Etunojapunnerukset

Juhistt

Onko etunojapunneruksista hyötyä, jos haluaa nostaa maksimivoimaa?
Itse olen melko ylipainoinen painan noin 105 Kg ja olen 175 pitkä.
Pystyn tekemään 50 punnerrusta, minkä jälkeen vetää hapoille. Kokeilin lisä painoilla, pistin reppuun ensin 12 Kg, edelleen toistoja tuli noin 40, sitten pistin noin noin 23 Kg, sain 25 toistoa.
Onko tämänlaisesta harjoittelusta hyötyä, jos haluaa parantas maksimivoimaa?
Erityisesti kiinnostaa punnerruksen ilman lisä painoja vaikutus. Olen jostain lukenut, että jos tekee penkkipunnerusta, niin etunojapunnerruksesta on lähinnä haittaa.
En vaan itse viitsi saliile lähteä.

7

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suuri.kalu

      Kehonpainoliikkeillä ei tee mitään.

      • aitoBlueteam

        sulla ei tee mitään


    • punnerrus

      Liikaa toistoja.
      Yritä vaikeuttaa niin että et saa kuin max 10 toistoa, mieluiten 3-6.
      Peruspunnerrus asento. Nosta jalat ylemmäs, esim tuolin päälle, laita käsiä edemmäs( hartialinjan yli), kädet leveämmälle/kapeammalle.

    • 13245

      Aivan turhaa touhua. Kokeilin salin puutteessa PUOLI VUOTTA punnerruksia ja leukoja sun muuta kehonpainotreeniä, niin silloin kun pääsin salille taas niin se voima ei siirtynyt sinne vaan kaikki liikkeet olivat yhtä rankkoja kuin olisi ollut tekemättä yhtään mitään.
      Käytin jopa lisäpainoja kun kehonpaino tuollaisissa perusliikkeissä ei vain riitä mihinkään.

    • hupsistsheijaa

      Älä puhu paskaa.
      Teet pistoolikyykkyjä syvään, yhden käden punnerruksia ja leukoja, niin johan alkaa voimaa tulemaan.

    • maroccoco

      Tarvitseeko pistoolikyykkyyn aseenkantoluvan?

      • vihreidenkannattaja

        Hyvä kysymys! En ole armeijaa käynyt, mutta luulen että tarvitsee. Otsikkosi viittaa maroccolaiseen, joten älä ainakaan niillle pistoolia anna.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe