Mistä Jeesus hankki toimeentuloonsa tarvittavat varat? Vai oliko raha jo keksitty parituhatta vuotta sitten? Oliko hänellä joku ammatti saarnatyön lisäksi?
TekiköJeesusPalkkatyötä?
4
63
Vastaukset
- carpenteer
Puuseppä taisi olla.Varmaan aika perusammatti siihen aikaan siinä maailmankolkassa.
Tuohon aikaan isän ammatti usein "periytyi" pojalle. Niinpä voi ajatella että Jeesus jatkoi isänsä jalanjäljissä puusepän/rakentajan ammatissa.
Ja raha oli jo tuolloin keksitty. Taisi olla upporikasLyydian kuningas Kroisis aikoinaan n.550 eKr. joka keksi käyttää ensimmäisen kerran rahaa maksuvälineenä. Näin muistelisin historiaa paremmin tuntevat voivat korjata jos olen väärässä tässä raha asiassa.- Luukas8.1-3
Jeesusta ja hänen oppilaitaan seuranneet naiset tukivat näitä varoistaan.
- ne8rn
Jeesus sai loistoidean, minä olen jumalan poika ja muut uskoivat sen.
Siitä alkoi helppo elämä, mutta palvonta riistäytyi käsistä ja levisi lähipiirin ulkopuolelle.
Muut valtaapitävät menettivät tulonsa ja päättivät poistaa moisen öykkärin. Kävi kuin jeesukselle pääsiäisenä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin1342694Miten juhlitte ensi lauantaina?
Se on kalenteriin merkitty juhlapäiväksi, niin sitä kai kuuluu juhlia.2562264Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?171383- 1151052
Uudestisyntyminen ei tapahdu kasteessa
Tässä Apostolien tekojen kohdassa näemme, että Filippus julisti hoviherralle ensin evankeliumia ja kuulusteli sitten tar2041003- 94995
Ryöstö Punkaharjulla
Punkaharjun k-market ryöstetty tänään keskellä päivää, ketä lie asialla? Poliiseja ainakin pörrää ympäriisee13892Lasse Lehtonen on yhtä aikaa sairauslomalla ja työmatkalla
Kelan johtaja näyttää vötkyilyn mallia, otti sairaslomaa ja lähti Brysseliin sitten ryyppäämään! 😂 Kelan pääjohtaja La55788Mistä juttelit viimeisen kerran
Mistä juttelitte viimeisen kerran ikävöinnin kohteen kanssa? Irl tai viesteillä.50741Evoluutioon ja alkuräjähdykseen uskominen vaatii todella vahvaa uskoa
Että tyhjästä syntyi ja kehittyi kaikki se mitä näemme ympärillämme.277732