rakkausjutustelua

kannattaakokeilla

Mitä rakkaus on sun mielestä tai mitä se merkkaa sulle? Määritelmänkin voi halutessaan kertoa mutta olen sen vastikään katsonut sanakirjasta joten ei ole välttämätöntä. Miten sinä siis miellät rakkauden? Millaiset asiat ilmentävät suurinta rakkautta? Onko rakkaus tärkeää ja miksi se on tai ei sitä ole? Miten itse rakastat ja haluat rakastaa? Miten olet tullut rakastetuksi tai haluaisit tulla rakastetuksi? Mikä tappaa rakkauden vai voiko rakkautta tappaa?

Ps. Nykyään monet liittää rakkauden evoluutioon ja voit toki kertoa niistä asioista jos koet että niillä on erityinen merkitys elämässäsi.

Ps. 2 rakkauteen liitetään myös romanttinen rakkaus mutta siihen liittyy myös paljon muuta tai ainakin jotain muuta. Rakkaus on siis enemmän kuin romantiikkaa.

10

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Defbaum

Mulle tulee ihana tyttäystäväni mieleen rakkaudesta.
      Mutt kun noin kysyt, niin arvaan, että kyse on Jeesuksesta?

• asdfgasdfgasdfg

Varoitus: Jeesustelua tulossa. Näiden avausten ainoa funktio on päässä julistamaan typerää uskontoansa.

• mitäpä_muuta

asdfgasdfgasdfg

Viisas ennalta tietäjä

• heteromies

Kaikkea mitä se normaalisti merkitsee, eli ei rakkautta kauan sitten kuolleeseen pitkätukkahippiin.

• häpeällinen

Raamattu, korinttolaiskirje:

"Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi mutta naiselle kunniaksi."

• kannattaakokeilla

Os. Miksi nimimerkkisi on "häpeällinen"

• häpeällinen kirjoitti:

Raamattu, korinttolaiskirje:

"Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi mutta naiselle kunniaksi."

Aika huvittava väite, kun luonnollisesti miehelle ja naiselle molemmille kasvaa pitkä tukka. Miten tästä siis edes voisi oppia, että kummalle se kuuluu ja kummalle ei? No ei mitenkään. Ihan huuhaata koko väite.

Asia tietysti on niin, että pitäköön kukin minkälaista pehkoa lystää tai vetäköön vaikka klaniksi jos haluaa. On tietysti olemassa jotain ammatillisia ja harrastuksellisia tekijöitä, jotka voivat sanella varsinkin kuontalon pituutta, esim. turvallisuussyistä. Muutoin luulis asia on olevan se ja sama.

• uskonpasko

Kaikki minun rakkauteni kohteet ovat ihan oikeasti olemassa.

En rakasta näkymättömiä mielikuvitusolentoja, enkä lapsellisen typerästi kuvittele näkymättömien mielikuvitusolentojen rakastavan minua.

Näkymättömiä mielikuvitusentiteettejä rakastavat ihmiset ovat järjestään varsin vastenmielistä porukkaa, joiden typeryyksistä pysyttelee mielellään visusti erossa.

• oikiesus

Oi miten komea onkaan hän! Niiin sotilaallisen komea eikä ollenkaan pitkätukka!

• "Mitä rakkaus on sun mielestä tai mitä se merkkaa sulle? Määritelmänkin voi halutessaan kertoa mutta olen sen vastikään katsonut sanakirjasta joten ei ole välttämätöntä. Miten sinä siis miellät rakkauden?"

Se on kahden ihmisen välinen välittämisen tunne missä tahdot tehdä toiselle ihmiselle hyviä asioita. Mutta pääosin juuri se sanakirjamerkitys on täsmällisin :)

"Millaiset asiat ilmentävät suurinta rakkautta?"

Riippuu ihan ihmisestä, koska jokaisella on oma tapa rakastaa.

"Onko rakkaus tärkeää ja miksi se on tai ei sitä ole?"

Se on mukava asia elämässä joka tekee siitä mukavamman elää.

"Miten itse rakastat ja haluat rakastaa?"

Esimerkiksi kokkaamalla rakkaalleni aamiaisen ennen kuin hän on ehtinyt herätä, tai matkustamalla yllättämään vanhempani silloin kun emme ole nähneet pitkään aikaan. :)

" Miten olet tullut rakastetuksi tai haluaisit tulla rakastetuksi? "

Normaalilla tapaan eli esim. vanhempani ja kumppanini ovat tehneet elämästäni mukavamman.

"Mikä tappaa rakkauden vai voiko rakkautta tappaa? "

Aika ja etäisyys tappaa sen monessa tapauksessa. Myös jos henkilö kaltoinkohtelee tai ei välitä takaisin häviää rakkaus melko nopeasti.

"Ps. Nykyään monet liittää rakkauden evoluutioon ja voit toki kertoa niistä asioista jos koet että niillä on erityinen merkitys elämässäsi."

Evoluutio on pitemmän aikavälin ilmiö joten yhden ihmisen elämässä siitä ei ole paljon vaikutusta. Mutta pääosin evoluution vaikutus tulee ilmi siitä miten pääosin terveen ihmisen piirteet houkuttelevat tutustumaan paremmin romanttisessa rakkaudessa, ja myöskin vanhempien rakkaudessa näkyy koska se parantaa todennäköisyyttä että jälkikasvu selviytyy.

"Ps. 2 rakkauteen liitetään myös romanttinen rakkaus mutta siihen liittyy myös paljon muuta tai ainakin jotain muuta. Rakkaus on siis enemmän kuin romantiikkaa."

Jos teet väitteen on yleensä kivaa jos perustelet sen koska muuten muilla ei ole mitään syytä olettaa ettet olisi väärässä. Mutta tässä tapauksessa olen samaa mieltä sillä voi olla myös esim. vanhempien ja lapsen rakkaus toisilleen (joka on tarpeeksi erilaista että mielestäni tarvitsee eri sanan kuin romanttinen rakkaus) tai platoninen rakkaus läheisten ystävien kanssa (joka on lähempänä todella syvää kunnioitusta merkityksessään) :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      44
      2982
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      36
      2631
    3. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      53
      2584
    4. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      101
      2244
    5. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      48
      2094
    6. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      340
      1882
    7. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      150
      1546
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      73
      1408
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1188
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      28
      1175
    Aihe