Mikä on totuus?

kertokaa.tarkemmin

Luin yhdestä palstan ketjusta katolilaisen kommentin, jossa hän sanoi "jos joku on löytänyt totuuden katolisesta kirkosta...". (En viitsi nostaa kyseistä ketjua, koska sen muissa kommenteissa on tiettyjä pahanpuhumisia.)

Minua kiinnostaa tämä katolisen kirkon totuus? Kertokaa omin sanoin, mikä se on.

En itse kuulu roomalaiskatoliseen kirkkoon.

6

199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Make.Mielenkiinto

      "Mitä kristinuskon perusteille tapahtuu, jos avaruudesta löytyy älyllistä elämää?
      Jos marsilainen haluaisi kasteen, se pitäisi paavin mukaan antaa."
      Missä se raja sitten kulkisi ei missään ? Samoin kun meillä käännynnäiset syystä tai toisesta kastetaan niin myöskin tuossa tapauksessa. Miten lie sitten tuo avioliittopuoli. Jos vaikkapa 12 jalkainen olio haluaisi ottaa suomalaisen vaimon millä sakramentillä se toteutetaan ???

      Oliskohan aika kutsua koolle piispainkokous selvittelemään ??

      • B.Ride

        Avaruudessa ei ole älyllistä elämää. Tämän todistaa se, että Jumala hukutti vedenpaisumuksessa vain totelemattomia Maapallolla eikä Marsissa. Siten siis tuo 12 jalkaisen alienin kaste on huu haata. Ja lieneekö yksikään 12 jalkainen alieni pyytänyt kastetta paavilta tähän päiväänkään mennessä. Siten piispainkokoukselle ei ole tarvetta.

        Kirjoituksesi oli kyllä melkoista Jumalan pillkkaa.


      • kertokaa.tarkemmin

        Miksi keskustelette muina miehinä, kuin avaruusolentojen pohtiminen ei olisi off-topic -aihe kysymykseeni nähden?

        Mikään kysymyksessäni katolisen kirkon väitetystä totuudesta ei mielestäni luo edes aasinsiltaa avaruusolentoihin.

        Tämä palsta on täysin omituinen. Ymmärrän että kyse on Suomi24:stä, mutta silti.


      • B.Ride

        Anteeksi kovasti. Minä vastasin Make Mielenkiinnolle. Tietysti Make Mielenkiinto tarkoitti kirjoituksellaan, katolisesta kirkosta, tai koko kristinuskosta, ei löydy totuutta, tai ainakin niin tulkitsin sen rivien välistä. Osositin aukottomasti, että Make on väärässä.

        Tietysti Maken viesti on ironiaa ja niin on minunkin.


    • khgfdre

      Ilmeisesti kristityt eivät uskontunnustuksen kaltaisina ymmärrä, että kaikki kristittyjen lahkolaisuudet ova kaltolilaisuutta.
      raamattukin on rikollisen kristinuskon käsikirjamaailman yli 3500 kristittyjen lahkoille.
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
      3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
      3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
      3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
      3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.

      Esiis haukkukaa toisianne ja emäkirkkoanne niin ihmiset pääsee rikollisista!

    • PasiToivonen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9549
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      392
      4057
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2810
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2574
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      183
      2559
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1645
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe