Mikä on kaiken syy?
kaiken syy
kannattaakokeilla
29554
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastainen viesti.
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Hävettävä käytösHävettääkö sinua jokin?
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Kuvittelin että oltiin läheisempiäYstäviä, tavallaan. Mutta ei sitten oltukaan sun näkökulmasta. Pettymys, mutta totun kyllä asiaan vähitellen.
Vastaukset 29
Vanhimmat
Jos "kaiken syy" on joku, niin se joku on myös kaikkeen syyllinen.
Kekekekek, Onko tarkastelua mahdollista siirtää akselilta toimija akselille toiminta?
Kaikkeen syyllinen on kaikesta vastuussa.
Kekekekekk, Onko tarkastelua mahdollista siirtää akselilta TOIMIJA akselille TOIMINTA?
Toimija-akselilla Swartennegger hakkaa Jumalankin. Taikka se 7ven Seagul, joka tulee hiljaa taakse ja teilaa kaikki Jumalat taivaanportilla sekunnissa, saamatta itse haavaakaan!
Kyllä minä tiedän mitä sinä kaiken syyllä tarkoitat.
Jää jankkaaminen vain vähän vähemmälle, jos jo vihjataan että kaikkivaltiudesta ja kaikkitietäväisyydestä seuraa se vastuullisuus kaikesta ja syyllisyys kaikkeen.
Veikkaan että Chuck Norris on kaiken syy
Kysy ensin pitääkö kaikella olla syy.
Nimim. Oudoksuva, Nojoo ehkä vähän tosikko ja nörtti kysymys mulla: D oon vaan viime päivinä miettiny paljon kaiken syytä. En siis alkusyytä vaan kaiken aikaa vaikuttavaa syytä.
Vastaus on vieläkin Chuck Norris. ;)
Voit googlata "Chuck Norris Facts" niin näet
Salmiakkisaluki, pitääkö kaikella olla syy?
Salmiakki on Saatasta ,aivan kuten itsensäpaljatelu
En tiedä. Haittaako?
En minäkään tiedä, mutta ei haittaa. Täällä uskonpiireissä tapaa jos jonkinlaisia salihousujensa nuuskijoita!
A10097,Ei se haittaa mutta miten ihminen voi pysyä ehjänä jos ei tiedä syytä omille toimilleen ja miten puolestaan voi tietää syyn omille toimilleen jos ei tiedä kaiken syytä?
"miten ihminen voi pysyä ehjänä"
Mikäli tarkoitat henkistä eheyttä, niin hyväksi avuksi on osata tunnustaa tietämättömyytensä sellaisista asioista, mistä ei tietoa ole saatavilla tai tullut hankittua.
P.S. Todennäköisyys, että se, jolle kommentoit, lukee kommenttisi, paranee rekisteröityneiden kohdalla merkittävästi, jos kommentoit kyseiseen viestiin, etkä ketjun päätasolle. Nyt huomasin viestisi, koska tulin katsomaan toista vastausta viestiini.
Kaiken syystä tiedä, mutta Jalovaara on ainakin kaikkeen syytön.
Syy on kerätä, tuottaa ja välittää informaatiota, eli ei mitään sen mutkikkaampaa. Mutta kun informaatiota alkaa olemaan tarpeeksi, asiat mutkistuvat ähkystä. Mutta ihmisillä on myös tarve löytää merkitys omaan elämäänsä, se on eri asia kuin kaiken syy vaikka tuokin mielekkyyttä elämään tietää miksi itse on olemassa ja mitä varten itse elää. Me ihmiset nyt vain olemme sellaisia hyperuteliaita paskiaisia aina kyselemässä ja tutkimassa.
Koiravero!! Se on kaiken syy.
http://www.kennelcrystal.com/kai-ken--kaikoira
Kaiken syy onb se, että energia/massa käyttäytyy kuten käyttäytyy.
Kaikki mitä tapahtuu voidaan johtaa muutamasta perus"laista".
Heikko vuorovaikutus, vahva vuorovaikutus, sähkömagneettinen voima ja gravitaatio.
_Vielä_ emme tiedä mistä nämä johtuvat, emme ehkä ikinä saa sitä selville. siihen asti ainakin minulle riittää hyvin tämä tiedon taso.
Muuta ei tarvita.
Perusvuorovaikutukset kaiken syynä on helppo kiistää. Ei voida nimittäin osoittaa että yksistään perusvuorovaikutuksen vaikuttaisivat siihen että heräsit tänään jo ennen kello kymmentä.vaan vasta sen jälkeen. Mikä.on kaiken syy?
Vaikka heräämisiä ei voitaisi redusoida perusvuorovaikutuksiin, niin kaikki ne ilmiöt, joista herääminen johtuu, nojaavat perusvuorovaikutuksiin. Vai voitko kertoa jonkin, joka ei niihin perustu?
En voi eritellä kaikkia ilmiöitä joista herääminen johtuu. Kuinka monesta eri ilmiöstä herääminen tarkalleen ottaen johtuukaan?
Ei ole kaikelle syytä eikä tarvitse ollakaan.
Kaikelle seuraukselle on jokin syys, siis selitettävissä oleva ns tieteellinen syy, ja tämä syy on aina seuraus edellisestä seurauksesta esim horisontin romahtaminen johti alkuräjähdykseen mutta mistä romahdus sitten johtui? Parhaimman selityksen mukaan joko edellisen universumin luhistumisesta tai uuden mustan aukon syntymisestä jossain toisessa universumissa. Näitä suerauksia seuraavia seurauksia taas on niin paljon että lopputulos on täysin epälooginen sotku, jossa ihmisen yksinkertainen mieli haluaa nähdä järjestystä. Vaikka kakofonia voi olla kaunista, se ei ole silti sinffoniaa vaikka kuinka haluaisimme niin kuvitella. Mutta miäpä ihminen yksinkertaisena ymmärtää kaaoksen päälle.
Omituinen kysymys, hankala ymmärtää jos ei kerran alkusyytäkään kysellä.
Nimim auroraborealis, Alex-regin vastaus on yksi esimerkki siitä miten kysymystä lähestytään.
Minusta nimmari "oudoksuva"kirjoittaa paremmin.
Tuskin mikään yksittäinen asia. En tiedä, etkä tiedä sinäkään.