Merkitys on ihmisen itse luoma konsepti, jolloin merkitys ei voi olla objektiivista, vaan se on aina subjektiivista.
Siispä ihmisen elämällä ei ole merkitystä, koska ihmisen merkitys katoaa hänen kuolemansa myötä, eikä ihminen ei voi välttää kuolemaa.
Joten sillä mitä ihminen tekee elämällään ei ole lopulta mitään väliä sen jälkee kun hän kuolee. Kaikki ihmiset tullaan unohtamaan vielä, milloin olemassaolomme on yhtä olematonta kuin silloin jos emme koskaan olisi olleet.
Elämä on merkityksetöntä.
1
224
Vastaukset
- Epäjumalienkieltäjä
Sanoihin, että elämällä on ihmisen itse sille antama/kokema (subjektiivinen) merkitys, mutta sillä ei ole ulkoa annettua objektiivista tarkoitusta. Elämän merkitys voi muuttua elämänkaaren myötä. Voi jopa kysyä olisiko ulkoa annettu elämän tarkoitus ristiriidassa koetun subjektiivisen merkityksellisyyden kanssa.
Tarhaminkin elämällä on ulkoa annettu tarkoitus. Tekeekö se tarhaminkin elämästä merkityksellisempiä ja ennen kaikkea tekeekö se siitä parempaa? Itse elän mieluumin tarkoituksetonta elämää, jolle itse voin luoda merkityksen, kuin olisin esimerkiksi jonkun Taivaallisen Tarhurin tarhaminkki.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2372678- 1011134
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221088Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58995Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717907- 63841
- 41797
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto237790- 120753