Tiainen yrittää kerätä sympatiaan uudella blogillaan ja saada yleisö hyväksymään hänet sellaisena synnin tekijänä, mitä hän on. Moni menee tähän lankaan ja yrittää vain tukea miestä, joka on lopullisesti menettänyt mahdollisuuden pelastua. Opittuaan Raamatun sisällön Tiainen lähti eksyttäjäksi, rakastui valheeseen ja lopulta teki syrjähypyn miehen kanssa. Lopulta Tiaisen armonaika päättyi, mikä ilmoitettiin Tiaiselle.
Heprealaiskirje
10:26-27:
Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
12:16-17:
Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi.
Raamattu ohjeistaa erottamaan seurakunnasta Patrick Tiaisen tapaiset henkilöt. Älkää nyt langetko siihen syntiin, että otatte Tiaisen uskovien yhteyteen, vaan poistakaan hänet seurakunnasta.
1 Korinttilaiskirje 5:11-13:
Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha."
Tiaisen tehtävä oli eksyttää seurakuntalaiset noudattamaan valhetta. Raamatun mukaan ne uskovat, jotka rakastavat valhetta, eivät pelastu. Jos Tiaisen tai Missiomaailman perässä kulkee, niin se on kadotuksen tie. Vain ne uskovat pelastuvat taivaaseen, jotka tekevät Jumalan tahdon.
Ilmestyskirja
21:8: Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki valheen orjat saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."
22:15: Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.
Patrick Tiainen yrittää luikerrella takaisin
169
5622
Vastaukset
- vastausta
Mistä tiedät Patricin menettäneen lopullisesti pelastuksen?
- tiedon_saaneena_myös
Jumala on tuonut asian julki useiden kautta. Asia kannattaa ottaa vakavasti.
- EL.O
Tunnen muutamia henkilöitä, joille Pyhä Henki on ilmoittanut, että Patrick Tiainen on eksyttäjä ja eräillä myös, ettei Tiainen pelastu. Pyhä Henki on käskenyt varoittaa muita Tiaisesta, koska Tiaisen seuraaminen vie kadotukseen.
Sitten kun on varoitettu, niin kuulijat ovat ottaneet varoitukset vastaan vaihtelevasti. Yksi hellariseurakunnan vanhimmiston jäsenen rouva raivostui, kun hänelle huomautettiin Tiaisen vaaroista. Hänen mielestä Tiainen on hurskas Jumalan mies ja Nouse Suomi tapahtumaan kannattaa mennä. Eivät tajunneet edes sitä, että temppujen näkemiseen piti ostaa kallis pääsylippu. Kun Iltalehti uutisoi Tiaisen syrjähypystä, niin kiukku vain jatkui.
Torontolainen väärä henki on helluntailaisuuden syöpä. Sitä on Saalemissa, Turun ja Tampereen hellareissa hyvin laajasti. Seurakuntien johtajat ovat kaikki väärässä hengessä.
Itse varoitan lopuksi Marko Selkomaasta, joka on väärässä hengessä. - Laskuntulos
EL.O kirjoitti:
Tunnen muutamia henkilöitä, joille Pyhä Henki on ilmoittanut, että Patrick Tiainen on eksyttäjä ja eräillä myös, ettei Tiainen pelastu. Pyhä Henki on käskenyt varoittaa muita Tiaisesta, koska Tiaisen seuraaminen vie kadotukseen.
Sitten kun on varoitettu, niin kuulijat ovat ottaneet varoitukset vastaan vaihtelevasti. Yksi hellariseurakunnan vanhimmiston jäsenen rouva raivostui, kun hänelle huomautettiin Tiaisen vaaroista. Hänen mielestä Tiainen on hurskas Jumalan mies ja Nouse Suomi tapahtumaan kannattaa mennä. Eivät tajunneet edes sitä, että temppujen näkemiseen piti ostaa kallis pääsylippu. Kun Iltalehti uutisoi Tiaisen syrjähypystä, niin kiukku vain jatkui.
Torontolainen väärä henki on helluntailaisuuden syöpä. Sitä on Saalemissa, Turun ja Tampereen hellareissa hyvin laajasti. Seurakuntien johtajat ovat kaikki väärässä hengessä.
Itse varoitan lopuksi Marko Selkomaasta, joka on väärässä hengessä.Naiset (myös vanhemmistojen rouvat) tykkäsivät Tiaisesta. Lupasihan hän naisille jopa apostolin virkoja. Yleensäkkin maailmassa jotku naiset tykkää homomiehistä.
- näinsemeneee
Laskuntulos kirjoitti:
Naiset (myös vanhemmistojen rouvat) tykkäsivät Tiaisesta. Lupasihan hän naisille jopa apostolin virkoja. Yleensäkkin maailmassa jotku naiset tykkää homomiehistä.
Monet naiset ajattelevat tunteilla ja eksyvät kivalta näyttäviin hengellisiin houkutuksiin. Tiainen oli sellainen mukava naisten naurattaja ja puhui hengellisiä asioita innostavasti. Paavali varoitti lopun ajan oikkujen vaivaamista naisista, joihin uppoaa kaikki valhe:
2 Tim 3:4-7: He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta. - herätys_harhasta_nyt
tiedon_saaneena_myös kirjoitti:
Jumala on tuonut asian julki useiden kautta. Asia kannattaa ottaa vakavasti.
Jeesus ei lausu kadotustuomioita ihmisten kautta maan päällä. Tuomio tulee kuoleman jälkeen. Nyt on aloittaja pahasti harhassa. Älä usko jokaista henkeä, kuinka vakuuttavalta kuulostavatkaan. Tutki Jumalan Sanaa ja usko mitä Herra sanoo. Kyllä, Patrickin pitää tehdä parannus, mutta tuo kadotustuomitseminen on harhaoppia. Aloittajan täytyy myös itse tehdä parannus. Kuules, Herra otti minut kiinni siitä kun kerran edes ajattelin, että yksi uskova olisi tehnyt Pyhän Hengen pilkkaa ja mietin helvettiä. Eli Hän todisti mitä Hänen Sanansakin sanoo, kadotustuomitseminen kuuluu vain Jeesukselle kuoleman jälkeen. On paljon vääriä profeettoja jotka antavat Raamatun viisauksia ja mukaan luikertelee harhaoppeja, jotka eksyttävät ihmisiä pahasti. Moni seuraa toista "Jeesusta".
- Raamatun_mukaan
herätys_harhasta_nyt kirjoitti:
Jeesus ei lausu kadotustuomioita ihmisten kautta maan päällä. Tuomio tulee kuoleman jälkeen. Nyt on aloittaja pahasti harhassa. Älä usko jokaista henkeä, kuinka vakuuttavalta kuulostavatkaan. Tutki Jumalan Sanaa ja usko mitä Herra sanoo. Kyllä, Patrickin pitää tehdä parannus, mutta tuo kadotustuomitseminen on harhaoppia. Aloittajan täytyy myös itse tehdä parannus. Kuules, Herra otti minut kiinni siitä kun kerran edes ajattelin, että yksi uskova olisi tehnyt Pyhän Hengen pilkkaa ja mietin helvettiä. Eli Hän todisti mitä Hänen Sanansakin sanoo, kadotustuomitseminen kuuluu vain Jeesukselle kuoleman jälkeen. On paljon vääriä profeettoja jotka antavat Raamatun viisauksia ja mukaan luikertelee harhaoppeja, jotka eksyttävät ihmisiä pahasti. Moni seuraa toista "Jeesusta".
Olet osaamaton ja opetat somessa väärin. On virhe sinulta kirjoitella someen, koska teet väärillä opetuksillasi vain hallaan itsellesi.
Lue ääneen, mitä Raamattu ilmoittaa asiasta. Pyhä Henki käskee ilmoittamaan kadotustuomioita ja Jeesuskin ilmoitti Juudas Iskariotin menevät helvettiin ennen kuolemaansa. Sen kertoo Raamattu.
Joh. 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Joh. 17:12 Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen. (kadotukseen joutuva tarkoittaa Juudas Iskariottia)
Aamos 3:7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille. - hippinä.60-luvulla
Raamatun_mukaan kirjoitti:
Olet osaamaton ja opetat somessa väärin. On virhe sinulta kirjoitella someen, koska teet väärillä opetuksillasi vain hallaan itsellesi.
Lue ääneen, mitä Raamattu ilmoittaa asiasta. Pyhä Henki käskee ilmoittamaan kadotustuomioita ja Jeesuskin ilmoitti Juudas Iskariotin menevät helvettiin ennen kuolemaansa. Sen kertoo Raamattu.
Joh. 20: 21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Joh. 17:12 Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen. (kadotukseen joutuva tarkoittaa Juudas Iskariottia)
Aamos 3:7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.Jeesus puhui Joh. 20:23 kohdan mukaan opetuslapsilleen eli apostoleille ja antoi heille mainitun vallan.
Varmaa on se, että sinulle ei ole annettu sellaista valtaa, että voisit kieltää syntien anteeksiannon keneltäkään.
Ainoa valta, joka sinulla aiheeseen liittyen on se, että jos et anna anteeksi, et itsekään saa anteeksi. Matt. 6:14,15
Jeesus oli maan päällä vaeltaessaan täynnä armoa ja totuutta, Joh. 1:14, toisin kuin sinä.
Jokaisella on eläessään aina mahdollisuus parannuksen tekemiseen Jeesuksen veren voimassa ja hän voi saada kaikki syntinsä anteeksi. Ainoa poikkeus on Pyhän Hengen pilkka, joka on jotain sellaista, johon vain harva syyllistyy. Ja silloinkin Jumala on ainoa, joka siitä voi kadotustuomion lausua, koska me emme näe ihmisen sydämen tilaa niin kuin Jumala sen näkee. - Raamatun_mukaan
hippinä.60-luvulla kirjoitti:
Jeesus puhui Joh. 20:23 kohdan mukaan opetuslapsilleen eli apostoleille ja antoi heille mainitun vallan.
Varmaa on se, että sinulle ei ole annettu sellaista valtaa, että voisit kieltää syntien anteeksiannon keneltäkään.
Ainoa valta, joka sinulla aiheeseen liittyen on se, että jos et anna anteeksi, et itsekään saa anteeksi. Matt. 6:14,15
Jeesus oli maan päällä vaeltaessaan täynnä armoa ja totuutta, Joh. 1:14, toisin kuin sinä.
Jokaisella on eläessään aina mahdollisuus parannuksen tekemiseen Jeesuksen veren voimassa ja hän voi saada kaikki syntinsä anteeksi. Ainoa poikkeus on Pyhän Hengen pilkka, joka on jotain sellaista, johon vain harva syyllistyy. Ja silloinkin Jumala on ainoa, joka siitä voi kadotustuomion lausua, koska me emme näe ihmisen sydämen tilaa niin kuin Jumala sen näkee.Sinä et määrittele kenenkään valtaa kieltää syntien anteeksisaaminen. Sen määrittelee Pyhä Henki ja antaa palvelijoilleen tarpeelliset tehtävät.
Jos lankeat arvostelemaa Pyhä Hengen valtuuttamaan henkilöä, niin sinä vastusta itse Pyhää Henkeä. On joskus parempi, ettei somessa puhu mitään, kuin alkaa viisastelemaan omia lihallisia ajatuksia omaksi kadotukseksi. Keskity vain omaan vaellukseesi.
Jeesus oli maan päällä täynnä armoa niille, jotka olivat hänelle kuuliaisia ja tekivät parannukset. Jeesus oli HYVIN ANKARA niille, jotka vastustivat Jumalan Sanaa.
Mt 18:6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Mt 23:15 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
Mt 21:31 .. Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. 32 Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä. - puolustaja.ei.syyttäjä
Sinä et määrittele kenenkään valtaa kieltää syntien anteeksisaaminen. Sen määrittelee Pyhä Henki ja antaa palvelijoilleen tarpeelliset tehtävät.
Jos lankeat arvostelemaa Pyhä Hengen valtuuttamaan henkilöä, niin sinä vastusta itse Pyhää Henkeä. On joskus parempi, ettei somessa puhu mitään, kuin alkaa viisastelemaan omia lihallisia ajatuksia omaksi kadotukseksi. Keskity vain omaan vaellukseesi.
Jeesus oli maan päällä täynnä armoa niille, jotka olivat hänelle kuuliaisia ja tekivät parannukset. Jeesus oli HYVIN ANKARA niille, jotka vastustivat Jumalan Sanaa.
Mt 18:6 Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Mt 23:15 "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
Mt 21:31 .. Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. 32 Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä.Pyhä Henki ei toimi siten, kuin sinä väität. Hän ei ole veljien syyttäjä, eikä johdata koskaan ketään lausumaan kadotustuomiota kenestäkään. Se ei ole Pyhän Hengen tehtävä, eikä Jeesus lähettänyt Häntä tänne maailmaan sitä varten.
Pyhä Henki on annettu meille lohduttajaksi ja puolustajaksi ja johtamaan meidät kaikkeen totuuteen.
On täysin selvää, että sinun sanoillasi ei ole Pyhän Hengen arvovaltaa.
Taidat olla sama linkkimies, joka Mauno Mattilaakin jaksaa jatkuvasti herjata?
Turhista sanoistasi joudut sinäkin tuomittavaksi. - niin.Sana.opettaa
Sinä et määrittele kenenkään valtaa kieltää syntien anteeksisaaminen. Sen määrittelee Pyhä Henki ja antaa palvelijoilleen tarpeelliset tehtävät.
Mt 21:31 .. Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. 32 Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä.Pyhä Henki ei ole tuomion, vaan Armon Henki.
- E.LO
puolustaja.ei.syyttäjä kirjoitti:
Pyhä Henki ei toimi siten, kuin sinä väität. Hän ei ole veljien syyttäjä, eikä johdata koskaan ketään lausumaan kadotustuomiota kenestäkään. Se ei ole Pyhän Hengen tehtävä, eikä Jeesus lähettänyt Häntä tänne maailmaan sitä varten.
Pyhä Henki on annettu meille lohduttajaksi ja puolustajaksi ja johtamaan meidät kaikkeen totuuteen.
On täysin selvää, että sinun sanoillasi ei ole Pyhän Hengen arvovaltaa.
Taidat olla sama linkkimies, joka Mauno Mattilaakin jaksaa jatkuvasti herjata?
Turhista sanoistasi joudut sinäkin tuomittavaksi.Raamattu kertoo toisin, kuin väität. Tämä S24 on täyttä eksyttäjiä, jotka puhuvat omien mielihalujensa mukaan täyttä soopaa.
Tässä on pari Raamatun lausetta, jotka kertovat, että varoituksia antaa myös Pyhä Henki. On parempi, että kaikki tarkistavat Raamatusta asiat, eikä pidä luottaa puolusta.ei.syyttäjä tapaisiin nimimerkkeihin, jotka eksyttävät teitä väärillä tiedoilla. Ihminen voi saada tiedon kadotustuomiosta ennen kuolemaansa, joka on Pyhän Hengen antama. Tämä lukee Raamatussa. Älkää uskoko puolusta.ei.syyttäjä nimimerkkiä ollenkaan, joka ei tiedä Raamatusta mitään.
Joh. 20: 21-23: Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Hepr 12:16-17: Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi. - farssan
näinsemeneee kirjoitti:
Monet naiset ajattelevat tunteilla ja eksyvät kivalta näyttäviin hengellisiin houkutuksiin. Tiainen oli sellainen mukava naisten naurattaja ja puhui hengellisiä asioita innostavasti. Paavali varoitti lopun ajan oikkujen vaivaamista naisista, joihin uppoaa kaikki valhe:
2 Tim 3:4-7: He rakastavat enemmän nautintoja kuin Jumalaa, he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta.Huomioi että myös monet Miehet tykkäävät Patrik Tiaisen käyttäytymisestä,
helppoahan se on maailman hengen ihmisen tykätä toisesta samanlaisesta,
estottomasta pellestä ja hauskuuttajasta - naiset yhtä hyvin.
Arjen ahdingoissa ja elämän taisteluissa ei pellen touhu auta,
kun avioliitto hajoaa tai teini-ikäienen on riippuvuuvkierteessä
ja velkojen maksupäivä lähestyy ja yhtävät pettävät, mitä
auttaa hyppiminen ja kaatuilu, ei niin mitään.
Ei se auta afrikassa eikä suomessa vaikka Patrikki
yrittää kaikkensa. - Anonyymi
Aamos 3:7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.Jumala sanoi minulle, poikani en olisi antanut sinun syntyä ellen tarkoittanut sinua sellaiseksi kuin olet.Aamen
- Anonyymi
farssan kirjoitti:
Huomioi että myös monet Miehet tykkäävät Patrik Tiaisen käyttäytymisestä,
helppoahan se on maailman hengen ihmisen tykätä toisesta samanlaisesta,
estottomasta pellestä ja hauskuuttajasta - naiset yhtä hyvin.
Arjen ahdingoissa ja elämän taisteluissa ei pellen touhu auta,
kun avioliitto hajoaa tai teini-ikäienen on riippuvuuvkierteessä
ja velkojen maksupäivä lähestyy ja yhtävät pettävät, mitä
auttaa hyppiminen ja kaatuilu, ei niin mitään.
Ei se auta afrikassa eikä suomessa vaikka Patrikki
yrittää kaikkensa.Voi pyhä pietari sunkin kirjoituksia
- Anonyymi
EL.O kirjoitti:
Itse varoitan lopuksi Marko Selkomaasta, joka on väärässä hengessä.Tunnen muutamia henkilöitä, joille Pyhä Henki on ilmoittanut, että Patrick Tiainen on eksyttäjä ja eräillä myös, ettei Tiainen pelastu.
Voin lydä 100.000 e vetoa jos todistat.että pyhä henki on ilmoittanut..
Saatanan valehtelija,kyllä pitää kirjoittaa paskaa,misi?
Teillä ja harvalla on pyhä henki,todista ensin pyhähenki,onko?
En ole osaa ottava mutta kirjoituksesi herättää ja uskon olet VALEHTELIJA !
Koska tiedän,että valehtelet pyhästä hengestä !!! - Anonyymi
Laskuntulos kirjoitti:
Naiset (myös vanhemmistojen rouvat) tykkäsivät Tiaisesta. Lupasihan hän naisille jopa apostolin virkoja. Yleensäkkin maailmassa jotku naiset tykkää homomiehistä.
Yleensäkkin maailmassa jotku naiset tykkää homomiehistä.
Taidat olla itse myös ..tykätä.. - Anonyymi
Mt 21:31 .. Jeesus sanoi: "Totisesti: portot ja publikaanit menevät Jumalan valtakuntaan ennemmin kuin te. 32 Johannes avasi teille vanhurskauden tien, mutta te ette uskoneet häntä. Portot ja publikaanit sen sijaan uskoivat, ja vaikka te sen näitte, te ette jälkeenpäinkään tulleet katumukseen ettekä uskoneet häntä.Sinä et määrittele kenenkään valtaa kieltää syntien anteeksisaaminen. Sen määrittelee Pyhä Henki ..
Tiedätkö edes mikä on pyhähenki?
Ei ole persoona ilman Isää ja Poikaa.
Pyhähenki ei määrittele mitään yksin.
- uskotaan
Raamatun mukaan homoseksuaalisuutta harjoittavat ym.synnintekijät eivät peri Jumalanvaltakuntaa,elleivät tee parannusta.Niin kauan on toivoa kun ihminen on elossa, vielä voi tehdä parannuksen ja Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä kun tunnustaa syntinsä ja pyytää anteeksi. Jos kkuolee parannuksentekemättömänä synneissään niin silloin tilanne on toivoton ja enää ei voi parannusta tehdä.
Ihmisen sydän paatuu jos ei tottele mitä Jumala sanoo.Jumala kuitenkin päättää senkin asian ja se on Hänen kädessä.
Roomalaisille 9
15 Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan."
16 Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
17 Sillä Raamattu sanoo faraolle: "Juuri sitä varten minä nostin sinut esiin, että näyttäisin sinussa voimani ja että minun nimeni julistettaisiin kaiken maan päällä."
18 Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
Hebrealaisille 3
7. Sentähden, niinkuin Pyhä Henki sanoo: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä,
8. älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa, kiusauksen päivänä erämaassa,
9. jossa teidän isänne minua kiusasivat ja koettelivat, vaikka olivat nähneet minun tekojani neljäkymmentä vuotta;
10. sentähden minä vihastuin tähän sukupolveen ja sanoin: 'Aina he eksyvät sydämessään'; mutta he eivät oppineet tuntemaan minun teitäni;
11. ja niin minä vihassani vannoin: 'He eivät pääse minun lepooni'."
12. Katsokaa, veljet, ettei vain kenelläkään teistä ole paha, epäuskoinen sydän, niin että hän luopuu elävästä Jumalasta,
13. vaan kehoittakaa toisianne joka päivä, niin kauan kuin sanotaan: "tänä päivänä", ettei teistä kukaan synnin pettämänä paatuisi;
14. sillä me olemme tulleet osallisiksi Kristuksesta, kunhan vain pysymme luottamuksessa, joka meillä alussa oli, vahvoina loppuun asti.
15. Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa",
16. ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä?
17. Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan?
18. Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille?
19. Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.- näin__on
Ei aina mene niin, että voi venyttää parannuksen tekoa myöhemmäksi. Ihmiselle voi tulla Tiaisen tapainen tilanne, ettei ole enää sovitusta synneistä. Tässä pari esimerkkiä, milloin ihminen ei voi enää pelastua loppuelämänsä aikana:
1. Pyhän Hengen pilkka
2. Jos uskovainen tultuaan tietoiseksi Jumalan tahdosta ehdoin tahdoin toistuvasti tekee kadotukseen vievää syntiä Hepr 10:26,27: Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
3. Jos saarnaaja tekee petoksen Jumalan nimessä. Toisen käskyn sanatarkka käännös menee 2 Ms 20:7 (RK 1992 alaviite): Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.
4. Jos Pyhä Henki ilmoittaa todistajansa kautta, ettei syntiä tehnyt saa niitä anteeksi. Jh 20:23: Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." Jeesus ilmoitti ennalta, että Juudas Iskariot on kadotuksen lapsi, kun hän vielä eli.
Eksyttäjät julistavat sellaista harhaoppia, että aina voi tehdä uudestaan syntiä ja tehdä uuden parannuksen. Se on armon tekemistä halvaksi. Raamattu opettaa, että taivaaseen on hyvin vaikea päästä ja moni uskovainen ei pääse taivaaseen, vaikka heillä olisi ollut jopa armolahjoja. Tiaiselta on tämä ovi suljettu.
Mt 7:21-23: Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Tyhmät morsiusneidot huusivat 'Herra, Herra', eivätkä pelastuneet taivaaseen, vaikka olivat uskossa. Ylistäminen ja suun tunnustus eivät riittäneet, koska sydämen usko ei ollut aitoa.
Jaak 2:14: Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
Jaak 2:24-26: Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Jeesus pelastaa vain ne uskovat, jotka tottelevat Jumalan tahtoa.
Hepr 5:8,9: Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia. - näin__on
näin__on kirjoitti:
Ei aina mene niin, että voi venyttää parannuksen tekoa myöhemmäksi. Ihmiselle voi tulla Tiaisen tapainen tilanne, ettei ole enää sovitusta synneistä. Tässä pari esimerkkiä, milloin ihminen ei voi enää pelastua loppuelämänsä aikana:
1. Pyhän Hengen pilkka
2. Jos uskovainen tultuaan tietoiseksi Jumalan tahdosta ehdoin tahdoin toistuvasti tekee kadotukseen vievää syntiä Hepr 10:26,27: Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
3. Jos saarnaaja tekee petoksen Jumalan nimessä. Toisen käskyn sanatarkka käännös menee 2 Ms 20:7 (RK 1992 alaviite): Älä käytä Herran, Jumalasi, nimeä petokseen, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka käyttää hänen nimeään petokseen.
4. Jos Pyhä Henki ilmoittaa todistajansa kautta, ettei syntiä tehnyt saa niitä anteeksi. Jh 20:23: Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." Jeesus ilmoitti ennalta, että Juudas Iskariot on kadotuksen lapsi, kun hän vielä eli.
Eksyttäjät julistavat sellaista harhaoppia, että aina voi tehdä uudestaan syntiä ja tehdä uuden parannuksen. Se on armon tekemistä halvaksi. Raamattu opettaa, että taivaaseen on hyvin vaikea päästä ja moni uskovainen ei pääse taivaaseen, vaikka heillä olisi ollut jopa armolahjoja. Tiaiselta on tämä ovi suljettu.
Mt 7:21-23: Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Tyhmät morsiusneidot huusivat 'Herra, Herra', eivätkä pelastuneet taivaaseen, vaikka olivat uskossa. Ylistäminen ja suun tunnustus eivät riittäneet, koska sydämen usko ei ollut aitoa.
Jaak 2:14: Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä?
Jaak 2:24-26: Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.
Hepr 5:8,9: Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.Pyhä Henki ilmoitti Juudas Iskariotin kadotustuomion etukäteen.
Jh 17:12: Kun olin heidän kanssaan, suojelin heitä nimesi voimalla, sen nimen, jonka olet minulle antanut. Minä varjelin heidät, eikä yksikään heistä joutunut hukkaan, paitsi se, jonka täytyi joutua kadotukseen, jotta kirjoitus kävisi toteen. - Raamatun_mukaan
Itse huomasin, että lähes kaikki papit rikkovat tätä Raamatun sääntöä kohtaa ja sen perusteella vain harva hellaripappi pääsee taivaaseen. Jeesus varoitti kirjaoppineita siitä, että väärästä opetuksesta on tuomio helvettiin. Jotenkin tätä kohtaa ei ota kukaan papeista huomioon. Eikö heillä ole mitään Jumalan pelkoa tai käsitystä siitä, että vääristä sanoista joutuu niin some-kirjoittelija kuin pappikin helvettiin.
Mt 5: 17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Mt 12: 36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi." - tarkkuutta
näin__on kirjoitti:
1. Pyhän Hengen pilkka
Hepr 5:8,9: Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.Näin_on! Eipä Tiainen nyt vielä ole voinut Pyhän Hengen pilkkaan syyllistyä! Pyhä Henki on täällä näyttämässä synnin ja vanhurskauden. Vasta kun ihminen lopullisesti kieltäytyy Pyhän Hengen ilmoittamasta Kristuksesta - ja kuolee siinä tilassa - hän on syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan. Silloin pelastuminen on mahdotonta, koska hän on kieltäytynyt ainoasta mahdollisesta pelastuksesta, sillä muutahan tietä ei ole.
Tilanne oli katastrofaalisesti toinen silloin kun Jeesus vielä toimi maan päällä. Sen ajan ihmiset näkivät Jeesuksen ja opetuslasten tekemät ihmeet ja merkit, jotka eivät voineet olla muuta kuin Jumalan tekemiä, sillä ne olivat kaikkien nähtävissä ja täysin yliluonnollisia. Nämä ihmiset syyttivät Jeesusta Belsebulin edustajaksi - se oli Pyhän Hengen pilkkaa. Nykyään tässä suhteessa PH:n pilkka ei enää ole mahdollista, sillä ihme- ja merkkilahjat ovat sammuneet, Jeesus on Valtaisuimellaan Taivaassa eikä Israelille näytetä enää merkkejä.
Muutenkin nimimerkki näin _ on siteeraa Raamattua aivan väärin, eli irrottaa kirjoittamansa Raamatun jakeet asiayhteyksistään ja antaa niille aivan vieraan merkityksen. - M.O..T
tarkkuutta kirjoitti:
Näin_on! Eipä Tiainen nyt vielä ole voinut Pyhän Hengen pilkkaan syyllistyä! Pyhä Henki on täällä näyttämässä synnin ja vanhurskauden. Vasta kun ihminen lopullisesti kieltäytyy Pyhän Hengen ilmoittamasta Kristuksesta - ja kuolee siinä tilassa - hän on syyllistynyt Pyhän Hengen pilkkaan. Silloin pelastuminen on mahdotonta, koska hän on kieltäytynyt ainoasta mahdollisesta pelastuksesta, sillä muutahan tietä ei ole.
Tilanne oli katastrofaalisesti toinen silloin kun Jeesus vielä toimi maan päällä. Sen ajan ihmiset näkivät Jeesuksen ja opetuslasten tekemät ihmeet ja merkit, jotka eivät voineet olla muuta kuin Jumalan tekemiä, sillä ne olivat kaikkien nähtävissä ja täysin yliluonnollisia. Nämä ihmiset syyttivät Jeesusta Belsebulin edustajaksi - se oli Pyhän Hengen pilkkaa. Nykyään tässä suhteessa PH:n pilkka ei enää ole mahdollista, sillä ihme- ja merkkilahjat ovat sammuneet, Jeesus on Valtaisuimellaan Taivaassa eikä Israelille näytetä enää merkkejä.
Muutenkin nimimerkki näin _ on siteeraa Raamattua aivan väärin, eli irrottaa kirjoittamansa Raamatun jakeet asiayhteyksistään ja antaa niille aivan vieraan merkityksen.Opetat väärin Pyhän Hengen pilkan. Sitä voi tehdä monilla tavoilla ja sen jälkeen pelastus on mennyt pysyvästi.
Kun Pyhä Henki vahvisti voimateoilla Jeesuksen vanhurskaat sanat, niin lainopettajat torjuivat Jeesuksen sanat ja voimateot väittämällä niiden olleen paholaisen voimilla tehtyjä. Tämä oli Pyhän Hengen pilkkaa, jota ei saa anteeksi. Lainopettajat menettivät pelastuksen pysyvästi, eikä heillä ollut sen jälkeen mahdollisuutta pelastua. Tämä lukee Raamatussa.
Mark
3: 22 Mutta lainopettajat, joita oli tullut Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on belsebul, itsensä pääpaholaisen voimin hän pahoja henkiä karkottaa."
3: 29 Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." 30 He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki. - Anonyymi
näin__on kirjoitti:
1. Pyhän Hengen pilkka
Hepr 5:8,9: Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia.Ei voi kun nauraa sunkin harhaisuudelke
- EiMeidänAsia
Jumala yksin päättää Patrickin Pelastuksesta. Meidän ei tarvitse siitä murehtia tai sillä spekuloida.
- RaamatunMukaan
Aivan oikein ja hän kertoo pelastuksen menetyksestä joskus yleisölle, jotta Jumalaa pelättäisiin. Uskon, että on tapahtunut pelastuksen menetys, jonka Jumala on tuonut julki.
- mummikainuusta
On erittäin vaarallista sanoa, että joku ei enää voi pelastua! Meille ei sellaisia asioita ilmoitella. Kaikilla on mahdollisuus, mutta kaikki eivät halua. Raamatussa on nämä määrätyt kohdat, joissa ilmoitetaan, että pelastuminen on mahdotonta , mutta et sinä enkä minä ole sydänten asiantuntija, jotka tietäisimme mikä kunkin sydämen tila on.
Ja se Pyhän Hengen pilkka on, että ihminen ei ota Jeesusta pelastajanaan vastaan. Sitä ei voi saada anteeksi kuoleman jälkeen. Maan päällä meillä on aina mahdollisuus ottaa Jeesus vastaan. Sitä ei ihminen voi toiselta kieltää. Meiltä ei viimeisellä tuomiolla kysytä mitään, vaan Jeesus tuntee omansa. Se on pelastuksen ehto, että olemme Jeesuksen laumassa.
Patrick Tiaisen opetukset ovat olleet eksytystä, se on totta. Mutta me emme voi antaa hänelle kadotustuomiota. Siihen ei ole valtuuksia. Pahinta on, että Raamattu varoittaa tästä ja sanoo, että millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan.
Tämän kaltainen kirjoittelu, jota aloittaja käyttää, tekee hallaa Jumalan evankeliumille. Tee parannus ja käänny Jeesuksen puoleen ja anna Hänen murtaa sydämesi kovuus. Pyydä Häneltä viisautta tuoda Hänen asiansa esille. Ei ole mitenkään viisasta julkistaa henkilökohtaisesti saatuja profetioita, ei vaikka ne olisivat kuinka "herkullisia". Jumalan meidän sydämiin vuodattama rakkaus tuo asiat esiin totuudessa. Julmuus ei kuulu Jumalan lapsen toimintatapoihin.
Eksytys on käynnissä, on ollut ja tulee olemaan. Jokaisen uskovan tehtävä on tuoda ne julki rakkauden käskyn mukaan. Tuoda ne viisaudella ja taidolla! Siten toimii aikuiseksi uskossa kasvanut kristitty.
Siis älkäämme olko kaikenlaisten opintuulten heiteltävinä, vaan pysykäämme uskossamme lujina Jeesuksessa Kristuksessa.- RaamatunMukaan
Aloitus on asiallinen. Minusta on hyvä ottaa esille se asia, ettei kaikki uskovat pelastu. Jumala on tehnyt Tiaisesta varoituksen muille, jotta Jumalaa pelättäisiin. Tämä vie eteenpäin oikeaa evankeliumia, jotta Jumalan pyhyys tulisi esille.
Olen odottanut sitä aikaa, että kissa nostetaan pöydälle ja armoa väärin käyttävät pastorit laitetaan vastuuseen. Tämä koskee myös some-kirjoittajia, jotka haluavat tehdä Jeesuksesta omanlaisen hahmon ja noudattaa Raamatusta vain kivoja kohtia. mummikainuusta, sinäkin jaarittelet kaikenlaista väärää ihmisoppia. - mummikainuusta
RaamatunMukaan kirjoitti:
Aloitus on asiallinen. Minusta on hyvä ottaa esille se asia, ettei kaikki uskovat pelastu. Jumala on tehnyt Tiaisesta varoituksen muille, jotta Jumalaa pelättäisiin. Tämä vie eteenpäin oikeaa evankeliumia, jotta Jumalan pyhyys tulisi esille.
Olen odottanut sitä aikaa, että kissa nostetaan pöydälle ja armoa väärin käyttävät pastorit laitetaan vastuuseen. Tämä koskee myös some-kirjoittajia, jotka haluavat tehdä Jeesuksesta omanlaisen hahmon ja noudattaa Raamatusta vain kivoja kohtia. mummikainuusta, sinäkin jaarittelet kaikenlaista väärää ihmisoppia.On oikein ottaa esille vääränlainen opetus, siitä olen samaa mieltä. Mutta aloitus ei ole asiallinen. Me emme tuomitse ketään kadotukseen ja piste.
Eksytysten esille tuominen on tehtävämme. Et tainnut lukea kuin osan kirjoituksestani? On sitten eriasia, miten se tuodaan esille. Viisaudella ja rakkaudessa vai julmuudella ja suorastaan ilakoiden tilanteesta!?
On myös niin, että osalle somessa ei kukaan julista oikeaa oppia. Sekin on huomattu :) - uouoiuoiuouiio
mummikainuusta kirjoitti:
On oikein ottaa esille vääränlainen opetus, siitä olen samaa mieltä. Mutta aloitus ei ole asiallinen. Me emme tuomitse ketään kadotukseen ja piste.
Eksytysten esille tuominen on tehtävämme. Et tainnut lukea kuin osan kirjoituksestani? On sitten eriasia, miten se tuodaan esille. Viisaudella ja rakkaudessa vai julmuudella ja suorastaan ilakoiden tilanteesta!?
On myös niin, että osalle somessa ei kukaan julista oikeaa oppia. Sekin on huomattu :)Tiaisen kadotustuomioon on peruste, jonka on Pyhä Henki tuonut julki. Ei ole ihmisen oma keksintö se, että Tiainen ei pelastu. Jumala toimii näin myös meidän ajassa.
- markku.lievonen
On oikein ottaa esille vääränlainen opetus, siitä olen samaa mieltä. Mutta aloitus ei ole asiallinen. Me emme tuomitse ketään kadotukseen ja piste.
On myös niin, että osalle somessa ei kukaan julista oikeaa oppia. Sekin on huomattu :)Mummikainuusta. Olet terävä-älyinen - laajasti näkevä ihminen. Niin, harvoja helmiä nettimaailmassa.
- voivoivoiv
markku.lievonen kirjoitti:
Mummikainuusta. Olet terävä-älyinen - laajasti näkevä ihminen. Niin, harvoja helmiä nettimaailmassa.
Mummikainuusta on lipeväkielinen eksyttäjä, joka saarnaa somessa korvasyyhyyn. Olette siis samaa leiriä.
- Jaakko2524
voivoivoiv kirjoitti:
Mummikainuusta on lipeväkielinen eksyttäjä, joka saarnaa somessa korvasyyhyyn. Olette siis samaa leiriä.
Mummikainuustaa kirjoittaa raittiisti. Taidolliset sen kyllä oikein oivaltavat.
- näin.on
Jaakko2524 kirjoitti:
Mummikainuustaa kirjoittaa raittiisti. Taidolliset sen kyllä oikein oivaltavat.
En ole samaa mieltä sinun kanssasi. Kantani perustuu koko tähän keskusteluketjuun, jossa mummikainuusta kirjoittaa halpaa armoa ja vastustaa Raamattua.
- Jaakko2524
näin.on kirjoitti:
En ole samaa mieltä sinun kanssasi. Kantani perustuu koko tähän keskusteluketjuun, jossa mummikainuusta kirjoittaa halpaa armoa ja vastustaa Raamattua.
Voit toki olla eri mieltä, mutta minun kantani perustuu huomattavasti pidempään ajanjaksoon, jolloin olen seurannut kainuun mummin kirjoittelua.
Toki meistä kukaan ei ole täydellinen. Jokainen voi joissakin kohden harhautua pois totuudesta. - Anonyymi
RaamatunMukaan kirjoitti:
Olen odottanut sitä aikaa, että kissa nostetaan pöydälle ja armoa väärin käyttävät pastorit laitetaan vastuuseen. Tämä koskee myös some-kirjoittajia, jotka haluavat tehdä Jeesuksesta omanlaisen hahmon ja noudattaa Raamatusta vain kivoja kohtia. mummikainuusta, sinäkin jaarittelet kaikenlaista väärää ihmisoppia.Jumala tehnyt voi pyhä juudas
- näin__on
Totuus on se, että vain harva pääsee taivaaseen. Monet papit tuomitaan helvetin kuumimpiin paikkoihin ja paljon uskovia jää ilman pelastusta. Tällä palstalla on paljon uskovaksi itseään luulevia, joilla on täysin väärä käsitys siitä, mitä vaaditaan, jotta pelastuisi taivaaseen.
Mk 10:24: Opetuslapset hämmästelivät hänen sanojaan, mutta Jeesus jatkoi: "Lapseni, Jumalan valtakuntaan on todella vaikea päästä.
Jaak. 3:1: Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin.
Mt 23:13: "Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te suljette taivasten valtakunnan ovet ihmisten edestä. Itse te ette mene sisälle ettekä päästä niitäkään, jotka menisivät. - erwerwrwerew
Patrick on muuttanut Kuopioon ja ilmoitti aloittavansa jotain töitä siellä. Saas nähdä mikä seurakunta on niin pihalla, että Tiaisen päästää ovesta sisään.
- farssan
Toivotaan että ei ainakaan mitään jeesustelua enää!
- Älä.sano.kadotustuomiota
Nuo kadotustuomion lausujat ovat suuressa vaarassa mernettää pelastuksen. Se on heidän kohdallaan paljon todennäköisempää kuin Patric Tiaisen kohdalla.
- tarkkuuttta
Tuo on sinun valistumaton ja lihallinen mielipiteesi. Jos Jumala on sellaista käskenyt tuoda julki, niin silloin on ok. Uskon, että näin on tapahtunut.
Profeetta Jeremian aikana kukaan ei uskonut Jeremian varoituksia. Huonosti kävi niille, jotka sulkivat korvansa lihallisilla motiiveillaan. - niinpäniinn
Kun Tiainen sai kuulla Jumalan tuomiosta, niin jonkin ajan päästä Tiainen yritti polttaa itsensä auton sisälle. Eikös tämä kerro siitä, että Tiainen on kuin Juudas Iskariot ?!?
- mummikainuusta
Olen ihan samaa mieltä.
tarkkuuttta kirjoitti:
Tuo on sinun valistumaton ja lihallinen mielipiteesi. Jos Jumala on sellaista käskenyt tuoda julki, niin silloin on ok. Uskon, että näin on tapahtunut.
Profeetta Jeremian aikana kukaan ei uskonut Jeremian varoituksia. Huonosti kävi niille, jotka sulkivat korvansa lihallisilla motiiveillaan.Yksi kriteeri arvosteltaessa kadotustuomion lausumista, onko se Jumalasta vai ihmisestä tai jopa vihollisesta, on se kuinka sanoma tuodaan esille. Onko sanoman esille tuojalla tuskaa sydämessä ihmisen pelastuksesta ja rakkautta häntä kohtaan, vai onko hän iloinen kun saa "käyttää hengellistä valtaa" ja antaa kadotustuomioita.
Varmaa on ettei kukaan uudestisyntynyt Pyhässä Hengessä puhuva uskova nauti eikä iloitse eikä varsinkaan ylpeile siitä että saa julistaa jollekin ihmiselle kadotustuomion. Ja jos uskova saa sanomansa Jumalalta ja tietää että sanoma on todella Jumalsta, hän varmasti tuo sanomansa hyvin raskaalla ja kärsivällä mielellä, jopa itkien.
Kysymys on siitä millä miellellä kadotustuomion lausuja tuo sanomansa ja miten hän itse suhtautuu siihen että Jumala antaa jollekin uskovalle kadotustuomion hänen kauttaan. Hän voi itse koetella sanomaansa edellä kuvaamillani perusteilla. Jos murhe ja tuska sydämestä puuttuu, sanomakaan ei ole Jumalasta.
En usko että Jumala on antanut Tiaiselle lopullisen kadotustuomion. Tuomion lausujat ovat antaneet sen muista vaikutteista mutta ei Jumalan Hengen vaikutuksesta. En näe näiden tuomioiden lausujien sydämessä minkäänlaista rakkautta tai tuskaa ihmisen sielun tilasta. Enemmänkin näyttää siltä että he iloitsevat "vallasta jonka Jumala on heille antanut" ja jopa ylpeilevät sillä. Sellaista ihmistä Jumala ei käytä näin vakavan sanomansa esille tuomisessa. Jos Jumala nyt jollekin uskovalle edes lausuu kadotustuomioita ihmisen kautta??? En usko että lausuu.niinpäniinn kirjoitti:
Kun Tiainen sai kuulla Jumalan tuomiosta, niin jonkin ajan päästä Tiainen yritti polttaa itsensä auton sisälle. Eikös tämä kerro siitä, että Tiainen on kuin Juudas Iskariot ?!?
Se kertoo siitä että Saatana vihaa Jumalan palvelijaa ja yrittää tuohta hänet lopullisesti. Jokainen, joka tahtoo elää jumalisesti ja palvella Jeesusta Kristusta, joutuu vainottavaksi. Ja vaino tulee satanasta ja hän käyttää ihmistä välikappaleena vainoaamaan uskovaa aivan niin kuin hän käytti Saulus Tarsolaistakin. Saulus ei palvellut Jumalaa. Hän palveli Saatanaa.
2.Timoteuksen kirje:3:12 "Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi."
Huomaa ettei tässä sanota: " Joka onnistuu elämään jumalisesti, joutuu vainottavaksi". Siinä sanotaan: "Jokainen joka TAHTOO elää jumalisesti, joutuu vainottavaksi". Kukaan uskova ei onnistu hyvin, ei edes parhaat Jumalan palvelijat. Siksi Raamattu ei puhu tässä uskovan onnistuneesta vaelluksesta vainon perustana vaan TAHDOSTA elää jumalisesti.
Se, joka TAHTOO seurata Jeesusta Kristusta ja tehdä Hänen tekojaan, joutuu vainottavaksi. Ja tämän on havaittavissa monen Jumalan palvelijan kohdalla ja tässä tapauksessa Tiaisen kohdalla. Ja sielujemme vihollisen yksi tehokkaimmista aseista Jumalan palvelijaa vastaan on langettaa hänet syntiin. Hän tuntee ihmisen läpikotaisin tutkittuaan ja seurattuaan ihmiskuntaa tuhansia vuosia. Hän tietää heikkoutemme ja kiusaa meitä uskovia juuri siinä asiassa missä olemme heikkoja.
Ymmärtääkseni Tiainen on aina TAHTONUT elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa. Hän on myös julistanut vilpittömästi sitä sanaa minkä uskoo raamatulliseksi ja oikeaksi. Ja siitä vihollinen ei pidä. Hän pyrkii painamaan Tiaisen itsetuhoon ja kadotukseen. Vihollinen näyttää käyttävän Tiaisen kohdalla kadotustuomioita iloisesti lausuvia ihmisiä. Heiltä puuttuu Jumalan Hengen antama ja vaikuttama rakkaus ja laupeus ihmisiä kohtaan.
Mihin tällainen kadotustuomioiden antaminen vie ihmistä ellei epätoivoon jos ihminen uskoo näitä tuomareita. Ja ehkä tästä juuri on Tiaisen kohdalla kysymys. Häntä vastustetaan ja on vastutettu. Nyt tulisi uskovien tukea häntä ja auttaa eteen päin oikeaan oppiin ja vaellukseen, ei tuomita eikä polkea. Jättäkää Tiainen Jumalan armon Sanan haltuun.Jaikal91 kirjoitti:
Se kertoo siitä että Saatana vihaa Jumalan palvelijaa ja yrittää tuohta hänet lopullisesti. Jokainen, joka tahtoo elää jumalisesti ja palvella Jeesusta Kristusta, joutuu vainottavaksi. Ja vaino tulee satanasta ja hän käyttää ihmistä välikappaleena vainoaamaan uskovaa aivan niin kuin hän käytti Saulus Tarsolaistakin. Saulus ei palvellut Jumalaa. Hän palveli Saatanaa.
2.Timoteuksen kirje:3:12 "Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi."
Huomaa ettei tässä sanota: " Joka onnistuu elämään jumalisesti, joutuu vainottavaksi". Siinä sanotaan: "Jokainen joka TAHTOO elää jumalisesti, joutuu vainottavaksi". Kukaan uskova ei onnistu hyvin, ei edes parhaat Jumalan palvelijat. Siksi Raamattu ei puhu tässä uskovan onnistuneesta vaelluksesta vainon perustana vaan TAHDOSTA elää jumalisesti.
Se, joka TAHTOO seurata Jeesusta Kristusta ja tehdä Hänen tekojaan, joutuu vainottavaksi. Ja tämän on havaittavissa monen Jumalan palvelijan kohdalla ja tässä tapauksessa Tiaisen kohdalla. Ja sielujemme vihollisen yksi tehokkaimmista aseista Jumalan palvelijaa vastaan on langettaa hänet syntiin. Hän tuntee ihmisen läpikotaisin tutkittuaan ja seurattuaan ihmiskuntaa tuhansia vuosia. Hän tietää heikkoutemme ja kiusaa meitä uskovia juuri siinä asiassa missä olemme heikkoja.
Ymmärtääkseni Tiainen on aina TAHTONUT elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa. Hän on myös julistanut vilpittömästi sitä sanaa minkä uskoo raamatulliseksi ja oikeaksi. Ja siitä vihollinen ei pidä. Hän pyrkii painamaan Tiaisen itsetuhoon ja kadotukseen. Vihollinen näyttää käyttävän Tiaisen kohdalla kadotustuomioita iloisesti lausuvia ihmisiä. Heiltä puuttuu Jumalan Hengen antama ja vaikuttama rakkaus ja laupeus ihmisiä kohtaan.
Mihin tällainen kadotustuomioiden antaminen vie ihmistä ellei epätoivoon jos ihminen uskoo näitä tuomareita. Ja ehkä tästä juuri on Tiaisen kohdalla kysymys. Häntä vastustetaan ja on vastutettu. Nyt tulisi uskovien tukea häntä ja auttaa eteen päin oikeaan oppiin ja vaellukseen, ei tuomita eikä polkea. Jättäkää Tiainen Jumalan armon Sanan haltuun.2 Kor 11:29 "Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?"
Tästä Sanasta saa heikko ja langennutJumalan palvelijakin ottaa Jumalaa kiinni. Näin otamme kiinni Jeesuksesta Kristuksesta, Hänen viitan liepeestään.
Hebr 4:14-16 "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Jeesus Kristus ei ole vain uskosta osattomien Vapahtaja jota me uskovat tarjoamme julistetussa Sanassa vain uskosta osattomille. Herra Jeesus Kristus on VARSINKIN uskovien Vapahtaja. Ja Paavali (lue Jumala Paavalin kautta) käskee opettamaan tätä asiaa Jumalan totuutena Hänen ilmoituksenaan rohkaisuksi myös heikoille langenneillekin Herran palvelijoille. Ja kuka meistä on vahva??? Kuka voi löydä rintaansa ja sanoa: "Olen vahva, olen onnistunut." Se, joka luulee seisovansa, katsokoon ettei lankea."
1 Tim 4:9 "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen. Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien. Tätä käske ja opeta."- yuiyoiyuiyuyuoui
Jaikal91 kirjoitti:
2 Kor 11:29 "Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?"
Tästä Sanasta saa heikko ja langennutJumalan palvelijakin ottaa Jumalaa kiinni. Näin otamme kiinni Jeesuksesta Kristuksesta, Hänen viitan liepeestään.
Hebr 4:14-16 "Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.
Jeesus Kristus ei ole vain uskosta osattomien Vapahtaja jota me uskovat tarjoamme julistetussa Sanassa vain uskosta osattomille. Herra Jeesus Kristus on VARSINKIN uskovien Vapahtaja. Ja Paavali (lue Jumala Paavalin kautta) käskee opettamaan tätä asiaa Jumalan totuutena Hänen ilmoituksenaan rohkaisuksi myös heikoille langenneillekin Herran palvelijoille. Ja kuka meistä on vahva??? Kuka voi löydä rintaansa ja sanoa: "Olen vahva, olen onnistunut." Se, joka luulee seisovansa, katsokoon ettei lankea."
1 Tim 4:9 "Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen. Sillä siksi me vaivaa näemme ja kilvoittelemme, että olemme panneet toivomme elävään Jumalaan, joka on kaikkien ihmisten vapahtaja, varsinkin uskovien. Tätä käske ja opeta."Jaikal91 - olet ihan pihalla. Edellä on paljon paremmat perustelut Raamattua lainaten siitä, että Tiainen ei ole pelastuva. Asian on tuonut julki myös Pyhä Henki, joten se ei ole ihmisen oma keksintö.
- jaikalii91
yuiyoiyuiyuyuoui kirjoitti:
Jaikal91 - olet ihan pihalla. Edellä on paljon paremmat perustelut Raamattua lainaten siitä, että Tiainen ei ole pelastuva. Asian on tuonut julki myös Pyhä Henki, joten se ei ole ihmisen oma keksintö.
Sanotko tuon aivan itkien niin kuin Paavali? Paavali puhui Pyhässä Hengessä. Siksi hän itki sielujen tähden, myös ristin vihollisten tähden. Paavalilla oli syvä murhe jokaikisestä kadotukseen matkalla olevasta sielusta. Miten sinä?
Filippiläiskirje:3:18 "Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;"
Roomalaiskirje:9:1-3 "Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta," - jeesuspelastaaarmosta
tarkkuuttta kirjoitti:
Profeetta Jeremian aikana kukaan ei uskonut Jeremian varoituksia. Huonosti kävi niille, jotka sulkivat korvansa lihallisilla motiiveillaan.Se joka kieltää Kristuksen pelastajana ja syntien sovittajana menettää pelastuksen. Keksikää vaan lisää syitä mutta puppu puheita ne on.
- näin.on
jeesuspelastaaarmosta kirjoitti:
Se joka kieltää Kristuksen pelastajana ja syntien sovittajana menettää pelastuksen. Keksikää vaan lisää syitä mutta puppu puheita ne on.
Joka ei tottele Jeesukseen käskyjä, ei pelastu. Golgatan sovitusveri ei puhdista uskonsa tunnustaneita Herran ylistäjiä, jos he eivät noudata Jumalan tahtoa.
Hepr 5:8 Vaikka hän oli Poika, hän joutui kärsimyksistä oppimaan, mitä on kuuliaisuus. 9 Kun hän oli saavuttanut täydellisyyden, hänestä tuli iankaikkisen pelastuksen tuoja, kaikkien niiden pelastaja, jotka ovat hänelle kuuliaisia. 10 Hänestä tuli Jumalan asettama ylipappi, jonka pappeus on Melkisedekin pappeutta.
Mt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
- KukaOnIsäsi
Patrick Tiainen ei koskaan ole käynyt Golgatalla eikä ole tullut uskoon, vaan eksynyt vieraan kotkapäisen horus jumalan eksyttämäksi.
Viimemmäksi hänet on nähty Kuopiossa homopuolisonsa kanssa. Hänen kohdallaan ei voida antaa synninpäästöä, ennen kuin parannuksen teko on tapahtunut.- tämä_on_totuus
Tiainen ei tule koskaan saamaan synninpäästöä. Tätä en ole itse keksinyt.
Heprealaiskirje
10:26-27:
Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.
12:16-17:
Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi.
- onihmeneuvojia
Nöyrän ja parannukseen haluavan erottaa viidessä minuutissa näistä joka suuntaan vempuloivista venkuloista joille ei tule mieleenkään moiset asiat.
jaikalikin höpöttää tukemisista ja auttamisista!!
kerro miten sellaista tuetaan joka on kaikkien yläpuolella eikä ota mitään vastaan häh!!?- iiuouiouiouoi
Olen samaa mieltä kanssasi siitä, että Jaikal91 jaarittelee omia lihallisia ajatuksiaan, jotka eivät vastaa sitä, mitä Raamattu ilmoittaa. Jumala on pyhä ja Häntä tulee pelätä asiallisesti. Armoa ei voi väärinkäyttää.
- pitkäänhellari
On kyllä hirveää lähteä lähimmäisestään kadotustuomioita lausumaan. Minä kyllä jätät tuollaiset tuomiot Jumalan päätettäväksi.
- AitoHelluntailainen
Jumala on Sanassaan ilmoittanut Tuomionsa perusteet, mutta kaltaisesi nainen kieltää Raamatun. Tyypillistä Tulimummofaneille.
- uoiuiououiouiouoi
Silloin kun joku ilmoittaa Pyhän Hengen antaman sanoman, että Tiainen ei saa syntejään anteeksi, niin se pätee taivaiden portille asti. On parempi pelätä Jumalaa kuin uskoa valheita rajattomasta armosta, jota saa väärinkäyttää synnin tekemiseen. Kannattaa lukea, mitä Raamatussa lukee, eikä itse kuvitella, miten olisi kivempi.
Joh 20:21 Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." 22 Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. 23 Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Monet hellaripastorit lupaavat liikoja pelastusta niille, jotka eivät halua kääntyä pois vanhasta syntielämästä. Pelastus edellyttää syntymistä ylhäältä uudestaan, mikä tarkoittaa käytöksen muuttumista Kristuksen esimerkin mukaiseksi. Silloin synnin tekeminen tulee lopettaa. - TiainenOnSidottu
Raamattu on selvää tekstiä. Matt 16:19 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet. Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä vapautat maan päällä, se on myös taivaissa vapautettu."
- hellareidentakia
Patrick Tiaiselle ja Frans Salmelle tulee lukea yleinen porttikielto jokaiseen helluntaiseurakuntaan.
- eikoskaanhellari
Koskaan elämässäni en ole tavannut armottomampaa seurakuntaa kuin helluntailaiset. Teiltä näyttää puuttuvan sekä inhimillinen että jumalallinen rakkaus tyystin. Varokaa, ettette ole samassa asemassa kuin fariseukset, jotka "tiesivät" kaiken lain. Mitä Jeesus heille sanoi? Sekin löytyy raamatusta. Siitäkin voi tehdä jumalallisen ilmoituksen.
- Ramatun_mukaan
eikoskaanhellari kirjoitti:
Koskaan elämässäni en ole tavannut armottomampaa seurakuntaa kuin helluntailaiset. Teiltä näyttää puuttuvan sekä inhimillinen että jumalallinen rakkaus tyystin. Varokaa, ettette ole samassa asemassa kuin fariseukset, jotka "tiesivät" kaiken lain. Mitä Jeesus heille sanoi? Sekin löytyy raamatusta. Siitäkin voi tehdä jumalallisen ilmoituksen.
Raamattu käskee erottamaan Tiaisen ja Salmen seurakunnasta. Jos heitä ei eroteta, niin se on armon tekemistä halvaksi, josta Raamattu varoittaa.
1 Kr 5:11 Nyt täsmennän vielä: jos jotakuta sanotaan veljeksi mutta hän on siveetön tai ahne, epäjumalanpalvelija, pilkkaaja, juomari tai riistäjä, älkää olko tekemisissä hänen kanssaan. Älkää edes aterioiko tällaisen kanssa. 12 Ei kai minun asiani ole tuomita ulkopuolisia? Ettehän tekään tuomitse muita kuin omaan piiriinne kuuluvia. 13 Ulkopuoliset tuomitsee Jumala. "Poistakaa keskuudestanne se, joka on paha." - ÄläYleistä
eikoskaanhellari kirjoitti:
Äläpäs yleistä. Täällä kirjoittelee yksi tai kaksi syvästi lakihenkistä ihmistä joista ei edes tiedä ovatko helluntailaisia. Täällä ei todellakaan näy mikään totuudellinen kuva helluntailaisista. Suurin osa tavallisista helluntailaisista ei ole koskaan täällä käynytkään vaan täällä tuovat itseään yleensä esiin erilaiset ääripäät.
- alttarillatavataan
ÄläYleistä kirjoitti:
Äläpäs yleistä. Täällä kirjoittelee yksi tai kaksi syvästi lakihenkistä ihmistä joista ei edes tiedä ovatko helluntailaisia. Täällä ei todellakaan näy mikään totuudellinen kuva helluntailaisista. Suurin osa tavallisista helluntailaisista ei ole koskaan täällä käynytkään vaan täällä tuovat itseään yleensä esiin erilaiset ääripäät.
näin on, olen huomannut saman asian, ei täälä kaikki ole todellakaan helluntailaisia...voisivat avautua toisella palstalla ;)
- ICEJPride
Kylläpä täällä on pikkujumalia jakamassa taivaspaikkaa avioliiton rikkojalle, haureudessa elävälle ja katumattomalle. Voisi tietysti kysyä millaiseen paratiisiin synninsiunaajat itse ovat matkalla.
Taitaa ICEJ:n haureus levitä kulovalkean tavoin. - Totuudellinen
Olen miettinyt, mitä Maria Tiaiselle kuuluu. Hän tuli kirkkaasti uskoon Jeesukseen Kristukseen. Jumala häntä ohjatkoon.
- sdfsfs
Hän uskoi valhetta ja sai sen mukaisen taakan.
- uskova2
On varmasti aivan selvää, ettei Patrik Tiainen ole uskovainen. Mutta aivan hirveätä on se, että monet kotikutoiset profeetaksi itseään nimittävät eksyttäjät esittävät Jumalan puhuneen ilmestyksissä, että Tiainen on "menettänyt mahdollisuutensa pelastukseen". Jumala on puhunut sanansa kautta, eikä anna enää kenellekään uutta tietoa. Juuri Raamatun mukaan meidän pitää arvioida Tiaisen tilannetta, eikä valheellisten muka-muka-ilmestysten.
Jumala valitsee ihmiset, jotka Hän on viisaudessaan ja rakkaudessaan päättänyt pelastaa jo ennen maailman luomista. Me emme voi tietää sitä, onko Partrik Tiainen pelastuvien joukossa. Se on yksin Jumalan kädessä. On totta, että hän on syyllistynyt suuriin synteihin, pahin niistä on varmaankin se, että hän on teeskennellyt kristittyä, vaikka ei sitä todellisuudessa ollutkaan. Myös toisten johdattaminen harhaan on suuri synti, sekä valheellisten "ilmestysten, profetioiden ja taivaskäyntien" julistaminen. Raamatun mukaan Tiaisella on kuitenkin toivo pelastumisesta niin kauan kuin hän elää. Hän voi vieläkin katua syntejään, tehdä parannuksen ja uskoa Evankeliumi.
Paavali oli myös suuri syntinen, joka vainosi ja tappoi kristittyjä. Hän sai kuitenkin syntinsä anteeksi koska teki tämän kaiken tietämättömyyden tilassa, eli hän ei ollut uudestisyntynyt. Sama tilanne on Tiaisellakin. Hän on vielä tietämättömyyden tilassa, hän ei ole oppinut tuntemaan Pelastajaa, Jeesusta Kristusta. En todellakaan ole karismaatti enkä helluntailainen, olen raamatullinen kristitty, enkä missään vaiheessa ole edes ajatellut, että Tiainen olisi ollut uskova, en häntä mitenkään puolustele edes, mutta on saastaista ja kuvottavaa, että jotkut yrittävät tekeytyä Jumalaksi ja julistavat hänelle jo kadotustuomiota! Nämä "profeetat" julistavat valhetta Jumalan nimessä ja näin tekevät Jumalasta kaltaisensa valehtelijan.- näin.on
Sinä alat lähestyä kommentillasi Pyhän Hengen pilkkaa. Puhut Jumalan toimintaa vastaan ja halveksut profeetallisuutta. Jumala toimii meidänkin ajassa profeettojensa kautta. Raamattu kertoo Ilmestyskirjassa kahdesta säkkipukuisesta profeetasta, joten ei ole profeettojen aika loppunut. Se aika myös jatkuu, että näsäviisaat uskovat vastustavat Jumalaa.
- M.O..T
Patrick Tiaisella oli valheellinen taivaskäynti, mutta on myös oikeita taivaskäyntejä. On väärin leimata kaikki taivaskäynnit vääriksi, koska Raamattu opettaa eräiden ihmisten vierailleen taivaassa.
2 Kr 12: 2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala. 3 -- 4 Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Petri Paavola leimasi Raamatun vastaisesti kaikki taivaskäynnit riivaajahengen aikaansaamiksi valhekokemuksisiksi, jolloin Petri Paavola itse pilkkasi Pyhää Henkeä. Paavola suuri suu kävi liian lujaa, kun innostui arvostelemaan Patrick Tiaista. Petri Paavola saa tuomionsa kaikista vääristä sanoista, mitä hän levittää artikkeleidensa seassa.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/14404878/petri-paavola-pilkkasi-pyhaa-henkea
- ktyojkykd
Tiainen puhuu näköjään tukikohta seurakunnassa Kuopiossa. Hän varmasti uskoo, että Kokkolan karismaattijumala ei näe Kuopioon asti, joten hän voi taas harhauttaa ihmisiä. Toisaalta Kuopion karismaattijumala voi jopa suosia homoseksualisteja. Vähän sama tilanne kuin aikanaan Markku Koivistolla, joka joutui homoraiskaustuomion jälkeen muuttamaan Lontooseen asti työhön, kun Nokian karismaattijumala ei varmasti näe Lontooseen asti. Onneksi molemmilla miehillä helluntaikielet toimivat. Koiviston kieli oli vain parin tavun jatkuvaa toistoa, mutta Tiaisen helluntaikieli jaksaa naurattaa aina. Kannattaa etsiä se youtubesta, niin tulee hyvälle tuulelle.
- onkolinkkiä
Mistä sait tietää Tiaisen Tukikohta-pestistä? Onko Tiainen palkattu kokonaan Tukikohtaan?
- pipiopoiop
Tämä Raamatun kohta voisi sopia Tiaiseen:
Juud 1:4: Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi ja kieltävät ainoan Valtiaamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen. - mikäteitävaivaa
On se ihmeellinen hälinä yhdestä keskenkasvuisesta säätäjästä hah, oletteko te ihan hereillä pastorit ja vanhimmat, lauma nyt on aina kuin lampaat ikään jokainen menossa oman ruohotupsunsa perään.
mutta että ne paimentajatkin samalla viivalla, se on jo ihmeen paikka. - markku.lievonen
32. Sillä Jumala on sulkenut kaikki tottelemattomuuteen, että hän kaikkia armahtaisi.
33. Oi sitä Jumalan rikkauden ja viisauden ja tiedon syvyyttä! Kuinka tutkimattomat ovat hänen tuomionsa ja käsittämättömät hänen tiensä!
34. Sillä kuka on tuntenut Herran mielen? Tai kuka on ollut hänen neuvonantajansa?
35. Tai kuka on ensin antanut hänelle jotakin, joka olisi tälle korvattava? Room 11
Niin, ettei todellisuus hämärtyisi tai jopa unohtuisi, niin kaikkivaltias JUMALA on taho, joka tekee ihmisen eläväksi,- tai paaduttaa ihmisen.
Juuri tuohon liittyen KUKAAN ihminen ei tiedä toisen ihmisen el'ämään ja pelastukseen liittyviä asioita.
Mitä aloitukseen tulee, niin koko aloitus ilmentää kirjoittajan tyhmyyttä ja sydämen tilaa. Niin, kuvitellen tietävän JUMALAN tutkimattomat tuomiot ja käsittävän JUMALAN tiet ihmistä kohtaan.
KUKAAN ihminen ei kulje ja elä puhtailla paperilla eli koko ihmislaji on samalla viivalla ja samassa veneessä.- totuutta_Raamatusta
Sinun kommenttisi on kuin amatöörin ja eksyttäjän suusta. Et osaa ollenkaan Raamattua.Jumala kertoo kyllä palvelijoilleen näitä asioita silloin, kun Jumala haluaa varoittaa syntiin langenneista. Näinhän Jeesus kertoi Juudas Iskariotista, joka oli tuomittu kadotukseen jo ennen kuolemaansa. Tässä on Raamatusta kohtia, jotka todistavat sinut Markku Lievonen eksyttäjäksi.
Apostolit kielsivät syntien anteeksiannon, jonka Pyhä Henki oli heille ilmoittanut. Raamattu on totta ja nimimerkki Markku Lievonen on todistettu olevan paholaisen valehtelija.
Tässä on lisää totuutta Raamatusta, että Jumala kertoo palvelijoilleen näitä asioita:
Aamos 3:7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille. - Subjektiivinenkokemus
totuutta_Raamatusta kirjoitti:
Sinun kommenttisi on kuin amatöörin ja eksyttäjän suusta. Et osaa ollenkaan Raamattua.Jumala kertoo kyllä palvelijoilleen näitä asioita silloin, kun Jumala haluaa varoittaa syntiin langenneista. Näinhän Jeesus kertoi Juudas Iskariotista, joka oli tuomittu kadotukseen jo ennen kuolemaansa. Tässä on Raamatusta kohtia, jotka todistavat sinut Markku Lievonen eksyttäjäksi.
Apostolit kielsivät syntien anteeksiannon, jonka Pyhä Henki oli heille ilmoittanut. Raamattu on totta ja nimimerkki Markku Lievonen on todistettu olevan paholaisen valehtelija.
Tässä on lisää totuutta Raamatusta, että Jumala kertoo palvelijoilleen näitä asioita:
Aamos 3:7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.Miten voimme luottaa jonkun ihmisen subjektiiviseen kokemukseen siitä että nyt on Jumala puhunut ja jotain ilmoittanut? Jos uskoisimme kaiken mitä joku toinen on kokenut, olisimme todella sekaisin. Tälläisista kokemuksista ja jonkun toisen ihmisen ilmestyksille annetusta painoarvosta on syntynyt mormonismi ja islam. Toki Jumala puhuu tavalla ja toisella, mutta aivan varmasti luotettavasti raamatun sanan kautta. Jos joku julistaa että toinen ei enää saa syntejään anteeksi, siihen täytyy kuitenkin suhtautua suurella varauksella. Mistä tiedämme tällaiset ilmoitukset luotettaviksi?
- näin.on
Subjektiivinenkokemus kirjoitti:
Miten voimme luottaa jonkun ihmisen subjektiiviseen kokemukseen siitä että nyt on Jumala puhunut ja jotain ilmoittanut? Jos uskoisimme kaiken mitä joku toinen on kokenut, olisimme todella sekaisin. Tälläisista kokemuksista ja jonkun toisen ihmisen ilmestyksille annetusta painoarvosta on syntynyt mormonismi ja islam. Toki Jumala puhuu tavalla ja toisella, mutta aivan varmasti luotettavasti raamatun sanan kautta. Jos joku julistaa että toinen ei enää saa syntejään anteeksi, siihen täytyy kuitenkin suhtautua suurella varauksella. Mistä tiedämme tällaiset ilmoitukset luotettaviksi?
Jumala on valinnut toimintatavaksi se, että käyttää profeettojaan. Jumala sanoo, että kuule tai ole kuulematta.
Jos et tunnistanut Paimenen ääntä, niin todennäköisesti et ole Paimen oma lammas. Viimeisellä tuomiolla saat sitten kuulla oikeat vastaukset ja vääristä empimisestä saat tuomioita. Taivaaseen pelastuneet eivät itke tuliseen järveen heitettyjen empijöiden perään, jotka eivät tunnistaneet Paimen ääntä. - Subjektiivinenkokemus
näin.on kirjoitti:
Jumala on valinnut toimintatavaksi se, että käyttää profeettojaan. Jumala sanoo, että kuule tai ole kuulematta.
Jos et tunnistanut Paimenen ääntä, niin todennäköisesti et ole Paimen oma lammas. Viimeisellä tuomiolla saat sitten kuulla oikeat vastaukset ja vääristä empimisestä saat tuomioita. Taivaaseen pelastuneet eivät itke tuliseen järveen heitettyjen empijöiden perään, jotka eivät tunnistaneet Paimen ääntä.En todellakaan tunnista sinussa paimenen ääntä ja minä kyllä tiedän kenen lammas olen, ei jonkun ventovieraan tuomarin sanomiset täällä suomi24:ssä minua hetkauta.
- et.ole.profeetta
näin.on kirjoitti:
Jos et tunnistanut Paimenen ääntä, niin todennäköisesti et ole Paimen oma lammas. Viimeisellä tuomiolla saat sitten kuulla oikeat vastaukset ja vääristä empimisestä saat tuomioita. Taivaaseen pelastuneet eivät itke tuliseen järveen heitettyjen empijöiden perään, jotka eivät tunnistaneet Paimen ääntä.Yksikään Jumalan profeetta ei ole samanlainen inttäjä, kuin sinä.
- M.O..T
et.ole.profeetta kirjoitti:
Yksikään Jumalan profeetta ei ole samanlainen inttäjä, kuin sinä.
Inttämistä ei ole edellä olevissa keskusteluissa. Ahdistaako sinua Jumalan Sanan kuuleminen? Onko vaikea niellä totuutta?
- M.O..T
En todellakaan tunnista sinussa paimenen ääntä ja minä kyllä tiedän kenen lammas olen, ei jonkun ventovieraan tuomarin sanomiset täällä suomi24:ssä minua hetkauta.
Huomaan, että sinä et tiedä Jumalasta paljoakaan. Jumala yleensä käyttää ventovieraita profeettoja. Sinun tulee arvioida vain Sanaa, mutta heikolta näyttää. Tarkoitus lienee se, että muut ottavat sitten opiksi, kun sinä et ota vastaan totuutta. Sinusta on tehty esimerkki, miten ei kannata toimia. Näin minä näen teidän väittelyn.
- Subjektiivinenkokemus
M.O..T kirjoitti:
Huomaan, että sinä et tiedä Jumalasta paljoakaan. Jumala yleensä käyttää ventovieraita profeettoja. Sinun tulee arvioida vain Sanaa, mutta heikolta näyttää. Tarkoitus lienee se, että muut ottavat sitten opiksi, kun sinä et ota vastaan totuutta. Sinusta on tehty esimerkki, miten ei kannata toimia. Näin minä näen teidän väittelyn.
Onpas lapsellista tekstiä. Kun loppuu asialliset argumentit, niin minusta josta et tiedä yhtään mitään, hyvin varmana kirjoittelet täällä totuuksia. Lähinnä huvittaa tuollainen.
Niin mikä totuus pitäisi ottaa vastaan? Tuomionprofeetan totuus?
Luuk6:37
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
Kyllä Jumala voi käyttä profeettoja ilmoittamaan asioita, mutta luulisi nyt jokaisen ymmärtävän että ei kukaan voi alkaa elämään jonkun suomi24 "profeetan" mukaan. Jos vaikka Patrick Tiainen saa tällaisen viestin ja päättää sen perusteella että toivoa pelastuksesta ei siis enää ole ja päättää päivänsä tai alkaa elämään synnissä kuin viimeistä päivää. Mitä jos Jumala onkin ilmoittanut jollekin toiselle että Patrickilla on toivoa ja hän voi vielä pelastua ja kääntyä pois synneistään. - näinsemeneee
Onpas lapsellista tekstiä. Kun loppuu asialliset argumentit, niin minusta josta et tiedä yhtään mitään, hyvin varmana kirjoittelet täällä totuuksia. Lähinnä huvittaa tuollainen.
Niin mikä totuus pitäisi ottaa vastaan? Tuomionprofeetan totuus?
Luuk6:37
"Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan."
Kyllä Jumala voi käyttä profeettoja ilmoittamaan asioita, mutta luulisi nyt jokaisen ymmärtävän että ei kukaan voi alkaa elämään jonkun suomi24 "profeetan" mukaan. Jos vaikka Patrick Tiainen saa tällaisen viestin ja päättää sen perusteella että toivoa pelastuksesta ei siis enää ole ja päättää päivänsä tai alkaa elämään synnissä kuin viimeistä päivää. Mitä jos Jumala onkin ilmoittanut jollekin toiselle että Patrickilla on toivoa ja hän voi vielä pelastua ja kääntyä pois synneistään.No eipä täällä kukaan ole väittänyt olevan profeetta. Keskustelu on ollut yleisellä tasolla.
Tiaisen tuomion tuliseen järveen perustuu Pyhän Hengen päätökseen ja ilmoitukseen, josta olen kuullut monelta niiltä, joilla on yhteys Herraan. Minä en vastusta tätä asiaa, vaan pikemminkin vahvistan tämän totuuden.
Minulle tuli mieleen Raamatun kohta, joka kertoo siitä, miten tuntemattomina henkilöinä mm. enkelit toimivat. Herra toimii niin, että joku sanoo ja kuulija on sitten kuullut sanan. Jumalan sana joko vahvistaa tai paaduttaa kuulijaa.
Heprealaiskirje 13:2: Älkää unohtako osoittaa vieraanvaraisuutta, sillä jotkut ovat yösijan antaessaan tulleet majoittaneeksi enkeleitä.
Olen myös samaa mieltä, että sinä et kirjoita oikein tällä palstalla, vaan omia subjektiivisia kokemuksia, jotka eivät ole Raamatun mukaisia. Olet ymmärtänyt väärin sen, mitä tuomitsemisen kielto tarkoittaa. Jumalan toimintaa se ei rajoita. Profeetat ovat kautta historian lukeneet tuomioita. Apostolit kielsivät syntien anteeksisaamisia, mikä tarkoittaa kadotustuomiota, mutta ei omalla päätöksellä, vaan Pyhän Hengen johdossa. Tämä sinun on hyväksyttävä, mutten vastustat Jumalaa.
- As-a-flow
Tiaonen ja Salmi kuopiossa. Oukkei. Mistä Tintin pitää tehdä parannusta, kun on tunnustanut kaiken jo ja lisäsi vielä: anteeksi. Raamatun aikaan homous oli syntiä, koska sitä ei ymmärretty. Kaikki outo sanottiin synniksi, varmuuden vuoksi. En ala vääntää asiasta enempää. Raamattu käskee kivittää synnintekijöitä, kivitättekö? Ette tietenkää, koska ihmiset ymmärtää enemmän. Tajuatteko? Uskovaiset ristiinnaulittee rehellisesti avautuneen pastorin. Hän ei luonnolleen mitään voi. Yrittänyt on, meni jopa naimisiin naisen kaa. Siunatkaa että siunauksen perisitte, siihen teidät on kutsuttu. Jättäkää tuomio Jumalalle.
- kaikkeasitäonkin
lopeta jo kiitos!
- 2Kor13jae5
Lue Raamattusi paremmin, mutta ennen kuin luet, niin tee parannus ja usko evankeliumi saadaksesi syntisi Vapahtajan veressä anteeksi, ja saadaksesi Pyhän Hengen lahjan jotta voit Raamattua ylipäätään ymmärtää.
- Veggsu
Raamatussa ei missään sanota, että seksuaalinen suuntaus olisi syntiä. Jotka sitä väittävät, väittävät naiseuden olevan syntiä. Nainen ei ole paha. Homous ei ole synti.
- Linkistävihiä
Olisiko linkkiä? En usko muuten.
- ainavainparanee
no justiinsa niin.
- näin.on
Mutta homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä, joka vie kadotukseen.
1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet, - RaamatunKanta
näin.on kirjoitti:
1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,Oikeastaan tämän selvemmin asiaa ei voi sanoa.
- Veggsu
näin.on kirjoitti:
1 Kor 6:9 Ettekö tiedä, että vääryydentekijät eivät saa omakseen Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö! Jumalan valtakunnan perillisiä eivät ole siveettömyyden harjoittajat eivätkä epäjumalien palvelijat, eivät avionrikkojat, eivät miesten kanssa makaavat miehet,Miehen kanssa makaaminen ei ole sama asia kuin seksuaalinen suuntaus. Maata on verbi. Toiseksi meidän täytyisi kyetä keskustelemaan, mihin tuo verbi käytännössä viittaa. Huomaa, että suomen kielessä maata viittaa vaakatasoon.
Homous ei ole synti.
- karismaatikoista
Satuin bongaamaan tämän videon ja kyllä silmäni avautui. Suosittelen, että jaksaisitte tekin tämän kuunnella.
https://www.youtube.com/watch?v=MuqgNteeEkE - Publikaani2
Aloittaja näyttää alkaneen tuomariksi...kuka pelastuu ..hän ottaa kyllä ison postin..menemällä jopa Jumalan ohi..
Odottaa sopii milloin lankeemus käy hänen kohdallaan niin suureksi että hänestä tulee nöyrä armoa aneleva syntinen..joka näkee itsensä viheliäsimmistä viheliäisimmäksi niinkuin Paavali.
Hengellinen pöyhkeys....sananruoska kädessä on paha yhdistelmä.- Sokoja
Kyllä pöyhkeyttä on Patrickillakin, kun kuvittelee edelleen huijaavansa Pyhää Henkeä.
- OsuikoKalikka
Kuulet Publikaani2 - sun kommenttisi on kuin fariseuksen älähdys, kun Jumalan mies tulee ja puhuu totuutta. Sorry, mutta minä olen aloittajan kannalla ja pidän uskottavana sitä, mitä hän kirjoittaa.
- EL.O
Minun mielestä aloittaja ei ole itse keksinyt Tiaisen kadotustuomiota. Pyhä Henki on asiasta ilmoittanut muutenkin monelle muullekin. Tunnen sellaisia henkilöitä ja olen koettelussa tullut siihen johtopäätökseen, että sanoma on Jumalan antama. Olen itsekin saanut saman tiedon Pyhältä Hengeltä, mikä vahvistaa sanomaa. Jumala haluaa varoittaa Tiaisesta.
On kaikenmaailman publikaani2:ia liikkeellä, jotka tietysti kieltävät sen, että syntiä tekemällä voisi joutua helvettiin tai, että Jumala voisi nuhdella syntisiä ankarallakin tavalla. Pyhä Henki haluaa varoittaa, ettei armoa saa pitää halpana.
Publikaani2 moittii aloittajaa ylpeydestä. Hän on itse se ylpeä, joka ei suostu ojentautumaan, vaan haluaa kuulua sellaiseen joukkoon, jossa kaikki tekevät syntiä, ettei tarvitse taipua Jumalan tahtoon.
Tiaisen tapaus on selvä. Hän on menettänyt pelastuksensa ja se on parempi uskoa.
Käsitykseni mukaan Jumala alkaa toimia useamminkin niin, että anteeksisaamisen kieltoja luetaan Herran osoittamille henkilöille. Kuulkoon tai olkoon kuulematta.
Kun Tiainen sai sellaisesta tiedon, niin ei kestänyt kauaa, kun oli saanut kenkää seurakunnasta ja oli yrittänyt polttaa itsensä autoon.
Publikaani2 onko sinulla antaa näyttöä siitä, että sanasi on toteutunut? Ei taida olla muuta kuin suuri suusi.
Näillä Jumalan palvelijoilla on näyttöä siitä, että sana on toteutunut. Jumalan pelko on viisauden alku. - Publikaani2
En tietenkään kiellä raamatun totuuksia..enkä myöskään suosi homoseksuaalista käyttäytymistä.
En myöskään ole Patrikin ihailija enkä kannata missään nimessä Uskon Sana liikkeen opetuksia.
Mutta..kun aletaan tuomaroimaan pelastuksesta...niin silloin ollaan kovin kaltevalla pinnalla.
Mikä on ihminen ..lähettämään ketään kadotukseen.
Vaikka kuinka laitettaisiin raamatun totuudet ja niihin vedoten sanottaisiin..tämä on totuus..mutta Jumala yksin on Tuomari ja Hän viimekädessä valitsee ne jotka pelastuvat.
Kuka täällä on heittämässä ensimmäisen kiven?
Näyttäisi olevan monta tosiuskovaista jotka ratsastavat opilla ja kirjoituksilla..mutta onko rakkautta..onko armoa onko sydäntä joka rukoilee tämän eksyneen ..paljon rikkoneen puolesta.?
Susia tuntuu olevan liikkeellä..etsien niitä joita voisivat raadella.
Kuka meistä on synnitön?
Voi käydä niin.että ensimmäiset tulevat viimeinä ja viimeiset ensimmäisinä.
Mutta onhan selvää.että Jos Patrik ei nöyrry ja tee parannusta...raamatun sanan mukaan hänelle voidaan sanoa..mitä sanassa on ilmoitettu.
Samat sanat koskevat jokaista...meistä.
Esimerkki tapauksia löytyy tänä päivänä kaikkialta..
Nouse Suomi tapahtumassa sellaisia eksyttäjiä näytti olevan paljon.
Miljonääri Julistajat kiertävät tekemässä käännynnäisiä ympäri maailmaa.
Patrik sattui vaan hurahtamaan Hagenin oppiin ja aikansa levitti väärää evankeliumia...mutta jos hän oli eksynyt niin tosiuskovaisten tehtävä tietysti on yrittää pelastaa hänet oikealle tielle..eikä julistaa tällä palstalla häntä helvettiin meneväksi.
Täysin turha viestiketju. Vain Jumala tietää kuka pelastuu ja kuka ei.
- Totuutta_Raamatusta
Asia on toisin. Raamattu on luotettava tiedon lähde, joka kertoo, että eräille ihmisille Jumala ilmoittaa palvelijoidensa kautta kadotustuomiosta. Tässä on muutama kohta Raamatusta, joka osoittaa, että sinä apumies olet osaamaton valheen levittäjä.
Aamos 3:7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille. - saviseutulainen
HERRA JEESUS:
"ÄLKÄÄ LAUSUKO KADOTUSTUOMIOTA KENELLEKÄÄN"!
Tuomio on JUMALAN, ei ihmisen! Totuutta_Raamatusta kirjoitti:
Asia on toisin. Raamattu on luotettava tiedon lähde, joka kertoo, että eräille ihmisille Jumala ilmoittaa palvelijoidensa kautta kadotustuomiosta. Tässä on muutama kohta Raamatusta, joka osoittaa, että sinä apumies olet osaamaton valheen levittäjä.
Aamos 3:7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.Eli jos sinä nyt olet oikeassa siinä että minä valehtelen ja jos sinä et anna minulle minun valehtelun syntiä anteeksi, joudun helvettiin koska sinulla on valta jakaa minulle kadotustuomio?
- Totuutta_Raamatusta
apumies_ kirjoitti:
Eli jos sinä nyt olet oikeassa siinä että minä valehtelen ja jos sinä et anna minulle minun valehtelun syntiä anteeksi, joudun helvettiin koska sinulla on valta jakaa minulle kadotustuomio?
Olet kiero mies, kun yrität kääntää keskustelu pois asiasta.
Kysymys oli siitä, että voiko Jumala kertoa palvelijansa kautta jollekin, ettei hän on saanut tuomion helvettiin, mitä kielto syntien anteeksisaamisesta tarkoittaa tai sen asian toteaminen, että joku olisi pilkannut Pyhää Henkeä jne. Raamattu kertoo, että Jumala ilmoittaa tällaista ja sinä apumies valehtelit asiasta. Siteerasin Raamattua, jossa on selvää tekstiä.
Asia on loppuun käsitelty. Tyydy siihen, mitä Raamatussa lukee ja pidä suusi kiinni. Totuutta_Raamatusta kirjoitti:
Olet kiero mies, kun yrität kääntää keskustelu pois asiasta.
Kysymys oli siitä, että voiko Jumala kertoa palvelijansa kautta jollekin, ettei hän on saanut tuomion helvettiin, mitä kielto syntien anteeksisaamisesta tarkoittaa tai sen asian toteaminen, että joku olisi pilkannut Pyhää Henkeä jne. Raamattu kertoo, että Jumala ilmoittaa tällaista ja sinä apumies valehtelit asiasta. Siteerasin Raamattua, jossa on selvää tekstiä.
Asia on loppuun käsitelty. Tyydy siihen, mitä Raamatussa lukee ja pidä suusi kiinni.No mites tuo kohta että kadotustuomiota ei pidä lausua? Ymmärtääkseni se tarkoittaa että ei kukaan voi toiselle uskovalle viedä Herralta viestiä että se toinen uskova ei enää saa syntejään anteeksi koska sehän on käsittääkseni kadotustuomion lausumista. Näin minä olen ymmärtänyt, jos se on sinun mielestä valehtelua niin pysy sinä kannassasi.
- LakiOnViisaudensanoja
apumies_ kirjoitti:
No mites tuo kohta että kadotustuomiota ei pidä lausua? Ymmärtääkseni se tarkoittaa että ei kukaan voi toiselle uskovalle viedä Herralta viestiä että se toinen uskova ei enää saa syntejään anteeksi koska sehän on käsittääkseni kadotustuomion lausumista. Näin minä olen ymmärtänyt, jos se on sinun mielestä valehtelua niin pysy sinä kannassasi.
Suurinta Rakkautta olisi, jos joku kävisi kertomassa Tiaiselle tämän olevan vikapää ja menossa helvettiin. Kuinka Tiainen reagoisi Lakiin, kertoisi onko aloittaja oikeassa. Jolla on korvat se kuulkoon ja jolla on Viisautta ymmärtäköön.
- näin.on
apumies_ kirjoitti:
No mites tuo kohta että kadotustuomiota ei pidä lausua? Ymmärtääkseni se tarkoittaa että ei kukaan voi toiselle uskovalle viedä Herralta viestiä että se toinen uskova ei enää saa syntejään anteeksi koska sehän on käsittääkseni kadotustuomion lausumista. Näin minä olen ymmärtänyt, jos se on sinun mielestä valehtelua niin pysy sinä kannassasi.
Kukaan ihminen ei saa omalla päätöksellä lukea toiselle kadotustuomiota, mutta Pyhä Henki voi käskeä palvelijansa ilmoittamaan kadotustuomion. Tässä on se ero. Kadotustuomioita ilmoitetaan Herran käskystä meidänkin aikana ja sen eteen ei kannata mennä poikkiteloin, ettei itse jää alle. Käsitykseni mukaan Herra on käskenyt joitakin ilmoittamaan Tiaiselle kadotustuomion ja minä uskon, että asia on näin.
- markku.lievonen
näin.on kirjoitti:
Kukaan ihminen ei saa omalla päätöksellä lukea toiselle kadotustuomiota, mutta Pyhä Henki voi käskeä palvelijansa ilmoittamaan kadotustuomion. Tässä on se ero. Kadotustuomioita ilmoitetaan Herran käskystä meidänkin aikana ja sen eteen ei kannata mennä poikkiteloin, ettei itse jää alle. Käsitykseni mukaan Herra on käskenyt joitakin ilmoittamaan Tiaiselle kadotustuomion ja minä uskon, että asia on näin.
Ymmärtäkää jo viimein,- ettei Pyhä Henki koskaan käske ihmisessä lausumaan toiselle ihmiselle kadotustuomiota.
No, eikö juuri viestisai/kin sisältö ilmennä, miten ihminen,- se ite liha, juuri käsittele tätä tuomitsemista.
Ihmisen lihallisuus juuri tekee KAIKKI ongelmat ja tuomitsemiset ja erikoisesti pyrkii,- ettei eläisi tauhassa KAIKKIEN ihmisten kanssa. Niin, rauhassa eläminen on mennyttä, jos yleensä ihminen asennituu tuomitsemaan ihmisiä. Siis asioiden / synnin käsittely - vaikutus ihmisessä - kollektiivisesti on kokonaan eri käsite kuinyksittäisen ihmisen tuomitseminen.
Muuten muistutukseksi. JUMALA ei lähettänyt Poikaansa tuomitsemaan maailmaan,- vaan PELASTAMAAN. JUMALA kyllä aikanaan tuomitsee ihmiset / ihmislajin Kristuksessa ja tuohon liittyen JUMALA ei koskaan ole antanut ihmiselle valtaa toisen ihmisen tuomitsemiseen.
Mutta,.- taas ihmisen liha oikein haluaa ja piehtaroi tuomitsemisessa. Täälläkin tuomaroidaan kuka pelastuu ja kuka ei ja missä ja milloin jne... No, kukaan tervejärkinen ihminen, ei ottane teitä / heitä vakavasti. - Ramaatun_mukaan
markku.lievonen kirjoitti:
Ymmärtäkää jo viimein,- ettei Pyhä Henki koskaan käske ihmisessä lausumaan toiselle ihmiselle kadotustuomiota.
No, eikö juuri viestisai/kin sisältö ilmennä, miten ihminen,- se ite liha, juuri käsittele tätä tuomitsemista.
Ihmisen lihallisuus juuri tekee KAIKKI ongelmat ja tuomitsemiset ja erikoisesti pyrkii,- ettei eläisi tauhassa KAIKKIEN ihmisten kanssa. Niin, rauhassa eläminen on mennyttä, jos yleensä ihminen asennituu tuomitsemaan ihmisiä. Siis asioiden / synnin käsittely - vaikutus ihmisessä - kollektiivisesti on kokonaan eri käsite kuinyksittäisen ihmisen tuomitseminen.
Muuten muistutukseksi. JUMALA ei lähettänyt Poikaansa tuomitsemaan maailmaan,- vaan PELASTAMAAN. JUMALA kyllä aikanaan tuomitsee ihmiset / ihmislajin Kristuksessa ja tuohon liittyen JUMALA ei koskaan ole antanut ihmiselle valtaa toisen ihmisen tuomitsemiseen.
Mutta,.- taas ihmisen liha oikein haluaa ja piehtaroi tuomitsemisessa. Täälläkin tuomaroidaan kuka pelastuu ja kuka ei ja missä ja milloin jne... No, kukaan tervejärkinen ihminen, ei ottane teitä / heitä vakavasti.Markku Lievonen. Toimit täällä paholaisen valhetuuttina ja Tiaisen puolustajana.
Lue ääneen, mitä Raamattu ilmoittaa asiasta. Pyhä Henki käskee ilmoittamaan kadotustuomioita. Sen kertoo Raamattu. Mutta sinä Markku Lievonen olet paholaisen kätyri, joka toitotat valheita omaksi kadotukseksi.
Aamos 3:7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.
2 Piet. 3:16 Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
- milläsminäpääsisintaiva
On täällä erinomaisia uskovia kun pystyy sanoa kuka on uskossa kuka ei.
- Raamatun_mukaan
Jaak 2:14 Veljet, mitä hyötyä siitä on, jos joku sanoo uskovansa mutta häneltä puuttuvat teot? Ei kai usko silloin voi pelastaa häntä? 15 Jos veljenne tai sisarenne ovat vailla vaatteita ja jokapäiväistä ravintoa, 16 niin turha teidän on sanoa: "Menkää rauhassa, pitäkää itsenne lämpimänä ja syökää hyvin", jos ette anna heille mitä he elääkseen tarvitsevat. 17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
- Publikaani2
Olisi ehkä syytä aloittajan lukea.mm. 1Korinttolaiskirje 4:5 kohta ja miettiä mistä oikeaoppisuudesta ammentaa...
- Teoletteisästä
Eiköhän Publikaani2 pitäisi pysähtyä miettimään miksi toiset tiesivät Patrickin huijauksen ja toiset uskoivat enkelin saapuneen. Kumman isän lapsi sinä olet?
- M..O.T
Teoletteisästä kirjoitti:
Eiköhän Publikaani2 pitäisi pysähtyä miettimään miksi toiset tiesivät Patrickin huijauksen ja toiset uskoivat enkelin saapuneen. Kumman isän lapsi sinä olet?
Publikaani2 on Tiaisen hännystelijä, jonka on vaikea niellä sitä, että Tiaisen haisevat luurangot ovat tulleet esille kaapista. Raamatun mukaan taivaaseen ei pelastu ne uskovat, jotka rakastavat valhetta. Tämän takia Tiainen ja Missiomaailma ovat hyvin vaarallisia eksyttäjiä, koska heitä seuraamalla voi menettää pelastuksensa.
Ilm 21:8 Mutta pelkurit, luopiot ja iljetysten kumartajat, murhamiehet ja irstailijat, noidat, epäjumalien palvelijat ja kaikki VALHEEN ORJAT saavat tämän palkan: he joutuvat tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle. Tämä on toinen kuolema."
Ilm 22:15: Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka RAKASTAVAT VALHETTA JA NOUDATTAVAT SITÄ.
- tynnyrit
Ja täälä ketjussa senkun tyhjät tynnyrit kumisee...
- Perjantaina123
Niin on....pimeässä istuvia mäkättäjiä
- Jokuvaintäältä
Kyllä minustakin Patrick on yksi vähäisimmistä veljistämme. En osaa muuta sanoa, kuin että huokaan Isän puoleen samalla laila hänen, kuin muidenkin puolesta. En ole siinä asemassa, että voisin arvuutella hänen taivas kelpoisuuttaan, mutta rukoilla voin. Eikä minulla ole sitä vijsauden valtaa, että kykenisin hänen syntejänsä suuruutta tao pienuutta arvioimaan. Yksin Jumala tietää ja tuntee, hänen on kaikki valta ja kunnia iänkaikkisesti aamen ja kiitos Herralle.
- Raamatusta.jae
Juud 1:4: Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi ja kieltävät ainoan Valtiaamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen.
- RaamattuaKansalle
"Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'."
Kertokaa yksi Patrickin tekojen hyvä hedelmä? Niinpä niin, huono puu ja pahat hedelmät.- näin.on
Tiaisen huono hedelmä oli se, että hän sai ihmiset rakastumaan valheeseen siten, että Tiainen sekoitti sen joukkoon evankeliumin julistamista. Ihmiset eivät erottaneet valhetta evankeliumin joukosta ja moni eksyi leveälle tielle kohti kadotusta. Näin toimii meidän aikana myös Missiomaailma ja sen Nouse Suomi tapahtuma.
- vielä.mahdollista
Tiainen on eksyttäjä ja harhaanjohtaja ja syntinen homo.
Kuitenkin hänellä on vielä mahdollisuus tehdä parannus ja pelastua.
Mitään helppoa patenttiratkaisua kuitenkaan ei ole, mutta Jumalan avulla se on mahdollista.
Armon aika hänenkin kohdallaan on ohi vasta sitten, kun hän siirtyy tästä ajasta ikuisuuteen.- näinsemeneee
Tiaisella ei ole parannuksen teon mahdollisuutta enää. Tiainen on kadotuksen lapsi. Asian Raamatullisuus on edellä perusteltu.
On parempi pelätä Jumalaa ja lopettaa synnin tekeminen heti. - Jaakko2524
näinsemeneee kirjoitti:
Tiaisella ei ole parannuksen teon mahdollisuutta enää. Tiainen on kadotuksen lapsi. Asian Raamatullisuus on edellä perusteltu.
On parempi pelätä Jumalaa ja lopettaa synnin tekeminen heti.Rukoillen laitan tämän koeteltavaksi kaikille lukijoille.
"näinsemenee".
Olet omasta mielestäsi menossa taivaaseen ennen Patrick Tiaista?
En puolusta Tiaista hänen tekemistään synneistä, mutta siellä missä synti on suureksi tullut, armo on tullut ylenpalttiseksi.
Tiaisella on vielä armonaika ja hän voi vielä Jumalan armosta tehdä parannuksen ja pelastua. Muista, että monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja monet viimeiset ensimmäisiksi.
Olet mielestäsi parempi ihminen, kuin Tiainen? Olet kuitenkin itsekin syntinen ja vaarassa menettää pelastuksen siinä kuin Tiainenkin.
Lopeta siis ajoissa harhaiset kuvitelmasi, jos olet yhtään ymmärtäväinen Raamatun Sanan Totuudesta, ettet kenties kerran huomaisi olevasi myös ulkopuolella kuten velhot, koirat ja muut saastaiset.
Jeesuksen nimessä. Totisesti. Aamen. - VastausRukoukseesi
Jaakko2524 kirjoitti:
Rukoillen laitan tämän koeteltavaksi kaikille lukijoille.
"näinsemenee".
En puolusta Tiaista hänen tekemistään synneistä, mutta siellä missä synti on suureksi tullut, armo on tullut ylenpalttiseksi.
Tiaisella on vielä armonaika ja hän voi vielä Jumalan armosta tehdä parannuksen ja pelastua. Muista, että monet ensimmäiset tulevat viimeisiksi ja monet viimeiset ensimmäisiksi.
Olet mielestäsi parempi ihminen, kuin Tiainen? Olet kuitenkin itsekin syntinen ja vaarassa menettää pelastuksen siinä kuin Tiainenkin.
Lopeta siis ajoissa harhaiset kuvitelmasi, jos olet yhtään ymmärtäväinen Raamatun Sanan Totuudesta, ettet kenties kerran huomaisi olevasi myös ulkopuolella kuten velhot, koirat ja muut saastaiset.
Jeesuksen nimessä. Totisesti. Aamen.Missä vaiheessa apostoli Tiainen on osoittanut katuvansa mitään harhaopetustaan tai tekemisiään? Ei Tiainen armoa julistamalla pelastu, jos Tiainen ei tunnusta olevansa syntinen. Turha on puhua armosta irrallisena, luulisi Jaakonkin tämän ymmärtävän.
Ensin Tiainen istutti lusteen menestysteologiaan haksahtavien joukkoon, nyt on taas kevätkylvö menossa, eikä tämäkään kylvö ole muuta kuin lustetta. Kohderyhmä vain on vaihtunut. Jaakon kannattaisi rukoilla ja ostaa silmävoidetta, sillä omat elämänkolhut tekevät Sinusta nyt sokean ja sen piru tietää. - E.LO
Jaakko2524 kirjoitti:
"näinsemenee".
Jeesuksen nimessä. Totisesti. Aamen.Tunnen muutamia henkilöitä, joille Pyhä Henki on ilmoittanut, ettei Tiainen voi enää pelastua. Pyhä Henki on käskenyt varoittaa muita Tiaisesta, koska Tiaisen seuraaminen vie kadotukseen.
Edellä on paljon siteerattu monta kertaa Raamatun lauseita, jotka vahvistavat Tiaisen tuomion kadotukseen, joka on Pyhä Hengen antama:
Joh. 20: 21-23: Jeesus sanoi uudelleen: "Rauha teille! Niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät." Sanottuaan tämän hän puhalsi heitä kohti ja sanoi: "Ottakaa Pyhä Henki. Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."
Hepr 12:16-17: Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi. - mummikainuusta
Jaakko2524 kirjoitti:
"näinsemenee".
Jeesuksen nimessä. Totisesti. Aamen.Onneksi meillä on vielä armonaika ja jokaisella mahdollisuus kääntyä kohti Jeesusta.
Olen Jaakko tullut samoihin päätelmiin kuin sinä. Mieleeni nousi fariseuksen rukous. Onneksi en ole kuin...
Tämän kaltaisia profetioita voitaisiin antaa myös niille, jotka ovat ahneita, valehtelijoita jne. Kuitenkin Raamatun Jumala on pitkämielinen ja armollinen.
Niin Tiaisen kuin meidän jokaisen ainoa pelastus on Jeesuksessa. Ja jokaisen uskovan sydän huutaa Jumalan puoleen, että jokainen hminen pelastuisi.
Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta. Ja kun Hän antaa profetian, se myös lohhduttaa sen saajaa, vaikka siinä olisi nuhde.
Tänään on armon päivä! Myös sinulle! ❤ - M.O..T
Onneksi meillä on vielä armonaika ja jokaisella mahdollisuus kääntyä kohti Jeesusta.
Olen Jaakko tullut samoihin päätelmiin kuin sinä. Mieleeni nousi fariseuksen rukous. Onneksi en ole kuin...
Tämän kaltaisia profetioita voitaisiin antaa myös niille, jotka ovat ahneita, valehtelijoita jne. Kuitenkin Raamatun Jumala on pitkämielinen ja armollinen.
Niin Tiaisen kuin meidän jokaisen ainoa pelastus on Jeesuksessa. Ja jokaisen uskovan sydän huutaa Jumalan puoleen, että jokainen hminen pelastuisi.
Pyhä Henki kirkastaa aina Kristusta. Ja kun Hän antaa profetian, se myös lohhduttaa sen saajaa, vaikka siinä olisi nuhde.
Tänään on armon päivä! Myös sinulle! ❤Mummikainuusta, Sinä et tunne Jumalaa etkä Raamattua. Sinun kannaltasi olisi parempi, ettet kirjoittele someen mitään, ettei sulle käy itsellesi huonosti viimeisellä tuomiolla. Taivaaseen on todella vaikea päästä ja moni tyhmä morsiusneito huutaa "Herra, Herra", eivätkä he päässeet taivaaseen.
Mt 12:36 Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili. 37 Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi." - mummikainuusta
Kylläpä täällä jaetaan tuomioita! Onneksi seison tai kaadun Herrani edessä. Niin kuin sinäkin. 😁
- Veggsu
näinsemeneee kirjoitti:
On parempi pelätä Jumalaa ja lopettaa synnin tekeminen heti.Sinä et selvästikään ole kuunnellut Jeesusta. Vertauksessa Tuhjaalapojasta kerrottiin selvästi, ettei teoista saa pisteitä. Vertauksessa tilalle pestatuissa opetus oli sama.
Synnnittömästä elämästä ei saa pisteitä. Miten ihmeessä se on mahollista!? Ainoa, joka ratkaisee on armo. Kuten kuka tahansa, Patrick voi saada armon, - näin.on
Veggsu kirjoitti:
Sinä et selvästikään ole kuunnellut Jeesusta. Vertauksessa Tuhjaalapojasta kerrottiin selvästi, ettei teoista saa pisteitä. Vertauksessa tilalle pestatuissa opetus oli sama.
Synnnittömästä elämästä ei saa pisteitä. Miten ihmeessä se on mahollista!? Ainoa, joka ratkaisee on armo. Kuten kuka tahansa, Patrick voi saada armon,Taivaaseen ei pääse, jos EI TEE Jumalan tahtoa. Teoilla on vaikutusta pelastukseen. Usko tulee todistaa teoilla. Ilman uskonmukaisia tekoja ei ole uskoa eikä pelastusta.
Mt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
Ilm 20: 12 ... Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
Jaak 2:24-26: Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja. - Väitätkö
E.LO kirjoitti:
Tunnen muutamia henkilöitä, joille Pyhä Henki on ilmoittanut, ettei Tiainen voi enää pelastua. Pyhä Henki on käskenyt varoittaa muita Tiaisesta, koska Tiaisen seuraaminen vie kadotukseen.
Edellä on paljon siteerattu monta kertaa Raamatun lauseita, jotka vahvistavat Tiaisen tuomion kadotukseen, joka on Pyhä Hengen antama:
Hepr 12:16-17: Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa. Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi.Väitätkö tämän paikan perusteella että sinulle on annettu valta kieltää joltakin ihmiseltä pelastus?
"Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi." - Jaakko2524
VastausRukoukseesi kirjoitti:
Missä vaiheessa apostoli Tiainen on osoittanut katuvansa mitään harhaopetustaan tai tekemisiään? Ei Tiainen armoa julistamalla pelastu, jos Tiainen ei tunnusta olevansa syntinen. Turha on puhua armosta irrallisena, luulisi Jaakonkin tämän ymmärtävän.
Ensin Tiainen istutti lusteen menestysteologiaan haksahtavien joukkoon, nyt on taas kevätkylvö menossa, eikä tämäkään kylvö ole muuta kuin lustetta. Kohderyhmä vain on vaihtunut. Jaakon kannattaisi rukoilla ja ostaa silmävoidetta, sillä omat elämänkolhut tekevät Sinusta nyt sokean ja sen piru tietää."Tiaisella on vielä armonaika ja hän voi vielä Jumalan armosta tehdä parannuksen ja pelastua."
En siis puhu armosta irrallisena, vaan armon saadakseen on tehtävä parannus.
Parannuksen tekemiseen johtaa katumus, niin kuin Tuhlaajapojalla, kun hän meni itseensä ja ymmärsi tehneensä väärin.
Siihen Tiaisellakin on vielä mahdollisuus. - näinhänsemeneee
Väitätkö kirjoitti:
Väitätkö tämän paikan perusteella että sinulle on annettu valta kieltää joltakin ihmiseltä pelastus?
"Jolle te annatte synnit anteeksi, hänelle ne ovat anteeksi annetut. Jolta te kiellätte anteeksiannon, hän ei saa syntejään anteeksi."Tuo kohta tarkoittaa sitä, että Pyhä Henki voi antaa sellaisen tehtävän jollekin henkilölle. Monet ovat yrittäneet vastustaa tätä Raamatun lausetta, mutta siellä se lukee. Yleensä kukaan ei usko tätä, mutta kun jotain sattuu henkilölle, niin sitten pelästyvät. Tiainen yritti polttaa itsensä autoon ja sitten hänet heitettiin omasta seurakunnasta pihalle. Minusta tämä Tiaisen kadotustuomio on Herrasta. Kaikki yksityiskohdat puhuvat sen puolesta.
- mummikainuusta
näin.on kirjoitti:
Taivaaseen ei pääse, jos EI TEE Jumalan tahtoa. Teoilla on vaikutusta pelastukseen. Usko tulee todistaa teoilla. Ilman uskonmukaisia tekoja ei ole uskoa eikä pelastusta.
Ilm 20: 12 ... Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.
Jaak 2:24-26: Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.Mikä on Jumalan tahto? Usko Jeesukseen ja pyydä syntisi anteeksi! Armosta olemme pelastuneet ja armossa kasvamme! Jeesus ei kysy meiltä mitään. Hän tuntee omansa viimeisellä tuomiolla. Luuletko omilla teoillasi miellyttävän Jumalaa? Sinun parhaimmat teot on kuin naisen verinen kuukautisside Jumalan edessä. En halua tuoda edes yhtä sellaista ...
- Raamatun_mukaan
Mikä on Jumalan tahto? Usko Jeesukseen ja pyydä syntisi anteeksi! Armosta olemme pelastuneet ja armossa kasvamme! Jeesus ei kysy meiltä mitään. Hän tuntee omansa viimeisellä tuomiolla. Luuletko omilla teoillasi miellyttävän Jumalaa? Sinun parhaimmat teot on kuin naisen verinen kuukautisside Jumalan edessä. En halua tuoda edes yhtä sellaista ...
Mummikainuusta, oletpas sinä kova eksyttäjä. Onneksi tämän palstan lukijoiden joukossa on eräitä, jotka ymmärtävät, mitä soopaa sinä puhut. Et pysty mitään näyttämään toteen Raamattua siteeraamalla, vaan puhut kuin piru. Jos uskotte Mummia Kainuusta, niin joudutte kadotukseen. Uskokaa, mitä Raamatussa lukee, koska se on pelastuksen tie. Mummi Kainuusta on kavaltaja.
Jumalan tahto on selitetty näissä Jeesuksen sanoissa:
Mt 7:21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Mt 19:16 Eräs mies tuli kysymään Jeesukselta: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tehdä, jotta saisin iankaikkisen elämän?" 17 Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sinä minulta hyvästä kyselet? On vain yksi, joka on hyvä. Jos haluat päästä sisälle elämään, noudata käskyjä." 18 "Mitä käskyjä?" mies kysyi. "Näitä", vastasi Jeesus, "älä tapa, älä tee aviorikosta, älä varasta, älä todista valheellisesti, 19 kunnioita isääsi ja äitiäsi, ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." (luettelo tulee ymmärtää esimerkinomaiseksi ja tarkoittaa kaikkia Jumalan käskyjä, joihin Jeesus viittaa tässä seuraavassa lainauksessa)
Mt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. 18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. 19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi. 20 Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan. - mummikainuusta
Enköhän juuri selittänyt miksi ei päästä Taivaankotiin!? Kuinka moni kertoo, että hän on ajanut rivaajia tai ajanut sairauksia uskovista? Teot eivät pelasta!!!
Jokainen luettelo synneistä vie meitä lähemmäksi Jeesusta, koska jokainen uskova ymmärtää tekevänsä näitä tekoja. Jos sanot, että et tee näitä, olet valehtelija ja teet silloin syntiä. Teet Jumalasta valehtelijan.
Nämä syntiluettelot pitävät meidät Jeesukseen uskovat lähellä Jeesusta. Vain Jumalan teot meissä ovat kelvollisia Jumalalle. Kaikki muut, vaikka kuinka hyvät meidän omasta mielestämme, ovat kelvottomia Jumalan edessä.
Kaikki synnit ovat sovitettu ristillä!
Tämä ei tarkoita, että saamme elää synnissä, jos käsitämme elämisemme olevan Jumalan tahdon vastaista. Jos kadumme, Hän on armollinen ja saamme anteeksi.
Lain alla elävä on Jumalan vihan alla elävä!
Tänään on armon päivä! - Veggsu
näin.on kirjoitti:
Taivaaseen ei pääse, jos EI TEE Jumalan tahtoa. Teoilla on vaikutusta pelastukseen. Usko tulee todistaa teoilla. Ilman uskonmukaisia tekoja ei ole uskoa eikä pelastusta.
Jaak 2:24-26: Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella. Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä. Niin kuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin on uskokin kuollut ilman tekoja.Kuunelkaa Jeesuksen puhetta. Usko riittää, mutta ilman uskoa ei ole mitään toivoa, olet miten hyvä tahansa.
Johannes 3 .17 "Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita, mutta se, joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei uskonut Jumalan ainoaan Poikaan. [Mark. 16:16; Joh. 5:24; Ap. t. 4:12]
Markus 16:15 Hän sanoi heille: "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille. Joka sen uskoo ja saa kasteen, on pelastuva. Joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. [Joh. 3:18,36; Ap. t. 16:31; Room. 1:16; 1. Piet. 3:21] - nänhänsemeneee
Enköhän juuri selittänyt miksi ei päästä Taivaankotiin!? Kuinka moni kertoo, että hän on ajanut rivaajia tai ajanut sairauksia uskovista? Teot eivät pelasta!!!
Jokainen luettelo synneistä vie meitä lähemmäksi Jeesusta, koska jokainen uskova ymmärtää tekevänsä näitä tekoja. Jos sanot, että et tee näitä, olet valehtelija ja teet silloin syntiä. Teet Jumalasta valehtelijan.
Nämä syntiluettelot pitävät meidät Jeesukseen uskovat lähellä Jeesusta. Vain Jumalan teot meissä ovat kelvollisia Jumalalle. Kaikki muut, vaikka kuinka hyvät meidän omasta mielestämme, ovat kelvottomia Jumalan edessä.
Tämä ei tarkoita, että saamme elää synnissä, jos käsitämme elämisemme olevan Jumalan tahdon vastaista. Jos kadumme, Hän on armollinen ja saamme anteeksi.
Tänään on armon päivä!Jotenkin käy sinua mummikainuusta sääliksi. Edellä lainattiin hyvin kohtia Raamatusta ja sinä et noteerannut niitä millään tavalla, vaan julistat halpaa armoa kuin sokea kana.
Viittasit siihen, ettei teot pelasta. Paavali tarkoitti sillä, että jos juutalainen kieltää Kristuksen, niin teot eivät voi pelastaa. Paavali myös opettaa, että jos tunnustaa Kristuksen, mutta ei tee Jumalan tahtoa, niin sellainen uskova ei myöskään pelastu. Pyhä Henki on kirjoittanut Raamattuun seuraavaa:
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Eikös Matt 7:23 jakeessa Jeesus laittanut taivaan portit kiinni niiltä uskovilta, jotka tekivät laittomuutta eli rikkoivat lakia vastaan? Jos tämä meni nyt sinulle jääräpäämummi väärään kurkkuun, niin lue rauhassa jae. Mutta sinua ylpeä mummi ei kiinnosta totuus, vaan omat väärät mielipiteesi, jotka eivät ole Jumalan tahdon mukaisia.
Sinulla on tarve päteä kirjoittamalla someen, mutta kielesi liekehtii helvetin tulta. Sinun itsesi kannalta olisi ollut parempi, ettet olisi kirjoittanut mitään someen. - mummikainuusta
Tänään on armon päivä!Jesaja kertoi aikalaisten sanoneen: "Muista aina, muista aina, mieleen paina, mieleen paina hiukan sitä, hiukan tätä!"
Nyt on useamman kirjoittajan toimesta selkeästi ja hyvin yksinkertaisesti tuotu esiin Sanaa, mutta vastaus on ollut sama kuin Jesajalle. Vieläpä pahemmin!
Näille jotka vastasivat näin, oli tuleaisuus seuraavanlainen: Ja niin he kulkiessaan kompastuvat ja loukkaantuvat, tarttuvat ansaan, jäävät kiinni
Herra armahda! - VastausRukoukseesi
Jaakko2524 kirjoitti:
"Tiaisella on vielä armonaika ja hän voi vielä Jumalan armosta tehdä parannuksen ja pelastua."
En siis puhu armosta irrallisena, vaan armon saadakseen on tehtävä parannus.
Parannuksen tekemiseen johtaa katumus, niin kuin Tuhlaajapojalla, kun hän meni itseensä ja ymmärsi tehneensä väärin.
Siihen Tiaisellakin on vielä mahdollisuus.Luuk. 24:47
Parannus syntien anteeksisaamiseksi unohtuu tässäkin keskusteluketjussa. Armo ilman lakia on hyödytön, vaikka ihmiset kuinka muuta väittäisivät. Evankeliumiin kuuluvat sekä laki että armo. Muun muassa mummikainuusta on painottanut liikaa armoa, eikä havaitse vääristymäänsä.
Room. 8:1
Ymmärrätkö mitä tarkoittaa olla Kristuksessa? Tämä on kysymys. - MummilleSiunausta
nänhänsemeneee kirjoitti:
Jotenkin käy sinua mummikainuusta sääliksi. Edellä lainattiin hyvin kohtia Raamatusta ja sinä et noteerannut niitä millään tavalla, vaan julistat halpaa armoa kuin sokea kana.
Viittasit siihen, ettei teot pelasta. Paavali tarkoitti sillä, että jos juutalainen kieltää Kristuksen, niin teot eivät voi pelastaa. Paavali myös opettaa, että jos tunnustaa Kristuksen, mutta ei tee Jumalan tahtoa, niin sellainen uskova ei myöskään pelastu. Pyhä Henki on kirjoittanut Raamattuun seuraavaa:
Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
Eikös Matt 7:23 jakeessa Jeesus laittanut taivaan portit kiinni niiltä uskovilta, jotka tekivät laittomuutta eli rikkoivat lakia vastaan? Jos tämä meni nyt sinulle jääräpäämummi väärään kurkkuun, niin lue rauhassa jae. Mutta sinua ylpeä mummi ei kiinnosta totuus, vaan omat väärät mielipiteesi, jotka eivät ole Jumalan tahdon mukaisia.
Sinulla on tarve päteä kirjoittamalla someen, mutta kielesi liekehtii helvetin tulta. Sinun itsesi kannalta olisi ollut parempi, ettet olisi kirjoittanut mitään someen.Nyt olisi parempi että kukaan ei enää vastaile tälle tuomarille mitään. Sinun ylpeytesi ja oikeassaolemisen tarpeesi loistaa jokaisesta kommentistasi. Olet kaikkia vastaan ja julistat hyvin herkästi muutaman lauseen perusteella ihmisistä tuomioitasi. Älä sinäkään mummikainuusta välitä tämän tyypin jutuista, hän on jo täällä raukkaudettomuutensa ja lakihenkisyytensä osoittanut.
- näinhänsemenee
MummilleSiunausta kirjoitti:
Nyt olisi parempi että kukaan ei enää vastaile tälle tuomarille mitään. Sinun ylpeytesi ja oikeassaolemisen tarpeesi loistaa jokaisesta kommentistasi. Olet kaikkia vastaan ja julistat hyvin herkästi muutaman lauseen perusteella ihmisistä tuomioitasi. Älä sinäkään mummikainuusta välitä tämän tyypin jutuista, hän on jo täällä raukkaudettomuutensa ja lakihenkisyytensä osoittanut.
Edellä on oikein sovellettu Raamattua. Sinullakin on vaikeuksia hyväksyä Raamattua. Et kestä, kun Raamattua siteerataan ja vielä oikein. Näin paljastuu oikea sydämen asenteesi, joka on Jumalan Sanaa vastaan.
Taivaaseen pääsee vain hyvin harva uskova (viisas morsiusneito) ja sen koskee myös seurakunnassa kävijöitä. Tämä keskustelu on ollut hyvin hyödyllinen, koska se on tuonut esille sen, että suurin osa seurakunnassa käyvistä uskovista vain teeskentelee uskovansa (tyhmiä morsiusneitoja).
Mt 23: 28 Samalla tavoin tekin olette hurskaita ulkonaisesti, ihmisten silmissä, mutta sisältä täynnä teeskentelyä ja vääryyttä.
Mark 10:24 Opetuslapset hämmästelivät hänen sanojaan, mutta Jeesus jatkoi: "Lapseni, Jumalan valtakuntaan on todella vaikea päästä. - SellainenMies
näinhänsemenee kirjoitti:
Edellä on oikein sovellettu Raamattua. Sinullakin on vaikeuksia hyväksyä Raamattua. Et kestä, kun Raamattua siteerataan ja vielä oikein. Näin paljastuu oikea sydämen asenteesi, joka on Jumalan Sanaa vastaan.
Taivaaseen pääsee vain hyvin harva uskova (viisas morsiusneito) ja sen koskee myös seurakunnassa kävijöitä. Tämä keskustelu on ollut hyvin hyödyllinen, koska se on tuonut esille sen, että suurin osa seurakunnassa käyvistä uskovista vain teeskentelee uskovansa (tyhmiä morsiusneitoja).
Mt 23: 28 Samalla tavoin tekin olette hurskaita ulkonaisesti, ihmisten silmissä, mutta sisältä täynnä teeskentelyä ja vääryyttä.
Mark 10:24 Opetuslapset hämmästelivät hänen sanojaan, mutta Jeesus jatkoi: "Lapseni, Jumalan valtakuntaan on todella vaikea päästä.Ylpeys senkun jatkuu! Minä olen oikeassa, suurin osa muista seurakunnassa kävijöistä teeskentelee uskovansa. Näin on osoitettu mikä tämä on miehiään. Rakkaudettomuus loistaa kauas.
- eksorkisti
Kylläpä täällä jaetaan tuomioita! Onneksi seison tai kaadun Herrani edessä. Niin kuin sinäkin. 😁
Ei taida kainuunmummin lääkitys olla aivan kohdallaan. Miten mahtaa olla siellä selkosissa terveydenhoidon laita! Onko edes lääkäreitä, terveyskeskuksesta puhumattakaan. Mahdollisesta naapurissa asustavasta lapsenpäästäjästäkään ei taida olla tässä tapauksessa mitään apua.
- domaticks
SellainenMies kirjoitti:
Ylpeys senkun jatkuu! Minä olen oikeassa, suurin osa muista seurakunnassa kävijöistä teeskentelee uskovansa. Näin on osoitettu mikä tämä on miehiään. Rakkaudettomuus loistaa kauas.
Jos Suomi24 palstan kirjoittelu vastaa seurakunnan jäsenten uskoa yleisesti, niin suuri osa teeskentelee uskoa. Tämä tarkoittaa, että uskovat johonkin itsensä määrittelemään Jeesukseen, mutta eivät halua uskoa kaikkea Jeesuksesta.
Vai rakkaudettomuus loistaa... aijaa... Jos Jeesuksen sanat Raamatusta olivat rakkaudettomia, niin olet ymmärtänyt kaiken väärin.
Ei Jeesus rakasta syntiä eikä valhetta. Jeesus rakastaa niitä uskovia, jotka tekevät parannuksen, ja kuivuneet oksat Jeesus viskaa helvettiin palamaan.
On suurta rakkautta poistaa esteet Jeesuksen ja ihmisten väliseltä rakkaudelta. Siinä tarvitaan helvettiä, jonka kuumimpiin paikkoihin viskataan ne seurakuntalaiset, jotka yrittivät häiritä rakkautta. Suomi24:sta löytyy tällaisia "uskovia" lainopettajia, jotka puhuvat Jeesuksesta omia mielipiteitä, muttei Raamatun sanoja.
Raamatusta löytyy sellaistakin, että tuomio alkaa Jumalan huoneesta, mikä tarkoittaa seurakuntia. Kun siteerasin Raamattua, niin onko tämäkin nyt sitten rakkaudetonta? Et taida tietää, mikä on pyhä rakkaus. - Näinpäs
domaticks kirjoitti:
Jos Suomi24 palstan kirjoittelu vastaa seurakunnan jäsenten uskoa yleisesti, niin suuri osa teeskentelee uskoa. Tämä tarkoittaa, että uskovat johonkin itsensä määrittelemään Jeesukseen, mutta eivät halua uskoa kaikkea Jeesuksesta.
Vai rakkaudettomuus loistaa... aijaa... Jos Jeesuksen sanat Raamatusta olivat rakkaudettomia, niin olet ymmärtänyt kaiken väärin.
Ei Jeesus rakasta syntiä eikä valhetta. Jeesus rakastaa niitä uskovia, jotka tekevät parannuksen, ja kuivuneet oksat Jeesus viskaa helvettiin palamaan.
On suurta rakkautta poistaa esteet Jeesuksen ja ihmisten väliseltä rakkaudelta. Siinä tarvitaan helvettiä, jonka kuumimpiin paikkoihin viskataan ne seurakuntalaiset, jotka yrittivät häiritä rakkautta. Suomi24:sta löytyy tällaisia "uskovia" lainopettajia, jotka puhuvat Jeesuksesta omia mielipiteitä, muttei Raamatun sanoja.
Raamatusta löytyy sellaistakin, että tuomio alkaa Jumalan huoneesta, mikä tarkoittaa seurakuntia. Kun siteerasin Raamattua, niin onko tämäkin nyt sitten rakkaudetonta? Et taida tietää, mikä on pyhä rakkaus.En puhu nyt raamatun sanasta, vaan teidän kommentoijien käyttäytymisestä ja toisten kirjoittelijoiden asiattomasta haukkumisesta ja mustavalkoisesta leimaamisesta ja tuomitsemisesta muutaman lauseen perusteella. Monesta asiasta kuitenkin sinunkin kanssa olen samaa mieltä.
- totuuden__torvi
Näinpäs kirjoitti:
En puhu nyt raamatun sanasta, vaan teidän kommentoijien käyttäytymisestä ja toisten kirjoittelijoiden asiattomasta haukkumisesta ja mustavalkoisesta leimaamisesta ja tuomitsemisesta muutaman lauseen perusteella. Monesta asiasta kuitenkin sinunkin kanssa olen samaa mieltä.
Pitäisikö sinulle puhua vain kauniita lirkutuksia? Sitäkö haluat? Jos joku jyrisee totuutta, niin se on sitten väärin?
Sinun logiikalla Jeremia, Hesekiel, Johannes Kastaja ja myös Jeesus olisivat olleet nyt sellaisia, jotka eivät täytä sinun omia kriteerejäsi kivasta puhujasta. Etsitkö vain kivoja puheita, kun ei näytä olevan halua kuunnella totuutta?
Tässä on yksi lainaus Raamatusta, miten Jumalan miehet puhuvat. He puhuvat totuutta ja tekevät hyvää hedelmää, kun nuhtelevat oikein synnissä rypeviä vaikka ankaralla kielellä.
Matt 3:
7 Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia* ja saddukeuksia*, hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? 8 Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy! 9 Älkää luulko, että voitte ajatella: 'Olemmehan me Abrahamin lapsia.' Minä sanon teille: Jumala pystyy herättämään Abrahamille lapsia vaikka näistä kivistä. 10 Kirves on jo pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen."
Helluntailaisten ongelma on valheessa eläminen ja on hyvä asia, että suoria sanoja jakaa Herran palvelijat myös hellareille. Pelastuminen edellyttää totuudessa elämistä ja sitä harvoin näkee hellariseurakunnissa. - Näinpäs
totuuden__torvi kirjoitti:
Pitäisikö sinulle puhua vain kauniita lirkutuksia? Sitäkö haluat? Jos joku jyrisee totuutta, niin se on sitten väärin?
Sinun logiikalla Jeremia, Hesekiel, Johannes Kastaja ja myös Jeesus olisivat olleet nyt sellaisia, jotka eivät täytä sinun omia kriteerejäsi kivasta puhujasta. Etsitkö vain kivoja puheita, kun ei näytä olevan halua kuunnella totuutta?
Tässä on yksi lainaus Raamatusta, miten Jumalan miehet puhuvat. He puhuvat totuutta ja tekevät hyvää hedelmää, kun nuhtelevat oikein synnissä rypeviä vaikka ankaralla kielellä.
Matt 3:
7 Mutta kun Johannes näki, että hänen kasteelleen oli tulossa myös monia fariseuksia* ja saddukeuksia*, hän sanoi heille: "Te käärmeen sikiöt! Kuka teille on sanonut, että te voitte välttää tulevan vihan? 8 Tehkää hedelmää, jossa kääntymyksenne näkyy! 9 Älkää luulko, että voitte ajatella: 'Olemmehan me Abrahamin lapsia.' Minä sanon teille: Jumala pystyy herättämään Abrahamille lapsia vaikka näistä kivistä. 10 Kirves on jo pantu puun juurelle. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, kaadetaan ja heitetään tuleen."
Helluntailaisten ongelma on valheessa eläminen ja on hyvä asia, että suoria sanoja jakaa Herran palvelijat myös hellareille. Pelastuminen edellyttää totuudessa elämistä ja sitä harvoin näkee hellariseurakunnissa.Ei, en etsi kivapuhetta vaan kerroin vain kuinka sinä juuri et puhu totuutta kun leimaat useimmät ihmiset joksikin mitä he eivät ole.
Helluntailaisiakin tunnut syvästi vihaavan. Arvioisin että julistamasi tuomiot eivät nouse rakkaudesta vaan vihasta. Siksi suljet Tiaiseltakin anteeksiannon pois. Itsekin olen hänestä varoittanut jo kauan aikaa sitten mutta häntä pahempiakin syntisiä on Jumala armahtanut. - iopipioiopiop
Näinpäs kirjoitti:
Ei, en etsi kivapuhetta vaan kerroin vain kuinka sinä juuri et puhu totuutta kun leimaat useimmät ihmiset joksikin mitä he eivät ole.
Helluntailaisiakin tunnut syvästi vihaavan. Arvioisin että julistamasi tuomiot eivät nouse rakkaudesta vaan vihasta. Siksi suljet Tiaiseltakin anteeksiannon pois. Itsekin olen hänestä varoittanut jo kauan aikaa sitten mutta häntä pahempiakin syntisiä on Jumala armahtanut.Napakkaa tekstiä on totuuden torvella, mutta tottahan tuo on. On liioittelua väittää puhetta vihapuheeksi. Otappa rauhallisemmin. Kyse on myös siitä, että viitsiikö kukaan muuttaa omaa käyttäytymistään, jos heille napakasti asiata ilmoittaa. Harvat sen tekee - valitettavasti.
Olen huomannut myös, että helluntailaisten uskonnon harjoittaminen on ulkokultaista ja harva viitsii noudattaa Raamatun opetusta. Pastorit puhuvat torontolaisen hurmahengen mukaista harhaoppia. Seurakunta hairahtuu mukaan.
- Käymään_vain
"Patrick Tiaisella oli valheellinen taivaskäynti, mutta on myös oikeita taivaskäyntejä."
Just joo. "Käymään vain tänne tullaan eikä olemaan. Käymään vain sillä kaikki sattuu aikanaan"! :D- M.O..T
Onpas tämä S24 palsta heikkotasoinen. Raamattu kertoo oikeista taivaskäynneistä. Minun uskoni perustuu Raamattuun eikä nimimerkki Käymään_vain omiin lihallisiin mielipiteisiin.
2 Kr 12: 2 Tunnen erään Kristuksen oman, joka neljätoista vuotta sitten temmattiin kolmanteen taivaaseen. Oliko hän silloin ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala. 3 -- 4 Ja tästä miehestä tiedän, että hänet temmattiin paratiisiin ja hän kuuli sanoja, joita ihminen ei voi eikä saa lausua. Oliko hän ruumiissaan vai poissa siitä, en tiedä, sen tietää Jumala.
Ilm 4:1 Sitten näin tämän: taivaan ovi oli auki, ja kuului sama ääni, jonka olin edellisellä kerralla kuullut -- kuin olisi torveen puhallettu. Se sanoi minulle: "Nouse tänne! Minä näytän sinulle, mitä tämän jälkeen on tapahtuva."
- saarnasetä
Minun tietojeni mukaan Tiainen on rekrytoitu Patmoksen pää-saarnaajaksi vuoden koe-ajalla.
- Turhaaaa
Ei ole.
- läpäriltä
Patmos palkkasi Petri Mäkilän, joka on tiukasti Missiomaailman takana ja oli myös silloin, kun Tiainen esiintyi Missiomaailman tilaisuuksissa. Mäkilä ei nähnyt mitään ongelmia myös Heidi Bakerissa ja varoitti seurakuntalaisia arvostelemasta Heidi Bakeria. Kun Mäkilän jalat alkoivat polttaa Lähetysseurakunnassa, niin Patmos pelasti hengenheimolaisensa. Patmos on väärässä hengessä, kuten oli Leo Meller.
- HeavenAndFlamesOfHell
No niin. Nyt puolet on valittu ja katsotaan kumman isän tekoja Patrick tekee.
Niille, jotka lupasivat taivaspaikkaa, ei pitäisi tulla mitään yllätyksiä, koska Patrick on kuulemma armahdettu ja elää armossa.
Niille, jotka tuomitsivat helvettiin, ei pitäisi tulla yllätyksenä, jos Patrick ei tee parannusta ja elää avioliiton ulkopuolisessa suhteessaan ilman katumusta.
Kumpi porukka on oikeassa, vastaus selviää Patrickin plokista.- Ei.puolueita
Kukaan meistä ei ole luvannut mitään, Jumala itse kirjoittaa tai pyyhkii nimen elämänkirjasta. Meidän kannoillamme tai luulemisilla ei ole mitään merkitystä. Jos parannusta ei tee ja jatkaa synnissä elämistä, silloin meistä ihan jokainen on saman tuomion alla. Jos tekee parannuksen ja katuu syntejään, silloin Jumala on armollinen. Kyllä Patrickin tilannekin voi muuttua suuntaan tai toiseen. Ei meidän tarvitse ennustaa Patun tulevaisuutta tai ottaa mitään puolia hänen vaelluksensa suhteen.
- näinsemeneee
Ei.puolueita kirjoitti:
Kukaan meistä ei ole luvannut mitään, Jumala itse kirjoittaa tai pyyhkii nimen elämänkirjasta. Meidän kannoillamme tai luulemisilla ei ole mitään merkitystä. Jos parannusta ei tee ja jatkaa synnissä elämistä, silloin meistä ihan jokainen on saman tuomion alla. Jos tekee parannuksen ja katuu syntejään, silloin Jumala on armollinen. Kyllä Patrickin tilannekin voi muuttua suuntaan tai toiseen. Ei meidän tarvitse ennustaa Patun tulevaisuutta tai ottaa mitään puolia hänen vaelluksensa suhteen.
Herra on ilmoittanut Tiaisen menettäneen pelastuksensa ja kaikki seikat tukevat tätä sanomaa. Jumalan pelko on viisauden alku.
- djjqz
Herra ei kyllä ilmoittele tuollaisia asioita ulkopuolisille ihmisille.
- oletkosessationisti
djjqz kirjoitti:
Kiellätkö profeetan viran?
- Raamatun_mukaan
djjqz kirjoitti:
Vai ei? Raamatun mukaan nimenomaan ilmoittaa.
Aamos 3:7 Ei Herra Jumala tee mitään ilmoittamatta suunnitelmiaan palvelijoilleen, profeetoille.
- Anonyymi
Taas ajankohtainen.
Ei susi karvoistaan pääse.- Anonyymi
Ei millään tavalla ajankohtainen. Paitsi sinunlaistesi kyttääjien elämässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei millään tavalla ajankohtainen. Paitsi sinunlaistesi kyttääjien elämässä.
Kaltaistasi kadotuksen lasta tietenkin harmittaa, että Jumala armossaan on varoittanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaltaistasi kadotuksen lasta tietenkin harmittaa, että Jumala armossaan on varoittanut.
Kadotus tai ei, nyt sinua harmittaa kun näit kiinni juoruilusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kadotus tai ei, nyt sinua harmittaa kun näit kiinni juoruilusta.
Eihän ap mitään juoruile, ilmoittaa vain tosiasiat.
Miksi se sinua vaivaa, ethän edes usko Jeesukseen Kristukseen omakohtaisena Vapahtajanasi?
- Anonyymi
Nostetaan ylös.
- Anonyymi
Voi kiesus näitä hulluja, lue vain sitä satukirjaas mutta älä tyrkytä sitä muille
- Anonyymi
Kuka on Patric:) te,syytätte kuin pedot häntä vaikka Jumala Rakastaa luotujaan.
- Anonyymi
Mahtavaa jos tyyppi todella tekee Üturnit!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2103055
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172751Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee3671459Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess211364- 901284
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531209- 981190
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1681041Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1621025- 131942