Sananlaskujen kirja 26.-27.luku

Huomenta.

Minulla oli eilen ja tänäkin aamuna masennusta ja suru sydämessä jostain syystä, ja lohduksi aloin lukemaan Raamattua -rukoillen.

Jotkut tämän ko Raamattukohdan sanoista iskivät omaan elämääni.

Esm.tämä elämänohje:"Parempi nuhdella avoimesti kuin vaieta rakkauden nimissä."

Uudestisyntymän alku. En enään ryyppää ja eräs mies lupasi auttaa minua siinä että saan autoni korjaamolle että ei tarvitse kävellä takaisin montaa kilometriä.

No, hän ei viitsinyt yrittääkään olla sovittuna aikana selvinpäin ja hoitaa asiaa vaan viina oli hänelle tärkeämpää.

Tuon Raamatunkohdan mukaan minun pitäisi sanoa hänelle asiasta. Hän ei suoriudu kylläkään töistäänkään ryyppäämisen takia.

Mikä minä olen tuomitsemaan, ennen , ei kauaakaan sitten omat luvut takkuilivat samasta syystä.

En osaa nauttia raittiudestani vaan masennusta pukkaa...

Oma mieskin on juonut meidän kaikki talousrahat siten että meillä on vain 40 e kahdeksi viikoksi ruoka-ja tupakkarahaa.

Tosin minä en polta enään putkessa ja 40 röökiä päivässä kuten ennen vaan olen vähentänyt neljään.

Hänelle kyllä suoraan asiasta sanoin mutta hän ei takertunut siihen, halusi vain sitä viinaa... jouduin tilaamaan diakonille ajan.

Ennen asiasta ei olisi ollut mitään ongelmaa: minä olisin mielelläni ottanut sen rahan kun sillä viinaa kerran saa...

Tuo Raamatunkohta... Se mies josta alussa kerroin tuo petturi, hänellä on pakkomielteitä joiden takia hän on usein ilkeä toisia kohtaan. Voinko asiasta sanoa ja mitä jos hän suuttuu?

3

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aina voi sanoa. Kannattaa kuitenkin miettiä mitä aikoo sanoa ja miten? Tietysti voi kertoa harmistuneensa kun asiat eivät sujuneet sovitusti.

• Osasin kyllä odottaa tuolta herralta moista. Ei hän töitäänkään hoida. Silti harmittaa. Olen nyt raitis mutta kun join niin silti kykenin kyllä sovitut velvollisuudet ystävien kesken hoitamaan.

Luvut siitä tosin kärsi.

• auroraboreallis kirjoitti:

Osasin kyllä odottaa tuolta herralta moista. Ei hän töitäänkään hoida. Silti harmittaa. Olen nyt raitis mutta kun join niin silti kykenin kyllä sovitut velvollisuudet ystävien kesken hoitamaan.

Luvut siitä tosin kärsi.

Ihmiset selviävät töistän ja velvoitteistaan eri tavoin. Kyllähän se harmittaa, kun sopimukset eivät pidä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      19
      2311
    2. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      56
      1864
    3. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      178
      1523
    4. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1493
    5. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      23
      1490
    6. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      310
      1443
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      101
      1071
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      63
      1027
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      34
      1005
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      349
      894
    Aihe