Mielenterveysongelmani avasi silmäni

parempaakohti

Olen kolmekymppinen nainen joka pari kuukautta sitten luuli sairastuvansa johonkin vakavaan. Yhtenä päivänä luulin et mulla on hepatiitti, toisena vatsasyöpä, kolmantena jotakin muuta. Kun mua oli tutkittu tarpeeksi ei jäänyt vaihtoehdoksi enää kuin masennus.
Aloitin lääkkeet, koska en olisi selvinnyt enää ilman niitä. Muisti katkoili, välillä oli semmoi olo et olisin joku toinen ja joskus tuntui että olisin kännissä. Työntekoon en enää pystynyt enkä oikeastaan mihinkän muuhunkaan. Mikroruokaa meni monta viikkoa ja eka oireeni oli siis ruokahaluttomuus joka ei ole vieläkään kunnolla palanut.

Masennus diagnoosin jälkeen elämäni on parantunut, en ole kokoajan jatkuvassa pelkotilassa et mikä mua oikein vaivaa. sairaslomat antoivat energiaa selviytyä omaan tahtiin. Uskon myös että mulla oli psykoottisia vaiheita tässä, koska uskoin vahvasti kuolevani ja sain paniikkikohtauksia.

Jotain hyvää tässä on kans ollut, olen saanut nyt kunnolla levätä kun aikasemmin olen ollut semmoinen työmyyrä. Myös elämänarvot ovat tulleet esille; miten suuri vaikutus läheisillä on, miten kiitollinen minun pitäisi olla tilanteesta; on vakkariduuni, asunto, juokseva vesi ja sähkö. Olen ollut terve koko eliniän, eikä suurempia ponnistuksia ole tätä ennen ollut. Olen päässyt reissaamaan paljon ja tää koko masennus on aloittanut mielessäni prosessin että pitäisikö vaihtaa työpaikkaa.

Mitä asioita te olette huomanneet kunnioittavan sairauden aikana?

3

507

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etoleyksin

tarvitset nyt miehen ja lapsia. normaalia elämää jatkossa. kaikki on hyvin stressi pidettävä pois. tee kuin oikealta tuntuu. ole vain oma itsesi.

• Tanssiipellonlaidalla

Valintasi on tanssiva mies.

• TanssivaTeppo

Hän tanssii hän tanssii on melkein taivaissa, ei muista surujaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      26
      3238
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      72
      1580
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      80
      1129
    4. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      145
      1052
    5. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      941
    6. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      45
      888
    7. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      61
      882
    8. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      171
      862
    9. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      836
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      139
      775
    Aihe