minkä vanhan pakun ostaisi automaattina?

laatuaetsimässs

ei ole enää hyviä autoja. vanha anoin 8000 euron pakua katselisin automaatilla. opelin pakua ei voi ostaa. susia on transportterinkin ja viton laatu automaatteina. onko spritteri kestävä automaattina kuten muut mersut on? ( ei vito)

7

277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevytmetallirakenne

      Nyt kysymyksen pukkasit ja ei edes peili osaa kertoa missä kunnossa vanha pakettiauto on ellei yksilöitä ensin näe,tutki taustoja ja koeaja.
      Ei mitään vanhaa auto voi ostaa vain merkin perusteella!
      Miksikö?
      No tietysti voi jos ostat vaan mutta kun ne on kasattu samojen alihankkijoiden osista,eri vuosimalleissakin on eroja koska tuotteita kehitetty eteen/taaksepäinkin saati miten sitä on pidelty ja mieluusti ei tarviisi olla km satoja tuhansia,ei edes paria sataa tuhatta enempää.
      Kun mennään niin hienoon systeemiin kuin automaattivaihteisto jotka ennenvanhaan,vielä 80-luvulla kesti kunhan huolsi säännöllisesti niin nyt on tilanne ihan toinen.
      Ne ei kestä vaikka huoltaisikin.
      Sähköisesti toteutettuja halvalla elektroniikalla kyllästettyjä eestaas vatkaavia arpalaatikoita omaten vaihteita kuin kuorma-autossa jotka ei mitään kestoihmeitä ole uutenakaan olleet,mitä sitten paljon käytetty ja rankasti rääkätty loota voi olla työkalussa...mieti.
      Se voi olla peruskorjattu tai jopa vaihtolaatikon sisäänsä saanut aikoinaan tai hyvinpidelty alkuperäisloota ok kunnossa ...vai olisiko vain ajettu ja ajettu viittä vaille valmis iso rahanreikä jota ei ihan joka jannu tallissaan korjaa käsityökaluin vaan jotain aivan muuta ja siksi myynnissäkin.
      Ei tuohon kukaan mitään vastausta voi antaa,itse päätät ja ostat parhaimmalta vaikuttavan yksilön joka käyttöösi kelpaa,merkistä viis paitsi jos olet tosi merkkimies.
      Sitten laitat 1 tai 2 numeron tuon 8000 eteen niin paljon varmempaa autonosto vain merkin perusteella.

      • tomaatti-paku

        "Kun mennään niin hienoon systeemiin kuin automaattivaihteisto jotka ennenvanhaan,vielä 80-luvulla kesti kunhan huolsi säännöllisesti niin nyt on tilanne ihan toinen.
        Ne ei kestä vaikka huoltaisikin."

        Yksinkertaistetaan ja haarukoidaan hieman.

        Näkisin avauksen kysymyksenasetteluun vastauksien prioriteettinä automaatin luotetttavuuden ja maineen, jonka perusteella sitten valitaan automerkkikin, jossa kaikki muut merkit voi unohtaa. Miksi edes harkita huonomaisella automaatilla olevaa autoa? Tokihan muukin autossa tulisi olla perusmaineeltaan ok.

        Vasta sitten aletaan katsastella ilmoituksista ko. merkiä ja mallia olevia autoja, sekä etsiä sitä mahdollisimman hyvin pidettyä ja huollettua yksilöä.

        Mutta ongelma on se, että 8000 euroa ja hyväkuntoinen ammattiajosta tuleva automaatti-paku riskeeraa olla haastava yhdistelmä, mutta yrittänyttä ei laiteta, vain miten se sananlasku nyt menikään.

        Ps. Itse olen hieman kiinnostunut PSA:n nyt uusista pakuista, mutta aidolla automaatilla ( on Aisin, eli hyvämaineinen valmistaja), mutta sen saa vain 180hv koneeseen ja mediumina koriltaan. Pienemmässä koneessa ja lyhyenä versiona kyse on jostakin robotti- ymv. laatikosta.

        Mutta nuo PSAn:n eri versiot, Citroën & Toyota ovatkin sitten aivan eri hintaluokassa.


    • Kevytmetallirakenne

      Aivan,sitähän tässä tarkoitettiinkin että yleensä täysin työkaluna olleesta ja usein(mutta ei aina)hälläväliä pidellystä
      pakettiautosta ei 8000e:lla voi kovin suuria odottaa ja jos siihen yhdistetään vaatimuksena automaattiloota niin ensinnäkin tarjonta on pientä ja ellei ole aikaa kk tolkulla odotella mitä mahtaa EHKÄ myyntiin tupsahtaa niin valintakohteiden määrä voi olla vähäinen joista otettava se "paras"huonoista tyyliin ellei nyt kohdalle satu se "sokean papin auto" joita moisia ihmesäilymiä hyvällä pidolla voi ehkä ollakkin,ehkä ei,riippuu Hannu Hanhen tuurista ja vainusta.
      Automaattivaihteiset pakut,ellei USA pakuja huomioida,ovat melko harvinaista herkkua täällä oletettavasti hinta,ennakkoluulo kuin siitä syystä että ne todellakin ovat paljon löyhempiä kapistuksia kuin ne vanhat perustomaatit jotka toimi öljynpaineella ilman sähköisiä lisäviritelmiä,nythän ne on vain ja ainoastaan täynnä sähkövirityksiä eikä öljyjäkään vaihdella koska kestävät kuulemma ikuisesti..joo,jos ikuisesti on laatikon lyhyen iän niin tottahan se on.
      Jopa tyhjennysproput puuttuvat tai mittatikkukin josta edes näkee onko siellä muuta kuin pimeää.
      Mikä sitten on huonomaineinen automaattiauto?
      Joo-o,automaatit tulevat yleensä niiden valmistajilta eikä joka merkki valmista omiaan tai jos joku valmistaakin niin monesti se on vain nimeltään oma mutta jonkun muun tekemä,aivan kuten moottorit manuaalivaihteistotkin ym niitä yhteistyön hedelmiä,harvemmin enää massavalmistajille intoa tehdä omia juttujaam,liian kallista.
      Sähköiset automaattilootat kevytmetallirakenteineen jotka mahdollisimman halvasti tehty mutta hienoa elektroniikkaa täynnä lie kohta 10 vaihdetta eestaas hakien on aika huono yhdistelmä jos historia ties mikä ja niiden normaali käyttöikäkin luokkaa 100tkm ja jos hyvä säkä niin 200tkm,yhtä hyvin se voi olla 50tkm tai 300tkm mutta mistäs sen tietää ja niiden remppaushinta ei 8000e pakussa tahdo yhtälönä oikein toimia.

      Yksi vaihtoehto on tietty hakea Ruotsista,siellä niitä on,helppo halpa lomamatka eestaas eikä mittareitakaan ole ruuvattu Saksan tyyliin.
      Tuumi sitäkin jos parempaa valinnanvaraa haluat,toki huonoja löytyy sieltäkin mutta älä semmoista osta vaivoiksesi kun niitä saa täältäkin.
      Jopa normaalivaihteinen ja hyväkuntoinen paku tuolla hinnalla on lottovoitto!

    • SPrinu

      Sprintteri on kestävin kaikista, mutta laatikkoöljyt tulee vaihtaa 60tkm, niin on ikuinen. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, valitettavasti.

    • LiiankinTarkka

      Tarkoittanetko automaatti vai manuaalivaihteista Sprintteriä,mutta olipa kumpi tahansa niin laatikkoöljyt kannattaa vaihtaa ellei ole se ensimmäinen omistaja joka ajaa takuuajan ja vaihtaa taas uuteen,tottahan sillä taktiikalla laatikko kuin laatikko tai koko autokin omistusajan kestää ja aika harva ajattelee niitä seuraavia omistajia pitämällä autoaan poikkeuksellisen hyvin.
      Täytyy myöntää että itse olen sellainen pitämällä sisä ulkopinnoista huolen,puolittamalla moottorin öljynvaihtovälit,laatikkoöljyt vaihdettu kuten jarru-ja jäähdytin-nestekkin,ruostesuojaus tehty ja toki ennakoiden jo tuo jakohihnashow vesipumpun kuin urahihnan kera.

    • sprintterillä

      Meillä on firmassa jotain 330tkm ajettu 18 vuotias sprinter automaatilla.
      Ajettu pätkäajoa kaupungissa suurin osa kilometreistä, täytyy olla aika kestävä kun kunnossa vieläkin. Ajoin tuolla hiljattain ja kyllä kulkee hyvin, vaihtaa tosi nätisti ja on muuten ihmeen ripeä kiihtymään, siinä jäi auti repimään oikein tosissaan että pysyi edes rinnalla :D Meinaan kun seisoin liikennevaloissa ja katoin taustapeilistä että siellä otetaan toinen kaista kun ei kai tällänen
      vanha pakun paska mihinkään kulje.

    • THtaiTorqueflite

      Johtuisko se kaistanvaihto päästöpuolen käryistä tai toisaalta tuntuu että pakettiauton ohi on päästävä vastaantulijoista välittämättä niin maantiellä kuin kaupungissa eikä auta vaikka ajaisit lievää ylinopeuttakin muiden tyyliin,ohi hinnalla millä hyvänsä vaikka viimeiset mehut perheautosta irti puristaen henkensä kaupalla eli ei se pakun iästä saati merkistäkään kiinni ole vaan tolloista kotimaan autolijoista jotka laskeutuneet puusta pari sukupolvea sitten ja nyt ihan audilla,vaikka loppuunpoljettukin perusmalli,niin onhan se tuohikonttiin fillariin jo iso harppaus.
      18vuotias paku joka automaatilla ja ripeä vaihtaa nätisti löytyy kyllä USA puolelta mutta ei euro tai japskirintamalta edes nykymallistossa eikä ne kestävyydeltään näe edes 100tkm eestaas vispaten kun vaihteita aivan liikaa ympätty lelumaisen elektroniikan ohjattavaksi hentoisiin kertakäyttölootiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruumis ojassa

      Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2356
    2. Mitä piirteitä rakastat

      Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

      Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Miten suomalaiset miehet

      On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      135
      828
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

      näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    6. Mitkä asiat tekevät

      kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

      Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

      Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      735
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

      – On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      164
      722
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

      Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe