Eero Nevalainen pitää taas kerran jäähyväiskonsertin, tällä kerralla Lieksan Kauppakartanolla. Huhu ei kerro kuinka paljon taitelija Aven on maksanut päästäkseen Lieksaan esiintymään. Tuskin Ahti on kovin paljon paikkakuntalaiselta Nevalaiselta pyytänyt.
50 vuotta sitten Aven esiintyi usein Lieksassa kun hän oli vuokrannut vaiko peräti ostanut Kevätniemen Kehän lavan. Hittikappaleita olivat vyöruusu ja poltta poltta eli polttava rakkaus.
Huippuvierailu Lieksassa
26
2892
Vastaukset
- Onkosultapois
Mitkähän lie sinun meriitit?Pitkäaikais työtön ja selkään puukotus?
- mennään.kuunteleen
On muuten hyvä jätkä laulamaan parempi kuin moni arvostelija.
- mandoliinikrapulainen
Laulutaidosta en osaa sanoa mitään kun sävelkorva paleltui talvisodassa, mutta ollessaan Lieksankosken tukkilaiskisoissa humoristina, Eeron vitsit olivat niin kuivia, että palokuntalaiset vahtivat esiintymiskopin vieressä jos vaikka kuloheinä syttyisi palamaan kuivista tarinoista.
- entinenlieksalainen
Teille Lieksalaislle ei mikään ole hyvää ,hyvä esimerkki edellinen kirjoitus. Aven on laulanut muuallakin kuin Lieksassa, on kasvattanut lapsensa kietämällä Suomea ,etnkin Pohjois-Suomea hyvällä mesestyksellä ,minun tietojeni mukaan ei ole nauttinut sosiaalisia etuja , Aina hän nuorempana etsi työpaikan ,teki mitä tuli eteen. Toista taitaa olla tänä päivänä vaikka olis työtäkin ,teitä ei saa liikkeelle kun ei sattunut mieleinen paikka ,kun tarjotussa työssä kädet likaantuvat. Olen tuntenut kaverin yli 60 vuotta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa hänestä . Kiitä luojaa kun Aven viitsii tulla teitä viidyttämään.
- luovuttaisi.jo
Jokuvuosi sitten taisi laulaa tuolissa istuen,,joko nyt laulaa makuulta?
- mörinäpiika
Eero Aven ei ole laulajana kiinnostanut en menisi edes ilmaiseksi katsomaan ällöttävä vanha ukko vaikka minäkin olen yli 60 vuotias ämmä. ei karaoke kiinnosta ei ole lauluääntäkään miksi olla mörisemässä olen syrjäytynyt pitkäaikaistyötön
- korviavihloo
Miksei voida hyödyntää omaa karaoketähteämme, vaan tuodaan ns. vierasta lauluvoimaa muualtapäin suomea? Samaan valitukseen musiikinsaralla yltää paikkakunnan kuuma karaoketähtemmekin! Vai liekkö keikkakalenteri buukattu miten pitkälle täyteen? Joutaako ennen vuotta 2020 lieksaan laulamaan!
- kiinostunut.tiedoista
Hei minä tunsin samannimisen Lieksasta mutta ei ollut laulaja viimeksi näin kun oli lomalla armeijasta joskus kuuskyt luvun taisi olla loppupuolta. Jäi mieleen punaiset laatat ja kannukset saappaissa ja kaksi natsaa kauluksessa. Oli jossain kauempana armeijassa. En ole myöhemmin nähnyt kuka tietää hänestä jotain?????????? Oli tosi komea mies!
- jotain.70.v.varmaan
Taitaa olla jo vanhainkodissa jos silloin on ollut armeijassa.
- puoti.puksu
Taisi olla vielä seitkytluvun alussa täällä ajoi jonkun liikkeen kuormuria oli melkoinen järkäle
- kumma.hytinä
Oliko sellainen hyvin tumma kaveri jolla oli Mersun kuormuri ja aina oli apumies. Kauppayhtiön autoa ajoi sellainen hyvin lihaksikas mies.
kumma.hytinä kirjoitti:
Oliko sellainen hyvin tumma kaveri jolla oli Mersun kuormuri ja aina oli apumies. Kauppayhtiön autoa ajoi sellainen hyvin lihaksikas mies.
Veini Hautaviita oli suurikokoinen lihaksikas mies Kauppayhtiöltä 50- ja 60-luvuilla. Veini isä oli maankuulu voimamies. Veinin tyttären nimi oli Maine.
- on.etsitty.kauan
wanha_lieksalainen kirjoitti:
Veini Hautaviita oli suurikokoinen lihaksikas mies Kauppayhtiöltä 50- ja 60-luvuilla. Veini isä oli maankuulu voimamies. Veinin tyttären nimi oli Maine.
taisi kamuttaja löytyä lopultakin
on.etsitty.kauan kirjoitti:
taisi kamuttaja löytyä lopultakin
Veini Hautaviita on siirtynyt Manan majoille jo kauan sitten kuten myös hänen vaimonsa, joka oli myös Kauppayhtiön palveluksessa. Perheen koira Anki käyskenteli irrallaan ikäänkuin maskottina Kauppayhtiön suuressa pihapiirissä. Tunsin perheen 1960-luvun alkupuolelta lähtien.
wanha_lieksalainen kirjoitti:
Oli sitten toinenkin tytär, oltiin oppikoulussa samalla luokalla.
Näinhän minä tuossa ylempänä kirjoitin. Anki se oli.
Perheen koira Anki käyskenteli irrallaan ikäänkuin maskottina Kauppayhtiön suuressa pihapiirissä.
- ei.löytynyt.kamuttaja
Ja se automies oli Riikkisen Ville hänkin kuollut jo aikaa sitten.
- edelleen.kauppayhtiöllä
Joo Heikin isä
- nauran.partaani
Kuis Kamuttjan jahtaaminen sujuu? Onko uusia nimiä kun ei entiset taas vetäneet?
- ei.uusia.aloituksia
Tässä ketjussa oli Eero Nevalaisesta kyse.
- avenia.kysyttiin
Eipääs ollu vaan Eero Avenista etkö tajunnu
- tuttu.mies
avenia.kysyttiin kirjoitti:
Eipääs ollu vaan Eero Avenista etkö tajunnu
Etkö tiennyt, että Lamminkylässä Pielisjärvellä syntynyt Eero Nevalainen käyttää sukunimen taiteilijanimeä Aven, joka muodostuu sukunimen neljästä ensimmäisestä kirjaimesta NEVA -> AVEN. Asusteli lapsuutensa Pielisentien varrella.
tuttu.mies kirjoitti:
Etkö tiennyt, että Lamminkylässä Pielisjärvellä syntynyt Eero Nevalainen käyttää sukunimen taiteilijanimeä Aven, joka muodostuu sukunimen neljästä ensimmäisestä kirjaimesta NEVA -> AVEN. Asusteli lapsuutensa Pielisentien varrella.
Olenkin ihmetellyt mistä hän tuon Avenin kehitti, mutta tuohan oli suorastan nerokasta.
- kuhan-kysyn
Avaaja on tyypillinen itseensä kyllästynyt vähäpoika, joka tuo katkeruuden esiin.
Minun ei tarvitse olla musiikkisuuntauksessa Avenin kanssa samoilla linjoilla, mutta jos mies Lieksa nimisen persläven ympäristössä on syntynyt ja laulamalla 50vuotta elänyt, nostan hattua.
Ja Lapissa Avenilla on suuri kannattajakunta.
Avaaja;
Mitä muuta sinäolet tehnyt, kuin kirjoittanut työtön, työtön lappua?- laulu.ei.elätä
Uskon, että kyseinen laulaja on tehnyt oikeitakin töitä itsensä elättämiseen. Mikä laulaen tulee, se viheltäen menee!
- työtön.tytön.työtön
Helpompi kirjoitella lappuja kuin mennä yleisön eteen häpäisemään itsensä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu292678- 1322435
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti142021Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151813- 161346
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731317- 1061284
- 93997
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks143968Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon20913