Vielä kerran, Yksi_usko...

Ei tullut vastauksia. Joudun siis vastaamaan itse.

Jos kreationismi on tiedettä, KUKA suorittaa vertaisarvioinnin?
- Ei varsinaisesti kukaan. Kaikki uskon nimissä esitetyt väitteethän arvioi korkeintaan samoin uskova. Harvoin tulee siis kritiikkiä.

Missä kreationismia opetetaan?
- Erilaisissa uskovaisten yhteisöissä. Se riittää, kun uskoo jonkun uskossa olevan jutut.

Kuuluisia kreationistisia tiedemiehiä (kreationismin alalta)?
- Heitä on vain ajalta, jolloin ei ollut muuta vaihtoehtoa. Käytännössä kreationistisia tiedemiehiä voi olla, mutta vähän heitä on evoluutioteorian kannalta olennaisilla aloilla. Kreationisteille mikä tahansa yliopistotitteli riittää asiantuntijan meriitiksi. Titteleitähän voi Amerikoissa myös ostaa tai suorittaa kreationistien omissa oppilaitoksissa.

Mitä SAAVUTUKSIA kreationismin nimissä on tehty?
- Ei yhtään mitään.

Kreationistien saavuttamia palkintoja?
- Ei voi olla, koska kreationismi ei ole tiedettä.

Miten ihmisten elämä on parantunut kreationismin ansiosta?
- Ei mitenkään. Kreationismi ei tuota mitään uutta tietoa, joka ihmisiä hyödyttäisi.

Ovatko kreationismin väitteet todennettavissa kokein?
- Ei ole.

12

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uskonlahkon jäsenyys todella sotkee pään.

    • pyhpyhjapyh56161

      Voitte vapaasti mennä helvettiin. Emme edes yritä estää sitä.

      • iloinen_naurajaa

        HAHAHAHAAHHAHAHAAA :-))))


    • Se nyt sitten selväksi tuli, että näihinkään suoriin ja yksinkertaisiin kysymyksiin ei halunnut kysymysten kohde vastata. Todellinen Uskon Soturi siis!

      • Toisessa ketjussa tämä Yksi-usko tuumaili, että suurin osa kaikesta tieteestä on kreationistista. Ja se näytti perustuvan siihen, että tuo tiede ei ole ristiriidassa kreationismin kanssa.

        Samalla logiikalla suurin osa tieteestä on myös fasistista, pedofiilista, sikhiläistä ja makrobioottista.

        On aikamoinen oivallus hoksata, että itse asiassa painovoimalaki on voodoo-tiedettä.

        Sama todistusaineisto ja enimmäkseen samat tulkinnatkin. Kaikki maailman sekopäisten uskomusten kannattajat, liittykää yhteen. Hurraa!


      • iloinen_naurajaa
        v.aari kirjoitti:

        Toisessa ketjussa tämä Yksi-usko tuumaili, että suurin osa kaikesta tieteestä on kreationistista. Ja se näytti perustuvan siihen, että tuo tiede ei ole ristiriidassa kreationismin kanssa.

        Samalla logiikalla suurin osa tieteestä on myös fasistista, pedofiilista, sikhiläistä ja makrobioottista.

        On aikamoinen oivallus hoksata, että itse asiassa painovoimalaki on voodoo-tiedettä.

        Sama todistusaineisto ja enimmäkseen samat tulkinnatkin. Kaikki maailman sekopäisten uskomusten kannattajat, liittykää yhteen. Hurraa!

        Miten suhtaudumme ihmisiin, joilla ei ole kykyä erottaa säveliä tai joiden rytmitaju puuttuu? Pidämme heitä epämusikaalisina. Joissakin tapauksissa epämusikaalisuutta voidaan yrittää harjoituksilla ja opettelulla vähentää. Mutta jos ihminen vaan ei kertakaikkiaan erota säveliä eikä osaa pitää mitään rytmiä yllä, me toteamme, että hän on musiikin suhteen liian lahjaton tumpelo.

        Olen harmikseni joutunut toteamaan, että looginen ajattelu on samalla viivalla musiikin kanssa. On olemassa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä argumentointia toisilta eivätkä osaa itse muodostaa loogisia päättelyketjuja. Uskovaisten keskuudessa tällainen kyvyttömyys on hyvin tyypillistä. Tätäkin asia voidaan yrittää korjata antamalla helppoja esimerkkejä ja analogioita. Joillekin voidaan jopa suositella analyyttistä filosofiaa ja formaalia logiikkaa. Mutta tälläkin saralla on ihmisiä, joiden älykkyys on niin vajaata, että täytyy ihmetellä miten he osaavat ottaa maitopurkin jääkaapista kun sekin vaatii oven avaamista.


      • iloinen_naurajaa kirjoitti:

        Miten suhtaudumme ihmisiin, joilla ei ole kykyä erottaa säveliä tai joiden rytmitaju puuttuu? Pidämme heitä epämusikaalisina. Joissakin tapauksissa epämusikaalisuutta voidaan yrittää harjoituksilla ja opettelulla vähentää. Mutta jos ihminen vaan ei kertakaikkiaan erota säveliä eikä osaa pitää mitään rytmiä yllä, me toteamme, että hän on musiikin suhteen liian lahjaton tumpelo.

        Olen harmikseni joutunut toteamaan, että looginen ajattelu on samalla viivalla musiikin kanssa. On olemassa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä argumentointia toisilta eivätkä osaa itse muodostaa loogisia päättelyketjuja. Uskovaisten keskuudessa tällainen kyvyttömyys on hyvin tyypillistä. Tätäkin asia voidaan yrittää korjata antamalla helppoja esimerkkejä ja analogioita. Joillekin voidaan jopa suositella analyyttistä filosofiaa ja formaalia logiikkaa. Mutta tälläkin saralla on ihmisiä, joiden älykkyys on niin vajaata, että täytyy ihmetellä miten he osaavat ottaa maitopurkin jääkaapista kun sekin vaatii oven avaamista.

        Niin...


    • Erkkinimim

      >>Jos kreationismi on tiedettä, KUKA suorittaa vertaisarvioinnin?

      Ensisijaisesti muut jumalat ja heidän estyneenä ollessa kuka tahansa kreationisti.

      >>Missä kreationismia opetetaan?

      Kirkoissa ja muissa alan kombinaateissa, joissa on paras asiantuntemus alalta.

      >>Kuuluisia kreationistisia tiedemiehiä (kreationismin alalta)?

      Tapio Puolimatka (kreationismi ei ole sidottu kreationismin vastaisessa tieteellisessä salaliitosta omaksuttuun aluejakoon).

      >>Mitä SAAVUTUKSIA kreationismin nimissä on tehty?

      No vaikka nk. kristikunta, siis yli 2 miljardia ihmistä on kyetty kouluttamaan aiheeseen kaikesta vastustuksesta huolimatta.

      >>Kreationistien saavuttamia palkintoja?

      Ikuinen elämä täydellisyydessä, joka pokaali annetaan kuoleman yhteydessä. Asiayhteys huomioiden myös ikuinen kidutus erilaisissa helveteissä, joka pokaali toki annetaan vääräuskoisille ja uskomattomille.

      >>Miten ihmisten elämä on parantunut kreationismin ansiosta?

      Kreationismi parantaakin ainoastaan kreationistien elämänlaatua, joka tulee esille esimerkiksi siitä, että televisiossa opetetaan kreationismia. Se ei ollut mahdollista ennen television kehittelyä.

      >>Ovatko kreationismin väitteet todennettavissa kokein?

      Kreationismi on todennettu monin erilaisin kysymyksin, joita on esitetty kreationisteille. Lisäksi on löydetty useita Nooan arkkeja ja Jeesuksen ristinpuusta sahatusta laudasta on rakennettu useita kesämökkejä Lähi-Itään. Jopa Piispa Henrikssonin keksimä avainprofiili on kopio Pietarin avaimesta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      117
      9416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1386
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe