Välillä tilaa levyllä ja välillä ei

Neitokainenx

Moi...
Mikähän mättää mun koneessa.
Välillä kone ilmoittaa että levytila lopussa, eikä onnistu päivitykset.
Sitten kun revin johdot irti koneesta ja laitan paikoilleen jonkun ajan kuluttua, niin koneessa muistia ihan paljon.
Käyttis wind. 10

14

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muisti ja levytila eri asioita. Huonosti käyttäytyvä ohjelma voi täyttää muistin ja viedä paljon levytilaa. Tilaa saat poistamalla jonkun palautuspisteen ja tyhjentämälle selaimen välimuistin näin aluksi. Selaimen asetuksilla voi vaikuttaa paljonko se kirjoittaa levylle. Spotify ja moni muu ohjelma voi täyttää levyä..

    • neitokainenx

      "Tilaa saat poistamalla jonkun palautuspisteen ja tyhjentämälle selaimen välimuistin näin aluksi. Selaimen asetuksilla voi vaikuttaa paljonko se kirjoittaa levylle. "
      Eli mites tämä tehdään käytännössä, eli väännä mulle rautalangasta.

      • win-toitottaja

        -Asetukset
        -Tallennustila
        Siitä voi katsoa ja sitten ohjeiden mukaan poistaa tarpeetonta tauhkaa.


    • tarkista-nyt-nuo

      Onko koneessa joku nykymittapuilla pieni SSD, kuten halvemmissa uusissa läppäreissä tapaa olla?
      Oletko asentanut koneellesi kovasti tilaa vieviä ohjelmia?
      Ladannut elokuvia/valokuvia?

      Turhat ohjelmat kannataa poistaa, ja elokuvat/valokuvat siirtää muualle.

    • hiiteen_mokoma

      Poista koko vindows.

    • Puhutaanko nyt muistista vai levytilasta?

      • Tietysti tiedän ja siksi yritänkin neuvoa kysyjää.

        Sinä taas et havaintojen perusteella tiedä mistään mitään koska et kykene neuvomaan kysyjää.


      • tyhmyydelle-ei-ole-rajaa
        M-Kar kirjoitti:

        Tietysti tiedän ja siksi yritänkin neuvoa kysyjää.

        Sinä taas et havaintojen perusteella tiedä mistään mitään koska et kykene neuvomaan kysyjää.

        Minä yritän varjella kysyjää tyhmältä trollilta,.

        ''''''''''Puhutaanko nyt muistista vai levytilasta?''''''''
        Torvelo voisi lukea avauksen ihan itse, vai pitääkö se tavata sinulle. En usko että kukaan kaipaa sinun neuvojasi.


      • ihmeväkyttäjä
        tyhmyydelle-ei-ole-rajaa kirjoitti:

        Minä yritän varjella kysyjää tyhmältä trollilta,.

        ''''''''''Puhutaanko nyt muistista vai levytilasta?''''''''
        Torvelo voisi lukea avauksen ihan itse, vai pitääkö se tavata sinulle. En usko että kukaan kaipaa sinun neuvojasi.

        Jos virtajohdon nykiminen auttaa, niin hyvinkin voi olla, että keskusmuistiloppuu kesken.

        Miksi sinulla pitää tulla räksyttämään muille, kun et osaa edes yrittää auttaa aloittajaa.


      • tyhmyydelle-ei-ole-rajaa
        ihmeväkyttäjä kirjoitti:

        Jos virtajohdon nykiminen auttaa, niin hyvinkin voi olla, että keskusmuistiloppuu kesken.

        Miksi sinulla pitää tulla räksyttämään muille, kun et osaa edes yrittää auttaa aloittajaa.

        ''''''''Jos virtajohdon nykiminen auttaa, niin hyvinkin voi olla, että keskusmuistiloppuu kesken.'''''''
        Muisti loppuu kesken ja järjestelmä valittaa kiintolevytilan vähyyttä. Nyt sitten salanimellä viisastellaan.


    • neitokainenx

      Mutta mistä se johtuu kun otan johdot irti ja laitan jonkun ajan päästä paikoilleen niin tilaa vaikka miten?

      • zsefgset

        Muisti ja tallennustila ovat eri asioita. Muisti tyhjenee kun virrat katkaistaan.


    • asdrtguiip

      Taitaa taas olla linux-hihhulin keksimiä w10 ongelmia?

      • Ei-ikinä-windowsia

        Ei välttämättä, nykyset 250€ kannettavat on 32gt kiintolevyllä varustettu, josta Windows home vie jo puolet. Koneelle ladattu päivitys vie jäljelle jäävästä tilasta vielä puolet. Nyt sitten windows yrittää purkaan päivityspaketit asentaakseen ne, mutta tila menee vähiin ja päivitys perutaan, ja taas on tilaa, ja taas windows lataa uudet paketit ja yrittää purkaa ne asentaakseen, ja tila menee vähiin, ja päivitys perutaan, ja taas on tilaaa ja niin edelleen.

        Sellanen on windows


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe