Halonen olisi hyvä presidentti. Jälleen.

Tarja_pressaksi

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005288417.html

Olisi nyt todella hienot vaalit tulossa jos Halonen suostuisi uudestaan presidenttiehdokkaaksi, sillä niin persoonallisesti ja tyylikkäästi hän hallitsi maatamme kaksi kautta saavuttaen aina mielipidemittauksissa suurta suosiota ja Halosen kausien aikana maamme bruttokansantuote kasvoi suuresti ja sitä kautta hyvinvointimme lisääntyi. Sitä paitsi Halonen on jo yksissä pressanvaaleissa päihittänyt Niinistön eikä olisi ollut hänelle vaikeaa toistaa temppua.

Mutta Halonen itse sanoo näin:

"Vaikka perustuslain mukaan presidentti voi istua tehtävässä kerrallaan 12 vuotta, eli kaksi perättäistä kautta, ei mikään olisi estänyt Halosen palaamista takaisin kuuden välivuoden jälkeen.

Kyllähän sitä kysyttiin jonkun kerran, mutta vastasin aika nopeasti että ”ei”. Olen hyvin tyytyväinen siitä, että presidentin jälkeistä elämää on olemassa ja olen hyvin löytänyt paikkani sen jälkeen."

Nykyistä työtään YK:n ja kansainvälisten järjestöjen piiristä Halonen kuvailee tällä hetkellä todella kiireiseksi.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaabel

      Halonen on kieltäytynyt joten se tarina on lopussa.

      • Tarja_pressaksi

        Halonen toimi Suomen Tasavallan Presidenttinä erittäin hyvin, mutta kuten hän itsekin sanoo, se aika oli ja meni.
        Halonen nautti suurta kansansuosiota ja olisi ehkä tullut valituksi 2006 jo ensimmäisellä kierroksella, jos ei olisi joltain taholta (josta Niinistön kampanjapäällikkö mustasilmä-puukkoJaskari sanoutui irti) olisi masinoitu kampanjaa ns. vappupuheesta.

        Itselleni on se ja sama, kuka valitaan pressaksi Niinistön jälkeen. Kunhan ei kumminkaan Matti Vanhasta. Eikäpä tuo toisaalta kuitenkaan maailmaani kaada, vaikka Matti Vanhanen valittaisiinkin. Ainakaan niin, että alkaisin kirjoitella niin kuin jotkut Halosen vastustajat. Johan sen nyt kotikasvatuksenikin opetti, ettei asiattomuuksiin pidä mennä. Viimeisen lauseen saa tulkita itsekukin ihan miten haluaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2675
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2252
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2010
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1729
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1691
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1656
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1646
    8. 91
      1583
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1447
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe