Mitähän elämästä puuttuu...

Mitähän elämästä puuttuu ihmiseltä, jonka on aikansa käytettävä muiden kirjoittajien pilkkaamiseen Suomi24:n uskonnollisissa keskusteluissa?

93

718

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kysy sitä itseltäsi. Sinähän teet juuri noin, eli käytät aikasi täällä uskovaisten pilkkaamiseen.

• Ei lisättävää 😘

• usko.vainen kirjoitti:

Ei lisättävää 😘

Koomista on se, että teistä kumpikaan ei kuitenkaan pysty osoittamaan ensimmäistäkään tekstiä, jossa selkeästi pilkkaisin jotakuta uskovaista. Eri mieltä oleminen ei ole pilkkaa.

• trollolloooo
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Koomista on se, että teistä kumpikaan ei kuitenkaan pysty osoittamaan ensimmäistäkään tekstiä, jossa selkeästi pilkkaisin jotakuta uskovaista. Eri mieltä oleminen ei ole pilkkaa.

Lue ihan itse. Kukaan ei lähde sun trollauksiin!!!!
        http://www.suomi24.fi/profiili/InhottavaRealisti

• trollolloooo kirjoitti:

Lue ihan itse. Kukaan ei lähde sun trollauksiin!!!!
        http://www.suomi24.fi/profiili/InhottavaRealisti

Se siitä sitten. Eipä taida profiilini enää näkyä. Joudut keksimään uusia tapoja julistaa toimiani.

• Kts. ed. vastaukseni.

• lastenpuolesta

Kts. ed. vastaukseni.

Ateisti lesvomaikka sai taas pataansa, HYVÄ!

• sage8.ei.kirj
        usko.vainen kirjoitti:

Ei lisättävää 😘

Ns. oikeauskoiset, kuten sinä ja Evl.ut, katsoo pilkkaamiseksi kun asettaa kyseenalalaiseksi joitakin heidän teemojaan( kuten esim. homojen helvettiin tuomitsemista) vaikka miten nätisti yrittää homojen tasa-arvoisuutta puolustaa.

• sage8.ei.kirj kirjoitti:

Ns. oikeauskoiset, kuten sinä ja Evl.ut, katsoo pilkkaamiseksi kun asettaa kyseenalalaiseksi joitakin heidän teemojaan( kuten esim. homojen helvettiin tuomitsemista) vaikka miten nätisti yrittää homojen tasa-arvoisuutta puolustaa.

Raamattu sanoo Jeesksen suulla, että sen kaltaisten tekojen tekijät joutuvat helvettiin.
        Homojen tasa-arvoisuutta ei ole heidän syntielämänsä hyväksyminen ja totuuden pimittäminen heiltä.
        Mutta ihmisinä toki homotkin ovat tasa-arvoisia ihmisinä ja heillekin kuuluu evankeliumi sitä ei ole kukaan kiisränyt tai pilkannut.

Kannattaa erottaa homo ihmisenä ja homoseksuaalinen teko.Mutta pilkkaa se ei ole.

• kuis.on

Kts. ed. vastaukseni.

Vi****aako?

• usko.vainen kirjoitti:

Raamattu sanoo Jeesksen suulla, että sen kaltaisten tekojen tekijät joutuvat helvettiin.
        Homojen tasa-arvoisuutta ei ole heidän syntielämänsä hyväksyminen ja totuuden pimittäminen heiltä.
        Mutta ihmisinä toki homotkin ovat tasa-arvoisia ihmisinä ja heillekin kuuluu evankeliumi sitä ei ole kukaan kiisränyt tai pilkannut.

Kannattaa erottaa homo ihmisenä ja homoseksuaalinen teko.Mutta pilkkaa se ei ole.

Kyse olikin siitä, mitä te pidätte pilkkaamisena kun minä ja moni muu on eri mieltä teidän kanssanne.

• sage8 kirjoitti:

Kyse olikin siitä, mitä te pidätte pilkkaamisena kun minä ja moni muu on eri mieltä teidän kanssanne.

Niin, onhan se tavallaan pilkkaa Jumalan sanaa Raamattua kohtaan joka niin selvästi asiasta sanoo muuta kuin sinä.

• usko.vainen kirjoitti:

Niin, onhan se tavallaan pilkkaa Jumalan sanaa Raamattua kohtaan joka niin selvästi asiasta sanoo muuta kuin sinä.

Jos Jumala on olemassa, hän päättää mikä on pilkkaa häntä kohtaan, sen minäkin hyväksyn, en sitä, että toisen samanlainen ihminen kuin minä esiintyy Jumalana.

• sage8 kirjoitti:

Jos Jumala on olemassa, hän päättää mikä on pilkkaa häntä kohtaan, sen minäkin hyväksyn, en sitä, että toisen samanlainen ihminen kuin minä esiintyy Jumalana.

Raamattu kertoo hyvin paljon Jumalan ajatuksia ja tahtoa.
        Ei ihmisten tarvitse elää epätietoisuudessa koko elämäänsä tietämättä mitä Jumala heidän teoistaan ajattelee.
        Eikös pilkkaaminen ole ennenkaikkea epäuskoa Jumalaa kohtaan?

Tässä kohtia joissa puhutaan pilkasta ja jumalanpilkasta
        http://raamattu.fi/1933,38/hae/Blasphemy.html

• usko.vainen kirjoitti:

>Mutta ihmisinä toki homotkin ovat tasa-arvoisia ihmisinä ja heillekin kuuluu evankeliumi sitä ei ole kukaan kiisränyt tai pilkannut.

Näköjään kuuluu vaikka väkisin ja vaikka eivät sitä yhtään kaipaisi.

Sinulle kuuluisi tieto ja järki siinä missä muillekin, mutta tietoa ei voi ottaa vastaan jos ei ole järkeä, joten se siitä.

• lastenpuolesta kirjoitti:

Ateisti lesvomaikka sai taas pataansa, HYVÄ!

>Ateisti lesvomaikka sai taas pataansa, HYVÄ!

Aamuvirtsaasiko hän sai pataansa? Eihän sun tapauksessasi oikein ole muitakaan vaihtoehtoja.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Ateisti lesvomaikka sai taas pataansa, HYVÄ!

Aamuvirtsaasiko hän sai pataansa? Eihän sun tapauksessasi oikein ole muitakaan vaihtoehtoja.

Erikoisia ovat Räyhiksen tulkinnat.

• usko.vainen kirjoitti:

Raamattu kertoo hyvin paljon Jumalan ajatuksia ja tahtoa.
        Ei ihmisten tarvitse elää epätietoisuudessa koko elämäänsä tietämättä mitä Jumala heidän teoistaan ajattelee.
        Eikös pilkkaaminen ole ennenkaikkea epäuskoa Jumalaa kohtaan?

Tässä kohtia joissa puhutaan pilkasta ja jumalanpilkasta
        http://raamattu.fi/1933,38/hae/Blasphemy.html

"Lasse Virén" taas tulostelee ajatuksiaan joita ei ole. Temppu sekin...

• kui2
        usko.vainen kirjoitti:

Kyllähän se Raamattu sanoo niistä avioeroistakin ja ihan Jeesuksen suulla, mutta kun Sinä et muista???? :) ethän.

Kuinka sitä kohtaa saat katsoa läpi sormien, kerro se? Älä tee vastakysymystä vastaukseksi.

• kui2 kirjoitti:

Kyllähän se Raamattu sanoo niistä avioeroistakin ja ihan Jeesuksen suulla, mutta kun Sinä et muista???? :) ethän.

Kuinka sitä kohtaa saat katsoa läpi sormien, kerro se? Älä tee vastakysymystä vastaukseksi.

Niin sanoo. Ei se ole mikään ongelma minulle,

• H2O_
        RepeRuutikallo kirjoitti:

"Lasse Virén" taas tulostelee ajatuksiaan joita ei ole. Temppu sekin...

Poikasi on vesipää.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Joillekkin uskoville tuntuu olevan jo se pilkkaamista, että on eri mieltä heidän kanssaan. Huumorilla ei kyetä ottamaan mitään vastaan. Nämä surulliset ritarit tuntuvat uhriutuvan ihan mistä tahansa, jonka voivat tulkita jollain tavalla olevan heitä vastaan.

• naurunpaikka
        mummomuori kirjoitti:

Joillekkin uskoville tuntuu olevan jo se pilkkaamista, että on eri mieltä heidän kanssaan. Huumorilla ei kyetä ottamaan mitään vastaan. Nämä surulliset ritarit tuntuvat uhriutuvan ihan mistä tahansa, jonka voivat tulkita jollain tavalla olevan heitä vastaan.

On meillä huumoria. Sinullekin nauramme joka päivä ;););););)

• hyvä.että.tuli.selväksi

Se siitä sitten. Eipä taida profiilini enää näkyä. Joudut keksimään uusia tapoja julistaa toimiani.

Syy profiilisi piilottamiseen oli siis se että haluat piilottaa herjaavat ja solvaavat kirjoituksesi. Hyvä että tämäkin tuli selväksi.

• hyvä.että.tuli.selväksi kirjoitti:

Syy profiilisi piilottamiseen oli siis se että haluat piilottaa herjaavat ja solvaavat kirjoituksesi. Hyvä että tämäkin tuli selväksi.

Saathan tuota näkemyksesi teksteistäni sanottua ihan ilmankin profiilini näkymistä.

Tehdään sopimus. Sinäkin otat käyttöön vakinikin ja kirjoitat minun laillani vain sillä. Käytät avointa profiilia. Jos sen teet, minä avaan profiilini taas. Ok?

• hyvä.että.tuli.selväksi

Saathan tuota näkemyksesi teksteistäni sanottua ihan ilmankin profiilini näkymistä.

Tehdään sopimus. Sinäkin otat käyttöön vakinikin ja kirjoitat minun laillani vain sillä. Käytät avointa profiilia. Jos sen teet, minä avaan profiilini taas. Ok?

Syy profiilisi piilottamiseen oli siis se että haluat piilottaa herjaavat ja solvaavat kirjoituksesi. Hyvä että tämäkin tuli selväksi :D

• hyvä.että.tuli.selväksi kirjoitti:

Syy profiilisi piilottamiseen oli siis se että haluat piilottaa herjaavat ja solvaavat kirjoituksesi. Hyvä että tämäkin tuli selväksi :D

Luetunymmärtäminen Sinulla on luvattoman heikkoa. Lukaisepas tuo edellinen tekstini vielä uudelleen.

• ateismionnollaja

On tärkeää vaihtaa mielipiteitä erilaisten ihmisten kanssa: jakaa ajatuksia, välistä väitellä ja olla eri mieltä, kyseenalaistaa, kysellä ja tukea toista, sillä ihmiset ovat toisilleen peilejä.
      Kun alkaa tietoisesti pilkata ja syöltää vihaa niin vääristää oman peilikuvansa ja kun se kuva on rikki ei enää uskalla katsoa omaa kuvaansa peilistä. Ruma likainen, pörrötukka ei viitsi katsella kuvaansa.
      Aidosti rehellisen toisinajattelijan kanssa voi keskustella mutta pilkkaaja ja ivaaja ei saa sanomaansa läpi ja ei hän itsekään touhuissaan mitään hyödy.
      Välistä kyllä itsekin syyllistyn ja lipsahdan ylimalkaiseen käytökseen. Ei meillä uskovilla ole oikeutta käyttää valtaa ja nousta lähimmäisen yläpuolella vaikka olemme Jumalan rintamassa.
      En voi käyttää rekisteröityä nimimerkkiä syystä kun sekin on täällä toisen hallussa ja siksi kirjoittelen eri nimmareilla ja joudun käyttämään nimimerkkiä, jota ei ateisti mielellään kopioi "ateismionnollaja". Tiedän että nimmari loukkaa ateisteja mutta näin on toimittava muutaman vastuuttoman trollin vuoksi.
      Kyllä näillä palstoilla tulisi olla puolueettomia seriffejä. Olisi muutamalle työttömälle duunipaikka.

• Nuo kommenttisi kaksi ensimmäistä kappaletta allekirjoitan. Tärkeää tekstiä

• >Kyllä näillä palstoilla tulisi olla puolueettomia seriffejä. Olisi muutamalle työttömälle duunipaikka.

Kun puolueeton seriffi siivoaisi kaikkien kaikki asiattomuudet eli siis myös 95 % usko.vainen-Räyhiksen räyhäyksistä, voi vain kuvitella sitä mekkalaa joka tuosta seuraisi.

Toisin sanoen kannatan ehdottomasti ehdotustasi. Valitettavasti se tuskin toteutuu, koska ilmainen työ ei kiinnosta ketään sellaista joka hommaan pystyisi eikä Aller taas halua maksaa seriffeille mitään.

• RepeRuutikallo kirjoitti:

>Kyllä näillä palstoilla tulisi olla puolueettomia seriffejä. Olisi muutamalle työttömälle duunipaikka.

Kun puolueeton seriffi siivoaisi kaikkien kaikki asiattomuudet eli siis myös 95 % usko.vainen-Räyhiksen räyhäyksistä, voi vain kuvitella sitä mekkalaa joka tuosta seuraisi.

Toisin sanoen kannatan ehdottomasti ehdotustasi. Valitettavasti se tuskin toteutuu, koska ilmainen työ ei kiinnosta ketään sellaista joka hommaan pystyisi eikä Aller taas halua maksaa seriffeille mitään.

Reksteröitymispakkokin auttaisi jo paljon.

Totta, mutta vähentäisi myös aika radikaalisti viestejä ja sitä myöten mainostuloja. Täällähän jotkut ahkerat kirjoittajat ovat suorastaan vainoharhaisia rekatun nikin käytön suhteen. He ovat kuin sadan vuoden takaisia beduiineja, jotka pelkäsivät kameran imaisevan kuvattavalta sielun.

Rekkautumispakko yhdellä nikillä räjäyttäisi Räyhikseltä pään, kun tuhansina persoonina räyhääminen ei enää onnistuisi. "Hirveetä kattoo", kuten Kari Heiskanen lausahti Velipuolikuussa.

• törkyturvalle

Miten rekisteröintin sinun ja muiden Räyhisten vittuilua vähentänyt, Räyhis?

• "Aidosti rehellisen toisinajattelijan kanssa voi keskustella mutta pilkkaaja ja ivaaja ei saa sanomaansa läpi ja ei hän itsekään touhuissaan mitään hyödy."

Olet aivan oikeassa. Rehellisen toisenajattelijan kanssa keskustelu on yleensä hyvin hedelmällistä.

• nähtyon
        mummomuori kirjoitti:

"Aidosti rehellisen toisinajattelijan kanssa voi keskustella mutta pilkkaaja ja ivaaja ei saa sanomaansa läpi ja ei hän itsekään touhuissaan mitään hyödy."

Olet aivan oikeassa. Rehellisen toisenajattelijan kanssa keskustelu on yleensä hyvin hedelmällistä.

Mutta sinä vain vittuilet heille!

• Onko Sinulla mainita esimerkkejä näistä "aidosti rehellisistä toisinajattelijoista"?

• ihan.naurattaaa

Taisi atte ampua itseään jalkaan :D :D :D

• pimpitpiiiiii

Ja jalkoväliin ;););););;);)

• InhottavaRealisti, miten sinä itse vastaat kysymykseesi? Onko sinulla joku ajatus siitä, että miski joku käyttää aikaansa pilkkaamalla toisia? Mikä sinun mielstäsi on pilkkaamista?

• Pilkkaamista on nimittely ja haukkuminen. Minun nähdäkseni pilkkaamista ei ole eri mieltä oleminen tai perustelujen vaatiminen.

Kun katsot tätäkin ketjua, niin huomaatko missään kenenkään käyttäytyvän törkeästi? Panitko merkille yhtäkään allekirjoittaneeseen suuntautunutta törkeyttä?

Jos minä olen käyttäytynyt jossakin ketjussa törkeästi toista kirjoittajaa kohtaan, näyttäisitkö missä?

• törkyturvalle

Pilkkaamista on nimittely ja haukkuminen. Minun nähdäkseni pilkkaamista ei ole eri mieltä oleminen tai perustelujen vaatiminen.

Kun katsot tätäkin ketjua, niin huomaatko missään kenenkään käyttäytyvän törkeästi? Panitko merkille yhtäkään allekirjoittaneeseen suuntautunutta törkeyttä?

Jos minä olen käyttäytynyt jossakin ketjussa törkeästi toista kirjoittajaa kohtaan, näyttäisitkö missä?

Laita profiilisi takaisin näytettäväksi.
        MItä siinä päätäsi auot!!!!

• törkyturvalle kirjoitti:

Laita profiilisi takaisin näytettäväksi.
        MItä siinä päätäsi auot!!!!

Kyllä sinä Räyhis olet vihoviimeinen pelle keneltäkään mitään vaatimaan.

• tätä.olen.ihmetellyt

Kysyin tätä toisessa ketjussa ja kysyn uudestaan.
        Miksi sinulla on niin syrjivä asenne mielenterveysongelmaisia kohtaan? Tunnetko ylemmyyden tunnetta, jos saat tylyttää heitä? Vai oletko kenties itse mielenterveysongelmainen ja koet oikeudeksesi kohdella huonosti kaltaisiasi ihmisiä?

• olet.hoidon.tarpeessa
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

Kysyin tätä toisessa ketjussa ja kysyn uudestaan.
        Miksi sinulla on niin syrjivä asenne mielenterveysongelmaisia kohtaan? Tunnetko ylemmyyden tunnetta, jos saat tylyttää heitä? Vai oletko kenties itse mielenterveysongelmainen ja koet oikeudeksesi kohdella huonosti kaltaisiasi ihmisiä?

Sinäkin olet siis mielenterveysongelmainen Räyhiksen eli RepeRuutikallon tavoin. Toivottavasti olet asianmukaisesta hoidossa. Koetko että tälle palstalle kirjoittelu on sinulle jonkinlaista terapiaa?

• tätä.olen.ihmetellyt
        olet.hoidon.tarpeessa kirjoitti:

Sinäkin olet siis mielenterveysongelmainen Räyhiksen eli RepeRuutikallon tavoin. Toivottavasti olet asianmukaisesta hoidossa. Koetko että tälle palstalle kirjoittelu on sinulle jonkinlaista terapiaa?

Onko sinulla jotain mielenterveysongelmaisia ihmisiä vastaan?

• olet.hoidon.tarpeessa
        tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

Sinäkin olet siis mielenterveysongelmainen Räyhiksen eli RepeRuutikallon tavoin. Toivottavasti olet asianmukaisesta hoidossa. Koetko että tälle palstalle kirjoittelu on sinulle jonkinlaista terapiaa??

Pilkkaamista on nimittely ja haukkuminen. Minun nähdäkseni pilkkaamista ei ole eri mieltä oleminen tai perustelujen vaatiminen.

Huomaatko, että olet heti puolustuskannalla, kun kysyn ihan asiallisen kysymyksen. On aina hyvä tarkentaa mistä keskustellaan ja kysymykseni johtui ihan puhtaasti siitä, ilman taka-ajatusta , että sinä olisit syyllistynyt pilkkaamiseen.

• törkyturvalle

Avaa se profiilisi niin kerrotaan!
        Sinut häädettiin myös hellaripalstalta vittuilujesi tähden!

• Eerikatässämoi kirjoitti:

Huomaatko, että olet heti puolustuskannalla, kun kysyn ihan asiallisen kysymyksen. On aina hyvä tarkentaa mistä keskustellaan ja kysymykseni johtui ihan puhtaasti siitä, ilman taka-ajatusta , että sinä olisit syyllistynyt pilkkaamiseen.

Meidän keskustelumme ajautuu aina joihinkin kolmansiin osapuoliin.
        Pilkkaamista voi olla myös ivaaminen, mitätöinti, synonyymisanakirja on mukavaa ja avartavaa luettavaa.
        Eri mieltä oleminen on ihan luonnollista, siinä ei ole mitään huonoa. Se taas, miten ollaan eri mieltä, onkin jo toinen kysymys.

• OletPalstanRäyhis

Kyllä sinä Räyhis olet vihoviimeinen pelle keneltäkään mitään vaatimaan.

Olet mielenterveydellisistä ongelmista ja alkoholismista kärsivä palstan aito ja originaali Räyhis alias RepeRuutikallo.

• törkyturvalle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Meidän keskustelumme ajautuu aina joihinkin kolmansiin osapuoliin.
        Pilkkaamista voi olla myös ivaaminen, mitätöinti, synonyymisanakirja on mukavaa ja avartavaa luettavaa.
        Eri mieltä oleminen on ihan luonnollista, siinä ei ole mitään huonoa. Se taas, miten ollaan eri mieltä, onkin jo toinen kysymys.

Mitä yrität kaunistella, törkyturpa!

Mitä yrität kaunistella, törkyturpa!

Anteeksi, osoititko kommenttisi minulle?

• törkyturvalle
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Anteeksi, osoititko kommenttisi minulle?

Kyllä!!!

Kyllä!!!

Ahaa....kiitos palautteesta :)

• Kirjoitusvirheistä huomaa, että Räyhis usko.vainen on taas keksinyt itselleen mielikuvitusystävän, jonka kanssa käydä pakkokäännytystä dialogimuodossa. :D Jo on sinnikästä.

• kyllä.naurattaa
        HärifrånTvättas kirjoitti:

Kirjoitusvirheistä huomaa, että Räyhis usko.vainen on taas keksinyt itselleen mielikuvitusystävän, jonka kanssa käydä pakkokäännytystä dialogimuodossa. :D Jo on sinnikästä.

Eihän hänellä muita olekaan.

• tätä.olen.ihmetellyt kirjoitti:

>Onko sinulla jotain mielenterveysongelmaisia ihmisiä vastaan?

Miksi sillä olisi? Heitähän Patmos parhaiten rahastaa.

Avaa se profiilisi niin kerrotaan!
        Sinut häädettiin myös hellaripalstalta vittuilujesi tähden!

Usko.vainen on itse bannattu miljoonaan kertaan eri foorumeilta mm. Jochanan Buchanan nimimerkillä Usko&Rukous ent. Usko&Elämä foorumilta ja nimimerkillä Vilja Netmissionista. Usko.vainen ei ole vielä itsekään ymmärtänyt, että edustaa sen tyyppistä uuskarismaattista fundamentalismia, joka on jenkkiläisten markkinamiesten keksintöä. Siinä tehdään pilaa koko kristinuskosta, joten turha ihmetellä, jos ei täällä valistuneessa Pohjolassa mene läpi.

• tätä.olen.ihmetellyt

>Onko sinulla jotain mielenterveysongelmaisia ihmisiä vastaan?

Miksi sillä olisi? Heitähän Patmos parhaiten rahastaa.

Olet oikeassa. :)

• HärifrånTvättas kirjoitti:

Usko.vainen on itse bannattu miljoonaan kertaan eri foorumeilta mm. Jochanan Buchanan nimimerkillä Usko&Rukous ent. Usko&Elämä foorumilta ja nimimerkillä Vilja Netmissionista. Usko.vainen ei ole vielä itsekään ymmärtänyt, että edustaa sen tyyppistä uuskarismaattista fundamentalismia, joka on jenkkiläisten markkinamiesten keksintöä. Siinä tehdään pilaa koko kristinuskosta, joten turha ihmetellä, jos ei täällä valistuneessa Pohjolassa mene läpi.

"Usko.vainen ei ole vielä itsekään ymmärtänyt, että edustaa sen tyyppistä uuskarismaattista fundamentalismia, joka on jenkkiläisten markkinamiesten keksintöä. "

Tämän johtopäätöksen olen tehnyt minäkin. Noilla on selkeä suunnitelma ns. evankelioida - josta tulee "keljumia" hyvin agressivisesti sekä juuri näin trollien kautta. Heille se on taistelua...

• mummomuori kirjoitti:

"Usko.vainen ei ole vielä itsekään ymmärtänyt, että edustaa sen tyyppistä uuskarismaattista fundamentalismia, joka on jenkkiläisten markkinamiesten keksintöä. "

Tämän johtopäätöksen olen tehnyt minäkin. Noilla on selkeä suunnitelma ns. evankelioida - josta tulee "keljumia" hyvin agressivisesti sekä juuri näin trollien kautta. Heille se on taistelua...

"Tämän johtopäätöksen olen tehnyt minäkin. Noilla on selkeä suunnitelma ns. evankelioida - josta tulee "keljumia" hyvin agressivisesti sekä juuri näin trollien kautta. Heille se on taistelua..."

Kyllä. Sen tarkoituksena on tavallaan korvata kristinusko ja muuttaa sen sisältö. Kyse on aivan omasta jutusta. Toisaalta uskon, että tuo on ajallemme tyypillinen ohimenevä ilmiö.

• HärifrånTvättas kirjoitti:

"Tämän johtopäätöksen olen tehnyt minäkin. Noilla on selkeä suunnitelma ns. evankelioida - josta tulee "keljumia" hyvin agressivisesti sekä juuri näin trollien kautta. Heille se on taistelua..."

Kyllä. Sen tarkoituksena on tavallaan korvata kristinusko ja muuttaa sen sisältö. Kyse on aivan omasta jutusta. Toisaalta uskon, että tuo on ajallemme tyypillinen ohimenevä ilmiö.

Niin, mitenkä tuon kanssa sitten on että se "korvaa" kristinuskon. Mielestäni se on yksi suuntaus. Tuossa vain voimakkaampana on poliittinen agenda.

• palstanpuolesta

Hyvä kun tämä aloittaja Räyhis tajusi häipyä palstalta kun munasi iitsensä!

• turhatoivo

Ei ole häipynyt.

• turhatoivo kirjoitti:

Ei ole häipynyt.

Nyt häivyn. Formulat alkavat.

• törkyturvalle

Nyt häivyn. Formulat alkavat.

Äläkä tule takaisin!

• ghnnnbz

Nimimerkki uskovainen on tekouskovainen

• naurunpaikka

Sinäkö olet aito?

• törkyturvalle
        naurunpaikka kirjoitti:

Sinäkö olet aito?

Mitä yrität sanoa, törkyturpa!

• Elämä.

• Tämä ketju on kyllä oikein hieno esimerkki Suomi24:n tilasta.

• törkyturvalle

Tyypillinen esimerkki sinusta. Laitas nyt se täppä siihen profiilisi!

Tyypillinen esimerkki sinusta. Laitas nyt se täppä siihen profiilisi!

Ohoh. Sinähän olet kypsempi kuin Kimi toiseksi jäätyään...

• pullukkalesbolle

Ohoh. Sinähän olet kypsempi kuin Kimi toiseksi jäätyään...

Oletko lesbannut tänään jo?

• huomioita

Tätä ketjua kun lukee, huomaa myös että Eerika on pappi. Heillä oli tuollainen tyyli.

• Pikemminkin Räyhiksellä vaikuttaisi olevan taas uusi sivunikki...

• törkikselle

Pikemminkin Räyhiksellä vaikuttaisi olevan taas uusi sivunikki...

Mitä tälläkertaa käytät?

• törkikselle kirjoitti:

Mitä tälläkertaa käytät?

Heippa tältä kertaa! Olit taas oikein fiksu ja kaikin tavoin kätevä!

• törkkikselle

Heippa tältä kertaa! Olit taas oikein fiksu ja kaikin tavoin kätevä!

Keksi lisää hyviä nikkejä taas itsellesi!

• huomioita

MInua vain huvittaa se, kun ei olla huomattu. Sama se minulle, vaikka ateistit eivät huomaisi. Miksi tällaista asiaa ei voi sanoa ääneen, jos on huomannut.

Se on vain vähän niin kuin lapsena kun alkoi olla siinä iässä, kun naurettiin: ai se oli setä, joka oli joulupukkina.

Ei minulla ole harmainta aavistusta, kuka on Räyhis, en ole sitä jaksanut seurata.

• huomattua
        huomioita kirjoitti:

MInua vain huvittaa se, kun ei olla huomattu. Sama se minulle, vaikka ateistit eivät huomaisi. Miksi tällaista asiaa ei voi sanoa ääneen, jos on huomannut.

Se on vain vähän niin kuin lapsena kun alkoi olla siinä iässä, kun naurettiin: ai se oli setä, joka oli joulupukkina.

Ei minulla ole harmainta aavistusta, kuka on Räyhis, en ole sitä jaksanut seurata.

"Ei minulla ole harmainta aavistusta, kuka on Räyhis, en ole sitä jaksanut seurata."

Räyhis seuraakin sinua, siitä voit olla varma! :D

• Tuo on vain oma oletuksesi. Joten muista, ettei se välttämättä pida paikkaansa.

• Aito.Aivoliitto

Alkoholismi ja mielenterveysongelmat mainittu.

Entäs, jos syy ja seuraus ovatkin vain näin yksinkertaisia ? Kynnys reaalielämään on vain liian korkea, kun on kerran kelkasta pudonnut ja paha mieli puretaan nettiin.

En minä ainakaan dissaisi pahasti sellaista kirjoittelijaa, koska tietäisin taustan. En ehkä osaisi auttaa, mutta en olisi niin jyrkkä, jos tietäisin, onko kommentti heitetty esim. selvin päin vai nousuhumalassa tai osastolta. Tai onko vuosien ajan päivän ainoa sosiaalinen kontakti ja henkireikä ollut nettiin kirjoittelu.

Kenties helposti koukkuuntuva ja addiktoituva yksinäinen, masentunut, surullinen ja elämässään epäonnistuneeksi itsensä tunteva ihminen on löytänyt toisen kanavan tappaa aikaa ennemmin kuin tappaa itsensä, jolloin tämä varmasti jollekin toimii myös terapiana. Onko kädessä pullo, pillerit, pyssy, Raamattu vai hiiri tai näppäimistö...?

Jumalaakin varmasti jossain vaiheessa on avuksi huudettu, mutta vastausta ei ole kuulunut, pelkkää helvettiä vaan koko elämä. Siksi pilkataan muidenkin uskoa tai vaaditaan totuutta tai todisteita. Kun nähdään myös se, miten paljon pahaa ihmiset toisilleen tekevät uskon ja jumalan nimissä, eikä näiden pahantekijöiden mielenterveyttä kukaan kyseenalaista.

Veikkaisin, että tästä on pienet räyhikset tehty.

• Ketkä tarkalleen ottaen Sinusta toimivat täällä tuon tilan vuoksi?

• "Jumalaakin varmasti jossain vaiheessa on avuksi huudettu, mutta vastausta ei ole kuulunut, pelkkää helvettiä vaan koko elämä. Siksi pilkataan muidenkin uskoa tai vaaditaan totuutta tai todisteita. "

Analyysisi oli ihan mielenkiintoinen. Miksei tuollainenkin voisi olla taustalla.

• auttakaamme

"Veikkaisin, että tästä on pienet räyhikset tehty."

Kyllähän tuo uskovien JATKUVA haukunta on outo ilmiö. Itse en ateistien palstoilla käy heidän "uskoaan" pilkkaamassa kuin satunnaisesti. Miksi haukkua asiaa mitä ateistin kannalta ei ole olemassakaan. Ja kun tähän lisätään selvä addiktoituminen, niin asia on psykiatrisesti aivan outo. Muuta selitystä ei kaiketi löydy kuin se, että ihmisen taipumus addiktioihin on asia mille he eivät kertakaikkiaan voi mitään. Taustalla täytyy olla valtava psyykkinen tuska kuten addiktioiden kouriin joutuneet hyvin tietävät. Tästä syystä meidän uskovien tulee aina olla vain kärsivällisiä, sillä kärsivällisyys on Jumalan antama lahja uskoville. Amen

• auttakaamme kirjoitti:

Kyllähän tuo uskovien JATKUVA haukunta on outo ilmiö. Itse en ateistien palstoilla käy heidän "uskoaan" pilkkaamassa kuin satunnaisesti. Miksi haukkua asiaa mitä ateistin kannalta ei ole olemassakaan. Ja kun tähän lisätään selvä addiktoituminen, niin asia on psykiatrisesti aivan outo. Muuta selitystä ei kaiketi löydy kuin se, että ihmisen taipumus addiktioihin on asia mille he eivät kertakaikkiaan voi mitään. Taustalla täytyy olla valtava psyykkinen tuska kuten addiktioiden kouriin joutuneet hyvin tietävät. Tästä syystä meidän uskovien tulee aina olla vain kärsivällisiä, sillä kärsivällisyys on Jumalan antama lahja uskoville. Amen

Onko se sitä JATKUVAA haukkumista, jos jollekin väitteelle pyytää todisteita tai perusteluja?

• Herran.tertut
        auttakaamme kirjoitti:

auttakaamme kirjoitti: "Taustalla täytyy olla valtava psyykkinen tuska kuten addiktioiden kouriin joutuneet hyvin tietävät."<

Tuo uskovaisten ja "uskovaisten" addiktoituminen näkyy tosiaan hyvin selvästi kaikissa seurakuntalaisuuden "asteissa".

1. "Kaiken varalta"-uskovainen pitää tavan vuoksi kiinni uskonsa rippeistä. Ei varsinaisesti uskokaan, mutta pysyy siitä huolimatta seurakunnassaan. Periaate on, että "jospa asiassa sittenkin on perää". Eli jos jumala sittenkin on olemassa. Tällainen "roikkuja" muistuttaa ihmistä, joka sylkee mustan kissan perään, vaikka ei varsinaisesti usko sen enempää mustan kissan taikaan kuin sylkemisen estävään vaikutukseenkaan, "mutta koskaan ei voi olla täysin varma"!

2. Uskoon ripustautuja on mukana ihan kybällä kun on jokin akuutti hätä tai pidempiaikanen epävarmuus. Mutta kun vähänkin hellittää, niin uskomisen tarve hiipuu. Palatakseen taas seuraavassa hädässä, ehkä entistäkin voimakkaampana.

1ja 2 -tyypin ihmiset eivät ota huomioon Raamatun viestiä siitä, mikä osa siellä luvataan penseille ja opportunisteille. Tuskin siitä edes tietävät!

3. Uskovaiset. Eivät hötkyile eivätkä kiivaile. Tuohtuvat kyllä, jos heidän uskoaan epäillään, kyseenalaistetaan tai pilkataan. Eivät kuitenkaan lähde uhkailemaan, saati koston tielle. Ottavat yleensä huomioon Raamatun tekstien kirjoitusajankohdan ja mitä tämä merkitsee eksegetiikan ja hermeneutiikan kannalta, vaikka eivät olisi koskaan näitä sanoja kuulleet, saati, että näiden sanojen merkitystä ymmärtäisivät!

Eksegetiikka on Raamatun historiallista selittämistä osana oman aikansa kulttuuriympäristöä. Hermeneutiikalla viitataan eksegetiikassa tämän historiallisen merkityksen pohdintaan nykypäivän kannalta.

4. Extreme-uskovaiset käyvät kiinni kaikkeen kuin raivotautiset koirat. Kaikissa uskonnottomien keskusteluyrityksissä nämä näkevät uskovien pilkkaa ja/tai uskon rienaamista. Jos uskonnottomien tai "väärin uskovien" toimesta kritisoidaan extreme-uskovaisen uskonveljiä tai -sisaria puuttumalla heidän sanomisiinsa tai tekemisiinsä, on heti kyseessä uskon tai uskovaisten vaino, jopa koko kristinuskon vaino, jota kritisoijat suorittavat pelkästään sielunvihollista miellyttääkseen. Tämä henkilövaino puolestaan tulee johtamaan, totta kai, uskovaisten lopulliseen vainoon murhineen. Ja viime kädessä maailmanloppuun!

• Herran.tertut kirjoitti:

auttakaamme kirjoitti: "Taustalla täytyy olla valtava psyykkinen tuska kuten addiktioiden kouriin joutuneet hyvin tietävät."<

Tuo uskovaisten ja "uskovaisten" addiktoituminen näkyy tosiaan hyvin selvästi kaikissa seurakuntalaisuuden "asteissa".

1. "Kaiken varalta"-uskovainen pitää tavan vuoksi kiinni uskonsa rippeistä. Ei varsinaisesti uskokaan, mutta pysyy siitä huolimatta seurakunnassaan. Periaate on, että "jospa asiassa sittenkin on perää". Eli jos jumala sittenkin on olemassa. Tällainen "roikkuja" muistuttaa ihmistä, joka sylkee mustan kissan perään, vaikka ei varsinaisesti usko sen enempää mustan kissan taikaan kuin sylkemisen estävään vaikutukseenkaan, "mutta koskaan ei voi olla täysin varma"!

2. Uskoon ripustautuja on mukana ihan kybällä kun on jokin akuutti hätä tai pidempiaikanen epävarmuus. Mutta kun vähänkin hellittää, niin uskomisen tarve hiipuu. Palatakseen taas seuraavassa hädässä, ehkä entistäkin voimakkaampana.

1ja 2 -tyypin ihmiset eivät ota huomioon Raamatun viestiä siitä, mikä osa siellä luvataan penseille ja opportunisteille. Tuskin siitä edes tietävät!

3. Uskovaiset. Eivät hötkyile eivätkä kiivaile. Tuohtuvat kyllä, jos heidän uskoaan epäillään, kyseenalaistetaan tai pilkataan. Eivät kuitenkaan lähde uhkailemaan, saati koston tielle. Ottavat yleensä huomioon Raamatun tekstien kirjoitusajankohdan ja mitä tämä merkitsee eksegetiikan ja hermeneutiikan kannalta, vaikka eivät olisi koskaan näitä sanoja kuulleet, saati, että näiden sanojen merkitystä ymmärtäisivät!

Eksegetiikka on Raamatun historiallista selittämistä osana oman aikansa kulttuuriympäristöä. Hermeneutiikalla viitataan eksegetiikassa tämän historiallisen merkityksen pohdintaan nykypäivän kannalta.

4. Extreme-uskovaiset käyvät kiinni kaikkeen kuin raivotautiset koirat. Kaikissa uskonnottomien keskusteluyrityksissä nämä näkevät uskovien pilkkaa ja/tai uskon rienaamista. Jos uskonnottomien tai "väärin uskovien" toimesta kritisoidaan extreme-uskovaisen uskonveljiä tai -sisaria puuttumalla heidän sanomisiinsa tai tekemisiinsä, on heti kyseessä uskon tai uskovaisten vaino, jopa koko kristinuskon vaino, jota kritisoijat suorittavat pelkästään sielunvihollista miellyttääkseen. Tämä henkilövaino puolestaan tulee johtamaan, totta kai, uskovaisten lopulliseen vainoon murhineen. Ja viime kädessä maailmanloppuun!

Olihan tuossa aika hyvin tavoitettu "asteet", joskin taisi olla aika yksinkertaistettuna?

• Herran.tertut
        mummomuori kirjoitti:

Olihan tuossa aika hyvin tavoitettu "asteet", joskin taisi olla aika yksinkertaistettuna?

Olet oikeassa. Näilläkin palstoilla kirjoittelee kuitenkin monia, joille pitää antaa vähän helpotuksia!

Jo kirjoittaessani ajattelin, että etenkin 3-kohtaa pitäisi vähän purkaa, olisi ollut oikeudenmukaisempaa. Piti kuitenkin valita yksityiskohtaisen ja yksinkertaistetun välillä.
        Quod scripsi, scripsi. :<)

• Herran.tertut kirjoitti:

Olet oikeassa. Näilläkin palstoilla kirjoittelee kuitenkin monia, joille pitää antaa vähän helpotuksia!

Jo kirjoittaessani ajattelin, että etenkin 3-kohtaa pitäisi vähän purkaa, olisi ollut oikeudenmukaisempaa. Piti kuitenkin valita yksityiskohtaisen ja yksinkertaistetun välillä.
        Quod scripsi, scripsi. :<)

Ihan hyvä se sinänsä oli, mikä ettei vaikka vähän purkaisitkin, niin saadaan jutun juurta.

• kaikenlaisia_hessalei

Hyvä analyysi. Extreme porukka ei hyväksy Raamattua oman aikansa teoksena, vaan uskottelevat sen olevan aina ajankohtaista sanomaa. Come on!!!

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4336
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2489
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      25
      1260
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1187
    6. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    7. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      113
      918
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      74
      885
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      830
    Aihe