Kylpyamme-

Onko ammeista kokemuksia?
Onko mukava kelliä, vai onko aivan turha lotja?

Aattelin vaan että jos tois kesäksi ammeen pihalle

39

2883

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PalstaTrolli

Kylpyamme on mielestäni jumalten lahja ihmiskunnalle, rommin, colan ja limettimehun yhdistelmän lisäksi.

Paholaiset toivat puolestaan ihmisille lahjanaa krapulan, vihreän puolueen ja veden lämmityskustannukset, jotka aiheuttavat lompakossa kavitointia.

Saunassa ja kylvyssä käyn kolme kertaa viikossa ja vielä viiden vuoden jälkeen jaksan olla onnellinen lilluessani ammeessa.

Tokihan laitoin kylpyhuoneen nurkkaan sitten vesipadan, niin öljylasku laski sellaisen tonnin tai puolitoista. Puut kun ovat minulle käytännössä ilmaisia, pitää vain ottaa saha ja kirves karvaiseen käteen ja toimia reippaasti.

Puhdistus ei ole kummoinen homma, luokkaa viisi minuuttia, ruiskaus puhdistusainetta ja hieman lattiaharjaa, niin amme pysyy puhtoisen kiiltävänä.

Joku yritti selittää ätmiyttäni pahalla hajulla, kun väitin että käyn suihkussa vain pari kertaa viikossa, niin sanon että haistakoon kyseinen henkilö ihan itse DDR:n naisten kuulajoukkueen kainalon.

• Amme on loistokeksintö.

• Ilmeisesti ei ole aivan turha lotja, kun pari kehua tullut

• No joko kroolaat ammeessas? 😊

• tähänsekaappi kirjoitti:

No joko kroolaat ammeessas? 😊

Odottelen helteitä, niin ei tarvii lämmittää vettä

• pujottelija kirjoitti:

Odottelen helteitä, niin ei tarvii lämmittää vettä

Entä jos maalaisit sen mattamustaks? Sehän vois lämmetä nopeemmin? :o)

• tähänsekaappi kirjoitti:

Entä jos maalaisit sen mattamustaks? Sehän vois lämmetä nopeemmin? :o)

Ehkäpä, tai jos peittäisi mustalla muovilla

• pujottelija kirjoitti:

Ehkäpä, tai jos peittäisi mustalla muovilla

Joskus meinasin, että ottais jonkun vanhan vesikiertopatterin ja huuhtois sen kunnon myrkyillä putipuhtaaks sisältä ja sitten maalais mattamustaks ja järjestäis jollain pienellä puutarhapumpulla siisen kautta kierron altaasta patteriin ja takas... Lämpeiskö sit tehokkaasti joku 5 kuution uima-allas? Ois jännä kokeilla. Näinköhän pitää hommata sellainen muoviallas itelle ja koettaa? Voishan sen sitten jollain rakentaa erilliseksi lämmityspiirikseenkin, että ei ois altaan vesi mikä kiertäs siellä mattamustassa patterissa. :o)

• No mulla on saunaosastolla sellainen. Ihan kiva, mutta enemmän kerää pölyä ja liukastuneita hämähäkkejä. Jos jotain takapihalle laittaisin, se ois kylpytynnyri tai palju. Mutta yhtäpaljon sitäkin tulis käytettyä. Alkuhuumaan vois varmaan kavereita ampua sinne lillumaan, mutta vettä menee aikalailla. Sitten jos ois oma kaivo ja joku puulämmitys, niin voishan sitä sitten jonkinaikaa jaksaa rumpata vesien kaa.

• Mulla on ollut ainakin 20 vuotta amme jemmassa, ois ehkä jo aika testata sitä

• pujottelija kirjoitti:

Mulla on ollut ainakin 20 vuotta amme jemmassa, ois ehkä jo aika testata sitä

No mun ammeen tarina on, että exän piti käydä wc-pytty ja toi sit myös 200kg valurauta-ammeenkin.. sit kaadettiin seiniä ja vaikka mitä..ja nyt se haukkoo pölyä...

• EdesUnissa

Vanna on parisataa litraa vesitilavuudeltaan ja paljukin korkeintaan 1000 litraa. 1000 litraa vettä lämpeää 33 astetta noin 33 Kilowatilla, eli tämän päivän energian hinnalla tekee noin 4 euroa. Eli se ei ole niin kallista kuin yleisesti luullaan.
        (Tuo 33 astetta perustuu oletukseen että vesi tulee 5 asteisena, jolloin se lämmitetään 38 asteiseksi. Sen kuumemmaksi paljua tuskin lämmitetään)

• EdesUnissa kirjoitti:

Vanna on parisataa litraa vesitilavuudeltaan ja paljukin korkeintaan 1000 litraa. 1000 litraa vettä lämpeää 33 astetta noin 33 Kilowatilla, eli tämän päivän energian hinnalla tekee noin 4 euroa. Eli se ei ole niin kallista kuin yleisesti luullaan.
        (Tuo 33 astetta perustuu oletukseen että vesi tulee 5 asteisena, jolloin se lämmitetään 38 asteiseksi. Sen kuumemmaksi paljua tuskin lämmitetään)

Kiitos tiedoista. 😊

• EdesUnissa kirjoitti:

Ainiin ja ilman perusmaksua tuo veden hinta muuten päälle, eli 4, 5 4 euroa, niin hulju lämmitettynä ois tuo 9, 5 euroa. Että noissa hinnoissa ei nyt niin hirveen kallis... Kai sitä samaa vettä voi viikon lämmitellä? En tiedä?

• airistolle.tietenkin
        tähänsekaappi kirjoitti:

Ainiin ja ilman perusmaksua tuo veden hinta muuten päälle, eli 4, 5 4 euroa, niin hulju lämmitettynä ois tuo 9, 5 euroa. Että noissa hinnoissa ei nyt niin hirveen kallis... Kai sitä samaa vettä voi viikon lämmitellä? En tiedä?

Minkä asteisen ihottuman aiot itsellesi hankkia?
        Kyllä se kerran käytetty kylpyvesi pitäisi pois laskea... ja amme pestä. Viikon sama kertaalleen käytetty seisova vesi... siinä puljussa; on iloinen bakteeri alusta... ja aurinko hellii pöpöpaljun örkkejä!
        Ihossasi ei tarvitse olla suurtakaan naarmua... on jo otollinen paikka bakteerien hiipiä sisään.

Käytä se paljussa kertaalleen käytetty vesi (on jätevettä) vaikka koristekasvien/kukkien ja koristepensaiden sekä puiden kuten koivu; kasteluun!

• airistolle.tietenkin kirjoitti:

Kyllä se kerran käytetty kylpyvesi pitäisi pois laskea... ja amme pestä. Viikon sama kertaalleen käytetty seisova vesi... siinä puljussa; on iloinen bakteeri alusta... ja aurinko hellii pöpöpaljun örkkejä!
        Ihossasi ei tarvitse olla suurtakaan naarmua... on jo otollinen paikka bakteerien hiipiä sisään.

Käytä se paljussa kertaalleen käytetty vesi (on jätevettä) vaikka koristekasvien/kukkien ja koristepensaiden sekä puiden kuten koivu; kasteluun!

Kolmannen luokat ihottumatatti otsaan! :oD

En mä ammeessa säästele entisiä vesiä, eikä mulla ole huljua, en mä niistä tiedä mitään. Joissain uimaaltaissa monella on kyllä vesi ihan viikkoja tietääkseni, eikä niissä ole kuin joku onneton pumppu. Mutta mä vähän kysyen laitoinkin tuo idean. Etkös hupsu huomannut? :oD

• airistolle.tietenkin kirjoitti:

Ainiin. Pitääkin ihan kehaista kun muistan yhden jutun. Mä keksin kerran liittää puutarhapumpun ja painepesurin. Pesin muksujen altaan vedellä auton ja jäi vielä kukillekin. Painepesuri antaa sopivaa sumua niille, niin se kastelee muuten paremmin kuivalla mullan, kuin letkusta laskettu vesi. :o)

• airistolle.tietenkin
        tähänsekaappi kirjoitti:

En mä ammeessa säästele entisiä vesiä, eikä mulla ole huljua, en mä niistä tiedä mitään. Joissain uimaaltaissa monella on kyllä vesi ihan viikkoja tietääkseni, eikä niissä ole kuin joku onneton pumppu. Mutta mä vähän kysyen laitoinkin tuo idean. Etkös hupsu huomannut? :oD

Niissä uima-altaissa kyllä on muutama tippa klooria tai jotain vastaavaa puhdistusainetta; joka estää bakteeriviljelmien ylenpalttisen muodostuksen.

• airistolle.tietenkin
        tähänsekaappi kirjoitti:

Jep, mutt luultavasti tätä lukee muutkin... joten ihan varuiksi muille; mä tämän kirjoitin ettei tule yliopistolliselle sairaalalle taas jokin uus ihottuma epidemia... säästö syistä!

• tähänsekaappi
        airistolle.tietenkin kirjoitti:

Jep, mutt luultavasti tätä lukee muutkin... joten ihan varuiksi muille; mä tämän kirjoitin ettei tule yliopistolliselle sairaalalle taas jokin uus ihottuma epidemia... säästö syistä!

Huomaavaista. :o) No itse joskus haaveillut jostain huljusta, mutta en mä oikeesti sellaisessa aina jaksais makoilla. Oikeastaan varmaan keskellä talvea ois kiva kököttää, kun lunta sataa. :oD

Mutta ennemmin mä sit vaikka otan suunnan kylpylään ja nakotan siellä ulkoaltaassa sit. :o)

• MulleMyös

Nykyään kaupataan isolla hinnalla painottomuustankkeja, kokemus ammeessa on samankaltainen. Puutarhassa oleva amme olisi lähes paratiisi.

• vältä.viimeiseen.asti

Hirveä kapistus on, suoraan saatanasta.

• PalstaTrolli

Oletko vihreä?

• toimitus-

Voisit houkutella sinne ammeeseen jonkun palstakurpan, vaikka Linerin.

• Mielestäni voisimme vaihtaa kurpan kaunottareen. Linerin tai jonkun muun palstakaunottaren ammeeseen houkutteleminen kuulostaa miltei mahdottomalta tehtävältä

• EdesUnissa
        pujottelija kirjoitti:

Mielestäni voisimme vaihtaa kurpan kaunottareen. Linerin tai jonkun muun palstakaunottaren ammeeseen houkutteleminen kuulostaa miltei mahdottomalta tehtävältä

Päätit sitten luovuttaa ilman yrittämistä ? Ei naiset säry kohteliaasta kysymyksestä. Eivätkä ole ajatuksenlukijoita, jotka tietävät kiinnostuksemme vaikkemme osoitakaan sitä.

• EdesUnissa kirjoitti:

Päätit sitten luovuttaa ilman yrittämistä ? Ei naiset säry kohteliaasta kysymyksestä. Eivätkä ole ajatuksenlukijoita, jotka tietävät kiinnostuksemme vaikkemme osoitakaan sitä.

Ehtiihän sitä vielä, syssymmällä

• 768594739

Tykkään tosi paljon. Nykyisessä kodissa ei ole, joten työmatkoilla otan aina sen hotellin, jossa on kylpyamme. Edes jotain hauskaa työmatkalla, kun saa meditoida ammeessa työpäivän päätteeksi.

Palju tai ulkoporeammekin olisivat kivat, mutta ei ole tullut hankittua, koska puutarha on niin pahasti kesken. Ehkä ensi kesänä.

• "Palju tai ulkoporeammekin olisivat kivat, mutta ei ole tullut hankittua, koska puutarha on niin pahasti kesken."

Miten kauan puutarhasi laittaminen kestää? Voihan kylpyyn mennä vaikka puutarha vähän rehottaisikin, sen voi pyyhkeellä tai föönillä sitten kuivata.

• 8695874938
        super-atm kirjoitti:

"Palju tai ulkoporeammekin olisivat kivat, mutta ei ole tullut hankittua, koska puutarha on niin pahasti kesken."

Miten kauan puutarhasi laittaminen kestää? Voihan kylpyyn mennä vaikka puutarha vähän rehottaisikin, sen voi pyyhkeellä tai föönillä sitten kuivata.

Kyllähän mä tiesin, että osaat kirjoittaa myös kauniisti naiselle mitä vain haluat :)

Olen tehnyt kaksi rikkaruohovapaata kukka-aluetta (isot kuopat lapiolla, juurimatto, perennat, reunakiveys luonnonkivistä) ja uusinut nurmikkoa, leikannut kaiken ränsistyneen alas, mutta kyllä siellä pitäisi jo tänä vuonna kukkia ja tuulikellot soivat koko ajan kirsikka- ja luumupuissa. Puutarha ei milloinkaan tule valmiiksi, mutta kunnollinen perustaminen ennaltaehkäisee rikkaruohoja, jolloin jää paremmin aikaa toteuttaa seuraava projekti kitkemisen sijasta.

• bathtub-

rakastan ammettani! varsinkin syksyllä/talvella/alkukeväästä on ihana köllötellä ammeessa, se on tosi rentouttavaa ja sillä on muitakin terveysvaikutuksia. Itselläni on matala verenpaine ja hikoilen tosi vähän. Ammeessa oleminen laajentaa verisuonia ja saa koko kropan voimaan paremmin.

• elluhalloyb

Aikanaan amme eräässä asunnossa...
      Täytyy sanoa et taivaan lahja....Kun lähti tanseihin..AMME TÄYTEEN...HYVÄ LEHTI JA SUKLAATA viereen...Vaahtokylvyt...Kertakaikkiaan ihanaa...

• airistolle.tietenkin

Olen asunut kerran vuokralla vanhassa talossa, jossa oli kylpyamme vielä paikoillaan. Kesällä siinä olis varmaan kiva kölliä viileässä vedessä hetkisen... helle säällä. Mutt mulla on kokemusta ainoastaan talvesta, jolloin kotiin tullessani puoli jäätyneenä; laskin ammeeseen kuumaa vettä, (hyvä ettei pylly palannut karrelle) ja kuuntelin musiikkia joka soi olohuoneessa... sulatellen puoliks jäätynyttä kroppaani. ( mulla on ladattavat langattomat kuulokkeet)
      Mikä nautinto... kun saunaa mulla ei ollut käytössäni kuin kerran viikossa varattuna aina samaan aikaan; 1 tunti!
      Kylpyamme mihin aikaan vuodesta tahansa on ylellisyyttä... luxusta sanoisin, kun sen pitää aina puhtaana. Käytetty likainen amme on suoranainen ällötys!

• flowersreally

Itse olen enemmän saunaihmisiä. Ei tullut edellisessä asunnossa kylpyammetta käytettyä, en osannut nauttia siitä seisovassa vedessä lillumisesta.

Ulkopaljussa on enemmän ideaa, kontrasti lämpimän veden ja kylmän ulkoilman välillä.

Eli kaiketi tämä on vähän tyyppikysymys, et välttämättä kuulosta sellaiselta lillujalta. Mutta sen sanon, että jos jonkun ”astian” pihallesi laitat, niin se kannattaa kattaa.

• Oikea havainto, en todellakaan ole lilluja tyyppiä

• Anonyymi

Miekenkiintoinen firma! Rahat kyllö kelpasivat, mutta amme jäi saamatts!

• Anonyymi

Istuma-amme vois olla kiva. Jos nyt hankkisin pitkän, niin mä pelkään, että nukahtaisin sinne.
      Ammeessa on kivaa lillua niin kauan, että vesi muuttuu viileäksi. Iho pehmyt.
      Vilma

• Itse kun käyn talvella avannossa ja muina aikoina meressä ilman jäitä niin jotenkin tuollainen haaleassa keitinvedessä oleskelu ei oikein houkuttele. Toki joku siitäkin rentoutusta saa ja ajatukset kulkemaan omia ratoja mutta itsellä niihin on muita keinoja ja mahdollisuuksia.

Itselle järkevin teko olisi viedä kaverin laitumelle tuollainen amme niin voisi käyttää eläinten juoma-astiana.

Toinen asia on miettiä tuota kylpemistä ajatuksen tasolla. Tumma syysilta; pari myrskylyhtyä takaterassille ja hitaasti tanssien, sekä kepeästi keinahdellen naisen kanssa kun taustalla soi "tule kanssani kylpyyn."

• Anonyymi

Eikun. Se, että vesi haalenee kuumasta viileäksi.
        Istuma-amme voi olla kidutusta isolle miehelle. Amme täynnä lihaa.👀👀
        Vilma

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2308
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1893
    3. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      29
      1626
    4. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      172
      1584
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      95
      1426
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      185
      1243
    7. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      124
      1189
    8. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      24
      1140
    9. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      962
    10. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      949
    Aihe