wikipedia ja kristityt

faktoilla_asiaan

Hiukan miettimistä wipipedian ja kristittyjen antamista vääristä opeista koululaisillekkin.
On ilmeistä, että wikipedia antaa kristittyjen hallita sivustujaan tahtomallaan tavalla olivatpa ne faktaa tai eivät. Wikipedian kristittyjen opeissa esiintyy jatkustasi ilmeisesti kaikissa asiaoissa kristityt kristillisinä vaikka eivät ole kristillisiä.
Tässä pieni näyttö...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Teologia
"Albert Suuri, kristillisten teologien suojeluspyhimys.
Varhaiskristillisenä aikana teologia ymmärrettiin antiikin perintönä opiksi Jumalasta ja tämän ominaisuuksista. Kristinuskossa keskeinen osa oli tällöin oppi Jumalan olemuksesta ja kolminaisuusopin mukaisista persoonista.[3] Alkukirkon aikana teologiaa ei pidetty yleensä tieteenä, vaan osana uskonnon harjoitusta.[10]
Varhaiskristilliset kirjoittajat ovat kuitenkin käyttäneet termiä myös useissa hieman erilaisissa merkityksissä. Kreikkalaisessa perinteessä theologia on tarkoittanut usein Jumalaa koskevaa puhetta. Tämä erotetaan ekonomiasta, joka on Jumalan pelastustekoja koskevaa puhetta. Esimerkkinä tästä on Gregorios Nyssalaisen ajattelu.[11]"

Muutamia kommetteja valheellisuuksiin...
"Varhaiskristillisenä" Siis Paavalin aikana kristityt vainosi ja tapatti KRTISTILLISiä.
Miksi asiasta ei voi kirkjoittaa kuten totuus on, esimekiksi näin:
#Varhaiskristittyjen#

"..oppi Jumalan olemuksesta ja kolminaisuusopin mukaisista persoonista."
Tuossa ole kristillisestä opista kysymys vaan kristittyjen opeista.
Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

jne

Kristillisten vainoamisia ja tapattamisia ja tappamisia taapahtuneina totuuksina yllä olevien tietojen mukaan katsotaan rehellisesti, niin kristittyjen aloittamat kristillisten vainot olisivat muka kristillisten itsensä vainoamisia ja niihän ei ole!

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
HUOM!
Paavali ei ollut kristillinen vaan yksi rikollisden kristinuskon perustaja ja kristitty. Hänen tuella ja opeilla käynnistyi ristiretket eli nk. miekka sivistyksen rikollisuus. Ja jos wikipediakin väittää sivustoillaan rikollisten kristittyjen olevan kristillisiä, niin kuin kristitytkin tekevät, niin se on samaa kuin JEESUSTA JA HÄNTA SEURANNEITA KRISTILLISIÄ OSOITETTAISIIN kristittyjen rikollisuuksiin syyllisiksi.

1.Korinttolaiskirje:
15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

"meitä kristittyjä on aina vainottu..."
totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla< suomessakin.

2 Korinttolaiskirje 12:
7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen luterilaisuuksineen jne on kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

Jos tämä kristittyjen rikollisuus on niin tärkeää rikollisten kouluttamiseksi, NIIN MIHIN JA KUKA NÄITÄ VÄÄRIÄ TIETOJA LASTEN JA NUORTENKIN KOULUTUKSEEN TARVITSEVAT?
Meille on lapsesta asti kotona ja kouluissakin opetettu olemaan rehellisiä MUTTA MITÄ ARVOA KANSALSTEN REHELLISYYDELLÄ ON KUN RIKOLLISUUDEN SALLITAAN EPÄREHELLISESTI KOULUTTAA VALHEELLISIA TIETOJA JOPA WIKIPEDIAN TUELLA KÄYTTÄÄ?

Kristittyjen rikollisuuden jatkomielisyydestä ja valehtelejana yksi pirullisin on omavanhurskaus opin (rippi) lisäksi "lapsikaste" rikollisuus josta kirkko ja papisto ei ole vastuuta rikoksina vaan asettavat kierosti sen lasten vanhemmille rikoksiksi, mm näin valehtelemalla:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
#Hei Mirka,
Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
t. Maarit-pappi"#
Tuossa papin tekstissä on neljä törkeää valetta lasten vanhempien eksyttämiseksi rikollisiksi omien lastensa kastattajiksi eksytyksen muodossa "taivaan Isän" nimeen.

20

298

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • faktoilla_asiaan

      Palatakseni lasten ja nuorten usein käyttämään wikipediaan niin suosittelen järkeviä lasten vanhempia sekä kouluissa opettajina olevia tutkimaan wikipediaa tarkemmin ja opettaan lapsia varomaan wikipediaa epärehellisyyksineen.
      Tästä linkistä löydät kalakuviosta väärennetyn opin:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinusko#Historia
      Kuten yllä olleesta kristityn Paavalin tekstistä selviää, niin kristityt vainosivat ja tappoivat sekä tapattavia JEESUKSEN SEURAAJIA, KRISTILLISIÄ ja vainojen aikana KRISTILLISET käyttivät kalakuviota eikä vainoajat, siis kristityt.

      Verratkaa wikipedian kristittyjen kaste oppia Jeesuksen antamaan oppiin:

      wipipediossa oleva kristittyjen oppi:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste

      Jeesuksen antama oppi:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."
      Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

      Mistään kohtaan raamattua ette VIELÄ löydä tietoa, että lapsia pitäs kastaa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi sylivauvanakaan!
      Jeesus siunasi lapsia ja toisin lapsia kohteleville samassa tilaisuudessa antoi myllynkivien käyttöohjeet opiksi.

      Kun kristityille ei kelpaa tunnustaa lapsiakin kouluttaessa, että ovat kristittyjä eikä kristillisiä, niin kyseessä on syyttömistä lapsista mieleltään sairaiksi ja jakomieliksi valhellaan lapsien aivopesusta suomen valtion kirkon aivopesu ammattilaisten toimesta.
      ONKO SE JÄRKEÄÄ KANSALAISTEN TERVEYTTÄKÄÄN AJATELLEN?

      Siis;
      wikipediaa kristityt käyttävät sopimattomasti ihmiskunnan kouluttamiseksi vääriä tietoja antamalla ja samalla wikipedia osoittaa olevansa arvoton tiedonlähde faktojen suhteen.


      Todistus esimerkkejä siitä, ettei kristitty ole kristillinen; kristittyjen omilla opeilla
      ja
      uskontunnustuksen ev.l. omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneelle, tapattaneelle, raiskanneelle jne rikollisuuden herra jumalalle antaneet EIVÄT OLE KRISTILLISIÄ vaan rikollisuuden kristittyjä. Ei Jumala ja Jeesus ole rikollisuuden herra vaan kristityt Jumalaaa ja Jeesusta pilkaten tekevät ja teettävät rikoksia Jumalan ja Jeesuksen Nimissä.
      uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      HUOM!
      Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
      "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

      Ette löydä Jeesuksen evankeliumeista tietoa, ETTÄ KRISTILLISEN PITÄÄ OLLA USKONTUNNUSTUKSEN ANTANUT kristitty tai edes että olla sen kaltainen. Jeesus kieltää uskomisen joten ateistien oppia kristityt edustavat esiintymällä Jumalaa ja Jeesusta palvelevina kristillisinä;
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan:
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko."

    • faktoilla_asiaan

      Kristittyjen usko, on vanhaa perintöä siitä, että vielä 1700-luvulle kuninkaat ja hallitsijat olivat jumalia.
      Ja
      papisto on vanhaa perintöä sadetanssijoista, pappamiehistä jne faaraoillakin oli ylipappinsa joista vuosisatojen kuluessa kehittyi nykyinen aivopesu ammattilaisuus rikollisuuden käyttöön, hekin uskontunnustuksen kaltaisia ja herra jumalien ehdoilla pappislupauksen antaneiden ehdoilla toimivia kristittyjen yli 3500 lahkoissa maailmassa, eri tavalla jakomielisinä ihmiskuntaa tarpeettomasti rasittavilla opeilla vaikka heillä on yhteinen käsikirja, Jumalan ja Jeesuksen Nimeen väärennetty raamattu ja se vähänen mitä siinä on Jeesuksen evankeliumia väärentämättömänä niin ev.l. pappislupauksen antanut pappi ei saa sitä saarnata tai opettaa vaan hänen tulee pysyä tässä lupauksessaan...:
      "Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa."
      Papiston "tahdon" osoituksia ei juuri kristittyjen oma historia luterilaisittainkaan tue:
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)
      Yleismaailmallisesti tilanne on vielä pahempia mitä tulee kristittyjen rikollisuuteen. Kristityjen kirkko suojee mm pedofiili pappejaan ja uskovaisiaan omavanhurskaus oppillakin jota kutsuvat "rippi" ja siitä on myös salarippi muoto käytössä. Rippi ai ole Jumalan tai Jeesuksen asettama vaan se on rikollisuuden oma oppi.

      Jos, yksikään näistä esille otetuista todisteista siitä, että kristitty ei ole kristillinen ei paremmilla Laillisilla ja Jumalan ja Jeesuksen ilmoituksien mukaisesti muutu toiseksi muuten kuin uskomalla, NIIN kristitty EI OLE KRISTILLINEN eikä Jumala ja Jeesuksen palvelija vaan Heidän Nimissä herraa ja sen herra jumalia palvelemaan eksytetty rikollisuuden kristitty uskovainen.

      Omalla, yli 2000 vuoden historiallaan kristityt ovat opeillaan ja ennen kaikkea rikollisilla teoillaan varmuudella todistaneet olevansa niin ihmiskuntaa lapsineen kuin Jumalaa ja Jeesusta vihaavia joiden olemassa oleminen on koko maailmaa kattavana rikollisuuden kuten muidenkin sen kaltaisten uskonollisten uskontojen kera ihmiskuntaan kuulumattomia järjettömyyksiä ja kaiken pahitteeksi vielä oikeudettu verottamaan olemassa olemisestaan jotta kehitysmaissakin noitarovioilla vielä 2000-luvulla tapetaan kristittyjen lähimmäisen rakkautta osoittaen.

      Siis; kristittyt kouluttaa / aivopesee jäseniään uskomaan vaikka Jeesus on uskomisen kieltänyt! Kyllä uskontunnustuksen kaltaisen tulisi noin selvä asia huomata vääräksi. Ei selvä vale ja väärä todistus muutu totuudeksi valehtelemalla terve järkisille.
      MUTTA
      kristitty uskovainen, eksytettynä, ei todellisuudessa ole syyllinen vaan se/he jotka sairaiksi mieleltään aivopesee alaikäisiä lapsiakin. Mutta kristitty, joka herää näkemään mihin on tahtomattaan joutunut, on jälkeläistensa ja kanssa ihmisten vuoksi tavallaan velvoitettu olemaan rehellinen ja korjaamaan tilanne ihmisyydelle tärkeään rikollisuudesta vapaaseen elämiseen sovussa itsekkin sielunsa kanssa.

      Tämänkin selvyyden poistaminen todistaa vain sitä, että totuutta vastaan ei voi taistella muuten kuin poistamalla näyttöineen tämäkin kirjoitus, se on ylennsä rikollisuuden heikkous, että sitä ei muuten voi puolustaa kuin rikollisesti.
      Mutta siitä huolimatta kristitty ei ole eikä tule KRISTILLISEKSI vaikka wikipediaakin käyttävät hyväkseen väärän totuuden ja ristiriitaisuuttansa osoittavina.

    • ygtf5ee

      Lapsia kouluissa opettavien opettajien tulisi ottaa huomioon wikipedian käytön aiheuttamat vaarat sillä siellä on muistakin, kuin uskon asioista väärää tietoa.

      • Käykää toki oikaisemassa virheelliset tiedot, että ne korjaantuvat. T: aktiivi-wikipedisti


      • cvjdjew
        Tipale kirjoitti:

        Käykää toki oikaisemassa virheelliset tiedot, että ne korjaantuvat. T: aktiivi-wikipedisti

        Ei auta, kokeiltu on!
        Uskovaiset käy poistamassa vaikka asian laittaa esiin Jeesuksen evankeliumin faktojen valossa. Mm kaste ja lapsikaste sekä ehtoollinen vaikuttaa olevan arka paikka sillä molemmat ovat väärennetyssäkin raamatussa faktoina eikä uskomuksina tai tulkintoina.


      • kmjnrne
        Tipale kirjoitti:

        Käykää toki oikaisemassa virheelliset tiedot, että ne korjaantuvat. T: aktiivi-wikipedisti

        Silloinhan kristittyjen raamattukin pitäs uusiksi kirjoittaa!
        Raamatun ristiriitaisuus antaa aihetta uskovaisten mielenterveyden syylliseksi asettamiseen sillä niin ristiriitainen se "herra jumalia" palvelevien käsikirja on. Tutkikaa...:
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html


    • Wikipediassa käytetään yleisesti käytössä olevia termejä. En ole kenenkään muun kuin sinun keksineen "kristillisten" olevan eri asia kuin "kristittyjen".

      • siis "en ole KUULLUT kenenkään muun"


      • jygftf5s4

        kaksi eri ryhmää ovat! Olet ilmeisesti uskontunnustuksen kaltaisesti ajatteleva.

        Paavali sen aikaiseten hallitsijan kanssa ylipappeineen perusti kristinuskon, sinunkin edustaman wipipedien mukaan:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

        Paavalin tekstit ovat hänen oppikunnan väärentämiä joten tuon asian suhteen wipipedia on oikeassa.
        --
        Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
        Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
        Ilm. 2:1-29
        Pergamos
        Tyatira
        Sardes
        Smyrna
        Filadelfia
        Efeso
        Laodikea
        ----------
        HUOM!
        Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
        ----------

        Joten "sinun keksimä" on pahasti sanottu ilmeisesti asiaa tuntemattomalta.

        ------------------------------

        Kristillisten ja kristittyjen eroja ymmärtämättömät, saa aikaan järkevissä; asiaa ymmärtäville että Jeesus oppeineen on syyllinen rikollisen kristinuskon tekemiin ja teettämiin rikoksiin ja niin ei ole joten tiedät jos ymmärrät mihin kuulut.

        kristityjen rikollisuudesta alkoivat esimerkiksi ristiretket ja noitavainot.
        Sinun ymmärryksen mukaan niin ei ole vaikka raamatusta löytyy rikollisuuden alkamiset tiedot.
        mutta
        et ole ainoa ymmärtämätön, niin ovat useimmat papitkin, aivopestyinä. Olen keskustellut muutamien pappien kanssa ja heistä osa lopettivat papin työn, omantunto sai aikaan muutoksen.

        Mutta usko sinä vaan, se on Lailla suojattu oikeus vaikka Jeesus onkin sen raamatunkin mukaan kieltänyt.


      • lkgfd
        Tipale kirjoitti:

        siis "en ole KUULLUT kenenkään muun"

        Tutki silloin tietoja tarkemmin ja opettele katsomaan niitä neutraalisti. Jos on jo ennäkkoon oma asenne ja ymmärtämättömyys niin aivopestyä on vaikea saada järjeväksi.


    • Wikipediassa käytetään yleisesti käytössä olevia termejä. En ole kenenkään muun kuin sinun keksineen "kristillisten" olevan eri asia kuin "kristittyjen".

      • fvr4rt41

        Siis tietoisesti rikollisen kristinuskon asialla olevien taktiikkaa.
        Mahtavaa!
        Laitoin esiin näyttöä raamattuun viitaten, kumoa ne raamatun Jeesuksen evankeliumien tietoja käyttäen tai syö sanas!

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Älä unohda, ettei Jeesus käskenyt omiensa opettaa paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuden oppeja vaan...
        Matt. 28:20 "opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."


      • jfgjej3
        fvr4rt41 kirjoitti:

        Siis tietoisesti rikollisen kristinuskon asialla olevien taktiikkaa.
        Mahtavaa!
        Laitoin esiin näyttöä raamattuun viitaten, kumoa ne raamatun Jeesuksen evankeliumien tietoja käyttäen tai syö sanas!

        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."
        Jäljellä olevaa Jumalan ja Jeesuksen Oman Sanan tietoa (osittain väärennettynä) löydät raamatun UT:n:
        -Matteuksen evankeliumista
        -Markuksen evankeliumista
        -Luukkaan evankeliumista
        -Johanneksen evankeliumista

        Älä unohda, ettei Jeesus käskenyt omiensa opettaa paavalilais-luterilaisuuden rikollisuuden oppeja vaan...
        Matt. 28:20 "opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        Siis, kun Jeesus ilmoitti näin...:
        Matt. 28:20 "opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        ....ja näin...:
        Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:
        16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille."

        ...niin KETÄ PALVELEVAN teksttejä tarvitaan raamattuun jonka väitetään olevan Jumalan Sanaa?
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
        "Paavalin kirjeistä kuutta pidetään Paavalin koulukunnan kirjallisuutena. Suurin yksimielisyys vallitsee neljästä kirjeestä:[2]"

        Palveleeko kristityt Paavalia jumalana?
        Tai palveleeko kristityt Paavalin todellista herraa jumalana?
        -
        2 Korinttolaiskirje 12:
        7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
        8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."
        -
        Paavali ei raamatun mukaan tuosta herrasta eroa saanut joten Paavali on tuon tieton mukaan edelleen saatanaa herranaan oppeineen palveleva rikollinen kuten hän itse ilmoitti...:
        1.Korinttolaiskirje:
        15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
        kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin, sen jälkeen kun olivat kiristäneet Pietarilta Jeesuksen antamia oppeja...
        ja
        Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.
        Joten
        Selvyydeksi jää, että
        kristitty ei ole kristillinen vaan kristitty ja ne ovat kaden eri opin ja ryhmän muodossa.
        Ellei
        niin olisi, niin Jumalasta ja Jeesuksesta kristityt tekee syylliseksi KAIKKIIN rikollisen kristinuskon rikoksiin, mm satojen miljoonien ihmisten, jopa omien rikollisten seurakuntien seurakuntalaisten tappamisiin.
        Joten
        rikollinen kristitty ei ole Jumalan ja Jeesuksen palveljan vaan Jumalan ja Jeesuksen Nimeen kristittyjen herraa (saatanaa) ja sen herra jumlia (mm aikanaan, 1700 luvulle kuninkaita) palveleva rikolliseksi eksytettyjen uskovaisten yhteisö sillä Jeesus kielsi uskomasta.

        Lisää raamatullisia saatanallisuuksia eksytyksen helpottamiseksi löytyy täältä:
        http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html
        En ole noiden edustaja mutta käytän lähteen asiallisia tietoja jotka ovat jokaisen tarkistettavissa....

        ------------------
        Miksi wikipedia ei kirjoita näistä selvyyksista ja ristiriidoista?
        Joukossa on myös kristittyjen perisynti ja omavanhurskaus oppiakin...

        -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
        -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
        -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat.
        -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
        -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
        -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
        -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
        -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
        -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
        -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
        -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
        -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet. SIIS KYSEESSÄ ON RIKOLLINEN OMAVANHURSKAUS OPPI.
        -armon jakamisen oikeutta ei ole ihmisille annettu eikä rikollisuuden herra jumalille joten siihen selvyyteen se on uskovaistenkin tyydyttävä:
        -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki (risti) Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
        -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
        -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
        -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!
        -Jumala, loi ihmisen kaltaisekseen, Jumala on hetero; Jeesuksen Isä. Kuka loi homot ja kenen kaltaisiksi?

        Tärkeää jatkoa...


    • hgtcvrxr

      jatkoa edelliseen...

      Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

      -------------

      Ja tässä näyttöä rikollisesta "rippi" opista joka ei ole Jumalan tai/ja Jeesuksen asettama...

      Näin opettaa rikollisuus....
      http://www.evl.fi/katekismus/raamatturippi/41.html
      Rippi
      Anteeksiantamuksen sana meille

      Ripissä Jumala antaa meille kaikki syntimme anteeksi. Jumalan käskyjen ja hänen sanansa valossa joudumme myöntämään, että olemme rikkoneet häntä vastaan ajatuksin, sanoin ja teoin. Jumalan rakkaus antaa meille rohkeutta syyllisyytemme tunnustamiseen.

      Voimme tunnustaa syntimme Jumalalle yhteisessä jumalanpalveluksessa, henkilökohtaisessa ripissä tai hiljaisessa rukouksessa. Papille tai toiselle kristitylle voimme ripittäytyä, kun omatunto vaivaa eikä anna rauhaa. Ripin vastaanottaja on sidottu vaikenemaan siitä, mitä henkilökohtaisessa ripissä puhutaan.

      Ripissä kuulemamme anteeksiantamuksen ja lohdutuksen vakuutus kuuluu juuri meille. Synninpäästön sanat ovat varmat, sillä ne ovat Jumalan lupauksen mukaan hänen omia sanojaan. Jumala pyyhkii Kristuksen tähden kaikki syntimme pois. Hänen ehdoton armahduksensa tekee meidät vapaiksi ja antaa meille hyvän omantunnon.

      Minä tunnustin sinulle syntini, en salannut pahoja tekojani. Minä sanoin: ” Tunnustan syntini Herralle.” Sinä annoit anteeksi pahat tekoni, otit pois syntieni taakan. (Ps. 32:5)
      Jeesus puhalsi heitä kohti ja sanoi: ”Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi.” (Joh. 20:22–23)
      -----------------------------------------------------

      JA NÄIN SITÄ RIKOLLISUUDEN OPPIA KÄYTETÄÄN...

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
      "teuta
      8.8.2012 00:24
      Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."

      RIKOLLISTEN OMA RAAMATTUKO?
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9944923
      "teuta
      21.6.2011 18:31
      KIITOS VAAN TARJOUKSESTA , MUTTA SULTAHAN JO LOPPUI
      KOKONAAN TUO PAHNA TUSKA ., KUN TULI KESÄ JA KÄRPÄSET,
      AIVAN OIKEIN OLET KOPIONUT JP :N ASIAN .Mat. 5:43-48
      SE ON JOKAINEN PEFOFIILI SAA SYNTINSÄ ANTEEKSI , JOS
      HÄN KATUU TEKOAAN JA TAHTOO TEHDÄ PARANNUKSEN .
      JA ANOO ANTEEKSI /TEKEE RIPIN."

      RIPPI RIKOLLISUUS LEUHKII ANSIOITUNEENA RIKOLLISTEN SUOJELIJANA:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9817522#comment-57826957
      "teuta
      22.4.2011 22:35
      Ok !se on sillälailla että Es/Lestois on 2tiedossa joista toinen on sen verran vanha että on jo kerinnyt tuomionsa kärsinyt .
      sitten salassa n.7-13,
      VL:n on n.100 joista 30 käsitellään , salassa n.100-400.
      En tiedä mitä varten pitäisi vielä muuta tietää."

      SUOMEN PERUSLAKI KOSKEE MYÖS USKOVAISIA, RIKOLLISIAKIN:
      http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
      Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
      11 § (24.7.1998/563)
      "Rikoksentekijän suojeleminen
      Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

      Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta. "

      ----------------

      Tipale:lle;
      Vieläkö väität, että kyseessä olis minun oppi?
      vai
      joko olet kypsä tunnustamaan, että
      KRISTITYT
      JA
      KRISTILLISET
      OVAT KAKSI ERI SUUNTAA?

      Kristityt jotkaa uskoo
      ja
      Kristilliset jotka eivät usko vaan tietävät!

      vai
      vieläkö asenteillasi asetat wikipedian olevan alaikäisille asiallinen tietolähde?

      JUMALAA JA JEESUSTA PALVELEVAT EIVÄT ANNA USKONTUNNUSTUSTA RIKOLLISUUDEN HERRALLE JA SEN HERRA JUMALILLE.
      Tällaiseksi ei kukaan synny, joten tällaisiksi rikollisuus aivopesee ALAIKÄISIÄ LAPSIA JA NUORIA suomeesakin....
      uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      • dkwkjwq

        Jumala ja Jeesuksen opeissa ja Jeesuksen evankeliumeissa EI OLE AIVOPESU USKONTUNNUSTUSTA!

        Ja lapsista ja nuorista sekä oikeastaan myös aikuiset huomioon ottaen niin...
        JEESUS EI OLE KÄSKENYT KASTAAN KETÄÄ, LAPSIAKAAN;
        LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENIKSI.
        JOTEN
        LAPSIKASTE rikollisuuden tukijana toimiva wikipedia on ihmisyyden vastainen tietolähde:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste
        "Kaste on kristillinen toimitus ja uskon ilmaisu[1], jossa henkilö kastetaan vedellä ja usein samalla liitetään kirkon tai seurakunnan jäseneksi. Vesikasteen teologinen olemus mm. pelastavana, uudestisynnyttävänä tai omantunnon asiana vaihtelee eri kirkkokuntien ja yksilöiden välillä. Oppi vesikasteesta historiassa on ollut yksi kirkkokuntia sekä yksilöitä vahvasti erottava, mutta nykyisin myös yhdistävä asia.

        Uusi testamentti sisältää kristyille kaksi erillistä käsitettä kasteelle, jotka ovat vesikaste ja henkikaste.[2][3] "

        MISTÄ KOHTAA JEESUKSEN EVANKELIUMIA LÄYDÄT TUEN TUOLLAISELLE RIKOLLISUUDELLE? ...jota pappikin edustaa...
        Lapsikaste rikoksista...
        Tässä, papin tekstissä on 4 törkeää valetta, "taivaan isän" nimeen...
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi "

        JOS, SIIS JOS wikipediaa kiinnostas hitusenkaan totuus niin miksi se kieroilee?
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
        "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."

        HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."

        "KASTE" SANA ON VÄÄRIN KÄÄNNETTY TAHALLISESTI JA RIKOLLISUUDEN EDUSKSI!
        Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
        Johanneksen evankeliumi:
        13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
        13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
        13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."
        MIETI TARKAAN SITÄ SELVYYTTÄ, ETTÄ
        JOS RIKOLLISUUDELLA EI OLISI OLLUT NK. PAKKOLAPSIKASTETTA, NIIN MILLOINKAHAN RIKOLLISUUDEN OLEMASSA OLO OLISI PÄÄTTYNYT JA KUINKA MONTA IHMISTÄ, LASTAKIN OLISI OLISI SUOMESSAKIN PELASTUNUT RIKOLLISUUDEN UHRINA OLEMISELTA?
        Lainattua tekstiä:
        "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

        Jos wikipedian palveluksessa olisi ihmisyyttä omaavia eikä vain rikollisuuden asialla olevia, ilmeisesti rikollisuuden uskontunnustuksen kaltaisia, niin pitäsivät edes JONKIN ASTEISTA NEUTRAALISUUTTA YLLÄ mutta eihän se rikollisuuden uskovaisille kelpaa!

        KRISTILLINEN ei ole tällainen, Jeesus on kristillinen eikä aivopese tällaisiksi lapsiakaan...:
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

        Kristittyjen, aivopestyille papeille, Jeesus on oppia antanut mutta eihän se aivopestyille kelpaa...
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion"
        ...mutta kelpaapa Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimi rikollisuudelle "kilveksi" toimiessaan ihmiskunnan vihollisena....

        Viellä 1700-luvun alkuun kristityt palveli kuninkaitaan jumalina, se tieto tulee esiin mm luder/lutherin antamasta käskystä:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        Eikä näillä miekka sivistyksen herra jumalilla ole koskaan ollut suomen perustuslain antaman uskovautta koskevan Lain rikkomis oikeutta.

        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/16.html
        'Järjelle ymmärrettävällä tavalla on mahdotonta selittää, miten Jumala tuli ihmiseksi.'

        luder/lutherikaan ei ole maailman kaikkeuden luonut vaan rikollisuuden herra jumala...

        Järkiitykää...


    • grg32g4g

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Jumala
      "Jumalakäsitykset

      Teismi eli jumalausko on käsitys, jonka mukaan on olemassa persoonallinen, vaikuttava Jumala tai jumalia. Polyteismi eli monijumalaisuus on käsitys, jonka mukaan jumalia on useita. Monoteismiin eli yksijumalaisuuden mukaan on vain yksi Jumala. Deismi on käsitys, jonka mukaan Jumala ei kaikkeuden luotuaan ole puuttunut sen kehitykseen tai käsitys jonka mukaan Jumala on kaiken alkusyy. Panteismi eli kaikkijumalaisuus samastaa Jumalan kaikkeuden kanssa.[2]

      Sana ateismi viittaa näkemyksiin, joiden mukaan Jumalaa tai jumalia ei ole olemassa tai käsityksiin, joista puuttuu käsitys jonkin jumalan olemassaolosta tai siihen, ettei katso Jumalan olemassaolon puolesta olevan vakuuttavaa näyttöä. Ateismi jaetaan toisinaan negatiiviseksi ja positiiviseksi ateismiksi, joista ensimmäinen katsoo, ettei ole olemassa mitään vakuuttavaa evidenssiä Jumalan olemassaolon puolesta, missä jälkimmäisen mukaan on olemassa evidenssiä Jumalan olemassaolon olettamusta vastaan.[3] Agnostisismiksi kutsutaan näkemyksiä, joiden kannattajat ovat tavalla tai toisella tiedollisesti epävarmoja sen suhteen, onko Jumala olemassa vai;[4].

      Kirkon tutkimuskeskuksen vuonna 2011 teettämän tutkimuksen mukaan suomalaisista 27 % uskoi kristinuskon Jumalaan. 23 % suomalaisista uskoi Jumalaan jotenkin muuten kuin luterilainen kirkko opettaa. 17 % oli uskostaan epävarmoja ja 7 % epäili Jumalan olemassaoloa. 21 % ei uskonut Jumalan olemassaoloon.[5] Usko jumalaan vähenee mitä nuoremmista sukupolvista on kyse. 15–29-vuotiaiden sukupolvesta kristinuskon jumalaan uskoi enää 15 prosenttia ja 34 prosenttia ei usko jumalaan ollenkaan.[6]"

      Se, että kristityillä on monia jumalia ja että luder/lutheri kieltää palvelemasta muita (kuin häntä) jumalia todistaa enemmän kuin mitä kehtaan ottaa esiin.
      Tavallisille, järkeville (ei uskontunnustuksen kaltaisille) riittää tieto ja ymmärrys siitä, ettei yksikään kristinuskonkaan jumalista, ole maailman kaikkeitta luonut.
      Joten silläkin selvyydellä, toisistaan erottuu herra jumalia palvelevat kristityt Jumalan ja Jeesuksen kristillisistä sillä erollakin, että aidot kristilliset tietää maailman kaikkeudesta enemmän kuin uskova kristitty vaikka tieteen puolella onkin monia kristittyjä. Syy siihen ollenee se, että kristittyllä ei ole Pyhän Hengen tukea Jumalasta, Jeesuksesta ja Pyhästä Hengestä uskontunnustuksessaan eksytettyinä luopujina:
      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'
      saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'
      Kun tuon aivopesu opin sisällän tehon ja tarkoituksen ymmärtää ja vertaa sitä Jeesuksen antamaan tietoon niin mitään rikollisuuden kolmaisuus oppia ei ole..
      Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:
      10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."
      Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!
      Luopumalla HEISTÄ yhdestä, luopuu HEISTÄ!

      HUOM!
      Pilkkaamalla HEISTÄ yhtä, PILKKAA HEITÄ:
      Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaa;
      3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

      Ja kuten taas huomaamme, niin wikipedia on edelleen opeissaan kristittyjen asialla eivätkä ymmärrä eroa kristittyjen ja kristillisten suhteen ja sitä ymmärtämättömyyttään käyttää kristittyjen edustajaksi taipuneena epäluotettavana tiedon antajana avustajineen. Idea wikipedian suhteen on hyvä, mutta toteudus on kauhistuttavan väärä ja ehkä juuri sen vuoksi rahoittajista on puutetta.... vaikka onhan kirkoilla rahaa!

    • kbkrk3

      Väärää tietoa, Jumalan ja Jeesuksen Nimeen antamiset ovat Jumalan ja Jeesuksen pillkaamista!
      -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
      -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
      -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat.
      -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
      -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
      -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
      -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan: 15:15-17
      -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
      -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
      -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
      -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
      -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet. SIIS KYSEESSÄ ON RIKOLLINEN OMAVANHURSKAUS OPPI.
      -armon jakamisen oikeutta ei ole ihmisille annettu eikä rikollisuuden herra jumalille joten siihen selvyyteen se on uskovaistenkin tyydyttävä:
      -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki (risti) Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
      -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
      -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
      -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!
      -Jumala, loi ihmisen kaltaisekseen, Jumala on hetero; Jeesuksen Isä. Kuka loi homot ja kenen kaltaisiksi?

    • bgvdfxszwa

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Katekismus
      "Katekismus on kristillisen opin tiivistelmä."

      Tuo, wikipedian antqama tieto on väärää tietoa. Ilmeisesti kristittyjen kirkkojen oppia pitää puolustaa valehtelmalla.

      Asiaan....

      Tuo on wipipedian antama väärä tieto lukijoilleen-
      Vaikuttaa siltä, ettei kirkon/kirkkojen antamia vääriä tietoja älytä wikipediasta poistaa vaan niitä levitetään totuuksina koululaisiakin eksyttävinä tietoina.

      Siis; kristityt EIVÄT OLE KRISTILLISIÄ!
      Kristityillä, on apostolit:
      Jeesuksella EI OLE pakanoiden paavalin apostoleita vaan opetuslapsia!
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen. Kristitty on ikuisesti Jumalasta ja ihmisyydestä luopunut järjetön, ymmärtämätön syntinen perisyntinen paimentensa eksyttämä lammas/pässi raiskattuine karitsoineen ja pakanojen apostoleineen.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
      "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."

      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      Eikä Jeesusta KRISTILLISET Jeesuksen seuraajat tappaneet.

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.
      ----

      Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.
      Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ----------
      HUOM!
      Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.
      ----------

      Siis, kristityillä ei ole Jeesuksen opetuslapsia vaan paavalilais-luterilaisuuden apostoleita!
      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201705152200138929_ul.shtml

      Luulisi wikipediassa olevan sen verran järkeviä että osaisivat erottaa toisistaan kristittyjen Paavalin pareustamien seurakuntalaisten opit JEESUSTA SEURANNEIDEN KRISTILLISTEN OPEISTA. ....tai olisko wikipedia asetettu rikollisen kristinuskon alaiseksi.

      Tässä luterilaisten vahvistus siitä, että eivät ole KRISTILLISIÄ VAAN kristittyjä.
      uskontunnustus ja sen antaneiden kaltaisuudesta...
      FAKTAT VOITTE TARKISTAA...
      järjettömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      saatana ja herra jumala uudeksi jumaliksi:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      HUOM!
      Jumalasta luopumisen kohdasta selviää, että uskontunnustuksen antanut on aivopesty ateistiksi, siis Jumalan kieltäjinä ovat uskontunnustuksen antaneet.
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
      "Ateismi eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa."

    • grdes3a

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Kristinuskon_historia
      #Kristinuskon juuret
      Kristinusko on syntynyt ensimmäisellä vuosisadalla silloisessa Rooman valtakunnassa. Jeesus ei perustanut uskontoa, sillä kristinuskoa ei ollut vielä Jeesuksen eläessä, vaan se syntyi vasta Jeesuksen kuoltua. Ensimmäiset kristityt olivat juutalaisia, joita sanottiin nasaretilaisen lahkoksi, koska he tunnustivat Jeesuksen Messiaaksi. Kaikki juutalaiset eivät uskoneet Jeesuksen olevan messias ja he odottavat messiaan tulemista edelleen. Myöhemmin tästä lahkosta tuli kristinusko, ja se eriytyi juutalaisuudesta omaksi uskonnokseen. Raamatussa Apostolien tekojen mukaan opetuslapsia ruvettiin nimittämään kristityiksi ensimmäisenä Antiokiassa.[1]#

      #Kristinusko on syntynyt ensimmäisellä vuosisadalla silloisessa Rooman valtakunnassa. Jeesus ei perustanut uskontoa, sillä kristinuskoa ei ollut vielä Jeesuksen eläessä, vaan se syntyi vasta Jeesuksen kuoltua. #
      Tällöin alkoin nk miekka sivityksen ristiretket, "ota kaste ja usko tai kuolet"

      TÖRKEÄ VALE:
      #Ensimmäiset kristityt olivat juutalaisia, joita sanottiin nasaretilaisen lahkoksi, koska he tunnustivat Jeesuksen Messiaaksi. #
      Jeesuksen tunnustajat kuten mm Hänen opetuslapset olivat ja ovat edelleen KRISTILLISIÄ eikä kristittyjä!

      Kaikki juutalaiset eivät uskoneet Jeesuksen olevan messias ja he odottavat messiaan tulemista edelleen.
      #Myöhemmin tästä lahkosta tuli kristinusko, ja se eriytyi juutalaisuudesta omaksi uskonnokseen. #
      Niin teki ja Jeesuksen kieltäneenä sen tekivätkin ja perustivat hallitsijoita kuten kuninkaita, keisareita jne jumalana palvelevien rikollisuuden. Huomatakaa, että Jeesus oli jo ennen sitä uskomisen kieltänyt mm näin; Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan: 24:23-26

      #Raamatussa Apostolien tekojen mukaan opetuslapsia ruvettiin nimittämään kristityiksi ensimmäisenä Antiokiassa.[1]#
      Pakanoiden apostolit, etivät olleet Jeesusta seuranneita Jeesuksen opetuslapsia vaan Paavali oppien rikollisuuden asettamia kuninkaita, keisareita jne jumalanaan palvelevia eksyttäjiä:
      Tappamalla Jumalalle ja Jeesukselle uskollisia saa eksytettyä kristityksi miekalla:
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      kristityt tappoivat myös Pietarin sen jälkeen kun kiristivät häneltä tietoa Jeesuksen antamista opeista...
      Eikä Jeesusta kristilliset tappaneet.

      Wikipedia antamia tietoja tulee tarkoin tutkia sillä ne tiedot ovat rikollisen kristintuskon kristittyjen ehdoilla wikipediassa lasten ja nuortenkin; etenkin koululaisten aivopesemiseksi uskomaan väärää tietoa, mm kasteesta jne...

      HUOM!!!!
      LUKEKAA huolella koko yllä olevan linkin sivu jossa mm mainostetaan "kristittyjen korkaa moraalia"
      Ja nk. "kalakuvio" ei ole kristittyjen vaan KRISTILLISTEN tunnus joita Paavali tunnustaa vainonneensa.

      HUOM!
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      #Pyhä Stefanos (koinee: Στέφανος Stephanos) eli Pyhä Tapani[1][2], tunnettu myös nimellä Protomarttyyri (koinee: Πρωτομάρτυρας Protomartyras) oli Apostolien teoissa mainittu kristillisen alkuseurakunnan jäsen, jonka kuolemaa Jerusalemissa noin vuonna 36[3][4] pidetään kristinuskon ensimmäisenä marttyyrikuolemana. Nimi Stefanos tarkoittaa laakeriseppelettä tai kruunua kreikan kielessä. Vanhassa kirkkoraamatussa vuodelta 1938 Stefanos tunnetaan Stefanuksena.#
      Stefanos oli kristillinen Jeesuksen seuraaja eikä kristitty.
      siis tuon jakomielisen tekstin mukaan oli kristillisen ja sitten valhellisesti myös "kristinuskon" alkuseurakunan jäsen ja nimettiin muka rikolliseten kristittyjen marttyyriksi!!!

      jne

      Lisää väärää todistusta samalta sivultakin löytyy mutta riittäköön tämä vihjeeksi heille jotka haluaa lisää tietoa totuudesta ja väärää todistusta antavien pirullisuuksista.

    • jh6tg65f

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Ortodoksinen_kirkko#cite_note-uskonnot-4
      "Ortodoksinen kirkko katsoo olevansa sama kirkko, jonka Jeesus ja apostolit perustivat ja joka toimi 300-luvulta lähtien Rooman valtionkirkkona. Valtionkirkossa oli viisi patriarkkaa viidessä kaupungissa: Roomassa, Antiokiassa, Aleksandriassa, Jerusalemissa ja Konstantinopolissa (nykyinen Istanbul)."
      ----------------------

      Wikipedia sallii, kuten tavallisesti antaa väärää tietoa!
      Rikollisuuden käsikirjan/raamatun mukaan JEESUKSELLA EI OLLUT RIKOLLISUUDEN APOSTOLEITA VAAN HÄNEN OPETUSLAPSIA!
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
      "Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
      1.Korinttolaiskirje:
      15:9 "Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa."
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Pyhä_Stefanos
      kristityt tappoivat myös kristillisen Pietarin.
      Eikä Jeesusta Häntä seuranneet kristilliset tappaneen.

      "meitä kristittyjä on aina vainottu..."
      totuus on; että rikollisuuden kristityt ovat aina vainonneet ja tappaneen ja tapattaneet kristillisiä, myös uhranneet herroilleen omia uskovaisia, lapsiakin mm noitarovioilla tappamalla suomessakin.

      2 Korinttolaiskirje 12:
      7 "Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
      8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta."

      Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta ja se sama saatana on pääpiru edelleen kristittyjen yli 3500 lahkossa maailmalla kuten historia todistaa.

      "vain me pelastumme" rikollisuuden edustajina häpeäisivät mutta eivät omista sitä ihmisyyden ominaisuutta.

      -------------

      Huom!
      Suomen valtion kirkko väärää todistusta antamalla rikollisesti kastaa lapsia Jeesuksen opetuslapsiksi mutta ei niistä kastetuista ole sellaisia tullut:

      http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201705152200138929_ul.shtml

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000005076566.html

      http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001228479.html

      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/ainakin-30-tyttoa-raiskannut-hiv-pappi-selviaa-ilman-rangaistusta-meksikossa/6077338

      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/afganistanilainen-poikien-raiskausperinne-jarkyttaa-usa-vaatii-sotilasjoukoilta-toimia/6054236

      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/vatikaanissa-ensimmainen-pedofiliaoikeudenkaynti/5221274

      Joskus omatunto muistuttaa pappejakin että on olemassa Laki ja totuus:
      http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/spotlight-elokuvasta-tuttu-pedofiilipappi-pidatettiin-jalleen-hyvaksikaytosta-teki-itsemurhan-sellissaan/6020890

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      1992
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1427
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1285
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      66
      1194
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1187
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      112
      1090
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1020
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      986
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe