Taitaa "Sinisen tulevaisuuden" tulevaisuus

sininen.Uuvatti

olla jo takana päin, kun viimeisin galluppi kertoi kannatusta olevan 0,7%.

Pojilla alkaa parin vuoden päästä varmaan uuden työpaikan etsintä.

44

535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KukaMukaKuka

      Niinkin saattaa käydä. Toista se on Halla-ahon persujen kun kannatus on melkein puolet Vihreän liiton kannatuksesta.
      Varmaan tilanne kohenee kunhan Halla-aho ilmoittautuu presidenttiehdokkaaksi. Saattaa aiheuttaa jopa hysterian kaltaista liikehdintää ja huutonaurua.

      • sdvvdfvvs

        Suomessa vihreiden kannattajat eivät ole vielä tajunneet mikä huuhaa-puolue vihreät ovat, toimittaja kysyi eräältä naiselta että mitä puoluetta kannattaa. Tämä vastasi että vihreitä, koska se vaan tuntuu hyvältä, siinä ne argumentit "tuntuu hyvältä".

        Mutta Ruotsissa ja Saksassa vihreiden kannatus on täysin romahtanut, kun kannattajat tajusivat totuuden. Sama tulee tapahtumaan täällä.


      • rulaahallis

        Tulen ekaa kertaa äänestämään Halla-Ahoa. Ei naurata yhtään. Uskon Hallo-Ahon tulevan toiseksi kisassa. Mielenkiinnolla odotan vaaleja. Sauli Niinistö voittaa ylivoimaisesti ja tulee heti valituksi. Uskon kovasti Halla-Ahon tulevan toiseksi. Siinä sitten montaa suvakkia kiukttaa, kun on väärin äänestetty.


    • kepulainenKökkö

      Heh. Siinä on syynsä miksi tämmöinen sankari kuin tämä Simon Elo laitettiin päällysmieheksi näkyvälle paikalle. Lieni riittävän...( täytä itse sopivalla adjektiivilla )... tuohon hommaan ?

      Ennen seuraavia eduskuntavaaleja käy niin että tässä sinisessä moskassa virta kulkee poispäin, eli kaikki joilla on vielä halua yrittää jatkaa poliittista uraansa loikkailevat kuka mihinkin puolueeseen. Luulisin että Kokoomus ja Keskusta saavat suurimman saaliin näistä Soinin puolesta uhrautuneista kansallissankareista.

      Se on sitten eri asia mikä on äänisaalis näille tuleville ex-kansanedustajille.

      • lkmjmjk

        Sillä Elolla niitä Venäjä-kytköksiä on ollut, vaikka syyttää niistä muita.


    • Eivät.osaa.mitään

      Niin, toki vihreiden kannattajat ovat niitä, joilla on vähäisimmät tiedot ja taidot analysoida asioita. Heillä kun on selvästi korkein koulutus.

      • vbfbgbvvb

        Korkea koulutus ei takaa mitään, jos ei ole maalaisjärkeä. Ja sitä vihreiltä puuttuu. No, vihreät menestyvätkin lähinnä Helsingissä ja muissa isommissa kaupungeissa.

        Siitä vihreiden tunnetusta naiiviudesta kertoo paljon se, kuinka Ruotsin vihreissä pääsi islamisti ihan ministeriksi asti ennen kuin huomattiin mikä on miehiään. Takkiin tuli siinäkin kun puolueeseen oli päässyt muslimimies, joka ei suostunutkaan kättelemään naisia. Tämä jo herätti nämä hölmöt feministinaisetkin.


      • Ohjelman.mukaisesti

        Kyllä nuo osoittavat sen, että Suomen Vihreät ovat mitään ymmärtämättömiä. Juuri tuo on analyyttista argumentointia, joka pureutuu Vihreiden tavoitteiden ytimeen.


    • Pitää paikkansa, että Vihreiden kannattaminen varmasti "tuntuu hyvältä". On mukavaa kannattaa kohteliasta, ystävällistä ja asiallista porukkaa jonka poliitikot eivät kilvan irvaile ja pilkkaa ihmisiä. Toisessa ääripäässä voisi olla perussuomalaiset joita kannatetaan siksi koska "tuntuu pahalta". Perussuomalaisten kannattajat ja poliitikot ovat puolestaan onnettomia, katkeroituneita ja käytöstavattomia ihmisiä jotka saavat jonkinlaista nautinnon korviketta jatkuvasta nälvimisestä ja piikittelystä. Voisi sanoa, että vihreiden kannattajat ovat enimmäkseen onnellisia ihmisiä, ja perussuomalaisten kannattajat enimmäkseen onnettomia.

      • realistisesti

        Niin, on ero ihmisillä, jotka elävät vaaleanpunaisessa hötössä, ja sitten ihmiset, jotka ymmärtävät missä kusessa ollaan.


      • voine-voine

        Sekä todella naiiveja hölmöjä, kuten ruotsin vihreät. Ja mitäs nämä vihreät "suvitsevaiset" sitten muuta tekevät kuin haukkuvat eri mieltä olevia rasisteiksi, kovin fiksua käytöstä juu.


    • uuvattipuolue

      Uuvattipuolue ei tule menestymään, se on varmaa! Soini voisi uskoa jo vähitellen ja antaa periksi!

    • Halla-aho pudotti perussuomalaiset takaisin pienpuolueiden joukkoon ja vihreät on noussut suurpuolueeksi. Perussuomalaisten rajat kiinni -unelmahöttö ei enää toimi.

      • oohhhhh

        15% puolue ei ole suurpuolue pelle. Ja suurin osa kansasta vastustaa maahanmuuttoa, eli tuskin ovat kaikki persuja.

        Vihreät ovat oppositiopuolue joten kannatuksen pitäisikin olla hyvää, vaan jos pääsee seuraavaan hallitukseen niin kannatus romahtaa toden teolla kuten ruotsissa.

        Miltä tuntuu olla viherkommari idiootti?


    • biohoi

      Vihreistä 70 %.:lla on korkeakoulutus. Pystyvät aika hyvin analysoimaan ja ymmärtämään asiakokonaisuuksia.

      • En ota kantaa puollesta, enkä vastaan vihreitä, mutta tuo prosenttiluku on hieman ylimitoitettu.


    • Ei-median-aivopesty

      Toivottavasti historia ei unohdu:
      - Eräs kuuluisa persoona oli myös kasvissyöjä.
      - Hänen entiset puolueensa kannattajat perustivat saksalaisen vihreän puolueen.
      - Hänen puolueensa oli malliesimerkki luonnonsuojelusta.
      - Hänen puolueensa oli edelläkävijä susien suojelussa.
      - Hänen puolueensa toteutti "käytännössä" eutanasiaa.
      - Hänen puolueensa vihasi juutalaisia.
      Kysymys kuuluu, mikä suomalainen puolue kannattaa samanlaisia arvoja?

    • arhi.on.perseestä

      Zyskovitsillä on tiukka linja,,,laittomat matut suomesta pois! Arhinmäellä päinvastainen,,loisimislupia on myönnettävä, vaikka matu olisi jo saanut kielteisen päätöksen!

      • Ettei-totuus-unohdu

        Olen samaa mieltä, vaikka en ole kokoomuksen kannattaja. Vasemmistoliittolaiset ja vihreät ovat enimmäkseen entisiä kommunisteja tai Stalinisteja. Ei heitä kiinnosta paljoakaan suomalaisten duunarien elämä, koska he ovat ns. globalisaation kannattajia.


    • Voitokkiinsa

      Vihrea kupla puhkeaa, kuten Soininkin skeidan puhumiset. Iso osa vihreista ihan huu haa porukkaa ja joutuvat viela etsimaan uuden uskonnon, kuten stallarit aikoinaan. Halla-Ahon porukalla taas on ihan oikea missio jos pitavat siita kiinni. Mahdollisuus lahennella 30 % kannatusta, kuten ruotsin demokraatit.

    • tottamooses.sano

      Halla-ahon persujen 30% kannatus olisi suomessa katstrofi, ja osoittaisi 30% suomalaisita olevan natseja ja rasisteja,,,suvakkien mielestä!

      • Siksi juuri Persut eivät koskaan saa 30% kannatusta, koska 30% suomalaisista ei ole rasisteja.


      • oooohhhhh
        Uuninpankko kirjoitti:

        Siksi juuri Persut eivät koskaan saa 30% kannatusta, koska 30% suomalaisista ei ole rasisteja.

        Niin eikä ne persutkaan ole rasisteja, paitsi teidän äärivassarien mielestä. Mutta suurin osa kansasta vastustaa maahanmuuttoa, eikä maahanmuuton vastustus ole rasismia. Vaikea sun tajuta vai?


      • oooohhhhh kirjoitti:

        Niin eikä ne persutkaan ole rasisteja, paitsi teidän äärivassarien mielestä. Mutta suurin osa kansasta vastustaa maahanmuuttoa, eikä maahanmuuton vastustus ole rasismia. Vaikea sun tajuta vai?

        Niin saattoi olla ennen, mutta Halla-ahon myötä Persut on siirtynyt niin rasistisille ja äärioikeistolaisille vesille, että maltilliset maahanmuuttokriitikotkaan eivät enää tätä kannata ja jättävät siksi puolueen.


      • rassen.haaveet.kaatuu

        Eikä kukaan lähde niiden luusereiden kanssa hallitukseen.


      • kirkollaeimenehyvin
        Uuninpankko kirjoitti:

        Siksi juuri Persut eivät koskaan saa 30% kannatusta, koska 30% suomalaisista ei ole rasisteja.

        Persut voi saada kannatuksensa hyvinkin tuonne 25 prossan kieppeille. Tolkun ihmisiä on kuitenkin noin 85 prossaa. Oikeita rasisteja on varmasti paljon vähemmän, kuin suvakkeja. Monet ihmiset eivät vaihda puoluetta pelkän haittamaahanmuuton takia ja siksi äänestävät, kuten ovat aina tottuneet.
        Todellinen uhka maallemme ovat nämä suvakit, jotka saavat valtavasti vahinkoa aikaan. Suvakit ovat, kuin taistoslaiset aikoinaan kova äänisiä ja mahtipontisia. Mahalasku heille eittämättä tulee, kuten koko vihreälle puolueellekin. Tolkun ihmisillä on muutakin tekemistä, kuin vastata näiden suvakkien kiimaan.
        Ilmeisesti allahin papittarelle on vihdoinkin pantu sordiino kirkon kautta tai sitten hän on hoidossa jossain laitoksessa. Vähään aikaan ei ole heilunut hullun lailla julkisuudessa. Ehti tehdä paljon vahinkoa kirkolle ja häätää kirkollisveron maksajia kirkosta. Raha se kirkossakin ratkaisee politiikan suunnan


    • kusipankolle

      Sekin riittää että 30% on suvakkeja,,kaaos saadaan aikaan lopulta!

      • voi.rasse.parkaa

        Suurin osa suomalaisista on suvaitsevaisia( ei-rasisteja) hallitusta ja presidenttiä myöten. Onko Meillä joku kaaos? Ei ole!


    • jghfiludgfirghfrkjfbrf

      Ei vielä. mutta ootahhan kunhan islamisteja on suomessa tarpeeksi! Ne on saaneet kaaoksen aikaan siellä sun täällä!

    • uteliaslukija

      Kamuttaja kirjoitti edellä, että Vihreiden korkeakoulutuksessa 70% luku on ylimitoitettu. Kun hän ei laittanut muuta lukua, kiinnostuin ottamaan selvää. Katselin useammasta lähteestä. Tässä tuore ja hyvätasoinen. Siellä on myös muut puolueet, kun etsii.

      Erotellaan nyt jäsenet: " Vihreiden jäsenistö on myös pääsääntöisesti korkeasti koulutettua, sillä 83 prosenttia ilmoitti suorittaneensa vähintään alemman korkeakoulututkinnon.
      Näyttäisi siltä, että puoluejäsenten yhteiskunnallinen asema on ammattiluokituksen perusteella poikkeuksellisen korkea (kuvio 3). Yli 60 prosenttia puolueen jäsenistä on ylempiä toimihenkilöitä."

      Kannattajat: "Syksyllä 2014 vihreiden kannattajista yli puolet oli korkeakoulutettuja. Tuoreista kansanedustajista ainoastaan yhdellä ei ole korkeakoulutusta. "
      Jäsenet ja kannattajat eroavat hivenen toisistaan ammattiasemaltaan ja koulutustasoltaan. Opiskelijoiden suuri osuus kannattajissa vaikuttaa myös.

      Ovatko Vihreät entisiä stalinisteja? Varmasti jotkut ovat, mutta suurin osa ei. Koska he ovat siihen armotta liian nuoria: " Kannattajien sekä kansanedustajien ja viime eduskuntavaalien ehdokkaiden keski-ikä on noin 40 vuotta. Puolueen jäsenten keski-ikä on noin 45 vuotta, mikä on myös tavallista alhaisempi (Borg 2013, 30). "
      Lähde: https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/132302/YP1606_Koiranenym.pdf?sequence=1

      • seurannut.kauan

        Tämä oli näemmä liian asiallista. Piti aloittaa uusi ketju suorilla valheilla kansanedustajan sanomisista. Kun asiaargumentteja ei ole, pitää suoltaa mitä sattuu.


      • Tämä on asiallista keskustelua, josta minä pidän.
        Ei älytöntä haukkumista ja nimittelyä vaan asiallista väittelyä.
        Koska olit asiallinen niin vastaan.

        Luin tuo tutkimuksen läpi, ja tein laskelmia.

        Olen edelleen, ja nyt vielä vahvemmin sitä mieltä, että olen oikeassa.

        Ensinnäkin tuo 83 % oli jäsenistön prosentti, ja kannattajien oli 58 %.
        Jäsenistössä voi olla, mutta kannattajissa en usko tuotakaan prosenttia.

        Yksi kysymys kuitenkin kaihertaa, että minkä tasoista koulutusta pidetään korkeasti koulutettuna.
        Minä olen nähnyt tähän asti korkean koulutuksen luokituksena yliopisto/korkeakoulu, tämä on käsittääkseni virallinen luokitus.
        Asiastahan on ollut kiistaa joidenkin ryhmien kesken, koska opisto/AMK käyneet vaativat heidät laskettavaksi samaan (esim. metsäinsinööri, farmaseutit yms.).
        En ota siihen kantaa ovatko vai eivät ole korkeasti koulutettuja, mutta vanhan virallisen luokituksen mukaan ei voi olla sellaista prosenttia vihreiden kannattajista (eikä minkään puolueen) korkeasti koulutettuja.

        Hieman lukuja.
        Suomessa on Tilastokeskuksen mukaan 4 390 971 äänioikeutettua.
        Vihreiden kannatus oli viime gallupin mukaan 15,1 %, eli 663 037 äänioikeutettua.
        83 % heistä olisi 550 321 äänioikeutettua noin joka kahdeksas äänioikeutettu
        70 % - - - - -- 464 126 - " - noin joka yhdeksäs äänioik.
        58 % 384 561 - " - noin joka neljästoista äänioik.

        Näin paljon olisi korkeakoulutettuja vihreitä jos prosentit pitäisi paikkansa.
        Taitaa Kokoomuksessakin olla korkeasti koulutettuja aika paljon, myös RKP vetää heitä.
        Muistakin puolueista löytyy koko joukko.
        Taitaa pitää ottaa laskelmiin kakki, jotka on peruskoulun jälkeen jotain koulua tai kurssia käyneet, että päästäisiin tuollaisiin lukemiin.


      • kaupunginvaltuut
        kamuttaja kirjoitti:

        Tämä on asiallista keskustelua, josta minä pidän.
        Ei älytöntä haukkumista ja nimittelyä vaan asiallista väittelyä.
        Koska olit asiallinen niin vastaan.

        Luin tuo tutkimuksen läpi, ja tein laskelmia.

        Olen edelleen, ja nyt vielä vahvemmin sitä mieltä, että olen oikeassa.

        Ensinnäkin tuo 83 % oli jäsenistön prosentti, ja kannattajien oli 58 %.
        Jäsenistössä voi olla, mutta kannattajissa en usko tuotakaan prosenttia.

        Yksi kysymys kuitenkin kaihertaa, että minkä tasoista koulutusta pidetään korkeasti koulutettuna.
        Minä olen nähnyt tähän asti korkean koulutuksen luokituksena yliopisto/korkeakoulu, tämä on käsittääkseni virallinen luokitus.
        Asiastahan on ollut kiistaa joidenkin ryhmien kesken, koska opisto/AMK käyneet vaativat heidät laskettavaksi samaan (esim. metsäinsinööri, farmaseutit yms.).
        En ota siihen kantaa ovatko vai eivät ole korkeasti koulutettuja, mutta vanhan virallisen luokituksen mukaan ei voi olla sellaista prosenttia vihreiden kannattajista (eikä minkään puolueen) korkeasti koulutettuja.

        Hieman lukuja.
        Suomessa on Tilastokeskuksen mukaan 4 390 971 äänioikeutettua.
        Vihreiden kannatus oli viime gallupin mukaan 15,1 %, eli 663 037 äänioikeutettua.
        83 % heistä olisi 550 321 äänioikeutettua noin joka kahdeksas äänioikeutettu
        70 % - - - - -- 464 126 - " - noin joka yhdeksäs äänioik.
        58 % 384 561 - " - noin joka neljästoista äänioik.

        Näin paljon olisi korkeakoulutettuja vihreitä jos prosentit pitäisi paikkansa.
        Taitaa Kokoomuksessakin olla korkeasti koulutettuja aika paljon, myös RKP vetää heitä.
        Muistakin puolueista löytyy koko joukko.
        Taitaa pitää ottaa laskelmiin kakki, jotka on peruskoulun jälkeen jotain koulua tai kurssia käyneet, että päästäisiin tuollaisiin lukemiin.

        Kamuttaja on näkyy melko ukko vielä ei tilastot hämää ja uskaltaa oikoa ja kyseenalaistaa.


      • uteliaslukija
        kamuttaja kirjoitti:

        Tämä on asiallista keskustelua, josta minä pidän.
        Ei älytöntä haukkumista ja nimittelyä vaan asiallista väittelyä.
        Koska olit asiallinen niin vastaan.

        Luin tuo tutkimuksen läpi, ja tein laskelmia.

        Olen edelleen, ja nyt vielä vahvemmin sitä mieltä, että olen oikeassa.

        Ensinnäkin tuo 83 % oli jäsenistön prosentti, ja kannattajien oli 58 %.
        Jäsenistössä voi olla, mutta kannattajissa en usko tuotakaan prosenttia.

        Yksi kysymys kuitenkin kaihertaa, että minkä tasoista koulutusta pidetään korkeasti koulutettuna.
        Minä olen nähnyt tähän asti korkean koulutuksen luokituksena yliopisto/korkeakoulu, tämä on käsittääkseni virallinen luokitus.
        Asiastahan on ollut kiistaa joidenkin ryhmien kesken, koska opisto/AMK käyneet vaativat heidät laskettavaksi samaan (esim. metsäinsinööri, farmaseutit yms.).
        En ota siihen kantaa ovatko vai eivät ole korkeasti koulutettuja, mutta vanhan virallisen luokituksen mukaan ei voi olla sellaista prosenttia vihreiden kannattajista (eikä minkään puolueen) korkeasti koulutettuja.

        Hieman lukuja.
        Suomessa on Tilastokeskuksen mukaan 4 390 971 äänioikeutettua.
        Vihreiden kannatus oli viime gallupin mukaan 15,1 %, eli 663 037 äänioikeutettua.
        83 % heistä olisi 550 321 äänioikeutettua noin joka kahdeksas äänioikeutettu
        70 % - - - - -- 464 126 - " - noin joka yhdeksäs äänioik.
        58 % 384 561 - " - noin joka neljästoista äänioik.

        Näin paljon olisi korkeakoulutettuja vihreitä jos prosentit pitäisi paikkansa.
        Taitaa Kokoomuksessakin olla korkeasti koulutettuja aika paljon, myös RKP vetää heitä.
        Muistakin puolueista löytyy koko joukko.
        Taitaa pitää ottaa laskelmiin kakki, jotka on peruskoulun jälkeen jotain koulua tai kurssia käyneet, että päästäisiin tuollaisiin lukemiin.

        Minä en pyrkinyt väittelemään:)). Eikä minulla ole intressejä tässä asiassa. Hain prossia vain koska et ehdottanut niitä. Joku muu kirjoitti siis tuon luvun 70%.

        Tein toki tuon jaon jäsenten ja kannattajien välille, kuten lähde kertoi. Kannattajissa eli äänestäjissä oli korkeakoulutettuja "vain" 50% pintaan 2011.

        Jäseniä on vain 8768. Joista siis tuo 83% ilmoittaa, että heillä on vähintään alempi korkeakoulututkinto. Kuten mainitsit, jotkut lukevat AMK-tutkinnot alemmiksi korkeakoulututkinnoiksi.

        Kun Vihreät ovat olleet uusmaalainen, kaupunkilainen, naisvoittoinen puolue, stemmaa koulutus siihen hyvin. Tarkat prosentit elävät joka päivä, kun uusia jäseniä näyttää puolue saavan. Samoin äänestäjien sosiodemografinen tausta varmasti muuttuu, kun puolue näyttää saavan kannatusta isojen kaupunkien ulkopuoleltakin.

        Kokoomuslaiset ovat myös korkeasti koulutettua väkeä. Lähes puolella on tutkimuksen mukaan ylempi korkeakoulututkinto. Varmasti myös RKP:llä.

        En yleensä ottaudu näihin juttuihin, koska monesti kirjoittajien agenda: pelkkä parjaaminen, on niin ilmeinen ja tiedot "totuuden jälkeistä" infoa.
        Sen verran olen palstaa lukenut, että tiedän Kammuttajan asiakirjoittajaksi. Niinpä kiinnostus prossiin heräsi.


      • Lipsoska
        uteliaslukija kirjoitti:

        Minä en pyrkinyt väittelemään:)). Eikä minulla ole intressejä tässä asiassa. Hain prossia vain koska et ehdottanut niitä. Joku muu kirjoitti siis tuon luvun 70%.

        Tein toki tuon jaon jäsenten ja kannattajien välille, kuten lähde kertoi. Kannattajissa eli äänestäjissä oli korkeakoulutettuja "vain" 50% pintaan 2011.

        Jäseniä on vain 8768. Joista siis tuo 83% ilmoittaa, että heillä on vähintään alempi korkeakoulututkinto. Kuten mainitsit, jotkut lukevat AMK-tutkinnot alemmiksi korkeakoulututkinnoiksi.

        Kun Vihreät ovat olleet uusmaalainen, kaupunkilainen, naisvoittoinen puolue, stemmaa koulutus siihen hyvin. Tarkat prosentit elävät joka päivä, kun uusia jäseniä näyttää puolue saavan. Samoin äänestäjien sosiodemografinen tausta varmasti muuttuu, kun puolue näyttää saavan kannatusta isojen kaupunkien ulkopuoleltakin.

        Kokoomuslaiset ovat myös korkeasti koulutettua väkeä. Lähes puolella on tutkimuksen mukaan ylempi korkeakoulututkinto. Varmasti myös RKP:llä.

        En yleensä ottaudu näihin juttuihin, koska monesti kirjoittajien agenda: pelkkä parjaaminen, on niin ilmeinen ja tiedot "totuuden jälkeistä" infoa.
        Sen verran olen palstaa lukenut, että tiedän Kammuttajan asiakirjoittajaksi. Niinpä kiinnostus prossiin heräsi.

        Harvinaista keskustelua. Ei mitään solvauksia eikä muutakaan loukkaavaa. Tarkoitan Kamuttajan ja sinun keskustelua. Itse en ole hyvä matikassa joten en osaa ottaa kantaa.


      • uteliaslukija kirjoitti:

        Minä en pyrkinyt väittelemään:)). Eikä minulla ole intressejä tässä asiassa. Hain prossia vain koska et ehdottanut niitä. Joku muu kirjoitti siis tuon luvun 70%.

        Tein toki tuon jaon jäsenten ja kannattajien välille, kuten lähde kertoi. Kannattajissa eli äänestäjissä oli korkeakoulutettuja "vain" 50% pintaan 2011.

        Jäseniä on vain 8768. Joista siis tuo 83% ilmoittaa, että heillä on vähintään alempi korkeakoulututkinto. Kuten mainitsit, jotkut lukevat AMK-tutkinnot alemmiksi korkeakoulututkinnoiksi.

        Kun Vihreät ovat olleet uusmaalainen, kaupunkilainen, naisvoittoinen puolue, stemmaa koulutus siihen hyvin. Tarkat prosentit elävät joka päivä, kun uusia jäseniä näyttää puolue saavan. Samoin äänestäjien sosiodemografinen tausta varmasti muuttuu, kun puolue näyttää saavan kannatusta isojen kaupunkien ulkopuoleltakin.

        Kokoomuslaiset ovat myös korkeasti koulutettua väkeä. Lähes puolella on tutkimuksen mukaan ylempi korkeakoulututkinto. Varmasti myös RKP:llä.

        En yleensä ottaudu näihin juttuihin, koska monesti kirjoittajien agenda: pelkkä parjaaminen, on niin ilmeinen ja tiedot "totuuden jälkeistä" infoa.
        Sen verran olen palstaa lukenut, että tiedän Kammuttajan asiakirjoittajaksi. Niinpä kiinnostus prossiin heräsi.

        No joo en minäkään yleensä politiikkaan sotkeudu, mutta otin muuten vai kantaa.
        En ole ikinä kuulunut mihinkään puolueeseen, enkä aina käynyt äänestämässäkään.

        On minua pyydetty mukaan, neljä eri puoluetta on houkutellut.

        Esiintymiskoulutusta olen antanut jonkin verran politikoille.


    • päävihreä

      Tyypillistä vihreetä. Ottavat asioista selvää.
      Kiitos, uteliaslukija.

    • Suvakinkiima

      Ruotsin demokraatit kannatus yli 26% ja kasvaa. Ruotsin suurin puolue nyt. Persut Halla-Ahon johdolla tulevat mukana ja nousee takuu varmasti. Haittamassamuuttoon heraa kaikki paitsi suvakit kiimassaan. Nyt suvakit kiimassaan viemassa maata ja lieksaa keskiaikaan. Ruotsissa varmaan vaaleihin mennessa ruotsin demokraattien kannatus jo kolmessa kympissa. Feministipuolueen kannatus ruotsissa soinilaisten horhojen tasoa eli ei kannatusta.

    • tässä.sitä.totuutta

      Ihan sama mitä on kunhan vaan Soini saa pitkän uransa lopulla kunnon palkkion, 4 v ulkoministerinä. Sitä se hakee eikä muu kiinnosta. Nuoremmat hakee ja odottaa jotain hyvää palkkiovirkaa.

      • Se palkkiovirka tuntuu olevan monen edustajan alkuperäinen tavoita.
        Tunnen joitain kansanedustajia henkilökohtaisesti, ja kahden kesken he ovat itse kertoneet se, aivan kysymättä.
        Eikä se viran tavoittelu tunnu olevan puolueesta kiinni.


    • Pientalonpoika

      Sininen puolue on ns. vanhapuolue jo syntyessään. Ja takiaispuolue. Se on kaikkea sitä mitä Soini irvaili muissa puolueissa ennen loikkaamistaan. Se tallukka ei muista enää mitä on aikaisemmin sanonut. Nyt hänen on itse syötävä omat oksennuksensa uudelleen. Ja kaikkein typerämpiä ovat hänen mukaansa lähteneet.

    • jabbasoini

      Jabban uuvattipuolue ei tule menestymään!

    • SaammeNauraa

      Ajatuspoliisi Halla-aho johtaa persuja kuin diktatuuria ja on aloittanut Stalinin tyyliin puhdistukset toisinajattelevien karsimiseksi.
      Nyt ovat saamassa kenkää jopa Ruohonen-Lerner ja Vistbacka, koska heitä epäillään: "tuen osoittaminen puolueesta lähteneille". Kertoo jotain miehen kyvystä työskennellä politiikassa missä pitää tehdä kompromisseja ja hyväksyä erilaisia ajatuksia.

      Tällä menolla Halla-ahon persuista ei ikinä tule yhtään mitään kun pomo tuhoaa oman puolueensa itse.

    • minun-kohdallani

      Persuissa ei ole oikeastaan muita kannatettavia politikoita kun Laura Huhtasaari?
      No ehkä Halla-aho Lauran jälkeen! Lauraa äänestän jos hän lähtee presidenttiehdokkaksi!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      2425
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      86
      2030
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      257
      2016
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1544
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1238
    Aihe