se halu olisi suuri. Enkä sitä kyseenalaista, vaan niitä todellisia tekoja sekä epärehellisyyttä. Vaikka niin kauniisti puhutaan, jotenkin vain paljastuu että aika kaukana niistä opeista ollaan mitä Jeesus meille opetti. Toisiaan toimitaan vieläpä omiakin oppeja vastaan .

        Pidän kyllä mielessä koko ajan, että täällä esiintyvät uskovaiset eivät edusta kuin pientä osaa uskovista. Todellisessa elämässä tämän tyyppisiin törmää aika harvoin.

        ”Lietsot vihamielistä asennetta meitä kohtaan luokittelemalla ja maalailemalla mahdollisia uhkakuvia.”

        Mielestäni olen pitäytynyt aika tavalla realismissa sekä faktoissa. Nytkin haluan tietää, miten islamin kreationismi eroaa kristinuskon vastaavasta.

        Luokittelun voi ymmärtää monella tapaa. Jos autoista puhuu vaikka malliin: henkilöautot, automaattivaihteet, manuaalivaihteet, diesel autot jne. asia vain todetaan. Sitten kun aletaan keskustella siitä, mitkä on huono tai hyvä, otetaan arvosteluasteikko käyttöön. Esim. fundamentalismi ei vielä sisällä arvovarausta, mutta kun aletaan keskustella sen huonoista tai hyvistä puolista, siihen liitetään arvovaraus.

        Olen täällä oikeassa elämässä saanut monta kertaa oikoa ihmisten käsityksiä uskovaisista. Heille tuntuu jääneen mielikuva, että vain fanaattiset ”uskoon tulleet” ovat sellaisia. Sehän ei pidä paikkaansa.


      • kiiskivastarannalta
        mummomuori kirjoitti:

        Jossain välissä. Ajattelin vain, että etenkin kreationisteilla on jo tästä hyviä vinkkejä.

        Raamattu on sanaa Jumalasta. Ei siis mikään palvonnan kohde. Synnistä olen puhunut paljonkin, mutta en käytä sitä uskonnollista retoriikka kuin esim. sinä. Asian sisältö on olennaisempaa, ei jatkuva tiettyjen termien hokeminen.

        Maailmankatsomukseni on teologinen evoluutio, kuten luterilaisella (sekä muilla perinteisillä kirkoilla) kirkollakin on.

        ”Ja kaikki tämä vain siksi, että uskomme, mitä Raamatussa sanotaan ja haluamme noudattaa Jumalan sanaa.”

        En sitä epäile, etteikö se halu olisi suuri. Enkä sitä kyseenalaista, vaan niitä todellisia tekoja sekä epärehellisyyttä. Vaikka niin kauniisti puhutaan, jotenkin vain paljastuu että aika kaukana niistä opeista ollaan mitä Jeesus meille opetti. Toisiaan toimitaan vieläpä omiakin oppeja vastaan .

        Pidän kyllä mielessä koko ajan, että täällä esiintyvät uskovaiset eivät edusta kuin pientä osaa uskovista. Todellisessa elämässä tämän tyyppisiin törmää aika harvoin.

        ”Lietsot vihamielistä asennetta meitä kohtaan luokittelemalla ja maalailemalla mahdollisia uhkakuvia.”

        Mielestäni olen pitäytynyt aika tavalla realismissa sekä faktoissa. Nytkin haluan tietää, miten islamin kreationismi eroaa kristinuskon vastaavasta.

        Luokittelun voi ymmärtää monella tapaa. Jos autoista puhuu vaikka malliin: henkilöautot, automaattivaihteet, manuaalivaihteet, diesel autot jne. asia vain todetaan. Sitten kun aletaan keskustella siitä, mitkä on huono tai hyvä, otetaan arvosteluasteikko käyttöön. Esim. fundamentalismi ei vielä sisällä arvovarausta, mutta kun aletaan keskustella sen huonoista tai hyvistä puolista, siihen liitetään arvovaraus.

        Olen täällä oikeassa elämässä saanut monta kertaa oikoa ihmisten käsityksiä uskovaisista. Heille tuntuu jääneen mielikuva, että vain fanaattiset ”uskoon tulleet” ovat sellaisia. Sehän ei pidä paikkaansa.

        On aivan eri asia, ajatellaanko Raamattu Jumalan ilmoitukseksi vai niin kuin sinä ajattelet sanaksi Jumalasta.
        Raamattu ei ole palvonnan kohde, mutta meillä ei ole muuta Jumalan ilmoitusta kuin Raamattu, sen vuoksi uskovat sitä lukevat. Onhan siellä ohjeet, mitä on elämä Jumalan yhteydessä.

        Mikä on Jeesuksen merkitys? Voit kertoa omin sanoin tai käyttää uskonnollista retoriikkaa ja terminologiaa.


      • mummomuori kirjoitti:

        "Islamilainen kreationismi ei poikkeakaan kristillisestä ..."

        Tuosta olisi hyvä tietää enemmän. Mikä on samaa ja mikä erilaista.

        Millä tavoin esim. tämä poikkeaa kristillisestä kreationismista?

        http://www.islamopas.com/tror.html

        Samat ihmettelyn aiheet ja samat argumentit. Tuo voisikin olla aivan yhtä hyvin kristityn kreationistin kirjoittama teksti.


      • a-teisti kirjoitti:

        Millä tavoin esim. tämä poikkeaa kristillisestä kreationismista?

        http://www.islamopas.com/tror.html

        Samat ihmettelyn aiheet ja samat argumentit. Tuo voisikin olla aivan yhtä hyvin kristityn kreationistin kirjoittama teksti.

        Virheargumentointikin on 1:1 samaa kuin kristityn kreationistin tekeleet alkuräjähdysteoriasta tai Termodynamiikasta:

        "Kuinka järkevää on olettaa sen tulleen tyhjästä, ja jos niin olisin ollut, mikä sai sen räjähtämään? Tiedämme kokemuksesta, että räjähdykset ovat tuhoisia ja johtavat epäjärjestykseen. Kuinka järkevää on olettaa, että "suuri räjähdys" (Big bang) johti päinvastaiseen tulokseen - informaation lisääntymiseen, järjestykseen ja kehittyneiden rakenteiden, kuten tähtien, planeettojen ja vähitellen myös ihmisen, muodostumiseen?"

        "Termodynamiikan toisen (2a) lain" katsotaan olevan vahvimmin todistettu tieteen laki. Se selittää, että järjestelmä tulee ajan myötä yhä epäjärjestyneemmäksi, jos se ei saa käyttöönsä energiaa ja myös, että ohjaava voima synnyttää järjestystä. Evoluutioteorian/kehitysopin kannattajat väittävät päinvastaista - että järjestys on lisääntynyt ajan kuluessa ilman ilman mitään ohjaavaa voimaa"

        Jne jne....


      • a-teisti kirjoitti:

        Millä tavoin esim. tämä poikkeaa kristillisestä kreationismista?

        http://www.islamopas.com/tror.html

        Samat ihmettelyn aiheet ja samat argumentit. Tuo voisikin olla aivan yhtä hyvin kristityn kreationistin kirjoittama teksti.

        Kiitos linkistä. Ja kyllä tuo ihan samaa tuntuu olevan.

        Kristityillä fundamentalisteilla ja islamilaisilla fundamentalisteilla on siis tämäkin yhteistä.


      • mummomuori kirjoitti:

        Jossain välissä. Ajattelin vain, että etenkin kreationisteilla on jo tästä hyviä vinkkejä.

        Raamattu on sanaa Jumalasta. Ei siis mikään palvonnan kohde. Synnistä olen puhunut paljonkin, mutta en käytä sitä uskonnollista retoriikka kuin esim. sinä. Asian sisältö on olennaisempaa, ei jatkuva tiettyjen termien hokeminen.

        Maailmankatsomukseni on teologinen evoluutio, kuten luterilaisella (sekä muilla perinteisillä kirkoilla) kirkollakin on.

        ”Ja kaikki tämä vain siksi, että uskomme, mitä Raamatussa sanotaan ja haluamme noudattaa Jumalan sanaa.”

        En sitä epäile, etteikö se halu olisi suuri. Enkä sitä kyseenalaista, vaan niitä todellisia tekoja sekä epärehellisyyttä. Vaikka niin kauniisti puhutaan, jotenkin vain paljastuu että aika kaukana niistä opeista ollaan mitä Jeesus meille opetti. Toisiaan toimitaan vieläpä omiakin oppeja vastaan .

        Pidän kyllä mielessä koko ajan, että täällä esiintyvät uskovaiset eivät edusta kuin pientä osaa uskovista. Todellisessa elämässä tämän tyyppisiin törmää aika harvoin.

        ”Lietsot vihamielistä asennetta meitä kohtaan luokittelemalla ja maalailemalla mahdollisia uhkakuvia.”

        Mielestäni olen pitäytynyt aika tavalla realismissa sekä faktoissa. Nytkin haluan tietää, miten islamin kreationismi eroaa kristinuskon vastaavasta.

        Luokittelun voi ymmärtää monella tapaa. Jos autoista puhuu vaikka malliin: henkilöautot, automaattivaihteet, manuaalivaihteet, diesel autot jne. asia vain todetaan. Sitten kun aletaan keskustella siitä, mitkä on huono tai hyvä, otetaan arvosteluasteikko käyttöön. Esim. fundamentalismi ei vielä sisällä arvovarausta, mutta kun aletaan keskustella sen huonoista tai hyvistä puolista, siihen liitetään arvovaraus.

        Olen täällä oikeassa elämässä saanut monta kertaa oikoa ihmisten käsityksiä uskovaisista. Heille tuntuu jääneen mielikuva, että vain fanaattiset ”uskoon tulleet” ovat sellaisia. Sehän ei pidä paikkaansa.

        Mummomuori*** todista että wiikingien, roomalaisten, kreikkalaisten, Ja sata muuta On väärässä, Ja sinun USKOSI On se ainoa oikea!! Taitaa mennä waikeaxi, mummo.,


      • a-teisti kirjoitti:

        Virheargumentointikin on 1:1 samaa kuin kristityn kreationistin tekeleet alkuräjähdysteoriasta tai Termodynamiikasta:

        "Kuinka järkevää on olettaa sen tulleen tyhjästä, ja jos niin olisin ollut, mikä sai sen räjähtämään? Tiedämme kokemuksesta, että räjähdykset ovat tuhoisia ja johtavat epäjärjestykseen. Kuinka järkevää on olettaa, että "suuri räjähdys" (Big bang) johti päinvastaiseen tulokseen - informaation lisääntymiseen, järjestykseen ja kehittyneiden rakenteiden, kuten tähtien, planeettojen ja vähitellen myös ihmisen, muodostumiseen?"

        "Termodynamiikan toisen (2a) lain" katsotaan olevan vahvimmin todistettu tieteen laki. Se selittää, että järjestelmä tulee ajan myötä yhä epäjärjestyneemmäksi, jos se ei saa käyttöönsä energiaa ja myös, että ohjaava voima synnyttää järjestystä. Evoluutioteorian/kehitysopin kannattajat väittävät päinvastaista - että järjestys on lisääntynyt ajan kuluessa ilman ilman mitään ohjaavaa voimaa"

        Jne jne....

        T-eisti -Big -bang Ei ollut mikään räjähdys, Lue faktoja ennen kuin tulet tänne oksentamaan p.... å,,Täälä Ei yksikään Fysiikassa tietävä viitsi jauhaa teiden kanssa, Koska ette ymmärrä Vaikka Selitetään äärettömän monta kertaa asiakkaita, Koska ette ymmärrä, niin ei.


    • mummolapsus

      Se on Jumala joka luonut taivaan ja maan - eivät kreationistit. Tämä pieni lapsus oli tuossa alustuksessa :)

      • ?? En kyllä tuollaista huomaa. Kreationistejakin on eri suuntauksia.


      • siinävastausalustukseen

        Mutta Jumalaa vain yksi, Hän joka on luonut taivaan ja maan.


      • siinävastausalustukseen kirjoitti:

        Mutta Jumalaa vain yksi, Hän joka on luonut taivaan ja maan.

        "...millä tavoin tuo kreationismi poikkeaa eräiden kristittyjen versiosta."

        Jospa tuohon ensin vastaisit?


    • siinävastausalustukseen

      Jumalalla ei ole muita kilpailijoita kuin paholainen, Lucifer ja hänkin hävisi Golgatan ristillä, kun Jeesus sovitti syntimme.

      On vain yksi Jumala, se Jumala, joka loi taivaan ja maan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      301
      3341
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1818
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1345
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1303
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1203
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1123
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1004
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      936
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe