ihminen joka uskoo olemattomiin ei ole luotettava

vaarallisiaovat

Kaikki joilla on uskonto taustalla, pettävät luottamuksen.
Olemattomaan uskominen aiheuttaa todellisuuden vääristymän, tällainen henkilö
uskoo valheen ja pitää totuutta valheena.

32

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olematto

Niin, ajatelkaa että jotkut uskovat maailmankaikkeuden syntyvän olemattomuudesta ilman alkusyytä tai aiheuttajaa.

• oleva

Maailmankaikkeuden luoja syntyi neitsyt Mariasta 2017 vuotta 6 kuukautta 21 päivää sitten.

• "Niin, ajatelkaa että jotkut uskovat maailmankaikkeuden syntyvän olemattomuudesta ilman alkusyytä tai aiheuttajaa."

Jep! Erityisen hulluja ovat ne jotka kuvittelevat ratkaisun tähän olevan taikahahmo jonka synnystä taas ei ole mitään tietoa.

Tämä vain siirtää ongelman kysymyksestä "Mistä kaikki alkoi?" siihen että "Mistä kaiken aloittanut taikahahmo alkoi?"

• Oudoksuva kirjoitti:

"Niin, ajatelkaa että jotkut uskovat maailmankaikkeuden syntyvän olemattomuudesta ilman alkusyytä tai aiheuttajaa."

Jep! Erityisen hulluja ovat ne jotka kuvittelevat ratkaisun tähän olevan taikahahmo jonka synnystä taas ei ole mitään tietoa.

Tämä vain siirtää ongelman kysymyksestä "Mistä kaikki alkoi?" siihen että "Mistä kaiken aloittanut taikahahmo alkoi?"

Oudoksuva, täällähän sinä olet! Miksi sinä petit minun luottamukseni??? Sinähän lupasit!

• JuMalAnLapsioikea kirjoitti:

Oudoksuva, täällähän sinä olet! Miksi sinä petit minun luottamukseni??? Sinähän lupasit!

En tiedä oletko huomannut, mutta en usko jumalaasi enkä ole luvannut mitään (voit etsiä viestihistoriastani mikäli olet epävarma). :)

• Oudoksuva kirjoitti:

En tiedä oletko huomannut, mutta en usko jumalaasi enkä ole luvannut mitään (voit etsiä viestihistoriastani mikäli olet epävarma). :)

Kyllä sinä lupasit, miksi valehtelet täällä, kun kaikki muut näkevät viestisi? Ei Jumalaan uskomisesa ole mitään hävettävää.

Lupasit, mutta vaikka et olisi luvannut, niin olet opetuslapseni ja tarkoituksesi on kuunnella mukisematta.
        Sinunhan piti pitää huolta tästä paikasta, näistä opetuslapsista sillä aikaa, kun itse olen maailmalla, sanoit selvästi muistaen, että "kyllä johtajani, mitä vain sinun puolestasi. "
        Miksi pitää valehdella noin pienistä asioista Oudoksuva.
        - Yhtenä hetkenä olet kuin lojaali opetuslapseni, yhtenä hetkenä olet kuin pahin viholliseni, kuin demoni. Onko sinulla kaksisuuntainen? Vai onko sinulla monta eri persoonaa päässäsi?

Kyllä sinä lupasit, miksi valehtelet täällä, kun kaikki muut näkevät viestisi? Ei Jumalaan uskomisesa ole mitään hävettävää.

Lupasit, mutta vaikka et olisi luvannut, niin olet opetuslapseni ja tarkoituksesi on kuunnella mukisematta.
        Sinunhan piti pitää huolta tästä paikasta, näistä opetuslapsista sillä aikaa, kun itse olen maailmalla, sanoit selvästi muistaen, että "kyllä johtajani, mitä vain sinun puolestasi. "
        Miksi pitää valehdella noin pienistä asioista Oudoksuva.
        - Yhtenä hetkenä olet kuin lojaali opetuslapseni, yhtenä hetkenä olet kuin pahin viholliseni, kuin demoni. Onko sinulla kaksisuuntainen? Vai onko sinulla monta eri persoonaa päässäsi?

Joten pystyt varmasti näyttämään viestin missä olen luvannut, mikäli olet oikeassa etkä väärässä?

Mutta joka tapauksessa en ole "opetuslapsesi" eikä minulla ole mitään opittavaa sinulta näillä näkymin. Mutta kiitos että otit minut osaksi mielenkiintoista mielikuvitustasi :)

Voit klikata nimeäni ja näet silloin kaikki kirjoittamani viestit helposti ja näet että olin taas oikeassa... Valitettavasti elämä, minulle tärkeät ihmiset ja työni kiinnostaa minua paljon enemmän kuin sinun uskomuksesi ;)

• Oudoksuva kirjoitti:

Joten pystyt varmasti näyttämään viestin missä olen luvannut, mikäli olet oikeassa etkä väärässä?

Mutta joka tapauksessa en ole "opetuslapsesi" eikä minulla ole mitään opittavaa sinulta näillä näkymin. Mutta kiitos että otit minut osaksi mielenkiintoista mielikuvitustasi :)

Voit klikata nimeäni ja näet silloin kaikki kirjoittamani viestit helposti ja näet että olin taas oikeassa... Valitettavasti elämä, minulle tärkeät ihmiset ja työni kiinnostaa minua paljon enemmän kuin sinun uskomuksesi ;)

Mitä sinä selität, et sinä viestillä täällä sitä kirjoittanut. Lupasit minulle kasvotusten ennen lomalle lähtöäni, kun kävit minun luonani? Aloitin ensin, kuinka pahoillasi olet, että et aikasemmin uskonut minua ja sinun ystävällisyyden vuoksi, minä pyysin sinua väliaikasesti pitämään vahtia, että kaikki opetuslapseni osaavat käyttäytyä, ilman seksiä, ilman alkoholia ja lupasit näiden lisäksi vielä omin sanoin, kuinka tulet levittämään kristinuskoa minun vuokseni.

Olisit jopa halunnut jäädä vielä yökylään, mutta siihen minä en suostunut!

Mitä sinä selität, et sinä viestillä täällä sitä kirjoittanut. Lupasit minulle kasvotusten ennen lomalle lähtöäni, kun kävit minun luonani? Aloitin ensin, kuinka pahoillasi olet, että et aikasemmin uskonut minua ja sinun ystävällisyyden vuoksi, minä pyysin sinua väliaikasesti pitämään vahtia, että kaikki opetuslapseni osaavat käyttäytyä, ilman seksiä, ilman alkoholia ja lupasit näiden lisäksi vielä omin sanoin, kuinka tulet levittämään kristinuskoa minun vuokseni.

Anteeksi, sinä aloitit!

• Minä puolestani lopetan otan suihin miehiltä,

Yökylässä permat lentää, kun minä autan. Jeesuksen nimessä

Pystytkö erottamaan kuvitelmiasi oikeasta maailmasta?

Valitettavasti et ole henkilö jota rakastaisin enkä myöskään kuulu kristinuskoon. Joten todennäköisempää on että satuin olemaan kuvitellessasi juuri liikematkalla Ruotsissa. ;)

• syö sontaa homo ateisti

• Oudoksuva kirjoitti:

Pystytkö erottamaan kuvitelmiasi oikeasta maailmasta?

Valitettavasti et ole henkilö jota rakastaisin enkä myöskään kuulu kristinuskoon. Joten todennäköisempää on että satuin olemaan kuvitellessasi juuri liikematkalla Ruotsissa. ;)

Valehtelet vieläkin. Sinä halusit ja olit oikeasti luonani! Minulla on silmät päässä ja korvatkin kuulevat oikein hyvin. Mene muualle valehtelemaan tai kerro totuus!!

Valehtelet vieläkin. Sinä halusit ja olit oikeasti luonani! Minulla on silmät päässä ja korvatkin kuulevat oikein hyvin. Mene muualle valehtelemaan tai kerro totuus!!

En epäile silmiäsi tai korviasi. Vain sitä kykenetkö erottamaan kuvitelmiasi oikeasta maailmasta :)

En tarkoita mitenkään pahalla mutta oletan että on ollut ihmisiä joiden ammattiin on kuulunut sinun auttaminen, jotka ovat yrittäneet parhaansa juuri sinua varten :) Vaikka se saattaisi tuntuu oudolta, en ylenkatsoisi heidän apuaan, he tahtovat loppujen lopuksi vain parasta sinulle jotta pystyt saamaan paremman elämän. Uskomuksiisi se ei vaikuta.

• Oudoksuva kirjoitti:

En epäile silmiäsi tai korviasi. Vain sitä kykenetkö erottamaan kuvitelmiasi oikeasta maailmasta :)

En tarkoita mitenkään pahalla mutta oletan että on ollut ihmisiä joiden ammattiin on kuulunut sinun auttaminen, jotka ovat yrittäneet parhaansa juuri sinua varten :) Vaikka se saattaisi tuntuu oudolta, en ylenkatsoisi heidän apuaan, he tahtovat loppujen lopuksi vain parasta sinulle jotta pystyt saamaan paremman elämän. Uskomuksiisi se ei vaikuta.

En tiedä, mitä sinä vaan jaksat uudelleen ja uudelleen sepittää minulle. Minussa ei ole mitään vikaa ja pääni välissä kaikki toimii, kuten pitääkin. En tarvitse kenenkään apuja, demonien varsinkaan, enkä mitään demonilääkkeitä, joita kaikki koittavat tyrkyttää! Miksi luulet, että minun elämäni ei olisi jo hyvää? Minun elämäni on parasta ikinä. Parempaa kuin sinun, joten sinun kuuluisi ojentaa kätesi auttavalle Jumalalle, jotta sinun elämäsi parantuisi.

Vielä yhtenä päivänä olit valmis tähän, miksi olet muuttanut mieltäsi? Noh, olet ainakin lähellä pysyvää uskoa! mahtavaa!

En tiedä, mitä sinä vaan jaksat uudelleen ja uudelleen sepittää minulle. Minussa ei ole mitään vikaa ja pääni välissä kaikki toimii, kuten pitääkin. En tarvitse kenenkään apuja, demonien varsinkaan, enkä mitään demonilääkkeitä, joita kaikki koittavat tyrkyttää! Miksi luulet, että minun elämäni ei olisi jo hyvää? Minun elämäni on parasta ikinä. Parempaa kuin sinun, joten sinun kuuluisi ojentaa kätesi auttavalle Jumalalle, jotta sinun elämäsi parantuisi.

Vielä yhtenä päivänä olit valmis tähän, miksi olet muuttanut mieltäsi? Noh, olet ainakin lähellä pysyvää uskoa! mahtavaa!

Jos katsot viesteistäni, joka on ainoa tapa jolla sinä olet minut "tavannut" tai kanssani keskustellut voit nähdä että olen koko ajan ollut samankaltainen enkä ole kertaakaan muuttanut mieltäni tai kantaani. Olen koko ajan ollut rehellinen ja avoin kannastani ja siitä mihin uskon (tai mihin en usko). :)

Mutta kuten sanoin. En yritä pakottaa sinua mihinkään mutta en ylenkatsoisi ihmisiä tavallasi jotka omaa hyvyyttään tahtovat auttaa sinua. Ei minkään "demonien" takia mutta jotta sinulla voisi olla vielä parempi elämä kuin tällä hetkellä :)
        Tämä ei siis tarkoita että sinulla olisi nyt huono elämä, vaan että sinulla voi olla tasapainoisempi elämä mikäli hyväksyt lähimmäistesi tarjoaman avun sinulle :)

• Jumalanlapsi kirjoitti:

syö sontaa homo ateisti

Amen :DDDDDDDDDDDDDD Demonoset riippakikkelit hiljensi mun toisen nikin

• Epäjumalienkieltäjä

Uskoa voi mihen lystää, mutta kun usko nostetaan järjen yläpuolelle, ollaan vaarallisilla vesillä. Dogmaattisessa uskossa ongelma on se, että dogmit voivat olla "hyviä" tai "pahoja" - ne voivat olla yheisön onnellisuuden ja turvallisuuden kannalta joko hyödyllisiä tai haitallisia.

Uskova, joka pitää uskonnollista dogmia absoluuttisesti totena ei enää pysty arvioimaan uskonsa haitallisuutta tai hyödyllisyyttä. Hän on nostanut omat perustelemattomat käsityksensä Jumalan mielipiteiksi ja erehtymättömiksi. Tosiasiassa hän siis uskoo omaan erehtymättömyyteensä. Ja se on voi olla hyvin vaarallista. Ihminen kun ei ole erehtymätön ja ainoa työkalu joka meillä on käytettävissä oikeassaolomme varmistamiseen on looginen ajattelu - oma ja niiden joiden kanssa on vuorovaikutuksessa.

• Epäjumalienkieltäjä

Jumalusko on paljon muutakin kuin äärimmäinen salaliittoteoria ja juuri tuo muu on se vaarallinen osuus. Salaliittoteoriathan yleensä saavat epäilemään ja tutkimaan asioita. Salaliittoa pitää välttää ja varoa ja siltä pitää suojautua.

Jumaluskoiset uskovat paitsi kaiken takana olevaan salaiseen voimaan ("salaliittoon"), niin he myös itse kuvittelevat olevansa tämän salaliiton asiamiehiä ja täyttävänsä tämän salaliiton hänelle antamia tehtäviä. Nämä voivat olla parhaimmillaan jopa hyödyllisiä: esimerkiksi orpokodin perustaminen Jumalan mieliksi (miettimättä miksi kaikkivaltias sallii lapsien jäädä orvoiksi). Ne voivat myös olla omien uskomusten ja reaalimaailman sekoittamista tyyliin "Vastustan tasa-arvoista avioliittolakia, koska (kuvitelmieni mukaan) Jumala ei hyväksy sitä."

Pahimmillaan "salaliiton asiamiehenä" toimiminen on äärimmäisen tuhoisaa: "Lennän tämän koneen päin pilvenpiirtäjää, koska se on Jumalan tahto".

• Epäjumalienkieltäjä kirjoitti:

Jumalusko on paljon muutakin kuin äärimmäinen salaliittoteoria ja juuri tuo muu on se vaarallinen osuus. Salaliittoteoriathan yleensä saavat epäilemään ja tutkimaan asioita. Salaliittoa pitää välttää ja varoa ja siltä pitää suojautua.

Jumaluskoiset uskovat paitsi kaiken takana olevaan salaiseen voimaan ("salaliittoon"), niin he myös itse kuvittelevat olevansa tämän salaliiton asiamiehiä ja täyttävänsä tämän salaliiton hänelle antamia tehtäviä. Nämä voivat olla parhaimmillaan jopa hyödyllisiä: esimerkiksi orpokodin perustaminen Jumalan mieliksi (miettimättä miksi kaikkivaltias sallii lapsien jäädä orvoiksi). Ne voivat myös olla omien uskomusten ja reaalimaailman sekoittamista tyyliin "Vastustan tasa-arvoista avioliittolakia, koska (kuvitelmieni mukaan) Jumala ei hyväksy sitä."

Pahimmillaan "salaliiton asiamiehenä" toimiminen on äärimmäisen tuhoisaa: "Lennän tämän koneen päin pilvenpiirtäjää, koska se on Jumalan tahto".

Totta, ja ongelman vakavuutta lisää se, että eri uskonnon suunnat edustavat sitä ainoaa oikeaa jumalaa.
        Yrittäisivät edes joskus jotain ekumeniaa ja hyväksyisivät toisen suunnan ja kummallakaan ei olisi miekkaa kädessä.

• HihhulismusMaximus

Uskovista ihmisistä tulee väkisinkin vaikutelma, että he ovat höppänöitä jotka uskovat täysin kritiikittömästi mitä tahansa hölmöyksiä. Hyvänä esimerkkinä nuoren maan kretardit.

Sellainen voi toki olla täysin harmitonta. Mutta myös erittäin vaarallista, etenkin jos nämä höppänät alkavat vaatimaan, että kaikki yhteiskunnan asiat tulee säätää heidän omien täysin perusteettomien uskonnollisten luulojensa mukaisiksi.

Näkymättömän mielikuvitusentiteetin kuvitteelliset käskyt kun ovat erittäin huono peruste yhtään millekään. Etenkin kun hihhulihöppänät eivät ole edes keskenään yhtä mieltä siitä mitä nuo käskyt oikeasti sisältävät, vaan ovat riidelleet niistä verisesti vuosituhansia ja yhä edelleenkin riitelevät.

Hihhuleiden luulot eivät koskaan ole tiedon väärttejä.

• Lainaus tekstistäsi. >>>, että kaikki yhteiskunnan asiat tulee säätää heidän omien täysin perusteettomien uskonnollisten luulojensa mukaisiksi. <<<

Ymmärtäisin uskonnollisia paremmin jos he vain eläisivät autuaasti uskossaan, että on olkeen sitten sen nimi mikä tahansa. Mutta ei, heidän täytyy ottaa siihen koko paketti - valitettavasti.

Täytyy uskoa kaikkeen huli-pumpeliin ja uskomattomiin dogmeihin jotka ovat täysin mahdottomia. Ja mikäli ei niihin usko on silloin "vääräuskoinen tai "ei oikea kristitty".

Mikäli arvokeskusteluissa ei saa esittää rahtuakaan kritiikkiä tai toisen suuntaisia ajatuksia, niin silloin oppi on suoraan sanoen hanurista.

• alfa123om22

Vähän samaa mieltä aloittajan kanssa olen. Itse opin lukemaan raamattua jo ennen kouluikää ja luin sen useita kertoja lävitse tuolloin. Minä samaistuin Jeesukseen tahtomattani ja aloin elämään vainottuna olevaa elämää. Se synnytti traumoja ja kostonhalua. Sekä myös ehkä vallanhalua ja ylemmyyden tuntoa.

Mutta sitten kävin Jerusalemissa rukousmatkalla ja koin toisenlaista kohtelua. Minua ei vainottu, vaan annettiin siunauksia ja armolahjoja. Aloin tuon matkan jälkeen lähestyä Jehovan todistajia, Islamia ja Hare Krishna liikeettä suvaitsevaisuuden hengessä ja avoimin mielin.

Mutta mikään ei voita sitä elämänkokemusta ja pappiskansan tehtävän antamaa roolia elää vapaana suvaiten kaikkia uskontoja ja oppeja ja aatteita sekä kaikkea tietoa. Jos on olemassa jokin pelastus niin se on lähtöisin juutalaisista. Olihan esim. Karl Marxkin kaiketi juutalainen.

Pappiskansa on luultavasti ainoa kansa, joka tuntee Jumalansa ja osaa auttaa uskon takia loukkuun jääneitä ihmisiä. He tuntevat Jumalan lisäksi lakinsa ja profeettansa sekä kuninkaansa. Me vain arvuuttelemme millaisia he mahdollisesti ovat olleet.

Tarkoitan, että vaikka uskoisin kuningas Daavidiin, joka on ollut olemassa niin en tunne häntä yhtä hyvin kuin pappiskansa tuntee. Samoin pappiskansa ainoana tuntee kantaisä Aabrahamin yms. Eli uskon olemattomaan kuvaan, jonka sieluni on luonut pienten tekstipätkien avulla tuntematta koko miestä lainkaan. Raamattu on aivan liian puutteellinen kirja, jotta sen avulla voisi suomalainen ja suomen kielinen oppia tuntemaan muuta kuin siluetin tai kariaktyyrin kenestä tahansa jo olleesta henkilöstä. Muut uskonnot yrittävät paikata tuota vajetta, mutta saavat aikaan vain sekaannusta ja sälää.

Pahimmassa tapauksessa käy niin, että tulee "ruumiin ylösnousemus", jossa kuvittelemme ylös nouseen Daavidin, mutta tuo onkin vain Demoni joka esittää Daavidia. Emme koskaan voi olla varmoja enää ikinä kenenkään identiteetistä ja henkilöllisyydestä tai sydämen ja ajatusten tilasta.

Elämä on tässä ja nyt, jonka ateistit aivan hyvin tietävät. Mutta se, että jokainen joutuu vanhuudessa kärsimyksiin ja kuoleman eteen pakottaa JOKAISEN MAAN ASUKKAAN ENNEN KUOLEMAANSA ETSIMÄÄN JEESUSTA JA JOPA TUNNUSTAMAAN HÄNEN OLEVAN HERRA. NÄIN KERTOO ASIASTA KORAANI NIMINEN TEOS.

Ja on uskonnoista enemmän hyötyä kuin haittaa. Itsekin olisin illman uskontoja vetänyt turpaan tosi pahasti monia tielleni sattuneita vainoojia. Mutta uskonto ehkäisee väkivaltaa enemmän kuin aiheuttaa sitä. Muhamettilaiset hautasivat elävänä pikkulapsia ennen kuin islam syntyi jne.

• HihhulismusMaximus

Paljon kiitoksia siitä että todistit täsmälleen sen mitä tuolla edellä sanoin kritiikittömästä uskomisesta lapsellisiin typeryyksiin, kuten vaikkapa demoneihin. Yhtä järkevää olisi uskoa ihmissusiin ja vampyyreihin ja peikkoihin ja lohikäärmeisiin ja noitiin. Joista muuten kolme viimeksi mainittua esiintyvät Raamatussa.

Hihhuleiden typerät luulot eivät koskaan ole tiedon väärttejä.

• vähän_opetusta
        HihhulismusMaximus kirjoitti:

Paljon kiitoksia siitä että todistit täsmälleen sen mitä tuolla edellä sanoin kritiikittömästä uskomisesta lapsellisiin typeryyksiin, kuten vaikkapa demoneihin. Yhtä järkevää olisi uskoa ihmissusiin ja vampyyreihin ja peikkoihin ja lohikäärmeisiin ja noitiin. Joista muuten kolme viimeksi mainittua esiintyvät Raamatussa.

Hihhuleiden typerät luulot eivät koskaan ole tiedon väärttejä.

"Hihhuleiden typerät luulot eivät koskaan ole tiedon väärttejä. "

Väite on väärä, koska väittelijän molemmat käsitteet ovat väärällä alueella.
        Oikein on sanoa seuraavasti: uskon vastakohta on epäusko ja tiedon vastakohta on luulo.
        Ei saa sotkea käsitteitä kuten filosofian (inhimilliseen järjen ulottuvilla olevia) ja uskon käsitteitä keskenään. Ihmiselle, joka on saanut uskon lahjan ja uskoo, ovat täyttä totta eli todellisuutta uskossa ne asiat, jotka hän uskoo. Hänen sydämessään ne hänen uskomansa asiat ovat täyttä totta. Kun ehtoollisen asetussanoissa sanotaan leivästä ja viinistä, että ne ovat Kristuksen ruumis ja veri, niin ne ovat uskovaiselle hänen uskossaan ja sydämessään täyttä totta. Epäuskoiselle, joka ei usko noita sanoja, leipä ja viini pysyvät leipänä ja viininä hänen epäuskoisessa sydämessään ja mahdollisesti nauttiessaan ehtoollista epäuskoisena hän nauttii sen ilmeisestikin omaksi tuomiokseen. Juudas Iskariot, Jeesuksen kavaltaja, joka rahasta möi Mestarinsa, poistui ehtoolliselta yön pimeyteen ja tehtyään tekosensa hän päätyi itse päättämään oman käden kautta oman elämänsä. Epäuskoiselle Juudakselle ehtoollinen ei voinut koitua siunaukseksi.

• HihhulismusMaximus
        vähän_opetusta kirjoitti:

"Hihhuleiden typerät luulot eivät koskaan ole tiedon väärttejä. "

Väite on väärä, koska väittelijän molemmat käsitteet ovat väärällä alueella.
        Oikein on sanoa seuraavasti: uskon vastakohta on epäusko ja tiedon vastakohta on luulo.
        Ei saa sotkea käsitteitä kuten filosofian (inhimilliseen järjen ulottuvilla olevia) ja uskon käsitteitä keskenään. Ihmiselle, joka on saanut uskon lahjan ja uskoo, ovat täyttä totta eli todellisuutta uskossa ne asiat, jotka hän uskoo. Hänen sydämessään ne hänen uskomansa asiat ovat täyttä totta. Kun ehtoollisen asetussanoissa sanotaan leivästä ja viinistä, että ne ovat Kristuksen ruumis ja veri, niin ne ovat uskovaiselle hänen uskossaan ja sydämessään täyttä totta. Epäuskoiselle, joka ei usko noita sanoja, leipä ja viini pysyvät leipänä ja viininä hänen epäuskoisessa sydämessään ja mahdollisesti nauttiessaan ehtoollista epäuskoisena hän nauttii sen ilmeisestikin omaksi tuomiokseen. Juudas Iskariot, Jeesuksen kavaltaja, joka rahasta möi Mestarinsa, poistui ehtoolliselta yön pimeyteen ja tehtyään tekosensa hän päätyi itse päättämään oman käden kautta oman elämänsä. Epäuskoiselle Juudakselle ehtoollinen ei voinut koitua siunaukseksi.

En minä yhtään epäile, etteivätkö sokeiden ja kritiikittömien typerysten kokemat hallusinaatiot ja mielikuvitusolennot olisi heille itselleen täyttä todellisuutta. Sehän ei muuta piiruakaan siitä mitä minä sanoin sokeasti luulevista kritiikittömistä typeryksistä.

Allahin ja Profeetan kanssa jutteleva talebani on tasan samanlainen idiootti kuin demoneja pelkäävä ja Jeesuksen kanssa jutteleva kristitty. Sokeasti ääliömäisiin typeryyksiin luuleva eli uskova idiootti, joka luulee eli uskoo mytologisten taruhahmojen olevan todellisia.

Ja ne hihhuleiden typerät luulot eivät edelleenkään koskaan ole tiedon väärttejä.

• siinä.he.ovat.taas

Kas, joukko työttömniä ei tänäänkään ole töissä, vaan ovat kerääntyneet taas tänne tuntemaan yhteisöllsiyyttä vihapuhumalla uskovaisista. No, eipä sillä ole merkitystä, sillä kristinusko on edelleen maailman suurin uskonto, eikä muillakaan uskonnoilla mene hassummin.

Ateismi kuin päätä puristava vanne, se pakottaa kirjoittelemaan julkisesti kommentteja, jotka ovat sisällöltään sairasta vihaa ja kaiunaisuutta.

• DRHouse

Ei, sellainen joka uskoo olemattomaan on psykoottinen.

• Hellariperheenvesa

Useimmat minun tapaamani uskovat ovat olleet erittäin psykoottisia ja aika monet vakavasti häiriintyneitä, tasapainottomia ja selkeästi mielisairaita. Yleensä mitä vahvemmin uskossa eli mitä kiivaampi äärilaidan fundamentalisti, niin sitä psykoottisempi tapaus. Lienee ominaista juuri tietyissä uskonsuunnissa...

• jumala.todistaa

"ihminen joka uskoo olemattomiin ei ole luotettava"

Niin totta. Sellainen on hölmö. Onneksi meillä on luotettava dokumentti todisteeksi Jumalan olemassaolosta. Katsokaa tämä taivaallisen riemukas keskustelu, jonka pastori käy Jumalan kanssa: https://www.youtube.com/watch?v=tGCjlCO2T00

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4366
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2499
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1627
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      25
      1300
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1187
    6. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      113
      928
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      922
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      894
    10. Oletko päättänyt

Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa
      Ikävä
      72
      830
    Aihe