kaiken syy

kannattaakokeilla

Mikä on kaiken syy?

29

505

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos "kaiken syy" on joku, niin se joku on myös kaikkeen syyllinen.

• kannattaakokeilla

Kekekekek, Onko tarkastelua mahdollista siirtää akselilta toimija akselille toiminta?

• Kaikkeen syyllinen on kaikesta vastuussa.

• kannattaakokeilla

Kekekekekk, Onko tarkastelua mahdollista siirtää akselilta TOIMIJA akselille TOIMINTA?

• kannattaakokeilla

Toimija-akselilla Swartennegger hakkaa Jumalankin. Taikka se 7ven Seagul, joka tulee hiljaa taakse ja teilaa kaikki Jumalat taivaanportilla sekunnissa, saamatta itse haavaakaan!

• Kyllä minä tiedän mitä sinä kaiken syyllä tarkoitat.
        Jää jankkaaminen vain vähän vähemmälle, jos jo vihjataan että kaikkivaltiudesta ja kaikkitietäväisyydestä seuraa se vastuullisuus kaikesta ja syyllisyys kaikkeen.

• Veikkaan että Chuck Norris on kaiken syy

• Kysy ensin pitääkö kaikella olla syy.

• kannattaakokeilla

Nimim. Oudoksuva, Nojoo ehkä vähän tosikko ja nörtti kysymys mulla: D oon vaan viime päivinä miettiny paljon kaiken syytä. En siis alkusyytä vaan kaiken aikaa vaikuttavaa syytä.

• Vastaus on vieläkin Chuck Norris. ;)
        Voit googlata "Chuck Norris Facts" niin näet

• kannattaakokeilla

Salmiakkisaluki, pitääkö kaikella olla syy?

• kannattaakokeilla

Salmiakki on Saatasta ,aivan kuten itsensäpaljatelu

• En tiedä. Haittaako?

• kannattaakokeilla

En minäkään tiedä, mutta ei haittaa. Täällä uskonpiireissä tapaa jos jonkinlaisia salihousujensa nuuskijoita!

• kannattaakokeilla

A10097,Ei se haittaa mutta miten ihminen voi pysyä ehjänä jos ei tiedä syytä omille toimilleen ja miten puolestaan voi tietää syyn omille toimilleen jos ei tiedä kaiken syytä?

• "miten ihminen voi pysyä ehjänä"

Mikäli tarkoitat henkistä eheyttä, niin hyväksi avuksi on osata tunnustaa tietämättömyytensä sellaisista asioista, mistä ei tietoa ole saatavilla tai tullut hankittua.

P.S. Todennäköisyys, että se, jolle kommentoit, lukee kommenttisi, paranee rekisteröityneiden kohdalla merkittävästi, jos kommentoit kyseiseen viestiin, etkä ketjun päätasolle. Nyt huomasin viestisi, koska tulin katsomaan toista vastausta viestiini.

• Kaiken syystä tiedä, mutta Jalovaara on ainakin kaikkeen syytön.

• KaikenkoSyystä

Syy on kerätä, tuottaa ja välittää informaatiota, eli ei mitään sen mutkikkaampaa. Mutta kun informaatiota alkaa olemaan tarpeeksi, asiat mutkistuvat ähkystä. Mutta ihmisillä on myös tarve löytää merkitys omaan elämäänsä, se on eri asia kuin kaiken syy vaikka tuokin mielekkyyttä elämään tietää miksi itse on olemassa ja mitä varten itse elää. Me ihmiset nyt vain olemme sellaisia hyperuteliaita paskiaisia aina kyselemässä ja tutkimassa.

• sua.yli.kaiken
    • Kaiken syy onb se, että energia/massa käyttäytyy kuten käyttäytyy.
      Kaikki mitä tapahtuu voidaan johtaa muutamasta perus"laista".
      Heikko vuorovaikutus, vahva vuorovaikutus, sähkömagneettinen voima ja gravitaatio.

_Vielä_ emme tiedä mistä nämä johtuvat, emme ehkä ikinä saa sitä selville. siihen asti ainakin minulle riittää hyvin tämä tiedon taso.

Muuta ei tarvita.

• kannattaakokeilla

Perusvuorovaikutukset kaiken syynä on helppo kiistää. Ei voida nimittäin osoittaa että yksistään perusvuorovaikutuksen vaikuttaisivat siihen että heräsit tänään jo ennen kello kymmentä.vaan vasta sen jälkeen. Mikä.on kaiken syy?

• kannattaakokeilla kirjoitti:

Perusvuorovaikutukset kaiken syynä on helppo kiistää. Ei voida nimittäin osoittaa että yksistään perusvuorovaikutuksen vaikuttaisivat siihen että heräsit tänään jo ennen kello kymmentä.vaan vasta sen jälkeen. Mikä.on kaiken syy?

Vaikka heräämisiä ei voitaisi redusoida perusvuorovaikutuksiin, niin kaikki ne ilmiöt, joista herääminen johtuu, nojaavat perusvuorovaikutuksiin. Vai voitko kertoa jonkin, joka ei niihin perustu?

• kannattaakokeilla
        agnoskepo kirjoitti:

Vaikka heräämisiä ei voitaisi redusoida perusvuorovaikutuksiin, niin kaikki ne ilmiöt, joista herääminen johtuu, nojaavat perusvuorovaikutuksiin. Vai voitko kertoa jonkin, joka ei niihin perustu?

En voi eritellä kaikkia ilmiöitä joista herääminen johtuu. Kuinka monesta eri ilmiöstä herääminen tarkalleen ottaen johtuukaan?

• eiolesyytä

Ei ole kaikelle syytä eikä tarvitse ollakaan.

• SeuraustaSeuraaSeuraus

Kaikelle seuraukselle on jokin syys, siis selitettävissä oleva ns tieteellinen syy, ja tämä syy on aina seuraus edellisestä seurauksesta esim horisontin romahtaminen johti alkuräjähdykseen mutta mistä romahdus sitten johtui? Parhaimman selityksen mukaan joko edellisen universumin luhistumisesta tai uuden mustan aukon syntymisestä jossain toisessa universumissa. Näitä suerauksia seuraavia seurauksia taas on niin paljon että lopputulos on täysin epälooginen sotku, jossa ihmisen yksinkertainen mieli haluaa nähdä järjestystä. Vaikka kakofonia voi olla kaunista, se ei ole silti sinffoniaa vaikka kuinka haluaisimme niin kuvitella. Mutta miäpä ihminen yksinkertaisena ymmärtää kaaoksen päälle.

• Omituinen kysymys, hankala ymmärtää jos ei kerran alkusyytäkään kysellä.

• kannattaakokeilla

Nimim auroraborealis, Alex-regin vastaus on yksi esimerkki siitä miten kysymystä lähestytään.

• Minusta nimmari "oudoksuva"kirjoittaa paremmin.

• mkcvbvn

Tuskin mikään yksittäinen asia. En tiedä, etkä tiedä sinäkään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3634
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      447
      3340
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      30
      2959
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      85
      2013
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      103
      1642
    6. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      146
      1579
    7. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1400
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      114
      1374
    9. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      36
      1113
    10. Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."

Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l
      Ensitreffit alttarilla
      6
      1035
    Aihe