Ajelen -91 tiensä päätä lähenevällä maasturilla. Uusi maasturi kiinnoistaisi, mutta hinnat ovat tajuttomia. Ajattelin ottaa 10 vuoden lainan. Kymmenen vuoden kuluttua omistaisin sitten taas kasan romua. Sitten törmäsin käsitteeseen leasing-auto. Kuullostaisi melko järkevältä maksaa käytöstä eikä omistuksesta. Käytössä olisi aina uusi auto. Mutta miksi ihmeessä autofirmojen mainoksissa tyrkytetään leasing-vaihtoehtoa ainoastaan yrityksille??? Yritykset saavat toki vähentää vuokran tuloverotuksessaan ja heille idea on kannattavampi. Osaisiko joku kertoa aiheesta. Onko leasing-autot yksityisten tavoittamattomissa firmojen "sääntöjen" vuoksi vai siksi, että se todella olisi taloudellisesti päätöntä???
leasing
7
3257
Vastaukset
- epolsa
www.fiat.fi
www.nissan.fi
ns huoltoleasing on kyseinen palvelu. Yleistyy vähitellen Suomessakin. Odotan itsekin innolla.
kannattaa kysellä autoliikkeistä. - leesari
Kokeilen tässä leasinkiä liisasin kauppakassiksi Fiat pandan ainakin ihan jees kun ei tartte lainoja ja käsirahoja, eikä rengas ja muita huoltoja , eiköhän sieltä jossain vaiheessa tule isompiakin autoja yksityis leasinkiin mut hinnat voi sit olla vähän toista kun mun kauppa- kassilla
- Jaska
Leasing on kallista. Ennemmin kannattaa ostaa osamaksulla pienellä käsirahalla, pitkällä laina-ajalla ja jäännösarvolla niin kuukausierä jää kohtuullisen pieneksi. Vaatii tosin käsirahan, mutta eikö myös leasing vaadi isomman ensimmäisen erän ?
Osamaksulla rahoitetun auton voi koska tahansa vaihtaa pois, leasingissa käsittääkseni sitoutuu pitämään autoa koko sopimusajan.
Olen itse rahoittanut autoni osamaksulla ja vaihdan autoa kolmen vuoden välein uuteen. Edellinen auto aina vaihdossa ja uutta lainaa entisen päälle siten, että rahaa ei tarvitse vaihdossa liikuttaa. Ensimmäiseen uuteen autoon vaihtaessani annoin vaihdossa auton, joka juuri ja juuri riitti 20 % käsirahaksi. Ajelen 25000 € hintaluokan autolla ja maksan siitä 300 €/kk. Huollot maksavat 180 € vuodessa (eli 15 €/kk), korjauksia ei näin uusiin autoihin tarvitse tehdä. Renkaita ei kolmen vuoden aikana tarvitse uusia. Ajan 18000 km/v.
Olen aika varma, että leasing on huomattavasti kalliimpi kuin 315 €/kk, kun puhutaan 25000 € hintaluokasta.- Leasari
Laskelmastasi puuttuvat mm. vakuutuskulut ja pesu yms kulut. Eika myoskaan korjauksia voi tuolla tavalla yleistaa, ajelen myos kolme vuotta autolla ja kaikissa on ollut vikoja. Toki pienetkin tulee yleensa korjautettua, kun leasarista on kyse.
Leasarina 25000 e:n kk-kulu riippuu tyonantajan leasingehdoista - subventoivatko leasingmaksua ollenkaan, jonkunverran jne. Kulut omalla kohdallani ovat eri tyonantajilla tuon hintaluokan autossa vaihdelleet valilla 150 - 400 euroa kuussa. Nykytyonantaja subventoi vain 30 % leasingista, jolloin kk -kulu on 300 euroa. Ei halpaa, mutta hyvin, hyvin vaivatonta ja kaikki renkaidenvaihtoa, sailytysta yms myoten kuuluu tuohon hintaan. Lisaksi mahdolliset kolarit eivat tunnu omassa kukkarossa - tosin joillakin talla on negatiivinen vaikutus ajotapaan.
Eli suosittelen kylla ihan leasariakin. - Jaska
Leasari kirjoitti:
Laskelmastasi puuttuvat mm. vakuutuskulut ja pesu yms kulut. Eika myoskaan korjauksia voi tuolla tavalla yleistaa, ajelen myos kolme vuotta autolla ja kaikissa on ollut vikoja. Toki pienetkin tulee yleensa korjautettua, kun leasarista on kyse.
Leasarina 25000 e:n kk-kulu riippuu tyonantajan leasingehdoista - subventoivatko leasingmaksua ollenkaan, jonkunverran jne. Kulut omalla kohdallani ovat eri tyonantajilla tuon hintaluokan autossa vaihdelleet valilla 150 - 400 euroa kuussa. Nykytyonantaja subventoi vain 30 % leasingista, jolloin kk -kulu on 300 euroa. Ei halpaa, mutta hyvin, hyvin vaivatonta ja kaikki renkaidenvaihtoa, sailytysta yms myoten kuuluu tuohon hintaan. Lisaksi mahdolliset kolarit eivat tunnu omassa kukkarossa - tosin joillakin talla on negatiivinen vaikutus ajotapaan.
Eli suosittelen kylla ihan leasariakin.Tässä oli kyse yksityishenkilön auton hankkimisesta leasingilla, työnantaja ei ole kuvioissa mukana ollenkaan.
Vakuutukset ja pesut eivät kuulu leasing-hintaan. Siihen kuuluu vain huolto- ja korjauskulut, muut kulut käyttäjä maksaa itse. - Leasari
Jaska kirjoitti:
Tässä oli kyse yksityishenkilön auton hankkimisesta leasingilla, työnantaja ei ole kuvioissa mukana ollenkaan.
Vakuutukset ja pesut eivät kuulu leasing-hintaan. Siihen kuuluu vain huolto- ja korjauskulut, muut kulut käyttäjä maksaa itse.Kylla leasingyhtiokin katteen jostain ottaa. Ja yksityisleasingissa sen maksaa siis leasinginottaja. Ei mielestani kannata, ellei ole valmis maksamaan paljon preemiota vaivattomuudesta.
- Anonyymi
Itse perehtyisin sanaan leasing se kertoo paljon.
Järjetön uutisointi, pitää paikkansa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005288288- 2342788
- 262641
- 1712068
- 1211931
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61755Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21646- 811275
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621218IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41195