Tälläkin palstalla on puhuttu että psyykenlääkkeistä (antipsykooteista, antidepressanteista, bentsodiatsepiineista) voi tulla vaurioita aivoihin. Mitä tieteellistä näyttöä tästä on? Miten se ilmenee?
Aivovaurio psyykenlääkkeistä?
utelia
2204
0Äänestä
Muut lukivat myös
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 2
Vanhimmat
"viesti poistettu sääntöjen vastaisena" kun kertoo ettei ole näyttöä aivovaurioista ja viittaa tieteellisiin lähteisiin vaikkei viestissä mitään epäasiallista :) Jollain noitatohtorilla on nyt mennyt hermot kun esittää tieteellistä näyttöä lääkkeiden positiivisista vaikutuksista.
Miten voit väittää, että näyttöä ei ole?
Eikö tardiivi dyskinesia ja antipsykoottien aiheuttamat parkinsoninkaltaiset oirekuvat kerro aika suurista vaurioista aivoissa ja kehossa? Nämä siis voi olla pysyviä muutoksia, jotka ei aina palaudu. Usein näihin liittyy muistiongelmia, ei tahdonalaisia toistavia liikkeitä.
Apinakokeissa antipsykoottien on todettu kutistavan aivoja, niin uudemman polven kuin vanhatkin.