Kolminaisuusoppi on kristinuskon keskeinen käsite

ArmostaAmen

Kolminaisuusoppi on kristinuskon keskeinen käsite ajateltaessa sitä, miten kristinusko ymmärtää Jumalan. Ajatus Jumalasta kolmiyhteisenä saattaa olla hämmentävä, koska meidän järkemme haukkaa tyhjää yrittäessään ymmärtää jotain, joka on samaan aikaan kolme erillistä persoonaa ja kuitenkin yksi Jumala. Kristinusko on kaikesta huolimatta ehdottoman monoteistinen uskonto. Tosin jotkut, kuten ykseyshelluntailaiset väittävät muuta, koska eivät ymmärrä kolminaisuutta muuten kuin kolmen erillisen Jumalan ryhmänä, vrt mormonismi.
Yksinkertainen määritelmä
Kolminaisuusoppi voidaan määritellä yksinkertaisesti seuraavalla tavalla: kolminaisuudessa on kyse siitä, että yksi Jumala toimii kolmen eri persoonan kautta samanaikaisesti. Yksi ja sama Jumala ilmaiseen itsensä Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä siten, että nuo persoonat ovat aktiivisia samanaikaisesti kunkin toimiessa oman virkansa mukaisesti.
Eri persoonilla on eri tehtävät
Isä on maailman luoja ja ylläpitäjä, Poika eli Jeesus on maailman syntien sovittaja, voideltu vapauttaja ja Pyhä Henki on pyhittäjä, joka käyttää koko kolmiyhteisen Jumalan auktoriteettia maan päällä. Poika on yhtä Isän kanssa ja Henki lähtee heistä molemmista. Kullakin persoonalla on siis oma virkansa eli tehtäväalueensa. Näissä kolmessa persoonassa toimii yksi ja sama Jumala, joka on Raamatun mukaan rakkaus.
Joh 1: 1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
4. Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
5. Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Matt 3: 16. Kun Jeesus oli kastettu, nousi hän kohta vedestä, ja katso, taivaat aukenivat, ja hän näki Jumalan Hengen tulevan alas niinkuin kyyhkysen ja laskeutuvan hänen päällensä.
17. Ja katso, taivaista kuului ääni, joka sanoi: ”Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt”.

Kuten edellä olevasta voi huomata, toimivat kaikki kolme Kolmiaisuuden persoonaa yhdessä. Jeesuksen kasteessa on läsnä Isä, joka puhuu, Henki joka laskeutuu kyyhkysen muodossa ja Poika, josta Isä antaa hyvän todistuksen: ”Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt”. Sama kolminaisuus toimi myös Vanhan Testamentin ajassa. Kuten käy ilmi jo luomiskertomuksesta, jossa Jumala sanoo:
1. Moos 1: 26. Ja Jumala sanoi: ”Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat”.
Sananlaskuissa jopa kysytään Jumalan pojan nimeä.
Sananl. 30: 4. Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?
Israelin uskontunnustukseksi muodostuneessa 5. Mooseksen kirjan julistuksessa: ”Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi”. käytetty sana yksi (Echad) tarkoittaa yhtä, joka koostuu osista.
jatkuu

44

535

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 000TheEnd

Kuten edellä olevasta voi huomata, toimivat kaikki kolme Kolmiaisuuden persoonaa yhdessä. Jeesuksen kasteessa on läsnä Isä, joka puhuu, Henki joka laskeutuu kyyhkysen muodossa ja Poika, josta Isä antaa hyvän todistuksen: ”Tämä on minun rakas poikani, johon minä olen mielistynyt”. Sama kolminaisuus toimi myös Vanhan Testamentin ajassa. Kuten käy ilmi jo luomiskertomuksesta, jossa Jumala sanoo:
      1. Moos 1: 26. Ja Jumala sanoi: ”Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat”.
      Sananlaskuissa jopa kysytään Jumalan pojan nimeä.
      Sananl. 30: 4. Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on sitonut vedet vaipan sisään? Kuka on kohdalleen asettanut maan ääret kaikki? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, jos sen tiedät?
      Israelin uskontunnustukseksi muodostuneessa 5. Mooseksen kirjan julistuksessa: ”Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi”. käytetty sana yksi (Echad) tarkoittaa yhtä, joka koostuu osista.
      http://www.kristinusko.fi/selita-kolminaisuusoppi-ymmarrettavasti/

• Vaikka en ole Jumala,, voinn ajatella kolminaisuutta itseni kautta. Vaikka olen yksi, olen lapsi, olen äiti, olen nainen.

• Kiitosss
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Vaikka en ole Jumala,, voinn ajatella kolminaisuutta itseni kautta. Vaikka olen yksi, olen lapsi, olen äiti, olen nainen.

Aamen. Hyvä vertaus.

• Kiitosss kirjoitti:

Aamen. Hyvä vertaus.

Joidenkin on vaikea ymmärtää kolminaisuutta. Minulle se on ollut selvää alusta asti. Takkuillen sitten muissa asioissa 😊

• sipulisakari

Vaikka en ole Jumala,, voinn ajatella kolminaisuutta itseni kautta. Vaikka olen yksi, olen lapsi, olen äiti, olen nainen.

Olet kuitenkin vain yksi persoona, sinä. Kolminaisuudessa on kolme persoonaa, ei yksi persoona jolla on eri rooleja. Sinulla on muitakin rooleja kuin mainitsemasi. Olet myös vaimo (tai eronnut tai leski tai sinkku tai avopuoliso), kenties sisko tai serkku tai täti ja joku päivä isoäitikin.
        Kolmiyhteinen Jumala on kolme persoonaa, ei yksi eri rooleissa.

• sipulisakari kirjoitti:

Olet kuitenkin vain yksi persoona, sinä. Kolminaisuudessa on kolme persoonaa, ei yksi persoona jolla on eri rooleja. Sinulla on muitakin rooleja kuin mainitsemasi. Olet myös vaimo (tai eronnut tai leski tai sinkku tai avopuoliso), kenties sisko tai serkku tai täti ja joku päivä isoäitikin.
        Kolmiyhteinen Jumala on kolme persoonaa, ei yksi eri rooleissa.

Juu ymmärrän sen. Se nyt vain oli esimerkki, minkä kautta asiaa voi hahmottaa. Varmasti on mminia oaljon parempia esimerkkejä.

• sipulisakari

Juu ymmärrän sen. Se nyt vain oli esimerkki, minkä kautta asiaa voi hahmottaa. Varmasti on mminia oaljon parempia esimerkkejä.

Tuon esimerkin kautta voi lähinnä ymmärtää mitä Kolmiyhteinen Jumala ei ole.
        Mutta eipä niitä hyviä esimerkkejä ole teologitkaan kyenneet esittämään.

• sipulisakari kirjoitti:

Tuon esimerkin kautta voi lähinnä ymmärtää mitä Kolmiyhteinen Jumala ei ole.
        Mutta eipä niitä hyviä esimerkkejä ole teologitkaan kyenneet esittämään.

Hyvä on..asia tuli selväksi 😁

• ikjuhy

kristittyjen opin mukaan:
        Jumala loi ihmisen kaltaisekseen.
        selvyys:
        Jumala oli hetero, Jeesuksen Isä.

kysymys on:
        Kuka loi homot kaltaisekseen?

• uhtyfrded
        ikjuhy kirjoitti:

selvyys:

kysymys on:

Euroopassakin kuninkaita palveltiin jumalina vielä 1700 luvulla.
        Ja sen vuoksi katekismuksen "minä olen herra, sinun jumalasi. sinulla ei saa olla muita jumalia" käsky kieltää muiden /kuninkaiden/ palvelemiset jumalina.

• henkisieluruumisyksi

Olet myös henki, sielu ja ruumis vaikka oletkin yksi ihminen.
        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki vaikka onkin yksi Jumala.
        Ja Jumala loi, kuten tiedämme, ihmisen kuvakseen.

• henkisieluruumisyksi kirjoitti:

Olet myös henki, sielu ja ruumis vaikka oletkin yksi ihminen.
        Jumala on Isä, Poika ja Pyhä Henki vaikka onkin yksi Jumala.
        Ja Jumala loi, kuten tiedämme, ihmisen kuvakseen.

Näinpä juuri

• ikjuhy kirjoitti:

selvyys:

kysymys on:

Mistä vedät johtopäätöksen, että Jumala on hetero?

• 677868

Hellarit kuuluu kristinuskoon.

• qåaäzm

Entä jos tämä on pelkästään ihmisen keksintöä koko asia? Katolinen kirkko tunnetaan siitä että se kehitteli omia tulkintojaan. Raamattu ei tunne kolminaisuuskäsitettä ainakaan.

• tuytuu

Ihan sama millä nimellä asiaa kusutaan, sillä se kolminaisuus on todellakin totta.
        Siis yksi Jumala kolmessa persoonassa.
        Jos lukisit Raamattua niin tietäisit enemmän.

Joh.17
        20. Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
        21. että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
        22. Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä -
        23. minä heissä, ja sinä minussa - että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
        24. Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
        25. Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
        26. Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
        http://www.kristinusko.fi/selita-kolminaisuusoppi-ymmarrettavasti/
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14880761/pyha-henki---kuka-han-on-ja-mita-ihmetta-han-tekee

• UKJNHTG

Jos sitä kolminaisuus oppi ole näillä ehdoilla ilmoitettu niin se tieto on valetta!

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

-----------------------------------

Ymmärrystä uskovaisille:
        VT - Jumalan Moosekselle antama Laki ja opit sekä historiaa joiden muutamiin kohtiin Jeesus opeissaan viittaa.

JEESUKSEN EVANKELIUMEISTA väärentämättöminä ei ole paljoa jäljellä ja sitä vähääkään ei pappislupauksen antaneet saa opettaa ja saarnata. Noin 18 Jeesuksen evankeliumeista on vain neljä; Paavali ja sen oppikunta ottanut raamattuun, osittain voimakkaasti väärennettynä.

UT - on paavalilais-luterilaisuuden eksytys tulkintoja Jeesuksen evankeliumeista ja mm Jumalan ja Jeesuksen Lain väärennyksellistä tekstiä sisältävä. Jumalalisuuudesta pois eksytys oppeja papistoskin työn helpottamiseksi.

HUOM!!!
        Siis todellisuudessa JEESUKSEN EVANKELIUMIT eivät edes kuulu rikollisen kristinuskon raamattuun. Niistä, arviolta 18:sta evankeliumeista neljä osittain rajusti väärentämällä luvatta anastettiin rikollisuuden käyttöön. Sen väärennös työn aloitti Paavali oppikuntineen. Ja ehkä törkein on suomenkielisenä 1992 vuoden saatanallisuuden käsikirja jossa Jumalan ja Jeesuksen Lakiakin väärensivät tosi pahan eksytyksen aikaan saamiseksi.

• Biblepost

Kolminaisuusoppi on porttokirkon valheoppi, eikä kolminaisuus kuulu alkuperäiseen kristinoppiin, siihen mitä alkuseurakunnan aikana julistettiin.

• samarin

Mistä porttokirkosta sinä höpiset?
        Kolminaisuusoppi on pyhän, katolisen ja apostolisen Kirkon perusoppeja.

• qåaäzm
        samarin kirjoitti:

Katolinen kirkko on porttokirkko. Sen verinen historia puhuu puolestaan.

• gvrd
        samarin kirjoitti:

mistä se rikollisuuden pyhyys on?

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
        24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
        24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
        24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

• OppikaaViimeinkin

Kolminaisuus on alkanut siitä kun Jeesus lupasi lähettää teille puolustajan, Pyhän Hengen sen jälkeen kun hän meni taivaaseen. Yksi Jumala kolmessa persoonassa.

• jygtfrd

missä se kolminaisuus sana sitten on?

ellei sitä ole, niin...
        Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

• markku.lievonen

Kolminaisuusoppi on maailman laajuinen uskonto. Kolminaisuusoppi käsitteellä juuri tämä vieras henki yhdistää porttokirkon yhdeksi kokonaisuudeksi.

Sekin on huomioitava, ettei tämä uskonto katoa ja tätä uskontoa Jeesus löytää aina maan päältä. Taas JUMALAN aivoittama usko HÄNEEN on jo nyt erittäin harvinaista ja juuri Jeesuksen toteamus käykin toteen eli "Löytäneeköhän uskoa maanpäältä". Uskontoa löytää, mutta ei uskoa mitä hän opetti.

Niin, tehkääpä vaikka tutkimus, niin usko, jossa Isä on se kaikkivaltias näkymätön JUMALA on jo nyt erittäin harvinainen opetukseltaan.

Niin, vaikka Raamattu opettaa tämän uskon erittäin selkeästi,- ilman ihmisen fiktiivistä kuvitusta käyttäen.

Mutta,- näinhän tulee ollakkin, jos Jeesuksen profetiat ja opetus pitää paikkansa.

• rdeswa2a2

MIKSI sotket Jumalankin rikollisuudenne oppeihin?

Jos teillä ei kelpaa Jeesuksen antamat tiedot, niin palvelkaa edes sitä herraanne ja sen herra jumalia niin omilla nimillä!

---------------------------

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!

HUOM!
      Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

JOTEN
      se rikollisuuden kolminaisuus oppinne on ilmeisesti saatanallisuuden tietotoimiston sontaa!

hävetkää!

• fcfcress4
    • tfrfrdxesaw

JOS SITÄ KOLMINAISUUS OPPIA EI OLE JEESUKSEN EVANKELIUMEISSA
      NIIN
      se on saatanallisuuden tietotoiminsten sontaa!

Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

TTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT

TOTUUS:
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!

HUOM!
      VÄÄRÄN TODISTUKSEN ANTAMINEN, ETENKIN JUMALAN JA JEESUKSEN NIMEEN ON VAKAVA RIKOS,
      SILLÄ
      Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

Tarkistakaa niin kolminaisuus oppia ei ole edes raamatullinen!

• dsfddfg

Koko aamu on todistettu juuri raamtulla asiaa, mutta et ota tietoa vastaan. Kysy viisaammilta.

• hbyg56df5

Niin, eihän se Jeesuksen antama tieto uskovaisille kelpaa!

• Joh10jakolkaksyheksän

Kolminaisuusopin kieltäjät kieltävät Isän ja Pojan, He kieltävät koko evankeliumin. Heille ei Jumala ole tullut Pelastajaksi koska he eivät hyväksy Jeesusta Kristusta Jumalakseen ja Pelastajakseen. Heidän pelastajansa on joku toinen Jeesus jota Raamattu ei tunne. Tämä toinen Jeesus ei voi pelastaa ketään koska on vain ihminen (jota ei ole olemasskaan).

Vain taivaasta alas tullut Jumalan (Pojan) veri voi pestä pois ihmisen synnit. Tämän tähden on erittäin tärkeää tunnustaa Herra Jeesus Kristus Isästä Jumalasta lähteneeksi Jumalan Pojaksi ja Vapahtajaksi, ainoaksi Herraksi ja Jumalaksi. Jeesus ja Isä ovat yksi Jumala. Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jeesus on Jumalassa. Et voi etkä saa erottaa Isää Pojasta etkä Poikaa Isästä koska He ovat YKSI. Jeesus ilmoitti olevansa Isän kanssa yksi. Joh 10 luku.

• voisinua
        Joh10jakolkaksyheksän kirjoitti:

Kolminaisuusopin kieltäjät kieltävät Isän ja Pojan, He kieltävät koko evankeliumin. Heille ei Jumala ole tullut Pelastajaksi koska he eivät hyväksy Jeesusta Kristusta Jumalakseen ja Pelastajakseen. Heidän pelastajansa on joku toinen Jeesus jota Raamattu ei tunne. Tämä toinen Jeesus ei voi pelastaa ketään koska on vain ihminen (jota ei ole olemasskaan).

Vain taivaasta alas tullut Jumalan (Pojan) veri voi pestä pois ihmisen synnit. Tämän tähden on erittäin tärkeää tunnustaa Herra Jeesus Kristus Isästä Jumalasta lähteneeksi Jumalan Pojaksi ja Vapahtajaksi, ainoaksi Herraksi ja Jumalaksi. Jeesus ja Isä ovat yksi Jumala. Jumala on Jeesuksessa Kristuksessa ja Jeesus on Jumalassa. Et voi etkä saa erottaa Isää Pojasta etkä Poikaa Isästä koska He ovat YKSI. Jeesus ilmoitti olevansa Isän kanssa yksi. Joh 10 luku.

Jeesuksen itsensä mukaan Isä on ainoa tosi Jumala. Etpä kovin korkealle arvosta Jeesuksen opetusta, kun hänen suorat sanansa ohitat noin vain.

• Biblepost

Joh10jakolkaksyheksän, olet valehtelija ja käärme ja eksyttäjä. Sanassa on kirjoitettu: Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi. Olet lisännyt kokonaisen opin Jumalan Sanaan, olet siis valhettelija.
      Kolminaisuusoppi on porttokirkon harhaoppi, eikä Jeesuksen seuraajien pidä ottaa itselleen Sanan vastaista oppia.
      Kolminaisuusopissa Jumalalle määritellään ikään kuin muoto, vaikkei tehdäkään patsasta ja kuvaa: Ottakaa siis itsestänne tarkka vaari-sillä te ette sinä päivänä, jona Herra puhui teille tulen keskeltä Hoorebilla, nähneet hänestä minkäänkaltaista muotoa- ettette menettele kelvottomasti ettekä tee itsellenne jumalankuvaa, ette minkään muotoista patsasta, ette miehen tai naisen kuvaa,

• joh10jakolkaksyheksän

Jes. 12:2 "Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistyslauluni. Hän tuli minulle pelastukseksi."

Apostolien teot:13:47 "Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti.'"" Tarkoittaa Herraa Jeesusta Kristusta.

Tiit 3:4 "Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät," Jumala ja Vapahtaja on Jeesus Kristus.

Luukkaan evankeliumi:1:47 "ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani"
        2:11 "teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa."

Apostolien teot:4:12 "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."" Pelastus on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala laski alas taivaasta Pelastuksen meille Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

• joh10jakolkaksyheksän
        joh10jakolkaksyheksän kirjoitti:

Jes. 12:2 "Katso, Jumala on minun pelastukseni; minä olen turvassa enkä pelkää, sillä Herra, Herra on minun väkevyyteni ja ylistyslauluni. Hän tuli minulle pelastukseksi."

Apostolien teot:13:47 "Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti.'"" Tarkoittaa Herraa Jeesusta Kristusta.

Tiit 3:4 "Mutta kun Jumalan, meidän vapahtajamme, hyvyys ja ihmisrakkaus ilmestyi, pelasti hän meidät," Jumala ja Vapahtaja on Jeesus Kristus.

Luukkaan evankeliumi:1:47 "ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani"
        2:11 "teille on tänä päivänä syntynyt Vapahtaja, joka on Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa."

Apostolien teot:4:12 "Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."" Pelastus on Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Jumala laski alas taivaasta Pelastuksen meille Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa.

>>>> Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi.<<<

Huom Biblepost!!!

Älä sinäkään lisää mitään omia tulkintojasi ja selityksiäsi. Mutta vastaa kysymyksiini:

Mitä tässä edellisessä viestissäni on minun omaa lisäystä? Eikö kaikki ole suoraa lainausta Raamatusta? Mitä siis Sana todistaa Jeesuksesta Kristuksesta kuka ja mikä Hän on? Kun luet vain nuo jakeet ja otat ne sellaisenaan ja uskot ne niin kuin ne on kirjoitettu. Kuka siis Jeesus Kristus on noiden jakeiden ilmoituksen mukaan?

• Biblepost

joh10jakolkaksyheksän, käärme ja valehtelija alkoi jo ihan sihistä. Kirjoitit suoraan Raamatun vastaisesti, kun tunnustaudut kolminaisopin kannattajaksi: "Kolminaisuusopin kieltäjät kieltävät Isän ja Pojan, He kieltävät koko evankeliumin." Et edes tunnustanut omaa valhettasi ja harhaoppiasi.
      Raamatussa ei ole mitään kolminaisuusoppia, vaikka suljet evankeliumin oven Sana mukaan uskovilta. Oppisi on kieroa käärmeen oppia etkä näköjään itse tiedä mitä kirjoitat.

• edellinensihisiä

Jos sinä kiellät Herran Jeesuksen Kristuksen jumaluuden, sinä kiellät koko evankeliumin. Sinun oppisi mukaan Jumala ei tullutkaan pelastamaan syntisiä ihmisiä. Hän siis katselee passiivisena alas taivaalta meitä surkeita ihmisiä eikä ole puuttunut asioihimme mitenkään. Siten Immanuel: "Jumala on kanssamme" Ei olekaan totta eikä Jumala ole kanssamme Jeesuksessa Kristuksessa.

Silloin Jumala ei itse tullut ihmiseksi kuolemaan ristillä ja vuodattamaan oman verensä syntiemme anteeksi antamiseksi. Silloin meillä ei ole pyhää Jumalan (Pojan) verta joka vain ja ainoastaan voi pestä sinut ja minut puhtaaksi synnistä.

Ymmärrä että minkään uhrieläimen veri ei voinut eikä voi poistaa syntejämme (Hebr 10:4,11). Minkään eläimen uhraaminen, eläinuhri, ei voinut tehdä uhraajaa täydelliseksi omassatunnossaan (Hebr 9:9). Mikään eläinuhri ei saanut aikaan iankaikkista lunastusta. Siihen tarvittiin parempi uhri. Kukaan ihminenkään ei kelvannut sijaisuhriksi koska kaikki ihmiset ovat syntisiä ja tarvitsevat itse Pelastajaa. Jumala on ainoa Pelastaja ja ainoa joka voi meidät pelastaa.

Jumala tahtoi pelastaa syntisen ihmisen TÄYDELLISESTI. Jumala tahtoi saada aikaan täydellisen lunastuksen ja täydellisen anteeksiantamisen. Sen Jeesus teki täydellisesti kun Hän tuli ihmiseksi, otti ihmisen muodon. Hän tuli tekemään Jumalan tahdon ja uhrasi itsensä viattomana Jumalalle. Ja tämän tahdon perusteella meidät uskovat on pyhitetty Jeesuksen Kristuksen ruumiin urhilla kertakaikkisesti (Hebr 10:10).

Sijaisuhriksi ja Pelastajaksi tarvittiin siis taivaasta alas ihmiseksi ihmisen lihaan tullut Jumala Kaikkivaltias (Joh 1:1,14). Hänen verensä on puhdas synnistä ja se on pyhä Jumalan veri (Apt 20:28). Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä (1 Joh 1:7-9) uskon kautta tähän Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen (Apt 15:8-9, 16:31, 26:12-18). Jeesuksen uhri sai aikaan ikuisen lunastuksen saatanan ja kuoleman vallasta (Hebr 9:11-14, 10:9-18).

>>>joh10jakolkaksyheksän, käärme ja valehtelija alkoi jo ihan sihistä.<<<

Tällaista se "käärme" nyt tällä kertaa sihisi. Kerro missä muualla käärme julistaa tätä evankeliumia.

• vastaavatlunnaat
        edellinensihisiä kirjoitti:

Jos sinä kiellät Herran Jeesuksen Kristuksen jumaluuden, sinä kiellät koko evankeliumin. Sinun oppisi mukaan Jumala ei tullutkaan pelastamaan syntisiä ihmisiä. Hän siis katselee passiivisena alas taivaalta meitä surkeita ihmisiä eikä ole puuttunut asioihimme mitenkään. Siten Immanuel: "Jumala on kanssamme" Ei olekaan totta eikä Jumala ole kanssamme Jeesuksessa Kristuksessa.

Silloin Jumala ei itse tullut ihmiseksi kuolemaan ristillä ja vuodattamaan oman verensä syntiemme anteeksi antamiseksi. Silloin meillä ei ole pyhää Jumalan (Pojan) verta joka vain ja ainoastaan voi pestä sinut ja minut puhtaaksi synnistä.

Ymmärrä että minkään uhrieläimen veri ei voinut eikä voi poistaa syntejämme (Hebr 10:4,11). Minkään eläimen uhraaminen, eläinuhri, ei voinut tehdä uhraajaa täydelliseksi omassatunnossaan (Hebr 9:9). Mikään eläinuhri ei saanut aikaan iankaikkista lunastusta. Siihen tarvittiin parempi uhri. Kukaan ihminenkään ei kelvannut sijaisuhriksi koska kaikki ihmiset ovat syntisiä ja tarvitsevat itse Pelastajaa. Jumala on ainoa Pelastaja ja ainoa joka voi meidät pelastaa.

Jumala tahtoi pelastaa syntisen ihmisen TÄYDELLISESTI. Jumala tahtoi saada aikaan täydellisen lunastuksen ja täydellisen anteeksiantamisen. Sen Jeesus teki täydellisesti kun Hän tuli ihmiseksi, otti ihmisen muodon. Hän tuli tekemään Jumalan tahdon ja uhrasi itsensä viattomana Jumalalle. Ja tämän tahdon perusteella meidät uskovat on pyhitetty Jeesuksen Kristuksen ruumiin urhilla kertakaikkisesti (Hebr 10:10).

Sijaisuhriksi ja Pelastajaksi tarvittiin siis taivaasta alas ihmiseksi ihmisen lihaan tullut Jumala Kaikkivaltias (Joh 1:1,14). Hänen verensä on puhdas synnistä ja se on pyhä Jumalan veri (Apt 20:28). Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä (1 Joh 1:7-9) uskon kautta tähän Vapahtajaan Jeesukseen Kristukseen (Apt 15:8-9, 16:31, 26:12-18). Jeesuksen uhri sai aikaan ikuisen lunastuksen saatanan ja kuoleman vallasta (Hebr 9:11-14, 10:9-18).

>>>joh10jakolkaksyheksän, käärme ja valehtelija alkoi jo ihan sihistä.<<<

Tällaista se "käärme" nyt tällä kertaa sihisi. Kerro missä muualla käärme julistaa tätä evankeliumia.

"Kukaan ihminenkään ei kelvannut sijaisuhriksi koska kaikki ihmiset ovat syntisiä ja tarvitsevat itse Pelastajaa. Jumala on ainoa Pelastaja ja ainoa joka voi meidät pelastaa. "

Lunastajaksi tarvittiin täydellinen ihminen, kuten Jehovan todistajat opettavat.

• JumalaPelastaa
        vastaavatlunnaat kirjoitti:

"Kukaan ihminenkään ei kelvannut sijaisuhriksi koska kaikki ihmiset ovat syntisiä ja tarvitsevat itse Pelastajaa. Jumala on ainoa Pelastaja ja ainoa joka voi meidät pelastaa. "

Lunastajaksi tarvittiin täydellinen ihminen, kuten Jehovan todistajat opettavat.

Eivätkö Jehovan Todistajat tarvitsekaan Jumalaa Pelastajakseen? Kuinka heille silloin käy koska Jumala on ainoa Pelastaja eikä Hän tiedä ketään toista pelastajaa Jes 43:11

• Biblepost

edellinensihisiä sepustelet ihan omiasi ihan omiasi,
      Minä en ainakaan ole kieltänyt Jeesusta ja uskon kaiken mitä on kirjoitettu Laissa ja profeetoissa.
      Sinulla taitaa päässäsi viirata, kun keksin omia syytöksiä. Vaihdot sitten nikkisikin.
      Voit vaikka tarkistaa, mitä olen kirjoittanut. Olen vakaasti tunnustanut uskoni Jeesukseen.
      Mutta en usko porttokirkon oppeihin.

• KerroUhrisi

Kerro mikä uhri tekee sinut täydelliseksi. Minä olen edellä kertonut mikä uhri tekee minut täydelliseksi ja pelastaa. Kerro sinäki mihin uhriin sinä uskot.

Riittääkö sinulle pelkkä eläinuhri? Tarvitsetko arvokkaamman uhrin? Kuinka arvokkaan uhrin tarvitset pelastuaksesi ja saadaksesi synnit anteeksi? Kuinka arvokkaan uhrin Jumala antoi sinun edestäsi. Mitä Raamattu kertoo asiasta? Kerro!

Oliko Jumalan antama uhri tavallinen ihminen?
        Oliko hän enkeli vai profeetta? Oliko hän Joosefin poika?
        Vai oliko Hän Jumalan Poika? Jos Hän oli Jumalan Poika,

miksi Jumalan Pojan veri puhdistaa kaikesta synnistä?
        Miksi kenenkään muun ihmisen veri ei voi puhdistaa synnistä?
        Kuka on Jumalan Poika lihassa? Kuka Hän oli ennen lihaksi tulemistaan?
        Hän kun oli olemassa ennen kuin Aabraham oli edes syntynyt.
        Kuka Hän oli koska Hän oli enkelten yläpuolella Hebr 1. luvun Sanan mukaan.
        Kuka on enkelten yläpuolella? Ketä kaikki enkelit kumartavat? Ihmistäkö?
        Kerro koska tiedät.

• etellinenpuhuja

>>>Olen vakaasti tunnustanut uskoni Jeesukseen. <<<

Tämä tunnustuksesi ei sano yhtään mitään. Jotkut uskovat Joosefin poikaan ja jotkut Jumalan Poikaan Jumalasta erillisenä olentona vastoin Jeesuksen Kristuksen omaa Sanaa Joh 10:30 jakeessa. Toiset taas uskovat enkelijeesukseen. Toiset taas Herraan Jeesukseen Kristukseen joka on Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

Kuka näistä jeesuksista on se Jeesus johon sinä uskot? Tai jos ei kukaan, kerro kuka on Jeesus jonka käsivarsille uskot henkesi ja sielusi pelastuksen.

• lkjmn98
        etellinenpuhuja kirjoitti:

>>>Olen vakaasti tunnustanut uskoni Jeesukseen. <<<

Tämä tunnustuksesi ei sano yhtään mitään. Jotkut uskovat Joosefin poikaan ja jotkut Jumalan Poikaan Jumalasta erillisenä olentona vastoin Jeesuksen Kristuksen omaa Sanaa Joh 10:30 jakeessa. Toiset taas uskovat enkelijeesukseen. Toiset taas Herraan Jeesukseen Kristukseen joka on Jumala Kaikkivaltias, ilmoitettu ja ilmestynyt lihassa.

Kuka näistä jeesuksista on se Jeesus johon sinä uskot? Tai jos ei kukaan, kerro kuka on Jeesus jonka käsivarsille uskot henkesi ja sielusi pelastuksen.

Raamattu kehottaa meitä uskovia olemaan aina valmis vastaamaan kun meiltä kysytään pelastuksemme perusasiaa

1.Pietarin kirje:3:15 "vaan pyhittäkää Herra Kristus sydämissänne ja olkaa aina valmiit vastaamaan jokaiselle, joka teiltä kysyy sen toivon perustusta, joka teissä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla,"

• Vai uskot kaiken mitä on kirjoitettu laissa ja profeetoissa! Paitsi että sinun mukaasi laki ja profeetat on kumottu! Syytät minua käärmeeksi kun vietän sapattia, mutta itse kiellät kolminaisuuden! Kuka nyt on käärme ja valehtelija?!?

• Biblepost

Kristitty.net , SINÄ OLET KÄÄRME JA PAHAN PIMEYDEN PALVELIJA JA KIUSAAJA. Valehtelet, et ole viettänyt sapattia, vaan toimittanut sapattina arkiaskareita, ihan samoja, joita monet tekevät työkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      18
      2582
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      208
      1919
    3. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      59
      1619
    4. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1531
    5. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1446
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      199
      1296
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1226
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1115
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1025
    10. Rääkyvä nainen

Varokaa perintö metsiään varjelevaa puolialastonta Etelän naista,häätää huutaen autoilijoita ja marjastajia pois yleisil
      Kuhmo
      13
      897
    Aihe