Maailman johtava demokratia "kehittyy" taas.
Tutkimus: Enemmistö republikaaneista suhtautuu kielteisesti yliopistokoulutukseen - kuilu puolueiden välillä kasvaa
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201707122200259676_ul.shtml
Niin sitä pitää...
46
440
Vastaukset
Tämä on pelottavaa kehitystä:
”Peräti 58 prosenttia republikaaneista sanoo, että collegeilla ja yliopistoilla on kielteinen vaikutus.”
Eli halutaanko kansa pitää tyhmänä? Siksikö, että heitä on helpompaa ohjailla?
”…republikaaneista peräti 85 prosenttia uskoo, että uutismedioille on kielteinen vaikutus Yhdysvaltoihin.”
Eli vapaa tiedonvälitys on kielteistä? Viittaan edelliseen, kun vähän koulutusta saanneilla on heikoin medialukutaito, niin median sensurointi olisi oiva tapa ohjata kansaa yhä vahvemmin haluttuun suuntaan?Minä taas ajattelen, että USA:ssa on ihmisiä, joista osalla yleissivistys on pelottavan matalalla tasolla.
Siinä meillä johtava demokratia.InhottavaRealisti kirjoitti:
Minä taas ajattelen, että USA:ssa on ihmisiä, joista osalla yleissivistys on pelottavan matalalla tasolla.
Siinä meillä johtava demokratia.Kyllä, mutta tuolla politiikalla heitä saadaan lisää.
InhottavaRealisti kirjoitti:
Minä taas ajattelen, että USA:ssa on ihmisiä, joista osalla yleissivistys on pelottavan matalalla tasolla.
Siinä meillä johtava demokratia.>> Minä taas ajattelen, että USA:ssa on ihmisiä, joista osalla yleissivistys on pelottavan matalalla tasolla. <<
Minä taas ajattelen, että USA:ssa on ihmisiä, joista huomattavalla osalla yleissivistys on pelottavan matalalla tasolla.qwertyilija kirjoitti:
>> Minä taas ajattelen, että USA:ssa on ihmisiä, joista osalla yleissivistys on pelottavan matalalla tasolla. <<
Minä taas ajattelen, että USA:ssa on ihmisiä, joista huomattavalla osalla yleissivistys on pelottavan matalalla tasolla.Noinkin voi asian muotoilla.
Noinkin voi asian muotoilla.
Ja republikaanit haluavatkin pitää kansan yleissivistyksen alhaisella tasolla.
Noam Chomsky nimeää republikaanit maailman vaarallisimmaksi organisaatioksi ihmiskunnan historiassa. Chomskyn mielestä republikaanit eivät ole puolue vaan jotain ihan muuta.
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/noam-chomsky-republican-party-most-dangerous-organisation-human-history-us-politics-mit-linguist-a7706026.html
Mainitsin tästä asiasta jo viime vuonna useammasskin ketjussa. Silloin se ei herättänyt laajempaa keskustelua. Toivottavasti tämä IR:n avaus saa ansaitsemaansa huomiota.
Julkisen koulutuksen alasajo alkoi jo vuosikymmeniä sitten (viimeistään Reaganin kausilla) ja nimenomaan republikaanien toimesta. Koulutuksen alasajossa he ovat olleet järjestelmällisiä ja johdonmukaisia. Tämä kiteytyy nykyisen opetusministerin Betsy DeVosin toiminnassa. Olin hieman yllättänyt, että viime viikolla Uuden Suomen Puheenvuorossa yksi blogikirjoittaja ylisti kritiikittömästi DeVosin koulutukseen kielteisesti suhtautuvaa agendaa. Tuo US:n kirjoittaja nyt kuitenkin edustaa samaa kristillistä fundamentalismia kuin DeVos.
Yksi Devosia närästävä seikka on ns. Common Core, maan kattava opetussuunitelma; siinä kun ei sanota mitään kristinuskosta ja siitä uskonnosta johdetuista väitteistä.
Tänä kevänä Kansasissa ja Oklahomassa jouduttiin paikoitellen siirtymään nelipäiväiseen kouluviikkoon, kun koulutusbudjetin rahat uhkasivat loppua. Opettajat ostivat myös koululaisille kynia ja muita koulutarvikkeita omilla rahoillaan.
Kansasin osavaltio on viimeiset viisi vuotta ollut republikaanien hellimän "trickle-down" -talouden koelaboratriona. Sen suuntauksen perusprinsiippi on: rikkaille annetut vaerohelpotukset ja muut edut valuttavat hyvinvointia köyhempiin kansanosiin. Aina republikaanien valtakausilla tätä metodia on kokeiltu tavalla tai toisella Reaganista lähtien. Empiirisesti on osoitettu, että se ei toimi; ei sitten koskaan eikä missään. Republikaanit eivät ole oppineet asiasta yhtään mitään.
Yleisemmin koulutustilanne ei ole aivan noin paha seuduilla, joissa demokraatit ovat vallassa, vaikka hyvä se ei ole sielläkään. Koulutusbudjetin suhteellinen osuus on ollut laskussa pitkään, eikä opettajien palkat tietyillä alueilla houkuttele ketään opettajaksi, ei vaikka pätevyyttä olisikin.
Vähitellen koulutuksen rapautuminen on ulottunut myös akateemisiin opinahjoihin. Tasoerot niiden suhteen ovat kasvaneet suuriksi. Olennaista on kuitenkin koulutuksen kalleus. Iso on ongelma on jo nyt todella suuret opintolainat, joita ei yskinkertaisesti pystytä koskaan maksamaan takaisin.. Ekonomistit ovat arvelleen opintolainojen olevan seuraava taloutta järkyttävä velkakriisi.”Olin hieman yllättänyt, että viime viikolla Uuden Suomen Puheenvuorossa yksi blogikirjoittaja ylisti kritiikittömästi DeVosin koulutukseen kielteisesti suhtautuvaa agendaa…”
Nyt näitä tullaan nostamaan esiin entistä enemmän.
”…suuntauksen perusprinsiippi on: rikkaille annetut vaerohelpotukset ja muut edut valuttavat hyvinvointia köyhempiin kansanosiin…”
Se kuuluisa murujen tippuminen pöydältä. Totta, se ei ole koskaan missään toiminut, mutta sitä ajetaan entistä kiivaampaa tahtia.
”Ekonomistit ovat arvelleen opintolainojen olevan seuraava taloutta järkyttävä velkakriisi.”
Nyt kotitaloudet velkaantuvat ja velkaantuminen siirtyy jo opiskelun ajalle. Näitä kiristetään melkoista tahtia, ja ihmettelen, miten kiltisti se otetaan vastaan .
Pidän suurelta osin suomalaisten kasvatusta teologisena ja teologinen on yliopistollinen ahjo.
Mielestäni teologinen on tehnyt suomalaisista idiootteja, joilla ei ole uskallusta omaan ajatteluun, vaan heillä on vakaumuksellinen antisemitismi, he uskovat oikeasti, että jotkut ihmiset, kuten juutalaiset ovat isästä perkeleestä. Ja voiko mikään olla sen idioottimaisempaa.- taaasttä..sama
"Vähitellen koulutuksen rapautuminen on ulottunut myös akateemisiin opinahjoihin. Tasoerot niiden suhteen ovat kasvaneet suuriksi."
Totean, että perästä kuuluu kun jotkut pitävät kynsin hampain kiinni mahdollisuudesta oppia ja muut elävät kuin taivaan linnut kantamatta huolta huomisesta. Ne linnut sitten kasvavat katkeriksi ... Fari.g kyllä suomalaisia voi pitää idiootteina jos haluaa. Ei se tietenkään pidä paikkaansa, mutta kyllä niin voi ajatella ja jopa kirjoittaa julki.
Aloitus ei kovin selvästi liity luterilaisuuteen, vaikka onkin mielenkiintonen. Olisiko jokin toinen keskusteluosio ollut sopivampi?
- taaasttä..sama
Olin sanomaisoillani samaa, mutta sinä, Eerikatässä ehdit ennen minua!
Palstalla on niiin mielenkiintoinen historia ja tulevaisuus, että on pakko pitää tuolista kiinni. InhottavaRealisti kirjoitti:
Totta, mutta täällä on niiiiin kivaa.
Toki on. Taisit itse kuitenkin hiukan kritisoida asiaa tuolla toisessa ketjussa, jos oikein ymmärsin.
Eerika, tarkemmin ajatellen aihe sopii aihe sopii tänne paremmin kuin plootu kolehtihaaviin.
Meillähän on täällä Suomessa luterilaisuutemme siunauksena ammoisista ajoista lähtien ollut piispojen ja muun papiston ajama ankara edes minimaalisen lukutaidon vaatimus. On ollut rippikoulua ja kinkeriä kuulusteluineen. Maailmankirjallisuudessa kuvataan kaikenlaisia taisteluja; suomalaisessa "Seitsemässä veljeksessä" taistellaan lukutaidottomuutta vastaan, sotapäällikkönä lukkari. Luterilainen yhtenäiskulttuuri on ollut pohjustamassa rahvaan kansanopetusta ja tähdentämässä sen arvoa.Eerikatässämoi kirjoitti:
Toki on. Taisit itse kuitenkin hiukan kritisoida asiaa tuolla toisessa ketjussa, jos oikein ymmärsin.
Loppujen lopuksi aika moni asia Suomenkin uudestisyntyneiden keskuudessa on amerikkalaisperäistä. On siis ihan hyväksi vähän pohtia sitäkin, mitä ja miksi USA ei meille tuottaa.
Täällä on myös esiintynyt Trumpin ihastelua.InhottavaRealisti kirjoitti:
Loppujen lopuksi aika moni asia Suomenkin uudestisyntyneiden keskuudessa on amerikkalaisperäistä. On siis ihan hyväksi vähän pohtia sitäkin, mitä ja miksi USA ei meille tuottaa.
Täällä on myös esiintynyt Trumpin ihastelua.Tietysti koska olemne olleet voimakkaasti luterilainen maa, ihan mikä tahansa ihmisiin liittyvä liittyy myös luterilaisuuteen.
Joten tyytykäämme siihen, että täällä keskustellaan ihan mistä tahansa.Eerikatässämoi kirjoitti:
Tietysti koska olemne olleet voimakkaasti luterilainen maa, ihan mikä tahansa ihmisiin liittyvä liittyy myös luterilaisuuteen.
Joten tyytykäämme siihen, että täällä keskustellaan ihan mistä tahansa.Ja se on tietenkin hyvä sitten sallia kaikille ja kaikenlaisista asioista.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Ja se on tietenkin hyvä sitten sallia kaikille ja kaikenlaisista asioista.
Tähän on menty.
Kun esim. teologian professorin puheet alkavat olla täysin naurettavia, jeesus ja veriuhri ja laki on täytetty meidän kaikkien puolesta, niin tekisi mieli kysyä, että entäs jos yksi juo vettä niin lähteekö kaikilta jano.
Hallitusherrat useimmiten ovat jonkin alan akateemisia. He ovat opettaneet kansalle, että raha on ilmaista, kun siitä ei tarvitse maksaa korkoa.
Kun pakolaisvirta tulvi Ruotsin rajan yli Suomeen, sen oikeutusta perusteltiin sillä, että Pohjoismailla on vapaa liikkuvuus rajojen yli. Piti kirota usempaan kertaan, ennenkuin ne tajusivat että afrikkalaiset, irakilaiset ja syyrialaiset eivät ole pohjoismaalaisia, eikä Ruotsi voi lähettää tänne ulkopuolisia massajoukkoja.
Jotain on pahasti vialla.- taaasttä..sama
Älä sinä järkytä ikiaikaista totuutta jonka Jeesus sanoi.
"Kun esim. teologian professorin puheet alkavat olla täysin naurettavia, jeesus ja veriuhri ja laki on täytetty meidän kaikkien puolesta, niin tekisi mieli kysyä, että entäs jos yksi juo vettä niin lähteekö kaikilta jano."
Ei sinun kannata avata tuollaisia keskusteluja. Muut tietävät paremmin. Minulle oli yllätys kuulla että on ollut monta Moosesta jotka kirjoittivat monta Mooseksen kirjaa..! Siihen ei ole nokan koputtamista.
. Raamatun näkökulmasta yksi uhri riittää kaikkien edestä. Eli kun "yksi juo vettä, lähtee kaikilta jano"
Raamatun näkökulmasta yksi uhri riittää kaikkien edestä. Eli kun "yksi juo vettä, lähtee kaikilta jano"
MIKÄ se Jeesuksen "uhri" lopulta oli? Hän ei kuollut lopullisesti? Moni ihminen kärsii paljon pitempään ja pahemmin?
MIKÄ se Jeesuksen "uhri" lopulta oli? Hän ei kuollut lopullisesti? Moni ihminen kärsii paljon pitempään ja pahemmin?
Sinä taidat tietää sen ihan yhtä hyvin kuin minä. Jeesus sovitti syntimme ja voitti kuoleman. Se on se uhri, jos minä yhtään oikein olen Raamattua ymmärtänyt.
Tulkaa sillä kaikki on valmiina..Eerikatässämoi kirjoitti:
Sinä taidat tietää sen ihan yhtä hyvin kuin minä. Jeesus sovitti syntimme ja voitti kuoleman. Se on se uhri, jos minä yhtään oikein olen Raamattua ymmärtänyt.
Tulkaa sillä kaikki on valmiina..Hmm...
Meillä on se "kolmiyhteinen Jumala": Isä, Poika ja Pyhä Henki.
'
Olen kysellyt aiemminkin, onko Jumala siis yksi erillinen olentoa vaiko kolme. Sekä-ettähän hän ei voi kai olla?
Jos Jumala on yksi kokonaisuus, kuoliko hänestä hetkeksi pieni osa Jeesuksen kuollessa? Jos taas ei kuollut, sittenhän Jeesus on erillinen olento?
Ja mitä kummaa siinä oli, että Jeesus "voitti kuoleman"? Ei kai Jumala edes itse asiassa VOI kuolla? Vai voiko?
Omituista. En ymmärrä.InhottavaRealisti kirjoitti:
Hmm...
Meillä on se "kolmiyhteinen Jumala": Isä, Poika ja Pyhä Henki.
'
Olen kysellyt aiemminkin, onko Jumala siis yksi erillinen olentoa vaiko kolme. Sekä-ettähän hän ei voi kai olla?
Jos Jumala on yksi kokonaisuus, kuoliko hänestä hetkeksi pieni osa Jeesuksen kuollessa? Jos taas ei kuollut, sittenhän Jeesus on erillinen olento?
Ja mitä kummaa siinä oli, että Jeesus "voitti kuoleman"? Ei kai Jumala edes itse asiassa VOI kuolla? Vai voiko?
Omituista. En ymmärrä.Mitä sinulle on vastattu aiemmin?
Mitä sinulle on vastattu aiemmin?
Ei oikein mitään. Enimmäkseen on tullut haukkuja ja totta kai muutama määrittely Räyhikseksi ja homottelijaksi, jos oikein muistan.
Ei oikein mitään. Enimmäkseen on tullut haukkuja ja totta kai muutama määrittely Räyhikseksi ja homottelijaksi, jos oikein muistan.
Varmasti olet huomannut, että on vaikea selittää sitä, että Jumala on yksi ja kuitenkin kolme kuulostamatta skitsofreenikolta.
Kuoliko Jumala, kun Jeesus kuoli? Minulla ei tietenkään ole mitään absoluuttista totuutta tässäkään asiassa.
Itse ajattelen ja ymmärrän niin, että ihminen kuoli, Jumala ei. Mutta on aika ymmärrettävää, että tuo tai tämä selitys ovat ihan yhtä oikeita tai vääriä.
Taisi mennä se netpunkin kommentti itseltänikin ohi, koska uutinenhan on järkyttävä.
Tuohan tekisi kunnolla toteutuessaan USA:sta banaanitasavallan, mitättömän maan.
Miksi edes rikkaat kannattaisi koulutuksen alasajoa?Seurattuani amerikkalaista yhteiskuntaa vuosikymmenten ajan aivan lähietäisyydeltä IR:n kommentti "Tuohan tekisi kunnolla toteutuessaan USA:sta banaanitasavallan, mitättömän maan." on oikein pätevä.
Paitsi että Yhdysvallat on jo banaanitasavalta, bruttokansantuoteella mitattuna tolkuttoman rikas banaanitasavalta, mutta silti 40 prosenttia väestöstä elää alle köyhyysrajan tai hyvin lähellä sitä. Keskiluokan rippeillä se vasta kurjistuminen onkin tapahtunut.
Tästä oli puhetta jo aiemmin: Vielä 40 vuotta sitten keskimääräinen teollisuustyöntekijä ihonväristä ja etnisestä alkuperästä riippumatta pystyi elättämään nelihenkisen perheen asuntolainoineen ja vielä lähettämään lapsensa (jos kykyjä näillä riitti) akateemisiin opintoihin kohtuullisin kustannuksin ja ilman tolkuttoman suurta velkataakkaa.
Rooseveltin aloittama "New Deal" rakensi vauraan keskiluokan, Lyndon B. Johnsonin aikana aloittettiin ohjelma "Great Society" (vai oliko se Big Society?), jolla parannettiin etnistenkin vähemmistöjen asemaa niin kouultuksessa kuin taloudessa. Vastareaktiona tähän syntyivät ne ilmöt, joiden looginen seuraus on nykymuotoinen republikaaninen puolue kaikkine lieveilmöineen.
Paljon pistnä valkoisten republikaanien vuosikymmeniä harjoittaman politiikan piikkiin: koulutusta ei nähdä oikeutena vaan etuoikeutena, jossa kyvyt ja meriitit eivät ole ratkaiseva tekijä vaan syntyperä.
Monet nuoret jättävät oppikoulun jällkeiset opinnot kokonaan väliin aika ankeiden tulevaisuudennäkymien takia. No on niitä muitakin syitä, joista yksi em. koulutuskustannusten karkaaminen käsistä. Erityisesti alasajo on koskenut yhteiskuntatieteitä ja humanistisia aloja. Tähän kurjistuneseen joukkoon kuuluvat juuri opettajat.
Yhdysvalloissa toki tehdään paljon merkittävää tutkimusta sekä jos jonkinlaisia innovaatioita, mutta kokonaisuutena se yhteiskunta elää vainoharhaisessa masennuksessa niin, että kysyinen maa tosiaan on banaanitasavalta, korporaatioden ja oligarkkien korruptoima yhteiskunta.- taaasttä..sama
Olen eri mieltä.
..Vainoharhaisessa masennuksessa....taidat pitää ihmisiä aivottomina. taaasttä..sama kirjoitti:
Olen eri mieltä.
..Vainoharhaisessa masennuksessa....taidat pitää ihmisiä aivottomina.Trump, brexit, USA:n republikaanien enemmistö... entäpä jos kuitenkin.
taaasttä..sama kirjoitti:
Olen eri mieltä.
..Vainoharhaisessa masennuksessa....taidat pitää ihmisiä aivottomina.Kyllä min ua ainakin alkaa hirvittää se tila, jossa johtava länsimainen demokratia on. Asiat ovat siellä kohta yhtä hullusti kuin Venäjällä ja Kiinassa.
Jotain USA:n nykytilasta kertoo se kuinka vallassa oleva republikaanipuolue suhtautuu vammaisten koulutukseen.
Vammaisten koulutusta säätelee mm. kaksi lainsäädäntoä, IDEA (Individuals with Disablities Education Act) ja ADA (Americans with Disabilities Act).
Opetusministerinä nyt toimiva Betsy DeVos ei tiennyt Kongressin kuulemistilaisuudessa ei tiennyt juuri mitään tuosta lainsäädännöstä. oli sitä mieltä, että vammaisten koulutusta koskeva lainsäädäntö on heikentänyt Yhdysvaltain koululaitosta.
Oikeusminisiterinä toimiva Jeff Sessions taas oli sitä mieltä, että vammaisten koulutusta koskeva lainsäädäntö IDEA ja ADA ovat heikentäneet Yhdysvaltain koululaitosta.
Trumpin nimittämä Korkeimman oikeuden tuomari, Neil Gorsuch, oli sitä mieltä, että noiden kahden em. lain nojalla ei voi nostaa syytettä syrjinnästä, koska koulutus ei ole ihmisoikeus.
Vaalikiertueella Donald Trump hyökkäsi toistuvasti mm. vammaisia toimittajia vastaan. Senaatin republikaanien johtoja Mitch McConnell on taas poistattanut vammaisia mielenosoittaijia sellaisella tavalla, joka on saattanut aiheuttaa näille lisää vammoja.
Edelleen republikaanien mielestä vammaiset ovat laiskoja, koska 66 prosenttia heistä on työttömiä.
Tänä aamuna aiheesta kirjoitti mm. RawStory viitaten New York Daily Newsissä julkaistuun juttuun. Brutaalia on meno Amerikassa.
http://www.rawstory.com/2017/07/donald-trump-is-still-attacking-disabled-people/netpunk kirjoitti:
Jotain USA:n nykytilasta kertoo se kuinka vallassa oleva republikaanipuolue suhtautuu vammaisten koulutukseen.
Vammaisten koulutusta säätelee mm. kaksi lainsäädäntoä, IDEA (Individuals with Disablities Education Act) ja ADA (Americans with Disabilities Act).
Opetusministerinä nyt toimiva Betsy DeVos ei tiennyt Kongressin kuulemistilaisuudessa ei tiennyt juuri mitään tuosta lainsäädännöstä. oli sitä mieltä, että vammaisten koulutusta koskeva lainsäädäntö on heikentänyt Yhdysvaltain koululaitosta.
Oikeusminisiterinä toimiva Jeff Sessions taas oli sitä mieltä, että vammaisten koulutusta koskeva lainsäädäntö IDEA ja ADA ovat heikentäneet Yhdysvaltain koululaitosta.
Trumpin nimittämä Korkeimman oikeuden tuomari, Neil Gorsuch, oli sitä mieltä, että noiden kahden em. lain nojalla ei voi nostaa syytettä syrjinnästä, koska koulutus ei ole ihmisoikeus.
Vaalikiertueella Donald Trump hyökkäsi toistuvasti mm. vammaisia toimittajia vastaan. Senaatin republikaanien johtoja Mitch McConnell on taas poistattanut vammaisia mielenosoittaijia sellaisella tavalla, joka on saattanut aiheuttaa näille lisää vammoja.
Edelleen republikaanien mielestä vammaiset ovat laiskoja, koska 66 prosenttia heistä on työttömiä.
Tänä aamuna aiheesta kirjoitti mm. RawStory viitaten New York Daily Newsissä julkaistuun juttuun. Brutaalia on meno Amerikassa.
http://www.rawstory.com/2017/07/donald-trump-is-still-attacking-disabled-people/Totisesti! Trump on Jumalan valittu - kuten olen kuullut sanottavan...
netpunk kirjoitti:
Seurattuani amerikkalaista yhteiskuntaa vuosikymmenten ajan aivan lähietäisyydeltä IR:n kommentti "Tuohan tekisi kunnolla toteutuessaan USA:sta banaanitasavallan, mitättömän maan." on oikein pätevä.
Paitsi että Yhdysvallat on jo banaanitasavalta, bruttokansantuoteella mitattuna tolkuttoman rikas banaanitasavalta, mutta silti 40 prosenttia väestöstä elää alle köyhyysrajan tai hyvin lähellä sitä. Keskiluokan rippeillä se vasta kurjistuminen onkin tapahtunut.
Tästä oli puhetta jo aiemmin: Vielä 40 vuotta sitten keskimääräinen teollisuustyöntekijä ihonväristä ja etnisestä alkuperästä riippumatta pystyi elättämään nelihenkisen perheen asuntolainoineen ja vielä lähettämään lapsensa (jos kykyjä näillä riitti) akateemisiin opintoihin kohtuullisin kustannuksin ja ilman tolkuttoman suurta velkataakkaa.
Rooseveltin aloittama "New Deal" rakensi vauraan keskiluokan, Lyndon B. Johnsonin aikana aloittettiin ohjelma "Great Society" (vai oliko se Big Society?), jolla parannettiin etnistenkin vähemmistöjen asemaa niin kouultuksessa kuin taloudessa. Vastareaktiona tähän syntyivät ne ilmöt, joiden looginen seuraus on nykymuotoinen republikaaninen puolue kaikkine lieveilmöineen.
Paljon pistnä valkoisten republikaanien vuosikymmeniä harjoittaman politiikan piikkiin: koulutusta ei nähdä oikeutena vaan etuoikeutena, jossa kyvyt ja meriitit eivät ole ratkaiseva tekijä vaan syntyperä.
Monet nuoret jättävät oppikoulun jällkeiset opinnot kokonaan väliin aika ankeiden tulevaisuudennäkymien takia. No on niitä muitakin syitä, joista yksi em. koulutuskustannusten karkaaminen käsistä. Erityisesti alasajo on koskenut yhteiskuntatieteitä ja humanistisia aloja. Tähän kurjistuneseen joukkoon kuuluvat juuri opettajat.
Yhdysvalloissa toki tehdään paljon merkittävää tutkimusta sekä jos jonkinlaisia innovaatioita, mutta kokonaisuutena se yhteiskunta elää vainoharhaisessa masennuksessa niin, että kysyinen maa tosiaan on banaanitasavalta, korporaatioden ja oligarkkien korruptoima yhteiskunta."...kokonaisuutena se yhteiskunta elää vainoharhaisessa masennuksessa niin, että kysyinen maa tosiaan on banaanitasavalta, korporaatioden ja oligarkkien korruptoima yhteiskunta."
VAhvasti vaikuttaa juuri tuolta. Sitä vain en ymmärrä, miksi suomessa oikeisto on alkanut ihannoimaan tätä mallia?netpunk kirjoitti:
http://www.rawstory.com/2017/07/donald-trump-is-still-attacking-disabled-people/"Edelleen republikaanien mielestä vammaiset ovat laiskoja, koska 66 prosenttia heistä on työttömiä."
Rehellisesti sanoen, olen tiettyjen piirien odottanut aloittavan samaa täällä suomessa. Eli kaikki tuottamaton kansanosa yritetään saada syrjäytettyä yhteiskunnasta. Sitä tapahtuu nyt vaivihkaa, mutta milloin se ääneen viimein sanotaan?mummomuori kirjoitti:
"...kokonaisuutena se yhteiskunta elää vainoharhaisessa masennuksessa niin, että kysyinen maa tosiaan on banaanitasavalta, korporaatioden ja oligarkkien korruptoima yhteiskunta."
VAhvasti vaikuttaa juuri tuolta. Sitä vain en ymmärrä, miksi suomessa oikeisto on alkanut ihannoimaan tätä mallia?Kai oikeisto toivoo askelia tuohon suuntaan eli se pyrkii vähentämään nykyisiä yhteiskunnan ylläpitämiä (sosialistisiksi koettuja?) palveluja ja korvaamaan ne yksityisbisneksellä.
Mutta tuskin ne niin hulluja on, että olisivat republikaanienemmistön toiveiden mukaisesti ajamassa koko koulutus-terveydenhoito-systeemiä ajamassa alas.
Se on sitten kristofasistien päiväunia se.mummomuori kirjoitti:
"Edelleen republikaanien mielestä vammaiset ovat laiskoja, koska 66 prosenttia heistä on työttömiä."
Rehellisesti sanoen, olen tiettyjen piirien odottanut aloittavan samaa täällä suomessa. Eli kaikki tuottamaton kansanosa yritetään saada syrjäytettyä yhteiskunnasta. Sitä tapahtuu nyt vaivihkaa, mutta milloin se ääneen viimein sanotaan?>> Sitä tapahtuu nyt vaivihkaa, mutta milloin se ääneen viimein sanotaan? <<
Eihän ne sitä myönnä, mutta ainakin Sipilän Orvon ja Soinin SOS-hallituksella on kova vauhti ja tarmo leikata ja kyykyttää.
Leikkaamiset vähän sieltä sun täältä ymmärrän johonkin mittaan, mutta se sadistinen ja turha kyykyttäminen, se tuntuu vain hallituksen halulta tappaa köyhien viimeinenkin halu elää.
Ja Soinilaiset on hallituksessa tukemassa noita päätöksiä. ?mummomuori kirjoitti:
"...kokonaisuutena se yhteiskunta elää vainoharhaisessa masennuksessa niin, että kysyinen maa tosiaan on banaanitasavalta, korporaatioden ja oligarkkien korruptoima yhteiskunta."
VAhvasti vaikuttaa juuri tuolta. Sitä vain en ymmärrä, miksi suomessa oikeisto on alkanut ihannoimaan tätä mallia?Minua on jo pitkään huvittanut se, että osa täälläkin messuavista oikeistopolitiikan ihannoijista luultavasti kuitenkin itse elelee veronmaksajien tuella.
Minua on jo pitkään huvittanut se, että osa täälläkin messuavista oikeistopolitiikan ihannoijista luultavasti kuitenkin itse elelee veronmaksajien tuella.
>> osa täälläkin messuavista oikeistopolitiikan ihannoijista luultavasti kuitenkin itse elelee veronmaksajien tuella. <<
Nuo Suomen ikiomat teekutsuliikkeen kannattajat.
Ne komppaa Ahvion kristofasistisia kirjoituksia ymmärtämättä niistä itse sanaakaan."Sitä vain en ymmärrä, miksi suomessa oikeisto on alkanut ihannoimaan tätä mallia?"
Olisikohan niin, että sivistysporvaristosta ei ole enää rippeitäkään jäljellä? Uusoikeistolle sopii sivistyksen puutteen johdosta brutaalitkin menettelytavat.
"...mutta milloin se ääneen viimein sanotaan? "
Olemmehan me tällä palstalla sen sanoneet ääneen. Ääni ei vain ole kuulunut päättäjien korviin. Ehkä tarvitaan taas tarvitaan kollektiivista kansalaisaktivismia lakkoineen ja muine mielenilmauksineen?
"Mutta tuskin ne niin hulluja on, että olisivat republikaanienemmistön toiveiden mukaisesti ajamassa koko koulutus-terveydenhoito-systeemiä ajamassa alas."
Kyllä ne ovat. Amerikkalaisen poliittisen järjestelmän heikkous on kaksipuolue järjestelmä. Kulloinkin vallassa oleva puolue voi aika estoitta toteuttaa vaikka mitä politiikkaa. Senaatissa voimasuhteet ovat 52-48 republikaaneille. Jomman kumman puolueen tyranniaa vastaan Senaatissa on ns. filibuster-menettelytapa. Tämä tarkoittaa, että minkä tahansa isomman lainsäädännön suhteen tarvitaan 60 senaattorin jaa-äänet. Nyt kuitenkin republikaanit kuitenkin tuossa yllä MItch McConnell meni ja purki filibusterin. Niinpä yksinkertainen määräenemmistö riittää ja äänien mennessä tasan varapresidentti antaa sitten sen ratkaisevan äänen. Tästä ei ole montakaan vuotta, kun isoihin muutoksiin vaadittiin 66 senaattorin äänet.
Suomalaisen päätöksenteon hyvä puoli on se, että yksikään puolue ei pääse ihan omin nokkinensa hääräämään ihan mitä sattuu.
USA ei ole enää vuosikymmeniin ollut demokraattinen valtio siinä mielessä kuin maan perustuslaki sen määrittelee. Se on nimellisesti edustuksellinen demokratia, mutta viime kädessä kukin kongressiedustaja edustaa rahoittajatahoaan, eikä äänestäjiään.
"...mutta se sadistinen ja turha kyykyttäminen, se tuntuu vain hallituksen halulta tappaa köyhien viimeinenkin halu elää."
Ihminen osaa olla aika julma toiselle ihmiselle. Kyyykyttäminen loppuisi tai ainakin vähenisi, jos oppositio noudattaisi tiukempaa oppositiopolitiikkaa ja mobilisoisi äänestäjänsä lähtemään vaikka kaduille kaiken uhallakin.
"...osa täälläkin messuavista oikeistopolitiikan ihannoijista luultavasti kuitenkin itse elelee veronmaksajien tuella."
Brutaalin oikeistopolitiikan puolestapuhujat taitavat olla juuri niitä, joihin tiukka oikeistopolitiikkaa sattuisi kaikista eniten. Trumpin äänestäjien tapauksessa asiaa on jo oikein tutkittu. Ehkä vastaava tutkimus olisi syytä tehdä Suomessa? Vai onko selleinen jo tehty?
"...Nuo Suomen ikiomat teekutsuliikkeen kannattajat. Ne komppaa Ahvion kristofasistisia kirjoituksia ymmärtämättä niistä itse sanaakaan. "
Onneksi Suomessa kristofasismi on marginaalinen ilmiö. Paljon haitallisempia ovat ihan tavalliset fasistit ilman uskonnollisia virityksiä, sekä heidän liepeillään hengailevat sekalaiset ryhmittymät. Monelle keskustelupalstoilla esiintyvälle kristofasistille someraivo on ehkä sittenkin enemmän riitti ja rituaali, jolla osoitetaan ryhmään kuuluminen. Silti näihin suomalaisinkaan kristofasisteihin ei tule suhtautua väheksyvästi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 174286
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1842469Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731617Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella231187Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641177Toivoisin etten jännittäisi
niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti42912- 171904
- 106880
Junan kylkeen autolla
Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä74873Oletko päättänyt
Jo varmasti että ensi vuonna keräät rohkeutesi ja sanot tunteesi vai et? Sitä odottaessa ja toivoessa72820