Pääseekö Tallinnaan ilman passia?

Onko_tarkastusta

Pääseekö ilman passia Tallinnaan?
Onko maahantulotarkastusta?
Aiemminhan maahan pääsi ilman trkastusta ja passin näyttämistä. Pääseekö enää?

15

1417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääseekö_vai_ei

No miten on?

• eisinneniinvainmennä

Ei pääse ! Passi tai virallinen henkilökortti tarkastetaan lähtösatamassa laivalippuja ostettaessa. Tallinnassa ei ole tarkastusta, mutta hotelli saattaa sitä kysyä. Jos menet autolla, passi tarkastetaan autobaanan luukulla lähtiessä.

• Onnistuu_tuo

Jos joku muu ostaa lipun puolestani ja menen itse laivaan. Päiväristeilystä siis kyse. Kukaan ei matkan aikana kysy mitään.

• sakkojatulee
        Onnistuu_tuo kirjoitti:

Jos joku muu ostaa lipun puolestani ja menen itse laivaan. Päiväristeilystä siis kyse. Kukaan ei matkan aikana kysy mitään.

Lippuja ostettaessa katsotaan muidenkin lipunsaajien passi tai kortti. Tallinassa tulee sakot jos saapuu ilman passia ja satutaan pistokokein kysymään satamassa. Liput voi myös tilata, mutta silloinkin kysytään passin numero.

• hassijapammasharja
        sakkojatulee kirjoitti:

Lippuja ostettaessa katsotaan muidenkin lipunsaajien passi tai kortti. Tallinassa tulee sakot jos saapuu ilman passia ja satutaan pistokokein kysymään satamassa. Liput voi myös tilata, mutta silloinkin kysytään passin numero.

Ei ole ainakaan minulta koskaan kysytty passin numeroa lippuja tilatessa, ainoastaan nimi ja syntymäaika. Enkä edes numeroa kertoisi, jos sitä vaadittaisiin. Passin kanssa tulisi muutenkin olla tarkkana, muuten saattaa joutua identiteettivarkauden uhriksi.

• kylläsitäkyseltyon
        hassijapammasharja kirjoitti:

Ei ole ainakaan minulta koskaan kysytty passin numeroa lippuja tilatessa, ainoastaan nimi ja syntymäaika. Enkä edes numeroa kertoisi, jos sitä vaadittaisiin. Passin kanssa tulisi muutenkin olla tarkkana, muuten saattaa joutua identiteettivarkauden uhriksi.

Yli kaksikymmentä vuotta olen kulkenut useita kertoja vuodessa ja aina on kysytty lipun oston yhteydessä passia tai henkilökorttia.

Ilman passia tai henkilökorttia voivat Tallinassa jättää laivasta, koska silloin niiden ei tarvitse ottaa laivaan välttämättä.

Passitta kulkeminen on myös valtionrajarikkomus, josta voivat sakottaa taikka pistää putkaan Tallinassa. Suomalaisissa passeissa ja korteissa on vuodesta 2009 asti ollut biometriset tunnisteet joten tuskin puhelimessa varastaminen onnistuu Tallinkilta lippuja tilattaessa.

• hassijapammasharja
        kylläsitäkyseltyon kirjoitti:

Yli kaksikymmentä vuotta olen kulkenut useita kertoja vuodessa ja aina on kysytty lipun oston yhteydessä passia tai henkilökorttia.

Ilman passia tai henkilökorttia voivat Tallinassa jättää laivasta, koska silloin niiden ei tarvitse ottaa laivaan välttämättä.

Passitta kulkeminen on myös valtionrajarikkomus, josta voivat sakottaa taikka pistää putkaan Tallinassa. Suomalaisissa passeissa ja korteissa on vuodesta 2009 asti ollut biometriset tunnisteet joten tuskin puhelimessa varastaminen onnistuu Tallinkilta lippuja tilattaessa.

Puhutaan varmaan hieman eri asiasta. Minä siis varaan matkan netistä, mutta maihinnousukortin saa vasta check-inissä. Riippuu laivayhtiöstä ovatko kiinnostuneita kaikkien passeista. Vikingillä riittää yleensä pelkkä kuskin passi. Mutta passin numeroa en ole koskaan joutunut etukäteen ilmoittamaan.

• tyhmätSuomalaiset

KYLLÄ PÄÄSEE !!!! pääsehän suomeenkin SOMALIASTA ,IRAKISTAkin ilman passia ja saa vielä ilmaisen ylläpidon verovaroista !!!

• wevjowjovo

Kai se tarvis olla, mutta päiväreisuilla ei ainkaan kukaan ole koskaan kysellyt mitään. Hotelissa tarvii antaa se passin numero. Joten jos olet yötä siellä niin sitten ainakin hommaisin passin.

• järkimaa

Viro taitaa olla ainoa EU-maa johon suomalainenkin tarvii passin?

• Matuvapaa_viro

Periaatteessa ei taida olla varsinainen eu-maa, vaikka euroon, natoon jne. kuuluvatkin. Sillä tavalla käytännössä kuitenkin kuuluvat eu:hun, mutta saavat silti ihan itse päättää kuka maahan tulee ja kuka ei. Nerojahan ne on.

• viisumivapaa

Ei tartte, jos on virallinen henkilökortti. Pohjoismaihin ei tarvitse edes sitä, ajokortti riittää.

• IhmeTouhua_

Miksi ajokortti ei kelpaa henkilökortin sijaan Talinnassa jos se kelpaa pohjoismissa? Kuka muka ajokortin pystyy väärentämään? Ei kukaan.

• ersppa
        IhmeTouhua_ kirjoitti:

Miksi ajokortti ei kelpaa henkilökortin sijaan Talinnassa jos se kelpaa pohjoismissa? Kuka muka ajokortin pystyy väärentämään? Ei kukaan.

Schengenin sopimus on Schengenin sopimus ja pohjoismainen passivapaus oma sopimuksensa. Jälkimmäinen on ollut voimassa jo 1950-luvulta saakka.

Pohjoismaiden alueella liikkuessa ei tarvita välttämättä edes ajokorttiakaan, eihän kaikilla edes sellaista ole. Joku henkilöpaperi on toki hyvä olla mukana matkustaessa, mutta se ei ole kuitenkaan välttämätön pohjoismaiden kansalaisille. Suomalainen ei siis tarvitse Ruotsiin mennessään henkilöpapereita, mutta Suomesta Ruotsiin menevä virolainen tarvitsee.

• Jäniksenä

Tallinnan satamassa saa laivan kannella tanssia

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1719
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      232
      1453
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      88
      1331
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1005
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe