Nyt pitää saada selko hautajaisten hinnasta omainen on kuolemassa, eikä meillä ole varaa maksaa hänen, rutiköyhän menojaan.
Mitä maksaa hautajaiset kaikkineen, kun ei kuulu kirkkoon?
Mitä maksaa hautajaiset
22
1018
Vastaukset
- jgjggj
Kirkkoon kuulumattoman hautaus on saman hintaista kuin kirkkoon kuuluvan. Hinnoittelu on seurakuntakohtaista. Seurakunnan sivulta löydät hinnoittelun. Jos vainaja oli täysin varaton, niin ymmärtääkseni joltain kunnan luukulta saa jonkun avustuksen. Hautaustoimistolta homma yleensä lähtee liikkeelle. He osaavat neuvoa paremmin.
"Kirkkoon kuulumattoman hautaus on saman hintaista kuin kirkkoon kuuluvan. "
Tähänkin tarvittiin muistaakseni oikeuden päätös, kirkon sorsittua kirkkoon kuulumattomia hinnoittelussa.
Sellaista reiluutta se jumalan hengen toimita siellä tuottaa.
Lisää veroja kirkolle.
- Kysyn.jo.nyt
Minäkin tahtoisin tietää hautaamiskuluista.
Mitä maksaa vainajan hautaaminen noin yleisesti. Onko 200 euroa vai 1000. - YstävämmeGoogle
Elämme internetin ihmeellisessä maailmassa. Googlettakaa. Tässä pari tärppiä.
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2010/01/28/hautaus-voi-olla-myos-edullista
http://www.etlehti.fi/artikkeli/raha/kuka-saa-rahaa-hautajaisiin-sossusta-ja-ammattiliitosta - Lukija.lis
Arkun tuhkausta varten ei tarvitse olla kallis, vaikka hautaustoimistot mieluiten myyväät kalliita. Tuhkan voi kätkeä tai sirogtella myös ilman uurnaa.
Ks. myös http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2016/12/28/vapaa-ajattelija-42016/ - mjhkmjm
Mikään laki ei määrää, että arkku pitäisi olla tehdastekoinen. Sellaisen voi valmistaa vaikka höyläämättömästä laudasta. Muistotilaisuus ei ole pakollinen. Hautajaisetkaan eivät tilaisuutena ole pakollisia. Ruumiin kuljettamista ei ole pakko antaa hautaustoimiston tehtäväksi. Hautapaikkaa ei ole pakko ostaa seurakunnalta, vaan on myös muiden järjestöjen ylläpitämiä hautausmaita.
- 76854
Eikä hautapaikkaa tarvita lainkaan eikä edes uurnapaikkaa. Halvin vaihtoehto on tuhkata vainaja ja hakea lupa ripotella tuhka vainajalle rakkaalle paikalle, vaikka metsään, mereen, järveen, jne...
- jhjhj
Samoin uurnaksi käy lähes mikä tahansa puupytty, kunhan vaan on muuten asiallinen.
Sanotaan mitä sanotaan. Kirkolle hautaus on iso bisnes, jota pyöritetään monopolin turvin. Kirkko haluaa kaikki vainajat multiin, koska tällöin kirkolle aukeaa rahakkaat haudanhoitomarkkinat hautausmaan vuokra markkinat. Tuhkan ripotteluun kirkossa ei kannusteta, koska se heikentää kirkon haudanhoitomarkkinoita. Koska kirkolle on myönnetty monopoli hautauksessa yli 100 miljoonaa euroa rahaa tähän, pitäisi kirkolta / seurakunnilta vaatia yhteistä tuhkansirottelupaikkaa, esim metsässä olevaa kallionkielekettä, jonne tuhkat voisi sirotella. Kirkko asiassa tuskin on aloitteellinen, jonkun kansalaisjärjestön pitäisi nostaa asia esille. - Totuuden.Henki
Miksei oma perhe voi siunata vainajan uskonnollisin menoin. Ei siihen pappeja suinkaan tarvita, varsinkaan jos ei ole saatavilla pappia joka totuuksia julistaa.
- Ei.kannata
Onko hautaaminen noin kova bisnes? En ollut sitä tiennyt. Ei kannata minun sitten kuolla.
- En.ole.kirkkoon
Ei kirkon viranhoitajat muuta ajattelekaan kuin rahaa, mitä he siitä saavat.
- Mitä.maksaa
Onko vapaa-ajattelijoiden hautuumaalla tilaa kaikille? Mitä sellainen parin neliön maapala maksaa?
Voivatko vapaa-ajattelijat järjestää hautajaisia myöskin kristityille?
Mutta tärkein on hinta? - totuuskomissio
Vainajan varoista ne maksetaan. Onko oikeasti kyseessä täysin varaton ihminen vai ahneen paskainen perinnön odottaja?
Perunkirjoitus, tuhkaus jne maksaa jotakin mutta fiksusti hoidettuna minikulut ovat tonnin tai kaksi, Helsingissä. - ÄläItseMaksa
Yhteiskunta maksaa varattoman hautajaiset
http://www.kaleva.fi/teemat/hyva-elama/hautajaiset-maksetaan-vainajan-kuolinpesasta/266623/ - näin_se_menee
Kuolinpesän varoillahan hautaus hoidetaan, elleivät omaiset sitten nimenomaan halua käyttää lisäksi omia rahojaan. Edullisin on tuhkaus ja tuhkien sirottelu muistolehtoon tms, jolloin uurnaakaan ei tarvita eikä hautakiviä. Halvin arkku on muutaman satasen, lisäksi maksaa arkkuun laitto, vainajan kuljetus, yms hautaustoimiston kulut. Tonnilla pitäisi hoitua koko homma. Kukat ja muistotilaisuudet on sitten asia erikseen.
Arkun toki voi tehdä itsekin jos haluaa, mutta harva siihen ryhtyy ellei puusepän tiloja ja kokemusta ole. Samoin kuljetustakaan ei voi hoitaa millä tahansa peräkärryllä, vaan siihen pitää lain mukaan olla siihen tarkoitettu ruumisauto.- nvbnvbnc
Iltalehti: Miksi ATK-huolto kuskaa ruumiita Oulussa?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015040319461202_uu.shtml
Toisaalta:
http://www.kysy.fi/kysymys/saako-ruumisarkun-kuljettaa-muulla-ajoneuvolla-kuin-ruumisautolla - ggggggbgbngn
Ruumisarkun kuljetus mönkijän peräkärryssä (Venäjällä):
http://www.kaleva.fi/lukijalta/kuvat/203816/
- ripry
Paljonkohan Koiviston hautajaiset maksavat?
(Kunhan kysyn mielenkiinnosta. Älkää lukeko rivien välistä mitään - eihän tuossa edes ole rivien väliä.) - kjkjkjhff
"– Jos kyseessä on tuhkaushautaus, varataan myös aika tuhkaukseen. Nykyään pääkaupunkiseudulla 80 prosenttia ja muualla Suomessa yli 60 prosenttia vainajista tuhkataan. Valintaa ohjannee pitkälti hinta: arkkuhautapaikka voi maksaa 2500 euroa ja tuhkahauta 250 euroa."
http://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/viimeisesta-sydamen-lyonnista-hautaan-mita-tapahtuu-kuoleman-jalkeen/133988 - khj76
Vuosi 2016 taisi olla ensimmäinen vuosi, kun enemmstö vainajista, 51,3 prosenttia, tuhkattiin.
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/vainajan-tuhkauksen-jalkeisesta-siunaamisesta-tarkemmat-ohjeet/ - fyuuyj
Muistelisin nähneeni ilmaisjakelulehdessä mainoksen että 750e:lla lähtis hautajaiset. Ei mitään hajua mitä se pitää sisällään, mitä tuolla rahalla saa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911117
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115916- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten281682- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist40532- 72483