Milloin Jukola saadaan Nurmijärvelle?

Jukola_Nurmijärvelle

Jukolan suunnistuskilpailu on Suomen suurin suunnistuskilpailu. Jo pelkästään suunnistajia tapahtumassa on n. 20 000. Lisäksi huoltojoukot ja yleisö. Tapahtuma on massiivinen spektaakkeli, huikea läpi yön kestävä trilleri.

Jukola on lainannut nimensä Nurmijärveltä Aleksis Kiven tarinoista. Myös miesten osuuksien määrä (7) ei ole sattumaa. Nurmijärven olisi aika nostaa profiiliaan ja järjestää Jukola.

Tässä hahmotelmaa:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14878383/jukola-nurmijarvelle-onnistuisiko

Kunna päättäjät ja Rajamäen Rykmentti, herätys!!

8

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karmaatouhua

      Pitäisi kieltää pesintäaikana tuollaiset tapahtumat, luonnonrauha tuhotaan tuollasella massatapahtumalla.

    • kannatetaan

      Jukola on Suomen suurin urheilutapahtuma. Presidentti Niinistökin tulee paikalle. Hyvinkäällä oli Jukola 2010 ja silloin Kytäjän kisakeskukseen vedettiin kunnallistekniikka (vesi ja viemäri) sekä voimalinja. Se oli kuin 40 000 ihmisen telttakaupunki. Oli kaupat, ravintolat ja saunat auki läpi yön.

      Jukola Nurmijärvellä olisi kyllä aikamoinen piristysruiske.

    • eiikinäenää

      Ei se kyllä Kytäjälle mikään piristysruiske ollut. Omavarainen leiri , rajoitti vielä paikallisasukkaiden kulkemistakin. Siivoomiset siitä jäi lopulta vain paikallisille käsiin, siinä se.
      Piristysruiskeena sitä Kytäjällekin markkinointiin, mutta esim. Kytäjän kioskin myynti romahti, koska tie oli poikki, eikä asiakkaita päässyt sinne kulkemaan.
      Luonto kyllä tärvääntyi sen sopulilauman jäljiltä.

      • zsxddf

        Totta turiset.


      • jukola_aktiivi

        No ei kioskin elämä ole yhdestä viikonlopusta kiinni varsinkin kun rakennus- ja purkuporukka piti kioskin kiireisenä viikkokausia.


      • pitäisilaillakieltää
        jukola_aktiivi kirjoitti:

        No ei kioskin elämä ole yhdestä viikonlopusta kiinni varsinkin kun rakennus- ja purkuporukka piti kioskin kiireisenä viikkokausia.

        Höpön pöpön, ei ollut kioskilla mitään rakennusporukoita. Muutenkin Jukolasta ei tosiaan ole mitään hyötyä paikkakunnalle, koska tuovat kaiken tullessaan, koko tapahtuma on hermeettisesti sisäsiittoinen , paitsi tarvitsevat suorituspaikan, jona k tallovat kuin sonnilauma.


      • Variantti

        Miksei, Palojoen ympäristössä ei tosin ole kovin haastavia maastoja, joten sinne ei varmaankaan tuota voisi ajatella, vaikka A. Kivi sieltä kotoisin olikin. Kiljavan alue voisi sopia hyvinkin tuohon tarkoitukseen. Perinteisesti PV: n viestirykmentti on hoitanut Jukolan tietoliikenteen, joten siltäkin osin sijainti olisi hyvä, Riihimäeltä on Kiljavalle melko lyhyt matka.


    • xcvbnqw

      Ei koskaan Nurmijärvelle koska liian köyhä kunta kaikilla mittareilla eli kaikki retajaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe