Myös lääkkeet sairastuttavat

Ammattilääkitty

Vastoin lääketehtaiden toiveita, jokaisen on syytä pitää mielessä että myös lääkkeet voivat aiheuttaa sairauksia kuten diabetes, syöpä, pitkä qt-aika oireyhtymä, veritulppa, kilpirauhasen vajaatoiminta, maksatulehdus, psykoosi jne jne.

Haittavaikutukset vaihtelevat tyypiltään lääkeryhmästä toiseen. Monilla lääkkeillä tavallisimpia ovat vatsan tai suoliston oireet, kuten pahoinvointi, oksentelu, ripuli, vatsakivut tai ummetus. Melko usein esiintyviä haittoja ovat ihottumat sekä hermostolliset oireet, kuten väsymys, päänsärky ja huimaus.

JOS TEET KUOLEMAA EN MISSÄÄN NIMESSÄ KEHOTA LOPETTAMAAN LÄÄKKEIDEN KÄYTTÖÄ!!!
Sen sijaan jos olet vuosia tai vuosikymmeniä vain lääkärin kehotuksesta käyttänyt jotain lääkettä ei-tappavaan sairauteen niin kannattaa miettiä onko siitä enemmän hyötyä sinulle vai lääketehtaalle. Itse käytin esim kymmenen vuotta "ennalta ehkäisevää verenpainelääkettä migreeniin" vaikka minulla oli pari kertaa viikossa migreeni. Kellekään lääkärille ei tullut mieleen ehdottaa ettei lääkettä kannata käyttää jollei se toimi. Myös psyykelääkkeitä käytetään lievään tai keskivaikeaan masennukseen vuosikausia. Erityisesti varottaisin ketipinorista sillon kun sitä määrätään "unta tukemaan" eli nukahtamisvaikeuksiin. Toimiva lääke mutta haittavaikutukset eiväy olekaan niin kivoja.

Yleensä lääkärit eivät puhu sanaakaan mahdollisista haittavaikutuksista. Korkeintaan sanovat että "alkuun lääke voi väsyttää".

Miettikää.

20

2179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marsis

      Lopetin Ketipinorin käytön annoksella 25 mg. Se oli määrätty minulle ahdistukseen. Sitä ennen kokeilin Citalopramia ja Opamoxia. Ketipinorin lopetuksen jälkeen olen kärsinyt unettomuudesta mitä minulla ei koskaan ennen lääkkeitä ollut. En ole siis syönyt lääkkeitä ikinä unettomuuteen. Minulla on vaikea nukahtaa ja heräilen pitkin yötä. Tunnen itseni väsyneeksi kokoajan, mutta silti en nukahda. Olen varma että nämä lääkkeet ja niiden lopetus teki tämän minulle! Voivatko lääkkeet laukaista unettomuutta?

      • TzazTzazR

        Niitä kiinnostavat vain sinun rahat, ei sinun terveys ja se on monta kertaa nähty.


      • ighwig

        Lääkkeet voivat aihettaa unettomuutta. En tiedä tosta kpinorista että aiheuttaako.Ajan kanssa pitäis mennä unettomuus ohi.


      • Uniontärkeä

        Jos ketipinoria käyttää pitkään, se tuhoaa normaalin unen kokonaan.

        Odota, käytä vaikka melatoniinia tai muuta terveellusempää vaihtoehtoa.


      • ex-koekaniini
        Uniontärkeä kirjoitti:

        Jos ketipinoria käyttää pitkään, se tuhoaa normaalin unen kokonaan.

        Odota, käytä vaikka melatoniinia tai muuta terveellusempää vaihtoehtoa.

        Melatoniini ei auta paljon ja se auttaa paremmin iäkkäitä, joilla oma melatoniinintuotanto on vähentynyt. Aina kannattaa tietysti kokeilla luonnonmukaisempaa "lääkitystä" kuin lääketehtaitten "kemiallisia myrkkyjä."
        Psyykenlääkkeiden määrääminen tuntuu hieman mielivaltaiselta ja harkitsemattomaltakin.
        Toivoisi että terapiaa ym. lääkkeettömiä vaihtoehtoja kokeiltaisiin ensin ennenkuin koukutetaan ihminen lääkkeisiin, jotka ensin saattavat "auttaa", vähentäen oireilua, mutta myöhemmin lisäävät oireita. Psyykenlääkkeet tuskin parantavat ketään ?
        Ne vähentävät vain oireita. Ne puuduttavat päästä pois elämää haittaavat oireilut.
        Itse tauti tuskin paranee lääkkeillä. Diagnosointikin on kyseenalaista, onko joku oireilu oikeasti "tauti", jota pitää lääkitä.


      • Kokemusto
        ex-koekaniini kirjoitti:

        Melatoniini ei auta paljon ja se auttaa paremmin iäkkäitä, joilla oma melatoniinintuotanto on vähentynyt. Aina kannattaa tietysti kokeilla luonnonmukaisempaa "lääkitystä" kuin lääketehtaitten "kemiallisia myrkkyjä."
        Psyykenlääkkeiden määrääminen tuntuu hieman mielivaltaiselta ja harkitsemattomaltakin.
        Toivoisi että terapiaa ym. lääkkeettömiä vaihtoehtoja kokeiltaisiin ensin ennenkuin koukutetaan ihminen lääkkeisiin, jotka ensin saattavat "auttaa", vähentäen oireilua, mutta myöhemmin lisäävät oireita. Psyykenlääkkeet tuskin parantavat ketään ?
        Ne vähentävät vain oireita. Ne puuduttavat päästä pois elämää haittaavat oireilut.
        Itse tauti tuskin paranee lääkkeillä. Diagnosointikin on kyseenalaista, onko joku oireilu oikeasti "tauti", jota pitää lääkitä.

        Olen nuorehko nainen enkä sairaalassa saanut nukutuksi metelin takia niin hoitaja toi minulle melatoniinia, sanoi ettei muuta voi nyt antaa. Nukahdin heti kuin tukki. Kannattaa kokeilla, sairaalassakin annetaan siis melatoniinia.


    • ex-koekaniini

      Totta, koettu on. Lääkkeet voivat pahentaa oloa.
      Psyykenlääkket voivat ajan mittaan lisätä niitä oireita, joita "parantaaksesi" otat niitä.

      Voi myös luulla, että "tauti" pahentunut, mutta se onkin lääkitys, joka oloa huonontaa.

      Myöskin kun lopettelee lääkkeenottoa, voi luulla, että "taudin" oireet hyökkää voimakkaana takaisin, mutta ne voikin olla lääkkeen vieroitusoireita, jotka on itse tautia pahemmat.

      Monet psyykenlääkkeet eivät paranna tautia, vaan puuduttavat vain oireita "piiloon".

      Lievään masennukseen ei kannattaisi ollenkaan syödä lääkkeitä. Lääkäri aniharvoin kertoo, miten lääkkeet vaikuttavat. Ei ne masennustakaan paranna, puuduttaa vain oireet ja ehkä vähän piristää.
      Lievät masennukset menee ohi itsestään ajan kanssa aika nopeastikin, kuukausissa.

    • jkhjghgjghmg

      On omaa tyhmyyttä jos ei lue lääkärin määräämän lääkkeen sivuvaikutuksia. Lääkettä ei tarvitse edes ostaa ennen kuin on lukenut ohjeet, koska ohjeet löytyy myös netistä.

      • Jeeeeees

        Vaikka lukiskin tuoteselosteen niin moni on niin kuuliainen että käyttää niitä lääkkeitä mitä lääkäri on määrännyt. Minäkin olen ollut niin lääkäri-uskovainen mutten ole enää. Olen nyt jo lopettanut 4 reseptilääkettä.


      • trhgh

        On jokseenkin turhaa lukea lääkkeen tuoteselostetta nykyään.

        Ilmeisesti välttyäkseen oikeusjutuilta lääketehtaat ovat ilmoittaneet sivuvaikutuksiksi lähes kaikkiin lääkkeisiin lähes kaikki mahdolliset oireet ripulista harhanäkyihin, sydänoireet, hengitysoireet, tajuttomuus, nokkosrokko, krampit, unihäiriöt, maksatulehdus, päänsärky, jne.
        Lista on l o p u t o n, mahdollisten oikeustoimien välttämiseksi, "varoitettu on ".
        Siitä ei hullua hurskaammaksi tule.

        Tutkikaapa huviksenne netistä lääkkeitten tuoteselosteita/käyttöohjeita!


    • 454357

      Hyvä, että tästäkin aiheesta joku kirjoittaa. Itsellä on todellakin kokemusta näistä asioista, eikä ole mitään humpuukia. Youtubessa on erittäin hyvä dokumentti, mikä kannattaa katsoa. Löytyy hakemalla "lääkkeitä terveille". Suomenkielinen tekstitys. Jos ketään nyt ylipäätään kiinnostaa, että lääkkeetkin on (myös) rahaa tuottava BISNES.

    • Mitä_enää_uskoa

      Totta kai lääkkeetkin sairastuttavat, kuten aloittaja kirjoitti. Niinhän tekee myös tavallinen ruoka. Oletko tietoinen, mitä kaikkea syömäsi ruoka sisältää? Esimerkiksi, eläimille syötetään antibiootteja, jotta pysyisivät hengissä ja sitten ihminen syö tätä lihaa. Toisaalta kasvikunnan tuotteissa saattaa olla raskasmetalleja, kuten esimerkiksi tavallisessa teessä. Näin ainakin netistä lukemani mukaan.

      • Päätäsinä

        Sen voi ihan itse päättää mitä syö. Lääkärin määräämiä lääkkeitä harva kyseenalaistaa kun lääkäri ei tarjoa luontaistuotetta. Itse olen käyttänyt lääkärien määräämiä lääkkeitä 7 vuotta ja nyt maksa sanoo "ei enää kiitos".


    • kehonkielikertoo

      Minä ainakin paneudun siihen mitä lääkkeitä käytän, siitä huolimatta, että jotakin lääkettä minulle on määrätty.
      Kehon kieli keroo sen mikä lääke käy- Ja ne lääkkeen sivuvaikutukset voivat sairastuttaa, tämän olen kokenut.

    • Miettikäääää

      Mun elämä on niin hullua kun mulle on määrätty lääkkeitä lääkkeiden aiheuttamiin haittavaikutuksiin! Esim joudun käyttämään caleorid lääkettä Koska käytän kortisonia minkä haittavaikutus on hypokalemia. Ja ketipinorin takia käyttäny vuosia sydänlääkettä koska ketipinor tehny muutoksia sydänfilmiin. Vain pari esimerkkiä kertoakseni.

      • nepraska

        Kaleorid on kaliumia, ei se ole lääke. Ilmeisesti kortisoni "poistaa" sitä elimistöstäsi liikaa ja tarvitset lisäkaliumia ?
        Lääkkeillä on haittavaikuksensakin.
        Joskus jotain lääkettä on pakko syödä. Haitat korjataan toisella aineella.
        Psyykenlääkkeitä voi itsekin miettiä, tarvitseeko niitä ihan pakosti vai olisko muita keinoja.


      • Miettikäääää
        nepraska kirjoitti:

        Kaleorid on kaliumia, ei se ole lääke. Ilmeisesti kortisoni "poistaa" sitä elimistöstäsi liikaa ja tarvitset lisäkaliumia ?
        Lääkkeillä on haittavaikuksensakin.
        Joskus jotain lääkettä on pakko syödä. Haitat korjataan toisella aineella.
        Psyykenlääkkeitä voi itsekin miettiä, tarvitseeko niitä ihan pakosti vai olisko muita keinoja.

        Ihan lääkärin reseptillä kaleoridia sain eli on reseptilääke.


      • vset
        Miettikäääää kirjoitti:

        Ihan lääkärin reseptillä kaleoridia sain eli on reseptilääke.

        Kaleoridia saa myös ilman reseptiä, on jopa halvempaa koska ei tarvitse maksaa reseptinkäsittelymaksua joka on 2,39 euroa. Lääkäri voi tehdä reseptin vaikkapa d-vitamiinille ja silti sitä saa ilmankin.


    • Lääkkeille.ei

      Tasapaino-ongelmat, rintakipu, närästys, väsymys..esim.nämä kaikki katosivat kun lopetin lääkityksiä.
      Olin aina ihmetellyt miten rintaa puristi ja oli vaikea rehkiä, urheilla...kaikki fyysinen hengästytti HETI. No sepä johtui beetasalpaajasta ja kaikki oireet katos kun lopetin Bisoprololin = beetasalpaajat.

    • sadfas

      näinhän ne tekee. Esim. vanhukset joille menee yhtä ja toista pilleriä kärsivät monenlaisista oireista juurikin lääkkeiden takia. Ihmetellään, kun mummo ei liiku ja jos liikkuu, niin kaatuilee, usein johtuu lääkkeistä ja niiden comboista. Vielä pahempi tietysti, kun jo nuorillekkin määrätään yhtä ja toista, vaikka ei välttämättä tavetta olisikaan... Lääkkeet ovat erinomainen bisnes ja liian moni luottaa lääkäriin kuin jumalaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1283
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1147
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1144
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe