Tahdon vain asiallisia vastauksia otsikon kysymykseen.
Onko ateismi mielisairautta?
28
378
Vastaukset
- Illan_gallup
Onko LUTERLAISUUS mielisairautta?
Sitä kysyn yhä.
Valtaosa Luterlaisista veljistäni on sairaita kiveshajun impaajia, imurin rakastajia
TAI seksin orjia kuten "JumalanLapsiOikea" nikki, 22vee nainen.
ps. Voi ollakin,koska Jumala loi KAIKEN omaksi kuvakseen. Jumala on hullu.
"Valitse kaikki kuvat, joissa on
housuja" En voi, sillä minulla EI OLE housuja. jEESUKSEN nimessä puhun TOTTA- saimme.vahvistuksen
Kommenttisi vahvistaa, että ateismi ON mielisairautta.
- saimme.vahvistuksen
Koska Luterlaiset todella ovat Pallejaan nuuskivia Paholaisia, siinä perusteet.
- Yrjö.ateisti.HOMO
Amen!
- Ierika
Ei ole vaan realismia. Uskovaisuus on psyykkinen harha, luonnoton olotila.
- saimme.vahvistuksen
Kommenttisi vahvistaa, että teismi ON mielisairautta.
Suora vastaus: kyllä se tietyssä mielessä on. Se tietty mieli on hengellinen mieli. Sillä ei ole tekemistä sen kanssa, miten ihmiset itse itsensä määrittävät.
Ateismi ei ole mitä ihmiset luulevat sen olevan. Ateismia luullaan joksikin järkeväksi elämäntavan ja maailmankatsomuksen valinnaksi. Tosiasiassa, siis hengessä, ateismi on kuten sanakin ilmaisee: Jumalan kieltämistä. Ja siinä ei ole mitään hyvää. Totuuden, kaikkivaltiaan kaikkitietävän kieltäminen on yksinkertaisen väärin ja typerää.
Moni luulee että ateismi on uskonnonvastaista. Ei. Kuten ateistit itsekin ovat huomanneet, monet uskovaiset vastustavat uskontoja. Eli niitä kaikkia paitsi omaansa. Jumala taas on ihan eri asia kuin uskonnot.
Jos ateisti tai teistikään ei ymmärrä eroa Jumalan ja uskonnon välillä, silloin hän on välittömästi altis Epäjumalalle.
Selitänpä tämän, jotta tulee selväksi. Jumala on Totuuden Henki. Jumala on Puhdas, Korkein mahdollinen Tietoisuus. Siinä ei ole eikä saa olla minkäänlaisia rajoituksia. Uskonnot taas, no, onhan niissä sekin puoli että niissä puhutaan Jumalasta. Sekä teistit että välttämättä ateistit eivät sitä välttämättä näe. Mutta on teistejä, jotka sen tietävät ja näkevät, tälläkin palstalla monia.
Kun me puhumme teille Jumalasta, meistä teisteistä jokainen on vähintäänkin siinä oikeassa, että Jumala on todellisuudessa olemassaoleva. Monet osaavat kertoa paljon tarkempaakin informaatiota. Ateistien ongelmana on kuitenkin se, että he eivät ollenkaan pysty käsittelemään mitään informaatiota Jumalasta. Se johtuu siitä, että he ovat täysin sulkeneet oman mielensä. He ovat vain uskonnollisen ennakkoluuloisuuden varassa. He näkevät vain uskonnon, kritisoivat sitä, vihaavat sitä, luulevat että vihaavat Jumalaa, ja kun he tarpeeksi luulevat, sillä on tapana tulla todeksi. Ateistit ajavat itseään helvettiin. Ei tätä asiaa voi kauniimminkaan ilmaista. Ja ateistit, nuo piruparat, kieltävät helvetin ja kieltävät mitä itse tekevät. He ovat todella mielisairaita siinä mielessä, että hengellisessä mielessä on mielisairasta ajaa itseään helvettiin. Helvetti on Ero Jumalasta.
Sitä on Kadotus.
Ei kyse ole Jumalan rangaistuksesta, vaan kyse on sielun tahdosta. Valinnasta. Onneksi me voimme muuttaa valintamme. Voimme hylätä menneen. Ihan sama mitä menneisyydessämme on. Voimme Jumalan avulla ja armosta saada uuden tilaisuuden. Hän on kaikkivaltias ja Hän on armelias. Jumalan ehdoton rakkaus on tarjolla sinulle. Jokainen tekee omat valintansa, emme voi puuttua toisten valintoihin.
Se joka valitsee mieluummin helvetin kuin taivaan on todellakin mielisairas.- jaaaaaaaa-a
Ateisteilta puuttuu tuo uskisten naivismi. usko siihen että sarjakuvahahmo on juuri tämän uskiksen puolella, tai rakastaa häntä, on jotenkin epätoivoista sekopäisyyttä.'
Uskikset eivät elä realismissa, eivätkä ole rationaalisia. Onko lapsenomainen satuihin uskominen tervepäisyyttä? jaaaaaaaa-a kirjoitti:
Ateisteilta puuttuu tuo uskisten naivismi. usko siihen että sarjakuvahahmo on juuri tämän uskiksen puolella, tai rakastaa häntä, on jotenkin epätoivoista sekopäisyyttä.'
Uskikset eivät elä realismissa, eivätkä ole rationaalisia. Onko lapsenomainen satuihin uskominen tervepäisyyttä?Se joka ei ota totuutta tosissaan, kunnioita hyvää ja viisasta, se valitsee kuten sinä olet tainnut, tietämättömyyden ja sitä myötä sekopäisyyden. Ei se auta siitä Jumalaa syyttää, tai Jumalaan uskovia, Jumalasta tietoisia.
- Epäjumalienkieltäjä
<<Ateismi ei ole mitä ihmiset luulevat sen olevan. >>
Taas kerran omista ajatuksistaan haltioituneen uskovaisen minä-tiedän-minä-tiedän -höpystä ilman ensimmäistäkään perustelua. Jos joku epäilee etteikö uskonnollisuus olisi yhteydessä omahyväisuyteen niin bebeben jutut poistavat kaikki epäilyt.
Millä valtuuksilla sinä kerrot mitä minä ajattelen, kun et osaa perustella ainuttakaan omaa mielipidettäsi?
<<Selitänpä tämän, jotta tulee selväksi.>>
Wanna-be-opettaja tahtoo opettaa. Ainoa mitä tulee selväksi on se, miten pohjattoman ihastunut olet omiin kuvitelmiisi ja ajatuksiksi. Olet sulkenut mielesi kaikelta itsekritiikiltä ja kaikilta ajatuksilta, jotka edes saattavat ollaristiriidassa itse väsäämäsi "totuuden" kanssa.
- wind-
Uskonnot aiheuttavat varmasti enemmän mielenterveydellisiä ongelmia. Jokaisessa uskonnossa on ääripäitä ja ihmisen kontrolli voi pettää omasta historiasta johtuen... seuraamaan oikeaa. Jumala on Rakkaus ja ikuinen elämän kumppani. Kuitenkin pahaa tehdään väärässä hengessä ja kaikki on kaukana paremmasta itsensä luottamuksesta eli rakkaudesta toisiin ihmisiin..
- Epäjumalienkieltäjä
Uskontojen perusristiriita on juuri se, että niiden väitetään sisältävän pysyviä arvoja, mutta ne pysyvät vaarattomina vain niin kauan kun niiden oppeihin ei uskota liian tosissaan. Uskon perusta on tunne, mutta järkeä ei pidä hylätä tai asettaa alisteiseksi uskonnon dogmeille.
En tiedä miten paljon uskonto aiheuttaa mielenterveys ongelmia (tiukat, jäseniään kontrolloivat lahkot niin varmasti tekevät) ja miten paljon uskonto houkuttaa henkisesti epätasapainoisia. Jonkinlainen positiivinen korrelaatio näiden kahden välillä kuitenkin on. Tunnettuahan on, että huumeilla aivokemiansa sotkeneet ovat otollisia hurahtamaan uskoon - enkä väitä etteikö se voisi joskus olla aivonsa ja elämänsä pilanneille paras jäljelle jääneistä vaihtoehdoista.
Opiskelutoverini, joka teki kesä- ja viikonlopputöitä mielisairaalassa sanoi, että suljetuilla osastoilla kuulee loputtomia uskonnollisia spekulaatioita ja hänen mielipiteensä oli että uppoaminen uskontoon hidastaa noiden potilaiden toipumista eikä edistä. Eli jos uskonto joitain auttaa se myös pahentaa joidenkin mielenterveysongelmia.
- niinnn
Joo ateismi on mielisairautta ja tästä voimme siis helposti päätellä että mitä radikaalimipi isis hihhuli on kyseessä,niin sitä henkisesti terveempi se on.
- böbiiateisti
Ateismi on mielisairautta.
Vain kiihkouskovaiset isiksen terroristit on täysin järjissään. - dörtsi
Totta kai ateismi on mielisairautta,
Vanhoellislestadiolaisten,katolilaisten ja muiden hihhulilahkojen harjoittama pedofilia ja raiskarihommat on sen sijaan hengen hyvinvointia ja viisautta. - olet.hullu
Ei ole. Sinä sen sijaan olet pipipää.
- Yrjö.ateisti.HOMO
Ainakin minä ja avovaimoni Kaapo-KAMELI olemme ehdottoman täysjärkisiä.
- olet.hullu
Yrjö.ateisti.HOMO kirjoitti:
Ainakin minä ja avovaimoni Kaapo-KAMELI olemme ehdottoman täysjärkisiä.
Sinähän olet vain mielisairas hihhuli.
- Illan_gallup
No, poistetusa viestissään Yrjö kertoi olevansa Luterlainen, osuit ja upotit - niinkuin se joku hihhuli täällä kokeltaa
Miksihän tuo asiallinen vastaus Luterilaiselta poistettiin
v. YLLÄPITO ON HELLARI HOLLIOITA
Ei. Onko Sinulla muita kysymyksiä?
- pajes
Minä olen sitä mieltä, että ei se mielisairautta ole voipi luulosairautta, kun ne luulee kaikkea.Esim.Ateistit luulee että uskovaiset valehtelee heille ,Jumalan olemassa olosta.Ateistit luulee, että on ollut joku alkuräjähdys,vaikka kukaan ei ole sitä nähnyt,sit kuitenkin vaaditaan Jumalan olemassa olosta, täydellistä todistusta.Uskovaisten ei tarvitse luulla mitään, vaan ne tietää Jumalan olemassa olon,ja että Jumala on luonut kaiken hyvän.
- pjsea
Itse luulet mielikuvitusolennon luoneen kaiken, vaikka et ole nähnyt muuta kuin ihmisten kirjoittaman sepitteen eli Raamatun asiasta.
- vjhlh
Ei. Se on selväjärkisyyttä.
- Eksyttäjäksikin_nimetty
"Tiedän" kaikkivaltiaan olevan kaiken olevaisen luoja ja ja ja...
Eihän tuo nyt ainakaan voi olla merkki mielen sairaudesta, vaikka tiedetään olemassa oleviksi asioita jotka eivät ole mitattavissa/todennettavissa. Vai voisiko sittenkin olla...
Mielisairaus tosin on siitä 'hauska' asia, että sen määrittelee kulloinenkin yhteiskunta omien tarkoitusperiensä mukaiseksi. Olihan julistava neuvostovastaisuus taannoisessa itäonnelassa selkeä mielenterveyden järkkymisen merkki. Samoihin aikoihin USAssa, jossa harjoitettiin kommunistivainoja ei varmaan kukaan uskaltanut ko. toimia tuomita mielenvikaiseksi toiminnaksi.
Todennettavissa olemattomien entiteettien kieltäminen ei nyky-yhteiskuntamme mukaan suinkaan ole mielisairautta, vaan suorastaan terveen mielen merkki.
Tosin yhteiskuntamme 'maallistuminen' ei ole niin pitkällä, että katsottaisiin kiihkouskovienkaan tarvitsevan psykiatrista hoitoa jolleivat ole vaaraksi itselleen tai ympäristölleen.
Noudatan tässä valtiomme virallista linjaa lausumalla aloitukseen vastaukseksi: Ei ole. - mjhgnjh
Sam Harrisin mukaan uskonnolliset uskomukset ovat "hulluuden hedelmiä". Ateistit, jotka eivät näihin harhoihin usko, eivät ainakaan tällä tavalla ole seonneet.
- osiris4
Ateismi ei ole valttamatta sellaista mielisairautta, jota se itse ylistaa. Ateismi ylistaa pyhana henkenaan sellaisen meilisairauden olemassaoloa ja sen itsensa maarittelijoiden voimaa kuten toisten uskontojen edustajat esimerkiksi pyhaaa henkea. Mielisairauden voittamattomuus on ateistille yhta pilkkaamaton asia kuin pyhahenki alkukristitylle.
Tassa tullaan kuitenkin siihen, etta ateisti yleensa maarittelee uskonnon mielisairaudeksi, nain han on itse vaajaamatta mielisairas, koska uskoo harhaan mielisirauden voittamattomuudesta (esimerkiksi sen parantumattomuudesta, olemassaolosta yleensa), tragedista on, etta se yllapitaa hanen maailmankuvaansa, seka myos konkreettista mutta harhaista maailmaansa, kunnes se lopulta tulee romahtamaan.
Itse pilkkaan mielellani mielisairautta. Huomaa, en niinkaan muuta kuin sita etta sen maaritelma on ensinkaan olemassa ja sita kukaan kunnioittaa. Mutta pilkkaan tuota kuitenkin, silla se on valetta ja sen tuomaa harhaa ja harhaa, ja sen mukanaan tuomaa valetta.
Terve mielisairauden maaritelma TERVE TERVE TERVE TERVE, oi ELAMA ELAMA ELAMA ELAMA, oi KUOLEMA KUOLEMA KUOLEMA KUOLEMA, oi IKUINEN IKUINEN IKUINEN IKUINEN. - Kullijahve
Multa tuli pierut housuun... JEESUKSEN NIMEEN AAHHRRHH GNNNGGGHHH!!!!!!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k502244Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖25988Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82952Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914- 68873
Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54853Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me121842Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10773vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22753Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49749