minkä vanhan pakun ostaisi automaattina?

laatuaetsimässs

ei ole enää hyviä autoja. vanha anoin 8000 euron pakua katselisin automaatilla. opelin pakua ei voi ostaa. susia on transportterinkin ja viton laatu automaatteina. onko spritteri kestävä automaattina kuten muut mersut on? ( ei vito)

7

305

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevytmetallirakenne

      Nyt kysymyksen pukkasit ja ei edes peili osaa kertoa missä kunnossa vanha pakettiauto on ellei yksilöitä ensin näe,tutki taustoja ja koeaja.
      Ei mitään vanhaa auto voi ostaa vain merkin perusteella!
      Miksikö?
      No tietysti voi jos ostat vaan mutta kun ne on kasattu samojen alihankkijoiden osista,eri vuosimalleissakin on eroja koska tuotteita kehitetty eteen/taaksepäinkin saati miten sitä on pidelty ja mieluusti ei tarviisi olla km satoja tuhansia,ei edes paria sataa tuhatta enempää.
      Kun mennään niin hienoon systeemiin kuin automaattivaihteisto jotka ennenvanhaan,vielä 80-luvulla kesti kunhan huolsi säännöllisesti niin nyt on tilanne ihan toinen.
      Ne ei kestä vaikka huoltaisikin.
      Sähköisesti toteutettuja halvalla elektroniikalla kyllästettyjä eestaas vatkaavia arpalaatikoita omaten vaihteita kuin kuorma-autossa jotka ei mitään kestoihmeitä ole uutenakaan olleet,mitä sitten paljon käytetty ja rankasti rääkätty loota voi olla työkalussa...mieti.
      Se voi olla peruskorjattu tai jopa vaihtolaatikon sisäänsä saanut aikoinaan tai hyvinpidelty alkuperäisloota ok kunnossa ...vai olisiko vain ajettu ja ajettu viittä vaille valmis iso rahanreikä jota ei ihan joka jannu tallissaan korjaa käsityökaluin vaan jotain aivan muuta ja siksi myynnissäkin.
      Ei tuohon kukaan mitään vastausta voi antaa,itse päätät ja ostat parhaimmalta vaikuttavan yksilön joka käyttöösi kelpaa,merkistä viis paitsi jos olet tosi merkkimies.
      Sitten laitat 1 tai 2 numeron tuon 8000 eteen niin paljon varmempaa autonosto vain merkin perusteella.

      • tomaatti-paku

        "Kun mennään niin hienoon systeemiin kuin automaattivaihteisto jotka ennenvanhaan,vielä 80-luvulla kesti kunhan huolsi säännöllisesti niin nyt on tilanne ihan toinen.
        Ne ei kestä vaikka huoltaisikin."

        Yksinkertaistetaan ja haarukoidaan hieman.

        Näkisin avauksen kysymyksenasetteluun vastauksien prioriteettinä automaatin luotetttavuuden ja maineen, jonka perusteella sitten valitaan automerkkikin, jossa kaikki muut merkit voi unohtaa. Miksi edes harkita huonomaisella automaatilla olevaa autoa? Tokihan muukin autossa tulisi olla perusmaineeltaan ok.

        Vasta sitten aletaan katsastella ilmoituksista ko. merkiä ja mallia olevia autoja, sekä etsiä sitä mahdollisimman hyvin pidettyä ja huollettua yksilöä.

        Mutta ongelma on se, että 8000 euroa ja hyväkuntoinen ammattiajosta tuleva automaatti-paku riskeeraa olla haastava yhdistelmä, mutta yrittänyttä ei laiteta, vain miten se sananlasku nyt menikään.

        Ps. Itse olen hieman kiinnostunut PSA:n nyt uusista pakuista, mutta aidolla automaatilla ( on Aisin, eli hyvämaineinen valmistaja), mutta sen saa vain 180hv koneeseen ja mediumina koriltaan. Pienemmässä koneessa ja lyhyenä versiona kyse on jostakin robotti- ymv. laatikosta.

        Mutta nuo PSAn:n eri versiot, Citroën & Toyota ovatkin sitten aivan eri hintaluokassa.


    • Kevytmetallirakenne

      Aivan,sitähän tässä tarkoitettiinkin että yleensä täysin työkaluna olleesta ja usein(mutta ei aina)hälläväliä pidellystä
      pakettiautosta ei 8000e:lla voi kovin suuria odottaa ja jos siihen yhdistetään vaatimuksena automaattiloota niin ensinnäkin tarjonta on pientä ja ellei ole aikaa kk tolkulla odotella mitä mahtaa EHKÄ myyntiin tupsahtaa niin valintakohteiden määrä voi olla vähäinen joista otettava se "paras"huonoista tyyliin ellei nyt kohdalle satu se "sokean papin auto" joita moisia ihmesäilymiä hyvällä pidolla voi ehkä ollakkin,ehkä ei,riippuu Hannu Hanhen tuurista ja vainusta.
      Automaattivaihteiset pakut,ellei USA pakuja huomioida,ovat melko harvinaista herkkua täällä oletettavasti hinta,ennakkoluulo kuin siitä syystä että ne todellakin ovat paljon löyhempiä kapistuksia kuin ne vanhat perustomaatit jotka toimi öljynpaineella ilman sähköisiä lisäviritelmiä,nythän ne on vain ja ainoastaan täynnä sähkövirityksiä eikä öljyjäkään vaihdella koska kestävät kuulemma ikuisesti..joo,jos ikuisesti on laatikon lyhyen iän niin tottahan se on.
      Jopa tyhjennysproput puuttuvat tai mittatikkukin josta edes näkee onko siellä muuta kuin pimeää.
      Mikä sitten on huonomaineinen automaattiauto?
      Joo-o,automaatit tulevat yleensä niiden valmistajilta eikä joka merkki valmista omiaan tai jos joku valmistaakin niin monesti se on vain nimeltään oma mutta jonkun muun tekemä,aivan kuten moottorit manuaalivaihteistotkin ym niitä yhteistyön hedelmiä,harvemmin enää massavalmistajille intoa tehdä omia juttujaam,liian kallista.
      Sähköiset automaattilootat kevytmetallirakenteineen jotka mahdollisimman halvasti tehty mutta hienoa elektroniikkaa täynnä lie kohta 10 vaihdetta eestaas hakien on aika huono yhdistelmä jos historia ties mikä ja niiden normaali käyttöikäkin luokkaa 100tkm ja jos hyvä säkä niin 200tkm,yhtä hyvin se voi olla 50tkm tai 300tkm mutta mistäs sen tietää ja niiden remppaushinta ei 8000e pakussa tahdo yhtälönä oikein toimia.

      Yksi vaihtoehto on tietty hakea Ruotsista,siellä niitä on,helppo halpa lomamatka eestaas eikä mittareitakaan ole ruuvattu Saksan tyyliin.
      Tuumi sitäkin jos parempaa valinnanvaraa haluat,toki huonoja löytyy sieltäkin mutta älä semmoista osta vaivoiksesi kun niitä saa täältäkin.
      Jopa normaalivaihteinen ja hyväkuntoinen paku tuolla hinnalla on lottovoitto!

    • SPrinu

      Sprintteri on kestävin kaikista, mutta laatikkoöljyt tulee vaihtaa 60tkm, niin on ikuinen. Ei kuulu huolto-ohjelmaan, valitettavasti.

    • LiiankinTarkka

      Tarkoittanetko automaatti vai manuaalivaihteista Sprintteriä,mutta olipa kumpi tahansa niin laatikkoöljyt kannattaa vaihtaa ellei ole se ensimmäinen omistaja joka ajaa takuuajan ja vaihtaa taas uuteen,tottahan sillä taktiikalla laatikko kuin laatikko tai koko autokin omistusajan kestää ja aika harva ajattelee niitä seuraavia omistajia pitämällä autoaan poikkeuksellisen hyvin.
      Täytyy myöntää että itse olen sellainen pitämällä sisä ulkopinnoista huolen,puolittamalla moottorin öljynvaihtovälit,laatikkoöljyt vaihdettu kuten jarru-ja jäähdytin-nestekkin,ruostesuojaus tehty ja toki ennakoiden jo tuo jakohihnashow vesipumpun kuin urahihnan kera.

    • sprintterillä

      Meillä on firmassa jotain 330tkm ajettu 18 vuotias sprinter automaatilla.
      Ajettu pätkäajoa kaupungissa suurin osa kilometreistä, täytyy olla aika kestävä kun kunnossa vieläkin. Ajoin tuolla hiljattain ja kyllä kulkee hyvin, vaihtaa tosi nätisti ja on muuten ihmeen ripeä kiihtymään, siinä jäi auti repimään oikein tosissaan että pysyi edes rinnalla :D Meinaan kun seisoin liikennevaloissa ja katoin taustapeilistä että siellä otetaan toinen kaista kun ei kai tällänen
      vanha pakun paska mihinkään kulje.

    • THtaiTorqueflite

      Johtuisko se kaistanvaihto päästöpuolen käryistä tai toisaalta tuntuu että pakettiauton ohi on päästävä vastaantulijoista välittämättä niin maantiellä kuin kaupungissa eikä auta vaikka ajaisit lievää ylinopeuttakin muiden tyyliin,ohi hinnalla millä hyvänsä vaikka viimeiset mehut perheautosta irti puristaen henkensä kaupalla eli ei se pakun iästä saati merkistäkään kiinni ole vaan tolloista kotimaan autolijoista jotka laskeutuneet puusta pari sukupolvea sitten ja nyt ihan audilla,vaikka loppuunpoljettukin perusmalli,niin onhan se tuohikonttiin fillariin jo iso harppaus.
      18vuotias paku joka automaatilla ja ripeä vaihtaa nätisti löytyy kyllä USA puolelta mutta ei euro tai japskirintamalta edes nykymallistossa eikä ne kestävyydeltään näe edes 100tkm eestaas vispaten kun vaihteita aivan liikaa ympätty lelumaisen elektroniikan ohjattavaksi hentoisiin kertakäyttölootiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      70
      4908
    2. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

      Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      11
      3349
    3. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

      Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      20
      2592
    4. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

      🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      57
      1675
    5. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      47
      1556
    6. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1336
    7. Mitä meidän välillä

      Tulee tapahtumaan vai tuleeko mitään?
      Ikävä
      94
      1302
    8. Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa

      Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.
      Maailman menoa
      217
      1047
    9. Hiljaisuus

      Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.
      Ikävä
      71
      985
    10. IS Viikonloppu 29.-30.11.2025

      Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra
      Sanaristikot
      51
      875
    Aihe