Sodoman malli ja tuomiot

raamattu-opettaa

Herramme Jeesus ennusti lopunajoista, mm. että on näkymät kuin "Nooan päivinä" kuin "Sodoman päivinä". Sitä ei uskoisi todeksi, että ns. kristittyjen porukoissa näkyisi kaikelle maailmalle sellaista kauhistusta, kuin nykyisin? Ei riitä, että eksytään "villitsevien henkien" valhevoiteuihin, kehutaan ihmeistä, jne. Mutta eksytään riettaisiin tekoihin, kuten homous. Mutta vieläkin törkeämpää on, että sitten kuin kehuskellaan näillä? Annetaan julkisia "tunnustuksia" miten ryhdyttiin ....... Iljettävää saastaa, kuin esittelisi likeviemäriä, kaatopaikkaa, tunkiota! Luukas 17:29-29

Mutta kaikkein vakavin piirre tällaisesta on, että julkisynneillä herjataan Jumalan kunniaa. Syyllistyään ns. Majesteettirikokseen, Jumalan arvovallan häpäisyyn. Näin maailma saa pilkata ja nauraa uskonasiaa! Syystä, ihan uskiksien omasta syystä.

Mitä luulette Jumalan tällaisesta Nimensä ja Asiansa häpäisystä ajattelevan? Se näkyy Raamatussa. Jumalan kurittavat Tuomiot käyvät sen jumalattomuuden ylitse, jota harrastavat ns. kristityt. = Valekristityt) Ahneus, jossa kerätään rahaa sairaiden ja hädänlaisten tilaa hyväksikäyttäen? Saastaisuus, jossa haureellisten ja villitsevien eksytyshenkien sitomana julistetaan Jumalan sanaa, hyvä että sellaineen kauhistus nousee julkisen kritiikin eteen. Lue Matteus 7:21-23. Laittomuuden tekijät, jotka esiintyvät Herran "nimissä":

Jumala ei tee tuomioitaan salassa. Niinkuin synnin harjoittajat koettavat salata tekonsa.

Ajatelkaa sitä mallia joka näkyi Sodomassa? Kaupungin villintyneet miehet tahtoivat saada käsiinsä Lootin vieraat ( enkelit, ihmisten hahmossa). Heille ei kelvannut Lootin neitsyt-tyttäret. He HIMOITSIVAT miehiä! Lukekaa ja oppikaa. Onko tällaista näkyvissä meillä täällä Suomessa, ettei vaimo riitä? Pitää himon kiihkossa saada kaikkea? Herra armahda!

Syntinsä he tuovat julki niinkuin Sodomalaiset? Juuri niin. Kehtaavatkin vielä kertoa, ja muka tunnustaa ja pyytää anteeksi - ihmisiltä. Häpeällistä. Opettajina esiintyvät saavat Herralta sitä kovemman tuomion. Jaak 3:1-2. Vastuu on kaikista, joita on eksytetty, jotka ovat menettäneet tai menettävät uskonsakin (?) Johtajansa jumalattomuuden ja valheellisuuden syystä.

Jes. 3:9
Heidän kasvojensa hahmo todistaa heitä vastaan; syntinsä he tuovat julki niinkuin sodomalaiset, he eivät niitä salaa. Voi heitä! Itsellensä he pahaa tekevät.

Rinnakkaisviitteet
1Moos. 13:13 Mutta Sodoman kansa oli kovin pahaa ja syntistä Herran edessä.
1Moos. 18:20 Niin Herra sanoi: "Valitushuuto Sodoman ja Gomorran tähden on suuri, ja heidän syntinsä ovat ylen raskaat.
1Moos. 19:5 Ja he huusivat Lootia sanoen hänelle: "Missä ne miehet ovat, jotka tulivat luoksesi yöllä? Tuo heidät tänne meidän luoksemme, ryhtyäksemme heihin."

Fil. 3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
Biblia (1776)
Jes. 3:9 Heidän kasvoinsa hahmo todistaa heitä vastaan: ja he kerskaavat rikoksistansa, niinkuin Sodoma, ja ei salaa niitä. Voi heidän sielujansa! sillä he itse saattavat päällensä onnettomuuden.

Me emme ole IHMISTEN tuomareita, mutta synti pitää julkisesti tuomita!

Te, uskovat jotka tahdotte verjeltua perille saakka. Kääntäkää katseenne ja koko elämänne suunta. Kääntäkää selkänne kaikelle saastaisuudelle ja villitseville jutuille. Kääntäkää katseenne Ristin Herraan, etsikää puhtaita asioita. Turmeltumatonta ravintoa Raamatun sanasta. Älkää "juosko" ihmisten ja gurujen perässä. Luukas 17:23. Jeesus varoitti sellaisesta juoksemisesta.

33

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhoituvähän

Taidat olla lukenut vähän liikaa raamattua. Ota joku muu kirja välillä, ettet sekoa täysin!

• Raamattukunniaan

Onneksi moni lukee Raamattua tarpeeksi, eikä harhaudu sellaiseen mihin aloituksessa viitataan ja näkyy Suomessa. Jos joku on sekoamassa niin se näkyy tälläaplstalla, ei riitä vaimo ei riitä mikään!

• Väärä.henki.eksyttää

Hyvin kirjoitti aloittaja. Aviorikos ja homosuhde ovat kauhistus Herran edessä. Meno kuin Sodomassa. Mutta silti jotkut "uskovat" vaan taputtelevat selkään...

• markku.lievonen

Totta. Elämme kaunistuksen aikoja. Me elämme yltäkylläisyydessä materiaallisesti rikkaassa maassa. Ei ravinnon puutetta jne. Mutta,m silti moni suhtautuu vastenmielisesti / keksii tekosyitä hädässä olevien pakolaisten auttamiseen.

”Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. ” Hesekiel 16:49

Sodoman synti ei ollut homoseksuaalisuuteen liittyvä,- vaan vieläkin järkyttävämpi asia. Uskonnollinen ihminenkin sysää pakolaisten / yksinäisten ihmisten ongelmat rukouksien kera pois itsestään.

• markku.lievonen kirjoitti:

Totta. Elämme kaunistuksen aikoja. Me elämme yltäkylläisyydessä materiaallisesti rikkaassa maassa. Ei ravinnon puutetta jne. Mutta,m silti moni suhtautuu vastenmielisesti / keksii tekosyitä hädässä olevien pakolaisten auttamiseen.

”Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. ” Hesekiel 16:49

Sodoman synti ei ollut homoseksuaalisuuteen liittyvä,- vaan vieläkin järkyttävämpi asia. Uskonnollinen ihminenkin sysää pakolaisten / yksinäisten ihmisten ongelmat rukouksien kera pois itsestään.

#Sodoman synti ei ollut homoseksuaalisuuteen liittyvä#

Juud 1:
        7 Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan: niiden saama rangaistus on varoittava esimerkki, joka muistuttaa ikuisesta tulesta.

• Blueberi

Patrikin facessa M Jantunen kirjoittaa Patrikin suunnan olevan oikean ja nostaa tälle hattua. Miten tuo pitäisi tulkita/ymmärtää?

• markku.lievonen
        ArtoTTT kirjoitti:

#Sodoman synti ei ollut homoseksuaalisuuteen liittyvä#

Juud 1:
        7 Niin kävi myös Sodoman ja Gomorran ja muiden sen seudun kaupunkien, jotka samalla tavoin antautuivat siveettömyyden ja luonnonvastaisten himojen valtaan: niiden saama rangaistus on varoittava esimerkki, joka muistuttaa ikuisesta tulesta.

”Katso, TÄMÄ OLI sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut. ” Hesekiel 16:49

Tuon jakeen sisältö oli perusongelma / synti . Savoksi sanottuna jatkuisi, joutavilla on aina jottain mielessä.
        Ihminen on niin ihmellinen kapistus, miten sokeutuu tuossa "hyvissä" olosuhteessa todellisuuteen, joka edustaakin lihallisen ihmisen mieliympäristöä.

Väitämpä, miten teknologian kehitys / huoleton lepo on surkastuttanut ihimisen ymmärryksen näkemään omaa kehitystään. Teknologiasta tietää paljon, mutta ei punaisesta langasta.

• Faktahommat

Teidän leiristä niitä muiden siivottavaksi tulevaa törkyä joutuvat jotkut paikkaamaan. Hyi olkoon. Julkisella puolella abortoidaan helluntailais ja lestadiolaisrouvien sikiöitä, haetaan apua miehensä pieksämille naisille ja lapsille, salaamalla salataan talousrikoksia. Olette kaksinaismoralismin pesäke, yhteiskunnan parasiittejä. Hyi

• Ennenkin.nähty

Tulipa mieleeni Lonnie Frisbee.

• Faktahommat

Niinpä ja muuta mahdollisuutta ei ole kuin polttaa sillat takana. Sen voi tehdä myös kohteliaasti äänestämällä jaloilla. Kiitos ja hyvästi. Valkeus voittaa pimeyden. 😇

• Avaajan kannattaa tutkia historiaa. Ainakin täällä länsimaissa elämme paljon rauhallisempia aikoja kuin vaikkapa keskiajalla tai vielä sata vuotta sittenkin.

• salaisetsynnit

Ps. 19:12

(19:13) Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.

2. Sam. 12:9-14

9 Miksi sinä olet pitänyt halpana Herran sanan ja tehnyt sitä, mikä on pahaa hänen silmissään? Heettiläisen Uurian sinä olet surmannut miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa sinä olet ottanut vaimoksesi.

10 Sentähden ei miekka ole milloinkaan väistyvä sinun suvustasi, koska olet pitänyt halpana minut ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Uurian vaimon.

11 Näin sanoo Herra: Katso, minä nostatan sinulle onnettomuuden sinun omasta perheestäsi, ja silmiesi edessä minä otan sinun vaimosi ja annan heidät toiselle, ja hän on makaava sinun vaimojesi kanssa tämän auringon nähden.

12 Sillä sinä olet tehnyt tekosi salassa, mutta minä teen tämän koko Israelin ja auringon nähden.'"

13 Niin Daavid sanoi Naatanille: "Minä olen tehnyt syntiä Herraa vastaan". Naatan sanoi Daavidille: "Niin on myös Herra antanut sinun syntisi anteeksi; sinä et kuole.

14 Mutta koska sinä tällä teolla olet saattanut Herran viholliset pilkkaamaan häntä, niin se poika, joka sinulle on syntynyt, on kuoleva."

• Faktahommat

Salaiset synnit. Samoihin synteihin syyllistyvät lahkolaiset, kuin tavis pulliaiset. Joillakin vain on liian suuri ego ja valta,raha kihahtanut päähän. Kiitos ja hyvästi.

• pelastussanomasta

23.2.2010

Tynnyrissä kasvanut tietää kaiken vain tynnyristä... jos

Entäpä Pyhä Henki kasvattajana? Tekeekö Pyhä Henki kasvatuksesta täydellisen?

Jos kasvat tynnyrissä, näet siellä korkeintaan reiän maailmaan, jossa näkyy niitä ulkopuolisia, joita sinun tynnyrisi ympäristössä jossa tynnyrisi ympäristöä hallitseva salli sillä olevan. Älä siis luule että näit tynnyrin ulkopuolelle. Näit vain sen, mitä tynnyrisi ulkopuolella olevilla vaikutteilla sinun annettiin nähdä.

Tällaisella ihmisellä ei ole lähtökohtaa mihinkään avoimeen ympäristöön. Vai mitä? Päinvastoin, heitä on syntymästä asti manipuloitu kaikkeen mitä tynnyrin ulkopuolisen tilan hallitsija on itse sallinut tai päättänyt antavan aktiviteetteina huomioksi

tynnyrin asukkaalle. Hurjaa, eikös vaan? Näitä ihmisiä kutsutaan pakanoiksi!

Jumala on ihme ja Jeesuksen Kristuksen kuolema ristillä teki ihmeestä konkreettisen viisauden. Me olemme kaikki päässeet tynnyrin ulkopuolelle ja eikä se mitään, vaan tynnyrin sisälle pääsi Henki, Pyhä Henki. Mekin olemme vain pakanoita.

Jumalan paimenelle, Jeesukselle Kristukselle erityisen tärkeää löytää nämä tynnyrit :D

Sanotaan kaikki yhdessä AAMEN! JA YLISTETÄÄN JUMALAA, HALLELUJA JEESUS KRISTUS!

-jarmo-

• pelastussanomasta

1.1.2008

Henkimaailman kanssa olet kuin nettipelissä anonyymina, sinä et näe ketään, mutta sinut nähdään jopa alastomana!

Jumala on pelin luoja ja sen kehittämisen sivustaseuraajat ovat henkiä ja enkeleitä. Sinä olet pelaaja, joka olet pelisi netistä löytänyt, luulet olevasi muutaman harjoituskerran jälkeen hyvä, koska tunnet jo hieman pelin ominaisuuksia ja kentät. Pelissä on "HELP" painike, mutta et välitä sitä käyttää, koska olethan niin hyvä.

Luulet että vastassasi on kaltaisesi pelin itseoppinut pelaaja mutta pelissä vastustajat ovatkin henkiä, jotka ovat nähneet koko pelin bittirakenteen, koodin, sekä olleet mukana katsomassa kun sen ominaisuudet luodaan.

Luulet että nuo vastustajasi ovat kaltaisiasi aloittelijoita, jota nämä vastustajasi erehdyttävän hyvin myös esittävät ja sinua niin bluffaavat.

Valehtelet itsellesikin, että olet hyvä pelaaja ja hallitset pelin paremmin kuin muut. Totuus paljastuu sinulle vasta kun olet murskaantumaisillasi, etkä voi enää vastustaa.

Olet armottomasti mennyttä miestä, koska nämä vastustajasi pelaavat tätä peliä
        1 000 000:1 paremmin kuin sinä, joten mahdollisuutesi ovat sen mukaiset.

Näin toimit, kun luulet että itse osaat kaiken, hallitset kaiken ja kaikki pelaavat tätä peliä siten kuin sinä sen näet. Kaikki mitä ympärilläsi tapahtuu, se on tarkoitettu vain sinun tuhoamiseksesi, jos niin kerran haluat tätä peliä pelata.

Halu uskoa ja muuttaa pelin sääntöjä on sinun kädessäsi, painamalla HELP painiketta, joka on Jeesus Kristus. Usko puolestaan tulee pelin kehittäjältä, Jumalalta.

Tämän pelin kehittäjä, ei sinua auta, jollet käytä tuota HELP painiketta.

Tässä on tämän pelin todelliset säännöt.

Sillä mitalla sinulle mitataan, millä sinä itse mittautat. Usko HELP painkkeeseen. Vain luja Usko Jeesukseen Kristukseen, vapauttaa sinut mittamaljasta, jolla tämän pelin tuomiot sinulle kaadetaan. Käytä siis HELP-painiketta.

• pelastussanomasta

29.12.2007

Mielipahaa vai elämänohjeita

Kun kristitty antaa tarpeellisia elämänohjeita sellaiselle, joka ei tunne Jeesusta, tämä yleensä jää arvottomaksi mielipahan aikaansaannokseksi. Varsinkin jos mielipahan sai aikaan kristilliset arvot, kuten Rakkaus ja luottamus johonkin korkeampaan voimaan. Tällainen henkilö yleensä vain ärsyyntyy ja peilaa kaikki oman viisautensa kautta, joten ei voisi koskaan omaksua mitään kristillisistä arvoista, koska ainoa hyväksyttävä ulkopuolinen opetus voisi olla jonkin tunnustetun psykologin tai filosofin ajatelma tai muu oppi. Toisin sanoen, hyvin siteerattuna Raamattuun, voi sanoa: ”helmiä sioille”.

Huomattavin asia ihmisen järjettömyydessä on nöyryyden puute, eli yksinkertaisesti hulluuteen ja kuolemaan johtava ylpeys. Sanalla sanoen, se ongelma olen: minä... minä... MINÄ... MINÄ.... ja MINÄ! ja minun EGONI!

Sitten tulemme tilanteeseen, missä annamme elämänohjeita ja jopa moitteita uskonveljelle tai sisarellemme. Loukkaantumisten ja mielipahan välttämiseksi, on molempien lähtökohtaisesti ymmärrettävä se tosiasia, ettei toinen halua pahaa toiselle. Tämä on alku, jonka molempien on heti ymmärrettävä.

Rakkaus ei ole vihaa, eikä katkeroitunutta kostoa, eikä muutakaan sellaista. Mikäli toinen kristitty arvostelee toisen kristityn tekemisiä, kannattaa aluksi ajatella niin, että hänellä täytyy olla jokin oikea syy tehdä se.

Ajatellaanpa esimerkiksi sitä niin, että jos toinen kristitty saa päähänsä arvostella jonkin toisen kristityn tekemisiä, hänen sisäänsä on tullut jokin tunne, että tuo toinen tekee nyt jotain väärin.

Nyt siis jää arvostellun henkilön tehtäväksi tunnistaa mistä hengestä on arvostelijan tuntemus lähtöisin. Onko henki ollut hyvä vai paha. On jokseenkin turhaa lähteä kinaamaan tai loukkaantumaan kristitylle veljelle tai sisarelle sanomisesta, koska ethän sinä halua että tuo veli tai sisar valehtelee tuntemuksensa sinulle. Etkä sinä myöskään halua tuon uskonveljen tai sisaren myöskään jättävän tuntemaansa viestiä kertomatta.

Ei tuo viestin kertoja välttämättä tunnista, mistä hengestä sanoma tuli, vaan sanoo sen reilusti veljelle tai sisarelle suoraan, sanomana, jonka sai jostain. Hyvä on sanoa myös että sen jokin henki minulle antoi.

Ei tätä kannata siitä loukkaantua, koska eihän tuo pahaa todellakaan halunnut. Eläkää siis rauhassa ja miettikää lähinnä sitä, mikä henki milloinkin teitä puhuttelee.

• vartijat

Jaak. 5:19

19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,

20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

------------------

Hes. 33:1-9

1 Minulle tuli tämä Herran sana:

2 "Ihmislapsi, puhu kansasi lapsille ja sano heille: Jos minä annan miekan tulla maan kimppuun ja maan kansa on ottanut yhden miehen joukostansa ja asettanut hänet vartijakseen

3 ja jos hän näkee miekan tulevan maan kimppuun ja puhaltaa pasunaan ja varoittaa kansaa,

4 ja joku kuulee pasunan äänen, mutta ei ota varoituksesta vaaria, ja miekka tulee ja ottaa hänet pois, niin hänen verensä tulee hänen oman päänsä päälle:

5 hän kuuli pasunan äänen, mutta ei ottanut varoituksesta vaaria; hänen verensä tulee hänen päällensä. Jos olisi ottanut varoituksesta vaarin, olisi hän pelastanut sielunsa.

6 Jos taas vartija näkee miekan tulevan, mutta ei puhalla pasunaan eikä kansa saa varoitusta, ja miekka tulee ja ottaa pois jonkun sielun heistä, on hän otettu pois synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin vartijan kädestä.

7 Ja sinä, ihmislapsi! Minä olen asettanut sinut Israelin heimolle vartijaksi. Kun kuulet sanan minun suustani, on sinun varoitettava heitä minun puolestani.

8 Jos minä sanon jumalattomalle: jumalaton, sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen tiestänsä, niin se jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi.

9 Mutta jos sinä varoitat jumalatonta hänen tiestänsä, että hän kääntyisi siltä pois, eikä hän tieltänsä käänny, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.

• Faktahommat

Miksi entisten rikollisten, valehtelijoiden, naisten alistajien, vaimojensa ja lastensa pieksäjien kanssa pitäisi olla missään tekemisissä. Ei missään muodossa, eikä ikinä enää. jumalan nimissä piilotellaan entisiä rötöksiä ja ollaan olevinaan jumalan edustajia. Yhteiskunnan parasiitteja pahimmasta päästä.
        Kiitos ja hyvästi on voimassa edelleen
        Ikävää, että veronmaksajien on kannettava kaikkea törkyä mukanaan.

• pihonsivulta

5.5.2017

Erään uskonsisaren 7.1.2017 saama profetia Jumalan armeijasta

Katso tuolta he tulevat! Minun legioonani, se armeija joka on tulessa puhdistettuja palvelijoitani. Sieltä he hoippuvat, laahustavat ja ryömivät, sillä he tulevat kuritettuina ja he ovat palaneet minun tulessani niin kauan että kuona on irronnut heistä. Puolikuolleina mutta valittuina armeijaani he tulevat yhteen, sillä he kuulevat minun kutsuhuutoni joka huutaa heidät eteeni erämaasta.

He tulevat Baalin palvelijoiden tilalle, niiden jotka ovat ryöstäneet kunniaani! Nämä vähäiset minä itse olen kerännyt ja valinnut kansasi joukosta, sillä olen kiivastunut vahvojen omaan kunniaan. Nämä ulosheitetyt, nämä hyljeksityt jotka tietävät etteivät ole mitään,ovat koulutetut yksinäisyydessä ja minä itse olen heidät kouluttanut. He kuulevat minun ääneni ja tuntevat minut, sillä minä olen heitä viihdytellyt jotta he ovat kestäneet kurituksessani.

Jokainen heistä nousee omaan tehtäväänsä ja heissä on niitä jotka puhaltavat viimeisiin pasuunoihin, heistä löytyy niitä jotka laittavat kätensä sairaiden päälle ja nämä paranevat. Katso heissä on niin pieniä, että he voivat tehdä minun suuria ihmetekojani ja he ymmärtävät olevansa vain palvelijoitani ja kanaviani.

Nämä vähäisimmät minä valitsin saattaakseni häpeään ne jotka jotain luulevat olevansa, sillä sinun kansasi on ylpeää ja omavoimaista kansaa ja minä olen vihastunut heihin!
        Näistä viimeisistä minä nostan tiennäyttäjiä, niitä jotka näyttävät suuntaa mihin kulkea, sillä minä olen vihastunut sokeisiin taluttajiin jotka vievät kansaani harhaan.

Katso minä ravistelen kansaasi ja minä nostan viimeisistä ensimmäisiä ja lasken ensimmäiset viimeisiksi sillä minä olen Herra, Herra! Enkö minä olisi sama ensimmäisessä ja viimeisessä ja enkö minä voisi tehdä omalleni mitä tahdon? Kuulkaa minua te valmistetut. Olkaa hereillä, olkaa valmiina. Minä tulen pian ja ennalleen asetan valtasuuruuteni ja te saatte aina olla minun kanssani.

Olkaa lujia ja palvelkaa minua. Minä olen teidän kanssanne, seuratkaa minua!

• vaihtoehtoja
        Faktahommat kirjoitti:

Miksi entisten rikollisten, valehtelijoiden, naisten alistajien, vaimojensa ja lastensa pieksäjien kanssa pitäisi olla missään tekemisissä. Ei missään muodossa, eikä ikinä enää. jumalan nimissä piilotellaan entisiä rötöksiä ja ollaan olevinaan jumalan edustajia. Yhteiskunnan parasiitteja pahimmasta päästä.
        Kiitos ja hyvästi on voimassa edelleen
        Ikävää, että veronmaksajien on kannettava kaikkea törkyä mukanaan.

D.S.G - Vaihtoehtoja

https://www.youtube.com/watch?v=OBg1NmWau_0

• arvostelijoille

• aikapalvella
      • Faktahommat

Aikapalvella, nimenomaan, mutta hakekaa te apunne ihan vain sieltä omasta leiristänne, älkääkä tuoko ongelmianne muiden kannettavaksi. Kiitos ja hyvästi.

• joukkohurmanvangit

Aloitus asiaa, mutta enemmän monet juoksee ihmeiden ja eksytysten perässä.

• uutisistapoimittua

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201705032200118868_u0.shtml

Nainen yritti lavastaa miehen raiskaajaksi - lähetti itselleen perättömiä tekstiviestejä

Keskiviikko 3.5.2017 klo 17.53

Nainen lähetti epäillystä seksuaalirikoksesta tekstiviestejä itselleen.

Nuori nainen yritti lavastaa miehen syylliseksi raiskaukseen lähettämällä tekaistuja tekstiviestejä.
      Nainen lähetti viestejä miehen nimissä omaan puhelimeensa.
      Nainen kirjoitti perättömiä viestejä, ettei perätön raiskausilmoitus paljastuisi hänen vanhemmilleen ja uskonyhteisölle.

Nuori nainen yritti lavastaa miehen raiskaajaksi touko-heinäkuussa 2014 Järvenpäässä.

Nainen valehteli poliisille miehen pakottaneen hänet kanssaan sukupuoliyhteyteen. Miestä kuultiin epäillyn asemassa ja hänen matkapuhelimensa takavarikoitiin. Juttu myös eteni syyttäjälle syyteharkintaan, ennen kuin se paljastui lavastukseksi.

Tuusulan käräjäoikeus tuomitsi huhtikuun lopussa 20-vuotiaan naisen kolmen kuukauden ehdolliseen vankeuteen nuorena henkilönä tehdystä todistusaineiston vääristelemisestä ja väärästä ilmiannosta.

Nainen tuomittiin valvontaan yhden vuoden ja kolmen kuukauden ajaksi.

Viestejä itselleen

Nainen antoi epäillyn raiskaustutkinnan aikana vääristeltyjä tai perättömiä tekstiviestejä sisältävän matkapuhelimensa toimitettavaksi edelleen poliisille.

Kännykkä sisälsi tekstiviestejä epäiltyyn seksuaalirikokseen liittyen. Viestit näyttivät tulleen raiskauksesta epäillyltä mieheltä.

Viestit antoivat virheellisen kuvan siitä, että nainen ja mies olisivat viestitelleet epäiltyyn raiskaukseen liittyen.

Todellisuudessa mies ei ollut kuitenkaan lähettänyt tekstiviestejä, vaan nainen oli luonut viestit lähettämällä ne itse omaan matkapuhelimeensa. Nainen oli tallentanut oman liittymänumeron puhelimeensa miehen nimellä, joten näytti siltä, kuin viestien lähettäjä olisi ollut raiskauksesta epäilty mies.

Isä löysi

Viestit päätyivät poliisin tietoon naisen vanhempien kautta.

Oikeudessa todistajana kuultu naisen isä sai tietää raiskaustutkinnasta vasta kolme kuukautta tapahtuman jälkeen Kellokosken sairaalassa, jonne tytär oli toimitettu koulun asuntolasta.

Isä oli löytänyt tyttärensä vanhan puhelimen kotoa, ja hän ajatteli antaa sen yrityksensä työntekijän käyttöön. Isä löysi kuitenkin puhelimesta viestit, joissa oli keskusteltu raiskauksesta.

Isä puhui asiasta tyttärensä kanssa ja he päättivät yhdessä, että vanhemmat toimittavat puhelimen poliisille todisteeksi raiskausjuttuun.

Isän mukaan mikään ei antanut syytä epäillä viestien oikeellisuutta.

Poliisi soitti

Väärennetyt viestit paljastuivat raiskausjutun esitutkinnassa, kun tapausta tutkinut poliisi kävi läpi puhelimesta löytynyttä viestiketjua. Viestien sisältö koski kondomin käyttöä yhdynnän aikana.

Poliisi soitti numeroon, josta epäilty mies näytti lähettäneen viestit naiselle.

Poliisin yllätykseksi numeroon vastasikin uhrina esiintynyt nainen. Nainen ei osannut kertoa poliisille, miksi epäillyn miehen nimellä tallennettu numero olikin hänen käytössään.

Poliisi pyysi tämän jälkeen operaattorilta naisen liittymän teletiedot, joista selvisi, että nainen oli itse lähettänyt kaikki viestit.

Ei muistanut

Nainen kiisti syyllistyneensä rikokseen. Hän sanoi kokeneensa subjektiivisesti tulleensa raiskatuksi. Hän kertoi tästä Kellokosken sairaalan henkilökunnalle, joka teki asiasta rikosilmoituksen.

Nainen pyysi oikeutta määräämään hänet mielentilatutkimukseen, mutta oikeus ei siihen suostunut.

Oikeudessa nainen kieltäytyi tulla kuulluksi todistelutarkoituksessa. Hän totesi vain, ettei hän muistanut miten kyseiset viestit olivat ilmestyneet hänen puhelimeensa.

Nainen oli teon aikaan alle 18-vuotias.

Hankala asema

Tuusulan käräjäoikeuden mukaan nainen ei tarkoittanut viestejä alun perin poliisin käyttöön, koska viestien kirjoittamisesta kului useita kuukausia, ennen kuin ne toimitettiin poliisille.

Oikeus arvioi, että nainen ei kertonut isälleen viestien perättömyydestä, koska hän olisi joutunut hankalaan asemaan vanhempiensa ja uskonnollisen yhteisön silmissä, kun raiskausepäily olisi osoittautunut perättömäksi. Naiselle oli vaikea tilanne, jos vanhemmille olisi selvinnyt, että hän oli harrastanut miehen kanssa esiaviollista seksiä.

Oikeuden mukaan naisen täytyi kuitenkin ymmärtää, että viestit olivat merkittäviä todisteita, ja niiden luovuttaminen poliisille johti vakavaan vaaraan siitä, että syytön mies tulee väärin perustein tuomituksi raiskauksesta.

Oikeus katsoi, että nainen yritti saada syyttömän miehen tuomituksi rangaistukseen tai ainakin aiheuttaa hänelle muuta vahinkoa.

Tuusulan käräjäoikeuden huhtikuussa antama tuomio on lainvoimainen.

• äläsano

2. Moos. 20:16

Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.

..........

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaksinaismoraali

Kaksinaismoraali tai kaksoisstandardi tarkoittaa ristiriitaa yksilön tai yhteisön normien ja omien tekojen välillä.

• tekopyhyys

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tekopyhyys

Tekopyhyys tarkoittaa yleismerkityksessä viattomaksi tekeytymistä, vilpillisyyttä ja teeskentelyä tai uskonnollisessa mielessä oikeamieliseksi tekeytymistä (tekohurskaus).[1]

Kreikan kielen sana hypokrisis, suomeksi hypokrisia eli tekopyhyys,[2][3] on alun perin tarkoittanut näyttelemistä näyttämöllä. Tekopyhyyden lailla näyttelijän ammattia on aikoinaan pidetty likaisena ja paheellisena, sillä näyttelijät esittävät jotakin muuta kuin todellisuudessa ovat.[4] La Rochefoucauldin aforismin mukaan ”tekopyhyys on paheen osoittamaa kunnioitusta hyveelle”, millä hän tarkoitti, että teot, jotka vaikuttimiensa vuoksi ovat paheellisia, esitetään ikään kuin ne olisivat jotakin muuta.[2]

Tekopyhyyteen on eri kulttuureissa ja moraalifilosofisissa suuntauksissa suhtauduttu varsin eri tavoin. Esimerkiksi juutalais-kristillisessä perinteessä tekopyhyys ja teeskentely kuuluvat tuomittavimpiin eettisiin rikkeisiin, kun taas esimerkiksi Machiavellin mukaan tekopyhyys on usein jopa toivottavaa, koska ruhtinaalle on hyödyksi näytellä vilpitöntä ja hurskasta, ja muiden ihmisten tulee luulla ruhtinaan olevan sellainen. Filosofi Hannah Arendt on luonnehtinut tekopyhyyttä vakavaksi eettiseksi ongelmaksi, ja on katsonut sen edustavan jopa ihmisen läpikotaista turmelusta. Arendtin mielestä tekopyhyys on paheiden pahe, ja nimenomaan siksi, että kaikkien muiden paheiden paitsi tekopyhyyden alta voi vielä löytyä vilpittömyys. Tekopyhä ihminen on siten suorastaan juuriaan myöten turmeltunut.[2]

Suomalaisista yhteiskuntatieteilijöistä muun muassa valtio-opin professori Pertti Ahonen on omaksunut Hannah Arendtin ajatukset tekopyhyyden syvästä pahuudesta. Ahosen mukaan tekopyhyyden torjunta vaatii päämäärää kohden määrätietoisesti askeltavan inhimillisen pyrkimyksen, jonka prototyyppinä on filosofia, ”rakkaus viisauteen”. Hänen mukaansa tekopyhän ihmisen ideaalityyppiin liittyy silti myös muissa yhteyksissä ihailtuja ominaisuuksia, kuten vapaus herkkäuskoisuudesta ja sentimentalismista.[

• moraalii

https://fi.wikipedia.org/wiki/Moraali

Moraali on käsityksiä ja käyttäytymissääntöjä siitä, mikä on hyvä ja pahaa, oikein tai väärin. Moraali-sanaa käytetään sekä kuvailevasti viittaamaan vallitseviin käsityksiin oikeasta ja väärästä että ohjeita antavasti siitä, minkä tulisi olla moraalisesti hyvää ja oikeaa toimintaa.[1][2][3]

Etiikka on moraalin filosofista tutkimusta. Etiikka pyrkii toisaalta kuvaamaan ja selittämään moraalisia käsityksiä (deskriptiivinen etiikka) ja toisaalta perustelemaan, miten yksilön tai yhteisön tulisi toimia (normatiivinen etiikka

Etymologia

Sana ”moraali” on johdettu latinan sanasta mos (monikko mores), joka tarkoittaa tapaa, käyttäytymismallia. Sana ”etiikka” tulee kreikan kielen sanasta ethos, joka tarkoittaa ’tottumusta ja tapaa’. Sanalla etiikka viitataan yleiskielessä usein myös itse moraaliin tai moraalisääntöihin eli eettisiin normeihin.[1][4]
        Moraalifilosofia

Pääartikkeli: Etiikka

Moraalia koskeva tutkimus on perinteisesti kuulunut filosofian alaan. Filosofiassa etiikka jaetaan normaalisti kolmeen osaan: normatiiviseen etiikkaan, joka tutkii sitä, miten ihmisen tulisi käyttäytyä, deskriptiiviseen etiikkaan, joka pyrkii kuvaamaan olemassaolevia moraalikäsityksiä tai selittämään niitä, sekä metaetiikkaan, joka tutkii moraalin itsensä tai moraaliin liittyvien käsitteiden merkitystä sekä moraalisten käsitysten luonnetta.

Normatiivisen etiikan suuntauksia ovat seurausetiikka, velvollisuusetiikka ja hyve-etiikka. Metaetiikkaa puolestaan edustavat esimerkiksi realismi ja subjektivismi, kognitivismi ja non-kognitivismi sekä universalismi ja relativismi.

Suuri osa deskriptiivistä etiikkaa tapahtuu nykyään varsinaisen filosofian ulkopuolella ja empiirisissä tieteissä voidaan pohtia myös metaeettisiä kysymyksiä. Jotkut eettisen naturalismin kannattajat ovat myös esittäneet, että myös normatiivinen etiikka voisi perustua empiiriselle tieteelle, vaikka tällaista kantaa voidaan pitää ja usein pidetään Humen lakia vastaan rikkovana. Tämän periaatteen mukaan tosiasioista ei voi johtaa arvoja ja normeja[5].

Filosofisen etiikan perinteinen kanta on, että moraalin tulee olla itsenäistä suhteessa sen tuottaneeseen evoluutioon ja sitä tukevaan yhteiskuntaan. Jos moraali pyritään perustamaan jonkin perustavammaksi väitetyn asian varaan, se ei enää ole moraalia. Mistä tahansa tosiasiasta, mukaan lukien teot ja käyttäytymistaipumukset, voidaan kysyä, onko se todella oikein.[6]
        Empiiriset tieteet

Sosiologit ja antropologit ovat tutkineet ihmisyhteisöjen moraalisääntöjä. Psykologit tutkivat moraalista käyttäytymistä esimerkiksi kehitys-, persoonallisuus-, sosiaali-, evoluutio- tai neuropsykologian näkökulmasta. Biologit ovat tutkineet moraalin evoluutiota, eläinten moraalista tai esimoraalista käyttäytymistä ja ihmisen moraalisen taustalla olevia biologisia taipumuksia. Taloustieteissä esimerkiksi käyttäytymistaloustieteilijät ovat tutkineet ihmisen moraalista käyttäytymistä.
        Moraalin sosiologia

Sosiologian klassikko Émile Durkheim näki moraalisten sääntöjen kumpuavan sekä sosiaalisista että historiallisista tekijöistä. Durkheim esitti, että yhteiskunnat luovat itselleen sellaisen moraalisten arvojen ja määräysten joukon, joiden tarkoituksena on enemmän tai vähemmän palvella niiden olemassaolon tarpeita. Nämä moraalisäännöt voivat olla hyvin erilaisia eri yhteiskunnissa.[7] Durkheim ymmärsi kaikki yksilön ylittävät hänen toimintaansa tavalla tai toisella vaikuttavat yhteiskunnalliset normit (mukaanlukien moraaliset säännöt ja kiellot) sosiaalisiksi faktoiksi,[8] ja hän vastusti yritystä palauttaa näitä esimerkiksi biologiaan, mistä hän syytti suomalaista sosiologia Edward Westermarckia. Durkheim ei kiistänyt biologian vaikutusta ihmisen käyttäytymiseen, mutta hän katsoi, että esimerkiksi seksuaalimoraalia (esimerkiksi avioliittosäännöt) ei voida palauttaa biologisiin taipumuksiin, kuten hän katsoi Westermarckin tekevän.[9]

• moraalii

Moraalipsykologia

Pääartikkeli: Moraalipsykologia

Kehityspsykologisia teorioita moraalista on esitetty ainakin Jean-Jacques Rousseausta alkaen, joka esitti viisivaiheisen mallin ihmisen moraalisesta kehityksestä.[10] 1900-luvun vaikutusvaltaisimpia moraalin kognitiivisia kehityspsykologisia teorioita ovat luultavasti olleet Jean Piaget’n ja Lawrence Kohlbergin näkemykset. Kohlbergin mukaan ihmisen moraalinen kehitys voidaan jakaa kolmeen pääosaan, josta kukin jakautuu kahteen alaosaan muodostaen näin yhteensä kuusi tasoa. Pääjaksoja ovat (1) esimoraalinen taso, (2) konventionaalisten rooliodotusten taso ja (3) hyväksyttyjen moraalisten periaatteiden taso. Viimeisen tason Kohlberg jakoi alempaan sopimusten, yksilöllisten oikeuksien ja yleisesti hyväksytyn lain tasoon, sekä ylempään yksilöllisen omantunnon periaatteiden tasoon.[10] Kolmas 1900-luvun tunnettu moraalin kehityspsykologiaa tutkinut psykologi on Martin Hoffman, jonka mukaan jo pienillä lapsilla voisi olla moraalisia tuntemuksia, mikä tekisi heistä aitoja moraalisia toimijoita.

Alun pitäen Jonathan Haidtin ja Craig Josephin kehittämä moral foundations theory esittää, että moraalilla olisi ihmisluonnossa kuusi evolutiivisesti kehittynyttä perustaa: huolehtiminen, oikeudentunto, uskollisuus, auktoriteetti ja pyhyys. Teoria arvostelee Piaget’n ja Kohlbergin näkemyksiä järjen liiallisesta korostamisesta.

Ihmisten moraalista päättelyä on tutkittu myös neuropsykologiassa. On havaittu, että eksplisiittinen moraalinen pohdinta korreloi aivokuoren ventromediaalisessa otsalohkossa[11] tapahtuvan aivotoiminnan kanssa, missä moraalisissa intuitioissa korostuu ohimo- ja päälakilohkojen liitoksen[12] seuduilla lisääntynyt aivotoiminta.[13]

Moraalista kognitiota on pyritty selittämään mielen teorialla, jonka oletetaan selittävän, miksi yksilö kokee myös toiset yksilöt tietoisiksi olennoiksi. Ajatus on, että mielen teoria olisi moraalisen käyttäytymisen, empatian ja altruismin ennakkoehto. Peilineuronien toimintaa tutkineet neuropsykologit ovat kuitenkin haastaneet mielen teorian. Esimerkiksi Vittorio Gallesen mukaan empatia ja kyky ”lukea toisten ajatuksia” selittyvät peilisolujen aikaansaamalla jäljittelevällä aivotoiminnalla, ei mielen teorian olettamilla korkeamman tason kognitiivisilla kyvyillä.[14][15]
        Moraalin biologia ja evoluutio

Moraalista käyttäytymistä ja moraalin syntyä ja kehitystä on pyritty selittämään biologisesti periytyvillä taipumuksilla, esimerkiksi kyvyillä altruismiin, empatiaan tai vastavuoroisuuteen. Kädellisten ja muiden eläinten yhteisöissä esiintyy monia käyttäytymistaipumuksia, jotka muistuttavat ihmisyhteisöjen ”moraalisiksi” kuvailtuja toimintoja.[6]

Tutkimusten mukaan simpanssit muistavat, ketkä tekivät heille palveluksia ja ketkä eivät, ja ovat taipuvia käyttäytymään vastavuoroisella tavalla. Simpanssit esimerkiksi ovat taipuvaisia jakamaan ruokaa sellaisten ryhmän jäsenten kanssa, jotka ovat sukineet niitä aikaisemmin.[16] Simpanssit eivät ole ainoita sosiaalisia eläimiä, joiden on havaittu osoittavan taipumusta vastavuoroisuuteen. Vampyyrilepakot jakavat verta vastavuoroisuuden periaatteiden mukaan,[17] ja myös kapusiiniapinat[18] ja koirat[19] käyttäytyvät tutkimusten mukaan tähän tapaan. Näiden tulosten on katsottu osoittavan, että näillä ja monilla muilla sosiaalisilla eläimillä on jonkinasteinen reiluutta tai oikeudenmukaisuutta koskeva ymmärrys. Ihminen ei myöskään ole tutkimusten valossa ainoa empatiaan kykenevä eläin; esimerkiksi norsut käyttäytyvät tavalla, joka vaikuttaa todistavan niiden empaattisista tuntemuksista.[20]

Altruismi on käyttäytymistä, jossa ryhmän toisia jäseniä autetaan, vaikka siitä ei ole mitään hyötyä tai vaikka siitä on suoranaista haittaa auttavalle yksilölle. Altruismin esiintyminen muodostaa haasteen evoluutioteorialle, koska ei ole helppoa nähdä, miksi luonnonvalinnan pitäisi suosia tällaista käyttäytymistä. Altruismia on yritetty selittää toisaalta ryhmävalinnalla ja myöhemmin William D. Hamiltonin työhön nojaavalla sukulaisvalinnan teorialla.[21]

• moraalii

Simpanssit elävät ryhmissä, joiden keskimääräinen koko on noin 50 yksilöä. Monet tutkijat olettavat, että esi-ihmiset ovat eläneet saman suuruusluokan ryhmissä. Nykyisten metsästäjä-keräilijöiden yhteisöjä tutkimuksen perusteella on päätelty, että paleoliittisen aikakauden ihmiset olisivat saattaneet elää 100-200 yksilön ryhmissä. On katsottu, että sitä mukaan kuin yhteisön koko kasvoi evoluution myötä, ryhmäkoheesion tarve lisääntyi. Inhimillinen moraali on saattanut kehittyä tällaisissa ryhmissä keinona tuottaa sosiaalista kontrollia, konfliktien ratkaisua. Kädellistutkija Frans de Waalin mukaan inhimilliseen moraaliin sisältyy tasoja, joita ei esiinny muissa kädellisyhteisöissä. Ennen kaikkea inhimilliset yhteisöt sisältävät voimakkaampia ja yksityiskohtaisempia moraalisia sääntöjä, joiden noudattamista kontrolloidaan ankarasti palkinnoilla, rangaistuksilla ja maineen kautta.

Jotkut katsovat, että altruismin tai vähintään inhimillisen moraalin kehittyminen edellyttäisivät ryhmävalintaa. Esimerkkinä voidaan mainita David Sloan Wilson ja Elliott Sober, jotka esittivät vuonna teoksessaan Unto Others: The Evolution and Psychology of Unselfish Behavior (1998), että ryhmävalinta voi mielekkäällä tavalla selittää moninaisten moraalisääntöjen kehittymisen. He painottivat, että luonnonvalinnan ei ole pakko suosia käyttäytymistä, jossa yksilöt toimivat tavoilla, jotka pyrkivät vahvistamaan vain heidän omaa lisääntymismenestystään.[22]

• vääryydentekijät

Room. 1:16-32

16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

17 Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta".

18 Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.

20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,

21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.

22 Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet

23 ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.

24 Sentähden Jumala on heidät, heidän sydämensä himoissa, hyljännyt saastaisuuteen, häpäisemään itse omat ruumiinsa,

25 nuo, jotka ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen ja kunnioittaneet ja palvelleet luotua enemmän kuin Luojaa, joka on ylistetty iankaikkisesti, amen.

26 Sentähden Jumala on hyljännyt heidät häpeällisiin himoihin; sillä heidän naispuolensa ovat vaihtaneet luonnollisen yhteyden luonnonvastaiseen;

27 samoin miespuoletkin, luopuen luonnollisesta yhteydestä naispuolen kanssa, ovat kiimoissaan syttyneet toisiinsa ja harjoittaneet, miespuolet miespuolten kanssa, riettautta ja villiintymisestään saaneet itseensä sen palkan, mikä saada piti.

28 Ja niinkuin heille ei kelvannut pitää kiinni Jumalan tuntemisesta, niin Jumala hylkäsi heidät heidän kelvottoman mielensä valtaan, tekemään sopimattomia.

29 He ovat täynnänsä kaikkea vääryyttä, pahuutta, ahneutta, häijyyttä, täynnä kateutta, murhaa, riitaa, petosta, pahanilkisyyttä;

30 ovat korvaankuiskuttelijoita, panettelijoita, Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, vanhemmilleen tottelemattomia,

31 vailla ymmärrystä, luotettavuutta, rakkautta ja laupeutta;

32 jotka, vaikka tuntevat Jumalan vanhurskaan säädöksen, että ne, jotka senkaltaisia tekevät, ovat kuoleman ansainneet, eivät ainoastaan itse niitä tee, vaan vieläpä osoittavat hyväksymistä niille, jotka niitä tekevät.

• omatuntoo

Room. 2:1-16

1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.

2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.

3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?

4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?

5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,

6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":

7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,

8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.

9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;

10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!

11 Sillä Jumala ei katso henkilöön.

12 Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;

13 sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

14 Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki

15 ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-

16 sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

• Näin.ollen

Selitykset jumalan ominaisuudesta tulevat ihmisestä ei jumalasta koska emme tiedä jumalasta yhtään mitään, kaikki mitä kerrotte ovat ihmisten illuusioita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      71
      1690
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe