Onko aksolotli todiste evoluutiosta?
Lajin yksilön kehityksen kaksi eri kehitysmuotoa voivat molemmat olla lisääntymiskykyisiä. Todistaako tämä sen, että sammakkoeläimet ovat evoluution tulosta?
Sammakkoeläinten kantamuoto on sama kuin matelijoilla, linnuilla ja nisäkkäillä, muuan varsieväkalojen luokkaan kuulunut laji.
Sammakkoeläimet käyvät lävitse muna-, toukka- ja aikuisvaiheet. Näitä vaiheita kutsutaan muodonvaihdoksiksi. Perhosilla ja kaislakorennoilla on täydellinen muodonvaihdos: muna-, toukka-, kotelo- ja aikuisvaiheet. Sammakkoeläimillä muodonvaihdos on osittainen, koska kotelovaihetta ei ole.
Matelijat munivat munia, joista kuoriutuu aikuisia yksilöitä muistuttavia matelijoita. Ne kasvavat kokoa ja tulevat sukukypsiksi. Ne eivät käy läviste yhtään muodonvaidosta elämänsa aikana.
Linnut munivat munia, joista syntyy poikasia ja ne kasvavat sukukypsiksi aikuisiksi käymättä lävitse yhtään muodonvaihdosta. Munasta kuoriutuvat linnunpoikaset muistuttavat aikuisia biologisilta rakenteiltaan ja ne syövät samaa ruokaa kuin aikuiset, jotka ruokkivat niitä.
Nisäkkäät eivät muni munia. Nisäkkäät saavat eläviä poikasia, jotka muistuttavat paljon aikuisia yksilöitä. Ne kasvavat isommaksi ja tulevat sukukypsiksi käymättä lävitse yhtään muodonvaihdosta.
Huomaamme näistä esimerkeistä sen, että evoluutiosadun mukaan sarvieväkaloista on kehittynyt matelijat, sammakkoeläimet ja nisäkkäät, joiden lisääntymisjärjestelmät ovat erilaiset kuin varsieväkaloilla.
Ja evoluutioteoria on tieteellisesti todistettu fakta. Varsieväkalojen lisääntymisjärjestelmästä on kehittynyt tuollaisia lisääntymisjärjestelmiä lukuisten välimuotojen kautta, jotka kaikki ovat olleet lisääntymiskykyisiä.
Onko aksolotli todiste evoluutiosta?
2
79
Vastaukset
Nyt on poikkeukselliseti lainattava uskonveljesi Mark5:n kehotusta: mene kouluun oppimaan.
- cretu---
Tieteellinen kreationismi ei ole uskonto, joten Mark5 ei ole "uskonveljeni". Jos tarkoitat "uskonveljellä" saman uskonnon kannattajaa, niin minä en usko Jeesuksen luoneen tämä maailmaa niin kuin Mark5 kristittynä luulee. Me emme ole siten "uskonveljiä".
Mark5 perustelee näkemyksensä pelkästään Raamatun kirjoitusten kirjaimellisen tulkinnan avulla. Minä en perustele kantaani Raamatun kirjoituksilla vaan tieteellisen tutkimuksen tuloksilla ja luonnosta tehdyillä havainnoilla. Meidän lähtökohtamme ovat siten täysin erilaiset tutkiessamme kaiken alkua ja elämän syntyä sekä lajien runsautta.
Mark5:n edustama kreationismi on "uskonnollista kreationismia", mutta minä kannatan tieteellistä kreationismia. Me teemme havaintoja luonnosta ja tutkimme tieteellisen tutkimuksen dataa, josta teemme johtopäätökset ennakkoluulottomasti, avoimesti ja rehellisesti.
Meidän ei tarvitse todistaa Raamatun tai jonkin muun uskonnollisen kirjan tai lähteen väitteitä totuudeksi niin kuin Mark5:n kaltaiset uskonnolliset kreationistit yrittävät tehdä. Heidän tapansa lähestyä tätä aihetta on virheellinen ja se estää heitä löytämästä totuutta luonnontieteellisesti todistetuista asioista kuten luominen, vanhan maan ja vanhan elämän teoriat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433594Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4423197Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan292885Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!831947- 871537
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541390- 1281380
- 1101320
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721163Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.341039