SIIVOATKO KOIRASI JÄTÖKSET ?

mepa5

SIIVOATKO KOIRASI JÄTÖKSET ULKOILLESSA JA JOS ET, OLETKO SAANUT SAKKOJA?

173

17601

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimmi

      En siivoa, enkä ole saanut sakkoakaan.

      • vee

        yritä kehittyä!


      • maunus61
        vee kirjoitti:

        yritä kehittyä!

        hyi aika pervoa jumala sanoi vanhassa testamentissa että "ken eläimen jätöksiä siivoaa se kiitoaa"


      • kr68

        se on ihan luonnonvastaista laittaa paska pussiin ja roskiin, yleensä potkin pois kulkuväylältä ojaan tms.


      • luonnollisesti
        kr68 kirjoitti:

        se on ihan luonnonvastaista laittaa paska pussiin ja roskiin, yleensä potkin pois kulkuväylältä ojaan tms.

        Eipä tämä meidän elämä nyt muutenkaan kovin luonnollista ole, joten kehno tekosyy. Ota mallia minusta ja siivoa. Ellet asu mettässä.


      • ja jos ois koiria..niin ois...
        luonnollisesti kirjoitti:

        Eipä tämä meidän elämä nyt muutenkaan kovin luonnollista ole, joten kehno tekosyy. Ota mallia minusta ja siivoa. Ellet asu mettässä.

        koiran kakoille


      • "Tälli"
        ja jos ois koiria..niin ois... kirjoitti:

        koiran kakoille

        Anteeksi "ketjun aloittaja" nostin tämän ylös tähän, kun joku kirjoittajista sitä toivoi !

        Löytyy suomenlaki tekstistä, jossa myös muuta mielenkiintoista.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030612?search [type]=pika&search[pika]= eläimet#highli ght1

        14 §
        Koirakuri

        Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

        1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

        2) pidettävä huolta, ettei koira pääse yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille, kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle kytkemättömänä, yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

        3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

        Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

        Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

        Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.


      • syö se

        miksi ette koiran omistajat siivoa koirienne kakkoja pois kevät koittaa ja aurinko paistaa paska haisee parvekkeen edustalle jossa puisto kävely kulkee koirat ei osu reunaan vaan keskelle puisto tielle älä siivoa paskan ajaja


      • haa

        nyt tulee sakkoja olen nähnyt sinut kun koiraasi kakatat jalka käytävälle ja mihin sattuu olen jopa astunut koirasi kakkaan hyi sinua kakka pussi käteen ´ja roskiin vie onpahan sinulla koira hyi moi naapuririsi


    • Papillon

      Aina on pussi mukana. Kun on niin pieni koira kuin papillon, joutuu talviaikaan tekemään tar-
      peensa sinne, missä ei ole paljon lunta. Olishan
      se ruman näköistä, jos jalkakäytäville kakat jät-
      täisin.

      • NEVER EVER

        MIKSI SIIVOISIN, EIHÄN JUOPOTKAAN SIIVOA RIKKOAMIAAN KALJAPULLOJA...


      • asiaa
        NEVER EVER kirjoitti:

        MIKSI SIIVOISIN, EIHÄN JUOPOTKAAN SIIVOA RIKKOAMIAAN KALJAPULLOJA...

        nimenomaan tässä tuli hyvä pointti. Itsekin omistan koiran, joka on ilmeisesti älykkäämpi, kuin suurin osa tälläkin foorumilla kirjoittavista kakkapoliiseista, enkä koskaan siivoa sen kakkoja. Mun koirapa onkin niin viisas, että se tekee kakkansa aina kauas tiestä. Sen kakkaan voi osua vaan oikein kunnolla yrittävä! Toi pointti noista lasinsiruista oli musta oikein asiallinen. Enemmän ne rikkinäiset pullot luulis harmittavan kuin koiran kakka. Se vieläpä maatuu.


      • shitty
        NEVER EVER kirjoitti:

        MIKSI SIIVOISIN, EIHÄN JUOPOTKAAN SIIVOA RIKKOAMIAAN KALJAPULLOJA...

        Olen itse ajatellut asian siten että sitten kun aletaan pitämään mm. purkasta ja tupakantumpeista ja muusta roskaamisesta samanlaista haloota niin sitten alan siivoamaan. Tosi kiva kun joskus käyttää koiraa ja siellä on auton akku tienvarressa ja joidenkin mielestä se koiranpaska on paljon pahempi asia. Naurettavaa. Ei tarvita kun yksi vähän rankempi sade niin jo on kaikki koiranpaskat hajonnu pitkin niin ettei niitä edes huomaa... Laittakaa ihmiset asiat tärkeysjärjestykseen!!!


      • vois ne siivota
        asiaa kirjoitti:

        nimenomaan tässä tuli hyvä pointti. Itsekin omistan koiran, joka on ilmeisesti älykkäämpi, kuin suurin osa tälläkin foorumilla kirjoittavista kakkapoliiseista, enkä koskaan siivoa sen kakkoja. Mun koirapa onkin niin viisas, että se tekee kakkansa aina kauas tiestä. Sen kakkaan voi osua vaan oikein kunnolla yrittävä! Toi pointti noista lasinsiruista oli musta oikein asiallinen. Enemmän ne rikkinäiset pullot luulis harmittavan kuin koiran kakka. Se vieläpä maatuu.

        Eipä oo hajotettu pulloja mun pihaan mutta koirat on kyllä paskonut.


      • niinpä joo
        asiaa kirjoitti:

        nimenomaan tässä tuli hyvä pointti. Itsekin omistan koiran, joka on ilmeisesti älykkäämpi, kuin suurin osa tälläkin foorumilla kirjoittavista kakkapoliiseista, enkä koskaan siivoa sen kakkoja. Mun koirapa onkin niin viisas, että se tekee kakkansa aina kauas tiestä. Sen kakkaan voi osua vaan oikein kunnolla yrittävä! Toi pointti noista lasinsiruista oli musta oikein asiallinen. Enemmän ne rikkinäiset pullot luulis harmittavan kuin koiran kakka. Se vieläpä maatuu.

        Eipä oo hajotettu pulloja mun pihaan mutta koirat on kyllä paskonut.


      • miksi siivota
        NEVER EVER kirjoitti:

        MIKSI SIIVOISIN, EIHÄN JUOPOTKAAN SIIVOA RIKKOAMIAAN KALJAPULLOJA...

        MIKSI TOSIAAN SIIVOTA KUN IHMISET RIKKOVAT KALJAPULLOJA NIITÄ LÖYTYY JOPA METSÄSTÄ JA HEITTELEVÄT ROSKIA PITKIN JOKA PAIKKAAN.
        KOIRIEN KAKAT SENTÄÄN MAATUVAT MUTTA KALJAPULLOT EIVÄT MAADU
        SIINÄ SULLE FAKTAA !!!


    • Nutro

      En sitten koskaan. Ei ole koskaan mitään samomista saatikka sitten sakkoja tullut.

      • Doggy Style

        Mulla ei ole ikinä ollut rakkia eikä tule!


      • Vee

        yritä kehittyä!


      • koirat
        Doggy Style kirjoitti:

        Mulla ei ole ikinä ollut rakkia eikä tule!

        Ainoat koirat joilla on jotain virkaa,
        ovat palveluskoirat.
        Koira on just niin tyhmä,kun sen omistaja.
        Sitten vielä ihmetellään miks koirista ei tykätä,
        kun kakarat kuskaa koiran paskaa kengissään sisään.
        Olen huomannut että ne joilla on omia skidejä,
        siivoaa yleensä jätökset,kun taas ne joilla on
        ainoastaan se vitun "seurakoira" jättää ne paskat
        pitkin pitäjää. Kuula päähän molemmille!


      • 3koiraa
        koirat kirjoitti:

        Ainoat koirat joilla on jotain virkaa,
        ovat palveluskoirat.
        Koira on just niin tyhmä,kun sen omistaja.
        Sitten vielä ihmetellään miks koirista ei tykätä,
        kun kakarat kuskaa koiran paskaa kengissään sisään.
        Olen huomannut että ne joilla on omia skidejä,
        siivoaa yleensä jätökset,kun taas ne joilla on
        ainoastaan se vitun "seurakoira" jättää ne paskat
        pitkin pitäjää. Kuula päähän molemmille!

        ..oli kyllä jo vähän liian paksua. Mulla on sekä seurakoiria että palveluskoiria ja minulla ei ole lapsia ja MINÄ kerään jätökset.
        Sen sijaa olen huomannut täällä päin missä minä asun että se on niiden palveluskoirien omistajat jotka on keräämättä niitä jätöksiä.


    • mummi56

      riippuu ihan siitä mihin koira on kikkaransa tehnyt.önkohan kukaan koskaan laskenut paljonko pussitettua kakkaa tulee vuodessa

    • kyllä!

      Jep, Sain sakot kun tein tarpeeni yhdessä koirani kanssa!! Keräsin kiltisti jätökset lähtiessäni. :s

    • maksaja

      Ei kyllä varmasti kerätä. Sitä varten maksetaan koiraveroa että joku käy ne paskat keräilemässä. Ei olla saatu sakkoja.

      • kele

        ja mä kippaan lapiolla ne läjät koiran omistajien oven taakse.mä maksan veroa siitä että saan kävellä ilman että tarvii varoa liukumiinoja


      • Vee

        yritä kehittyä!


      • -T-

        Luuletko tosiaan että muutamallan kympin koiraverolla saadaan joku siivoamaan paskat, osa kunnistahan ei koiraveroa peri kun veron perimis ja hallinointi kulut syövät tuon mitättömän summan jo lähes kokonaan.


      • naurattaa
        -T- kirjoitti:

        Luuletko tosiaan että muutamallan kympin koiraverolla saadaan joku siivoamaan paskat, osa kunnistahan ei koiraveroa peri kun veron perimis ja hallinointi kulut syövät tuon mitättömän summan jo lähes kokonaan.

        naurattaa toi teijän argumentointi! Mitä väliä sillä on jos jossain tienreunassa on koiranpaskaa?? Ja mä oon varma että tää aiempi keskustelija tuskin maksaa veroa saadakseen kävellä rauhassa liukumiinoilta:D hah! tosi naurettavaa menoa. Teidänlaiset ihmiset mua enemmän kadulla häiritsee, kuin koiran paska, joka kuitenkin maatuu nopeemmin ja haisee vähemmän, kuin te!


      • rakastaa...
        kele kirjoitti:

        ja mä kippaan lapiolla ne läjät koiran omistajien oven taakse.mä maksan veroa siitä että saan kävellä ilman että tarvii varoa liukumiinoja

        sitä kakkaa ihan hirveesti kun sitä lapioida haluat noin innokkaasti. Hanki ulkohuussi, niin saat sitten sitä tyhjennellä. Ei jää aikaa koirankakan lapiointiin. Kivaa kesää sinulle. Tiedän jo miten sen vietät !!!! Ja pusu poskelle. (mut ennen noita kakkahommia....)


    • gegs

      siinä se tulikin. en ole siivonnut koiran paskoja enkä ole saanut sakkoja.

    • kerääjä

      olen kerännyt jo viisi vuotta sen aikaa mitä koira on minulla ollut!

    • korjaa

      Mä en paskaa taskussani kuljettele! Lakaisukoneet ym katusiivoojat saavat siitä palkkaa, se on heidän työnsä!

      • löasuertöoajwepo

        mä tuun sotkee sun asunnon, koska on sun tehtävä siivota se.


      • minä

        itseasiassa lakaisukoneet eivät saa palkkaa siitä


      • vee

        yritä kehittyä!


      • kaupungissa

        Etkös sinä ole huomannut, että joka puiston nurkasta löytyy se roskapönttö. Usein vieläpä koiraa esittävällä tarralla varustettuna, että tyhmempikin huomaisi minne voi jätteet kiikuttaa. Heitteletkö kaikki roskasi maahan ja eleletkö muutenkin sikaisesti ihan siitä ilosta, että joku muu saa korjata jälkesi? Jopa on maailma muuttunut itsekkääksi... Minulle ei ainakaan ole suuri vaiva kävellä muutama kymmenen metriä roskikselle. Äläkä hyvä ihminen sitä paskaa nyt taskuusi laita, vaan kerää se pussiin.


      • dran
        vee kirjoitti:

        yritä kehittyä!

        yritäpäs sinä kehittyä, että saisit edes hieman muunneltua sun tuota "iskulausetta"...lapsellista!


      • Maalaisjuntti
        kaupungissa kirjoitti:

        Etkös sinä ole huomannut, että joka puiston nurkasta löytyy se roskapönttö. Usein vieläpä koiraa esittävällä tarralla varustettuna, että tyhmempikin huomaisi minne voi jätteet kiikuttaa. Heitteletkö kaikki roskasi maahan ja eleletkö muutenkin sikaisesti ihan siitä ilosta, että joku muu saa korjata jälkesi? Jopa on maailma muuttunut itsekkääksi... Minulle ei ainakaan ole suuri vaiva kävellä muutama kymmenen metriä roskikselle. Äläkä hyvä ihminen sitä paskaa nyt taskuusi laita, vaan kerää se pussiin.

        No tuota, mitä jos asutkin maalla? Silloin on hieman hankalaa viedä niitä koiransontia puiston roskapönttöön.
        Mutta niin, se vaikuttaa tähän koiransonta -juttuun, että asuuko kaupungissa vai maalla. Nimittäin en tiedä YHTÄKÄÄN täällä päin asuvaa, joka siivoaisi koiransa sonnat tieltä pois.
        Keskustassa sen sijaan olen nähnyt muutamia ihmisiä siivoilemassa koiransa jätöksiä.


    • ajatteleva

      Tottakai, ja näin pakkasella potkiskelen vielä vastuuttomien koiranulkoiluttajien lemmikkien tuotoksia lähimpään ojaan. Eivätpähän ole levittämässä tauteja omille koirilleni ja kulkeudu meille tassuissa kotiin. Järjen käyttö on sallittua...

      • mepa5

        Toi on muuten totta, et koiranne saattavat saada pahankin suolisto tulehduksen toisten koirien jätöksistä, niitä nuuhkiessaan. Minun perhoskoirani ainakin sai, ja käytiin sit lääkärillä joka totesi asian ja määräsi kunnon lääkityksen.


      • nöpönen
        mepa5 kirjoitti:

        Toi on muuten totta, et koiranne saattavat saada pahankin suolisto tulehduksen toisten koirien jätöksistä, niitä nuuhkiessaan. Minun perhoskoirani ainakin sai, ja käytiin sit lääkärillä joka totesi asian ja määräsi kunnon lääkityksen.

        se tätä aihetta, kun kerran eräs nainen huusi koirani kanssa kävellessäni,että"onko sinulla paska-pussia"? Vastasin totuudenmukaisesti ettei ole, mutta nenäliina löytyisi. Minkähän takia hänen piti niin kiukkuisesti lähteä vaikka se oli aivan puhdas. Se nenäliina!


      • raivostuttavat
        nöpönen kirjoitti:

        se tätä aihetta, kun kerran eräs nainen huusi koirani kanssa kävellessäni,että"onko sinulla paska-pussia"? Vastasin totuudenmukaisesti ettei ole, mutta nenäliina löytyisi. Minkähän takia hänen piti niin kiukkuisesti lähteä vaikka se oli aivan puhdas. Se nenäliina!

        Taisi olla koirankakkapoliisi asialla?! Ne kyllä jaksavat ottaa pannuun. Eikö niillä muuta tekemistä ole kuin vahdata toisten paskansiivoamisia. Siivoan jätteet ihan ilman kenenkään kyylän asiaan sekaantumista. Enhän minäkään vahdi heidän touhujaan! Vastaankin aina mahdollisimman ilkeästi.


      • tyypillistä
        raivostuttavat kirjoitti:

        Taisi olla koirankakkapoliisi asialla?! Ne kyllä jaksavat ottaa pannuun. Eikö niillä muuta tekemistä ole kuin vahdata toisten paskansiivoamisia. Siivoan jätteet ihan ilman kenenkään kyylän asiaan sekaantumista. Enhän minäkään vahdi heidän touhujaan! Vastaankin aina mahdollisimman ilkeästi.

        Kakkapoliisin tehtävä on vaikea ja vaarallinen ;D Itsekin olen moiseen ihmeeseen törmännyt. Ei voi kuin ihmetellä, miten joidenkin elämä on niin tyhjää, että ehtii koirankakkoja ihmetellä. Kuulunevat samaan kastiin kun moottoritiellä ohituskaistalla juuri ja juuri sallittua nopeutta ajavat. Heidänkin tehtävänä on toimia yhteiskunnan "tukipilareina" ja yleisen järjestyksen valvojina.

        Kakkapoliisit menkää vaikka hyväntekeväisyystyöhön mukaan. Saatte siitä paljoj paremman mielen...


      • ihmettelen vaan
        mepa5 kirjoitti:

        Toi on muuten totta, et koiranne saattavat saada pahankin suolisto tulehduksen toisten koirien jätöksistä, niitä nuuhkiessaan. Minun perhoskoirani ainakin sai, ja käytiin sit lääkärillä joka totesi asian ja määräsi kunnon lääkityksen.

        No kukahan alkaisi sitten siivota lintujen paskat kun niistä ne tulehdukset ja salmonellat vasta leviääkin. JA sitä on joka paikassa!


      • caz
        mepa5 kirjoitti:

        Toi on muuten totta, et koiranne saattavat saada pahankin suolisto tulehduksen toisten koirien jätöksistä, niitä nuuhkiessaan. Minun perhoskoirani ainakin sai, ja käytiin sit lääkärillä joka totesi asian ja määräsi kunnon lääkityksen.

        ei ne taudit nuuhkimalla tartu! mun nuorempi koira syö sitä paskaa ku jengi ei kerää niitä pois, eikä tälle o mitään tullu. ja kyllä kerään omieni kasat pois jos tekevät sellaiseen paikkaan että siihen joku voi astua.


      • sulla
        caz kirjoitti:

        ei ne taudit nuuhkimalla tartu! mun nuorempi koira syö sitä paskaa ku jengi ei kerää niitä pois, eikä tälle o mitään tullu. ja kyllä kerään omieni kasat pois jos tekevät sellaiseen paikkaan että siihen joku voi astua.

        Sulla on ollut säkää, jos ei koirasi ole saanut mitään. Mutta mistä tiedät, ettei ole tullut vaikka loisia? Ja jotkut taudit tosiaankin tarttuvat jo nuuhkimisesta. Mutta hienoa, että siivoot koirasi jätteet.


      • sulla
        caz kirjoitti:

        ei ne taudit nuuhkimalla tartu! mun nuorempi koira syö sitä paskaa ku jengi ei kerää niitä pois, eikä tälle o mitään tullu. ja kyllä kerään omieni kasat pois jos tekevät sellaiseen paikkaan että siihen joku voi astua.

        Sulla on ollut säkää, jos ei koirasi ole saanut mitään. Mutta mistä tiedät, ettei ole tullut vaikka loisia? Ja jotkut taudit tosiaankin tarttuvat jo nuuhkimisesta. Mutta hienoa, että siivoot koirasi jätteet...


    • Kikkara käkkärä

      Riippuu mihin koira tekee jätöksensä. Onko vatsa ollut kova vaiko löysä. Tekeekö isosti vaiko vain pari kikkaraa. Sakkoja en ole saanut...
      Rahaa olen kuluttanut "hauska-pussukoiden" yms. ostoon. -Ja niitähän kuluu... Kakkahan on julistettu ongelmajätteeksi. Minusta hyvä luonnontuote vain ja kaikkihan me ulostamme!!!

      • toisaalta onkin

        Siinä mielessä koiranpaska onkin ongelmajätettä, että se ei esim. sovi kompostoitavaksi. Ja ongelman siitä tekee vastuuttomat ihmiset, jotka jättää sitä sopimattomiin paikkoihin. Kakkapussikulut on pieniä verrattuna muuhun rahaan mitä koiraan menee. Eihän ne hauskapussit maksa kuin jotain 2e. Ja yhtä hyvin voi käyttää vaikka pakastepusseja.


      • Ongelma?
        toisaalta onkin kirjoitti:

        Siinä mielessä koiranpaska onkin ongelmajätettä, että se ei esim. sovi kompostoitavaksi. Ja ongelman siitä tekee vastuuttomat ihmiset, jotka jättää sitä sopimattomiin paikkoihin. Kakkapussikulut on pieniä verrattuna muuhun rahaan mitä koiraan menee. Eihän ne hauskapussit maksa kuin jotain 2e. Ja yhtä hyvin voi käyttää vaikka pakastepusseja.

        Huh kuinka suuren määrän itse saatkaan aikaan ongelmajätettä päivässä, jos toi on sun määritelmä ongelmajätteelle. Luulis, että ihmisten roskaamista alettas rajottaa vähintäänkin kovalla verotuksella, jos kaikki kompostiin kelpaamaton on ongelmajätettä. Ton logiikan mukaan koirankakat ois parasta vaan jättää luontoon paikalleen, kun siellä ne kumminkin maatuu ajan kanssa...


      • kaduilla
        Ongelma? kirjoitti:

        Huh kuinka suuren määrän itse saatkaan aikaan ongelmajätettä päivässä, jos toi on sun määritelmä ongelmajätteelle. Luulis, että ihmisten roskaamista alettas rajottaa vähintäänkin kovalla verotuksella, jos kaikki kompostiin kelpaamaton on ongelmajätettä. Ton logiikan mukaan koirankakat ois parasta vaan jättää luontoon paikalleen, kun siellä ne kumminkin maatuu ajan kanssa...

        No kyllä se kadulla lojuessaan on yksi ongelmajäte muiden mukana, joka aiheuttaa hajuhaittaa, ja jota ei voida oikein hyödyntää. Vastustan kaikkea roskaamista, koiranpaska mukaan lukien. Siksi siivoan ne, ja toivoisin, että kaikki muutkin siivoaisivat. Ei auta ajtella, että tämähän on nut pientä roskaamista kaikkeen muuhun verrattuna. Jos kaikki ajattelisivat aina niin, niin pian hukkuisimme paskaan ja roskaan. Heitätkö karkkipaperinkin maahan, koska se on vain pikkuinen roska? Pienistä asioista kertyy suuria.


    • Lacu

      En ole nähnyt tarvetta siihen, koska koirani paskantaa pitkän matkan päähän metsikköön, eikä ne paskakikkareet siellä hirven- ja jänisten paskojen seassa luulisi haittaavan.

      Enkä ole sakkoja saanut.

      P.S. Suosittelen ottamaan sen caps lockin päältä

    • boogie666

      no en...eihän kukaan siivoo villieläintenkään jätöksiä...

      • SYÖTÄN SULLE KOIRAS PASKAT

        VITUN TAHVO. sun koiras paskat on oksettavia. mä tuun vääntää omani sun ovelle.


      • minullakin ollut koira

        odotappas kun joku vääntää tortun sinun kotiovesi
        pieleen. Mitä tulee villieläimiin, ei kai niiden
        kaulapannan perässä kulje ns. sivistynyt ihminen.


      • nöpö
        minullakin ollut koira kirjoitti:

        odotappas kun joku vääntää tortun sinun kotiovesi
        pieleen. Mitä tulee villieläimiin, ei kai niiden
        kaulapannan perässä kulje ns. sivistynyt ihminen.

        Olen kannssasi samaa mieltä, ettei ne villieläimien pannan perässä juoksevat voi kovin sivistyveitä olla.
        Nimimerkille SYÖTÄN SULL... sanoisin että tervetuloa, saatiinkin jo siivottua edellisen festivaalin jäljet. Kesällä pas. eikun nähdään,


      • man-legally
        minullakin ollut koira kirjoitti:

        odotappas kun joku vääntää tortun sinun kotiovesi
        pieleen. Mitä tulee villieläimiin, ei kai niiden
        kaulapannan perässä kulje ns. sivistynyt ihminen.

        JOS MULLA OIS KOIRIA NIIN KYLLÄ SIIVOAISIN TORTUT POIS OVELTANI,


      • boogie666
        minullakin ollut koira kirjoitti:

        odotappas kun joku vääntää tortun sinun kotiovesi
        pieleen. Mitä tulee villieläimiin, ei kai niiden
        kaulapannan perässä kulje ns. sivistynyt ihminen.

        NO EI VOIS VÄHEMPÄÄ KIINNOSTAA!!!JOS TEITÄ HÄIRITSEE,NIIN SIIVOTKAA KOIRANPASKAT ITSE POIS.MUN KOIRA ON KUITENKI SEN VERRAN SIVISTYNY,ET SE EI KOTIOVIL PASKO!!OLE TARKKAAVAINEN,ÄLÄ ASTU KOIRAN PASKAAN!!!MUT JOS MUN KOIRA PASKOIS KOTIOVEN ETEEN,NII LUULUSIKSÄ ET MÄ JÄTTÄISIN SEN SIIHEN???NO WAY! YKS KOIRANPASKA EI HAITTAA,KU IHMISET SAASTUTTAA TÄTÄ MAAILMAA OMALLA PASKALLAAN,JÄ ROSKILLAAN!


      • VAPISKAA MUMMOT
        SYÖTÄN SULLE KOIRAS PASKAT kirjoitti:

        VITUN TAHVO. sun koiras paskat on oksettavia. mä tuun vääntää omani sun ovelle.

        NO TOTA...MUN KOIRA EI PASKO TIENVARSILLE,VAAN SE ON OPETETTU PASKOO MUUALLE.mun vika ei oo jos koira on paskonu esim.pellolle,ja joku ipana syö sitä,tai joku astuu päälle.PITÄKÄÄ LAPSENNE HIHNASSA!-nimim.mulle on käyny noin.ja boogie666,aivan!!! koiranpaska ei haittaa,niinkauan ku se ei oo kotiovel,ja kenen koira ny kotiovel paskois???hahhaaa!!jonkun teistä "SIVISTYNEEN" koira??hahhaaaa,sanon minä!!!ja siitäki samaa mieltä,et tienpenkal on roskia,ja kyl ne mua huom. enemmän haittaa ku joku pökäle!!!toivottavasti te "SIVISTYNEET"ihmiset ette nyt ole kauhean pahoillanne!!!KVEH,KVEH!!!


      • boogie666
        SYÖTÄN SULLE KOIRAS PASKAT kirjoitti:

        VITUN TAHVO. sun koiras paskat on oksettavia. mä tuun vääntää omani sun ovelle.

        MÄ EN OO VILLIELÄIMII TALUTTANU!!!! TIEDOKS TE NIIN MUKA SIVISTYNEET IHMISET!!!!EIKÖ TEITÄ SITTE MUU HAITTAA?? ESIM.ROSKAT JA KAIKKI MUU??? NO SE ONKI TEIJÄN HENK.KOHT.HELVETTINNE!!!


    • MinäPaha

      Seuraan teitä ja kun näen teidän jättävän koiranne paskat tienvarteen, otan ne taskuuni ja työnnän postiluukustanne sisään. Tai paskon kynnysmatollenne.

      • minä

        kyllä kerään jätökset ja sen takia en sakkoja ole saanutkaan.


      • paskan hajus kasvaa.

        Saman teen pullojen rikkojille.
        Ps. Rikotut pullot ei hajua luonnossa,mutta kyllä paska hajoaa n.3viikossa(riippuu ilmoista)Sehän on luonnon tuote.Siivoatkos sä aina omas paskas ,näkis vaan. sulla on vaan oma eko kateis,tai oot joku ns.kaupunkilainen joka ei tiedä tuon taivaallista
        ,ei edes sitä että kaikki ei asu kerrostaloissa.
        Mees maalle navettaan töihin niin tiedät mistä ruokas saat.(kyllä on pienet ympyrät sulla)


      • AIVAN!!OIKEAA PUHETTA!
        paskan hajus kasvaa. kirjoitti:

        Saman teen pullojen rikkojille.
        Ps. Rikotut pullot ei hajua luonnossa,mutta kyllä paska hajoaa n.3viikossa(riippuu ilmoista)Sehän on luonnon tuote.Siivoatkos sä aina omas paskas ,näkis vaan. sulla on vaan oma eko kateis,tai oot joku ns.kaupunkilainen joka ei tiedä tuon taivaallista
        ,ei edes sitä että kaikki ei asu kerrostaloissa.
        Mees maalle navettaan töihin niin tiedät mistä ruokas saat.(kyllä on pienet ympyrät sulla)

        NO NIIN!!! AIVAN!!! SIIS AJATELKAA KANS ITTEÄNNE!!!!MENKÄÄ TEKI SIIVOO PASKANNE!!!


    • vellu

      ei ne ketään häiritse,ja ainahan se voi siivoo jos jataan haitaa

      • Sammy

        Niin kauan kun muut immeiset ei keräile hajottamiaan kaljapullojen palasia pitkin katuja niin en kyllä minäkään koirani paskoja keräile...


      • luupää
        Sammy kirjoitti:

        Niin kauan kun muut immeiset ei keräile hajottamiaan kaljapullojen palasia pitkin katuja niin en kyllä minäkään koirani paskoja keräile...

        itsekkin olen ihmetellyt kun ihmiset valittaa luonnon tuotteista ja jättää omat: rikkinäist pullot tupakantumpit huumepiikit jne.. pitkin pitäjää..

        ja valittaa torttuloista.. turhaa nyrpistelyä..

        itse en koiraa omista mutta olen omistanut aikaa sitten.. mutta kumminkin olen tätä mieltä juu.. turhasta valittamisesta.


      • Ei ihan niin tyhmä

        Voi paska teitä typeryksiä. Kuulostatte 5-vuotiailta räkänokilta. Ku noitekeenimäkiteemitä vaa. Onko koiranpaskoista tykkäämättömyys samaa. kuin pullojen särkeminen. Vaan niin tyhmää urveloa ei taida olla, etteikö joku arvostelukyvytön hanhi päästä sitä siittämään lisää tolloja


      • vee

        yritä kehittyä!


      • täälläkin
        Sammy kirjoitti:

        Niin kauan kun muut immeiset ei keräile hajottamiaan kaljapullojen palasia pitkin katuja niin en kyllä minäkään koirani paskoja keräile...

        Mulla on ainakin sellainen periaate, että en roskaa missään muodossa. En riko pulloja enkä jätä paskoja toisten kiusaksi.. Mua ainakin inhottaa mennä oman koiran kanssa puistoon, joka on paskalla miinoitettu.


    • Janette Oulusta

      Siivosin kun koira oli.
      Ne jotka ei siivoa ovat itsekkäitä eikä niillä tarvis olla yhtään koiraa. paskat pois kaduilta haisemasta! Sakot jokaiselle idiootille.

      • Nimetön

        sakot myös jokaiselle pullon särkijälle, ne sentään aiheuttavat suuremman vaaran kuin ruohikkoon maatuva paska


      • ollaan
        Nimetön kirjoitti:

        sakot myös jokaiselle pullon särkijälle, ne sentään aiheuttavat suuremman vaaran kuin ruohikkoon maatuva paska

        Rikkonaiset pullot on vaarallisia kaikille, erityisesti lapsille ja eläimille. Raivostuttaa aina niin paljon, kun saa korjailla puistoista pullonpohjia pois. Se vasta vastuutonta on jos mikä. Kakatkin kyllä inhottavat, ja siksipä siivoan oman koiran tuotokset.


      • minä
        ollaan kirjoitti:

        Rikkonaiset pullot on vaarallisia kaikille, erityisesti lapsille ja eläimille. Raivostuttaa aina niin paljon, kun saa korjailla puistoista pullonpohjia pois. Se vasta vastuutonta on jos mikä. Kakatkin kyllä inhottavat, ja siksipä siivoan oman koiran tuotokset.

        Siivoan, mutta en tajua miksi juuri koiran kakka jaksaa nostattaa niin paljon meteliä. Mikseivät tosiaan lasinpalat, roskapaperit, oksennukset kaduilla, kännisten kaduille kuseminen, tupakantumpit jne. jne. nostata huutoa?


      • Janette Oulusta
        Nimetön kirjoitti:

        sakot myös jokaiselle pullon särkijälle, ne sentään aiheuttavat suuremman vaaran kuin ruohikkoon maatuva paska

        samaa mieltä ollaan


      • Janette Oulusta
        minä kirjoitti:

        Siivoan, mutta en tajua miksi juuri koiran kakka jaksaa nostattaa niin paljon meteliä. Mikseivät tosiaan lasinpalat, roskapaperit, oksennukset kaduilla, kännisten kaduille kuseminen, tupakantumpit jne. jne. nostata huutoa?

        nuo taas raivostuttaa todella paljon. yäk!


    • 3koiraa

      Ei kyllä tekisi mieli korjata, koska aina saan kuulla 3men koiran omistjana haukkuja kuinka "joka paikka on täynnä koiranpaskaa" ja "sulla kun on kenneli niin kaiva vaan se paskapussi sieltä taskusta ja ala korjata", vaikka ei ole mun koiran jätöksiä.
      Mutta KORJAAN AINA koirieni jätökset JOS ne on tehty kielletyille alueille, kuten piha-alueille taikka puistoihin.

    • Nimetön

      Hei sinä päivänä kun nuoriso lakkaa särkemästä kaljapullonsa koirani ulkoilureitille, siivoan jätökset, en ennen. Eläinlääkärilaskut haavojen tikkauksesta ovat sen verran suolaiset.

      • Annika

        Olen samaa mieltä kanssasi. Kannan koirani lasin sirpaleiden yli. Eikä koira nimittäin ole mikään pieni koira. Ärsyttävintä tuo on tehdä kun koira on kurainen.
        Ihmiset katsovat aina: Onkohan tuolle sattunut jotain?
        Kyllä sitten satuu jos päästän sen pois sylistä.
        Talomme vieressä on pikku metsä missä lähipiirimme kaikki koiran omistajat käyvät kakattamassa koiransa. Eihän se ole kiellettyä?


    • Puhtaan luonnon puolesta

      Olen siivonnut omien koirieni kakat jo 30 vuotta.Ja jos joku toinen on koiransa kakattanut portin pieleen olen ottanut nekin ja vienyt roskikseen,muuten siihen tulee heti yleinen käymälä.Lasin sirujakin on tullut kerättyä ettei tartte väistellä joka kerta.Saanpahan rehvastella etten ainakaan oman koiran kakkaan polje.

    • maalaisjärki

      Minulla on kaksi pientä koiraa. Niiltä tulee niin pienet läjät, että jos tekevät ojaan tai tienpenkalle, niin en kerää, koska toisinaan niitä ei edes löydä nurmikolta, vaikka yrittää etsiäkin. Jos sattuvat tekemään tarpeensa esim. tienliittymään tai jalkakäytävälle kerään pussiin, Joskus kyllä on unohtunut pussi kotia ja jos koirat on tehneet pahaan paikkaan tarpeensa, niin kyllä on hävettänyt. Mielestäni pieniä kakkoja ei tarvitse kerätä ojanpenkoilta tms... koska niitä ei edes huomaa. Toisin on isot koirarodut, niiltä kun tulee isommat läjät, jotka näkyy helpommin heinikostakin.

      • Maalaisjärkeä

        Edellisen mielipiteeseen yhtyen: Se oli kyllä ensimmäinen järkevä mielipide koko teksteistä. Meitä on niin monista olosuhteista tulevia ihmisiä, että muut ihmiset eivät voi tietää miten monet asiat voivat joillakin tähänkin asiaan vaikurraa. Toisaalta koira niinkuin kissakin ovat ihmisten omistuksessa monista erittäin hyvistä syistä mm. vanhuuden, yksinäisyyden, sairauden, masennuksen, kuoleman, harrastuksen tai kasvatuksellisten syiden vuoksi että nämä kakkakeskustelu kalpenee niiden syiden rinnalla. Kun vaikka nykyihminen haluaisi vaikka kuinka steriiliksi tämän yhteiskunnan, niin miksikään sairaalaksi te ette tätä maailman luonnonpolkua saa. Koirat ja kissat yms. tulee aina olemaan osana ihmistä, lähellä niitä yhteisöjä halus sitä tai ei, joten kakkoja on enemmän tai vähemmmän siellä sun täällä aika realistisesti odotettavissa olettaisin, ainakin mikäli Kennelliiton pentulukuja on uskominen. Maaseudulle oppiin ne, jotka ei jonkinlaista epähienoutta siedä nahoissaan. Liika steriili ympäristökin edistää sairauksia, enkä nyt tässä todellakaan tarkoita minkään valtakunnan ympäristöaatetta, vain tavallisten ihmisten arkitodellisuutta.


      • 3koiraa

        Voi olla että niitä pikkusia kikkareita ei huomaa, mutta kyllä ne kumminkin jalkoihin tarttuu siinä missä isokin. Elikkäs edelleen kannatan sitä että jos koira tekee ihan siihen tienpenkareelle niin potkaistan ne vaikka sitten sinne vähän pidemmälle ojaan, nimittäin kyllä ne muut koirat kulkee juu´ri siinä tienpenkareella haistelemessa ja kuinka ollakkaan hyvässä lykyssä astuu juuri sinun koirasi kakkaan.


      • sipuli.n
        Maalaisjärkeä kirjoitti:

        Edellisen mielipiteeseen yhtyen: Se oli kyllä ensimmäinen järkevä mielipide koko teksteistä. Meitä on niin monista olosuhteista tulevia ihmisiä, että muut ihmiset eivät voi tietää miten monet asiat voivat joillakin tähänkin asiaan vaikurraa. Toisaalta koira niinkuin kissakin ovat ihmisten omistuksessa monista erittäin hyvistä syistä mm. vanhuuden, yksinäisyyden, sairauden, masennuksen, kuoleman, harrastuksen tai kasvatuksellisten syiden vuoksi että nämä kakkakeskustelu kalpenee niiden syiden rinnalla. Kun vaikka nykyihminen haluaisi vaikka kuinka steriiliksi tämän yhteiskunnan, niin miksikään sairaalaksi te ette tätä maailman luonnonpolkua saa. Koirat ja kissat yms. tulee aina olemaan osana ihmistä, lähellä niitä yhteisöjä halus sitä tai ei, joten kakkoja on enemmän tai vähemmmän siellä sun täällä aika realistisesti odotettavissa olettaisin, ainakin mikäli Kennelliiton pentulukuja on uskominen. Maaseudulle oppiin ne, jotka ei jonkinlaista epähienoutta siedä nahoissaan. Liika steriili ympäristökin edistää sairauksia, enkä nyt tässä todellakaan tarkoita minkään valtakunnan ympäristöaatetta, vain tavallisten ihmisten arkitodellisuutta.

        Tottakai korjaan koirani kakat , mutta en muiden , se kuuluu tehdä niin .kesällä pikkulapset astuu noihin kasoihin ja sitten vasta sotku. Kyllä jo järkikin pitäisi sanoa . Sakot vaan ja kovat jos ei siivoa . Naapurin koiranpaskoja en siivoa , se on ihmisen vika ei koiran , jos paskat onjätetty toisten nurmikoille, sikamaista ....


      • jo kauan
        sipuli.n kirjoitti:

        Tottakai korjaan koirani kakat , mutta en muiden , se kuuluu tehdä niin .kesällä pikkulapset astuu noihin kasoihin ja sitten vasta sotku. Kyllä jo järkikin pitäisi sanoa . Sakot vaan ja kovat jos ei siivoa . Naapurin koiranpaskoja en siivoa , se on ihmisen vika ei koiran , jos paskat onjätetty toisten nurmikoille, sikamaista ....

        ihmisikunta on selvinnyt koko olemassaoloaikansa tähän päivään asti ilman moista "paska härdelliä". Itse en paskoja siivoa periaatteesta milloinkaan paitsi, jos sattuu pahasti kulkureiteille. Ekologisesti ajatellen on aivan älytöntä, että paskaa varten joku tuottaa pikkupussukoita, jota sitten rahdataan kaatopaikoille hitaasti maatumaan.

        Ameriikassa oli kohu taannoin yhdestä nännistä ja suomessa koiran paska on suuri "ongelma". Hohhoijakkaa....


      • Katja

        Kaksi pientä koiraa, myös kaksi isoa. Harvemmin "ihmisten ilmoilla" liikutaan, mutta jos pikkukoirat tienpenkalle tekevät eikä pussia mukana, hommaan jostain jonkun, jolla törkätä ojan pohjalle kikkareet.

        Tottakai asfaltilta ja yleisiltä paikoilta pois: pienet kikkareet haisee ihan yhtä paljon kuin isotkin ja on aivan yhtä epämiellyttävät havaita kotona tai autossa kengän pohjassa!

        Pussi solmuun ulkoiluttamishihnaan, niin kulkee mukana eikä ole aina väärän takin taskussa!


    • maikka

      jos koiraanne aiotte viedä ulko-oveanne kauemmas niin olisi suotavaa että teillä olisi jonkinlainen lapio mukana,tai koiran koosta riippuen talikko,jos
      ette kerta niitä pusseja voi millään mukana kuljettaa.sen lapiollisen voi sitten kotona kätevästi laittaa roskikseen tai vessanpönttöön.tai
      sitten voitte sitoa koiran takapäähän pussin kuminauhalla:kakka menee suoraan pussiin.

      • A.K. Kiraniskin

        ...ja?....
        Koira rojauttaa heti ulos tultuaan lapiollisen!
        Kanniskelenko sitä ulkoilulenkin ajan mukana?
        Tai jotain paskapussia taskussa?

        Ei tule kuuloonkaan.

        Paska on luonnontuote.
        Lasimurska, röökintumpit ym. ihmistekoinen on saastetta.


      • 3koiraa
        A.K. Kiraniskin kirjoitti:

        ...ja?....
        Koira rojauttaa heti ulos tultuaan lapiollisen!
        Kanniskelenko sitä ulkoilulenkin ajan mukana?
        Tai jotain paskapussia taskussa?

        Ei tule kuuloonkaan.

        Paska on luonnontuote.
        Lasimurska, röökintumpit ym. ihmistekoinen on saastetta.

        .. koiras rojauttaa heti ulos tullessa siihen oven eteen niin eikös se paskapussi olisi kiva viedä heti siihen pihalla olevaan "isoon" roskikseen? Ei tartte kanniskella koko ulkoilulenkin ajan mukana.


    • PyrhulaPyrhula

      Eli koska Koirani asuvat ulkona(pääsevät myös sään suojaan) siivoan tarhasta jätökset pois.
      Muuten Koirien kanssa ulkoillessa en ala p..kaa keräämään (asun maalla eikä "kasa" juurikaan aiheuta metsässä isompaa haittaa).

    • sepeteus

      "Koiraihmiset"
      Kaupungissa koiraa pitävät, oletteko selvillä järjestyssäännöistä, niissähän kielletään roskaaminen ja Fiksut yleensä siivoavat koiriensa jätökset.
      Yötyöläisenä näen tosi usein miten kissat ja koirat käytetään pikaisesti tarpeillaan esim päiväkotien hiekkalaatikoilla ja "naapurin" puolella.
      Sitten moppe tai kisu koko päiväksi sisälle ja ehtoolla sama ruljanssi uudestaan, siinä välissä puolustetaan eläinten oikeuksia.
      Siinä sitä sopii sitten kehua ettei viitsitä paskoja siivota.

      • eilen

        sai potkia polulta (onneksi) jäisiä paska jöötejä. Olisivat edes polun varsilla. Kun pikku koululaiset sitten niihin tallailee kouluun mennessään, onhan tuoksut. Saati sitten ne pöpöt.


      • Katja

        Useimmiten en siivoa koirani jätöksiä, en näe sitä tarpeelliseksi koska hauvamme tekee tarpeensa metsään, ei minkään lenkkipolun varteen vaan lasken irti siksi aikaa että poika saa mennä kauemmas ja tehdä tarpeensa sinne. Joskus tosin jos ulkoilemme keskustan puistossa tai muualla ns.yleisellä paikalla niin aina on pussi mukana ja tarpeet korjataan.


      • omistaja

        Kaupungissa vaan liikkuu niin paljon koiria samalla alueella, että jos muutamakin jättää siivoomatta, on pian kamalan näköistä. Suurin osa kyllä kakat korjaa. Sen verran koiran kanssa liikun ulkoiluaikoihin ja toisiin ulkoilijoihin törmään, että voin näin väittää. Aina pari törppöä pilaa muidenkin maineen.. Kyllä ne kakat ja muut roskat inhottaa koiranulkoiluttajaakin!


      • Tiitu

        En todellakaan korjaa koirani jätöksiä tien penkoilta!Maassa on niin paljon roskaa ja ennenkaikkea sellaista roskaa joka ei maadu koskaan ja voi satuttaa koiria taikka ihmisiä (esim.lasi) että jos tämä maailma loppuu siihen etteivät koiranomistajat korjaa koiriensa ulosteita kaduilta niin antaa mennä vaan!


      • sepeteus
        Tiitu kirjoitti:

        En todellakaan korjaa koirani jätöksiä tien penkoilta!Maassa on niin paljon roskaa ja ennenkaikkea sellaista roskaa joka ei maadu koskaan ja voi satuttaa koiria taikka ihmisiä (esim.lasi) että jos tämä maailma loppuu siihen etteivät koiranomistajat korjaa koiriensa ulosteita kaduilta niin antaa mennä vaan!

        Tiitu hyvä.

        Sinulla et taida näillä siisteysasioilla intoilla, toivottavasti sinulla ei ole pieniä lapsia nehän voivat ymmärtämättömyyttään tonkia ja pistää suuhunsa sinunkin koirasi jätöksiä, yäk.


      • meitsi

        Kävelkää hyvät ihmiset siinä tiellä ,eikä ojissa missä yleisimmin voi kyllä törmätä koiran paskaan ja saada sitä kengän pohjiin,oman koirani jätöksiä siis paskaa en keräile koska se yleensä käypi paskalla metikössä ja eiköhän ne lasin sirpaleet kuiteskin ole vaarallisempia siinä tiellä/tien vieressä.Oma koirani on mm.loukannut tassunsa lasiin olisin kyllä vääntännyt mielelläni siltä pullon rikkojalta nenän niskan puolelle,oli nimittäin sen verran hankalaa kulettaa koiraa ulkona kun se yritti urhollisesti hyppiä kolmella tassulla eteen päin


      • caz
        omistaja kirjoitti:

        Kaupungissa vaan liikkuu niin paljon koiria samalla alueella, että jos muutamakin jättää siivoomatta, on pian kamalan näköistä. Suurin osa kyllä kakat korjaa. Sen verran koiran kanssa liikun ulkoiluaikoihin ja toisiin ulkoilijoihin törmään, että voin näin väittää. Aina pari törppöä pilaa muidenkin maineen.. Kyllä ne kakat ja muut roskat inhottaa koiranulkoiluttajaakin!

        kyllä se kakka jää koiranki tassuun yhtä hyvin ku kenkään.


      • caz
        sepeteus kirjoitti:

        Tiitu hyvä.

        Sinulla et taida näillä siisteysasioilla intoilla, toivottavasti sinulla ei ole pieniä lapsia nehän voivat ymmärtämättömyyttään tonkia ja pistää suuhunsa sinunkin koirasi jätöksiä, yäk.

        no mutta sehän on vanhempien vastuu katsoa mitä lapsi syö? eikö? kyllähän mäkin katson mitä mun koira tuolta vetää kun pikkulapset viskoo banaaneja ja nenäliinoja. purkasta puhumattakaan.


    • 3koiraa

      Kyllä se aina keväsin meikäläistäkin ottaa pahasti pannuun kun tietyt koiraporukat ei niitä kakkakikkareita viitsi/jaksa keräillä.
      Kahden matalajalkaisen koiran omistajana ei ole kiva aina pestä turkista ylimääräisiä paskavanoja vekka.
      Ja kieltämättä ne polunvarret on paljon kauniimpia jos ne olisivat paska vapaat.
      Mutta maailmaan mahtu monta ihmeellistä asiaa ja yksi on todellakin vastuuntunnoton koiran omistaja. Mä en todellakaan itse ymmärrä mikä ihme siinä on että niitä paskoja ei voi edes potkaista sinne tienpenkareelle?!

    • siivoon

      Kyllä siivoan! Kaupungissa liikkuu paljon koiria pienellä alueella, ja siivo on pian melkoinen, elleivät ihmiset ota vastuuta. Itseänikin inhottavat kadulla ja puistoissa lojuvat paskat. Sitä paitsi koiraihmisten pitäisi tietää, että loiset ja taudit leviävät koirasta koiraan juuri jätösten kautta. Pelkästään jo siksi pitäisisiivota. Roskiksia vain saisi olla tiuhempaan. Maalla ollessa en aina siivoa, koska pellonreuassa ei yksi kökäre niin paljoa haittaa, eikä roskiksia ole mailla halmeilla.

      • Näinhän se on.

        Oikeassa olet! Sitäpaitsi siivoamatta jättävät mustaavat koiranomistajien maineen. Ärsyttvää tällaiselle tunnolliselle ulkoilijalle.


    • collien omistaja

      En siivoa kakkaa pois kirkol mut välil kyläilles kaupungis tulee pussi mukaa ja siivottua jätökset... Kukaan ei ole huomauttanut eikä sakkoja ole koskaan tullut! Kyllä ne on hyvä kaupungis siivota missä on enemmän liikennettä ja lapsia...

    • koiran ulkoiluttaja

      Koirani paskoo mihin huvittaa ja milloin huvittaa (Paitsi oman talon lähelle). Enkä muuten varmana siivoo!!! talvella sitä parempi mitä keskemmä tietä paskantaa, Auraauto heittää sen sit metsään!hahah. Ja meijän kylän poliiseilla on muuta tekemistä ku kytätä koiran paskoja. Enempi kannattas puuttuu noihin muihin roskiin ja jätöksiin.

      • mepa5

        Miksi korjaat sitten oman talosi lähettyviltä, jos et muualta.


      • älynväläys
        mepa5 kirjoitti:

        Miksi korjaat sitten oman talosi lähettyviltä, jos et muualta.

        No kun se ei paskanna meijän talon lähelle, silloin ei tarvii raivatakkaan niitä!!!


      • Cettuz.mr
        mepa5 kirjoitti:

        Miksi korjaat sitten oman talosi lähettyviltä, jos et muualta.

        mitä tekisin,olen ajatellut ruveta kerämään paskaa,siis pienenkoirani.yleensä se paskoo puskienalle.mutta jos kikkaransa tekee keskelle kulkuväylää tottakait siivoan mutta niin ei ole käynyt kuin kolmisenkertaa koirani 6-vuotias painaa 5kg.isoilla koirilla tulee jo koirani painon verran paskaa.ja niitä armottomia kasoja katsellessa tulee mieleen että korjatkaa hyvät ihmipolot koiranpaskanne jos jalkakäytävällä.kerään myös lasinsirpaleet jalkakäytävältä jos niitä on ettei mene ihmisten pyöränkumit puhki eikä lapset loukkaa.yleensä viikon loppuisin on joskus hyvinkin paljon rikottuja pulloja kulkuväylillä.lauantaiaamuisinja sunnuntaiaamuisin niitä keräilen pois kun koiran kanssa lenkillä ettei ihmiset loukkaa itseään ja kumit pysyvät ehjinä ettei tule vahinkoja??


    • kakka

      En korjaa. Kyllä paskaa maailmaan mahtuu. Koiraverorahoilla kunta voisi palkata kokopäiväisiä paskan kerääjiä.

    • naatikki

      no en todellakaan siivoa,niin kauan kun noita pulloja rikotaan tuonne maahan mitkä varmasti vahingoittaa eläintä,niin en siivoa koiran kakkaa maasta! siitä rikkinäisestä pullosta on enemmän haittaa kun jostain koiran kakasta! 1,jos koiran kakkaa astuun esim lapsi,tuleeko siitä haava? ei! 2 jos rikkinäiseen pulloon astuu,tuleeko siitä vahinkoa? tulee! ja 3 kakka maantuu mutta rikkinäinen pullo ei!!!

      • laki olla pitää

        Mitähän jos katsoisitte mikroskoopilla niitä pikku kakkuleita, kuinka niissä oikein KIHISEE kaiken maailman bakteerit, jotka kantautuvat kenkienpohjissa koteihinne.


      • omakoiraojassa

        enpä siivoo minäkään nnin kauan kun on noita työttömiä nuorisoeläkeläisiä jotka kulkee huijaamassa vanhuksia ja sitten vielä kehtaavat itkeä kun porvoon tuomari rapsauttaa linnatuomion.sekä tietysti kaikkia muitakin ostarin liepeillä seisoskelevia potentiaalisia paskankerääjiä.olishan siinä niille sopivaa hommaa.


    • tympääntynyt

      En koskaan siivoa paskoja. maksan verot mutta en viitsi kulkea kilometritolkulla paskapussit kädessä koska ei ole tarpeeksi roskiksia niitä varten. ja koirapuistot.. ovat luku sinänsä ei niihin voi koiriansa päästää , siivottomia paikkoja . mihinkähän nekin veroeurot menevät? eivät ainakaan koirien hyväksi !

    • mörkö

      niin kauan kun ihmiset rikkovat pulloja luontoon, lähettelevät raketteja (ei tarvitse siivota roskia) ja roskaavat muutenkin, minä en tule siivoomaan KENENKÄÄN jätöksiä. On se kumma, että joku viitsii nähdä jostain maatuvasta "kamista" tollasta vaivaa.

    • dogit

      Kyllä siivotaan vaikka dogeilta tulee aika isoja jätöksiä, mutta silti pussiin vaan ja roskiin koska onhan kivempi kesällä kävellä kun ei ole sellaisia norsun kokoisia läjiä pitkin puistoo.

    • Juffi

      En siivoo..Kerran jouduin siivoo, vitutti!!

      • MMJKLMS

        SIIVOAISIN JOS OIS KOIRIA JA SITTEN BEETHOVENEITA JA NÖFFEJÄ


    • Kävelijä Turusta

      Niin...miks kaikki aina vaahtoo niistä koiran jätöksistä...meillä on tässä lähellä hevostallit, ja kyllä se niin on, et koira ei pasko keskelle jalkakäytävää, ei ainakaan oma koira(9v)...en tiedä sitte miten muualla on, mutt täällä ainaki koirat kulkee ojan reunoilla,pari metrisen talutushihnan päässä ja jalankulkijat siinä asfaltilla...mutt ne hevoset..metri kertaa metri on "pavosen heskaa" keskellä jalkakäytävää parin metrin välein...koita siinä sitten hyppiä niitten yli, saati sitten lastenvaunujen renkaita sotkematta...eipä siivoa niitä edes ratsupoliisit, sakottakaa niitä!

      • sinne ja syvälle

        Ensinäkin hevosenpaskaa näkyy erittäin harvoin jos verrataan vaikka koiranpaskoihin. Sitä paitsi koiranpaskat on ällöttävämpiä kuin hevosen (koirankakka muistuttaa ihmisen paskaa).

        Ai paskantaako koirat aina sinne ojaan? Ei! Tässä yks päivä joku rakki oli paskonu suoraan rapun oven eteen. Hyissaatana! Onneks joku oli korjannu sen pois siitä seuraavana päivänä...


      • ovat erilaisia

        Erilaisia hevosella ja koiralla. Hevonen syö luontoperäistä ruokaa, kun taas koirat syövät lihajalosteita. Niiden jätöksissä on suunnaton ero.


    • Omalla maalla

      Ei tarvitse kun on kahden hehtaarin tontti josta puolet peltoa,johon meidän pöhlis tekee tarpeensa kun ollaan keppilenkillä. Sinne ne on hyvä äestää mullan sekaan ja rikkaheinä tykkää!!!

    • Paskapussin kantaja

      Kylläpä siivoilen ja potkin sivummalle toisten jätöksiä, jos ovt pakkasen jäljiltä. Joku kirjoitti noista hevosen ulosteista. Eikös se jokin laki velvoita niitäkin. Muistelen lukeneeni jostain.

    • -T-

      Siivoan koirani paskat hoidetuilta aluilta vaikka reilunkokoinen palveluskoira onkin eikä mikään taskurottta - ei meinaan huvita omaa naapurustoaan sotkea. Jos ette viitsi koiransa jätöksiä kerätä niin mitenkä te muka muuten jaksatte piätä koristanne huolta, ei muuta kuin Fifi kuoppaan ja multaa päälle niin on senkin parempi olla. Ja teille jaksamattomille pehmolelu kainaloon ja peukalo suuhun niin pääsette helpommalla.

      Koiranpaska ei kaupunkiin kuulu joten hoitakaa vastuunne ja kerätkää jätökset. Yhtyeiskunta on jo tarpeeksi koiravastainen ilman teidän säälittävää laiskuutannekin ja ruikutusta koiraverosta. Luuleeko joku pienessä päässän tosiaan, että muutaman vaivaisen kympin koiraverolla saisi maksettua jonkun siivomaan juuri teidän Mustin paskat?

    • ( i )

      En ikinä ja ruikkaisen itsekin mielelläni pökäleen portinpieleen.

    • Mikkoh

      En koskaan siivoa koirani kakkoja. Mulle on tultu siitä valittamaan monta kertaa ja mä oon aina ilmoittanut, että kerää itse, jos kerran kiinnostaa. Koirani ei kuitenkaan ole KOSKAAN kakannut esim kenenkään pihaan tai muualle häiritsevään paikkaan. Mitä väliä sillä on, jos koiran kakkaa on jossain tiensivussa??

      • KOIRIEN TAUTEJA

        HALOO KOIRANOMISTAJAT! Lakatkaa tuhrimasta meidän kunniallisten kakkankerääjien mainetta. Synnytätte vain turhaa koiravihaa käytöksellänne. Ymmärtäkää jo, että kaupungissa sitä paskaa tulee niin tuhottomasti, ettei sitä kaikkea voi jättää kaduille. Minulla on aika pieni koira, jonka jätös on hyvin pieni ja siisti. Silti korjaan ne aina pois. Ja vähänkö hävettäisi jättää ne puistonreunaan, jos olisi pussi jäänyt kotiin. Puistot ovat virkistysalueita, eikä niihin kuulu paskat eikä muut roskat. (Pellolla ei paskat välttämättä haittaa.) Jos en siivoaisi, kertyisi koirani vakkarivessapaikkoihin viikossakin jo aikamoinen kakkakasa. Puistot ovat kuin miinakenttiä, siellä ei tosiaankaan ole kivaa teidän huolimattomien takia oman koiran kanssa sukkuloida. Ja ETTEÖ TE TIEDÄ, ETTÄ KOIRIEN LOISET JA TAUDIT LEVIÄVÄT KOIRANPASKASTA. Ajatelkaa siis edes koirien hyvinvointia, jos ette kanssaihmisistänne välitä.


      • EN!
        KOIRIEN TAUTEJA kirjoitti:

        HALOO KOIRANOMISTAJAT! Lakatkaa tuhrimasta meidän kunniallisten kakkankerääjien mainetta. Synnytätte vain turhaa koiravihaa käytöksellänne. Ymmärtäkää jo, että kaupungissa sitä paskaa tulee niin tuhottomasti, ettei sitä kaikkea voi jättää kaduille. Minulla on aika pieni koira, jonka jätös on hyvin pieni ja siisti. Silti korjaan ne aina pois. Ja vähänkö hävettäisi jättää ne puistonreunaan, jos olisi pussi jäänyt kotiin. Puistot ovat virkistysalueita, eikä niihin kuulu paskat eikä muut roskat. (Pellolla ei paskat välttämättä haittaa.) Jos en siivoaisi, kertyisi koirani vakkarivessapaikkoihin viikossakin jo aikamoinen kakkakasa. Puistot ovat kuin miinakenttiä, siellä ei tosiaankaan ole kivaa teidän huolimattomien takia oman koiran kanssa sukkuloida. Ja ETTEÖ TE TIEDÄ, ETTÄ KOIRIEN LOISET JA TAUDIT LEVIÄVÄT KOIRANPASKASTA. Ajatelkaa siis edes koirien hyvinvointia, jos ette kanssaihmisistänne välitä.

        Enkä muuten varmana siivoo!!! talvella sitä parempi mitä keskemmä tietä paskantaa, kyllä kulkijat talloo ne iltahämärässä ja siivoo ne sitten kotonaan matoiltaan.


      • Ei koiria tyhmille
        EN! kirjoitti:

        Enkä muuten varmana siivoo!!! talvella sitä parempi mitä keskemmä tietä paskantaa, kyllä kulkijat talloo ne iltahämärässä ja siivoo ne sitten kotonaan matoiltaan.

        Pitäis järjestää koiran omistajille koe ja jos ajatusmaailma on kielteinen jätöksiin niin ei lupaa pitää koiraa. Ei voi perustella siihen että joku pöljä särkee pulloja,vai luetko myös itsesi tälläisin pöljiin.Vai onko niin että joku vaikka puukottaa toista niin perustelet lyötyäsi vaikka pesämailalla että sitten lopetan kunhan kukaan ei muu puukota ketään.


    • omistajana

      Tietenkin. Onkos niitä imbesiilejä vielä olemassa jotka eivät tiedä vastuutaan tautien leviämisistä.

    • Juntti

      Mailla ei pahemmin koirien jätöksiä pyyhkäillä, metissä hirvet, suret/ muut eliöt sontii päivä sen, minkä kylän koirat vuodes, siihen ne maatuu mihkä sattuu jäämään paremmin ko tupakantumpit ja pullonkorkit ikänä. Kyl kaupunkeiski o asumalähiöis alueita, et koirat voi sontia ojaan tai pientareel, mis niit ei kukaa nää, ellei mee tikul kaiveleen joka nurkkaa. Mihkä ne tauit sieltä leviää, ellei mee sörkkiin sitä paskaa tai juo ojavettä. Kyl mää sen ymmärrän, et kaupunkin työntekijöistä on ikävää hinkata paskaa asfaltista pitkin kevättä, jokuhan voi vaikka liukastua siihen tai kaatua ja murtaa kätensä. Sekään ei tietty oo kivaa, jos naapurin koira änkee sun nurmikolle sontiin joka perkeleen aamu. syötä se paska sille koiralle, tai sen omistajalle, niin eiköhän pysy poissa. En mäkään sellasta ymmärrä, et johki keskikaupunkil, mis ei oo ku sitä asfalttia, ni jätetään jätöksiä, ei ne sinne kuulu. tosin edelleen pidän ikävämpänä spurgujen kuseksimista asematunnelin nurkkiin, ku se haisee ihan saatanan pahalle.

      T:Tamperelainen ei-koiranomistaja

    • leegolass

      En siivoa. Mitä järkee siivota ku asun maalla eikä täälä niin tarkkaan huolehita jostaki koiranpaskasta. En oo saanu sakkoja!

      • ei maalla

        eihän kait laki koskekaan kuin taajama-alueita ja jotain.....


      • tätä lakia on

    • Nimetön

      on ollu mielenkiintoista lueskella näitä mielipiteitä, kakkojen keräämisen puolesta ja sitä vastaan. Itse omistan kaksi koiraa ja asun ns. kehä 3:n väärällä puolella eli maalla. Metsää löytyy ympäriltä ja koiria todella paljon. Ulkoilutan koiriani samassa metsäpläntissä kuin kaikki muutkin ja niitä kasoja löytyy vähän väliä jopa polulta, mutta eipä tuo ole ainakaan vielä minua haitannut. Kumpikaan koirani ei ole niin tyhmä että astuisi näihin läjiin ja toisi ne siis kotiin ja itselläni on kaksi toimivaa silmää joten en itsekään niihin astu. Kakkapoliiseja tosin löytyy täältäkin mutta yleisiä roskikisia ei. Kysynpä siis, kantaisinko muka 1,5 tunnin lenkillä mukanani useita täysiä kakkapusseja, kun ei niitä muiden taloyhtiöiden roskiksiin voi laittaa, kaikki kun nykyään täytyy olla lukittuina? Totta kai koirien kakat täytyy kerätä kulkuväyliltä pois, mutta lapseni pidän visusti pois ojista ja tienpenkoista, en koirankakkojen takia (omistan toimivan pesukoneen!!) vaan rikkinäisten pullojen ja muiden roskien takia. Yrittäkäähän saada öljyä pois lasten vaatteista tai koirien karvoista, eipä onnistu saippualla ja vedellä...

    • 2koiraa

      Kyllä siivoan kaupunki alueella, syrjemmässä en, joten sakkoja en ole saanut enkä tule saamaan.
      Mutta entä kissaihmiset? Siivoatteko eläintenne jätökset?

    • man-legally

      JOS MULLA OIS KOIRIA < 2 0 - 2 KPL TAI USEAMPIA NIIN KYLLÄ SIIVOAISIN...

      • tarkkis

        siivoan ja en ole saanut sakkoja.


      • man-legally

        ilman muuta siivoaisin..


    • tze tze...täällä

      Miksei ihmisiä sakoteta kun ne paskoo ja kusee humalassa kaupungin nurkilla. nehän ne vasta sikoja on. olen todella raivoissani kun nuoret tytöt ja pojat värkki paljaana kustaan kaikkien nähden. mutta mitä tuohon koirien jätöksiin tulee niin olen siivonnut oman pihan naapurin koiran jätöksiltä. mutta on se niin paska hommaa, että olen kuitenkin laittanut nätisti paskapussin naapurin puolelle ja olen saanut vain piruilua päälle. aikamme keskusteltuamme naapuri on laittanut koiran kiinni.

    • siivottava on

      Suurin osa näistä "en varmasti ikinä siivoo"-tyypeistä lienee jostakin maalta tai haja-asutusalueelta, missä koiran jätökset ei tosiaan välttämättä ojassa haittaa. (Näin ainakin toivon!) Kaupungissa on homma ihan eri, ja suurin osa kyllä siivoo. Valitettavasti ei kaikki, mikä ainakin mua v*tuttaa koiranomistajan ominaisuudessa. Madot ja pöpöt leviää, ja muutenkin inhottavaa. Lapsellisia tuollaiset "en siivoo kun muutkin roskaa"-jutut. Teettekö siis periaatteesta aina samat tyhmyydet kuin muutkin? Jätättekö muutkin roskanne vaan maahaan? Aika naurettavaa tuommoinen "kyllä minäkin kun muutkin"-touhu. Monet ova näköjään menneet keskustelussa vähän ulalle. Parempi otsikko olisi ollut "siivoatko koirasi jätökset taajama-alueella"... Kaupunkikuvassa paskat ei ole piilossa, eikä maadu asvaltilla. Maalla sitten asia erikseen. Turha myöskään vedota mihinkään luonnollisuuteen, koska kaupunki ei muutenkaan ole mikään luomuympäristö. Luonnossa ei myöskään niin suuria populaatioita liiku niin pienellä alueella kuin kaupungissa, joten siinäkin meni se luonnollisuus. Parvot, loiset ja muut pääsevät nopeasti leviämään tiheässä koirakannassa. Että miettikääs nyt. Älkääkä te maalaisisännät ja emännät nyt sotkeko keskustelua, kerran käytte koirienne kanssa puskassa paskalla, missä ne eivät kenellekään näy. Kun tulette tänne huutamaan, ettette ikinä siivoa, niin sotkeudutte meihin kaupunkilaisiin, joita tämä keskustelu mielestäni enemmän koskee.

    • vuffe

      Hyvät ihmiset, syön paljon luita ja muita, kun hätä iskee se on lähin lepikko mihin pukkaan pökäleen.Kuono väristen lykkään kakkaa kunnes suolistoni on tyhjä.Minä myös tykkään haistella kakkoja niisä on mukavia hajuja jotka kutkuttavat kuonoani varsinkin jos pökäle sattuu olevan naapurin puudelin, sitä aina hässin kun sen omistaja ei huomaa back up tyylillä, miksihän se vikisee aina?Juu ja oottako aatellu pökäleen lannoittava vaikutus ruusut kukkii ja varsinkin kasvimaalle mukava kakkia.kuules koiran omistaja käytä säkkiä niin ei tule äkkiä. terveisin mäyräkoira mopsi.

    • antt

      en siivoa. koira saa maalla paskoa mihin lystää. mutta mikä huomattavaa, koira on ihmeen viisas ettei se pasko ulkooven viereen nurmikolle, vaan menee johonkin syrjempään...

    • Koiranomistaja

      Asutuksen läheisyydestä ja kaupungilla kerään (jos tulee pussi mukaan). Mutta saisivat roskapönttöjä laittaa enemmän niin vois kerätä kaikki. Ei viitsi kakkapussia kuljettaa koko lenkkiä mukana....

    • pussit mukana

      Poiastan aina koirani tarpeet. ja aina on pussi taskussa siltä varalta et koira tarpeensa tekee. Se pikku pussi ei vie tilaa taskun pohjalla. Huvitti kyllä, kun olin Ruotsin reissulla ja koira ei tietenkään mukana, mutta pussi oli taskun pohjalla. (Käytän muuten minigrip pusseja jotka tulee halvemmiksi kuin koiran kakka-pussit)

    • pussi aina taskussa

      Vaikka pikku turre ei olisi mukana, pussi on taskun pohjalla. Se ei vie paljonkaan tilaa. Minigrip pusseja käytän. Tulee halvemmaksi.

      • &quot;Tälli&quot;

        Edelliselle ja kaikille muillekin vastuuntuntoisille ja mm.
        nimim. "Vielä kerran".
        Kaikki koiranomistajat lukekaa http://www.raisio.fi/jarjestyslaki.html
        4 LUKU Eläimet
        14 § Koirakuri
        3) pidettävä huolta, että koiran uloste ei jää ympäristöön "hoidetulla alueella taajamassa".

        Hoidettu alue on esim. kaupungin hoidettu tai
        kadun varrella olevan omakotitalon leikattu nurmikko.

        Useamman kerran nurmikkoa leikatessani tornado leikkurilla olen ajanut koiranpaskaläjään ja saanut naamaani sitä "itteensä", eipä ole naurattanut kerran tuli kunnon tälli !
        Jos paskakasan olen huomannut olen siirtänyt sen "tikulla" pois.

        Jos näen koirankuljettajan paskannuttavan rakkiansa nurmikolleni painan kuljettajan nenän paskakasaan se on varma se, ja saatan vielä vähän levittää jos vastustelee, olisi siinä koiralla nauramista !

        Itsellänikin on ollut koira, eihän se koira tiedä sitä, vaikka onkin viisas, että omistaja tekee väärin


    • ENT. KAUPUNKILAINEN

      JOS SATUTAAN KÄYMÄÄN KAUPUNGISSA JA KOIRAT TEKEE SINNE LÄJÄT, TOTTAKAI SIIVOAN.
      KOTIPIHASTA SIIVOAN.
      METSÄSSÄ (JOKA ALKAA TONTISTA LÄHES JOKA SUUNTAAN) EN TOSIAAN SIIVOA, YLEENSÄ EN EDES TIEDÄ MISSÄ KOIRAT KÄY ASIOILLA. EIKÄ KUKAAN TODENÄKÖISESTI ASTU NIIDEN PÄÄLLE, NIMITTÄIN YHDEN KERRAN OON IHMISEN NÄHNY LENKILLÄ OLLESSA JA JOKA PÄIVÄ KOIRAT KÄY VÄH. TUNNIN LENKILLÄ

      • mepa5

        Löytyy suomenlaki tekstistä, jossa myös muuta mielenkiintoista.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030612?search[type]=pika&search[pika]= eläimet#highlight1

        14 §
        Koirakuri

        Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

        1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

        2) pidettävä huolta, ettei koira pääse yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille, kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle kytkemättömänä, yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

        3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

        Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

        Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

        Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.


      • &quot;Tälli&quot;
        mepa5 kirjoitti:

        Löytyy suomenlaki tekstistä, jossa myös muuta mielenkiintoista.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030612?search[type]=pika&search[pika]= eläimet#highlight1

        14 §
        Koirakuri

        Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

        1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

        2) pidettävä huolta, ettei koira pääse yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille, kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle kytkemättömänä, yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

        3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

        Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

        Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

        Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.

        Kiitos "mepa5":lle 14 § aukaisusta !
        Kannattaa kaikkien muidenkin kun, lainkuuliaisten kansalaisten lukea tämä 1.10.2003 voimaan tullut JÄRJESTYSLAKI kokonaan !


      • vastuuta
        mepa5 kirjoitti:

        Löytyy suomenlaki tekstistä, jossa myös muuta mielenkiintoista.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030612?search[type]=pika&search[pika]= eläimet#highlight1

        14 §
        Koirakuri

        Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

        1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

        2) pidettävä huolta, ettei koira pääse yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille, kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle kytkemättömänä, yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

        3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

        Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

        Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

        Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.

        Me koiranomistajat saamme nykyään rajoituksetta kuljettaa koiriamme kaikissa puistoissa, kuntopoluilla jne.. Vapauden vastalahja on vastuu, eli kakkankeruu on tosiaan velvollisuus. Roskikset ovat ihan sitä varten. Kumma etteivät kaikki voi tätä pientä vaivaa nähdä, millä saisimme yhteiskunnastamme koiramyönteisemmän. En itsekään tahdo koirani kanssa ulkoilla paskaa levällään olevilla poluilla. Pöpötkin levii. Joten älli käteen myös te myöhäisherännäiset.


      • M&amp;C
        vastuuta kirjoitti:

        Me koiranomistajat saamme nykyään rajoituksetta kuljettaa koiriamme kaikissa puistoissa, kuntopoluilla jne.. Vapauden vastalahja on vastuu, eli kakkankeruu on tosiaan velvollisuus. Roskikset ovat ihan sitä varten. Kumma etteivät kaikki voi tätä pientä vaivaa nähdä, millä saisimme yhteiskunnastamme koiramyönteisemmän. En itsekään tahdo koirani kanssa ulkoilla paskaa levällään olevilla poluilla. Pöpötkin levii. Joten älli käteen myös te myöhäisherännäiset.

        Löytyyhän tältä muutama järkeväkin koiranomistaja.Kyllä meillä KAIKILLA koiranomistajilla pitäisi olla sen verran vastuuntuntoa että ne kikkareet tai kasat mahdolliuuksien mukaan pois kerättäisiin. SE EI TODELLAKAAN OLE MIKÄÄN SUURI VAIVA ja roskiksiakin löytynee jo joka kulmalta.Itse lukeudun näihin kerääjiin.


      • man-legally
        mepa5 kirjoitti:

        Löytyy suomenlaki tekstistä, jossa myös muuta mielenkiintoista.

        http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2003/20030612?search[type]=pika&search[pika]= eläimet#highlight1

        14 §
        Koirakuri

        Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:

        1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;

        2) pidettävä huolta, ettei koira pääse yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille, kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle kytkemättömänä, yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

        3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

        Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.

        Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.

        Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.

        niin kyllä siivoaisin ja ois pussit mukana aina


    • mmm

      varmaankin kannattaisi ekana olla huollissaan ihmisistä jotka syystä tai toisesta hymyssä suin kulettelevat koiraansa ilman remmiä tai aitaamattomalla pihalla vapaana vaikka laissa kielletään ks. asiaa.....ja osa ei sen vuoksikaan esim . kerää jätöksiää..

      • JOS MULLA OIS

        NIIN SIIVOAISIN ILMAN MUUTA ENKÄ RIKKOAISI LAKIA.


    • kennel

      voi vittu, ei vois vähempää kiinostaa kun joku koiran paskojen noukkiminen. Siinä ois kyllä duunii kaikille työttömille ja eläkeläisille.

      • lakia noudattava

        Siis heittäsit vastuun oman koirasi jätöksistä työttömille ja eläkeläisille????? Onpa rajuu textii. Et halua kantaa vastuutasi, mutta kuulostaa siltä että et arvosta eläkeläisiä ja työttömiä, kun tehtäväsi heille jättäisit. Kyllä em:tut henkilöt keräilee jo oman koiransa jätökset.


      • Moneen Junaan

        Taikka toisin päin, eli jättää kuin koira paskansa !

        Kiitos kuitenkin absurdin sanan käytöstä

        Sivistysanakirja ei tunne tällaista murahdusta,
        mutta kylläkin tällaisten sanojen "naiviista" käyttäjistä

        Jos ei elämä opeta kauniisti puhumaan niin ainakin hiljaa kävelemään !


    • Karvapallo

      Mitä mieltä ootte hevosen sonnasta tiellä?
      Itse enemmän tai vähemmän hevosia harrastavana olen talutellut melko usein hevosta tai ratsastellut sillä tiellä. Hevosen tehdessä tarpeensa tielle menen useimmiten potkimaan sonnat pois ojaan.
      Onko kellään mitään hyviä mielipiteitä em. aiheeseen?
      Olen kuullut, että joku hevosenomistaja (ravi- harrastaja siis) oli virittänyt pressusta jonkun virityksen hevoselleen, jotenkin kärryjen ja valjaiden yhteyteen).Viritys toimi niin, että sonnat tippuivat pressuun je tulivat mukana kotiin asti jne.

      • mainitaan

        Muuten tuossa koiralaki pykälästä löytyy kohta myös kissoille ja hevosille. Ainakin olin lukevinani.


    • dran

      en olisi niin nuuka, että paskatkin keräisin!

    • riippuva

      Yleensä en kerää koirani paskoja, koska koirani paskoo metsään tai kauaksi tiestä pusikkoon jossa ne tuskin ketään haittaa.

      Aina kyllä mukanani on kakkapusseja, jos joskus sattuu hätä tulemaan sopimattomaan paikkaan ja silloin kerään ne ja kiikutan roskikseen.

      Koskaan ei ole sakoitettu, enkä ketään ole kuullut sakotettavankaan.

    • Plaah

      en siivoa kun ei ole koiraa

    • KOIRAKURI §

      TUO KOIRAKURI §
      OLISI VOINUT KYLLÄ OLLA HETI ALUSSA. NYT SE JÄÄ PIMENTOON, OLISIVAT KERÄÄMÄTTÄ JÄTTÄJÄT VOINEET SEN LUKEA.

    • Koiranomistaja

      Harmittaa kun koiria ja koiranomistajia nykyään katsotaan kieroon. Se on toisaalta täysin ymmärrettävää kun koiranpaskaa on kadunvarret ja puistot täynnä.

      Eikun järki kouraan ja kakkapussi matkaan ja kakat pussiin kadun varresta. Metsään jätökset tietysti jätetään maatumaan.

      Eihän me voida elää ympäristössä, jossa ajatellaan että "eihän nuo toisetkaan siivoa (roskiaan, pullojaan jne.)
      niin en minäkään sitä tee".

    • Turha

      Siivoan jätökset tosi harvoin. Kannattais valita ulkoilu reitti sen mukaisesti, että jätökset eivät haittaa muita kulkioita. Kyllä tuo koiran kakka maantuu aika nopeasti verrattuna ihmisten muihin jätöksiin!

    • katjah.nieminen

      taas on kaiken maailman kakkapoliisit liikkeellä!!! hyvät kakkapoliisit, saahan ihminen paskantaa vaikka torille jos se ei häiritse ketään,se ei varmaan teitä haittaa, mut se on teistä kakkapoliiseista aivan kamalaa jos näkee koiran kasan tien varreessa. en siivoa koirani kasoja enkä ole saanut sakkoja.

    • keskustelu

      Miksi tämä keskustelu ei ole suosituimpien listalla enää. Vielä aamulla tämä oli etusivulla???

      • !!!!

        Jossakin liki, että jo Helsingin alueella tulee viisi kuorma-auton lavallista koiran ulosteita päivässä. Ajatelkaa jos ne kaikki olisi katujen varsilla.


    • näkijä

      Sä olet kevään ensi kukkanen........

      • hyi

        on se kevään ensi kukka ja paskan hajuinen kevät aurinko paistaa kasaan ja se kyllä haisee parvekkeen oven avaa keväällä ja mitäs se siellä on läjä paskaa hyi


    • Anonyymi

      kakki pakkiin ettei tuu takkiin

    • Anonyymi

      vastuullinen koira siivoaa omat jätöksensä. Usein näkee senkin ihmeen että koira syö koirakaverinsa kuivuneet pökäleet, Se jos mikä on kunnioitusta herättävää lajitoverien keskinäistä yya-henkeä ja solidaarisuutta. Veljeä ei jätetä koiramaailmassa. Ikinä. Koiralle maistuu myös hevosen polulle pudottamat munkit. Koira on kulinaristi ja ymmärtää hyvän päälle.. Tehkööt ihminen samat temput jos pystyy. Ei taida montaa sellaista urhoa maailmasta löytyä.

    • Anonyymi

      Kerran en siivonnut ja vastaantulija otti ison koiranpaskaläjän talouspaperiin ja juoksi eteen ja heitti sen päin pläsiä ja pyyhki kätensä koiran turkkiin .

    • Anonyymi

      SYÖTKÖ KOIRASI JÄTÖKSET ULKOILLESSA JA JOS ET, OLETKO SAANUT KAKKOJA?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      33
      1402
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1214
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1188
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1149
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe