Mielenterveysongelmani avasi silmäni

parempaakohti

Olen kolmekymppinen nainen joka pari kuukautta sitten luuli sairastuvansa johonkin vakavaan. Yhtenä päivänä luulin et mulla on hepatiitti, toisena vatsasyöpä, kolmantena jotakin muuta. Kun mua oli tutkittu tarpeeksi ei jäänyt vaihtoehdoksi enää kuin masennus.
Aloitin lääkkeet, koska en olisi selvinnyt enää ilman niitä. Muisti katkoili, välillä oli semmoi olo et olisin joku toinen ja joskus tuntui että olisin kännissä. Työntekoon en enää pystynyt enkä oikeastaan mihinkän muuhunkaan. Mikroruokaa meni monta viikkoa ja eka oireeni oli siis ruokahaluttomuus joka ei ole vieläkään kunnolla palanut.

Masennus diagnoosin jälkeen elämäni on parantunut, en ole kokoajan jatkuvassa pelkotilassa et mikä mua oikein vaivaa. sairaslomat antoivat energiaa selviytyä omaan tahtiin. Uskon myös että mulla oli psykoottisia vaiheita tässä, koska uskoin vahvasti kuolevani ja sain paniikkikohtauksia.

Jotain hyvää tässä on kans ollut, olen saanut nyt kunnolla levätä kun aikasemmin olen ollut semmoinen työmyyrä. Myös elämänarvot ovat tulleet esille; miten suuri vaikutus läheisillä on, miten kiitollinen minun pitäisi olla tilanteesta; on vakkariduuni, asunto, juokseva vesi ja sähkö. Olen ollut terve koko eliniän, eikä suurempia ponnistuksia ole tätä ennen ollut. Olen päässyt reissaamaan paljon ja tää koko masennus on aloittanut mielessäni prosessin että pitäisikö vaihtaa työpaikkaa.

Mitä asioita te olette huomanneet kunnioittavan sairauden aikana?

3

518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etoleyksin

tarvitset nyt miehen ja lapsia. normaalia elämää jatkossa. kaikki on hyvin stressi pidettävä pois. tee kuin oikealta tuntuu. ole vain oma itsesi.

• Tanssiipellonlaidalla

Valintasi on tanssiva mies.

• TanssivaTeppo

Hän tanssii hän tanssii on melkein taivaissa, ei muista surujaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      69
      3114
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      45
      3003
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      51
      2331
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      341
      1980
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1749
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1565
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      11
      1408
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1237
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1156
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1106
    Aihe