Mukava auto

Hakusessa on auto, jollaista ei tunnu löytyvän.
Korimallina viistoperä tai porrasperä ja kompakti koko.
Vaatimuksina bensiinimoottori ja automaattivaihteisto. Lisäksi toki välttämättömyydet eli ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Tehoakin saisi olla riittävästi, joku 100 hevosvoimaa per tonni ainakin.

Nämä kriteerit eivät vielä ole ongelma. Vaihtoehtoja löytyy.
Vaatimuksiin sopisi esim. Audi A3 ja A4, C-sarjan Mersu, Volvo V40, BMW 3-sarja sekä tehokkaammat versiot halvemmista merkeistä.

Mutta kun lisätään vielä mukavuus, niin vaihtoehtoja ei enää olekaan niin paljoa. Tämän kaltaisissa autoissa alusta on aina viritetty urheilulliseksi, mitä nimenomaan en halua. Haluan auton, joka erottaa minut mahdollisimman täydellisesti tien pinnan epätasaisuuksista.

Tietysti voisi hankkia jonkin valtavan edustusauton, mutta vaatimus pienestä koosta ja hinta rajaavat ne pois.

Onko vaatimuksiini sopivaa autoa olemassakaan?
Ilmoita

Asiantuntijan vastaus
Hei, kaatu. Syötä toiveitasi Autolaina.fi:n älykkääseen autohakuun (https://www.autolaina.fi/alykas-autohaku)! Voit rajata tuloksia niin, että saat vastaukseksi esimerkiksi pelkästään bensiinikäyttöiset automaattiautot, joissa on vakionopeudensäädin. Monista vaihtoehdoista löytyy varmasti se mukavin.

Terveisin,
Saku
Autolaina.fi Powered by Danske Finance

Muut vastaukset

Haluat siis keinuvan, heiluvan ja huojakan auton? Sopivalla rengastuksella saat pehmeän ja mukavan auton jos välttämättä haluat tinkiä ajo-ominaisuuksista ja ajamisen ilosta.
2 VASTAUSTA:
Ajamisen ilo tulee siitä, että on automaattivaihteisto, tarpeeksi tehoa ja hyvä ohjaus. Hiljaisuus ja mukavat penkit ovat myös tärkeitä. Millään näistä ei ole mitään tekemistä alustan kanssa. Rajoitusten mukaan ajettaessa taas eivät ajo-ominaisuudet tule vastaan millään autolla.

Ongelma on siinä, että vaatimuksiini sopivat autot ovat urheilullisia sedaneita. Urheilullisuus ei mielestäni kuulu käyttöautoon lainkaan.

Kysymys kuuluukin siis, että onko olemassa tehokasta, mutta mukavuuspainotteisella alustalla varustettua keskiluokan autoa?
Oletko kokeillut Citroen C5:ta kaasunestejousituksella? Se ainakin on vallan mukava auto ja menee ainakin samaan hintaluokkaan mainitsemiesi muiden vaihtoehtojen kanssa. Se ei ole valtava edustusauto, hieman isompi ulkomitoiltaan kuin nuo luettelemasi.

Jos on pakko saada täysin keski kokoluokan auto, joka on erityisen mukava, on tilanne melko haastava.
Saako mihinkään tuon kokoluokan merkkiin- ja malliin säädettävää alustaa, josta voi itse ohjelmoida alustan säädöt tyyliin comfort-normal-sport? Kenties Mersun C-sarjaan? Mersullakin saattaa jopa eri varusteversioihin kuulua erilainen alusta.
Tuollaiseen kun vielä hankit lisäksi mahdollisimman pehmeät, hiljaiset ja korkeaprofiiliset renkaat (tyyliin 195/65/15 tai 205/60/16), voi kai alkaa jo jonkin asteisesta mukavuudestakin puhumaan.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että monet mainitsemasi automallit ovat melkoisia kivirekiä jo vakioalustoillaan, vielä kamalampaa meno onkin sitten sport-alustaisena. Rata-ajoa ja autobahneja silmällä pitäenkö ne tuollaisiksi tehdään?
Suomen max 120-130km/h kesänopeuksilla ja kuoppaisilla ja kelirikkoisilla teillä jäykistä alustoista ei ole kuin haittaa epämukavuuden muodossa.
Tähän kun lisätään vielä monissa autoissa jo niin yleiset ensiasennus renkaat kokoluokkaa (205/50/17 tai 225/45/17) niin mukavuudesta ei oikein voi puhua.
+Lisää kommentti
Erittäin hyvä avaus, sillä tämä asia koskettaa monia aikuiseksi kasvaneita autoilijoita.

Asiahan on perinteisesti niin, että valmistajat lyövät vähänkin tehokkaampiin malleihin kivirekialustat 18" ja sitä suuremmilla vanteilla. Tämähän on täysin vääristynyt autoilijoiden mausta, sillä suurin osa ihmisistä haluaa mukavan auton, jossa kuitenkin riittävästi voimaa turvallisiin ohituksiin ja muihin liikennetilanteisiin. Kuka piru oikeasti muka ajelee 1500 kg ja sitä yli olevilla perheautoilla radalla ja tarvitsee yli 330 mm jarruja, niin että jatkuvissa tiukoissa kurveissa jarruteho säilyy muuttumattomana.

Jokainen näkee tämän maan teiden kunnon. Oikea auto näihin olosuhteisiin on maltillisella rengastuksella (ilmatilaa pehmentämään kuopat) ja pehmeähköllä jousituksella varustettu auto, mutta silti riittävän tehokas ettei jää jalkoihin. Melutason pitää pysyä alhaisena, varsinkin jos ajaa pidempää matkaa. Mersulla ja BMW:llä on ollut perinteisesti ollut muutama malli tähän makuun. Kannattaa kysyä!
Ilmoita

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Mulla audi RS3 vm2016 ja matalat 19 tuumaiset alla. Säädettävä alusta niin on arkiajossa mukava ja tarvittaessa lähtee niin että skoodat on ihmeissää
2 VASTAUSTA:
Mukava varmasti, jep! Kun ei saman vuosimallin perus A3 edes ollut kovin mukavuuspainoitteinen melko maltillisilla 205/55/16 renkailla :)

Tietysti jos on ennen ajellut jollakin 90-luvun viritetyllä japski sportilla, niin voi kait tuokin tuntua "mukavalta".
Alle 20-tuumaiset on pikkupoikien rengastuksia.
+Lisää kommentti
Rengastusta kannattaa miettiä. Ei kai se laitonta ole vaihtaa alle korkeampiprofiiliset vanteet ja pykälää matalamman nopeustason renkaat? Itse vaihdoin joskus ylikovat autobahnien vaatimusten mukaiset renkaat perusgummeihin, niin varsinkin katuajossa mukavuus parani ja melu väheni. Tietty motarilla 130 nopeudessa huomasi ajotuntumassa hiukan eroa, mutta ei se kestämätön ollut. Joku myöhäisteini ostaa kumminkin autoonsa ne sinun matalaprofiilisesi.
Ilmoita
Asiantuntijan vastaus
Hei, kaatu. Syötä toiveitasi Autolaina.fi:n älykkääseen autohakuun (https://www.autolaina.fi/alykas-autohaku)! Voit rajata tuloksia niin, että saat vastaukseksi esimerkiksi pelkästään bensiinikäyttöiset automaattiautot, joissa on vakionopeudensäädin. Monista vaihtoehdoista löytyy varmasti se mukavin.

Terveisin,
Saku
Autolaina.fi Powered by Danske Finance
1 VASTAUS:
"Asiantuntija" eli SPAMMIA
+Lisää kommentti
Peugeot 406 on se auto minkä määrittelit.

Harmi että viimeiset tehtiin vuonna 2004, mutta toisaalta, ikä näkyy edullisena hankintahintana.

Itse olen ajanut 406:lla nyt 10 vuotta enkä tiedä minkä ostaisin tilalle sinä päivänä kun siihen tilanteen joudun. Noin mielleyttävää alustaa en ole tavannut missään muussa autossa, en edes citroenissa.
Ilmoita
Kuulostaisi mersun cls:ltä nuo kriteerit, mukavuus, iso coupe, tehoa, bensa..
Noitahan on kahdella eri koneella, 3.5 l ja 5 l, riisselikin vielä.. Muhavuutta tuo ilmajousitus.
Voi kyllä sanoa että liikenteessä kun tuota näkee niin on yksi tyylikkäimmistä autoista.
4 VASTAUSTA:
Itse en osaa pitää mitään mersua kovinkaan tyylikkäänä, mutta tuohan nyt on makuasia...

Mutta aloittajan vaatimus pienestä koosta ei kyllä toteudu noiden polttoainekrematorioiden kanssa.
No joo..

Mutta nyt tulikin mieleen, on muuten aika herkku peli.
Hyundai veloster, laadukasta hyandaita ja noita saa myös automaatilla joskin tarjonta on
todella vähäistä mutta jos vaikka löytyisi. Pitääkin saada, automaatti vasta tekee autosta auton, ajajan auton. On hienon näköinen pieni coupe ja erikoinen mikä erottuu massasta edukseen.
On varmaan persoonallisin coupe markkinoilla,

Kokonaista 2kpl nettiautossa tarjolla
https://www.nettiauto.com/hyundai/veloster?id_gear_type=3
En tiedä miksi ei ole saavuttanut suosiota, oliko markkinoilla niin vähän aikaa eikä ole markkinoitu sitten tarpeeksi..

https://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/Hyundai/Veloster
3kpl mutta yksi on puuropadalla ja kauhalla mutta näkee millainen on valkoisena :)
Cls.sillä.saa kirjoitti:
No joo..

Mutta nyt tulikin mieleen, on muuten aika herkku peli.
Hyundai veloster, laadukasta hyandaita ja noita saa myös automaatilla joskin tarjonta on
todella vähäistä mutta jos vaikka löytyisi. Pitääkin saada, automaatti vasta tekee autosta auton, ajajan auton. On hienon näköinen pieni coupe ja erikoinen mikä erottuu massasta edukseen.
On varmaan persoonallisin coupe markkinoilla,

Kokonaista 2kpl nettiautossa tarjolla
https://www.nettiauto.com/hyundai/veloster?id_gear_type=3
En tiedä miksi ei ole saavuttanut suosiota, oliko markkinoilla niin vähän aikaa eikä ole markkinoitu sitten tarpeeksi..

https://www.autotalli.com/vaihtoautot/listaa/Hyundai/Veloster
3kpl mutta yksi on puuropadalla ja kauhalla mutta näkee millainen on valkoisena :)
Vielä että, jos tuo alkaisi kiinnostaa niin pyydä että joku autoliike hakee sellaisen sinulle euroopasta. 1800 + verot kustantaa karkeasti, toiset renkaat tarttee talveksi/kesäksi ja ehkä lisälämmittimet.

Tutulla oli tuon värinen (vihreä)
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=255112519&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=11600&makeModelVariant1.modelId=37&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=AUTOMATIC_GEAR
Joo CLS on todella upea auto kyllä pakko sanoa.
+Lisää kommentti
Palme vainaa vois olla ratkaisu.
Ilmoita

Tästä on poistettu viesti sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
Volvossa ainakin mukavimmat suorastaan ihanat penkit, varsinkin nahkana.
Jos rahaa löytyy niin Mersu ehottomasti, maailman kärkeä kaikissia kriteereissä. Mersulla ja Volvolla ajaa eniten.
Ilmoita
Tässä:
- Osta sellainen joka istuu sinulle ja josta itse pidät ja haluat ajaa, kuuntele omaa itseäsi vain ja ainostaan, "niin monta mieltä kuin on miestäkin sanoo vanha kansa."
2 VASTAUSTA:
Väärin: Älä osta sellaista, mistä itse tykkäät, vaan osta sellainen, joka on testivoittaja, ja muiden kehuma. Silloin et pety.
AnnaMuidenPäättää kirjoitti:
Väärin: Älä osta sellaista, mistä itse tykkäät, vaan osta sellainen, joka on testivoittaja, ja muiden kehuma. Silloin et pety.
Testivoittajat on testivoittajia sillä hetkellä kun ne on kaupasta tuota, mutta viiden tai kymmenen vuoden iässä saattaa paljastua erilainen voittaja.

Autot kuluu ajan myötä eri tavalla.
+Lisää kommentti
Päivänkirkkaana tuli vastaus mieleeni,,sehän on tietenkin Datsun "Cherry" 120 vuodelta -82
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mukava auto

Hakusessa on auto, jollaista ei tunnu löytyvän.
Korimallina viistoperä tai porrasperä ja kompakti koko.
Vaatimuksina bensiinimoottori ja automaattivaihteisto. Lisäksi toki välttämättömyydet eli ilmastointi ja vakionopeudensäädin. Tehoakin saisi olla riittävästi, joku 100 hevosvoimaa per tonni ainakin.

Nämä kriteerit eivät vielä ole ongelma. Vaihtoehtoja löytyy.
Vaatimuksiin sopisi esim. Audi A3 ja A4, C-sarjan Mersu, Volvo V40, BMW 3-sarja sekä tehokkaammat versiot halvemmista merkeistä.

Mutta kun lisätään vielä mukavuus, niin vaihtoehtoja ei enää olekaan niin paljoa. Tämän kaltaisissa autoissa alusta on aina viritetty urheilulliseksi, mitä nimenomaan en halua. Haluan auton, joka erottaa minut mahdollisimman täydellisesti tien pinnan epätasaisuuksista.

Tietysti voisi hankkia jonkin valtavan edustusauton, mutta vaatimus pienestä koosta ja hinta rajaavat ne pois.

Onko vaatimuksiini sopivaa autoa olemassakaan?

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta