Onko ko.lääke aiheuttanut muille saman kuin minulle. Lääkäri määräsi 1 tbl kolme kertaa päivässä otettuna paracetamol 500 mg:n kanssa kovaan ja kauankestäneeseen niskahartia- lihasjännitykseen.
Hain lääkkeet illalla, joten otin nukkumaan mennessä panadolin ja sirdaludin. Kas kummaa, tunnin päästä en päässyt sängystä ylös pissalle, ja jalat/ kädet todella vetelät sekä huippaava, kamala olo. Tämmöinen olotila kesti vielä puolillepäivin. Sanomattakin selvää, etten sen koommin ole ottanut ko. lääkettä.Työssäkäyvänä ja autoilevana ihmisenä kiitän luojaani, että otin ekat tabletit nukkumaanmennessä, enkä esim. aamulla töihinmennessä....
Onko kenellekkään käynyt samoin, ja mistä johtuu? Pitäisi kuulemma olla hyvinsiedetty ja mieto lihaksiarelaksoiva lääke...
Sirdalut 2mg
19
10556
Vastaukset
- emma
Toinen kielsi ottamasta, vaikuttaa keskushermoston kautta, otin ensimmäisen päivällä ja olin kuin "kännissä". Kaikki lääkärit eivät aina välitä potilaasta, vaan kirjoittavat reseptejä kuin liukuhihnalta. En ottanut sen jälkeen, on määrätty uudestaankin. Ponstan 500 mg on minulle ollut hyvä, puolikin riittää.
- Katariina2005
Myös minulle on aikonaan lääkäri määrännyt kyseistä lihasrelaxanttia, jopa 6mg:n vahvuisena. Ja totta tosiaan, sellaisen pillerin jälkeen ei paljoa voinut tehdä muuta kuin maata sängyssä. Minulla on ajoittain todella pahasti niskat jumissa, mihin tuo lääke kyllä auttaakin, lihakset rentoutuvat ja saan nukuttua. Sittemmin olen ottanut silloin tällöin 2mg:n tabletin. Aina se ei välttämättä väsytä lainkaan, toisinaan taas olen "tillin tallin".
Vahva lääke tosiaan... - naikkonen
Mulle sirdalut on sopinut, kun olen sitä "omalla tavallani" käyttänyt. Eli työkaverini osasi minua varoittaa lääkkeen vahvuudesta, ja otin/otan tabletin ainoastaan illalla ennen nukkumaan menoa.
Koskaan ei ollut edes aamulla pää sekaisin, olinpa vain saanut nukkua koko ihanan yön ilman heräilyä (stressi mm.), ja toki kun nukuin hyvin niin lihasjännityskin katosi.
Olen muutaman kerran käyttänyt ko. lääkettä "unilääkkenä" ja hyvin toimii ;-) Ja jos mulla on vähäistäkään tunnettä että aamulla tai yöllä herään siihen että olen ihan jumissa, otan pilsun, ja aamulla on kaikki hyvin. Ennen jännitys on vain jatkunut ja pahentunut... - anya
Minulle määrättiin joitakin vuosia sitten 4 mg:n Sirdalud niska- ja hartiaseudun lihasjäykkyyteen. Viikon verran kokeilin iltaisin ja joka kerta sama juttu: silmissä pyöri, uni tuli nopeasti, ja yöllä en voinut liikahtaakaan sängystä. Minulle kyllä sanottiinkin, että illalla kannattaa pillerit ottaa. Tuon viikon aikana en edes huomannut minkäänlaista vaikutusta lihasjännitykseen, enkä pitempään hirvinnyt kokeilla. Minulla on pieniä lapsia, ja jos heille olisi yöllä tullut äidin tarvis, en olisi voinut auttaa. Minulle se oli ihan kauhea lääkekokeilu.
- e79
Kokeile ottaa vaan puolikas tabletti, se riittää ainakin minulle. Ja aina vaan iltaisin ennen nukkumaan menoa, koska toi lääkehän on kolmiolääke eli esim. autolla ajo on kielletty. Käytin itse muutaman päivän pahimpaaan särkyyn ja sitten hain apua muualta (fysioterapiasta).
- Nimetön
Onkohan niitä myös 1 mg vahvuisena.. (Jos ei ole niin sitten se oli varmaan toi 2 mg) Muistelisin että mulla olis ollut sellasia.. Sain kans niitä 16 vee ja opiskelijana.. Aamulla kun otti yhden niin koulussa muuteman kerran opettaja herätti mut tunnilla.. Sitten oli pakko lopettaa.. Enpä hoksannut (tyhmä!!!) että sen oli voinut illallakin ottaa... :)
- iskiaksen iskemä
Minulla sirdalud auttoi, kun iskias oli iskenyt "fileet juntturaan". Lääkkeen vahvuutta en muista.
Mitään huomattavia negatiivisia sivuvaikutuksia ei ollut.
Toisille sopii, toisille ei - ei sitä sopivuutta lääkärikään välttämättä voi etukäteen tietää. - googlaaja
Sirdaludin tuoteseloste löytyy tuolta:
http://www.laaketietokeskus.fi/showPage.php?page_id=88&prodId=1247
Mahdolliset haittavaikutukset näyttävät olevan hyvin tiedossa. - mie
hyvin on ainakin sinut relaxoinut ;)
- unilääkkeenä
Sain Sirdaludia akuuttiin niskajumitukseen jokunen vuosi sitten. Lääkäri määräsi 4 mg, 1 x päivässä, mutta kaverin pillereitä kokeilleena tiesin unettavan vaikutuksen ja otin 4 mg:n tabletista vain puolikkaan tai neljäsosan illalla, riitti ihan hyvin.
Luulisin, että lääkärit kirjoittavat vähän liian tuhteja annostuksia Sirdaludia..
Nykysisin minulla on 2 mg:n tabletteja, joita napsin puolikkaan silloin tällöin stressilihaskireyteen. Myös unilääkkeenä toimivat hyvin, mutta en voisi kuvitellakaan ottavani kokonaista tablettia aamusella (vaikka toleranssia minulla luulisi olevan).
Kauniita unia! :)- niukku
Minulle määrättiin parhaimillaan 4mgx3 (12mg)päivässä. Nykyään syön 2mgx3, eli puolet vähemmän. Ja nekin yleensä otan illalla väsyttävän vaikutuksen takia. Toimii tosiaan nukahtamislääkkeenä, sekä lihasjännitys on tipotiessään!
- kroonikko
sirkut toimii toisille voimakkaasti ja toisilla ei vaikutus ole nimeksikään.
Itse käytän sirkkuja myös niska-ja hartialihasjännityksen takia. Neurologi määräsi sirkkuja 2x6mg iltaisin sekä miranaxia. En tunne minkäänlaista vaikutusta.
Toinen lääkäri oli kauhuissaan, etten voi noin vahvaa lääkitystä ottaa. En herää aamulla.
En muuttanut neurologin määräystä.
Ja joka aamu olen klo06.30 reippaana heränyt.- välilevy
niin todellakin, olette (naiset?) todella onnekkaassa asemassa, jos "sirkat" vaikuttaavat noin hyvin.
itsellä ei mitään vaikutusta.
zirdaludej´ panacodeja jopa alkoholia, ei vaikutusta kipuun.
nyt tramal 100 mg (tähän verrattuna zirdalud on karkkia) ei vaikutusta nykyisellä annostuksella kipuun tai lihasmotoriikkaan/focukseen, soitankin kohta lääkärille jotta tuplataanko annos. - ristiselkä
välilevy kirjoitti:
niin todellakin, olette (naiset?) todella onnekkaassa asemassa, jos "sirkat" vaikuttaavat noin hyvin.
itsellä ei mitään vaikutusta.
zirdaludej´ panacodeja jopa alkoholia, ei vaikutusta kipuun.
nyt tramal 100 mg (tähän verrattuna zirdalud on karkkia) ei vaikutusta nykyisellä annostuksella kipuun tai lihasmotoriikkaan/focukseen, soitankin kohta lääkärille jotta tuplataanko annos.mulla on välilevyvaiva. tammikuussa sain kolme piikkiä ristiselkään ja auttoi hetkellisesti. viimeiset kaks viikkoa on ollut selkä viheliäinen sirdaludista ja voltarenista huolimatta. jo puolikas sirdaludia vie multa tajun kolmeksi tunniksi, siks otan sen kun tulen töistä. nyt on voltaren (tulehduslääke) loppu ja kivut aika sietämättömät. sirdaludista on se hyöty, että en ole mennyt spasmitilaan. ohan sekin jotakin. silti ottaa aivoon ja aion ottaa nyt paukun, kun nimimerkki välilevy kerroit, että olet ottanut alkoholia sirdaludin kanssa.
- 2mg
noh, 2 mg Sirdaluddia nyt ei vielä tunnu ihmeemmin missään, olen syönyt jopa 12 mg päivässä, se alkaa vähän väsyttämään mutta muutaman viikon kuluessa siihenkin tottuu eikä sitten tunnu yhtään missään
mutta 2 mg on aivan yhtä tyhjän kanssa- Uhrak
Selkä vähän jumissa. Ota pullo dry vodkaa ja pari sirkka liisaa (4mg) Nukkumatti lyö lekalla otsaan..
- Järäki miäs Savvosta
Sain Sirkkoja munani jäykkeden hoitoon.ovatten hyvvin tehooneet, eikä meidän kissa mulla enää ole sekkava olitiila, kun järäki taas piässä kulukee.
- Anonyymi
Onhan se hyvä että joillakin henkilöillä sirdalud toimii ihan unilääkkeenä😅
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879