Luin yhdestä palstan ketjusta katolilaisen kommentin, jossa hän sanoi "jos joku on löytänyt totuuden katolisesta kirkosta...". (En viitsi nostaa kyseistä ketjua, koska sen muissa kommenteissa on tiettyjä pahanpuhumisia.)
Minua kiinnostaa tämä katolisen kirkon totuus? Kertokaa omin sanoin, mikä se on.
En itse kuulu roomalaiskatoliseen kirkkoon.
Mikä on totuus?
8
386
Vastaukset
- Make.Mielenkiinto
"Mitä kristinuskon perusteille tapahtuu, jos avaruudesta löytyy älyllistä elämää?
Jos marsilainen haluaisi kasteen, se pitäisi paavin mukaan antaa."
Missä se raja sitten kulkisi ei missään ? Samoin kun meillä käännynnäiset syystä tai toisesta kastetaan niin myöskin tuossa tapauksessa. Miten lie sitten tuo avioliittopuoli. Jos vaikkapa 12 jalkainen olio haluaisi ottaa suomalaisen vaimon millä sakramentillä se toteutetaan ???
Oliskohan aika kutsua koolle piispainkokous selvittelemään ??- B.Ride
Avaruudessa ei ole älyllistä elämää. Tämän todistaa se, että Jumala hukutti vedenpaisumuksessa vain totelemattomia Maapallolla eikä Marsissa. Siten siis tuo 12 jalkaisen alienin kaste on huu haata. Ja lieneekö yksikään 12 jalkainen alieni pyytänyt kastetta paavilta tähän päiväänkään mennessä. Siten piispainkokoukselle ei ole tarvetta.
Kirjoituksesi oli kyllä melkoista Jumalan pillkkaa. - kertokaa.tarkemmin
Miksi keskustelette muina miehinä, kuin avaruusolentojen pohtiminen ei olisi off-topic -aihe kysymykseeni nähden?
Mikään kysymyksessäni katolisen kirkon väitetystä totuudesta ei mielestäni luo edes aasinsiltaa avaruusolentoihin.
Tämä palsta on täysin omituinen. Ymmärrän että kyse on Suomi24:stä, mutta silti. - B.Ride
Anteeksi kovasti. Minä vastasin Make Mielenkiinnolle. Tietysti Make Mielenkiinto tarkoitti kirjoituksellaan, katolisesta kirkosta, tai koko kristinuskosta, ei löydy totuutta, tai ainakin niin tulkitsin sen rivien välistä. Osositin aukottomasti, että Make on väärässä.
Tietysti Maken viesti on ironiaa ja niin on minunkin.
- khgfdre
Ilmeisesti kristityt eivät uskontunnustuksen kaltaisina ymmärrä, että kaikki kristittyjen lahkolaisuudet ova kaltolilaisuutta.
raamattukin on rikollisen kristinuskon käsikirjamaailman yli 3500 kristittyjen lahkoille.
Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
Esiis haukkukaa toisianne ja emäkirkkoanne niin ihmiset pääsee rikollisista! - PasiToivonen
>>Avaruudessa ei ole älyllistä elämää.>>
Totta. Vain älytöntä elämää.
https://www.nasa.gov/mission_pages/station/expeditions/expedition52/index.html - Anonyymi
Se on tämä:
Uskon yhteen Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan, kaikkien näkyvien ja näkymättömien Luojaan.
Ja yhteen Herraan, Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainosyntyiseen Poikaan, joka ennen aikojen alkua on Isästä syntynyt, Jumala Jumalasta, valkeus valkeudesta, tosi Jumala tosi Jumalasta, syntynyt eikä luotu, joka on samaa olemusta kuin Isä ja jonka kautta kaikki on tehty. Meidän ihmisten tähden ja meidän pelastuksemme tähden hän astui alas taivaista, tuli lihaksi Pyhästä Hengestä ja Neitsyt Mariasta ja tuli ihmiseksi; meidän edestämme ristiinnaulittiin Pontius Pilatuksen aikana, kärsi ja haudattiin, nousi kuolleista kolmantena päivänä kirjoitusten mukaan, astui ylös taivaisiin, istuu Isän oikealla puolella ja on kunniassa tuleva takaisin tuomitsemaan elävät ja kuolleet ja hänen valtakunnallaan ei ole loppua.
Ja Pyhään Henkeen, Herraan ja eläväksi tekijään, joka Isästä ja Pojasta lähtee, jota yhdessä Isän ja Pojan kanssa palvotaan ja kunnioitetaan ja joka on puhunut profeettojen kautta.
Ja yhteen, pyhään, katoliseen ja apostoliseen kirkkoon. Tunnustan yhden kasteen syntien anteeksi antamiseksi, odotan kuolleiden ylösnousemusta ja tulevan maailman elämää. Aamen. - Anonyymi
Oletko valmis, Jeesus tulee takaisin. http://www.tscpulpitseries.org/finnish/tspurge.htm
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli214718Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm113377Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403147IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm462609Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861258Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2621152- 791109
- 561102
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3941081Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E201977