Runoili Hector aikoinaan näin ja oli harvinaisen oikeassa.
"Kuunnellaan vaan taivasta vaik se ei vastaakaan"
40
1833
Vastaukset
- tausko
Hyvä kappale
Sanat ja esitys löytyy googlaamalla. Koskettava ja syvällinen ja luterilaisuus-palstalle sopiva juttu.
- keero.ominsanoin
Miten liittyy luterilaisuuteen?
keero.ominsanoin kirjoitti:
Miten liittyy luterilaisuuteen?
Koska käsittelee uskoa ja epäuskoa joka on hyvin tavallista evl.kirkkoon kuuluvien keskuudessa.
- keero.ominsanoin
sage8 kirjoitti:
Koska käsittelee uskoa ja epäuskoa joka on hyvin tavallista evl.kirkkoon kuuluvien keskuudessa.
Hö, eipä ollut paljoa sanottu....
- keero.ominsanoin
sage8 kirjoitti:
Etkö käsittänyt?
Käsitin latteutesi.
keero.ominsanoin kirjoitti:
Käsitin latteutesi.
No sitten olen lattea. Mihinkäs koira karvoistaan pääsee.
- miksiköhän.niin
Usein nämä "jumalattomien" laulut ovat moraaliltaan parempia kuin hengelliset laulut.
- faktoja.välillä
Kuunnellaan vaan taivasta vaikkei se koskaan vastaakaan.
Tietysti se vastaaminen on moniselitteinen juttu. Mitä sen taivaan pitäisi vastata ja miten sen pitäisi vastata?
sage8 kirjoitti:
Ehkäpä vaikka siihen, että miksi viattomat lapset kärsivät niin paljon maailmassa.
Kärsimys on vaikea asia. Maailmamme ei ole oikeudenmukainen. Taivaalla, jos tarkoitetaan Jumalaa on siihen varmasti vastaus, eri asia on se, kertooko Hän sitä .
Viattomat lapset kärsivät, kuka tahansa kärsii kai siksi, että me mahdollistamme sen. Aika heppoinen vastaus, mutta mitä siihen muuta voi sanoa? Ja mikä olisi sitten Jumalan vastaus? Kärsimyksen poistaminen maailmasta?Minä olen käsittänyt niin, että monet uskovatkin rukoilevat taivasta (Jumalaa) ja odottavat vastausta tuohon miten tuo epäoikeudenmukaisuus ratkaistaisiin, mutta vastausta vaan ei tule. Ihmisen voimat ja keinot kun eivät riitä kuin pieneltä osin, ja hitaasti, ongelman poistamiseen.
sage8 kirjoitti:
Minä olen käsittänyt niin, että monet uskovatkin rukoilevat taivasta (Jumalaa) ja odottavat vastausta tuohon miten tuo epäoikeudenmukaisuus ratkaistaisiin, mutta vastausta vaan ei tule. Ihmisen voimat ja keinot kun eivät riitä kuin pieneltä osin, ja hitaasti, ongelman poistamiseen.
Kärsimys on tietenkin vaikea asia. Ja varmasti paljon rukoillan, että se poistuisi. Onhan vaikea ajatella, että Jumala on kaikkivaltias, mutta ei poista kärsimystä.
Itse ymmärrän asian jotenkin siihen tapaan, että kärsimys on synnin seuraus ja se kohtelee ihmisiä epäoikeudenmukaisesti . Hyvä saattaa kärsiä ja paha kukoistaa, kun inhimillisesti ajattelee, että hyvän ei pidä kärsiä, paha joutaisi kärsimään.
Raamatussa sanotaan, että kun pakanoiden täysi luku on sisällä, silloin tulee loppu.
Kun Jumala poistaa kärsimyksen, ajattelen tämän nykyisen elämän muodon päättyvän. Kärsimystä ei varmaankaan voi vain poistaa ja kaikki jatkuisi ennallaan ja olisimme paratiisissa. Ihminenhän ei enää kuolisi, jos olisimme paratiisissa. Ja sairaus ja kuolema kuuluvat syntiin langenneeseen maailmaan. Teoilla on seurauksensa.
On tietenkin kohtuutonta, että viaton kärsii.
Asiaa voi katsoa siitä näkökulmasta, että Jumala haluaa vielä ihmisten kääntyvän Hänen puoleensa ja valitsevan elämän.
Vähän kuten vanhemmat, joiden lapsi on " hukan " teillä. Vanhemmat toivovat ja odottavat.
Tämä on niin suuri asia, että en yritäkään sanoa, että ymmärtäisin Jumalan ajatuskulkua. Minä kuitenkin uskon Jumalan olevan ja tarinan olevan se Raamattuun kirjoitettu tarina.Eerikatässämoi kirjoitti:
Kärsimys on tietenkin vaikea asia. Ja varmasti paljon rukoillan, että se poistuisi. Onhan vaikea ajatella, että Jumala on kaikkivaltias, mutta ei poista kärsimystä.
Itse ymmärrän asian jotenkin siihen tapaan, että kärsimys on synnin seuraus ja se kohtelee ihmisiä epäoikeudenmukaisesti . Hyvä saattaa kärsiä ja paha kukoistaa, kun inhimillisesti ajattelee, että hyvän ei pidä kärsiä, paha joutaisi kärsimään.
Raamatussa sanotaan, että kun pakanoiden täysi luku on sisällä, silloin tulee loppu.
Kun Jumala poistaa kärsimyksen, ajattelen tämän nykyisen elämän muodon päättyvän. Kärsimystä ei varmaankaan voi vain poistaa ja kaikki jatkuisi ennallaan ja olisimme paratiisissa. Ihminenhän ei enää kuolisi, jos olisimme paratiisissa. Ja sairaus ja kuolema kuuluvat syntiin langenneeseen maailmaan. Teoilla on seurauksensa.
Asiaa voi katsoa siitä näkökulmasta, että Jumala haluaa vielä ihmisten kääntyvän Hänen puoleensa ja valitsevan elämän.
Vähän kuten vanhemmat, joiden lapsi on " hukan " teillä. Vanhemmat toivovat ja odottavat.
Tämä on niin suuri asia, että en yritäkään sanoa, että ymmärtäisin Jumalan ajatuskulkua. Minä kuitenkin uskon Jumalan olevan ja tarinan olevan se Raamattuun kirjoitettu tarina.Okei
- MitäTarkoittaa
Eerikatässämoi kirjoitti:
Tämä on niin suuri asia, että en yritäkään sanoa, että ymmärtäisin Jumalan ajatuskulkua. Minä kuitenkin uskon Jumalan olevan ja tarinan olevan se Raamattuun kirjoitettu tarina."Raamatussa sanotaan, että kun pakanoiden täysi luku on sisällä, silloin tulee lopu"
Mitä tänä tarkoittaa, Eerika? MitäTarkoittaa kirjoitti:
"Raamatussa sanotaan, että kun pakanoiden täysi luku on sisällä, silloin tulee lopu"
Mitä tänä tarkoittaa, Eerika?Minä en ole sanan selittäjä. Siinä sanotaan noi ja mitä se tarkoittaa,sitä jokaisen kannattaa miettiä Raamatun valossa. Miten sinä tuon kohdan ymmärrät?
- MitäTarkoittaa
Minä en ole sanan selittäjä. Siinä sanotaan noi ja mitä se tarkoittaa,sitä jokaisen kannattaa miettiä Raamatun valossa. Miten sinä tuon kohdan ymmärrät?
Minä en väitä olevani uskovainen. Mutta sinä väität ja lainaat tänne Raamatun kohtia etkä edes tiedä mitä ne tarkoittavat. Kummallista.
MitäTarkoittaa kirjoitti:
Minä en väitä olevani uskovainen. Mutta sinä väität ja lainaat tänne Raamatun kohtia etkä edes tiedä mitä ne tarkoittavat. Kummallista.
En väitä, olen uskossa. raamattua ymmärrän sen uskon määrän mukaan, jonka olen Jumalalta saanut , enkä osaa selittää tyhjentävästi kaikkea Raamatun sanaa. Se saattaa olla kummallista, mutta aika inhimillistä.
- MitäTarkoittaa
En väitä, olen uskossa. raamattua ymmärrän sen uskon määrän mukaan, jonka olen Jumalalta saanut , enkä osaa selittää tyhjentävästi kaikkea Raamatun sanaa. Se saattaa olla kummallista, mutta aika inhimillistä.
Miksi sitten laitat tänne niitä kohtai joita et ymmärrä?
- se.on.uskonnollisuutta
Uskonnolliset ihmiset tekevät niin. Samoin tekee mummomuori.
En laita tänne niitä kohtia, joita en ymmärrä. Minulla on kyllä oma käsitykseni siitä, miksi laitan tänne jonkunRaamatun kohdan.
Toisaalta täällä on myös paljon sellaista viestintää, jota minä en ymmärrä ja saatan hyvinkin ajatella, että miksiköhän se on tänne laitettu. Mutta kun tämä on julkinen keskustelu, tänne voi jokainen laittaa sitä minkä tärkeäksi katsoo tai muuten vaan haluaa julkaista.- MitäTarkoittaa
En laita tänne niitä kohtia, joita en ymmärrä. Minulla on kyllä oma käsitykseni siitä, miksi laitan tänne jonkunRaamatun kohdan.
Toisaalta täällä on myös paljon sellaista viestintää, jota minä en ymmärrä ja saatan hyvinkin ajatella, että miksiköhän se on tänne laitettu. Mutta kun tämä on julkinen keskustelu, tänne voi jokainen laittaa sitä minkä tärkeäksi katsoo tai muuten vaan haluaa julkaista.Mikä sitten käsityksesi on kohdasta "Raamatussa sanotaan, että kun pakanoiden täysi luku on sisällä, silloin tulee loppu" jos se sinulle kerran on tärkeä?
"Mitä sen taivaan pitäisi vastata ja miten sen pitäisi vastata? "
Jos vaikka yhden kerran, nykyaikaisin menetelmin dokumentoituna, jokin VT:n tai miksei UT:kin kuvaama kokemus, jossa väkijoukot näkevät kuinka taivas aukeaa ja Jumalan ääni puhuu, esim. kuten Jeesuksen kasteessa. Olisi kertalaakista monen epäusko tiessään, mutta kun ei niin ei...Aivot.Hoi kirjoitti:
Jos vaikka yhden kerran, nykyaikaisin menetelmin dokumentoituna, jokin VT:n tai miksei UT:kin kuvaama kokemus, jossa väkijoukot näkevät kuinka taivas aukeaa ja Jumalan ääni puhuu, esim. kuten Jeesuksen kasteessa. Olisi kertalaakista monen epäusko tiessään, mutta kun ei niin ei...Olisiko se silloin uskoa...??
Olisiko se silloin uskoa...??
Mikä siinä uskossa on niin erinomaisen tärkeää, että sitä pitäisi ihannoida? Muta kun kyselit ylempänä millainen vastaus olisi toivottavaa, niin kerroin oman näkemykseni, vaikka kysymyksesi ei ollutkaan minulle osoitettu.
Aivot.Hoi kirjoitti:
Mikä siinä uskossa on niin erinomaisen tärkeää, että sitä pitäisi ihannoida? Muta kun kyselit ylempänä millainen vastaus olisi toivottavaa, niin kerroin oman näkemykseni, vaikka kysymyksesi ei ollutkaan minulle osoitettu.
Ei kai sitä ihannoida tarvitse. Kerrankos sitä ihmiselle elämänkatsomus tärkeä on.
- näillä.mennään
Aivot.Hoi kirjoitti:
Jos vaikka yhden kerran, nykyaikaisin menetelmin dokumentoituna, jokin VT:n tai miksei UT:kin kuvaama kokemus, jossa väkijoukot näkevät kuinka taivas aukeaa ja Jumalan ääni puhuu, esim. kuten Jeesuksen kasteessa. Olisi kertalaakista monen epäusko tiessään, mutta kun ei niin ei..."27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. "
Kertalaakista epäusko muuttuu tiedoksi. näillä.mennään kirjoitti:
"27. Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus.
28. Missä raato on, sinne kotkat kokoontuvat.
29. Mutta kohta niiden päivien ahdistuksen jälkeen aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta, ja taivaitten voimat järkkyvät.
30. Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. "
Kertalaakista epäusko muuttuu tiedoksi.No, näkis vaan...
- KTS--
Hektorin laulussa sanotaan että Jumala ehkä nukkuu tai "jatkaa luomistaan" eli keskeneräinen työ on vielä vaiheessaan. Kärsivällisyyttä.
Teistisen evoluution kannattajille tämä lienee ihan pässinlihaa, mutta mitä sanovat tuohon Genesis-literalistit?
- KTS--
usko.vain.en kirjoitti:
Teistisen evoluution kannattajille tämä lienee ihan pässinlihaa, mutta mitä sanovat tuohon Genesis-literalistit?
No jopa klassisessa raamatuntulkinnassa on joskus lähdetty siitä, että Jumala meni viimeisenä, seitsemäntenä päivänä ikään kuin "rokuliin" ja antoi ihmiselle, "Ihmisen Pojalle" tehtäväksi viimeistellä homma kotiin ja muuttaa epätäydellinen kuutonen seitsemäksi, täydelliseksi viikoksi.
Eino Leinolla oli asiaan liittyvä, Nietzschestä vaikutteita saanut runonpätkä: "Kuolleet ovat kaikki jumalat. Nyt sitä vastoin, Ihmisen Poijan on aika!"
Ja Jeesushan oli klassisessa raamatuntulkinnassa tämä "Ihmisen Poika", viimeisen työvuoron työnjohtaja. - näin.on
KTS-- kirjoitti:
No jopa klassisessa raamatuntulkinnassa on joskus lähdetty siitä, että Jumala meni viimeisenä, seitsemäntenä päivänä ikään kuin "rokuliin" ja antoi ihmiselle, "Ihmisen Pojalle" tehtäväksi viimeistellä homma kotiin ja muuttaa epätäydellinen kuutonen seitsemäksi, täydelliseksi viikoksi.
Eino Leinolla oli asiaan liittyvä, Nietzschestä vaikutteita saanut runonpätkä: "Kuolleet ovat kaikki jumalat. Nyt sitä vastoin, Ihmisen Poijan on aika!"
Ja Jeesushan oli klassisessa raamatuntulkinnassa tämä "Ihmisen Poika", viimeisen työvuoron työnjohtaja.Bar abbas eli ihmisen poika. Ja siihen kuuluu myös Barabbas.
- KTS--
näin.on kirjoitti:
Bar abbas eli ihmisen poika. Ja siihen kuuluu myös Barabbas.
Bar Abbas on "Isän Poika".
Abba on Isä, Bar on poika.
Jokainen voi sitten pohtia minkä "Isän" poika.
- töötttt
hkä jokainen voi löytää ainakin kaiun omaan huutoonsa
- tai hyvältä tuntuvan hiljaisuuden ja rauhankin välillä
m-aailma on niin iso ja laaja juttu
- jos miettii muuttaako maailma ihmistä vai ihminen maailmaa
- ja mitäs tekemistä sillä sitten on uskon tai epäuskon, taikauskon tai uskomattomuuden kanssa - - voi olla hiljaakin koska oikeita vastauksia tai tietoa ole edes olemassa
-vaikenemista yleensä kyllä pidetään suositeltavana senkin takia
ettei esm pilkan kohteena ollessaan edustais vain omaa tyhmyyttään esittämällä mahtipontisesti viisasta kun paljastuisi tyhmäksi ,vaan kävisi jokseenkin viisaasta kun pitää suunsa kiinni. Jos oikeesti on vähän yksinkertainen kuin meikäläinen - miksei muuten maaailma saisi sitäkään asiaa tietää`- ettei oo ihan täyspäinen otus``?
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654190
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363482Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162893Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102134IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006