Onko skodassa nykyään jäykkä taka-akseli?

Miten tämä vaikuttaa ajokemukseen, soveltuuko jäykkö taka-akseli paremmin mökkiteille kuin motarille?
Ilmianna
Jaa

79 Vastausta



Toyotassa ja monessa muussa kaukoidän merkissa on Volkswagenin ykköskopan Golfista kopioitu taka-akseli. Tosin sillä erolla, että Golfissa se toimii kuin unelma, mutta Toyotassa ei kun eivät uskaltaneet kopioida suoraan oikean itseohjautuvuuden mahdollistavia kumipuslia joitten kautta akselisto on kiinni korissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Et huomannut sanoa että akselihan ei ole jäykkä, joten tarkennuksena tähän se lisättäköön.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EiOleJäykkä kirjoitti:
Et huomannut sanoa että akselihan ei ole jäykkä, joten tarkennuksena tähän se lisättäköön.
Kyllä sen täytyy olla "jäykkä" kun skodakriittinen niin sanoo. Et kai tosissasi usko, että samanlainen Golfista kopioitu akseli on Skodassa jäykkä, mutta Toyotassa ei? Skodassa kun tuo toimiikin paremmin kuin Toyotassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tämä palstahan on ITÄAUTOKESKUISTELUILLE varattu, joten Skodan nykytilanne ei kuulu tänne pätkääkään.
Jos aloittajaa kiinnostaa, Skoda Octaviassa oli silloin itäautoaikaan heiluriakselisto takana, mallia VWkupla. Eihän tuo nyt niin häävi ollut, olipahan kuitenkin siihen aikaan edistyksellistä tekniikkaa, kas kun suurin osa autoista oli varustettu jäykällä taka-akselilla, ja se oli tuettu pelkästään lehtijousilla, siis varsin pompottava rakenne noilla muinaisilla brittiautoilla ja olihan niissä ensimmäisissä japanilaisissa ihan sama tekniikka. Nuo takamoottoriSkodat lienevät myös varustetut takapään erillisjousituksella, en tiedä kun ei kiinnosta, aloittajahan varmaan tietää asiasta kaiken?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Peelo, skooda on myös nykyisin itablokin auto. Jospa menisit jonnekin muualle KESKUiSTELEMAAN tai ainakin tavaamaan :-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Skodassa on jäykkä taka-akseli ja skoda on itäblokin auto.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Pelkästään tavaratilan tuplapohja sitten tekee monivarsituennan merkityksettömäksi kun vain harva jaksaa tuolla kikkailla.Sitten myös kuluvat nivelet ja varsinkin koiranluut menoeränä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mahtaako olla merkitystä tuollakaan, nykyään tehdään vain kevyempiä banjoja takapotkuisiin vehkeisiin!
Ilmianna
Jaa
Wanhassa skodassa oli kaksi vakavaa vikaa, ennenkuin VW sen osti.
Skodasta irtosi takapyörä helposti ajon aikana. Kun hinaaja tuli noutamaan kiertoliittymästä tuttuni Skadaa hän totesi: "Jaha, tämä on sitten kuudes Skoda jonka tästä syystä hinaan."
Vähän myöhemmin näin itse Skodan eräässä liittymässä nurmikolla takapyörä vieressä irrallaan.
Toinen vika oli "kaatumatauti". Joustava taka-akselinen Skoda pyörähti helposti katolleen kurvissa. Sama vika, oli amerikkalaisessa Corvairissa, jossa oli taittuva taka-akseli.
Skodan maahantuojalle kävi nolosti Ruotsissa, kun palkkasivat rallikuskin esittelemään sen ajo-ominaisuuksia. Ajo päättyi seläleen ja maahantuonti jäi muutamaan.
Uusissa malleissa ei näitä ongelmia ole.
Ilmianna
Jaa
Skodassa olevaa jäykkää taka-akselia monet muut automerkit mainostavat "tasauspyörästön lukkona". Skodassa on pysyvä lukko ja se on vakiovaruste!!!!
Ilmianna
Jaa
Toyotassa ei olekaan mitään muuta jäykkää kuin taka-akseli.
Ilmianna
Jaa
Skoda octaavia on ainakin varustettu jäykällä taka-akselilla. Voi luoja sitä pompotusta ja täryytystä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eihän sinulla mitään Skoda Octaviaa ole ikuna ollutkaan, kas kun niitten historiassa ei ole ikinä ollut jäykkää taka-akselia!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Multa katkesi kaksi lehtijousta 2016 mallisesta Skodasta. Pakko tilata laadukkaat taotut jouset taakse, ne kuulema kestävät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Siis LEHTIJOUSIA!
2016 MALLISESSA SKODASSA??????
Voiko enää trolli ikinä olla typerämpi?????
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
SE oli heiluriperä Skoda Octaviassa, meikäläiseltä löytyy vielä kunnostettu perämurikka (tasauspyörästö kuorineen) varastoista, olisko vm. 1962 Skoda Octavia. Uudemmissa ja viimeisissä itä-blogin Skodissa moottori oli takana ja taka-akselisto samaa, kuin Kupla-Volkkarissa.

https://en.wikipedia.org/wiki/Škoda_Octavia_(1959–71)
Ilmianna
Jaa
Skoda on edelleen itäauto ihmisten mielestä. Ei se itä-imago lähde pois vaikka kuinka yrittäis. Jopa 1-luokkalainen poikani sanoo skoda köntsäksi ja itäautoksi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Joo, se on sama kuin punikki on aina punikki, vaikka on 100 vuotta jo kulunut niistä jutuista. Ei se punikin imago lähde, vaikka on useampi sukupolvi jo tässä ollut.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ei se ihmisten mielestä ole mikään itäauto, katsos pikkuinen, kun IHMISET tietävät mikä aikoinaan oli itäauto ja mikä ei, IHMISET myös tietävät miksei nykypäivänä ole enää jakoa itä- ja länsiautoihin.
Vajaajärkisten trollien mielestä nyt on mikä mitenkin, ihmisethän noita onnettomia trolleja ja heidän typeryyttään säälivät.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Taasko täällä häiriköidään ja yritetään vaientaa itäautokeskustelua Skoda-trollin toimesta?

Palsta on itäautopalsta. Miksei täällä saisi siis puhua itäautoista?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
sama.laulu kirjoitti:
Taasko täällä häiriköidään ja yritetään vaientaa itäautokeskustelua Skoda-trollin toimesta?

Palsta on itäautopalsta. Miksei täällä saisi siis puhua itäautoista?
Saahan täällä, siis koko palsta on AINOASTAAN SITÅ VARTEN, täällä ei todellakaan ole suotavaa puhua muista kuin itäautoista, esim. itäautokauden, siis n,1990 jälkeen valmistetuista autoista.
ps. Ei se valhe muutu totuudeksi, toistat sitä kuinka monta kertaa tahansa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itäautothisistoriaa kirjoitti:
Saahan täällä, siis koko palsta on AINOASTAAN SITÅ VARTEN, täällä ei todellakaan ole suotavaa puhua muista kuin itäautoista, esim. itäautokauden, siis n,1990 jälkeen valmistetuista autoista.
ps. Ei se valhe muutu totuudeksi, toistat sitä kuinka monta kertaa tahansa!
Skodahan on ainoa aito itäauto vielä nykypäivänä. Lada ja dacia ovat länsimaistuneet, mutta kyllä nekin vielä voidaan lukea itäautoiksi. Ei seeprakaan raidoistaan pääse, niin se vaan menee.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hakkaava_yskä kirjoitti:
Skodahan on ainoa aito itäauto vielä nykypäivänä. Lada ja dacia ovat länsimaistuneet, mutta kyllä nekin vielä voidaan lukea itäautoiksi. Ei seeprakaan raidoistaan pääse, niin se vaan menee.
Kuten sanoin, täällä saa vain kertoa itäautoista, siis ennen 1991valmistetuista autoista.
Jos joku on eri mietä, kertokoon PERUSTELEN miksi olisi oikeassa, muuten joutuu siihen idioottiääliötten joukkoon, joille ei minkäänlaiset tosiasiat ole faktoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
hakkaava_yskä kirjoitti:
Skodahan on ainoa aito itäauto vielä nykypäivänä. Lada ja dacia ovat länsimaistuneet, mutta kyllä nekin vielä voidaan lukea itäautoiksi. Ei seeprakaan raidoistaan pääse, niin se vaan menee.
Niinhän se on, jankutat tuota typeryyttäsi vaikka maailman tappiin, ei se faktoja mihinkään muuta, itäautoja ei enää ole kuin museoautotapahtumissa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tämähän on itablokin autojen ominaisuus ja voi olla että että myös nykyiset skoodisti ovat hyväksyneet tuon.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos tietämyksen nykyautojen tekniikasta, niin suosittelen siirtymään keskustelemaan vaikkapa maailman politiikasta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Käytän sokotaa (ocu vm 2009) mökkitiellä lanana. Siinä se toimii hyvin. Jäykkä taka akseli hakkaa niin kyllä tasottuu...
Ilmianna
Jaa
Amiksessa on päästy jo autotekniikan historia-osuuteen. Kyllä se siitä.
Ilmianna
Jaa
EI OLE MiTÄÄN JÄYKKÄÄ
Ilmianna
Jaa
Mielummin noilla itäautoilla ajelee ihan hissukseen. Paikat kestää paremmin. Motarille ei oikein uskalla ja mökkitie ajo on melko tuskaa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tarkoitat siis Toyotaa, juuri tuollaisia ne ovat ja tulevat kaukaa idästä, tosin nykyään usein Turkista joka ei ole niin idässä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ilmianna
Jaa
Aivan sama ei sinulla ole varaa uuteen Skodaan.BMW vuodelta1982 on paljon parempi ja halvempi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ja pointti oli? Bemarihan on länsiauto ja skooda taas tulee itäblokista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Minulla oli v. 1984 uusi Bemari 320, se oli kyllä täysi Saksan Mosse. Bemariin piti tehdä kansiremontti 100000km jälkeen, se oli ihan yleinen juttu ja hyvin huomasi, jos ajoi Bemarin perässä, kun vaihtaessa aina pölähti sininen öljykatku. Istuinmateriaali oli täysin ala-arvoista, penkit kuluivat puhki myös 100000km ajetuissa Bemareissa. Minulla oli Bemareita useampi 70- 80-luvulla, mallit 1502, 320 ja 520, kaikissa samat tyyppiviat.
Toki oli minulla useampi Skodakin, muutama 110 ja pari 120 mallia, niitä takatuuppareita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko sotilasliitto Nato nykyään itäblokkia.
Ilmianna
Jaa
Toivotonta tuo skodistien taistelu tuulimyllyjä vastaan omilla itäautomääritelmillään. http://www.ts.fi/teemat/auto+ja+liikenne/1074288018/Itaautot+tulivat+ja+autoistivat+Suomen
... useimmista itäautomerkeistä on jäljellä muisto vain. Esimerkiksi Mossen tehdas kuopattiin muutama vuosi sitten. Poikkeuksena on Skoda....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Näinhän se on, skooda oli, on edelleen ja tulee olemaan itäblokin auto. Sitä ei mitkään "rautaesiriipun" tms katoamiset poista. Toisaalta, skooda on näistä nykyistä itäautoista se paras, vai mitä?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Kommentoi
Ilmianna
Jaa
skode-jore kirjoitti:
Näinhän se on, skooda oli, on edelleen ja tulee olemaan itäblokin auto. Sitä ei mitkään "rautaesiriipun" tms katoamiset poista. Toisaalta, skooda on näistä nykyistä itäautoista se paras, vai mitä?
Määritelmä löytyy netistä kuten hyvin tiedät.
"Itäblokilla tarkoitetaan Neuvostoliittoa ja sen poliittisen vallan alaisuudessa kylmän sodan aikana olleita valtioita.".

Itäblokki hajosi lopullisesti 90-luvun alussa eikä Skodaa itäblokin aikoihin tuottanutta valtiotakaan ole olemassa enää.

Skodassa käytetty McPherson edessä ja yhdystukiakselisto takaa löytyy suurimmasta osasta moderneja etuvetoisia nykyautoja ja riittää 99 %:lle autoilijoista - useimmat eivät eden tunne oman autonsa alustarakennetta. Kuten tunnettua, erillisjousitus ym. harvinaisemmat ratkaisut lisäävät niveliä ja tukitankoja eli kulutusosia ja huoltokustannuksia.

Jo historiaan vaipumassa olevat takavetoiset reliikit joutuvat pakosta käyttämään takana muita ratkaisuja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Älä suotta vaivaudu opettamaan Kyykmanille maailman politiikan ja autotekniikan asioita, ei hän niitä ymmärrä, eikä haluakkaan ymmärtää, muuten häneltä menisi koko elämäntyö hukkaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
tekniikan.tuntija kirjoitti:
Määritelmä löytyy netistä kuten hyvin tiedät.
"Itäblokilla tarkoitetaan Neuvostoliittoa ja sen poliittisen vallan alaisuudessa kylmän sodan aikana olleita valtioita.".

Itäblokki hajosi lopullisesti 90-luvun alussa eikä Skodaa itäblokin aikoihin tuottanutta valtiotakaan ole olemassa enää.

Skodassa käytetty McPherson edessä ja yhdystukiakselisto takaa löytyy suurimmasta osasta moderneja etuvetoisia nykyautoja ja riittää 99 %:lle autoilijoista - useimmat eivät eden tunne oman autonsa alustarakennetta. Kuten tunnettua, erillisjousitus ym. harvinaisemmat ratkaisut lisäävät niveliä ja tukitankoja eli kulutusosia ja huoltokustannuksia.

Jo historiaan vaipumassa olevat takavetoiset reliikit joutuvat pakosta käyttämään takana muita ratkaisuja.
Nii, netissä voi kirjoittaa ihan mitä tahansa, haloo pahvi. Ja asiaan; tämä on itäblokin autojen palsta ja jutellaan ainoastaan itäautoista esim skoodista. Maantieteeseen ja politiikkaan littyvät jutut on ihan muualla, miksi siis täällä roikut?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
skode-jore kirjoitti:
Nii, netissä voi kirjoittaa ihan mitä tahansa, haloo pahvi. Ja asiaan; tämä on itäblokin autojen palsta ja jutellaan ainoastaan itäautoista esim skoodista. Maantieteeseen ja politiikkaan littyvät jutut on ihan muualla, miksi siis täällä roikut?
Olet oikeassa - netissä voit kirjoittaa toistaiseksi ihan mitä tahansa. Itsellesi. Tosiasiat tiedät yhtä hyvin kuin mekin.

Sulla - ja vain sinulla - kumminkin untuu olevan vakava LuKi-häiriö. Käypä lukemassa palstan määrittely. Siellä ei Skodaa mainita. Se kun ei ole ollut itäauto yli neljännesvuosisataan eikä sitä mainita, vaikka se oli aikoinaan itäautoista paras.
Suomessakin tuontirajoitusten poistuttua jopa kalliimpi kuin jotkut ns. länsiautot kuten Angliat tai Kuplavolkkarit ja kelpasi kohtuullisen laadukkaana myös "porvareille". Itse asiassa liian porvarillisena se ei kelvannut AY-pomoille, minkä takia tavalliset työläiset eivät merkkiä välttämättä uskaltaneet ostaa vaan oli tyytyminen vaikkapa Mosseen. Tsekkoslovakia kun ei ns. kommunismista huolimatta suostunut mutkattomasti Ison Veljen ohjeistuksia seuraamaan vaan hiljainen vastustus eli koko pimeän aikakauden ylitse, purkautuen Prahan Kevääseen vuonna 1968.
No näistähän sulla ei lapsentasoisena änkyränä voi olla tietoa. Koulut lienee jääneet kesken jo itäblokin aikana, pysähtyneisyys jatkuu yhä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HistorianNähnyt kirjoitti:
Olet oikeassa - netissä voit kirjoittaa toistaiseksi ihan mitä tahansa. Itsellesi. Tosiasiat tiedät yhtä hyvin kuin mekin.

Sulla - ja vain sinulla - kumminkin untuu olevan vakava LuKi-häiriö. Käypä lukemassa palstan määrittely. Siellä ei Skodaa mainita. Se kun ei ole ollut itäauto yli neljännesvuosisataan eikä sitä mainita, vaikka se oli aikoinaan itäautoista paras.
Suomessakin tuontirajoitusten poistuttua jopa kalliimpi kuin jotkut ns. länsiautot kuten Angliat tai Kuplavolkkarit ja kelpasi kohtuullisen laadukkaana myös "porvareille". Itse asiassa liian porvarillisena se ei kelvannut AY-pomoille, minkä takia tavalliset työläiset eivät merkkiä välttämättä uskaltaneet ostaa vaan oli tyytyminen vaikkapa Mosseen. Tsekkoslovakia kun ei ns. kommunismista huolimatta suostunut mutkattomasti Ison Veljen ohjeistuksia seuraamaan vaan hiljainen vastustus eli koko pimeän aikakauden ylitse, purkautuen Prahan Kevääseen vuonna 1968.
No näistähän sulla ei lapsentasoisena änkyränä voi olla tietoa. Koulut lienee jääneet kesken jo itäblokin aikana, pysähtyneisyys jatkuu yhä.
Skoda silloin aikanaan oli arvostettu itäautona 60-luvulla ja 70-luvullakin, monet porvaritkin ajoivat Skodalla ja jopa joillakin silloisista Suomen rikkaimmistakin perheistä oli Skoda perheen kakkos autona. Mossella ei juuri muut ajaneet, kuin tosi aatteen kannattajat ts. täyskommarit.

Tuo Tsekkoslovakian miehitys v. 1968 toi tietty Skodalle arvostusta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HistorianNähnyt kirjoitti:
Olet oikeassa - netissä voit kirjoittaa toistaiseksi ihan mitä tahansa. Itsellesi. Tosiasiat tiedät yhtä hyvin kuin mekin.

Sulla - ja vain sinulla - kumminkin untuu olevan vakava LuKi-häiriö. Käypä lukemassa palstan määrittely. Siellä ei Skodaa mainita. Se kun ei ole ollut itäauto yli neljännesvuosisataan eikä sitä mainita, vaikka se oli aikoinaan itäautoista paras.
Suomessakin tuontirajoitusten poistuttua jopa kalliimpi kuin jotkut ns. länsiautot kuten Angliat tai Kuplavolkkarit ja kelpasi kohtuullisen laadukkaana myös "porvareille". Itse asiassa liian porvarillisena se ei kelvannut AY-pomoille, minkä takia tavalliset työläiset eivät merkkiä välttämättä uskaltaneet ostaa vaan oli tyytyminen vaikkapa Mosseen. Tsekkoslovakia kun ei ns. kommunismista huolimatta suostunut mutkattomasti Ison Veljen ohjeistuksia seuraamaan vaan hiljainen vastustus eli koko pimeän aikakauden ylitse, purkautuen Prahan Kevääseen vuonna 1968.
No näistähän sulla ei lapsentasoisena änkyränä voi olla tietoa. Koulut lienee jääneet kesken jo itäblokin aikana, pysähtyneisyys jatkuu yhä.
Menepä puolustelemaan Prahan kevättä jonnekin muualle, peelo. Sillä ei ole mitään tekemistä itäblokin autojen, esim skoodien kanssa. Sinulla taitaa olla aika suuria haasteita luetun ymmärtämisessä. Mutta, ei se mitään, ne ovat aika yleisiä ala-asteella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuo akselirakenne vaikuttaa mielestäni aika tavalla ajettavuuteen. Onko niin, että noille itäautoille tuo ominaisuus ei ole niin tärkeä, kuin päästä a:sta toiseen a:han....
Ilmianna
Jaa
Itäauto Auris nykyaikaisine taka-akselistoineen, olkaa hyvä. Kierrejouset ja kaikki.
https://www.varaosahaku.fi/image/900/a/85/f55324/path/mnt/newftp/817/fibdb/bild/lgnr/20520(2).jpg
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
anteeksi, tämähän kuuluukin toiselle sivulle eikä tänne itäauto / skooda sivulle
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muistutetaanpa nyt kaikkia palstan ohjeista. Palsta on itäautoille eli itäeurooppalaisille autoille, kuten tsekkiläiselle škodalle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Muistutetaanpa nyt kaikkia palstan ohjeista. Palsta on itäautoille eli Neuvostoliiton ja sen liittolaisten, (esim. DDR, Puola tai Tsekkoslovakia), autoteollisuuden tuotteille, joita ei esim koskenut suomalainen tuontisäännöstely. Joka muuta väittää, perustelkoon kantansa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kaikki, joille palstan ohjeet ovat yhä epäselviä, olkaa hyvät ja avatkaa aloitussivu. Siellä opastetaan kirjoittamaan itä-eurooppalaisista autoista. Kaikkia noita merkkejä emme ole tietenkään listanneet.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
13 VASTAUSTA:
Jokainen täysjärkinen tietää mitä itäautoilla tarkoitetaan, varsinkin kun esimerkeiksi annetaan FSO, Moskvitch, Wartburg, Trabant, Volga, Tatra. Joissakin noiden tuotantolaitoksista tuotetaan nykyisin tunnettuja merkkejä, eikä kukaan ole jämähtänyt pysähtyneisyyteen pitäen niitä itäautoina. Puhumattakaan Venäjän merkittävästä ulkomaisten merkkien tuotannosta pääosin kotimarkkinoilleen.

Sulla vaan ei ole kaikki madot kotona kun jaksat tällä ja muillakin palstoilla vängätä omatekoisilla argumenteillasi aivan yksin. Saat täällä säälin lisäksi tuhannet naurut joka ainoa päivä :-D :-D :-D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Onko sulla, peelo, luki häiriö? Kysyttiin itä-skoodan jäykästä akselista. Mieti, vastasitko siihen?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
T-eska kirjoitti:
Onko sulla, peelo, luki häiriö? Kysyttiin itä-skoodan jäykästä akselista. Mieti, vastasitko siihen?
Eihän idioottimaisuuksiin voi vastata, kyllä edellenenkin kirjoittaja vastasi juuri siihen kysymykseen joka typerä trolli provoilu mielessä esitti. Onko sulla Peelo, luki häiriö?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itäautothistoriaa kirjoitti:
Eihän idioottimaisuuksiin voi vastata, kyllä edellenenkin kirjoittaja vastasi juuri siihen kysymykseen joka typerä trolli provoilu mielessä esitti. Onko sulla Peelo, luki häiriö?
Mistä teitä nillittäjiä oikein sikiää... Kysyn nyt kuitenkin vielä kerran; miten tuo vastauksesi ihan omasta mielestä meni...? Itäblokin skooda & jäykkä taka-akseli, meniköhän "vastaus" oikein sittenkään?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
T-eska kirjoitti:
Mistä teitä nillittäjiä oikein sikiää... Kysyn nyt kuitenkin vielä kerran; miten tuo vastauksesi ihan omasta mielestä meni...? Itäblokin skooda & jäykkä taka-akseli, meniköhän "vastaus" oikein sittenkään?
Mistä teitä nillittäjiä oikein sikiää? Oikeita vastauksia on tämäkin palsta täynnä, nillittäjät eivät vaan osaa lukea yksinkertaisintakaan suomenkielistä tekstiä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itäautothistoriaa kirjoitti:
Mistä teitä nillittäjiä oikein sikiää? Oikeita vastauksia on tämäkin palsta täynnä, nillittäjät eivät vaan osaa lukea yksinkertaisintakaan suomenkielistä tekstiä.
Peelo, kommenteista päätellen et kykene omaan ajatteluun vaan hommasi perustuu puhtaasti matkimiselle ja toki nillitykselle. Kuvaa hyvin myös itäblokin autojen, vaikkapa skoodien, mentalitettia. Hyvä neuvo; mene länsiautojen kauppaan tai katsele niiden kuvia vaikkapa lehdistä :-) ja älä nyt ihan oikeasti ota tätäkään henkilökohtaisesti...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
T-eska kirjoitti:
Peelo, kommenteista päätellen et kykene omaan ajatteluun vaan hommasi perustuu puhtaasti matkimiselle ja toki nillitykselle. Kuvaa hyvin myös itäblokin autojen, vaikkapa skoodien, mentalitettia. Hyvä neuvo; mene länsiautojen kauppaan tai katsele niiden kuvia vaikkapa lehdistä :-) ja älä nyt ihan oikeasti ota tätäkään henkilökohtaisesti...
Peelo, miksi jaksat vielä nillittää, vaikka useankin kirjoittajan voimin on täällä faktat kerrottu, nimimerkkisi toki kertoo sinusta enemän kuin juttusi, molemmat yhtä typeriä.
Ota ihmeessä tämä henkilökohtaisena.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itäautothistoriaa kirjoitti:
Peelo, miksi jaksat vielä nillittää, vaikka useankin kirjoittajan voimin on täällä faktat kerrottu, nimimerkkisi toki kertoo sinusta enemän kuin juttusi, molemmat yhtä typeriä.
Ota ihmeessä tämä henkilökohtaisena.
Peelo, näemmä iski epätoivo ja loppui agrumentit, ja nyt olet ihan nolo. Katsos, totuus kirpaisee usein vaikka kuinka yrität nillittää vastaan. Noin itäblokin autojen puolustajille on aina käynyt :-))
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
T-eska kirjoitti:
Peelo, näemmä iski epätoivo ja loppui agrumentit, ja nyt olet ihan nolo. Katsos, totuus kirpaisee usein vaikka kuinka yrität nillittää vastaan. Noin itäblokin autojen puolustajille on aina käynyt :-))
Mitkä argumentit loppui, sinähän se nillität jatkuvasti typeryyksiäsi ja nyt olet ihan pihalla. Katsos, totuus kirpaisee, vaikka kuinka yrität nillittää, ottaisit jo faktat faktoina, ethän edes sinä voi olla noin typerä, vai mitä?

ps. ei iske epätoivo, ei, katos kun totuus on aina totuus.
kato kakara, en puolusta enkä moiti itäblokin autoja, kerron vain mitä ne joskus OLIVAT.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
itäautothistoriaa kirjoitti:
Mitkä argumentit loppui, sinähän se nillität jatkuvasti typeryyksiäsi ja nyt olet ihan pihalla. Katsos, totuus kirpaisee, vaikka kuinka yrität nillittää, ottaisit jo faktat faktoina, ethän edes sinä voi olla noin typerä, vai mitä?

ps. ei iske epätoivo, ei, katos kun totuus on aina totuus.
kato kakara, en puolusta enkä moiti itäblokin autoja, kerron vain mitä ne joskus OLIVAT.
Mitä nillität, peelo, edelleen....? Tämä on itäauto palsta sen on ihan oikea totuus ja täällä jutellaan itäblokin autoista esim skoodista. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
T-eska kirjoitti:
Mitä nillität, peelo, edelleen....? Tämä on itäauto palsta sen on ihan oikea totuus ja täällä jutellaan itäblokin autoista esim skoodista. Mikä tässä on nyt niin vaikeaa...
"argumentti"? (lat arguo, väittää, osoittaa). Voisitkohan, pentu edes ottaa selvää niiden sanojen merkityksestä, joita käytät? Jos ymmärtäisit tuon sanan merkityksen, huomaisit, että argumenttini ovat todistettu täysin, sinun nillityksessäsi taas ei ole yhtäkään todistettua faktaa.
Luuletko lapsiressukka todella, että yksikään täysijärkinen ihminen muuttaa mielipidettään tosiasioiden vastaiseksi, lässytät sinä kuinka paljon hyvänsä?
Nillitä sinä peelo vaikka maailman tappiin, ei se tosiasioita muuta mihinkään, ihan yksin olet harhojesi kanssa. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa????
ps. nimimerkkisi on edelleenkin typerä...., jopa typerämpi kuin sinä itse.....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Peelo, ja pointti oli? Et taida edes itsekään ymmärtää omaa nillitystäsi. Tämähän on itäauto palsta, mot. Älä ota sitä ihan noin henkilökohtaisesti :-)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
T-eska kirjoitti:
Peelo, ja pointti oli? Et taida edes itsekään ymmärtää omaa nillitystäsi. Tämähän on itäauto palsta, mot. Älä ota sitä ihan noin henkilökohtaisesti :-)
Kysyitkö sinä onneton, mikä on pointti? Etkö pikkuinen edes osaa lukea normaalia tekstiä? Jutuissani olen ihan selvästi ja yksiselitteisesti kertonut faktat, jos joku ei tosiaankaan osaa lukea suomenkielistä tekstiä, häpeä on yksinomaan hänen. Et taida edes itse ymmärtää omaa nillitystäsi, tiedän tasan tarkkaan, että tämä on itäautopalsta, miksi sitten sinä et ymmärrä? Tässä ei ole mitään henkilökohtaista, typeryksiä vaan joutuu joskus opastamaan oikealle tielle.

ps. nimimerkkisi on edelleen todella typerä, toivoisinpa ettet edes sinä ole noin typerä.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuon skeidan akselirakenteen oikea nimitys on kärrynakseli.
Periytyy hevoskärry-aikakaudelta.
Kuten myös ajo-ominaisuudet.
Ilmianna
Jaa
Joillekkin tuntuu olevan vaikea ymmärtää, että Skoda ei ole ollut itäauto sen jälkeen, kun se siirtyi VW:n omistukseen. Auto kootaan, kyllä Tsekeissä, mutta tekniikka on samaa, kuin muissakin VW -ryhmän autoissa.
Ilmianna
Jaa
Osa skodisteista tuntuu häpeävän autoansa kun näitäkin juttuja lukee. Heitä harmittaa Skodan itäautomaine. Sen sijaan että seisoisivat valintansa takana ylpeänä he yrittävät kieltää vallitsevan käsityksen jonka mukaan Skoda on itäautoMERKKI.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Sanonpa jopa, että se on itäblokin autojen eliittiä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Se käsitys ei vallitse kuin niiden idioottien mielestä jotka eivät ole kuulleet itäblokin hajonneen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Totuu5 kirjoitti:
Se käsitys ei vallitse kuin niiden idioottien mielestä jotka eivät ole kuulleet itäblokin hajonneen.
Mutta itäblokin skooda ei ole... ja sehän sinuakin nyppii.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Skooda-jorma kirjoitti:
Mutta itäblokin skooda ei ole... ja sehän sinuakin nyppii.
Mikä sinua nyppii, sekö että jotkut täällä kertovat totuuksia, sekö nyppii?
ps. suurin osa itäblokin Skodista on jo hajonnut, ne loput ovat onneksi mobilistien hallussa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Varmaan suurin osa hajonnut mutta kaupasta saa uusia, eikö mololla mene jakeluun... Uutta itäblokin lintaa esim skooda garokkia pukkaa kokoajan. Siinä sulle nypittävää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Skoda-jorma kirjoitti:
Varmaan suurin osa hajonnut mutta kaupasta saa uusia, eikö mololla mene jakeluun... Uutta itäblokin lintaa esim skooda garokkia pukkaa kokoajan. Siinä sulle nypittävää.
Mikä on molo? Mikä on skooda garokkia? Osaisitko lapsiparka kirjoittaa ymmärrettävää suomenkieltä? Olet sinä pikkurassukka todella ulkona!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
nypittäänypittää kirjoitti:
Mikä on molo? Mikä on skooda garokkia? Osaisitko lapsiparka kirjoittaa ymmärrettävää suomenkieltä? Olet sinä pikkurassukka todella ulkona!
Vastauksia: sinä olet molo, skooda garog on uusi itäblokin katumaasturi. Mikä tässä nyt on niin vaikeata...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Skoda-jorma kirjoitti:
Vastauksia: sinä olet molo, skooda garog on uusi itäblokin katumaasturi. Mikä tässä nyt on niin vaikeata...?
Miksi et vastannut kysymykseen? Etkö osaa? Mikä tässä nyt on niin vaikeata...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Arvoisat lukijat!
Olette varmasti huomanneet, että palstalla esiintyy virtuaalihahmo, jonka jokaisessa viestissä korostuu termi "itäauto".

Kyseessä on vain tekoälykokeilu, haluamme säästää kustannuksia ja olemme ottaneet "kirjoittajaksi" sekä moderaattoriksi pilottikäyttöön kaatopaikalta löytämämme neuvostoliittolaisen 8-bittisen Agat -tietokoneen vuodelta 1984. Alkuperäinen käyttöjärjestelmä on nyt jämähtänyt pysähtyneisyyden ajalle luuppiin ja ainoa konetta tunteva ohjelmoijamme Sergei kutsuttiin "Länsi"-nimiseen sotaharjoitukseen mutta päättikin lähteä lomalle Dominikaaniseen Tasavaltaan eikä hänestä ole vähään aikaan kuultu mitään. Tilanteen kestoa emme osaa arvioida, mutta "Skoda" ja "Itäauto" ovat koneen tuottaman outputin eli ulosteen avainsanoja.

Valitamme vielä kerran alkeellisen ohjelman aiheuttamaa harmia!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Älä turhaan valita, ihan oikeassahan tuo kone on. Skoodahan on itäblokin auto, yksi parhaimmista. Mitäs sitä mitenkään piilottelemaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ullapitaja kirjoitti:
Älä turhaan valita, ihan oikeassahan tuo kone on. Skoodahan on itäblokin auto, yksi parhaimmista. Mitäs sitä mitenkään piilottelemaan.
Eihän tuo tosiaankaan mikään valittamisen aihe ole, eihän itäblokkia enää ole olemassakaan, senhän nyt ymmärtävät kaikki NORMAALIJÄRKISET! Ei sitä todellakaan tarvitse piilotella!
Trollit ne typerehtivät vaikka maailman tappiin, eihän niitten vajakkien juttuja kukaan ota vakavasti, kaikki täysipäiset tietävät tosiasiat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ullutavaanite kirjoitti:
Eihän tuo tosiaankaan mikään valittamisen aihe ole, eihän itäblokkia enää ole olemassakaan, senhän nyt ymmärtävät kaikki NORMAALIJÄRKISET! Ei sitä todellakaan tarvitse piilotella!
Trollit ne typerehtivät vaikka maailman tappiin, eihän niitten vajakkien juttuja kukaan ota vakavasti, kaikki täysipäiset tietävät tosiasiat.
Jeps, ja tosiasia on, että skooda on itäblokin autojen eliittiä, edelleen. Sitä ei edes tuo jäykkä taka-akseli poista.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Skoda ei ole itäauto.
Itäautoja ei ole olemassa.
Skoda ei ole itäauto.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Onko skodassa nykyään jäykkä taka-akseli?

Miten tämä vaikuttaa ajokemukseen, soveltuuko jäykkö taka-akseli paremmin mökkiteille kuin motarille?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta