Onko itsetyydytys syntiä?

SyntinenIhminen

Onko itsetyydytys syntiä? Onko se sellainen synti että se erottaa Jumalasta? Raamattu ei kiellä itsetyydytystä, tai ei oikeastaan puhu siitä mitään. Mutta täytyyhän sen olla synti koska siinä tulee niitä lihallisia ajatuksia. Täytyykö sellaisen ihmisen olla koko elämä ilman orgasmin nautintoa joka ei saa itselleen aviopuolisoa? Jotkut papit on sitä mieltä että itsetyydytys ei ole syntiä ja toiset taas on sitä mieltä että se on syntiä. Ota tästä nyt selvä.
Raamatun mukaan Jeesukseen uskova on kuollut synnille ja näin ollen synnille kuollut ihminen ei saa enää tehdä syntiä. Mutta miten tuo käytännössä on mahdollista? Ainakin minulle noita himokkaita ajatuksia tulee joka ikinen päivä päähän ja mieleen. Eikä asiaa helpota yhtään se että joka paikka tyrkyttää seksiä.

26

504

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten.oli.suuntautunut

Mikä tabu sekin on ettei Jeesuksen seksi elämästä voi puhua. Jeesushan söi ja joi niin kuin muutkin ihmiset, niin miksei olisi harrastanut myös seksiä muodossa tai toisessa.

• Tiijä.sitte

Raamattu ei juurikaan kerro Jeesuksen naisjutuista, taisi pyöriä enempi niissä mies porukoissa.

• Anonyymi
        Tiijä.sitte kirjoitti:

Raamattu ei juurikaan kerro Jeesuksen naisjutuista, taisi pyöriä enempi niissä mies porukoissa.

Kyllä se oli "niitä miehiä," vaan siihen aikaan ei ollut muotia tulla "kaapista ulos,"

• atsakar

Itsetyydytystä harjoitetaan usein kuin jonakin keinona päästä eroon normaalista sukupuolisesta kaipuusta. Miksi siitä pitäisi päästä eroon? Eikö sukupuolisuus kuulu niihin asioihin joita Jumala siunasi jo paratiisissa. "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää..."
      Usein ajatellaan että rakasteleminen on jollain lailla syntiä. Se on syntiä silloin kun himoitaan vain omaa tyydytystä, mutta siunaus silloin kun tekee toisen onnelliseksi.

Kun on yksin, silloinkin voi kuvitella mielessään kuinka parhaiten voisi osoittaa hellyyttä ja kuinka parhaiten voisi tuoda nautintoa kuvitellulle partnerille. Ei tule ajatella että täytyy äkkiä saada orgasmi, jotta taas voi hävetä omaa huonouttaan. Ajatelkaa sen sijaan kuinka ihanaa on että voi rakastaa ja kuinka hyvältä tuntuu kun hyväilee itseään. Se tuntuu vielä paremmalta kun puoliso hyväilee, ei seksi ilman nautintoa ole mitään.
      Kun seksistä jää vain ihania muistoja, silloin se on hyvä yksinkin. Samalla se valmistaa yhteiselämään.
      Minulla on tapana kiittää Jumalaa aina kun näen kauniin tytön: "Kiitos Herra että olet luonut hänet niin ihanaksi!" Jos tyttö on kuvassa alasti, olen vielä kiitollisempi kun saan katsella kaunista olentoa. Mielessäni tunnen rakkautta, hellyyttä ja kiitollisuutta . Jos tekee mieli hyväillä itseäni, teen sen täynnä kiitollisuutta Luojaa kohtaan. Siksi minulle jää vain kauniita muistoja yksinäisistäkin rakkaushetkistä.

Jos haaveilen jostakin tutusta tytöstä, ajattelen kuinka voisin osoittaa hänelle hellyyttä.
      Kun sitten tavataan todellisuudessa, käyttäydyn kuin parasta ystävääni kohtaan: "Hei, hauska nähdä sinua, on kiva tavata. Usein tervehdin kädestä ja jos toisella ei näytä olevan mitään sitä vastaan, voimme vaikka halatakin.
      Jos sitten haluaa tutustua paremminkin, niin on jo päässyt hyvälle alulle.
      Uskovaisten tulisi osoittaa enemmän ystävyyttä toinen toisilleen Rakastaminen on Jumalasta, maallinen rakkaus on siitä esimakua.

Monet ajattelevat että he tekevät jotain kauheaa kun hyväilevät itseään. Miksi? Eihän kenties kukaan hyväile sinua, ja näin jäisi vähemmälle!

Varaa siis aikaa itsesi hyväilyyn, ja tee se tuntien kiitollisuutta lahjan antajalle, sekä ajattele unelmakaveriasi rakkaudella ja hellyydellä niin saat tuntea suurempaa tyydytystä.
      Tiedäthän että monet aviossa olevat ovat ärtyneitä elleivät saa rakastella tarpeeksi usein, toiset useamman kerran päivässä', toiset kerran viikossa tai harvemmin.

Kun iloitset rakastelemisen kyvystäsi, se tekee sinut kiitollisemmaksi Luojaasi kohtaan.

• 12___13

On totta, ettei Raamattu mainitse tuota asiaa. On myös muitakin asioita, joita Raamattu ei erikseen kommentoi. Yleisohjeena näissä tapauksissa voi pitää näitä:

"Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita."
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 6:12

"Kaikki on luvallista", mutta ei kaikki ole hyödyksi; "kaikki on luvallista", mutta ei kaikki rakenna.
      Ensimmäinen kirje korinttilaisille 10:23

On huono juttu, jos masturbointi tai joku muu kuin Jumala hallitsee sinua. Ja Jumalan hylkääminen on synti. Ihmisellä ei ole syntiä, jos ei hylkää Jumalaa.

• Se.selittääkin.paljon

"Ihmisellä ei ole syntiä, jos ei hylkää Jumalaa. "

Tarkoittaako tuo, että jos ei hylkää Jumalaa, niin voi tehdä mitä vaan?

• Masturbointiin kuluu normaalilta nuorelta sinkkumieheltä muutama minuutti kerran pari päivässä. Miten sellainen voi ihmistä "hallita"?

Suurempi vaara on se, että himokas aviopuoliso saa kuluttamaan seksiin jopa tunteja päivässä.

• kysyvä

"Kaikki on minulle luvallista, mutta ei kaikki ole hyödyksi; kaikki on minulle luvallista, mutta minä en saa antaa minkään itseäni vallita."

No voisiko tuosta ajatella niin että jos pitää huolen siitä että itsetyydytys ei pääse vallitsemaan itseään se olisi luvallista? Pitää esim aina kaksi viikkoa taukoa? Jos tyydyttää itsensä kahden viikon välein onko se silloin ok?

• nautitko
        kysyvä kirjoitti:

No voisiko tuosta ajatella niin että jos pitää huolen siitä että itsetyydytys ei pääse vallitsemaan itseään se olisi luvallista? Pitää esim aina kaksi viikkoa taukoa? Jos tyydyttää itsensä kahden viikon välein onko se silloin ok?

Tyydytä itsesi niin usein kuin on tarvis. Minäkin rakastelen tyttöni kanssa pari kertaa viikossa, tunnin kerrallaan, josta puolet hyväilyjä..

Jos sinusta tuntuu että teet sitä vain siksi että ei seiso, niin siitä tulee jonkinlainen rasite. Nauti siitä enemmän ja tee harvemmin jos ei ole aikaa joka päivä.

• kuhkatuppi

Siis tupakanpolttkin on syntiä, koska se hallitsee sinua. Tulijärvi odottaa..helvetissä

• uskoTuttinen
        Se.selittääkin.paljon kirjoitti:

Jos pinkkaa rupliaan eihän silloin hylkää Jah..

• 12___13
        Se.selittääkin.paljon kirjoitti:

"Tarkoittaako tuo, että jos ei hylkää Jumalaa, niin voi tehdä mitä vaan? "

Noh, Jumala on sanonut mm. "älä murhaa". Minun on vaikea nähdä miten joku voisi murhata, ilman, että samalla hylkäisi Jumalan.

Myös, jos joku muu kuin Jumala hallitsee sinua, olet minun nähdäkseni hylännyt Jumalan.

• sinullehyväksi

Itsetyydytys useimmiten toimii synnin estäjänä, koska se helpottaa niitä seksuaalisia paineita. Juuri niistä kovista paineista tulevat raiskaukset, hyväksikäytöt ym. todelliset rikokset seksuaalisuuden alueella ja myös tilapäiset seksisuhteet usein syntyvät niistä liian kovista seksuaalisista paineista.
      Itsetyydytys on siis hyvä keino purkaa niitä paineita, kun sitä omaa aviopuolisoa ei ole tai on työn tai muun tilanteen takia erossa tilapäisesti puolisosta.
      Itsetyydytystä ei pidä tehdä nopeasti, vaan sillä pitää ikäänkuin valmistaa itseään sitten siihen nautinnolliseen yhdyntään, jos ja kun se aviopuoliso joskus löytyy, siis rauhassa ja pitkään, jotta oppii välttämään nopeaa laukeamista (etenkin siis mies), sillä kun harjoittelee sitä laukeamisen pitkittämistä, seksi aviopuolison kanssa sitten sujuu paljon enemmän nautintoa tuottavana.

Ole siis levollisella mielellä ja harrasta itsetyydytystä aina, kun mieli tekee. Et sinä siinä riko Jumalaa vastaan, etkä ketään muutakaan vastaan ja anna ajatusten kulkea vapaasti, eihän hellyyden ja rakkauden ajatukset ketään kohtaan vahingoita ketään, pikemminkin päinvastoin. Sehän on aivan kuin rukous toisen puolesta.

Minäkin olen suuresti iloinnut, että juuri ne nuoret naiset, joita aikanaan mielikuvissani ajattelin tyydyttäessäni itseäni, ovat saaneet erinomaiset aviopuolisot itselleen, joten ehkä Jumala juuri minun rukousteni kautta siunasi noita nuoria naisia antaessaan heille hyvät aviopuolisot.

• Nautitko

Kiitos kauniista kommentista!

• ThatIsTrue

Itsetyydytys on pahimmanlaatuista syntiä,mitä voi olla. Jos pistät silmät kiinni etkä nauti yhtään sekä menet johonkin pimeään komeroon saastuttamaan itseäsi,niin se ei ole niin kauhea rikos.

• drSykkerö

Puheet itsesaatutuksesta ovat kakskytluvulta, nykyään tiedetään, että se on trveellistä koska poistaa kuona-aineita siinä sivussa..

• nyrkkikyllikkikin

Katsokaas mitä VT sanoo miehen yöllisestä tahattomasta siemensyöksystä...Hohhoijjaa teitä, kun etsitte totuutta paimentolaistarinoista.

• nofvinaiov

Itsetyydytys on ihan normaalia,mutta liiallinen itsetyydytys taas kertoo vain henkisestä epätasapainosta. Mun entinen liikunnanopettaja sano aikoinaan hyvin. Kerran päivässä,normaalia ja monta kertaa,sairasta. Hän oli myös seksuaaliterapeutti. Seksuaalisuus on maailman normaalein asia eikä liity millään mihinkään syntiin.

• onsesiellä

Kyllä Raamatussa on puhuttu itsetyydytyksestä.KR 33/38 tuo asian hyvin esiin.
      Käsittääkseni tämä Raamatun paikka opettaa ettei omaa häpyä ( sukupuolielintä ) tule itse käyttää seksuaalisesti. Itsetyydytys on luonnoton lihan himo.
      Itseasiassa itsetyydytyksessä ei ole mitään loogista tai järkeä.Sukupuolielämä on tarkoitettu kahden ihmise,n aviopuolisoiden miehen ja naisen välille ja sukupuolielimet ovat rakenteellisesti sopivat.

3 Mooses 18
      5 Noudattakaa minun käskyjäni ja säädöksiäni, sillä se ihminen, joka ne pitää, on niistä elävä. Minä olen Herra.
      6 Älköön kukaan teistä ryhtykö veriheimolaiseensa paljastaakseen hänen häpyänsä. Minä olen Herra.
      10. Älä paljasta poikasi tyttären tai tyttäresi tyttären häpyä, *** sillä se on sinun oma häpysi. ***

• nautithan

Onko siis niin että omaa sukupuolielintään ei saa paljastaa? Kuinka sen sitten pesee tai edes käy tarpeillaan? Tekstit puhuvat sukupuoliyhteydessä lähisukuisten kanssa, mikä saattaisi johtaa sairaiden lasten syntymiseen johtuen virheellisten geenien kasaantumisesta samaan yksilöön.

Paavali sanoi että on parempi naida kuin palaa, siis jos jatkuvasti tekee mieli, tyydytä itsesi sen sijaan että pilaisit elämäsi pidättyväisyydelläsi.

Itsetyydytys ei ole himo vaan nautinto. Toisen himoitseminen on himo vaikka himoitsisikin vastakkaista sukupuolta. Ei ihmisen tarvitse himoita ketään vaan voi tuntea rakkautta myös itseään hyväillessä, jos haaveilee siitä miten tyydyttäisi kuvitellun puolison, ja miten parhaiten tekisi toisen onnelliseksi seksuaalisesti.
        Jos taas yrittää tyydyttää itseään vain siksi että vihaa oman vehkeensä seisomista, niin ei siitä ole mitään iloa, saa vain tyhjän olon ja häpeän tunteen.

Toisaalta taas parisuhde voi perustua himoon, ei ajatella muuta kuin omaa tyydytystä, puoliso saa olla ilman orgasmia jos ei ehdi mukana. Suurta itsekkyyttä!

Yksinäisille on jo ikävää olla yksin. Miksi emme suo heillekin nautinnon hetkiä, että hekin tuntisivat kiitollisuutta Luojaansa kohtaan?

Tiesiköhän "onsesiellä" että Jumala ei tuominnut vaan siunasi Aabrahamia ja lupasi että Saara saa pojan? Kuitenkin Aabrahamilla ja Saaralla oli sama isä, nimeltä Terah.

• violaluna17

Raamattu käskee pakenemaan kaikkea haureutta,sillä se rikkoo ja saastuttaa oman ruummiin,joka uskovalla on Pyhän Hengen temppeli.

• Jos miehelle tulee siemensyöksy , hänen on peseydyttävä koko vartalosta, siis suihkuun tai uimaan, ja lisäksi pestävä vaatteet, joihin spermaa on tullut, vedellä. Lisäksi ei saa himoita lähimmäisensä aviopuolisoa tai palvelijaa. Näin sanoo Mooses.

• " Kaikki ei ole luvallista.."

Onko grillaaminen luvallista, kun eläinten uhraaminen piti olla kertakaikkiaan loppu.

Grilli näyttää ihan uhrialttarilta.

Makkara näyttää ihan kikkeliltä. Onko se vertaukskuva siitä, kuinka kikkeli on kiirastulessa. :)

• Niinpä-

Käristetty makkara symboloi sankkerin syömää penistä:(

• Anonyymi

Minusta Jeesus on kyllä maailman epäseksikkäin otus

• Anonyymi

Ei kansanmurha ole kielletty Raamatussa, mutta ei sitä silti pidä tehdä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      297
      6844
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2069
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1287
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1156
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1066
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe