Milloin Jukola saadaan Nurmijärvelle?

Jukola_Nurmijärvelle

Jukolan suunnistuskilpailu on Suomen suurin suunnistuskilpailu. Jo pelkästään suunnistajia tapahtumassa on n. 20 000. Lisäksi huoltojoukot ja yleisö. Tapahtuma on massiivinen spektaakkeli, huikea läpi yön kestävä trilleri.

Jukola on lainannut nimensä Nurmijärveltä Aleksis Kiven tarinoista. Myös miesten osuuksien määrä (7) ei ole sattumaa. Nurmijärven olisi aika nostaa profiiliaan ja järjestää Jukola.

Tässä hahmotelmaa:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14878383/jukola-nurmijarvelle-onnistuisiko

Kunna päättäjät ja Rajamäen Rykmentti, herätys!!

8

348

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karmaatouhua

Pitäisi kieltää pesintäaikana tuollaiset tapahtumat, luonnonrauha tuhotaan tuollasella massatapahtumalla.

• kannatetaan

Jukola on Suomen suurin urheilutapahtuma. Presidentti Niinistökin tulee paikalle. Hyvinkäällä oli Jukola 2010 ja silloin Kytäjän kisakeskukseen vedettiin kunnallistekniikka (vesi ja viemäri) sekä voimalinja. Se oli kuin 40 000 ihmisen telttakaupunki. Oli kaupat, ravintolat ja saunat auki läpi yön.

Jukola Nurmijärvellä olisi kyllä aikamoinen piristysruiske.

• eiikinäenää

Ei se kyllä Kytäjälle mikään piristysruiske ollut. Omavarainen leiri , rajoitti vielä paikallisasukkaiden kulkemistakin. Siivoomiset siitä jäi lopulta vain paikallisille käsiin, siinä se.
      Piristysruiskeena sitä Kytäjällekin markkinointiin, mutta esim. Kytäjän kioskin myynti romahti, koska tie oli poikki, eikä asiakkaita päässyt sinne kulkemaan.
      Luonto kyllä tärvääntyi sen sopulilauman jäljiltä.

• zsxddf

Totta turiset.

• jukola_aktiivi

No ei kioskin elämä ole yhdestä viikonlopusta kiinni varsinkin kun rakennus- ja purkuporukka piti kioskin kiireisenä viikkokausia.

• pitäisilaillakieltää
        jukola_aktiivi kirjoitti:

No ei kioskin elämä ole yhdestä viikonlopusta kiinni varsinkin kun rakennus- ja purkuporukka piti kioskin kiireisenä viikkokausia.

Höpön pöpön, ei ollut kioskilla mitään rakennusporukoita. Muutenkin Jukolasta ei tosiaan ole mitään hyötyä paikkakunnalle, koska tuovat kaiken tullessaan, koko tapahtuma on hermeettisesti sisäsiittoinen , paitsi tarvitsevat suorituspaikan, jona k tallovat kuin sonnilauma.

• Variantti

Miksei, Palojoen ympäristössä ei tosin ole kovin haastavia maastoja, joten sinne ei varmaankaan tuota voisi ajatella, vaikka A. Kivi sieltä kotoisin olikin. Kiljavan alue voisi sopia hyvinkin tuohon tarkoitukseen. Perinteisesti PV: n viestirykmentti on hoitanut Jukolan tietoliikenteen, joten siltäkin osin sijainti olisi hyvä, Riihimäeltä on Kiljavalle melko lyhyt matka.

• xcvbnqw

Ei koskaan Nurmijärvelle koska liian köyhä kunta kaikilla mittareilla eli kaikki retajaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe