Kenen kanssa seurustelet

M-a

Johannes 15:14 "Te olette minun ystäviäni jos teette, mitä minä käsken teitä tekemään."
Päivän teksti, jolla seura haluaa rakentaa hengellisyyttä.
Lukekaa Jeesuksen lohduttavat sanat opetuslapsilleen Johannes 15 luku.

15:16 "Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, jotta te menisitte eteenpäin ja kantaisitte jatkuvasti hedelmää ja teidän hedelmänne pysyisi; jotta mitä pyytäisittekin Isältä minun nimessäni, hän antaisi sen teille." 15:1-4 "Minä olen tosi viiniköynnös ja Isäni on viljelijä.
Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän ottaa pois, ja jokaisen joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, jotta se kantaisi enemmän hedelmää.
Te olette jo puhtaat sen sanan takia, jonka olen puhunut teille. pysykää minun yhteydessäni, niin minä pysyn teidän yhteydessänne.
Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään ellei se pysy viiniköynnöksessä, niin ette tekään voi, ellette pysy minun yhteydessäni."
15:7 "Jos pysytte minun yhteydessäni ja minun sanani pysyvät teissä, niin pyytäkää mitä hyvänsä tahdotte ja se tapahtuu teille."

Tässä oli muutama ajatus, jonka päivän teksti palauttaa mieleemme.
Jeesuksen omat sanat seuraajilleen antaakseen heille hetken huojennusta ahdistuksien keskellä, joissa me kaikki vielä elämme.

Jalokivet muovataan maan sisuksissa kuumuudessa.
Meitä ihmisiä hiotaan elämän tulikokemuksissa.
Hyvään keskittymällä emme muuta maailmaa, vaan oman sielumme.

Lukekaa Jeesuksen sanat omasta mieli raamattukäännöksestänne.
"Vartiotornissa" lainataan toista kymmentä eri käännöstä.
Itse pidän seuran viimeisimmästä englantilaisesta käännöksestä, joka käyttää yksinkertaista, helppoa englantia välittääkseen ajatuksen sydämiin.

Jeesus osoitti aikoinaan ihmisenä, miten Hänellä on valta ajaa pois demonit.
"Herätkää" käsitteli juuri demonien vaikutusta meidän aikanamme.
"Vartiotorni" käsittelee tässä kuussa, miten arkkienkeli Mikael johtaa uskollisia enkeleitä puhdistaakseen maan läheisyyden, kuten Hän on puhdistanut taivaat demoneista.

Jumalan sanaa, Raamattua lukien, luonnon tasapainottavasta rauhasta nauttien demonienkin piinaama henkilö voi saada yhteyden Luojaansa ja parantua hengellisesti.
Suurenmoista mennä tarjoamaan näitä molempia lehtiä ihmisille, niin
he näkevät selvästi eron ja voivat valita, kenen vaikutusvaltaan haluavat.

71

533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa listaa A-H. Kaikkia oon pussannut, puristanut tissistä. Ainaskii. Annilta meinasin saada, mutta pakana heräs.
      Tuossa styylauslistaa:
      Aada, Aamu, Aava, Aija, Aila, Aili, Aina, Aini, Ainikki, Aino, Aira, Airi, Aleksandra, Aliisa, Alina, Alisa, Alli, Alma, Amalia, Amanda, Anelma, Anette, Anita, Anitta, Anja, Anna, Anne, Anneli, Anni, Anniina, Annika, Annikki, Annu, Annukka, Ansa, Anu, Arja, Armi, Asta, Auli, Aulikki, Aune, Auni, Aura, Auri, Aurora, Eerika, Eeva, Eevi, Eija, Eila, Eine, Eini, Eira, Elena, Eleonoora, Eliisa, Elina, Elisa, Elisabet, Elise, Ella, Ellen, Elli, Elma, Elmi, Elna, Elsa, Else, Elsi, Elvi, Elviira, Emilia, Emma, Emmi, Enna, Enni, Erja, Essi, Ester, Esteri, Eveliina, Hanna, Hanne, Hannele, Heidi, Heini, Helena, Helga, Heli, Helinä, Heljä, Helka, Helle, Hellevi, Helli, Hellin, Hellä, Helmi, Helvi, Hely, Henna, Henni, Henriikka, Hertta, Heta, Hilda, Hilja, Hilkka, Hilla, Hille, Hillevi, Hilma, Hilppa.

    • hevosenkengittäjä

      M-a 22.5.2017 11:46

      "Kenen kanssa seurustelet"
      Niin, itsesi oletetaan seurustelevan vain lahkolaisten kanssa.

      "Johannes 15:14 "
      -Mutta siellä on jo aluksi Joh. 1:1, kertoo Jeesuksen jumaluuden, "Sana oli Jumala". Se on vartiotorniseuralle niin tärkeä, että ovat väärentäneet sen. Jumala pienelle alkukirjaimelle, tehden Jumalasta epäjumalan.

      "Te olette minun ystäviäni jos teette, mitä minä käsken teitä tekemään."
      Tässä Johannes puhuu itsestään, Johanneksesta. Vartiotorniuskonto käskee tekemään oman käskynsä, mököttämistuomion uhalla. Onhan jo Joh. 1:1 väärentäminen törkeä rikos.

      "Jeesuksen omat sanat seuraajilleen antaakseen heille hetken huojennusta ahdistuksien keskellä, joissa me kaikki vielä elämme."
      -Joskin lahkoahdistuksesta kannattaa poistua eroamalla.

      "Jalokivet muovataan maan sisuksissa kuumuudessa."
      -Joskin niitä saattaa tulla meteoriittien mukanakin.

      • Paipapum

        Siinä se taas , -Joh 1 ; 1 ,
        ..Siis sittenkö ollaan kavereita , jos tehdään mitä joku käskee ?
        raamatuntutkijat sanovat , että Johanneksen teksteissä on se , että on ollut kolme kirjoittajaa , johanneksen nimellä , ; vielä eri aikoina , Jokainen kirjoitustyyli ja ajanjakso paljastuu nykyisillä tietokoneajoilla , ja kieltenkehitysohjelmilla voidaan kirjoittajat määrittää tiettyyn aikaan ,
        otetaan nyt esimerkki vaikka Täällä yleisesti viljellystä sanasta -Saarnata , ",
        väitetään että jeesus saarnaili toreilla ja turuilla sitä ja tätä , -
        "Saarnata " sana syntyi varhaisella keskiajalla Normannikuningas Richard II ; n toimesta , kun ekat Kivikatedraalit rakennettiin , englantiin , Normannit olivat kivirakennuksen mestareita , ja kun tehtiin valtavat kirkot , piti puhujan äänen kuulua eri tavalla , ja sitten keksittiin saarnastuolit , -papinpöntöt kirkkosalin seinälle , silloin ei enää juteltu keskenään , kuin alkuseurakunnassa , vaan Pappi paasasi Tunnista tuntiin Latiumin murretta , huonolla latinan kielellä , ja kansa oli täydessä kännisssä , niinkuin Apt Pauluskin todisti ; " ; ..siellä toinen on nälissään , ja toinen juovuksissa ,
        Hellarien oppi on suosittu maailmalla , siksi että se ei vaadi mitään , ei varsinkaan raamatun kirjoitusten -tai historian tutkimusta tai -tietoa , - voi pitää kaiken entisen , ja varsinkin johtotähdille sallitaan melkein mitä vain , Väitetään , että vain Usko riittää, ; Kun juo ja tappelee, se kaikki on vanhaa valoo , kun vain Katuu ja itkee mouruu seurakunnan edessä ,
        Mutta uskoa voi vaikka palaneeseen puulusikkaan , Tieto on se joka on se ainoa tosi ,


      • Paipapum

        "Yksinkertaista helppoa englantia "
        Åhah , sitä samaa Selkokieliuutistakoko tarkoitat , kun Tv; sta tulee ,?Siinähän tavataan toiselle kaikki sanaa pidemmät lauseet, Noin se syntyy , kun kaikkeen oleelliseen kyselyyn vastaa että Joh 1; 1 niin siittä se ,
        ja jos vielä mainitsee Temoonit , niin homma on valmis , Sehän on se vanhin ja alkeellisin taikauskon muoto, siinä pelätään Esi-isien henkiä , Papualaiset viidakkoheimotkin , - sinähän tiedät ne tv; ohjelmat , joisa antropologit tapaavat viidakossa heimon , joka ei oo vielä nähnyt yhtään länsimaista ihmistä , ja jotka ajavat haastatteluun uusilla crossimoottoripyörillä , kun polut on viitakossa niin huonot ,
        he kertoo innoissaan , miten aina kun heimopäällikölle valmistetaan Kamelinmaitojuomaa , jota käytetään viikko, hän juotuaan alkaa nähdä Temooneja ,
        niitä näkee vain kun juo kameelimaitojuomaa vuosia , , ja sitten vasta temoonit saapuu , ja päällikkö on illalla pensaassa kankku pystyssä ja haisee siltä itteltään ,
        Henget siinä pelaa ,


      • Likkaonliikaa

        Paipapum 9.6.2017 8:11

        " kun kaikkeen oleelliseen kyselyyn vastaa että Joh 1; 1 niin siittä se , "

        -Olet lukenut liikaa vartiotornia.
        Jumalailmoitus (Joh. 1:1) on eri asia kuin Jumalaan turvaaminen


      • Paipapum
        Likkaonliikaa kirjoitti:

        Paipapum 9.6.2017 8:11

        " kun kaikkeen oleelliseen kyselyyn vastaa että Joh 1; 1 niin siittä se , "

        -Olet lukenut liikaa vartiotornia.
        Jumalailmoitus (Joh. 1:1) on eri asia kuin Jumalaan turvaaminen

        " Jumalailmoitus ( joh 1; 1 on eri asia ,...)
        ...Niinkuin on koko ajan puhuttu, Raamatun jaejaon keksivät vasta -1500 luvulla katoliset munkit ,
        puolikkaan lauseen sieppaaminen tekstistä ei ole muuta kuin sanallinen kivi, joka heitetään toisia kohti , ja sitten juosta karkuutetaan pois , Katolisille kerjäläismunkeille opetettiin keskiaikana , että jos oli jossain torilla epäilyttävää keskustelua , piti mennä joukkoon , ja alkaa saarnata jotain , ja karjahdella isoon ääneen joka kymmenes sana , niin väki luulee, että Henki lennättää puhujaa ,
        Tärkeintä oli saada mikä tahansa keskustelu katkeamaan ,
        Näin myös niin JT ; tkin ja Turuslaiset on opetettu käyttäytymään , kyse on markkinahäiriköinnistä , ja jos tarkoitat , että Joh 1; 1 on suoraan jumalalta tullut erehtymätön ilmoitus , niin omapahan on käsityksesi ,
        Ei sillä ole mitään muuta tekemistä , kuin että joku kääntäjämunkki on sen lauseen sievistellyt johonkin asuun , ja seuraavat kääntäjät, parin kannun kaljassa , on kääntänyt sen niinkuin kuhan on hänessä ,


      • Varotornia

        "Turuslaiset on opetettu käyttäytymään"
        -Näin lahko antaa leimoja.
        On olemassa Turusen kirjotitama kirja, jossa esitellään lahko vartiotornisitaatein. todistajat eivät ole kyenneet osoittamaan yhtään virhettä tästä kirjasta. Mutta jo siis on eri mieltä todistajan kanssa, vartiotornin erehtymättömyydestä, niin saa jo leiman "Turuslainen".

        " jos tarkoitat , että Joh 1; 1 on suoraan jumalalta tullut erehtymätön ilmoitus"
        -Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana.

        -Todistajain "raamattu", vartiotorni, esittää, että Jeesusta on sanottava enkeli Mikaeliksi. Kun kuitenkaan tuo ei perustu Raamattuun (se on lahkon emolahkon raamatuntutkijain perustajan tuonaikaiselta adventinismilta kopsaama) niin todistajat on neuvottu hyökkäämään kristittyjä, Raamattua vastaan. Vaikka foorumi on varattu nimenomaan todistajain ikiomalle lahkolle.


      • Paipapum
        Varotornia kirjoitti:

        "Turuslaiset on opetettu käyttäytymään"
        -Näin lahko antaa leimoja.
        On olemassa Turusen kirjotitama kirja, jossa esitellään lahko vartiotornisitaatein. todistajat eivät ole kyenneet osoittamaan yhtään virhettä tästä kirjasta. Mutta jo siis on eri mieltä todistajan kanssa, vartiotornin erehtymättömyydestä, niin saa jo leiman "Turuslainen".

        " jos tarkoitat , että Joh 1; 1 on suoraan jumalalta tullut erehtymätön ilmoitus"
        -Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana.

        -Todistajain "raamattu", vartiotorni, esittää, että Jeesusta on sanottava enkeli Mikaeliksi. Kun kuitenkaan tuo ei perustu Raamattuun (se on lahkon emolahkon raamatuntutkijain perustajan tuonaikaiselta adventinismilta kopsaama) niin todistajat on neuvottu hyökkäämään kristittyjä, Raamattua vastaan. Vaikka foorumi on varattu nimenomaan todistajain ikiomalle lahkolle.

        "Hyökkäämään kristittyjä, raamattua vastaan..."
        "Kristitylle raamattu on Jumalan Sana, "-
        On olemassa Turusen kirjoittama kirja ; " sehän siinä on hauskaa ,että Turunen on kilpailevan uskontoryhmän itsetehty pastori , -on hän muistaakseni teologian maisteri, jolla on uskontoon perustuva Säätiö,
        Aiemminkin Lut, Piispa Nikolainen kirjoitti paljastuskirjoja Jt- Opista, jokainen voi kaikessa rauhassa kirjoittaa mitä tietää, mutta jenkkilahkot toistensa tukassa,
        tokkopa voi kieltää, että helluntaiporukat ovat ameriikasta peräisin ; ja kun varsinainen Oppi on samasta Metodismista peräisin , niin...


      • Perustutkimusta

        Täällä viitattu Turuskirja, "Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa" esittelee vartiotorniuskonnon vartiotornin omin sitaatein.
        Todistajat eivät ole kyenneet osoittamaan yhtään virhettä kirjassa (löytyy kirjastoista).
        Jotkut todistajat ovat ylpeitä, että kristitty mies on heidän uskonnostaan kirjoittanut kirjan


      • Paipapum
        Varotornia kirjoitti:

        "Turuslaiset on opetettu käyttäytymään"
        -Näin lahko antaa leimoja.
        On olemassa Turusen kirjotitama kirja, jossa esitellään lahko vartiotornisitaatein. todistajat eivät ole kyenneet osoittamaan yhtään virhettä tästä kirjasta. Mutta jo siis on eri mieltä todistajan kanssa, vartiotornin erehtymättömyydestä, niin saa jo leiman "Turuslainen".

        " jos tarkoitat , että Joh 1; 1 on suoraan jumalalta tullut erehtymätön ilmoitus"
        -Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana.

        -Todistajain "raamattu", vartiotorni, esittää, että Jeesusta on sanottava enkeli Mikaeliksi. Kun kuitenkaan tuo ei perustu Raamattuun (se on lahkon emolahkon raamatuntutkijain perustajan tuonaikaiselta adventinismilta kopsaama) niin todistajat on neuvottu hyökkäämään kristittyjä, Raamattua vastaan. Vaikka foorumi on varattu nimenomaan todistajain ikiomalle lahkolle.

        "Näin lahko antaa leimoja ,"-
        No helevettiopit nekö ei oo leimaamista ,
        " Todistajat eivät ole kyenneet osoittamaan yhtään viehettä kirjassa" . Todistajista en muuta tiedä , kun näen niitä tuolla seisomassa kärryjen kanssa , Jos minä menisin sinne seisoskelemaan , niiin kohta olisi paikalla Valtion Taideakatemia kukkurainen kottikärry täynnä rahanippuja kyselemässä, kenen tuntemattomuuteen unohtuneen taiteilijan patsas tämä on , ja voisikos mitenkään antaa tästä pressan allekirjoittaman miljoonan noin aluksi, että luomisvoima ei katoaisi ,
        No mutta eihän ole yleensäkään edes puhelinluettelossakaan ole yhtään virhettä ;
        Helevettiopissa on , Se on ensiksikin peräisin käsitteenä Intian Buddhalaisten Veda-kirjoista , ja Ilmestyskirjan "Tulijärvi " sana , Joka esim , kirkkoraamattuun on käännetty , on " Deuteros Thanatos " , - "Loputon hävitys , " ei siis mikään tietoinen paikka ,


      • kommentointätä

        kookoo hyvä, jos tarkastelet lauserakennetta, huomaat ettei kyseessä ole välttämättä aktiivimuoto. Kuitenkin olisi hyvä tarkentaa passiiviakin siten, ettei synny ajatus esimerkiksi onton maan teoriasta: pitäisi ilmaista tarkemmin se, että paine on timanttien valmistumisen osatekijä. Jos nyt jostain syystä haluaa nähdä paineen persoonana, niin minkäs sille sitten tekee. Teillä kolminaisuuden kannattajilla kun on tapana personoida kaikki mahdollinen.

        On myös perusteetonta verrata ihmistä jalokiveen, sillä ihminen luhistuu riittävässä paineessa, on se sitten fyysinen voima tai muunlainen ihmiseen kohdistuva haittatekijä. Kovan paineen ja kuumuuden johdosta hiilen atomit järjestäytyvät uudelleen jolloin siitä muodostuu timantti. Kun tämä sama paine ja kuumuus kohdistuu ihmiseen, en usko että tästä jää jäljelle edes märkää länttiä. Kun se paine on jotain muuta ja kohdistuu ihmiseen, ihmisen oireilee ja ja "hajoaa" ennen pitkää tavalla tai toisella.
        Ihminen on hauras olento, varsinainen ansarikukkanen, joka ei kestä oikeastaan mitään, jos kestämisestä puhutaan universaaleilla mittakaavoilla.


      • kommentointätä kirjoitti:

        kookoo hyvä, jos tarkastelet lauserakennetta, huomaat ettei kyseessä ole välttämättä aktiivimuoto. Kuitenkin olisi hyvä tarkentaa passiiviakin siten, ettei synny ajatus esimerkiksi onton maan teoriasta: pitäisi ilmaista tarkemmin se, että paine on timanttien valmistumisen osatekijä. Jos nyt jostain syystä haluaa nähdä paineen persoonana, niin minkäs sille sitten tekee. Teillä kolminaisuuden kannattajilla kun on tapana personoida kaikki mahdollinen.

        On myös perusteetonta verrata ihmistä jalokiveen, sillä ihminen luhistuu riittävässä paineessa, on se sitten fyysinen voima tai muunlainen ihmiseen kohdistuva haittatekijä. Kovan paineen ja kuumuuden johdosta hiilen atomit järjestäytyvät uudelleen jolloin siitä muodostuu timantti. Kun tämä sama paine ja kuumuus kohdistuu ihmiseen, en usko että tästä jää jäljelle edes märkää länttiä. Kun se paine on jotain muuta ja kohdistuu ihmiseen, ihmisen oireilee ja ja "hajoaa" ennen pitkää tavalla tai toisella.
        Ihminen on hauras olento, varsinainen ansarikukkanen, joka ei kestä oikeastaan mitään, jos kestämisestä puhutaan universaaleilla mittakaavoilla.

        Niin no koko tuo M-a kirjoitema on uskispuutaheinää. Sekä kielellisesti että ajatuksellisesti.
        Hauras on ihminen, mutta hämmästyttävän hyvä selviytyjä omassa ympäristössään.
        Ps. Minä kannatan neljänäisyyttä: Kikkeli, pinppa, kumiteräsaappaat ja siionin suolikaasu.


    • Rintti-

      >> Johannes 15:14 "Te olette minun ystäviäni jos teette, mitä minä käsken teitä tekemään."

      Entäs, jos ei tee, vaan muuttaa Jeesuksen käskyn ihan muuksi – kuten esimerkiksi näin:
      https://wol.jw.org/fi/wol/s/r16/lp-fi?q=nimenomaisesti muistokseen&p=par

      Etpäs vaan löydä tuollaistakaan käskyä Raamatustasi. Vatiotorniseura siis asettelee mielensä mukaan sanoja "Jeesuksen sanoiksi" Jeesuksen suuhun. Opettaapa "Jeesuksen käskynä" jopa täysin päinvastaista, mitä Jeesus Raamatun mukaan käski tehdä! Miten luotettavana raamatunopettajana pitäisit sellaista? Kaiken lisäksi mainittu puoskari vielä ilmoittaa olevansa ainoa, muka Jumalan tähän tiedotustehtävään hyväksymä ja siihen kykenevä. Ei voi kuin ihmetellä.

      >> Suurenmoista mennä tarjoamaan näitä molempia lehtiä ihmisille, niin
      he näkevät selvästi eron ja voivat valita, kenen vaikutusvaltaan haluavat.

      Suurenmoista? Minkähän vaikutusvallassa sinä kuvittelet olevasi?

    • Veisius

      Niin. Tuo Luukas 22:19 "Tehkää tämä minun muistokseni." ei sisällä toistuvuudesta, uusinnasta.

      Kun taas jouluevankeliumin enkeli ilmoitti suuren ilon. Luukas 15:24, 32 ilmoittavat ilojuhlan. Syntymäpäiväjuhlan.

      • Rintti-

        - - -
        >> Luukas 22:19 ei sisällä toistuvuudesta, uusinnasta.

        Juuri tuo mainitsemasi jae ei sisällä mainintaa toistuvuudesta, mutta sellainen kyllä käy ilmi muualta Raamatusta. Luukas itsekin kertoo useastikin myöhemmästä ehtoollisen nauttimisesta Apostolien teoissa. Mutta vaikka järjestö miten niin väittääkin, mitään juhlaa Jeesus ei muistokseen käskenyt viettämään. Esittämäsi jouluevankeliumin tulkinta ei taasen liity millään tavalla tähän. Vaikka suuri ilo onkin ihan hyvä syy juhlia, eikä sitä edes missään kielletä, mitään juhlimiskäskyä ei esitetä sielläkään.

        Järjestö perustaa oppinsa muistonvietosta pronominin "tämä" mielivaltaiseen tulkintaan – "tehkää tämä minun muistokseni". Järjestön mukaan "tämä" viittaa järjestön tilaisuuteen, johon tullaan kieltäytymään ehtoollisesta. Sen perusteella, ettei yksikään järjestön todistaja ole vastannut kysymykseen, "mitä Jeesus Raamatun mukaan käski", jokainen kysymystä vähänkin miettivä ymmärtää asian oikean laidan. Mutta, koska oma ymmärrys on vastoin järjestön "totuutta", se on tukahdutettava.

           Herra Jeesus sinä yönä, jona hänet kavallettiin,
           otti leivän, kiitti, mursi ja sanoi:
             "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan;
              tehkää tämä minun muistokseni".
           Samoin hän otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi:
             "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni;
              niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
        Sillä niin usein kuin te syötte tätä leipää ja juotte tämän maljan,
        te julistatte Herran kuolemaa, siihen asti kuin hän tulee.

        Ei määräystä vuosittaisten juhlien järjestämisistä. Ei määräystä tietystä päivästä. Sensijaan, on käsky nauttia ehtoollista. Ehtoolisen nauttiminen, milloin sitä sitten nautitaankin, tehdään Jeesuksen muistoksi.


      • Paipapum

        Katoppas , sieltä se taas Joulu tulla jollotti , -
        Katsotaampas mitä kreikkalainen lääkäri Luukas kirjoitti ; ";
        "; Siellä oli paimenia yöllä laumansa ka nssa ,..." - Israelissa on joulun aikaan yöllä pakkanen , ja historioitsijoiden mukaan Sudet tulivat pakkas yönä alas hermonin vuorilta ;
        karitsat ja kilit olisivat paleltuneet kuoliaaksi , ja susihukkaset olisivat lounastaneet ne ja paimenetkin parempiin suihin , jos ne olisivat olleet " Kedolla" silloin , Ne olivat lammassuojissa silloinkin ,
        ja nuo "Enkeli taivaan " on kreikkalaisten kirjoittajien Juutalaisesta tarustosta poimimia tehostuspätkiä , siellä on uskonnollinen jatkumo , jossa Enkeli tai Jumala repäisee vähän väliä Taivaan auki , ja sanoo yhtä sun toista , ja sulkee taas taivaan , APt Paulus sanoi näitä "taruiksi " ja Ämmäin loruiksi ,


      • Tavaarits

        Niin, tarkoitat että on vastenmielistä kirjoittaa että joulu sijoitettiin kalenteriin, jotta pakanajuhla unohtuisi, ja että siinä onnistuttiin, vain todistajain lahko tuntee pakanajuhlan, mutta se onkin eri asia, siellä et pääse kasteelle ennen tuon pakanajuhalan opettelemista, joulu taas on tabu, ja joulukirjossa käynti, jouluevankeliumin kuunteleminen, tuo mököttämisuhkan.

        Onhan lahkossa myös vuosi 1914 vahvistettu pakanauskonnon suuren monumentin, pyramidin mitoilla, varmaankin pakajumala myhäilee.

        (1914 on vartiotorniuskonnossa monimerkityksinen, maailmanlopun vuosi, Jeesuksen paluun vuosi, vuoden 1874 merkityksen siirtovuosi, Eräitä virheitä laskelmaan sisällyttämällä saatu ihmisen 6 000 v Raamatun antamien lukutietojen perusteella laskettuna. Todistajat tietävät lisää ?)


      • 323111
        Tavaarits kirjoitti:

        Niin, tarkoitat että on vastenmielistä kirjoittaa että joulu sijoitettiin kalenteriin, jotta pakanajuhla unohtuisi, ja että siinä onnistuttiin, vain todistajain lahko tuntee pakanajuhlan, mutta se onkin eri asia, siellä et pääse kasteelle ennen tuon pakanajuhalan opettelemista, joulu taas on tabu, ja joulukirjossa käynti, jouluevankeliumin kuunteleminen, tuo mököttämisuhkan.

        Onhan lahkossa myös vuosi 1914 vahvistettu pakanauskonnon suuren monumentin, pyramidin mitoilla, varmaankin pakajumala myhäilee.

        (1914 on vartiotorniuskonnossa monimerkityksinen, maailmanlopun vuosi, Jeesuksen paluun vuosi, vuoden 1874 merkityksen siirtovuosi, Eräitä virheitä laskelmaan sisällyttämällä saatu ihmisen 6 000 v Raamatun antamien lukutietojen perusteella laskettuna. Todistajat tietävät lisää ?)

        tavarish, onko Putin sulle kaikki kaikessa. Ma luulen, että sun mielestä on ozen harasoo, et Putin pistää lihoiks kaiken muun paitsi ortodoksisen kirkon. sto ti dumaete?


      • Paipapum
        323111 kirjoitti:

        tavarish, onko Putin sulle kaikki kaikessa. Ma luulen, että sun mielestä on ozen harasoo, et Putin pistää lihoiks kaiken muun paitsi ortodoksisen kirkon. sto ti dumaete?

        No mutta , eikös Ortodoksikirkko ole vanhin noista kirkoista ,vanhempi kuin Rooman kirkkokin ,
        Minkä ihmeen takia venäjän pitäisi ottaa alueelleen näitä Metodistipohjaisia maailmanloppulahkoja , joiden pyrkimyksistä ei tiedä se wanha erkkikään ? onhan niillä Jenkeissä Preeriaa leikkiä Ikuista maahanmuuttajaa , Onhan se tietysti hienoo leikkiä Perustajaisä Russellia , siellä Preerian tuulissa , Mark Twain kertoikin , miten nänä ensimmäiset "Isit" tulivat Mayflower- laivalla Etelä- Cariolinan rannikolle , ja laiva haaksirikkoutui myrskyssä ,
        paikalliset intiaanit pelastivat maahanmuuttoisukat , jotka , yskittyään meriveden keuhkoistaan lankesivat polvilleen kiittämään pelastuksestaan , ja siitä nousten hyökkäsivät intiaanien kurkkuun , Näin siis Twain , joka nuoruudessaan Mississippi- laivan luotaajana oli silminnäkijänä monen tällaisen Isukin saarnamatkailuissa ,


      • Paipapum
        Tavaarits kirjoitti:

        Niin, tarkoitat että on vastenmielistä kirjoittaa että joulu sijoitettiin kalenteriin, jotta pakanajuhla unohtuisi, ja että siinä onnistuttiin, vain todistajain lahko tuntee pakanajuhlan, mutta se onkin eri asia, siellä et pääse kasteelle ennen tuon pakanajuhalan opettelemista, joulu taas on tabu, ja joulukirjossa käynti, jouluevankeliumin kuunteleminen, tuo mököttämisuhkan.

        Onhan lahkossa myös vuosi 1914 vahvistettu pakanauskonnon suuren monumentin, pyramidin mitoilla, varmaankin pakajumala myhäilee.

        (1914 on vartiotorniuskonnossa monimerkityksinen, maailmanlopun vuosi, Jeesuksen paluun vuosi, vuoden 1874 merkityksen siirtovuosi, Eräitä virheitä laskelmaan sisällyttämällä saatu ihmisen 6 000 v Raamatun antamien lukutietojen perusteella laskettuna. Todistajat tietävät lisää ?)

        "Joulukirjossa käynti ,..."
        Höö, syntyikös jeesuslapsukas joulukirkossa ? olen aina laulanut , että hän syntyi "heinillä härkien Kakkalon .. " varmalla tietysti he paistoi Kinkun ja ehkä laittoi joulusilliä väkevämmän vastapainoksi , ja saunan jälkeen joivat sahtia ja alkoivat tapella , jolloin kynttilä kaatui lattialle, ja jouluoljet paloivat , ja ja koko höskä paloi poroksi , -
        Poro olikin tarpeen , sillä oli jouluyö , juhla jumal... muuten ei olis pelastunu ketään sinne Majataloon keskellä suurten hankien , kun ...niin kun suet roikku veljesten ns, palleissa ,
        Anteeksi taas kamalasti , EHKÄ Talvisota tai ne - montakos niitä olikaan veljestä, ... ei ollut ihan samana talvena ,
        mutt kyllähän Joulukirkossakäynti oli Jeesuslapsen perheelle tärkee paikka , ajella reellä metrin hangessa erämaiden halki joulukirkkoon , Ulvovien susilaumojen keskellä , keskellä yötä , kun vain tähdet tuikkivat taiwaalla , ihan kuin satusetämme Topelius on kertonut ,


    • vwv

      Paipapum, tuskin todistajia kuitenkaan. Omatunto ei salli tappamista, miekat taottu auranvantaiksi. Heitä ei tarvitse sotkea katolis, protestanttien hirmutekoihin, eikä Stalinin mielivaltaiseen teurastamiseen. Ortodoksipapit Putinin siunausella katsovat myös oikeudekseen hyökätä rauhallisten ihmisten kimppuun. Heidän kätensä on myös verta täynnä siunatessaan sotavoimat, jotka muiden mukana saavat aikaan myös viattomien siviililien turhat kuolemat. Jumala ei hyväksynyt intiaanien eikä myöskään nykyään viattomien sodan uhrien surmaamista.

      • Paipapum

        MIten niin auranvantaiksi ; Koko JT ; julistushan on kauhuelokuvan tekemistä , Miten tulee " Hirmuinen Rölli, joka on suuttunut ties mistä , " ei siinä ole muuta kuin naatitaan ihmisten joukkotuhokuvitelmista ; -Joita ei itse asiassa edes ole raamatussa ; Siellähän kerrotaan , iten Korkein ähettää Poikansa taisteluun estääkseen ihmiskunnan hävityksen sen taholta , joka tulee Maan päälle " Täynnä suurta vihaa.. "
        sama se on hellareittenkin taivaaseentempauksen kanssa ,
        " Jumalahan ei hyväksynyt Intiaanien ... surmaamista "
        -
        Miten taas niin ? Intiaanisodat voittanut kenraali , myöh, muistaakseni Presidentti , sanoi voittopuheessaan , että hän on tyhjentänyt alueen jumalattomista inkkkareista , Jumalan nimessä, ja tuonut Euroopasta jumalaapelkääviä siirtolaisia paikalle , "


      • Paipapum

        eikä Stalinin mielivaltaiseen teurastamiseen ; "
        miten tuon nyt ottaa , ajatteletko , että se oli yhdestä miehestä kiinni ?Josif Vissarionovits Dzukashvili oli jo I suursodan neuvostoVenäjän sotakomissaari, joka puolusti Volgan kaupunkia Staritsyinia hyökkääviä saksalaisia vastaan Hän joutui tekemään saman II suursodassa , Kaupunki oli silloin Stalingrad,
        Nyt vasta on Läntinen historiankirjoitus pitkin hampain myöntämässä , että ilman Stalinia Venäjä ja Eurooppa olisi natsi-Saksan orjamaa ,
        3/4osaa sodasta käytiin Venäjällä, ja suurin osa kuolleista oli venäläisiä ja saksalaisia , Saksalaisten huomattavat tappiot sodassa olivat paleltumia , koska Hitler joukkoineen ei huolehtinut armeijoittensa vaatteista eikä eväistä ;
        Mutta esim , Rodric Braitfwaite kertoo kirjassa " Moskova 1941" miten venäläiset varustettiin talvimantteleilla , huopatossuilla , kaninnahkarukkasilla ja Ns, "Usanka " Lammasnahkapäähineellä ; .
        Sekä ameriikkalaisella Spam- lihasäilykkeellä , kuorma-autoilla ja Katjuska- raketinheittimillä,
        Se ei olisi ollut mahdollista , jos Stalin lähimpine miehineen ei olisi sodan ensi päivinä tehnyt uskomattoman , maailmanhistoriallisestikin , tehtaiden siirron Siperian rataa myöten , mahtoi hän ehtiä siinä sortoja miettimään ,
        sama se oli jo ennen 2 suursotaa; Jättimäiset vesivoimalat , kanavat ja muu infrastruktuuri olivat valtavia mitoissaan ,


      • Säynävänruoto

        " Niin, tarkoitat että on vastenmielistä kirjoittaa että joulu sijoitettiin kalenteriin, jotta pakanajuhla unohtuisi, ja että siinä onnistuttiin, vain todistajain lahko tuntee pakanajuhlan, mutta se onkin eri asia, siellä et pääse kasteelle ennen tuon pakanajuhalan opettelemista, joulu taas on tabu, ja joulukirjossa käynti, jouluevankeliumin kuunteleminen, tuo mököttämisuhkan.

        Onhan lahkossa myös vuosi 1914 vahvistettu pakanauskonnon suuren monumentin, pyramidin mitoilla, varmaankin pakajumala myhäilee.

        (1914 on vartiotorniuskonnossa monimerkityksinen, maailmanlopun vuosi, Jeesuksen paluun vuosi, vuoden 1874 merkityksen siirtovuosi, Eräitä virheitä laskelmaan sisällyttämällä saatu ihmisen 6 000 v Raamatun antamien lukutietojen perusteella laskettuna. Todistajat tietävät lisää ?) "

        -Tällaiset perusasiat lahkohistoriasta ahdistavat Paipapumin noihin edeltäviin kirjoituksiin, kun vain vartiotornikaupustelultaan ehtii.


      • Paipapum
        Säynävänruoto kirjoitti:

        " Niin, tarkoitat että on vastenmielistä kirjoittaa että joulu sijoitettiin kalenteriin, jotta pakanajuhla unohtuisi, ja että siinä onnistuttiin, vain todistajain lahko tuntee pakanajuhlan, mutta se onkin eri asia, siellä et pääse kasteelle ennen tuon pakanajuhalan opettelemista, joulu taas on tabu, ja joulukirjossa käynti, jouluevankeliumin kuunteleminen, tuo mököttämisuhkan.

        Onhan lahkossa myös vuosi 1914 vahvistettu pakanauskonnon suuren monumentin, pyramidin mitoilla, varmaankin pakajumala myhäilee.

        (1914 on vartiotorniuskonnossa monimerkityksinen, maailmanlopun vuosi, Jeesuksen paluun vuosi, vuoden 1874 merkityksen siirtovuosi, Eräitä virheitä laskelmaan sisällyttämällä saatu ihmisen 6 000 v Raamatun antamien lukutietojen perusteella laskettuna. Todistajat tietävät lisää ?) "

        -Tällaiset perusasiat lahkohistoriasta ahdistavat Paipapumin noihin edeltäviin kirjoituksiin, kun vain vartiotornikaupustelultaan ehtii.

        "Että joulu sijoitettiin kalenteriin , .."..
        Kyseessähän oli ja on talvipäivän seisaus , johon myyttiin perustuu nämä myyttisankarien , mm, Tammus-jumalan kuolema ja ylösnousemustarina , siinä siis palvottiin Aurinkoa , mikä on vieläkin jäänyt elämään Paavien asettamissa viikonpäivissä, tuo -paimenet kedolla- on siepattu mukaan , jotta khristos- saataisiin kalenteriin ;
        Kreikankielinen Khristos oli 1. vuosisadalla Syyrialaisen auringonjumala Solin arvonimi, -Voittaja , siksi, kun päivä alkoi pidetä , Rooman armeija palvoi I, vuosisadalla Sol Invictusta,


      • Leivoslauri

        Vartiotorniuskontoon tosiaan kuuluu puhumisvalmius muinaisuskonnoista.
        Joulu on kuulema sijoitettu kalenteriin, jotta sen tilalla aiemmin ollut pakanallisaiheinen päivä unohtuisi. Ja siinä on onnistuttu. Vain jehovantodistajat muistavat ja ylläpitävät muistin perinnettä pakanauskonnoista.

        Mutta niiden jakeiden joukossa, jotka sallivat veren syömisen (UT:ssa, kun VT:n verimääräykset poistettiin) on myös jae, jossa kielletään moittimasta juhlapäivien vietosta. (Tämähän ei tietenkään tarkoita että synti olisi sallittua, vaikka todistajat tapaavat kääntää asian siten)

        Ja todistajat elävät vartiotorniuskonnon mukana, johon kuuluu pakanauskonnollisia piirteitä avoimesti. Esim. muinaisen egyptiläisen pakanauskonnon pyhän monumentin pyramidin käyttö, aja laskennassa ja vartiotornin viisauden vahvistamisessa.

        Vartiotorniuskontoon kuuluu myös Raamatusta otettu muunnos, UM. Se on osin käännetty Raamatusa, siihen on otettu spiritistin käännöstä ! Ihan totta, spiritisti Greber on tehnyt tuolla omalla menetelmällään "käännöksen" ja se on vartiotornille rakas. Lue Turusesta tosiasiat.


      • Paipapum
        Leivoslauri kirjoitti:

        Vartiotorniuskontoon tosiaan kuuluu puhumisvalmius muinaisuskonnoista.
        Joulu on kuulema sijoitettu kalenteriin, jotta sen tilalla aiemmin ollut pakanallisaiheinen päivä unohtuisi. Ja siinä on onnistuttu. Vain jehovantodistajat muistavat ja ylläpitävät muistin perinnettä pakanauskonnoista.

        Mutta niiden jakeiden joukossa, jotka sallivat veren syömisen (UT:ssa, kun VT:n verimääräykset poistettiin) on myös jae, jossa kielletään moittimasta juhlapäivien vietosta. (Tämähän ei tietenkään tarkoita että synti olisi sallittua, vaikka todistajat tapaavat kääntää asian siten)

        Ja todistajat elävät vartiotorniuskonnon mukana, johon kuuluu pakanauskonnollisia piirteitä avoimesti. Esim. muinaisen egyptiläisen pakanauskonnon pyhän monumentin pyramidin käyttö, aja laskennassa ja vartiotornin viisauden vahvistamisessa.

        Vartiotorniuskontoon kuuluu myös Raamatusta otettu muunnos, UM. Se on osin käännetty Raamatusa, siihen on otettu spiritistin käännöstä ! Ihan totta, spiritisti Greber on tehnyt tuolla omalla menetelmällään "käännöksen" ja se on vartiotornille rakas. Lue Turusesta tosiasiat.

        "; Käännöksen ; " kerrotko mikä on se oikea , erehtymätön Raamatunkäännös , johon Turunenkin nojailee ?
        Hänhän on muistaakseni Teologian maisteri , ja näin ollen hurraa itsensä siniseksi lukiessaan Martin Lutheruksen ns, kirkkoraamattua ,
        jurihan julkaistiin uusi kirja , jossa kirkon eksegeetit kuvaavat miten raamatun käännökset ovat historian aikana muuntuneet jo pelkkien sivu- ja raunahuomautusten takia , joita kunkin ajan kääntäjät ovat tehneet ; eli nykykäännökset ovat järjestään ihan muuta kuin tunnettu alkuperäisin teksti.
        Alkuperäistä tekstiä ei ole kellään ,
        Greberin ongelmat liittyivät ns, henkimaailmaan , ns, paremmilla piireillä oli tapana iltojen iloksi pelata spiritismiä , ..juttu liittyi ns, automattikirjoitukseen , jota muka joku henki harrasti .
        C G Jung tutki aikanaan näitä ns, okkulttisia ilmiöita laajasti , mm, kirja "Yliluonnollisen Psykologiaa " ja totesi ne Harkituksi huijaukseksi ,
        samaten kuuluisin taikuri Harry Houdini aikanaan paljasti kuuluisia Meedioita, ja osoitti heidät huijareiksi, ja todisti , Ettei ns, henkimaailmaa ole olemassa,


      • Paipapum
        Säynävänruoto kirjoitti:

        " Niin, tarkoitat että on vastenmielistä kirjoittaa että joulu sijoitettiin kalenteriin, jotta pakanajuhla unohtuisi, ja että siinä onnistuttiin, vain todistajain lahko tuntee pakanajuhlan, mutta se onkin eri asia, siellä et pääse kasteelle ennen tuon pakanajuhalan opettelemista, joulu taas on tabu, ja joulukirjossa käynti, jouluevankeliumin kuunteleminen, tuo mököttämisuhkan.

        Onhan lahkossa myös vuosi 1914 vahvistettu pakanauskonnon suuren monumentin, pyramidin mitoilla, varmaankin pakajumala myhäilee.

        (1914 on vartiotorniuskonnossa monimerkityksinen, maailmanlopun vuosi, Jeesuksen paluun vuosi, vuoden 1874 merkityksen siirtovuosi, Eräitä virheitä laskelmaan sisällyttämällä saatu ihmisen 6 000 v Raamatun antamien lukutietojen perusteella laskettuna. Todistajat tietävät lisää ?) "

        -Tällaiset perusasiat lahkohistoriasta ahdistavat Paipapumin noihin edeltäviin kirjoituksiin, kun vain vartiotornikaupustelultaan ehtii.

        Vuosi 1914 vahvistettu suuren pakanauskonnon monumentin , Pyramidin mitoilla .."
        Jamitäs tiedät kyseisestä -Pyramiditapauksesta ? sanooko sinulle nimi -Abukiri mitään ?
        Tahi Amiraali Nelson ?
        ja mikä ihmeen pakanauskonto rakensi nämä Cizan pyramidit ? Meille opetetaan , että muinainen Farao Kheops rakennutti ne , mutta kun kheops itse kertoo pyramidikirjoituksissaan , että hän rakensi suuren , hyvin muinaisen pyramidin viereen itselleen ja vaimolleen pienen sivurakennuksen ,
        Siis meillä ei ole senkään täytisen tietoa , kuka rakensi ensimmäiset pyramidit ,
        Myös Mormonioppi on pyramidivetoinen ; se sai alkunsa ,Rohveetta Smithin luettua eräästä lehdentapaisesta , että keski-tai etelä-Ameriikan viidakosta on löytynyt Pyramidi ; Smith aloitti heti saarnakampanjan jossa kertoi , että vain Jeesus on voinut sen rakentaa keskelle viidakkoa , Historian saatossa niitä on löytynyt satoja , ja rakentajat tiedetään , mutta Rohveetan oppi se senkun voi hyvin ,
        Tuon pyramidibuumin tuotti Egyptissä Ranskan Napoleon , jonka laivasto sai köniinsä Abukirin meritaistelussa Nelsonia vastaan , Kun odotettiin uusia laivoja , ja saada maailmalle selitettyä asia jotenkin , keksittiin ikivanhat pyramidit , joista ei kukaan ollut ikuna piitannut , ja keksittiin uusi tieteenhaara -Egyptologia, jota kaikki maailman liikaikkaat hörhöt matkusti mittailemaan ,


    • näinsemeneekuulkaa

      En seurustele ainakaan Jehovan todistajien kanssa. En sano heille edes,päivää.2Joh.10,11.

      • Eikoskaanjt

        En minäkään vaikka saisivat uutta valoa ja luopioita saisi tervehtiä, minä en siihen alennu että, tervehtisin pedofiliaa suosivaa seurakunnan jäsentä.


    • eikönäin

      Näinsemenee.... ei haittaa, emmekä aloita siitä suurta kohua, niinkuin jotkut tekevät. Valinnanvapaus on itselläsi.

      • Vapauspiirros

        eikönäin 4.6.2017 17:55

        "Valinnanvapaus on itselläsi."

        -Niin sinulta se puuttuu, olet antanut sen vartiotornille.
        Jos seuraavassa numerossa uudestaan Room. 13 esivallat ovat taivaallisia, niin ai että siinä siinä on sinulle taas kirkasta valoa, jota ei monissakaan uskonnoissa ole.

        Olet katkaissut ihmissuhteesi lahkon ulkopuolisiin, ja jos epäilet taivaallisia esivaltoja, määrätään siis kaikki olemassaolevat ihmissuhteesi mököttämään sinulle.

        Kehut lahkopresidenttiä, joka nähtyään unta unta että taivas oli täynnä (otettiin vartiotoriinkin) perusti sinulle paratiisin maan päälle. Ja avokätisessä armeliaisuudessaan esittää vartiotorni sinulle siitä toistuvasti piirroskuvitusta. Kristityt eivät taivaastaan semmoiseen pystykään.


      • Paipapum
        Vapauspiirros kirjoitti:

        eikönäin 4.6.2017 17:55

        "Valinnanvapaus on itselläsi."

        -Niin sinulta se puuttuu, olet antanut sen vartiotornille.
        Jos seuraavassa numerossa uudestaan Room. 13 esivallat ovat taivaallisia, niin ai että siinä siinä on sinulle taas kirkasta valoa, jota ei monissakaan uskonnoissa ole.

        Olet katkaissut ihmissuhteesi lahkon ulkopuolisiin, ja jos epäilet taivaallisia esivaltoja, määrätään siis kaikki olemassaolevat ihmissuhteesi mököttämään sinulle.

        Kehut lahkopresidenttiä, joka nähtyään unta unta että taivas oli täynnä (otettiin vartiotoriinkin) perusti sinulle paratiisin maan päälle. Ja avokätisessä armeliaisuudessaan esittää vartiotorni sinulle siitä toistuvasti piirroskuvitusta. Kristityt eivät taivaastaan semmoiseen pystykään.

        Kristityt eivät .."
        kehut lahkopresidenttiä, "
        Patmos- sivuston blogi-sivulla kerrotaan , miten Jo helmikuussa -17 Dounaldin Melanie -Rouva aloitti eräässä osavaltiovaalitilaisuudessa tilaisuuden lukemalla -Isä meidän , josta johtuen ameriikan noidat aloittivat mielenosoitukset Trump centerin edessä , ja Nyt uudestiheränneet juhlivat Trumppia Taiwaan lähettiläänä ;


      • Paipapum
        Paipapum kirjoitti:

        Kristityt eivät .."
        kehut lahkopresidenttiä, "
        Patmos- sivuston blogi-sivulla kerrotaan , miten Jo helmikuussa -17 Dounaldin Melanie -Rouva aloitti eräässä osavaltiovaalitilaisuudessa tilaisuuden lukemalla -Isä meidän , josta johtuen ameriikan noidat aloittivat mielenosoitukset Trump centerin edessä , ja Nyt uudestiheränneet juhlivat Trumppia Taiwaan lähettiläänä ;

        Turunen sanoo blogissaan tapahtumasta jossa lona del reyn , näyttelijän johdolla Ameriikan noidat tekivät rituaaleja Trump Centerin edessä , että tapahtuma oli pelkkää Larppausta , viihteellistä pukunäytelmää ,
        Hän on ihan oikeassa , niin tuo Jt; den kärryjen vieressä seisominen , kuin tuo ns, Kristityiksi itsensä hokevien henkilöönpuuttuminen on suurta larppausta , Kuulin nämä samat hokemat jo -40 luvun lopulla , kun sekä Jt; den ns, tienraivaajat että helluntaipapat kävi meilläkin , ja alkoivat keskenään tapella , kun tajusivat , mikä toinen oli ,
        meillä oli onneksi käymässä enoni , joka oli oikein iso ja ruma mies, ja hän vei kummankin sankarin penkille istumaan ja käski emäntien tarjota viilennykseksi kupin kahvia ;


      • hymyhuuletkuitenkin

        Siinä on sitten tieto uusimmasta vartiotornista.

        Kai siellä leijona taas hymyilee kun sivua kääntää ?


    • eikönäin

      Niin vuosikymmeniä sitten esiintyminen ei ollut yhtä rauhallista kuin nykyään. Tiukkoja väittelyitä käytiin helposti, mutta vuosien saatossa on opittu ymmärtämään, ettei niistä ole mitään hyötyä. On kannustettu osoittamaan hengen hedelmiä palvelustyössä ja osoitettu, ettei Jumalan palvelijan tarvitse riidellä. Onhan sanomamme rauhan uutinen.

      • Paipapum

        Onhan se niinkin, mutta juuri tuo on se " rauhan sanoma" mitä kehoitetaan varomaan ;
        " he iatuvat samassa pöydässä vastakkain , ja puhuvat Rauhasta , .mutta Sota on heidän sydämissänsä ,"..
        "Ja he sanovat "; _Minä se olen , " Ja " Aika on lähellä , " mutta älkää menkö heidän peräänsä , "


      • eikeskustelujaenää

        Niinpä siinä samalla on lopetettu kiusallisten raamatunpaikkojen kuunteleminen ovenavaajan esittämänä. Eihän hän voi mitään ymmärtää?

        Esim.2 Joh.9 jossa kehoitetaan seuraamaan tiukasti Jeesuksen sanoja.
        Sitten kun lukee Matt.26:27, jossa Jeesus NIMENOMAAN käskee jokaisen ottamaan Herran ehtoollisen leivän ja viinin, eikä vain jonkun harvan,tuleekin jo ongelma.
        Kun noiden raamatunpaikkojen jälkeen kysytään ovelle tulleelta Jehovan todistajalta,: "miksi olette muuttaneet Jeesuksen selvän käskyn", onkin asia jo "tiukka väittely", vaikkei se ole ovenavaajan kantilta katsottuna sitä lainkaan.

        Vasta sitten asia tulee todella Jehovan todistajan kannalta kiusalliseksi kun ovenavaaja pyytää lukemaan vielä 2Joh. 10,11 ja poistumaan HETI ovelta.

        Näin yksinkertaisesta raamatun lukemisesta tuleekin Jehovan todistajan mielestä sopimatonta riitelyä, vaikka ihan itse ovelle änkesivät ja kun ovenavaaja osoittaa kuinka harhaoppineita JT:t ovat. Eksytettyjä ja vielä itsepäisiäkin ja omahyväisiä.

        Siinä kun Jehovan todistajat ovat sitten menossa jo pois, voi vielä perään hihkaista:" Se oli juoppo Rutherford joka keksi tämän; katsellaan vaan kun leipä ja viini menee nenän ohi. Tässä sitä olis mutta kuka uskaltaa koskea".


      • Paipapum
        eikeskustelujaenää kirjoitti:

        Niinpä siinä samalla on lopetettu kiusallisten raamatunpaikkojen kuunteleminen ovenavaajan esittämänä. Eihän hän voi mitään ymmärtää?

        Esim.2 Joh.9 jossa kehoitetaan seuraamaan tiukasti Jeesuksen sanoja.
        Sitten kun lukee Matt.26:27, jossa Jeesus NIMENOMAAN käskee jokaisen ottamaan Herran ehtoollisen leivän ja viinin, eikä vain jonkun harvan,tuleekin jo ongelma.
        Kun noiden raamatunpaikkojen jälkeen kysytään ovelle tulleelta Jehovan todistajalta,: "miksi olette muuttaneet Jeesuksen selvän käskyn", onkin asia jo "tiukka väittely", vaikkei se ole ovenavaajan kantilta katsottuna sitä lainkaan.

        Vasta sitten asia tulee todella Jehovan todistajan kannalta kiusalliseksi kun ovenavaaja pyytää lukemaan vielä 2Joh. 10,11 ja poistumaan HETI ovelta.

        Näin yksinkertaisesta raamatun lukemisesta tuleekin Jehovan todistajan mielestä sopimatonta riitelyä, vaikka ihan itse ovelle änkesivät ja kun ovenavaaja osoittaa kuinka harhaoppineita JT:t ovat. Eksytettyjä ja vielä itsepäisiäkin ja omahyväisiä.

        Siinä kun Jehovan todistajat ovat sitten menossa jo pois, voi vielä perään hihkaista:" Se oli juoppo Rutherford joka keksi tämän; katsellaan vaan kun leipä ja viini menee nenän ohi. Tässä sitä olis mutta kuka uskaltaa koskea".

        tässä kun on nyt se ongelma , että nämä ovelletulijat tulevat ihan omaan laskuunsa , ei siis raamarun , vaan -900 luvulla eläneen paavi gregorius oliko se nyt IX , aloittamien ristiretkien aloittamina , , kun silloin Bysantin keisari pyysi apua paavikunnalta Turkkilaisten Sedzhukkien hyökättyä maahan ,
        Paavi innostui , ja kun saraseenit uhkasivat Afrikasta käsin , ja Sisilian ja Englannin vallanneet Normannit viittasivat kintaalla paavin kirouksille , -päätti paavi vallata koko maailman , Siihen tarvittiin emmeitä , eritoten omien , jukuripäisten heimomurikoiden mukaan saamiseksi ,
        Päätettiin jossain kuuriassa , että kaivetaan vanhat , homeiset Matteuksen ja Markuksen kertomukset esiin , ja vähän fiksataan tekstiä , jotta epäluuloisinkin uskoo paavin sotakehotusta .
        yht' äkkiä huomattiin , että näissä evankeljumeissahan oli selvä Jeesuksen käsky levittää sanaa kaikkialle , Nyttemmin tutkimus on todennut ns, Lähetyskäskyt noin -600-800 vuotta nuoremmiksi kuin muu teksti , mutta paavin vakuuttelu ja paikalle ripustettu hirttoköysi antoi useimmalle syvän vakaumuksen osallistua pyhään ryöstö- öh , ristiretkeen ,
        -Siihen aikaan


    • eikönäin

      Se, että maailman johtajat (kuninkaat) istuvat samassa pöydässä puhumassa rauhasta, on valheellista rauhaa, mutta Jesajassa 60:7 kerrotaan, että Jehova nimittää rauhan voudiksi kansalleen ja samassa jakeessa osoitettiin, miten tuon kansan tila parenee koko ajan ja nämä parannukset johtavat rauhaan ja vanhurskauteen. Kun noudatamme Jumalan ohjausta, rauha vallitsee keskuudessamme. Näin on todella tapahtunut, joukko on kasvanut pienestä alusta ja Raamatun totuuksia on ymmärretty ainavain paremmin. Jumalan valtakunnan hyvää uutista on kerrottu, ja juuri tuo valtakunta tuo lopullisen rauhan myös maan päälle.

      Raamatun profetioissa kerrotaan myös, että ennen loppua tullaan kansojen ja sen hallitsijoiden toimesta huutamaan: rauha, rauha. Tuota kehitysvaihetta odotamme tapahtuvaksi. 1.Tessalonikalaiskirjeessä 5: 2,3 kerrotaan tuosta tapahtumasta: "Sillä tiedätte varsin hyvin, että Jehovan päivä tulee juuri, kuin varas yöllä. Kun he sanovat: " Rauha ja turvallisuus!"silloin äkillinen tuho samassa kohtaa heidät, niinkuin ahdingon tuska raskaan vaimon, eivätkä he missään tapauksessa pääse pakoon." Kuten 4.jae osoittaa , se ei yllätä meitä, koska tiedämme sen tapahtuvan. Todellista rauhaa se ei merkitse, koska sitä seuraa suuri ahdistus ja Harmagedonin sota. Sitä seuraavista tapahtumista meitä on valistettu ja siksi odotamme jännittyneinä, milloin tapahtumat alkavat tulla esiin. Ilmestyskirjassa kerrotaan Jeesuksen kuninkaana ratsastavan voittoon ja tuovan todellisen rauha.( Ilm.19: 11-16)

    • Tarpaani

      eikönäin 18.6.2017 14:48

      -No ei niin.

      " että maailman johtajat (kuninkaat) istuvat samassa pöydässä puhumassa rauhasta, on valheellista rauhaa "

      -Rauha on konkreettinen suurimmassa osassa maailmaa juuri nyt, kuinka se olisi valheellista ?
      Kuinka lahkon edustaja voi puhua, ilkeää, valheesta, kun lahkon yksi perusoppi suhtautumisesta on teokraattinen sodankäynti, eli valehteleminen lahkon edun nimeen.
      Eli tuokin arvio "valheellisesta rauhasta" on tarkoitettu epäluulon lietsonnaksi, vartiotornikaupusteluun ryhtymiseksi.
      Mutta kuitenkin juuri vartiotornissa on Jehovamme sana, Joh. 1:1 väärennetty, ja oppinut Barclayyn lausunto törkeästä väärentämisestä edelleen väärennetty muotoon että Barclay muka kehuisi "käännöstä". Katsohan Turusesta, kiitos Turusen, joka esittää asiakirjat asiasta.

      -Rauhantila järkkyy, joskus jossakin. Sitä varten meille onkin annettu Raamattu.

      "ja siksi odotamme jännittyneinä, milloin tapahtumat alkavat"

      -Mitäs odottamista niisä teillä on ? Vartiotorneissa on alkamisajat esitetty, esimerkiksi 1914, 1918, 1925, 1942, 1975. Se on vartiotornin valintamarket, voi valita vuosiluvun.

      Kristillisyyttä janoava, sellainen ihminen pohjimmiltaan on, löytää 5 Moos 18:20-22, Ilm. 20:10.

      • Paipapum

        " Ja siksi odotamme jännittyneinä ..." -Nuo ovat juuri niitä mediaalisia näkyjä , joista Psykologian isänä tunnettu Jung teki tutkimusta ,
        ja totesi ne itsetehdyiksi mielikuvitusodotuksiksi , -
        Ja tai sitten oli kyse kunkin niitä esittävän henkilön ns, julkisuudenkipeydestä ,


      • Paipapum

        Että maailman johtajat ( kuninkaat , )
        Höö , ei kyse ole kuninkaista , vaan Kirjoitus sanoo , että -Ihmisillä on kivisydän , ja että tulevaisuudessa Korkein ottaa sen pois ja antaa tilalle _lihasydämen , ja siiloin ihmisiä kyllästyttää entinen ihmisensä , koska koska silloin vasta ihmiset osaavat ottaa toiset oikein huomioon ,


    • eikönäin

      Ennustukset on Jumalan sanassa Raamatussa, ei kenenkään yksityisen ihmisen ennustus, joten kunniaa ei saa siitä kuin Jumala. Se tulee tapahtumaan oikeaan aikaan, uskoo siihen tai ei. Näihin ennustuksiin tarvitaan uskoa ja uskon määritelmä kerrotaan: "Usko on sen vakuuttunutta odotusta, mitä toivotaan, selvä osoitus todellisuuksista, vaikka niitä ei nähdä." (Heb. 11:1)
      Tuossa samassa Tessalonikalaiskirjeessä 5: 4:ssa sanotaan: "Mutta te veljet , ole pimeydessä , niin että se päivä yllättäisi teidät kuin varkaat, sillä te olette kaikki valon lapsia."
      On ainoastaan rakkaudellista kertoa ihmisille Raamatun ennustuksista, koska ne on tarkoitus ottaa vakavasti. Eipä niistä pahemmin kerrota kirkoissa, joten tieto ei mene hukkaan. Tarkkailkaamme maailman tapahtumia.

      • Volmeerius

        eikönäin 18.6.2017 16:45

        "Ennustukset on Jumalan sanassa Raamatussa, "

        -nyt erehdyit.
        Nämä vuosiluvut ovat tosiaan vartiotornien, ei Raaamatun,
        kuten Tarpaani 18.6.2017 15:24:
        " Vartiotorneissa on alkamisajat esitetty, esimerkiksi 1914, 1918, 1925, 1942, 1975. Se on vartiotornin valintamarket, voi valita vuosiluvun. "

        -ja edelleen Tarpaanilta nämä 5 Moos 18:20-22, Ilm. 20:10., Raamatusta, ilmoittavat vartiotornikirjoittajat vääräksi profeetaksi plus ikuisuuskohtalon.

        "On ainoastaan rakkaudellista kertoa"

        Ahnetta. Olet vähän aikaa ollut lahkossa joten kerron.
        Vuodeksi 1975 maailmanlopun ennustus (myös käyttöönotettua uutta lahkoslangia, "järjestelmäasioiten päättäjäiset")
        Ja lehdessä valtakuntamme palvelus kesäkuu 1974 pyyntö myydä asunto plus muuta omaisuutta ja antaa rahat lahkolle sen tarkoituksiin, koska kerran vartiotorni oli ennustanut maailmanlopun vuodelle 1975. Ahneudesta on kysymys, eikö sinustakin ?


    • eikönäin

      Älä taas aloita, olen ollut koko ikäni ollut totuudessa, kohta 70v. Teet omia päätelmiä ihmisistä. Pyörität noita vuosilukuja ihan mielivaltaisesti saadaksesi ihmiset epäilemään. Olen elänyt vyonna 1974 ja 1975, ja tiedän, että odotettiin hartaasti uutta maailmaa, mutta asiaan on saatu paljon uutta ymmärrystä ja tiedämme, että tämä maailma ei jatka loputtomiin. Suurin osa tuolloin eläneistä todistajista on säilyttäneet uskollisuutensa, vääristä vaikuttimista mukana olleista jäi pois. Oman nahan pelastuksen takia joistakin tuli mukaan.
      Viime aikoina on yhä selvemmin opetettu, missä ajassa elämme. En tiedä puhutaanko omassa uskonnossasi mitään noista Raamatun ennustuksista mitään ja ymmärretäänkö niistä mitään. Yrität jatkuvasti vihjailla rahankeryystä, suosittelen tarkkailemaan, miten oman uskontosi rahoja käytetään.
      Naurettavia väitteitä Trumphista on ainakin esitetty ja yritetty sitä sijoittaa Raamatun ennustuksiin. Meillä on niin paljon, yltäkylläisesti tietoa Raamatun ennustuksista ja syvällistä tietoa Raamatun sisällöstä. Jahkaat muutamien asioiden kanssa tällä sivustolla päivästä toiseen. Ylpeys ei kai anna periksi tutkia asioita enenpää. Järjettömiä väitteitä työmme alusta, joita vastustajamme ovat kyhänneet, saadakseen ihmiset ihmettelemään ja liittymään Patmoslaisiin. Emme virittele juttuja heistä, emmekä heidän touhuistaan minnekkään ihmisten töllöteltäväksi, vaikka juttujen aiheita löytyisikin. Jos on usko vahva ja vakuuttunut, ei ole tarvetta panetella muita, kertoa vain ihmisille hienosta tulevaisuudesta, jonka Luojamme rakkaudessaan on tehnyt mahdolliseksi.

      • Paipapum

        " ; Että odotettiin hartaasti uutta maailmaa , "
        olempahan elänyt vuoden -75, , ja kaikella kunnnioituksella tietoa ja tutkimusta kohtaan, täytyy sanoa , ettei siinä hommassa ollut ajatuksen ujentakaan ,
        homma oli sama kuin näitten Oppien Alkuisä Millerilläkin ,kun suurien puheiden päälle tuli se "Suuri pettymys, "
        maailmanloppuhöyryttäjät ne oli Milleriäkin aiemmin opettamassa , kuten Wesley ja kamraatit ,
        tutkimuksesta edelleen , uudet tutkijat ovat uusilla tietokoneilla jo selvittäneet , mikä ihmisiä ohjaa näihin ääriliikkeisiin ;
        Tv;ssa oli dokumenti , jossa tietokonetutkijat osoittivat , että aivojen ns, etulohko ohjelmoi kaikki ihmisen käyttäytymiset uskonnon, politiikan ja muun alalla ,
        kuitenkin vasen ja oikea takalohko kontrolloivat tiukasti etulohkon toimia , ; joku kuitenkin tekee , että joku pienikin asia oi pysäyttää takalohkojen valvontatyön , ja etulohko pääsee irti , ja alkaa syöttää valvomattomia miellesarjoja ajatusmaailmaan ,
        Tilan voi nykyään jopa korjata ,
        kyse on siis ihmisaivojen tietokoneen ohjelmointivirheestä ;


      • Paipapum

        " ; Että odotettiin hartaasti uutta maailmaa , "
        olempahan elänyt vuoden -75, , ja kaikella kunnnioituksella tietoa ja tutkimusta kohtaan, täytyy sanoa , ettei siinä hommassa ollut ajatuksen ujentakaan ,
        homma oli sama kuin näitten Oppien Alkuisä Millerilläkin ,kun suurien puheiden päälle tuli se "Suuri pettymys, "
        maailmanloppuhöyryttäjät ne oli Milleriäkin aiemmin opettamassa , kuten Wesley ja kamraatit ,
        tutkimuksesta edelleen , uudet tutkijat ovat uusilla tietokoneilla jo selvittäneet , mikä ihmisiä ohjaa näihin ääriliikkeisiin ;
        Tv;ssa oli dokumenti , jossa tietokonetutkijat osoittivat , että aivojen ns, etulohko ohjelmoi kaikki ihmisen käyttäytymiset uskonnon, politiikan ja muun alalla ,
        kuitenkin vasen ja oikea takalohko kontrolloivat tiukasti etulohkon toimia , ; joku kuitenkin tekee , että joku pienikin asia oi pysäyttää takalohkojen valvontatyön , ja etulohko pääsee irti , ja alkaa syöttää valvomattomia miellesarjoja ajatusmaailmaan ,
        Tilan voi nykyään jopa korjata ,
        kyse on siis ihmisaivojen tietokoneen ohjelmointivirheestä ;


      • Paipapum

        " ; Että odotettiin hartaasti uutta maailmaa , "
        olempahan elänyt vuoden -75, , ja kaikella kunnnioituksella tietoa ja tutkimusta kohtaan, täytyy sanoa , ettei siinä hommassa ollut ajatuksen ujentakaan ,
        homma oli sama kuin näitten Oppien Alkuisä Millerilläkin ,kun suurien puheiden päälle tuli se "Suuri pettymys, "
        maailmanloppuhöyryttäjät ne oli Milleriäkin aiemmin opettamassa , kuten Wesley ja kamraatit ,
        tutkimuksesta edelleen , uudet tutkijat ovat uusilla tietokoneilla jo selvittäneet , mikä ihmisiä ohjaa näihin ääriliikkeisiin ;
        Tv;ssa oli dokumenti , jossa tietokonetutkijat osoittivat , että aivojen ns, etulohko ohjelmoi kaikki ihmisen käyttäytymiset uskonnon, politiikan ja muun alalla ,
        kuitenkin vasen ja oikea takalohko kontrolloivat tiukasti etulohkon toimia , ; joku kuitenkin tekee , että joku pienikin asia oi pysäyttää takalohkojen valvontatyön , ja etulohko pääsee irti , ja alkaa syöttää valvomattomia miellesarjoja ajatusmaailmaan ,
        Tilan voi nykyään jopa korjata ,
        kyse on siis ihmisaivojen tietokoneen ohjelmointivirheestä ;


      • Paipapum

        " ; Että odotettiin hartaasti uutta maailmaa , "
        olempahan elänyt vuoden -75, , ja kaikella kunnnioituksella tietoa ja tutkimusta kohtaan, täytyy sanoa , ettei siinä hommassa ollut ajatuksen ujentakaan ,
        homma oli sama kuin näitten Oppien Alkuisä Millerilläkin ,kun suurien puheiden päälle tuli se "Suuri pettymys, "
        maailmanloppuhöyryttäjät ne oli Milleriäkin aiemmin opettamassa , kuten Wesley ja kamraatit ,
        tutkimuksesta edelleen , uudet tutkijat ovat uusilla tietokoneilla jo selvittäneet , mikä ihmisiä ohjaa näihin ääriliikkeisiin ;
        Tv;ssa oli dokumenti , jossa tietokonetutkijat osoittivat , että aivojen ns, etulohko ohjelmoi kaikki ihmisen käyttäytymiset uskonnon, politiikan ja muun alalla ,
        kuitenkin vasen ja oikea takalohko kontrolloivat tiukasti etulohkon toimia , ; joku kuitenkin tekee , että joku pienikin asia oi pysäyttää takalohkojen valvontatyön , ja etulohko pääsee irti , ja alkaa syöttää valvomattomia miellesarjoja ajatusmaailmaan ,
        Tilan voi nykyään jopa korjata ,
        kyse on siis ihmisaivojen tietokoneen ohjelmointivirheestä ;


      • Paipapum

        " ; Että odotettiin hartaasti uutta maailmaa , "
        olempahan elänyt vuoden -75, , ja kaikella kunnnioituksella tietoa ja tutkimusta kohtaan, täytyy sanoa , ettei siinä hommassa ollut ajatuksen ujentakaan ,
        homma oli sama kuin näitten Oppien Alkuisä Millerilläkin ,kun suurien puheiden päälle tuli se "Suuri pettymys, "
        maailmanloppuhöyryttäjät ne oli Milleriäkin aiemmin opettamassa , kuten Wesley ja kamraatit ,
        tutkimuksesta edelleen , uudet tutkijat ovat uusilla tietokoneilla jo selvittäneet , mikä ihmisiä ohjaa näihin ääriliikkeisiin ;
        Tv;ssa oli dokumenti , jossa tietokonetutkijat osoittivat , että aivojen ns, etulohko ohjelmoi kaikki ihmisen käyttäytymiset uskonnon, politiikan ja muun alalla ,
        kuitenkin vasen ja oikea takalohko kontrolloivat tiukasti etulohkon toimia , ; joku kuitenkin tekee , että joku pienikin asia oi pysäyttää takalohkojen valvontatyön , ja etulohko pääsee irti , ja alkaa syöttää valvomattomia miellesarjoja ajatusmaailmaan ,
        Tilan voi nykyään jopa korjata ,
        kyse on siis ihmisaivojen tietokoneen ohjelmointivirheestä ;


      • Paipapum

        " ; Että odotettiin hartaasti uutta maailmaa , "
        olempahan elänyt vuoden -75, , ja kaikella kunnnioituksella tietoa ja tutkimusta kohtaan, täytyy sanoa , ettei siinä hommassa ollut ajatuksen ujentakaan ,
        homma oli sama kuin näitten Oppien Alkuisä Millerilläkin ,kun suurien puheiden päälle tuli se "Suuri pettymys, "
        maailmanloppuhöyryttäjät ne oli Milleriäkin aiemmin opettamassa , kuten Wesley ja kamraatit ,
        tutkimuksesta edelleen , uudet tutkijat ovat uusilla tietokoneilla jo selvittäneet , mikä ihmisiä ohjaa näihin ääriliikkeisiin ;
        Tv;ssa oli dokumenti , jossa tietokonetutkijat osoittivat , että aivojen ns, etulohko ohjelmoi kaikki ihmisen käyttäytymiset uskonnon, politiikan ja muun alalla ,
        kuitenkin vasen ja oikea takalohko kontrolloivat tiukasti etulohkon toimia , ; joku kuitenkin tekee , että joku pienikin asia oi pysäyttää takalohkojen valvontatyön , ja etulohko pääsee irti , ja alkaa syöttää valvomattomia miellesarjoja ajatusmaailmaan ,
        Tilan voi nykyään jopa korjata ,
        kyse on siis ihmisaivojen tietokoneen ohjelmointivirheestä ;


      • Paipapum

        " ; Että odotettiin hartaasti uutta maailmaa , "
        olempahan elänyt vuoden -75, , ja kaikella kunnnioituksella tietoa ja tutkimusta kohtaan, täytyy sanoa , ettei siinä hommassa ollut ajatuksen ujentakaan ,
        homma oli sama kuin näitten Oppien Alkuisä Millerilläkin ,kun suurien puheiden päälle tuli se "Suuri pettymys, "
        maailmanloppuhöyryttäjät ne oli Milleriäkin aiemmin opettamassa , kuten Wesley ja kamraatit ,
        tutkimuksesta edelleen , uudet tutkijat ovat uusilla tietokoneilla jo selvittäneet , mikä ihmisiä ohjaa näihin ääriliikkeisiin ;
        Tv;ssa oli dokumenti , jossa tietokonetutkijat osoittivat , että aivojen ns, etulohko ohjelmoi kaikki ihmisen käyttäytymiset uskonnon, politiikan ja muun alalla ,
        kuitenkin vasen ja oikea takalohko kontrolloivat tiukasti etulohkon toimia , ; joku kuitenkin tekee , että joku pienikin asia oi pysäyttää takalohkojen valvontatyön , ja etulohko pääsee irti , ja alkaa syöttää valvomattomia miellesarjoja ajatusmaailmaan ,
        Tilan voi nykyään jopa korjata ,
        kyse on siis ihmisaivojen tietokoneen ohjelmointivirheestä ;


      • Paipapum
        Paipapum kirjoitti:

        " ; Että odotettiin hartaasti uutta maailmaa , "
        olempahan elänyt vuoden -75, , ja kaikella kunnnioituksella tietoa ja tutkimusta kohtaan, täytyy sanoa , ettei siinä hommassa ollut ajatuksen ujentakaan ,
        homma oli sama kuin näitten Oppien Alkuisä Millerilläkin ,kun suurien puheiden päälle tuli se "Suuri pettymys, "
        maailmanloppuhöyryttäjät ne oli Milleriäkin aiemmin opettamassa , kuten Wesley ja kamraatit ,
        tutkimuksesta edelleen , uudet tutkijat ovat uusilla tietokoneilla jo selvittäneet , mikä ihmisiä ohjaa näihin ääriliikkeisiin ;
        Tv;ssa oli dokumenti , jossa tietokonetutkijat osoittivat , että aivojen ns, etulohko ohjelmoi kaikki ihmisen käyttäytymiset uskonnon, politiikan ja muun alalla ,
        kuitenkin vasen ja oikea takalohko kontrolloivat tiukasti etulohkon toimia , ; joku kuitenkin tekee , että joku pienikin asia oi pysäyttää takalohkojen valvontatyön , ja etulohko pääsee irti , ja alkaa syöttää valvomattomia miellesarjoja ajatusmaailmaan ,
        Tilan voi nykyään jopa korjata ,
        kyse on siis ihmisaivojen tietokoneen ohjelmointivirheestä ;

        Nyt mättää jonkin tietokonerobotin lokeroissa pahasti , kun se toistaa samaa tekstiä loputtomasti ,
        liekö siellä joku Iso Arska tipahtanut tulevaisuudesta ja alkanut räpeltämään tietokoneen näppylöillä,


      • Sauropodi

        Releet juuttuneet kuin lahkolaisen päässä iskulauseet


    • Karantsukkaja

      eikönäin 18.6.2017 19:09

      " olen ollut koko ikäni ollut totuudessa, kohta 70v"
      -Oliko sinun alkuaikoinasi vielä lahkon vihaa alumiiniasitoihin ?
      -Sinulla on varmastikin hapolla väärennetty rokotusjälki muistona rokoskieltoaikakaudesta ?
      -Nuoruudessasi ei annettu mökötystuomioita, eihän ?

      " Olen elänyt vyonna 1974 ja 1975 "
      Nimim. Volmeeriuksen antamia tietoja on tarkistettavissa: herätkää nro 23 v. 1968 esitteli vartiotorniseuran kokoamat, ylitsepursuaviksi sanomansa todisteet maailmanlopusta vuodelle 1975.
      Asuntomyynnin ja kauppasumman kerjäämiskirjoituksen löydät lehdestä Valtakuntamme palvelus kiesäkuu 1974, perustelulla että olemme sanoneet sinulle maailmanlopun vuodeksi 1975. (Esim. Helsingin yliopiston kirjastosta löytyy)

      " asiaan on saatu paljon uutta ymmärrystä "
      -Näinhän vartiotorni sanoo. Kun maailmanloppua ei tullutkaan ja maailma jatkuu, on se vartiotornille uutta ymmärrystä.

      " vääristä vaikuttimista mukana olleista jäi pois "
      -Niin, tarkemmin sanoen asuntonsa myyneet ja rahat antaneet saivat ensin kuulla että on jokaisen oma asia mitä menee tekemään, sitten todettiin että on toiminut vääristä vaikuttimista.

      "Viime aikoina on yhä selvemmin opetettu, missä ajassa elämme"
      -Onko se Jehovalta ts. uskotko että se tulee Jehovalta, onko seura "jehovakanava" ja miksi sinulle ei ole aikaisemmin opetettu, olethan ollut 70 v vartiotornikuluttaja, lahjalaaatikkokuluttaja ?

      "Meillä on niin paljon, yltäkylläisesti tietoa Raamatun ennustuksista"
      -Kerro

      " syvällistä tietoa Raamatun sisällöstä"
      -Kerro

      "Järjettömiä väitteitä työmme alusta "
      -Oikaise

    • Desjavuu

      eikönäin 18.6.2017 19:09

      " olen ollut koko ikäni ollut totuudessa, kohta 70v. "
      -Kumpi oikeastaan on lahkosi nimi, "totuudessa" vai jehovantodistajat ?
      Tuon totuuden osanahan on oppi, että oppeja muutetaan, jolloin sanotaan saadun "valoa". Eilisen totuus taikka valo onkin tämän päivän valhe tai pimeys.

      " Olen elänyt vyonna 1974 ja 1975, ja tiedän, että odotettiin hartaasti uutta maailmaa, mutta asiaan on saatu paljon uutta ymmärrystä "
      -Tässä tulee esiin se, että kristinusko ja vartiotorniuskonto ovat eri uskontoja.
      Vartiotorniuskonto laittaa todistajat julistamaan maailmanloppua vuodeksi 1975, jälkikäteen se sanoo että kysymys oli ymmärryksen saamisesta.
      Kristinuskolla puolestaan on Jumalan Sana, 5 Moos 18:20-22, profetoimisen epäonnistuminen osoittaa vääräksi profeetaksi, Jumala kieltää väärän profeetan kuuntelemisen.
      Profeetaksi ei siis saa ruveta, jos ei profeetta ole, Jumalan armosta.
      Kristinuskon kannalta kristitty tietää vartiotorniseuran siten tahalliseksi vääräksi profeetaksi.

      Todistaja taas tietää vartiotorniuskonnosta, että vartiotorniseura on oppimatkalla, ja sen ymmärrys lisääntyy.

      • Paipapum

        " Jumalan Sana , 5 Moos 18... Nämä ulkopuoliset kansat ovat , Kirjoituksen mukaan , Tosiaan istuneet Mooseksen istuimelle, ja " yrittävät periä Maan , ..
        Siis Israelin Maan , ja opettavat Mooseksen Lakia ulkopuolisille , jeshua lakkautti mooseksen Lain sanomalla , ettei se niin Alussa ollut , -ja kadotusopeista , että " kuka on teidät käskenyt pakenemaan tulevaista vihaa ; ?


    • Paipapum

      Kyllä sitä jokainen kirkko tai lahko -tai joku muu voi hutrrarta naamansa siniseksi , kun poppoon johto on eri aikoina ennustelleet maailmanloppuja ,
      " ..Todisteet maailmanlopusta vuodelle -75 .." vuosi 1984 oli myös Jt-Opin ennustelu, sillä Vartiotorni-lehdessä olimm , ennustus "harmagedonin myrskypilvet " , jossa lehti ennakoi NL L n olevan se jehovan vasara , jolla Hän murskaa koko Maanpiirin ,
      Ikävät vallankaappaukselliset pilas koko rumban , ja NL siirtyi historiaan
      Nää hurmokselliset voi myös Remuita ilosta , kun heilläkin on koko kaarti näitä maailmanpoppuväkeä ; mm, Cayse , ja nn Pat Robertson , kathrynkin taitaa sieltä kurkistella ...

    • eikönäin

      Maailman tapahtumat osoittavat selvästi, että Raamatun profetiat täyttyvät parhaillaan ja että tämän pahan asianjärjestelmän loppu on aivan lähellä. Tilanne saattaa hyvinkin äkisti kehittyä siihen vaiheeseen, josta puhutaan Ilm. 17:16:ssa. 17:17:ssa kertoo, että Jumala panee sen toimeenpanioiden sydämeen tuon ajatuksen. Suuren Babylonin, väärän uskonnon maailman mahdin tuhosta on siis kysymys. Ja sen jälkeen koko pahan asiainjärjestelmän tuhosta.

      Meillä on hyvät syyt noudattaa Jeesuksen varoitusta: "Kiinnittäkää huomiota itseenne, ettei sydämenne koskaan rasittuisi liiasta syömisestä ja paljosta juomisesta ja elämän huolista ja se päivä kohtaisi teitä äkkiä samassa hetkessä kuin ansa".
      Haluamme säilyttää kiirellisyyden tunteen palvellessamme Jehovaa, varmoina siitä, että hän "toimii häntä odottavan hyväksi" ( Jesaja 64:4).

      Odottaessamme nykyisen pahan asianjärjestelmän loppua haluamme noudattaa opetuslapsi Juudaksen sanoja: "Rakkaat, rakentamalla itseänne pyhimmän uskonne perusteelle ja rukoillen pyhän hengen avulla pitäkää itsenne Jumalan rakkaudessa, samalla kun odotatatte Herramme Jeesuksen Kristuksen armoa ikuinen elämä silmämääränä." Juud.20,21. Tällaisen rohkaisun saimme päiväntekstissämme.

      • Paipapum

        Kiinnittäkää huomiota itseenne, ettei ..."
        Ajatteletko tosiaan , että Galilealainen Jeshua puhui noin mutkikasta kapulakieltä ?
        Tietysti, tottahan kai jokainen hallitsi sekä sekä Kreikkaa että latinaa , siihenkin aikaan , jokainen syrjitty ja potkittu osasi sujuvasti sen aikaisia maailmankieliä,aatelisten Kreikkaa ja latiumin murretta , ja oli käynyt Platonin Akatemian ;
        Ja osasi kirjoittaa noilla kielillä, Psalmien mukaanhan Juudan oppineet keskustelivat jeshuasta ; ", kuinka TUO osaa kirjoituksia , vaikka ei ole oppia saanut ?
        ..Tiinäpä Te; Oppineet eivät enää muistaneet , että he itse olivat opettaneet tätä 12- vuotiaana , 3 päivää Lain kiemuroista ;
        heillä oli vain yksi ohje kyselijää varten , ; ..muuten sama ohje, jonka Luther antoi kirjeessään philip melantconille ; Valdolaisista ,; " ; älkää ollenkaan kuunnelko heitä , -Tappakaamme heidät !
        ja jeshuan jälkeen tuli se koulutettu , tiedosta rikas , josta kirjoitukset kertoivat ,Saulus tarsolainen , jolle oppineet tarjosivat myöskin kirvestä ,
        Ihan suomalaisen kansanlaulun mukaan , kuten kotoaan lähtevälle pojalle oli tapana teherä ;
        " ; kun minä kotoani lährin , niin kirvestä tarjottiin..."-


    • Meljuuni

      eikönäin 19.6.2017 14:29

      "Maailman tapahtumat osoittavat selvästi"
      -mitkä tapahtumat ?

      " asianjärjestelmän"
      -mitä tarkoitat tällä ilmaisulla ?

      "Tilanne "
      -mikä tilanne ?

      "saattaa"
      -siis, voi olla saattamattakin, elikkä et tiedä.

      " puhutaan Ilm. 17:16:ssa. "
      -Tarkoitat että olet hylännyt Matteuksen evankeliumin lopun ajan merkit Jeesuksen kertomina ?

      "Haluamme säilyttää kiirellisyyden tunteen palvellessamme Jehovaa "
      -Eikös ne vartiotornin taksvärkkinormit, työtuntiohjemäärät, vartiotornikaupustelulle ole laskeneet vuosikymmenten myötä paljonkin ?

      "Odottaessamme nykyisen pahan asianjärjestelmän loppua "
      -YK on perustettuna rauhanjärjestö. Vartiotorni kuitenkin kirjoittaa että YK rupeaa tuhoamaan jehovantodistajat. tarkoitatko siis, että lahko on paha kuin mikä ?

      • Henkseliheikki

        Meikäläinen tapasi eilen semmoisen lahkon vartiotornikaupustelijakaksikon, näyttivät olevan poissa tolaltaan. Kysyin että mikä hätänä ? he sanoivat pelkäävänsä YK:n murhamiehiä. Mitä ? kysyin. Sanoivat vanhimman valtakunnasalin takahuoneessa puhuneen sellaisesta, ja kun he ihmettelivät, oli vanhin näyttänyt vartiotornia, kaiken viisauden ja tiedon vertauskuvaa, joka tosiaan kertoi YK:n aikeista todistajia kohtaan.

        Kyllä he ainakin siis odottavat tekoja siltä suunnalta, eikö opit ole samanlaisia kautta maailman ?


      • Henkseliheikki

        Meikäläinen tapasi eilen semmoisen lahkon vartiotornikaupustelijakaksikon, näyttivät olevan poissa tolaltaan. Kysyin että mikä hätänä ? he sanoivat pelkäävänsä YK:n murhamiehiä. Mitä ? kysyin. Sanoivat vanhimman valtakunnasalin takahuoneessa puhuneen sellaisesta, ja kun he ihmettelivät, oli vanhin näyttänyt vartiotornia, kaiken viisauden ja tiedon vertauskuvaa, joka tosiaan kertoi YK:n aikeista todistajia kohtaan.

        Kyllä he ainakin siis odottavat tekoja siltä suunnalta, eikö opit ole samanlaisia kautta maailman ?


      • Henkseliheikki

        Meikäläinen tapasi eilen semmoisen lahkon vartiotornikaupustelijakaksikon, näyttivät olevan poissa tolaltaan. Kysyin että mikä hätänä ? he sanoivat pelkäävänsä YK:n murhamiehiä. Mitä ? kysyin. Sanoivat vanhimman valtakunnasalin takahuoneessa puhuneen sellaisesta, ja kun he ihmettelivät, oli vanhin näyttänyt vartiotornia, kaiken viisauden ja tiedon vertauskuvaa, joka tosiaan kertoi YK:n aikeista todistajia kohtaan.

        Kyllä he ainakin siis odottavat tekoja siltä suunnalta, eikö opit ole samanlaisia kautta maailman ?


      • Henkseliheikki

        Meikäläinen tapasi eilen semmoisen lahkon vartiotornikaupustelijakaksikon, näyttivät olevan poissa tolaltaan. Kysyin että mikä hätänä ? he sanoivat pelkäävänsä YK:n murhamiehiä. Mitä ? kysyin. Sanoivat vanhimman valtakunnasalin takahuoneessa puhuneen sellaisesta, ja kun he ihmettelivät, oli vanhin näyttänyt vartiotornia, kaiken viisauden ja tiedon vertauskuvaa, joka tosiaan kertoi YK:n aikeista todistajia kohtaan.

        Kyllä he ainakin siis odottavat tekoja siltä suunnalta, eikö opit ole samanlaisia kautta maailman ?


      • Henkseliheikki

        Meikäläinen tapasi eilen semmoisen lahkon vartiotornikaupustelijakaksikon, näyttivät olevan poissa tolaltaan. Kysyin että mikä hätänä ? he sanoivat pelkäävänsä YK:n murhamiehiä. Mitä ? kysyin. Sanoivat vanhimman valtakunnasalin takahuoneessa puhuneen sellaisesta, ja kun he ihmettelivät, oli vanhin näyttänyt vartiotornia, kaiken viisauden ja tiedon vertauskuvaa, joka tosiaan kertoi YK:n aikeista todistajia kohtaan.

        Kyllä he ainakin siis odottavat tekoja siltä suunnalta, eikö opit ole samanlaisia kautta maailman ?


    • Henkseliheikki

      Meikäläinen tapasi eilen semmoisen lahkon vartiotornikaupustelijakaksikon, näyttivät olevan poissa tolaltaan. Kysyin että mikä hätänä ? he sanoivat pelkäävänsä YK:n murhamiehiä. Mitä ? kysyin. Sanoivat vanhimman valtakunnasalin takahuoneessa puhuneen sellaisesta, ja kun he ihmettelivät, oli vanhin näyttänyt vartiotornia, kaiken viisauden ja tiedon vertauskuvaa, joka tosiaan kertoi YK:n aikeista todistajia kohtaan.

      Kyllä he ainakin siis odottavat tekoja siltä suunnalta, eikö opit ole samanlaisia kautta maailman ?

    • tsotsoso

      Oletpahan tarinan keksinyt, haisee jo kauaksi valheelta.

      • Tsurakainen

        Mutta todistajat saattavat seota vartiotorneihinsa.

        Meilo, muistaakseni, kerto todistajasta joka todisti Jehovaa Helsingin kadulla häiritsevässä määrin, ja poliisin puututtua asiaan, jatkoi todistamista vielä sittenkin.
        Ei hän siis paha ollut, mutta ei ymmärtänyt sopivaisuuden rajoja, kanssaihmisten vaatimuksia.

        Ja YK on vartiotornissa sanottu olevan jehovantodistajain tuhopuuhissa. Etkö ole nähnyt täällä sitä käsiteltävän ?

        Ja niin on vartiotorniseura kirjoittanut siitä huolimatta, että itse hankki sen kirjastokortin YK-organisaatioon.

        Vartiotorniseura on perehtynyt YK:hon kunnolla, ei tavallinen ihminen arvaisi, että sinne on millään organisaatiolla mahdollisuus hankkia "kirjastokorttia".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      662
      4906
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3529
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      155
      3268
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      169
      2518
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2339
    6. 257
      1923
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1359
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe