Olemmeko kaukaasialaisia?!

rotukysymys

Ottakaa selvää tuosta rotuluokituksesta, jota USA:ssa käytetään. Mielenkiintoista.

14

180

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sensuroitu_kysymys

      Se on jopa niin mielenkiintoinen kysymys, että moderointi ei salli sellaisen esittämistä?

      Joten tulen sen tietysti AINA uudelleen esittämään!

    • Olemme

      Luokitus ihonvärin mukaan. Valkoihoiset eli kaukaasialaiset, mustaihoiset, keltaiset, mahtaako olla punanahkojakin. Ehkä se on tunnistettavuuden vuoksi, josko muuta asiaan liittyvää aineistoa ei saa käyttää. Meillä taas ei tuntomerkkeinä saa mainita muuta kuin valkoihoista ainakaan rikosasioissa.

      • Värisokeuttailmassa

        Mielenkiintoinen asia nuo ihonvärit.
        Minä en ole vielä tavannut yhtään valkoihoista. Sen sijaan vaaleanpunaisia eli possun punaisia olen nähnyt paljonkin.
        Mustaihoisiakaan en ole tavannut kuin muutaman Etelä-Afrikassa käydessäni. Monen sävyisiä ruskeaihoisia sen sijaan on paljon Suomessakin.
        Keltaisia tai punaisia ihmisiä ei ole muualla kuin satukirjoissa, vihreistä nyt puhumattakaan!


      • trumpisti
        Värisokeuttailmassa kirjoitti:

        Mielenkiintoinen asia nuo ihonvärit.
        Minä en ole vielä tavannut yhtään valkoihoista. Sen sijaan vaaleanpunaisia eli possun punaisia olen nähnyt paljonkin.
        Mustaihoisiakaan en ole tavannut kuin muutaman Etelä-Afrikassa käydessäni. Monen sävyisiä ruskeaihoisia sen sijaan on paljon Suomessakin.
        Keltaisia tai punaisia ihmisiä ei ole muualla kuin satukirjoissa, vihreistä nyt puhumattakaan!

        Kun possunpunaiseksi saa sanoa, niin saakos sanoa myös lannanväriseksi? Tai simpanssinruskeaksi?


      • TotuuttaHieman----
        Värisokeuttailmassa kirjoitti:

        Mielenkiintoinen asia nuo ihonvärit.
        Minä en ole vielä tavannut yhtään valkoihoista. Sen sijaan vaaleanpunaisia eli possun punaisia olen nähnyt paljonkin.
        Mustaihoisiakaan en ole tavannut kuin muutaman Etelä-Afrikassa käydessäni. Monen sävyisiä ruskeaihoisia sen sijaan on paljon Suomessakin.
        Keltaisia tai punaisia ihmisiä ei ole muualla kuin satukirjoissa, vihreistä nyt puhumattakaan!

        Olet hieman väärässä. Possun nahka on hieman eri värinen kuin vaaleimmankaan pohjoista tyyppiä olevan ihmisen.
        Tässä kesysika: https://fi.wikipedia.org/wiki/Sika
        Tässä ihmisten ihonvärejä: http://www.iltalehti.fi/syopa/2015051919718006_sy.shtml

        Kesysika on pinkki koska se ei rusketu lainkaan, sen nahkasta puuttuvat melaniinia tuottavat pigmenttisolut. Lähinnä ihmisistä muistuttaa paunahiuksisten iho possun nahkaa. Näitä on eniten Brittein saarilla mm. Irlannissa.
        Luulen että nimimerkki "Värisokeuttailmassa " on rasistisin motiivein liikenteessä. Rasistisin valkoisia ihmisiä kohtaan. Miksi hän ei ottanut esimerkikisi villisian nahkan väriä?
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Villisika
        Villisian nahka on.....musta.
        Itse olen tavannut useita ihmisiä joiden iho on lähes hohtavan valkoinen, ainakin talvella. Tänään heräsin sellaisen vierestä aamulla ( puolisoni). Olen myös nähnyt afrikkalaisia joiden iho on musta, ei ruskea. Näitä löytyy mm. Ugandasta.


    • 5383579

      Se on eräästä vanhasta rotuteoriasta. Sen mukaan valkoisten alkukoti oli Kaukasiassa.

      Muut rodut olivat negroidit ja mongoloidit. Jännä että nuo termit ovat jääneet pois käytöstä.

      • OutoLuokitus

        USA vielä käyttää tuota outoa luokitusta. Miksi eurooppalaistaustaisia ei kutsuta siellä euroamerikkalaisiksi afroamerikkalaisten tapaan?

        Kaukaasia on maantieteellinen termi ja se käsittää alueita Euroopasta itään!


      • PorvoonYkä

        Käyttäväthän ne siellä tuumia, vaaksoja ja leivisköitä asoiden mittaamiseen ja määrittelyyn. Kaipa 'valkoinen' olisi liian helppo ja yksinkertainen määritelmä metrien ja kilogrammojen tapaan.


    • tisobi

      SUOMALAISIA MURHATAAN KADUILLA JA ON KÄYNNISSÄ SUOMEN KANSANMURHA SUVAKKIEN TOIMESTA JA EDESAUTTAMANA!

    • PAHUUSZ

      Tuossa aiemmin joku kysyi, että miksi viestinsä poistetaan. No luulenpa sen johtuvan siitä, ettei ketään saa kutsua turkkilaiseksi, kuten törkeästi teit.

      • HauskaHuomio

        Niinpä!? ;-)

        Tai suvakkisensorin mielestä on rasismia panna eurooppalaiset turkkilaisten kansojen , arabien ja iranilaisten kanssa samaan luokkaan!?

        Eli sensori ITSE on rasisti!!! ;-)


    • Bror-Erik1974odin

      Olemme suomalais-ugrilaisia ja rotuluokitus ei kuulu siihen asiaan millään tavalla.Ylpeänä
      suomalaisena vähän häpeän pienen rasistiplutoonamme velttoja puheita mutta annan anteeksi heille koskapa het esimerkillään ihan itse tekevät asiansa turhuuden puolesta
      turhaa työtänsä.

      • olet_rehellinen_erehtyjä

        Olet siis niitä rehellisiä ruotsinkielisiä, jotka kutsuvat itseään ruotsinkieliseksi suomalaiseksi eikä suomenruotsalaiseksi? Geenitutkimushan paljasti, että ruotsinkielisemme ovat etnisesti suomalaisia eivätkä ruotsalaisia.

        Kuitenkin monet ruotsinkieliset eivät hyväksy faktaa, vaan pitävät itseään etnisesti ruotsalaisina. Koska monet on jo kehdosta saakka opetettu halveksimaan kaikkea suomalaista ja ihailemaan kaikkea ruotsalaista.

        Muuten. Mitä rasismia on muka avauksessa?! Kysehän on demokraattisen valtion virallisesta luokituksesta. Ei roduista ja niiden luokituksesta keskusteleminen ole mitään rasismia!


    • korneliusko

      Globaalikommunistit syyttävät rasismista aivan mitä ja ketä tahansa.
      Onneksi sana on jo kulunut liiasta käytöstä ja menettänyt tehonsa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      526
      3855
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3454
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3050
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2352
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2210
    6. 225
      1662
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1407
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      94
      1301
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      99
      1300
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1100
    Aihe