olenko vähän tyhmä

rohkeudenpuute

Uskon selkeään valehteluun, mutta jos sittenkin.

7

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12___13

      Mihin valheeseen uskot?

    • kai.voi.olla

      Ehkä?

    • Tuhannet uskoivat samoin ja rakensivat Jerusalemin, Ateenan ja Rooman. Yksi ihminen ehkä vanhin uskoi toisin ja sen takia nuo kaupungit raunioituivat tai joutuivat unohduksiin. Miljoonat uskovat valheisiin ja rakentavat mielettömän määrän hyvää sillä rakkaus rakentaa kaiken.

      Mutta yksi uskoi totuuteen ja oikeaan tietoon ja tuon yhden mielipide painoi lopulta vaa'assa enemmän kuin miljoonien mielipide. Noiden miljoonien työn tulos tuhoutui.

      Jos uskot selkeään valehteluun niin kuulut rakkauden avulla rakentajiin. Jos kiellät valheet ja uskot totuuteen niin sun vuoksesi raunioitetaan rakentajien työn näkyvä tulos. Toki heille jää muistot ja kokemus rakennustyöstä.

      Itse olen pakotettu valitsemaan totuuden. Mutta sinä et. Voit toki rakentaa tuhoa odottamaan niin paljon kuin voimillasi pystyt. Elämänkokemuksesi karttuu ja saat arvokkaita muistoja.

      USA on maa, joka on selvinnyt hyvin melkein kaikista sodista. Se ei ole pahemmin raunioitunut. Siellä oli Villinä läntenä tunnettu aika, jossa myytin mukaan valehtelusta syntyi kaksintaisteluja. Totuutta on joskus ainakin pidetty pitkän tähtäimen suunnitelmana tuossa maassa. Mutta nykyisin sielläkin lienee asiat toisin??

      • TriplaX

        No USA on maa jota suojaa kaksi isoa Valtamerta, pohjoisessa on rauhanomainen Kanada ja etelässä köyhä Meksiko, joten saavat olla aika rauhassa.


      • Kirjoitat kyllä vähän ihmeellistä tarinaa. Miten esim. nuo kaupungit ovat "unohtuneet"?

        Ne taisivat lisäksi kaikki syntyä jo ennen kristinuskoa?


    • TriplaX

      Sitä en ymmärrä, miksi jotkut pitävät reilua valehtelua rehellisyytena? Se joka yrittää puhua totta tyrmätään epärehellisenä.

      • rehellisyyttä

        Näinhän se on, moni valehtelee uskovansa Jumalaan vaikka tietää Jumalan olevan valhetta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4613
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe