Sellainen fiksu ja mukava mies, jonka seurassa viihtyy. Jonka kanssa voi olla oma itsensä, keskustella, heittää läppää. Ei tule tuomituksi, vaan aiheuttaa hymyjä ja naurua. Jota kunnioittaa. Jota rakastaa ja joka rakastaa minua. Onko ihan lapsellista Disney-prinsessahaaveilua odottaa tapaavansa tälläisen miehen, joka olisi kaikkea tätä, ja lisäksi älyttömän seksikäs? Sellainen josta ei malta pitää näppejään erossa, joka kostuttaa pöksyt yhdellä katseella. Jonka kanssa seksielämä ei väljähdy parin ekan kuukauden jälkeen.
Ainakin tähän mennessä olen tavannut ihan mukavia tavallisen näköisiä miehiä, jotka eivät sytytä, tai komistuksia jotka ovat käytökseltään epäviehättäviä tai haluavat vain yhden illan juttuja. Ystäväni synttäribileissä eräs kaunotar uteli miten minulla menee. Miksi olet vielä sinkku, noin ihana ja viehättävä nainen? Kerroin haluavani koko paketin. Hän sanoi, ettei sellaisia ole. Itse tyytyi mukavaan mieheen. En halua uskoa häntä.
Odotan vielä, jos rakastuisin. Ja tunteeni saavat vastakaikua. En halua seurustella muuten vaan. Parisuhteet on rankkaa työtä. Mutten haluaisi että kiinnostukseni seksiin, tai seksin himokkuus hiipuisi olemattomiin parisuhteen myötä. Leikkisyyttä, intohimoa pitää olla. Paljon läheisyyttä, spontaaneja panoja, yllätyksiä puolin ja toisin.
Mission impossible?
169
1876
Vastaukset
Selvästikään et ole pitänyt itseäsi tuollaisen "Mission impossible" -miehen arvoisena vaan odotellessa paneskellut ympäriinsä. Et ansaitse semmoista miestä, ehkä maailmassa on vielä sen verran oikeudenmukaisuutta ettet sitä koskaan löydäkään.
- Xxxzzzccc
Oikeudenmukaisuus on myös toiminut omalla kohdallasi.
- lhkhlkhklhjkk
Ei tuossa etsitty kilttiä ja kunnollista, vaan fiksua ja komeaa.
Ei tavismiehen tarvitse olla tylsä ja mitäänsanomaton. Itse en ainakaan vaadi täydellistä ulkonäköä. Intohimosta ja suurista tunteista en luovu. Älä sinäkään!! Mielenkiintoista, että heti rivien välistä löysit tämänkin tiedon. Mistäs aloittaja muuten erottaisi, onko mies suhteeseen sopiva, ellei koeaja. Ja hän kertoo seksin väljähtyvän parin kuukauden jälkeen, ei se ole ympäriinsä paneskelua vaan yritystä olla suhteessa.
- EdesUnissa
elämänpeli1 kirjoitti:
Mielenkiintoista, että heti rivien välistä löysit tämänkin tiedon. Mistäs aloittaja muuten erottaisi, onko mies suhteeseen sopiva, ellei koeaja. Ja hän kertoo seksin väljähtyvän parin kuukauden jälkeen, ei se ole ympäriinsä paneskelua vaan yritystä olla suhteessa.
Mutta kyllä hän toisaalta on melko outoja miehiä valkannut jos seksi väljähtyy parissa kuukaudessa. En ole törmännyt ainakaan sellaisiin naisiin.
Seksi alkaa kyllä väljähtymään jossakin vaiheessa, mutta itse sanoisin että noin 5-7 vuoden kohdalla.
Sen sijaan tuohon aloitukseen sanoisin ettei siinä mahdottomia vaadita. Se vaatii myös naiselta osaamista ettei pelaile suhteen alussa, koska miehet kopioivat sen varmasti, ja suhteesta muodostuu juurikin tuollainen "ihan mukava juttu" ilman intohimoa. EdesUnissa kirjoitti:
Mutta kyllä hän toisaalta on melko outoja miehiä valkannut jos seksi väljähtyy parissa kuukaudessa. En ole törmännyt ainakaan sellaisiin naisiin.
Seksi alkaa kyllä väljähtymään jossakin vaiheessa, mutta itse sanoisin että noin 5-7 vuoden kohdalla.
Sen sijaan tuohon aloitukseen sanoisin ettei siinä mahdottomia vaadita. Se vaatii myös naiselta osaamista ettei pelaile suhteen alussa, koska miehet kopioivat sen varmasti, ja suhteesta muodostuu juurikin tuollainen "ihan mukava juttu" ilman intohimoa.Sinä unohdat tässä sen, että nainen ja mies ymmärtävät seksin väljähtymisen eri tavalla. Mies, joka saa tyytydyksen pelkästään yhdynnässä kuvittelee seksielämän olevan kunnossa, kun nainen avaa reitensä säännöllisesti. Silloin se tietty kyllästyminen ja pahimpien himojen laantuminen tapahtuu n 5-7 vuoden päästä. Naisen seksielämä taas on väljähtänyt heti,kun hän huomaa, ettei mies osaa/viitsi/halua keskittyä mihinkään muuhun kuin yhdyntään. Sen huomaamiseen riittää se pari kuukautta ja riippuu naisesta, jatkaako suhdetta ja huonoa seksiä vaiko jatkaa unelmamiehen etsintää. Aina voi yrittää kertoa miehelle, missä mättää, mutta eipä sekään välttämättä muutosta tuo. Jos seksi ei suju, se alkaa heijastua suhteen muihinkin osa-alueisiin negatiivisesti.
- EdesUnissa
elämänpeli1 kirjoitti:
Sinä unohdat tässä sen, että nainen ja mies ymmärtävät seksin väljähtymisen eri tavalla. Mies, joka saa tyytydyksen pelkästään yhdynnässä kuvittelee seksielämän olevan kunnossa, kun nainen avaa reitensä säännöllisesti. Silloin se tietty kyllästyminen ja pahimpien himojen laantuminen tapahtuu n 5-7 vuoden päästä. Naisen seksielämä taas on väljähtänyt heti,kun hän huomaa, ettei mies osaa/viitsi/halua keskittyä mihinkään muuhun kuin yhdyntään. Sen huomaamiseen riittää se pari kuukautta ja riippuu naisesta, jatkaako suhdetta ja huonoa seksiä vaiko jatkaa unelmamiehen etsintää. Aina voi yrittää kertoa miehelle, missä mättää, mutta eipä sekään välttämättä muutosta tuo. Jos seksi ei suju, se alkaa heijastua suhteen muihinkin osa-alueisiin negatiivisesti.
No enkä unohda. Mielestäni sitä menee yleensä tuo 5-7 vuotta kun seksiä rupeaa pitämään rutiinina ja silloin siitä tulee juurikin pelkkä yhdyntä. Ja sen jälkeen seksin tiuhuus rupeaa laskemaan kun se ei oikein anna kummallekaan tarpeeksi. Jos mies menettää kiinnostuksensa leikitellä naisen kanssa sängyssä parissa kuukaudessa, niin kysyisin oliko väärin valittu nainen.
Tosin tänäpäivänä ihmiset ovat niin kiireisiä ja stressaantuneita, ettei pareilla ole varmaan aikaa seksiin, vaan se pitää hoitaa puolessa tunnissa töitten ja harrastusten välissä.
- Pillujen--asiantuntija
https://www.aamulehti.fi/kulttuuri/janne-50-on-tappanut-ja-istunut-vankiloissa-lahes-puolet-elamastaan-yksi-ilta-viisi-vuotta-sitten-muutti-miehen-elamankulun-200294232/7
tuossa sinulle sellainen seksikäs mies joka kostuttaa pöksysi heti. No mitä enemmän kokemusta karttuu, huomaat, että ihmisillä on epäluuloja, pelkoja ja vaikka mitä jänniä oletuksia päässä, että tästä massasta kun koitat kaivaa peruskivan ja seksikkään ihmisen, niin on työ ja talkoo. Mutta parempi pysyä positiivisena ja uskoa siihen. Ei sitä ikinä tiedä.
LinerT.2 kirjoitti:
Mun mielestäni sullakin on vaikka mitä jänniä oletuksia päässäs. :)
On varmasti. En epäile yhtään. Kelläpä ei ois?
- valtakunta_hevosesta
Kohta Valtakunta rientää kertomaan, että hänen ukkonsa on juuri tuollainen
- wc-pönde
Spontaanit panot ei käy sun kanssas koska takapuolesi tuoksuu aina paitsi ehkä suihkun jälkeen.
- nainen34_
Se on kyllä totta. Eikä tällasta kukaan kyllä haluais pannakaan.
Unohdan nyt miehet ja vedän aloitukseni takaisin.
- 324433
Odota vielä 10 vuotta, niin 50 % vaatimuksistasi rapisee ja tipahdat "todellisuuteen". 20-vuotiaana on hauskaa miettiä tuollaista.
- trollhunter_
Et taida olla alkuperäinen aloittaja vaan joku trollaaja.
- MAT_toimii
Tasosi ei riitä. Koska YT-miehet haluavat sinut vain yhden yön panoihin tasosi on korkeintaan ktn/aktn. Parempi tasoiselle naiselle kyllä ehdotettaisiin jotain vakipanojärjestelyjä. Miehet tykkäävät panemisesta ja haluavat panna aina kun se on mahdollista. Lisäksi miehet haluavat panna mahdollisimman montaa eri naista.. YTM:n irtopanoihin kelpaa siis vähän heikompitasoinenkin nainen.
.. Empaatittomammat ja kylmemmät miehet tykkää varsinkin ja ehkä osa erillaisistakin.. Mutta Ei suinkaan kaikki miehet.. Suurin osa(kaan) ei ole KaikkiMiehet.. ;P
- suorastaan_tyhmää
Ihan tyhjänpäiväistä spekulointia
Tälläiset miehet jäävät itsekin ilman naista, vaikka kuinka tykkäisi paneskella ympäriinsä.
- totuus.tässä
elämänpeli1 kirjoitti:
Tälläiset miehet jäävät itsekin ilman naista, vaikka kuinka tykkäisi paneskella ympäriinsä.
Ei jää. Suurimmalla osalla on nainen. Ja muiden paneskelu yleensä jatkuu vaikka olisivatkin suhteessa.
totuus.tässä kirjoitti:
Ei jää. Suurimmalla osalla on nainen. Ja muiden paneskelu yleensä jatkuu vaikka olisivatkin suhteessa.
Kyllä se ihan omiin haaveisiin jää. Ainahan yrittää saa, mutta pukille pääsyyn tarvitaan muutakin kuin vain omat halut.
- ddee
elämänpeli1 kirjoitti:
Eivät muuten jää, eivätkä ole koskaan jääneet.
"Kyllä se ihan omiin haaveisiin jää."
Ei jää. Mies saa rahalla sitä mitä haluaa, vaikka olisi kuinka vanha ja kuinka paskiainen tahansa. Saa statusvaimon ja nuoren tyttöystäväkatraan vielä päälle. ddee kirjoitti:
Eivät muuten jää, eivätkä ole koskaan jääneet.
"Kyllä se ihan omiin haaveisiin jää."
Ei jää. Mies saa rahalla sitä mitä haluaa, vaikka olisi kuinka vanha ja kuinka paskiainen tahansa. Saa statusvaimon ja nuoren tyttöystäväkatraan vielä päälle.Rahalla saa pariduhdehuoran, joka häipyy samantien, kun parempi saalis tulee vastaan. Moni mieshän tyytyy siihen, ettei omilla ominaisuuksillaan naista saa, vaan seurasta joutuu maksamaan.
- kaitotuudensaasanoa
Ei se mene niin. Varakkailla miehillä on esittelyvaimo, oli hän sitten minkä ikäinen tahansa. Usein oman ikäinen, joskus nuorempi. He käyvät myös huorissa ja pyörittävät nuorempia rakastajattaria. Monen miehen todellisuus on se, ettei omilla ominaisuuksilla naista saa vaan seurasta joutuu maksamaan. Itse asiassa se on miesten enemmistön todellisuutta.
- Tottuuskomissioz
Sulla on kusipäinen luonne. Sitä eivät positiiviset puolesi riitä kompensoimaan. Siksi olet sinkku. Tulet myös jäämään lapsettomaksi. Hyvällä tuurilla löydät jonkun miehen. Kun 42 vuotiaana lopullisesti rupsahdettuasi ymmärrät asian. Jos silloin olet valmis olemaan nöyrä. Sellaisen mukavan kuuttakymmentä käyvän setämiehen.
- 767677788
Alimman tason miehet taas närkästyi, kun mainittiin SEKSI.
Koska mulla mahtaa alamäki alkaa, olen jo 43v. Sydäntautien erikoislääkäri pyysi just treffeille.. Ei viel yhtään pahannäköinen.. - EdesUnissa
767677788 kirjoitti:
Koska mulla mahtaa alamäki alkaa, olen jo 43v. Sydäntautien erikoislääkäri pyysi just treffeille.. Ei viel yhtään pahannäköinen..Hei, tuohan onkin sopiva esittely.
"Sydänkipujen erikoislääkäri, parannan sydänsuruja" - Trpototototototo
767677788 kirjoitti:
Koska mulla mahtaa alamäki alkaa, olen jo 43v. Sydäntautien erikoislääkäri pyysi just treffeille.. Ei viel yhtään pahannäköinen..Tuo selitttääkin kaiken. Vatipää. Case closed.
- uytruytuytuyu
Trpototototototo kirjoitti:
Tuo selitttääkin kaiken. Vatipää. Case closed.
Joo, selitti tosiaan kaiken. Kaikki ap:n vähättely tuli ätmeiltä.
- Pillujen--asiantuntija
Aloittaja ei varmaan ole itse mikään kaunis ja on aika vanhakin vielä. Tasosi siis on taviksen ja ruman naisen tasolla. Luultavasti kelpaa jollekkin panoksi vähäksi aikaa sillä et koskan voi tietää milloin mies sinut jättää. Jättää kun kyllästyy sinua panemaan. Luonteesi on kai aika kamala sillä olet tuon ikäinen ja sinkku vieläkin joten ei miehet sinua kauan kestä. Panevat vähän aikaa kunnes kyllästyvät kamalaan luonteeseesi.
- crux
Kuka fiksu ja mukava mies haluaisin kumppanin jolle ulkonäkö on noin tärkeää? Eiköhän se pinnallisuus jollain tavalla tule esiin vaikka kuvitteletkin varmaan kätkeväsi sen.
- ei-jatkoon
Tuo on hyvä huomio. Aloittaja on pinnallinen kusipää
- Pahamies111
Ei kai sponttaani seksi ja kiimaisuus pidemmän päälle jatku. Näin ainakin minulla, olen kolmen naisen kanssa alkukiiman ja rakastumisen kokenut.
Pitkän suhteen etuja ei vaan jaksa alkaa aina uudelleen ja uudelleen vaihtamaan alkuhuumaan. Naisille se on hauskempaa koska ovat "ostajia" eli valitsevat saatavilla olevista parhaan kun taas miehet ovat "myyjiä" eli tyrkyttävät itseään monella luukulla ja lopulta natsaa sitten jostain. - kaisanoasaa
Et löydä miestä jonka kanssa seksi sujuu kuin tanssi. Naiset vaatii liikaa ja se komeinkin mies kyllästyy sinuun pian jos latelet sille tuollaisia pinnallisia vaatimuksia.
Et varmasti löydä tuollaista miestä ainakaan kantasuomalaisten keskuudesta. Mulatit vielä menettelee mutta parhaan miehen löydän afrikkalaisten joukosta ja mielellään sellaisen joka ei osaa vielä sanaakaan suomea, koska se tuntuu kiihottavalta.
Mustan miehen kulli on muuten tarvittaessa pystyssä 24/7 ja pillu maistuu.Tässähän oli useita tyypillisiä vastauksia miehiltä, joille itselleen naisen saaminen on käytännössä mahdotonta. Katkeruus ja paha mieli suorastaan huokuu kommenteissa. Paljon huonoja vaihtoehtoja on tarjolla, mutta ehkä se helmi vielä joukosta löytyy. Ei todellakaan pidä tyytyä ihan mihin sattuu, vaan etsiä se itselle sopiva kumppani. Toki voi olla tyytyväinen suhteessa, vaikkei siinä suurta intohimoa olisikaan, mutta esimerkiksi minulle itselleni ei riittäisi, että talous on kunnossa ja pihassa kiiltelee uudenkarhea auto, jos parisuhteesta puuttuu kipinä.
- kerrotyhmillemiehille
Eli millaisille miehille naisen saaminen on käytännössä mahdotonta. Kerro tarkasti oikein juurta jaksain joka ikinen miehen ominaisuus joka johtaa siihen, että naisen saaminen on mahdotonta niin voimme luopua joko toivosta tai yrittää löytää jonkun ;)
Naisenahan sinä saat miehen jos haluat ja niitähän on riittänytkin. Se ei toki ole yllätys.
Senhän sinä tunnustitkin, ettei kaikki miehet voikaan saada naista. Hienoa, että naiset lähtevät joskus rehellisyyden linjoille. - ätmiysonvalinta
kerrotyhmillemiehille kirjoitti:
Eli millaisille miehille naisen saaminen on käytännössä mahdotonta. Kerro tarkasti oikein juurta jaksain joka ikinen miehen ominaisuus joka johtaa siihen, että naisen saaminen on mahdotonta niin voimme luopua joko toivosta tai yrittää löytää jonkun ;)
Naisenahan sinä saat miehen jos haluat ja niitähän on riittänytkin. Se ei toki ole yllätys.
Senhän sinä tunnustitkin, ettei kaikki miehet voikaan saada naista. Hienoa, että naiset lähtevät joskus rehellisyyden linjoille.palstalla vittuileville kusipäivlle naisen saaminen kaäytännössä on mahdotonta. suurin osa tietää tämän ja on valinnut vapaaehtosiesti sen tien että vain vittuilee naisille eikä edes halua muuta yrittää
- kerrotyhmillemiehille
Öö. En vittuile naisille ja palstallaan en normaalisti, en edes joka viides vuosi käy. Miten niiin?
Miksei sellaistakin voi löytyä, täydelliselle prinsessalle täydellinen prinssi. Sulla on ilmeisesti ihan yhtä paljon tarjota miehelle, niin silloin pitää tietty löytää se vastinpari eikä tyytyä yhtään vähempään.
Mulla itselläni ei ole tuollaisia haaveita. Moon ite niin juntti, etten edes tykkäisi tuollaisesta, eikä musta olisi ylläpitämään muutenkaan mitään kiiltokuvia. Toki mullakin kriteerit on, pitää olla hyvä olla toisen kanssa. Tuokin on jo paljon, usein ihan liian paljon. Mullakaan ei ole tarjota hyvää oloa kaikille, pitää tosiaan olla hyvin saman tyyppinen ihminen joka pitää samanlaisista asioista.
Moni sanoo, että vanhemmiten rakastuminen on erilaista kuin nuorena. Se ei ole enää ihan järjetöntä ja maailman kaatavaa, vaan tasaisempaa. Silloin on järkikin enemmän mukana, ja suhteellisuuden taju.
Parisuhteeseen ei varmaan kannatakaan lähteä ihan vaan sen vuoksi, että olisi parisuhteessa. Tai mikäs siinäkään, jos se on tärkeää, joillekin yksinoleminen on liian raskasta. Eikä kaikki hae niitä suuria fiiliksiä, joillekin riittää että on joku joka välittää ja saa itsekin välittää. Onnellinen voi olla monella tavalla.Onnelliseksi voi tulla monella tapaa, parisuhteessa ideaalitilanne olisi, että molemmat olisivat onnellisia. Mielestäni vanhemmiten rakastaminen ja rakastuminen ovat erilaista kuin nuorena. En ole kokenut vuosikymmenien pituista rakkaustarinaa, jota voisin tässä hehkuttaa ja kertoa, miten vuosien saatossa olemme yhteen hitsautuneet. Näitäkin pareja on, heistä oikein huokuu se yhteinen onni. Joskus nuorempana, kun itse kahlasin paskasta suhteesta uuteen, niin jurppi aika paljon, kun en itse löytänyt samanlaista parisuhdetta.
Mutta nykyään ne kriteerit parisuhteelle ovat tiukentuneet, eli vääristä valinnoista on opittu kantapään kautta. Nuorena sitä kuvitteli ihastusta rakkaudeksi ja sillä mentiin. Kun ihastus laantui ja toisen huonot puolet tulivat esiin, sitä yritti vielä kuitenkin jonkin aikaa. Tähän en aikuisella iällä ole enää sortunut, minusta on tullut ehdottomampi ja varmasti monella tapaa hankalampi. Toisaalta olen muuttunut huomattavasti avarakatseisemmaksi, esim seksin suhteen. Ei ole pakko olla parisuhteessa harrastaakseen seksiä, nuorena panosuhde ei olisi tullut kysymykseenkään, eikä ollut tarjontaakaan sellaisista. Onhan se piristävää, kun on sutinaa ilmassa, mutta sitä ei ole tarvetta viedä pidemmälle, kun tietää jo alkuunsa, että tuon kanssa en halua aamupalaa samassa pöydässä syödä. Minulle parikymmentä vuotta parisuhdekokeiluja on opettanut sen, ettei omista periaatteistaan kannata tinkiä. Ja ihastuminen ei muutu rakkaudeksi tahtomalla, se tulee itsestään jos on tullakseen. Kun puhutaan, että rakkauden eteen pitää tehdä töitä, tunne itsessään ei töitä tarvitse, mutta sen parisuhteen sovittaminen omaan elämään voi olla hyvinkin työlästä. Ja jos sitä oikeaa tunnetta ei ole, niin miksipä vaivautua.- ddee
Parikymmentä vuotta parisuhdekokeiluja? Joo o...
Ja toinen kertoo, että ystävätär kertoi hänelle totuuden siitä, ettei sellaisia miehiä ole ja sitten vielä haaveilee sellaisesta mitä ei ole olemassakaan.
On olemassa miehen elämä ja tosiasiat ja sitten naisen elämä ja valheellinen itsepetos.
Kyllä sen elämän vaan pitää nyt olla joillekin naisille pelkkää unelmahattaraa, helppoa ja haavemaailmaa. Pelkkää elämystä vailla vastoinkäymisiä. Minä minä minä, mutta no kun minä.
Mieshän on siinä vain tiellä. ddee kirjoitti:
Parikymmentä vuotta parisuhdekokeiluja? Joo o...
Ja toinen kertoo, että ystävätär kertoi hänelle totuuden siitä, ettei sellaisia miehiä ole ja sitten vielä haaveilee sellaisesta mitä ei ole olemassakaan.
On olemassa miehen elämä ja tosiasiat ja sitten naisen elämä ja valheellinen itsepetos.
Kyllä sen elämän vaan pitää nyt olla joillekin naisille pelkkää unelmahattaraa, helppoa ja haavemaailmaa. Pelkkää elämystä vailla vastoinkäymisiä. Minä minä minä, mutta no kun minä.
Mieshän on siinä vain tiellä.Kerro ihmeessä, miksi pahoitit mielesi? Kaikki vain eivät löydä etsimäänsä ensiyrityksellä, eikä toisellakaan. Miksi naista syyllistetään oman onnen etsinnästä, kun taas miehelle se on normikäytäntö? Se, etten tilitä täällä katkerana sinkkuuttani vaan olen tyytyväinen elämääni, ei pitäisi tehdä minusta sen huonompaa ihmistä kuin muistakaan. Hattaroista en koskaan ole haaveillut, se on tyttösten juttu, elämä on elettävä sellaisena kuin se eteen tulee.
elämänpeli1 kirjoitti:
Kerro ihmeessä, miksi pahoitit mielesi? Kaikki vain eivät löydä etsimäänsä ensiyrityksellä, eikä toisellakaan. Miksi naista syyllistetään oman onnen etsinnästä, kun taas miehelle se on normikäytäntö? Se, etten tilitä täällä katkerana sinkkuuttani vaan olen tyytyväinen elämääni, ei pitäisi tehdä minusta sen huonompaa ihmistä kuin muistakaan. Hattaroista en koskaan ole haaveillut, se on tyttösten juttu, elämä on elettävä sellaisena kuin se eteen tulee.
Äläpä muuta sano. Nää herkät palstaätmit ei ymmärrä sitä, että kokeilematta ei löydy sopivaa. Ne on varmaan kaikki heivattu jossain kohtaa sopimattomana, eivätkä ole päässeet siitä yli.
- ddee
LinerT.2 kirjoitti:
Äläpä muuta sano. Nää herkät palstaätmit ei ymmärrä sitä, että kokeilematta ei löydy sopivaa. Ne on varmaan kaikki heivattu jossain kohtaa sopimattomana, eivätkä ole päässeet siitä yli.
20 vuotta kokeilemista. Haloo! Mikä mahtaa olla herkkä palstaätmi? Millainen tapaus sellainen on? Hienoa, että naiset osoittavat vittuilua ties mihin suuntaan ja sitten juostaan karkuun jollei osaakaan osoittaa omaa erinomaisuuttaan. Vittuilla osataan, mutta meneekin sormi suuhun ja jätetään vastaamatta oleellisiin kysymyksiin, kun ei todellisuudessa pärjätä edes keskustelun tasolla.
Sehän on kiva, että moni tuttu mies on ollut kymmeniä vuosia tyytyväisiä ensimmäiseen vastaantulevaan naiseen ja onhan monelle naisellekin käynyt sama. Hienoa, että te vain kokeilette ja kokeilette ja kokeilette ja kokeilette...
Entä sellaiset miehet, jotka eivät ole päässeet koskaan edes alkuun? Ei miehet niin vaan kokeile naisia. Sitä paitsi naiset dumppaavat miehiä aivan törkeillä tavoilla tai sitten vain katoavat tai eivät edes ilmesty treffeille, eivätkä ilmoita siitä. Mitä kohtaa sinä et lukemassasi ymmärrä?
Vedä syvään henkeä ja katsopa hetki ympärillesi mitä siellä oikeasti tapahtuu eikä vain omahyväisten naisten omissa haavekuvissa. Sinulla ei ole käsitystäkään siitä miten kovista asioista joidenkin ihmisten on päästävä yli ja jonkun ikisinkkunaisen, ikuisen kokeilijan heivaamiset ei siinä paljon paina. Siinä ei pätkääkään kuule kannata heitellä arvailuja toisen ihmisen tilanteesta sopimattomana heivattuna.
Vahva itsenäinen nainen pillittää ja heikot miehet vetää täysillä eikä pillitä joka asiasta. Naiset itkevät 20 kertaa useammin kuin miehet. Miehen mieleen ei ehdi mahtua heikkoilu. Kokeilkaa vaan vaikka lopun elämäänne, mutta älkää toki sitoutuko koskaan ja kertokaa toki kokeiluillenne jo etukäteen, että te olette kokeiluja, jotka tullaan heivaamaan niin, ette tuhlaa kenenkään aikaa.
- Näin.se.vain.on
Saahan sitä vaatia vaikka kuun taivaalta mutta siihen se sitten jääkin. Aloittaja jää yksin jos kuvittelee löytävänsä täydellisen miehen, ei sellaisia ole olemassa. Kuten ei ole olemassa täydellisiä naisiaan. Kun alkuhuuma muutaman kuukauden kuluttua haihtuu niin tämän huomaa.
- 66543344
Kyllä niitä on. Sinä vaan et ole
- ddee
Ei ole. Täydellisiä ihmisiä ei ole olemassakaan.
- flowersreally
Ottipa toisen haaveet taas koville yllättävän monella.
- flowersreally
LinerT.2 kirjoitti:
Uskotko sinä, että aloittajan on mahdollista löytää tuollainen mies?
Poikkesiko aloittajan toiveet sun mielestä paljon omista toiveistasi? Että toisen kanssa on hyvä olla, saa olla oma itsensä ja seksi sujuu?
Pääosaan tässä ketjussa pääsivät kuitenkin kaikki katkerikot, reaktiot aloitukseen kertovat paljon. - yleinen_etu
Tyhmät haaveet on syytä murskata
flowersreally kirjoitti:
Poikkesiko aloittajan toiveet sun mielestä paljon omista toiveistasi? Että toisen kanssa on hyvä olla, saa olla oma itsensä ja seksi sujuu?
Pääosaan tässä ketjussa pääsivät kuitenkin kaikki katkerikot, reaktiot aloitukseen kertovat paljon.Mun mielestäni noi toiveet oli aika epärealistisia. Että alun huuma jatkuisi hamaan tulevaisuuteen. Rakastuminen on aivokemiaa, senkään puolesta se huuma ei voi jatkua samanlaisena iänkaiken. Mä en usko tuollaiseen ylifiilistelyyn, eikä mun mielestäni aloittajan näkemyksestä poikkeaminen tee kenestäkään katkeraa. Kirjoitin asiasta omalta kantiltani tuossa ylempänä. Mulla on matalamman profiilin hyvä olo.
Ehkä aloittajalle sopii sitten paremmin suhteista pelkät alut ja niiden tuomat tunnekuohut, vois olla ihan ok hälle.
Uskotko sinä, että tuollainen aloittajan haaveilema suhde voisi olla mahdollinen?yleinen_etu kirjoitti:
En minä noinkaan sanois. Saahan sitä haaveilla mistä vaan.
- flowersreally
LinerT.2 kirjoitti:
Mun mielestäni noi toiveet oli aika epärealistisia. Että alun huuma jatkuisi hamaan tulevaisuuteen. Rakastuminen on aivokemiaa, senkään puolesta se huuma ei voi jatkua samanlaisena iänkaiken. Mä en usko tuollaiseen ylifiilistelyyn, eikä mun mielestäni aloittajan näkemyksestä poikkeaminen tee kenestäkään katkeraa. Kirjoitin asiasta omalta kantiltani tuossa ylempänä. Mulla on matalamman profiilin hyvä olo.
Ehkä aloittajalle sopii sitten paremmin suhteista pelkät alut ja niiden tuomat tunnekuohut, vois olla ihan ok hälle.
Uskotko sinä, että tuollainen aloittajan haaveilema suhde voisi olla mahdollinen?Ei mun mielestä ole epärealistista tai ylifiilistelyä odottaa, että seksielämä ei väljähtyisi parin ekan kuukauden jälkeen.
- flowersreally
yleinen_etu kirjoitti:
Miksi?
LinerT.2 kirjoitti:
Mun mielestäni noi toiveet oli aika epärealistisia. Että alun huuma jatkuisi hamaan tulevaisuuteen. Rakastuminen on aivokemiaa, senkään puolesta se huuma ei voi jatkua samanlaisena iänkaiken. Mä en usko tuollaiseen ylifiilistelyyn, eikä mun mielestäni aloittajan näkemyksestä poikkeaminen tee kenestäkään katkeraa. Kirjoitin asiasta omalta kantiltani tuossa ylempänä. Mulla on matalamman profiilin hyvä olo.
Uskotko sinä, että tuollainen aloittajan haaveilema suhde voisi olla mahdollinen?.. Niih.. On Rakkautta Isolla R:llä ja sitten on jotain muuta.. Mut joo.. Jokainen Kykyjensä&Ominaisuuksiensa mukaan.. ;P
flowersreally kirjoitti:
Ei mun mielestä ole epärealistista tai ylifiilistelyä odottaa, että seksielämä ei väljähtyisi parin ekan kuukauden jälkeen.
Kyllä se seksielämä muutaman kuukauden jälkeen alkaa rauhoittumaan, ei se ole sitä alun kiimaa kovin pitkälle. Meni siihen sitten puoli vuotta tai vähän kauemmin, mun mielestäni sillä ei isoa merkitystä ole. Voihan aloittaja olla tyytyväinen, jos se alun seksimaraton kestää vaikka kolme kuukautta. Paristahan se tosiaan vaan kirjoitti.
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Niih.. On Rakkautta Isolla R:llä ja sitten on jotain muuta.. Mut joo.. Jokainen Kykyjensä&Ominaisuuksiensa mukaan.. ;P
Muistuttaisin, että sullahan ei ole koskaan ollut vielä itselläsikään sitä sulle kelpaavaa Rakkautta. Et pääse ihan kokemuksesta kertomaan, pelkällä mutulla painat menemään.
LinerT.2 kirjoitti:
Muistuttaisin, että sullahan ei ole koskaan ollut vielä itselläsikään sitä sulle kelpaavaa Rakkautta. Et pääse ihan kokemuksesta kertomaan, pelkällä mutulla painat menemään.
.. Muistuttaisin, että olen ollut niin "Tyhmä&Yksinkertainen" SiniSilmä, että kyllä minä olen sitä Rakkautta isolla R:llä antanut ja osannut antaa, jopa Ei JoutsenLuonteelle.. Mut joo.. JälkiViisaus on Paras Viisaus.. Psykologiaa ja Persoona/LuonneOppia yms. olisikin hyvä opettaa jo PerusKoulussa ja siitä pitäisi keskustella ja puhua paljon.. Mut eipä se olisi varmastikaan hyväksi tietyille Persoona/Luonne Tyypeille, kun se vaikeuttaisi heidän toimiaan.. ;D
.. Täyttyyhän sitä HyvienNarsu&PsykoMarsujen Veljes&SisarKunnan suojella omia intressejään ja agendojaan.. ;D
.. Ja jos he ovat ns. "normaaleja" (edustaa suurinta osaa yksilöistä), niin on se vaan niin kumma juttu, että sitä ei voida sitten suoraan myöntää.. Vaan SeliSelitellään ja SumuSumutetaan minkä keritään.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Muistuttaisin, että olen ollut niin "Tyhmä&Yksinkertainen" SiniSilmä, että kyllä minä olen sitä Rakkautta isolla R:llä antanut ja osannut antaa, jopa Ei JoutsenLuonteelle.. Mut joo.. JälkiViisaus on Paras Viisaus.. Psykologiaa ja Persoona/LuonneOppia yms. olisikin hyvä opettaa jo PerusKoulussa ja siitä pitäisi keskustella ja puhua paljon.. Mut eipä se olisi varmastikaan hyväksi tietyille Persoona/Luonne Tyypeille, kun se vaikeuttaisi heidän toimiaan.. ;D
.. Täyttyyhän sitä HyvienNarsu&PsykoMarsujen Veljes&SisarKunnan suojella omia intressejään ja agendojaan.. ;D
.. Ja jos he ovat ns. "normaaleja" (edustaa suurinta osaa yksilöistä), niin on se vaan niin kumma juttu, että sitä ei voida sitten suoraan myöntää.. Vaan SeliSelitellään ja SumuSumutetaan minkä keritään.. ;PMulla taas on sellainen näkemys, että sinä olet hyvin narsistinen.
LinerT.2 kirjoitti:
Uskotko sinä, että tuollainen aloittajan haaveilema suhde voisi olla mahdollinen?Minä ainakin uskon, että se on mahdollista. Oikea ihminen kun sattuu kohdalle, se on siinä. Turha katkeruus ja epäluulo, epävarmuuskin tappavat varmasti kaiken toivon hyvästä parisuhteesta.
LinerT.2 kirjoitti:
Mulla taas on sellainen näkemys, että sinä olet hyvin narsistinen.
Miten niin on narsistinen?
LinerT.2 kirjoitti:
Kyllä se seksielämä muutaman kuukauden jälkeen alkaa rauhoittumaan, ei se ole sitä alun kiimaa kovin pitkälle. Meni siihen sitten puoli vuotta tai vähän kauemmin, mun mielestäni sillä ei isoa merkitystä ole. Voihan aloittaja olla tyytyväinen, jos se alun seksimaraton kestää vaikka kolme kuukautta. Paristahan se tosiaan vaan kirjoitti.
Rauhoittuu kenellä rauhoittuu, mutta silloinhan kyse on huonosta seksistä, jos halut hiipuvat. Se kiima voi jatkua vuosia, jos kumpikin ymmärtää, miten toinen kiihottuu ja laukeaa. Ja kaikkihan eivät ole panokoneita, seksiä ei tunne tarvitsevansa kuin silloin tällöin, jos sitäkään. Terveeseen parisuhteeseen kuuluu terve seksielämä ja se taas vaatii panostusta toimiakseen.
Dissident kirjoitti:
Miten niin on narsistinen?
Hirveen itsekeskeinen. Joka viestissään mainitsee oman erinomaisuutensa ja haukkuu sen jolle vastaa.
Kaikkihan me ollaan narsistisia jollain tasolla, mutta toi on kestojännä juttu, ettei Nuuska näe itsessään mitään vikaa, vika on aina muissa ja tai no nykyään sentään jo joskus "katsojan silmässä". ;)
Kunhan taas kuittasin, mitä tuosta sen enempää vääntää. Moni ei ymmärrä tuosta ;P ;D LäTiNäsTä MuuTaGuiN "KiVat" HyMiÖT ;D ;Pelämänpeli1 kirjoitti:
Rauhoittuu kenellä rauhoittuu, mutta silloinhan kyse on huonosta seksistä, jos halut hiipuvat. Se kiima voi jatkua vuosia, jos kumpikin ymmärtää, miten toinen kiihottuu ja laukeaa. Ja kaikkihan eivät ole panokoneita, seksiä ei tunne tarvitsevansa kuin silloin tällöin, jos sitäkään. Terveeseen parisuhteeseen kuuluu terve seksielämä ja se taas vaatii panostusta toimiakseen.
Mun kokemukseni mukaan ei kyse ole ollut huonosta seksistä, kun ne kerrat hissukseen harvenee. Elämään tulee muutakin yhteistä ja omaa. Jos alkusuhteen huumassa harrastaa seksiä esoimerkiksi sen 3-4 kertaa päivässä, jossain kohtaa vuosien aikana se helpostikin harvenee kertaan päivässä tai muutamaan kertaan viikossa. Tai jotain, mutta yleensä harvenee, harvoin pysyy samoissa lukemissa. Ihmisetkin vanhenee, ei mulle tulis mieleen vaatia nelikymppistä jaksamaan enää viittä kertaa päivässä, vaikka nuoruuden rakastetun kanssa sekin onnistui. Eikä se määrä, vaan laatu, se korostuu vielä ajan mittaan.
Toki kaikilla on omat kokemuksensa enkä minä niistä tiedä. Uskon toki, jos sulla on mennyt noin. Minä en kyllä sellaista odota enkä edellytä, kyllä ne jatkuvat pupupanohalut multakin himmenee vuosien kuluessa niin saa mun puolestani himmetä kumppaniltakin. Toisen kanssa voi silti olla parempikin kuin alkuaikoina. Vaikka seksi on mulle tärkeä juttu parisuhteessa.elämänpeli1 kirjoitti:
Minä ainakin uskon, että se on mahdollista. Oikea ihminen kun sattuu kohdalle, se on siinä. Turha katkeruus ja epäluulo, epävarmuuskin tappavat varmasti kaiken toivon hyvästä parisuhteesta.
Hyvä parisuhde näyttäytyy kaikille erilailla. Minäkin uskon hyvään parisuhteeseen, omilla kriteereilläni.
Että uskonko sitten palstan 45-vuotiaiden sairauksiensa kanssa taistelevien neitsytsetien löytävän itselleen kauniin 17-vuotiaan rakastavan neitsyen elämänkumppanikseen, niin en taida uskoa. Mutta eihän siihen mun uskoani tarvitakaan, eihän? ;)LinerT.2 kirjoitti:
Hirveen itsekeskeinen. Joka viestissään mainitsee oman erinomaisuutensa ja haukkuu sen jolle vastaa.
Kaikkihan me ollaan narsistisia jollain tasolla, mutta toi on kestojännä juttu, ettei Nuuska näe itsessään mitään vikaa, vika on aina muissa ja tai no nykyään sentään jo joskus "katsojan silmässä". ;)
Kunhan taas kuittasin, mitä tuosta sen enempää vääntää. Moni ei ymmärrä tuosta ;P ;D LäTiNäsTä MuuTaGuiN "KiVat" HyMiÖT ;D ;PNo Nuuskakin kuuluu kilttien ja kunnollisten ala-osastoon. Hänhä sanoi antaneensa sinisilmäisesti rakkautta sellaiselle, joka ei antanutkaan takas...
Näätkös sinä mitään vikaa itsessäsi, kun otat puheeksi aina sen erakkoluonteesi? Itsekin nostat sen aika ylös itsessäsi. Ja sitä ymmärtämättömät ammut mielelläsi alas tai kritisoivatkin...
En näe sun ja nuuskan tavoissa kuin hienoisen esitys- ja asiaeron.- ddee
elämänpeli1 kirjoitti:
Minä ainakin uskon, että se on mahdollista. Oikea ihminen kun sattuu kohdalle, se on siinä. Turha katkeruus ja epäluulo, epävarmuuskin tappavat varmasti kaiken toivon hyvästä parisuhteesta.
20 vuotta takana miesten vaihtamisia ja sitten sinä vielä haaveilet jostain mitä ei ole olemassakaan.
"Näätkös sinä mitään vikaa itsessäsi, kun otat puheeksi aina sen erakkoluonteesi? Itsekin nostat sen aika ylös itsessäsi. Ja sitä ymmärtämättömät ammut mielelläsi alas tai kritisoivatkin...
En näe sun ja nuuskan tavoissa kuin hienoisen esitys- ja asiaeron. "
Niinhän se menee. Naisilla on noussut hattuun. - ddee
LinerT.2 kirjoitti:
Hyvä parisuhde näyttäytyy kaikille erilailla. Minäkin uskon hyvään parisuhteeseen, omilla kriteereilläni.
Että uskonko sitten palstan 45-vuotiaiden sairauksiensa kanssa taistelevien neitsytsetien löytävän itselleen kauniin 17-vuotiaan rakastavan neitsyen elämänkumppanikseen, niin en taida uskoa. Mutta eihän siihen mun uskoani tarvitakaan, eihän? ;)Markkina-arvoteoria toimii siis naisten mielestäkin. Hieno homma ;)
Dissident kirjoitti:
No Nuuskakin kuuluu kilttien ja kunnollisten ala-osastoon. Hänhä sanoi antaneensa sinisilmäisesti rakkautta sellaiselle, joka ei antanutkaan takas...
Näätkös sinä mitään vikaa itsessäsi, kun otat puheeksi aina sen erakkoluonteesi? Itsekin nostat sen aika ylös itsessäsi. Ja sitä ymmärtämättömät ammut mielelläsi alas tai kritisoivatkin...
En näe sun ja nuuskan tavoissa kuin hienoisen esitys- ja asiaeron.Musta isoin ero on se, että mä näen itsessäni vikoja. Ihan sen saman mitä sinäkin luultavasti, ja lisäksi paljon sellaista mitä sinä et näe. Musta se on hyvää itsetuntoa, ei se että kuvittelee olevansa jotain muuta kuin mitä on.
Jos mun pitää selittää jotain näkemyseroa, niin introverttiys on aika usein asia joka vaikuttaa mun elämääni. Sinä ekstroverttina saat voimaa ihmisistä, minä taas menetän voimiani ihmisten kanssa. Vaikka siis pidän ihmisistä ja niiden seurasta. Minä saan voimia yksinolosta. Tää on se ero, mitä koitan selittää. Vika se on sellaiselle ihmiselle, joka haluais olla mun seurassani enemmän kuin mitä minä hänen seurassaan. Ja huomaatko, TAAS minä jouduin asiaa selittelemään ;) Koetko nyt tulleesi alas ammutuksi, miksi?- asdffasdfsa
LinerT.2 kirjoitti:
Kunhan taas kuittasin, mitä tuosta sen enempää vääntää. Moni ei ymmärrä tuosta ;P ;D LäTiNäsTä MuuTaGuiN "KiVat" HyMiÖT ;D ;PHienoa, että sinä et ole itsekeskeinen vai miten se nyt menikään?
- kaitotuudensaasanoa
LinerT.2 kirjoitti:
Niin tai se on naisesta kiinni, että antaako? Mieshän kyllä haluaisi.
ddee kirjoitti:
20 vuotta takana miesten vaihtamisia ja sitten sinä vielä haaveilet jostain mitä ei ole olemassakaan.
"Näätkös sinä mitään vikaa itsessäsi, kun otat puheeksi aina sen erakkoluonteesi? Itsekin nostat sen aika ylös itsessäsi. Ja sitä ymmärtämättömät ammut mielelläsi alas tai kritisoivatkin...
En näe sun ja nuuskan tavoissa kuin hienoisen esitys- ja asiaeron. "
Niinhän se menee. Naisilla on noussut hattuun.Elettyä elämää takana, eikä todellakaan ole ollut kysymys "miesten vaihtamisesta", mutta jos sinun on helpompi asiaa noin ajatella, ei se minulta ole pois. Minä olen aina jaksanut uskoa rakkauteen, se on ainoa syy, miksi edes viitsin yrittää parisuhteita.
LinerT.2 kirjoitti:
Musta isoin ero on se, että mä näen itsessäni vikoja. Ihan sen saman mitä sinäkin luultavasti, ja lisäksi paljon sellaista mitä sinä et näe. Musta se on hyvää itsetuntoa, ei se että kuvittelee olevansa jotain muuta kuin mitä on.
Jos mun pitää selittää jotain näkemyseroa, niin introverttiys on aika usein asia joka vaikuttaa mun elämääni. Sinä ekstroverttina saat voimaa ihmisistä, minä taas menetän voimiani ihmisten kanssa. Vaikka siis pidän ihmisistä ja niiden seurasta. Minä saan voimia yksinolosta. Tää on se ero, mitä koitan selittää. Vika se on sellaiselle ihmiselle, joka haluais olla mun seurassani enemmän kuin mitä minä hänen seurassaan. Ja huomaatko, TAAS minä jouduin asiaa selittelemään ;) Koetko nyt tulleesi alas ammutuksi, miksi?Niin. Näet itsessä vikoja kyllä... niin näen minäkin kyllä, mutta minusta hyvä itsetunto kääntää ne ominaisuuksikseen. Eli hyväksyy ne ominaisuuksiksi itsessään ja pyrkii hyötymään niistä. Tuokin introveretteys on voimavara, kun sen oppii käsittelemään.
Minusta todellinen vika on silloin kun jokin pitää heittää pois... jos autonoven rutun korjaa, ei se ole vika. Mutta jos vaihtaa koko oven, se oli vika. Noin karkeasti.
Ja toisaalta... mistä sinä voit tietää olenko intro-vai ekstrovertti? Onko mun jompikumpi oltava? Mentävä johonkin laatikkoon?LinerT.2 kirjoitti:
Mulla taas on sellainen näkemys, että sinä olet hyvin narsistinen.
.. ;D.. Katteletko taas peiliä ja yrität Projisoida sitä muhun.. ;D
.. Sama vastaus kuin aikaisemmin.. Jos/kun me kaksi mentäisiin KattaviinTesteihin ja NarsistisetPiirteemme laitettaisiin samaan Diagrammiin, niin Mun pylväs ei edes erottuisi siinä.. ;D- syyttttt
flowersreally kirjoitti:
Miksi?
Yhteiskunnassa on vähemmän ongelmia, maa ei kuole sukupuuttoon eikä mene konkurssiin. Pojat ja miehet eivät syrjäydy... Syitä voisi ilmaista loputtomiin.
Se vaan edellyttää, että miehet ylipäätään kelpaavat naisille kumppaneiksi. LinerT.2 kirjoitti:
Mun kokemukseni mukaan ei kyse ole ollut huonosta seksistä, kun ne kerrat hissukseen harvenee. Elämään tulee muutakin yhteistä ja omaa. Jos alkusuhteen huumassa harrastaa seksiä esoimerkiksi sen 3-4 kertaa päivässä, jossain kohtaa vuosien aikana se helpostikin harvenee kertaan päivässä tai muutamaan kertaan viikossa. Tai jotain, mutta yleensä harvenee, harvoin pysyy samoissa lukemissa. Ihmisetkin vanhenee, ei mulle tulis mieleen vaatia nelikymppistä jaksamaan enää viittä kertaa päivässä, vaikka nuoruuden rakastetun kanssa sekin onnistui. Eikä se määrä, vaan laatu, se korostuu vielä ajan mittaan.
Toki kaikilla on omat kokemuksensa enkä minä niistä tiedä. Uskon toki, jos sulla on mennyt noin. Minä en kyllä sellaista odota enkä edellytä, kyllä ne jatkuvat pupupanohalut multakin himmenee vuosien kuluessa niin saa mun puolestani himmetä kumppaniltakin. Toisen kanssa voi silti olla parempikin kuin alkuaikoina. Vaikka seksi on mulle tärkeä juttu parisuhteessa.Alunperinhän kyse olikin pitempään kuin kaksi kuukautta kestävä alkukiima ilman seksielämän väljähtymistä. Jos ollaan vuosia yhdessä, niin pahimmat panohalut laantuu, mutta ei niin paljon, että voitaisiin puhua väljähtymisestä. Itse käsitän seksin väljähtymisen, että ei tee enää mieli sen ihmisen kanssa syystä tai toisesta, joko seksi on huonoa tai parisuhteessa alkaa olla muitakin ongelmia. Toisen kosketus lähinnä ärsyttää ja itseään ei saa kiihottumaan siihen tilaan, että voisi seksiä harrastaa ilman pitkään puutteessa oloa.
Dissident kirjoitti:
Niin. Näet itsessä vikoja kyllä... niin näen minäkin kyllä, mutta minusta hyvä itsetunto kääntää ne ominaisuuksikseen. Eli hyväksyy ne ominaisuuksiksi itsessään ja pyrkii hyötymään niistä. Tuokin introveretteys on voimavara, kun sen oppii käsittelemään.
Minusta todellinen vika on silloin kun jokin pitää heittää pois... jos autonoven rutun korjaa, ei se ole vika. Mutta jos vaihtaa koko oven, se oli vika. Noin karkeasti.
Ja toisaalta... mistä sinä voit tietää olenko intro-vai ekstrovertti? Onko mun jompikumpi oltava? Mentävä johonkin laatikkoon?Ei se ole laatikko. Ja siinä välilläkin on paljon kaikenlaista. Kuitenkin olet aina jossain laatikossa, olet 39-vuotias. Aina sut voi lokeroida johonkin. Jos sun pitää kuvailla itseäsi jotenkin, niin tuo 39-vuotias on selkeämpi kuin sanallinen ilmaisu. Vaikka kuinka tuntisit itsesi nuoreksi, parikymppisen mielestä olet vanha. Ja joku 70-vuotias pitää sinua vielä nuorena.
Mä en mielelläni lähde hakemaan vertauksia autoista. Liian yksiviivaista. Jokainen tilanne ja asia kun on niin spesiaali, että niitä on mahdoton saada kaavoitettua, ohjeistettua tai muuten väännettyä yhdenpitäviksi säännöiksi.
Toi on itsensä pettämistä, ei hyvää itsetuntoa, jos koittaa jokaisen vikansa saada näyttämään vain hyvältä. Ihan joka jutussa on jokin hyväkin puoli, mutta niiden jatkuva korostaminen on jotenkin pakoilua. Voi mennä eteenpäin omilla vahvuuksilla, se on ihan ok ja niin pitää mennäkin. Mutta ei se tee susta huonompaa ihmistä, että näet ne vikasi vikoina. Päin vastoin, se tekee susta vahvemman. Ei sun tarvi olla täydellinen. Oot lukenu liikaa itsensäkehittämisoppaita. Tai sitten meillä on vaan kokemus- ja näkemysero nyansseista, ja lopputulos on jotakuinkin sama.
Sen vielä lisäisin, että vääränlainen "hyvä" itsetunto ihmisellä on aika sietämätön. Jos oikeassa elämässä selittelet vikasi aina itsellesi hyväksi, niin ei sulla paljon kavereita siinä ympärillä lopulta ole.- dddee
elämänpeli1 kirjoitti:
Elettyä elämää takana, eikä todellakaan ole ollut kysymys "miesten vaihtamisesta", mutta jos sinun on helpompi asiaa noin ajatella, ei se minulta ole pois. Minä olen aina jaksanut uskoa rakkauteen, se on ainoa syy, miksi edes viitsin yrittää parisuhteita.
Kyllä sellaiset naiset, jotka haluavat sitoutua parisuhteeseen myös saavat parisuhteen helposti ja nuorena pysyvät perheellisinä eivätkä eroa. Sinä viitsit yrittää parisuhdetta. Se kertoo sinun asenteestasi. Ihmiset vaan sinkuttelevat eivätkä halua kestää vastoinkäymisiä. Oma napa on tärkein. Parisuhde kestää kasassa jos molemmat sitoutuvat siihen. Kaikki pitää käydä kompromissien kautta läpi. Ei voi vain olettaa, että kaikki menee niin kuin minä tahdon. Pitää ottaa toinen huomioon ja sitten jos tulee vielä lapsia niin ne lapsetkin siinä. Elämä pitää sovittaa yhteen ja se on sovitettavissa jos sitä vain haluaa. Ihmiset eroavat aivan liian kevein perustein. Se ei yleensä vaihtamalla parane ja jos on vielä lapsia niin siinä sitten ollaan. Hienoa, että pitää tehdä ongelmia ihan tekemällä ja sitten vielä kehumalla kuinka hieno ihminen on. Mikähän siinä on, että naiset ylentävät itseään eivätkä tahdo nähdä itsessään vikoja. Niitä vikoja on aina muissa.
elämänpeli1 kirjoitti:
Alunperinhän kyse olikin pitempään kuin kaksi kuukautta kestävä alkukiima ilman seksielämän väljähtymistä. Jos ollaan vuosia yhdessä, niin pahimmat panohalut laantuu, mutta ei niin paljon, että voitaisiin puhua väljähtymisestä. Itse käsitän seksin väljähtymisen, että ei tee enää mieli sen ihmisen kanssa syystä tai toisesta, joko seksi on huonoa tai parisuhteessa alkaa olla muitakin ongelmia. Toisen kosketus lähinnä ärsyttää ja itseään ei saa kiihottumaan siihen tilaan, että voisi seksiä harrastaa ilman pitkään puutteessa oloa.
Noita kuivia ja kylmiä kausiakin mahtuu parisuhteeseen. Ei se jatkuvaa juhlaa ole. Sitten osaa taas arvostaa hyviäkin aikoja, kun vaan selviää niistä huonoista. Kaikki ei selviä, oletetaan että parisuhteen pitää olla koko ajan tyydyttävää. Ei se niin mene. Ajattelen ennemmin, että pitkällä juoksulla pitää jäädä plussan puolelle. Toki jossain kohtaa pitää ymmärtää sekin, jos homma ei enää oikeasti tule kantamaan. En halua syyllistää ketään siitä, jos ei jaksa niitä huonoja kausia. Ei tarvi, jokaisen oma asia. Mutta jos se suhde on hyvällä pohjalla, ne huonotkin kaudet voi vaihtua taas hyviksi.
LinerT.2 kirjoitti:
Noita kuivia ja kylmiä kausiakin mahtuu parisuhteeseen. Ei se jatkuvaa juhlaa ole. Sitten osaa taas arvostaa hyviäkin aikoja, kun vaan selviää niistä huonoista. Kaikki ei selviä, oletetaan että parisuhteen pitää olla koko ajan tyydyttävää. Ei se niin mene. Ajattelen ennemmin, että pitkällä juoksulla pitää jäädä plussan puolelle. Toki jossain kohtaa pitää ymmärtää sekin, jos homma ei enää oikeasti tule kantamaan. En halua syyllistää ketään siitä, jos ei jaksa niitä huonoja kausia. Ei tarvi, jokaisen oma asia. Mutta jos se suhde on hyvällä pohjalla, ne huonotkin kaudet voi vaihtua taas hyviksi.
Niin, jos siis ihan parin kuukauden jälkeen tulee jo jääkausi, niin ehkei se homma toimi jatkossakaan...?
- ddee
flowersreally kirjoitti:
Pääosaan tässä ketjussa pääsivät kuitenkin kaikki katkerikot, reaktiot aloitukseen kertovat paljon.Ei niin sanottu, eikä tarkoitettu.
"Että toisen kanssa on hyvä olla, saa olla oma itsensä ja seksi sujuu? "
Tuota siinä ei kyllä sanottu. Siinä sanottiin ihan muuta. dddee kirjoitti:
Kyllä sellaiset naiset, jotka haluavat sitoutua parisuhteeseen myös saavat parisuhteen helposti ja nuorena pysyvät perheellisinä eivätkä eroa. Sinä viitsit yrittää parisuhdetta. Se kertoo sinun asenteestasi. Ihmiset vaan sinkuttelevat eivätkä halua kestää vastoinkäymisiä. Oma napa on tärkein. Parisuhde kestää kasassa jos molemmat sitoutuvat siihen. Kaikki pitää käydä kompromissien kautta läpi. Ei voi vain olettaa, että kaikki menee niin kuin minä tahdon. Pitää ottaa toinen huomioon ja sitten jos tulee vielä lapsia niin ne lapsetkin siinä. Elämä pitää sovittaa yhteen ja se on sovitettavissa jos sitä vain haluaa. Ihmiset eroavat aivan liian kevein perustein. Se ei yleensä vaihtamalla parane ja jos on vielä lapsia niin siinä sitten ollaan. Hienoa, että pitää tehdä ongelmia ihan tekemällä ja sitten vielä kehumalla kuinka hieno ihminen on. Mikähän siinä on, että naiset ylentävät itseään eivätkä tahdo nähdä itsessään vikoja. Niitä vikoja on aina muissa.
No on sulla vilkas mielikuvitus, kun jo minun elämänkertani osasit kertoa. Vahinko, että vikaan osuu joka suhteessa. Lokeroit minut naiseksi ja kerroit tarinan, joka mielestäsi sopii kaikkiin naisiin. Kertoo vain sinun ahdaskatseisuudestasi, ei minun valinnoistani.
LinerT.2 kirjoitti:
Eihän parisuhteen tarvitsekaan olla yhtä juhlaa koko ajan, harvoin arki on juhlaa. Mielestäni toisen kosketuksen kavahtaminen ei kuulu parisuhteeseen, se on ongelma, johon pitää puuttua heti. Jos tilanne jatkuu, kuivasta kaudesta tulee jääkausi ja silloin on heitetty vain aikaa hukkaan jatkamalla parisuhdetta hampaat irvessä. Vastoinkäymiset, erimielisyydet ja riidat kuuluvat normiparisuhteeseen, mutta silti siellä kaiken takana pitäisi olla tunne, että tuota ihmistä minä haluan. Toistin ehkä sanomaasi, mutta sanoimpa kuitenkin.
elämänpeli1 kirjoitti:
Eihän parisuhteen tarvitsekaan olla yhtä juhlaa koko ajan, harvoin arki on juhlaa. Mielestäni toisen kosketuksen kavahtaminen ei kuulu parisuhteeseen, se on ongelma, johon pitää puuttua heti. Jos tilanne jatkuu, kuivasta kaudesta tulee jääkausi ja silloin on heitetty vain aikaa hukkaan jatkamalla parisuhdetta hampaat irvessä. Vastoinkäymiset, erimielisyydet ja riidat kuuluvat normiparisuhteeseen, mutta silti siellä kaiken takana pitäisi olla tunne, että tuota ihmistä minä haluan. Toistin ehkä sanomaasi, mutta sanoimpa kuitenkin.
"Mielestäni toisen kosketuksen kavahtaminen ei kuulu parisuhteeseen, se on ongelma, johon pitää puuttua heti."
Olen eri mieltä. Parisuhde ei anna lupaa ylittää kenenkään rajoja. Jos kosketus ei tunnu hyvältä, ei sitä tarvitse sietää kumppanilta. Kumppanilla ei ole mitään oikeutta toisen vartaloon tai mieleen, niiden hallitsemisen oikeus on ja pysyy jokaisella itsellä.LinerT.2 kirjoitti:
"Mielestäni toisen kosketuksen kavahtaminen ei kuulu parisuhteeseen, se on ongelma, johon pitää puuttua heti."
Olen eri mieltä. Parisuhde ei anna lupaa ylittää kenenkään rajoja. Jos kosketus ei tunnu hyvältä, ei sitä tarvitse sietää kumppanilta. Kumppanilla ei ole mitään oikeutta toisen vartaloon tai mieleen, niiden hallitsemisen oikeus on ja pysyy jokaisella itsellä.Nyt puhut ihan eri asiasta kuin minä. Jos ei siedä toisen kosketusta, silloin on aika lähteä omille teilleen. Minä en usko, että tilanne miksikään siitä muuttuu ajan kanssa.
elämänpeli1 kirjoitti:
Nyt puhut ihan eri asiasta kuin minä. Jos ei siedä toisen kosketusta, silloin on aika lähteä omille teilleen. Minä en usko, että tilanne miksikään siitä muuttuu ajan kanssa.
Kyllä me samasta asiasta puhutaan, minä oon vaan eri mieltä :) Noitakin kausia ja hetkiä kun tulee puolin ja toisin pitkissä parisuhteissa.
LinerT.2 kirjoitti:
Kyllä me samasta asiasta puhutaan, minä oon vaan eri mieltä :) Noitakin kausia ja hetkiä kun tulee puolin ja toisin pitkissä parisuhteissa.
Minulle tuo olisi ylitsepääsemätön este, jos et halua koskettaa, tunteetkin kuihtuu aikaa myöten. En usko, että toiseen voi enää rakastua uudelleen, jos tilanteen päästää tuohon pisteeseen. Olen huomannut, että säännöllinen seksielämä lisää myös muuta läheisyyttä, halailua, lähellä olemista, yleistä hyväntuulisuutta. Mutta jos toinen nukkumaan mennessä kääntää tylysti selkänsä ilta illan jälkeen ilman selityksiä, niin eipä tee mieli sängyn ulkopuolellakaan hellyyttä osoittaa. Että olkoon sitten rauhassa ihan kokonaan. On eri asia, jos toinen on väsynyt, kipeä tai aina ei vaan muuten haluta, mutta jos koskettavan käden pyyhkäisee ärtyneenä pois useasti, silloin minäkin otan etäisyyttä. Luultavasti omaan sänkyyni asti saman tien.
elämänpeli1 kirjoitti:
Minulle tuo olisi ylitsepääsemätön este, jos et halua koskettaa, tunteetkin kuihtuu aikaa myöten. En usko, että toiseen voi enää rakastua uudelleen, jos tilanteen päästää tuohon pisteeseen. Olen huomannut, että säännöllinen seksielämä lisää myös muuta läheisyyttä, halailua, lähellä olemista, yleistä hyväntuulisuutta. Mutta jos toinen nukkumaan mennessä kääntää tylysti selkänsä ilta illan jälkeen ilman selityksiä, niin eipä tee mieli sängyn ulkopuolellakaan hellyyttä osoittaa. Että olkoon sitten rauhassa ihan kokonaan. On eri asia, jos toinen on väsynyt, kipeä tai aina ei vaan muuten haluta, mutta jos koskettavan käden pyyhkäisee ärtyneenä pois useasti, silloin minäkin otan etäisyyttä. Luultavasti omaan sänkyyni asti saman tien.
Mä ehkä ymmärrän mitä tarkoitat. Tuossa tulee hylätyksi ja torjutuksi tulemisen tunteet vahvana pinnalle, ja ne on niitä kamalampia tunteita mitä parisuhtessa voi tuntea. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että vahva suhde kestää tuonkin ja siitäkin on jo juteltu ja jutellaan taas kun tilanne siitä muuttuu. Jokaiselle pitäis kuitenkin antaa se oma tila, jottei toista tukehduttaisi, pitää arvostaa toisen omaa itseä (vai miten tuon nyt sanoisi, minuutta?). Noita huonoja tunteitakin pitäisi itsessään kestää ja oppia käsittelemään. Tai ei tietenkään tarvi, mutta helpottaa omaa olemista ;) Ihmiset taitaa noikin jutut kokea erilailla. Mutta luulen, että pidempään parisuhteeseen vaaditaan aikamoisia lehmän hermoja ja dementikon muistia.
- ddee
elämänpeli1 kirjoitti:
No on sulla vilkas mielikuvitus, kun jo minun elämänkertani osasit kertoa. Vahinko, että vikaan osuu joka suhteessa. Lokeroit minut naiseksi ja kerroit tarinan, joka mielestäsi sopii kaikkiin naisiin. Kertoo vain sinun ahdaskatseisuudestasi, ei minun valinnoistani.
En ole väittänyt kaikkien naisten olevan sellaisia, se on vain sinun mielikuvitustasi. En myöskään tunne sinua ollenkaan. Sekin on vain sinun mielikuvistasi, mutta hei sinullahan on vilkas mielikuvitus. Harvempi minua sentään ahdaskatseiseksi on kuvannut, pikemminkin päinvastoin. Usko pois, minä olen nähnyt elämää niin, että heikompia hirvittää. Minä pidän sentään suuni kiinni siitä kaikesta mitä olen nähnyt ja kokenut. En levittele ihmisten pimeitä salaisuuksia ja rankkoja elämänkokemuksia eteenpäin. Yksityisasiat yksityisasioina ja mustaa huumoriakaan en kavahda. Olkoon sitten ahdaskatseisuutta. En pahoita mieltäni kovin herkästi, mikä on tänä päivänä jo valitettavan harvinaista.
LinerT.2 kirjoitti:
Ei se ole laatikko. Ja siinä välilläkin on paljon kaikenlaista. Kuitenkin olet aina jossain laatikossa, olet 39-vuotias. Aina sut voi lokeroida johonkin. Jos sun pitää kuvailla itseäsi jotenkin, niin tuo 39-vuotias on selkeämpi kuin sanallinen ilmaisu. Vaikka kuinka tuntisit itsesi nuoreksi, parikymppisen mielestä olet vanha. Ja joku 70-vuotias pitää sinua vielä nuorena.
Mä en mielelläni lähde hakemaan vertauksia autoista. Liian yksiviivaista. Jokainen tilanne ja asia kun on niin spesiaali, että niitä on mahdoton saada kaavoitettua, ohjeistettua tai muuten väännettyä yhdenpitäviksi säännöiksi.
Toi on itsensä pettämistä, ei hyvää itsetuntoa, jos koittaa jokaisen vikansa saada näyttämään vain hyvältä. Ihan joka jutussa on jokin hyväkin puoli, mutta niiden jatkuva korostaminen on jotenkin pakoilua. Voi mennä eteenpäin omilla vahvuuksilla, se on ihan ok ja niin pitää mennäkin. Mutta ei se tee susta huonompaa ihmistä, että näet ne vikasi vikoina. Päin vastoin, se tekee susta vahvemman. Ei sun tarvi olla täydellinen. Oot lukenu liikaa itsensäkehittämisoppaita. Tai sitten meillä on vaan kokemus- ja näkemysero nyansseista, ja lopputulos on jotakuinkin sama.
Sen vielä lisäisin, että vääränlainen "hyvä" itsetunto ihmisellä on aika sietämätön. Jos oikeassa elämässä selittelet vikasi aina itsellesi hyväksi, niin ei sulla paljon kavereita siinä ympärillä lopulta ole.Tarkoitinkin lähinnä persoonan lokeroimista. Ei se introverttikään ole kovin monisäikeinen. Mutta minusta piirteitä voi vaikka nimetä, että ihmiset osaa sävyttää paremmin mitä tarkoittavat. Värisävyjäkin on nimetty...sama homma.
Sanot että tunnistat itsessäsi vikoja, mutta jätät ne siihen. Jep. Olen viallinen. Sehän on selitys kaikkeen. No otanpa sit esimerkin omasta elämästä. Olin sinisilmäisen kiltti. Oikeastaan kaikille. Samalla kun moni hyötyi minusta, itse myös uhriuduin. Eli vika. Nyt hoidan omat asiat ja autan sit jos aikaa jää. Korjaan siis vikaa. Ja tämä on vaan minun kokemus, ei tarvii verrata mihinkään.
Ei mun tarvii olla täydellinen, mutta pyrin parantamaan itseäni itseni kautta. Kun minä voi paremmin, olen ihmisillekin parempi. Ei mulla ole ystävien tai kavereiden kanssa mitään vääntöä. Oikeastaan olen huomannut vaan positiivisia juttuja.
Saan toteuttaa kaikkia persoonani piirteitä ja ominaisuuksia paremmin, kun tunnistan itseni. Eikä tarvii kytätä millasia muut on. Tietty onhan se kivakin tökkiä sellaisia ehdottomia ja jumineita... herää itekin jatkamaan... siks tökin sua, kun oot sellainen murkkupesä. Tulee aina jotain uutta. Kun ei tuu, niin sit vaan lätisen joutavia.- flowersreally
syyttttt kirjoitti:
Yhteiskunnassa on vähemmän ongelmia, maa ei kuole sukupuuttoon eikä mene konkurssiin. Pojat ja miehet eivät syrjäydy... Syitä voisi ilmaista loputtomiin.
Se vaan edellyttää, että miehet ylipäätään kelpaavat naisille kumppaneiksi.”Se vaan edellyttää, että miehet ylipäätään kelpaavat naisille kumppaneiksi.”
Just aiemmin sanoit pitäväsi haavetta parisuhteesta tyhmänä. - flowersreally
ddee kirjoitti:
Ei niin sanottu, eikä tarkoitettu.
"Että toisen kanssa on hyvä olla, saa olla oma itsensä ja seksi sujuu? "
Tuota siinä ei kyllä sanottu. Siinä sanottiin ihan muuta.Joo, mutta kysymys olikin Linerille. Hän on aiemmin sanonut jotakin tuon suuntaista.
Mun mielestä kuitenkin aloituksen ydin on juuri tuo kun siitä riisutaan kaikki ylisanat.
Hauska seurata miten muutamaa iki-inhokkitermiä kuten ”kostuttaa pöksyt yhdellä katseella” käyttämällä aloittaja sai trollattua jengin ihan kauheaan raivoon. - syyttttt
flowersreally kirjoitti:
”Se vaan edellyttää, että miehet ylipäätään kelpaavat naisille kumppaneiksi.”
Just aiemmin sanoit pitäväsi haavetta parisuhteesta tyhmänä.Mitääääähhhh?
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Ja jos he ovat ns. "normaaleja" (edustaa suurinta osaa yksilöistä), niin on se vaan niin kumma juttu, että sitä ei voida sitten suoraan myöntää.. Vaan SeliSelitellään ja SumuSumutetaan minkä keritään.. ;PSun palstakäyttäytymisesti perusteella se sun kumppanisi on ollut teidän suhteen uhri, et sinä.
LinerT.2 kirjoitti:
Mä ehkä ymmärrän mitä tarkoitat. Tuossa tulee hylätyksi ja torjutuksi tulemisen tunteet vahvana pinnalle, ja ne on niitä kamalampia tunteita mitä parisuhtessa voi tuntea. Mutta olen edelleen sitä mieltä, että vahva suhde kestää tuonkin ja siitäkin on jo juteltu ja jutellaan taas kun tilanne siitä muuttuu. Jokaiselle pitäis kuitenkin antaa se oma tila, jottei toista tukehduttaisi, pitää arvostaa toisen omaa itseä (vai miten tuon nyt sanoisi, minuutta?). Noita huonoja tunteitakin pitäisi itsessään kestää ja oppia käsittelemään. Tai ei tietenkään tarvi, mutta helpottaa omaa olemista ;) Ihmiset taitaa noikin jutut kokea erilailla. Mutta luulen, että pidempään parisuhteeseen vaaditaan aikamoisia lehmän hermoja ja dementikon muistia.
Ymmärsit täysin, mitä tarkoitan. Toisen pitäisi olla tuki ja turva, ei suinkaan se, joka ensimmäisenä työnnetään kauemmaksi. Pitkä parisuhde on vaativa laji, mutta sen ei kuitenkaan pitäisi olla kamppailulaji.
Dissident kirjoitti:
Tarkoitinkin lähinnä persoonan lokeroimista. Ei se introverttikään ole kovin monisäikeinen. Mutta minusta piirteitä voi vaikka nimetä, että ihmiset osaa sävyttää paremmin mitä tarkoittavat. Värisävyjäkin on nimetty...sama homma.
Sanot että tunnistat itsessäsi vikoja, mutta jätät ne siihen. Jep. Olen viallinen. Sehän on selitys kaikkeen. No otanpa sit esimerkin omasta elämästä. Olin sinisilmäisen kiltti. Oikeastaan kaikille. Samalla kun moni hyötyi minusta, itse myös uhriuduin. Eli vika. Nyt hoidan omat asiat ja autan sit jos aikaa jää. Korjaan siis vikaa. Ja tämä on vaan minun kokemus, ei tarvii verrata mihinkään.
Ei mun tarvii olla täydellinen, mutta pyrin parantamaan itseäni itseni kautta. Kun minä voi paremmin, olen ihmisillekin parempi. Ei mulla ole ystävien tai kavereiden kanssa mitään vääntöä. Oikeastaan olen huomannut vaan positiivisia juttuja.
Saan toteuttaa kaikkia persoonani piirteitä ja ominaisuuksia paremmin, kun tunnistan itseni. Eikä tarvii kytätä millasia muut on. Tietty onhan se kivakin tökkiä sellaisia ehdottomia ja jumineita... herää itekin jatkamaan... siks tökin sua, kun oot sellainen murkkupesä. Tulee aina jotain uutta. Kun ei tuu, niin sit vaan lätisen joutavia.Mun persoonaani kuuluu vahvasti introverttiys. Jostain syystä se ärsyttää sua, miksi? Olen paljon muutakin kuin introvertti. Perusluonnetta ei luultavasti voi muuttaa enää tällä ikää, ja se mikä muuttuu, muuttuu perusluonteen antamilla mahdollisuuksilla. Uusia temppuja voi aina oppia ja oppia näkemään asioita erilailla, jos vanhat temput haittaavat elämää liikaa. Toikaan ei kai ilmeisesti onnistu kaikkien perusluonteilla, mikäli palstajargoniin on uskomista.
Se ettei mulla ole isompaa tarvetta paljastella kaikkea itsestäni täällä ei pitäisi olla mikään ihmetyksen tai paheksumisen aihe.
Susta ei tule hyvää ihmistä toistamalla oppikirjojen ideaali-ihmiseksi valmistavia mantroja tai vaatimalla sitä muilta. Hyvän alunhan niistä saa jos ne oikein oivaltaa, mutta niiden ohjeilla olet luultavasti vasta matkalla. Lähdet surkeasta itsestäsi, teet raskasta matkaa, käyt tekohuipulla ja matkan lopulla palaat surkeaan itseesi - oivaltaen, että sehän sinä oletkin, mutta siinä matkan aikana on tapahtunut jotain, niistä palasista on kasattu ehjempi ihminen... Jonka matka jatkuu. Eikä taida olla yhtään samanlaista reittiäkään. Se että minä tai sinä koetaan joku juttu jollain tavalla, ei ole muille totuus tai keino. Koitin tuossa siis vaan selittää sulle, ettei munkaan kokemukseni asiasta ole muiden totuus.
Nöyryyttä, se on hurjan tärkeää. Se usein unohtuu noista itsehoito-oppaista, kun vain hehkutetaan omaa erinomaisuutta.ddee kirjoitti:
En ole väittänyt kaikkien naisten olevan sellaisia, se on vain sinun mielikuvitustasi. En myöskään tunne sinua ollenkaan. Sekin on vain sinun mielikuvistasi, mutta hei sinullahan on vilkas mielikuvitus. Harvempi minua sentään ahdaskatseiseksi on kuvannut, pikemminkin päinvastoin. Usko pois, minä olen nähnyt elämää niin, että heikompia hirvittää. Minä pidän sentään suuni kiinni siitä kaikesta mitä olen nähnyt ja kokenut. En levittele ihmisten pimeitä salaisuuksia ja rankkoja elämänkokemuksia eteenpäin. Yksityisasiat yksityisasioina ja mustaa huumoriakaan en kavahda. Olkoon sitten ahdaskatseisuutta. En pahoita mieltäni kovin herkästi, mikä on tänä päivänä jo valitettavan harvinaista.
Jos sinä olet elämää edes jonkin verran nähnyt, niin pitäisi ymmärtää, ettei parisuhde toimi pelkästään sillä, että päättää pysyä siinä. Nainen voi "saada" parisuhteen helposti, mutta onko se hyvä parisuhde? Tuskin, jos tyytyy johonkin, kunhan vain saa lapsilleen isän. Jos päämääränä on vain lisääntyminen, niin silloin toimii, ei muuten. Sitoutumishalu ei riitä, jos tunteet eivät ole oikeita. Kommenttisi eivät kerro elämää nähneestä ja avarakatseisesta asenteesta, vaan jumittamisesta omaan pieneen kuplaan.
elämänpeli1 kirjoitti:
Ymmärsit täysin, mitä tarkoitan. Toisen pitäisi olla tuki ja turva, ei suinkaan se, joka ensimmäisenä työnnetään kauemmaksi. Pitkä parisuhde on vaativa laji, mutta sen ei kuitenkaan pitäisi olla kamppailulaji.
Yksi vanhempi rouva kertoi mulle pitkästä suhteestaan. Oliskohan olleet jo 40 vuotta yhdessä, molemmat toisessa avioliitossaan. Rouva sanoi, ettei miehelleen voi puhua mitään ennen kello kymmentä aamulla. Se on niin aamuäreä ja haluaa heräillä ihan rauhassa. Mutta siinä kun on nelisen tuntia heräillyt päivään, niin sen jälkeen sille saa hyvät huomenetkin jo toivottaa ja vaikka pusunkin antaa :)
Homma toimii, kun antaa toiselle tilaa. Voishan tuosta ihan kamalan draamankin järjestää joka aamu, jos haluais. Musta tuo on kuitenkin hyvä esimerkki siitä mitä tarkoitan. Tietää että toinen tykkää, vaikkei se koko aikaa sitä toitottaisikaan, toinen osaa antaa tilaa oikeassa kohtaa.LinerT.2 kirjoitti:
Yksi vanhempi rouva kertoi mulle pitkästä suhteestaan. Oliskohan olleet jo 40 vuotta yhdessä, molemmat toisessa avioliitossaan. Rouva sanoi, ettei miehelleen voi puhua mitään ennen kello kymmentä aamulla. Se on niin aamuäreä ja haluaa heräillä ihan rauhassa. Mutta siinä kun on nelisen tuntia heräillyt päivään, niin sen jälkeen sille saa hyvät huomenetkin jo toivottaa ja vaikka pusunkin antaa :)
Homma toimii, kun antaa toiselle tilaa. Voishan tuosta ihan kamalan draamankin järjestää joka aamu, jos haluais. Musta tuo on kuitenkin hyvä esimerkki siitä mitä tarkoitan. Tietää että toinen tykkää, vaikkei se koko aikaa sitä toitottaisikaan, toinen osaa antaa tilaa oikeassa kohtaa.Pitkä parisuhde hioo pahimmat särmät ja toisaalta oppii antamaan tilaa toiselle. Hyvä esimerkki, tuollaista asennetta minäkin kaipaan parisuhteessa toiselta osapuolelta.
LinerT.2 kirjoitti:
Sun palstakäyttäytymisesti perusteella se sun kumppanisi on ollut teidän suhteen uhri, et sinä.
.. Ihan odotettava ja ennalta-arvattava MieliPidee Yksilöltä, jonka mielestä esim. "pahat&huonot" teot jne. NaiviaYksilöä kohtaan on ihan oikein ja Sen NaivinYksilön oma syy.. ;D
Ainakin silloin, jos/kun olet itse tehnyt tai teet jotain samantapaista tai niihin tekoihin jne. verrattavaa.. ;PLinerT.2 kirjoitti:
Mun persoonaani kuuluu vahvasti introverttiys. Jostain syystä se ärsyttää sua, miksi? Olen paljon muutakin kuin introvertti. Perusluonnetta ei luultavasti voi muuttaa enää tällä ikää, ja se mikä muuttuu, muuttuu perusluonteen antamilla mahdollisuuksilla. Uusia temppuja voi aina oppia ja oppia näkemään asioita erilailla, jos vanhat temput haittaavat elämää liikaa. Toikaan ei kai ilmeisesti onnistu kaikkien perusluonteilla, mikäli palstajargoniin on uskomista.
Se ettei mulla ole isompaa tarvetta paljastella kaikkea itsestäni täällä ei pitäisi olla mikään ihmetyksen tai paheksumisen aihe.
Susta ei tule hyvää ihmistä toistamalla oppikirjojen ideaali-ihmiseksi valmistavia mantroja tai vaatimalla sitä muilta. Hyvän alunhan niistä saa jos ne oikein oivaltaa, mutta niiden ohjeilla olet luultavasti vasta matkalla. Lähdet surkeasta itsestäsi, teet raskasta matkaa, käyt tekohuipulla ja matkan lopulla palaat surkeaan itseesi - oivaltaen, että sehän sinä oletkin, mutta siinä matkan aikana on tapahtunut jotain, niistä palasista on kasattu ehjempi ihminen... Jonka matka jatkuu. Eikä taida olla yhtään samanlaista reittiäkään. Se että minä tai sinä koetaan joku juttu jollain tavalla, ei ole muille totuus tai keino. Koitin tuossa siis vaan selittää sulle, ettei munkaan kokemukseni asiasta ole muiden totuus.
Nöyryyttä, se on hurjan tärkeää. Se usein unohtuu noista itsehoito-oppaista, kun vain hehkutetaan omaa erinomaisuutta.No et sä ärsytä. Minun mielestä taas oot itse jämähtänyt paikallesi. Oon minä jotain kirjoja lukenut, mutta lähinnä suunnaksi. Tommy Hellsten on se kenen kirjoja olen lukenut. Mutta en mä niin viisas aio olla, että alkaisin sanomaan mitä muiden pitäis suoranaisesti tehdä..
Enkä sano missä olen menossa, mutta minusta tää on sellasta asteittaista harppomista. Tavoite on parempi elämä itselle... ja siitä oppii kokoajan lisää.
Ja tiedän jo, että olen oma surkea itseni. Paitsi, että olen jo saakelin tyytyväinen itseeni. En minäkään täällä kaikkea ulos kerro. Nykysellään vaan sen mikä ei ole oleellista. Karvojen ajelullakaan mitään tekemistä mun pään kanssa....paitsi alapään.
Sanotaan, että Flowersreally vaikuttaa enemmän introvertiltä minusta kuin sinä. Ja ehkä se teennäinen itsetuntokin paistaa. Mutta näähän on vaan palstahöpinöitä. En tunne sua oikeesti.Dissident kirjoitti:
No et sä ärsytä. Minun mielestä taas oot itse jämähtänyt paikallesi. Oon minä jotain kirjoja lukenut, mutta lähinnä suunnaksi. Tommy Hellsten on se kenen kirjoja olen lukenut. Mutta en mä niin viisas aio olla, että alkaisin sanomaan mitä muiden pitäis suoranaisesti tehdä..
Enkä sano missä olen menossa, mutta minusta tää on sellasta asteittaista harppomista. Tavoite on parempi elämä itselle... ja siitä oppii kokoajan lisää.
Ja tiedän jo, että olen oma surkea itseni. Paitsi, että olen jo saakelin tyytyväinen itseeni. En minäkään täällä kaikkea ulos kerro. Nykysellään vaan sen mikä ei ole oleellista. Karvojen ajelullakaan mitään tekemistä mun pään kanssa....paitsi alapään.
Sanotaan, että Flowersreally vaikuttaa enemmän introvertiltä minusta kuin sinä. Ja ehkä se teennäinen itsetuntokin paistaa. Mutta näähän on vaan palstahöpinöitä. En tunne sua oikeesti.Heippa vaan :) Minkä elämänalan näet mulla jämähtäneen? Ne asiat jotka mun elämässäni on just niin kuin on hyvä, saavat ollakin niin. Sitäkö tarkoitat, että osaan olla tyytyväinen siihen mitä mulla jo on, enkä tavoittele enempää? Vaiko että mulla on vielä tavoitteita joidenkin asioiden suhteen, vaikkapa urheilun? Sekin voi toki olla jämähtämistä, jos tekee samaa asiaa vuodesta toiseen, vaikkakin tavoitteellisesti. Ei sellainen jämähtäminen sitten välttämättä ole omasta mielestä huono juttu, vaikka toisen mielestä oliskin.
Mä luulen, ettei sulla ole nyt mitään käsitystä siitä mikä on introvertti :D Tosikukkanen voi olla oikeassa elämässä vaikka miljoona kertaa enemmän introvertti kuin minä, mutta ei se siltikään poista musta sitä luonteenpiirrettä.
Oon lukenut aikoinaan paljonkin aihetta käsittelevää kirjallisuutta, joskus kun sille oli enemmän omaa tilausta ja työn/opintojen puolesta. Hellstenin kirjoissa on paljon turhaa läpätystä. Tykkäsin varmaan eniten sen paradokseista, jotka nekin olis voinut tiivistää varmaan parille sivulle ;) "Saat sen mistä luovut", herkullisia ajatuksia. :)LinerT.2 kirjoitti:
Heippa vaan :) Minkä elämänalan näet mulla jämähtäneen? Ne asiat jotka mun elämässäni on just niin kuin on hyvä, saavat ollakin niin. Sitäkö tarkoitat, että osaan olla tyytyväinen siihen mitä mulla jo on, enkä tavoittele enempää? Vaiko että mulla on vielä tavoitteita joidenkin asioiden suhteen, vaikkapa urheilun? Sekin voi toki olla jämähtämistä, jos tekee samaa asiaa vuodesta toiseen, vaikkakin tavoitteellisesti. Ei sellainen jämähtäminen sitten välttämättä ole omasta mielestä huono juttu, vaikka toisen mielestä oliskin.
Mä luulen, ettei sulla ole nyt mitään käsitystä siitä mikä on introvertti :D Tosikukkanen voi olla oikeassa elämässä vaikka miljoona kertaa enemmän introvertti kuin minä, mutta ei se siltikään poista musta sitä luonteenpiirrettä.
Oon lukenut aikoinaan paljonkin aihetta käsittelevää kirjallisuutta, joskus kun sille oli enemmän omaa tilausta ja työn/opintojen puolesta. Hellstenin kirjoissa on paljon turhaa läpätystä. Tykkäsin varmaan eniten sen paradokseista, jotka nekin olis voinut tiivistää varmaan parille sivulle ;) "Saat sen mistä luovut", herkullisia ajatuksia. :)Sen, että olet tunnistanut itseäsi, mutta et kaikkea vielä hyväksy tai jotenkin luota itseesi. Korostat sitä introvertteyttäsi, vaikka ei sillä ole väliä, jos sinä sen tiedät jo ja rakastat sitä piirrettä itsessäsi. Sinunhan pitäisi luottaa itseesi, että kuka sinuun haluaa tutustua, löytää sen piirteen tai kyllä kysyy sitä.
En varmaan ole perehtynyt introvertteilyyn, mutta sinähän tiedät itse mitä olet? Etkö? Vai luetko itsekin kirjasta, että joo tälläset piirteet sopii hyvin. Olen introventti siis.. selvä. Yks introvertteys kiitos. Ei tarvitse pussittaa, otan heti käyttöön...
Se Hellstenin paradoksit onkin hieno osio. Kysymyksiä itselleen...tai toisille. Niitä on hyvä viskoa. Ja niitähän mäkin tässä sulle heitin.. eihän sitä kai tarviakaan jämähtää johonkin yhteenkohtaan? Onko itsetutkiskelussa tärkeintä matka vai päämäärä?Dissident kirjoitti:
Sen, että olet tunnistanut itseäsi, mutta et kaikkea vielä hyväksy tai jotenkin luota itseesi. Korostat sitä introvertteyttäsi, vaikka ei sillä ole väliä, jos sinä sen tiedät jo ja rakastat sitä piirrettä itsessäsi. Sinunhan pitäisi luottaa itseesi, että kuka sinuun haluaa tutustua, löytää sen piirteen tai kyllä kysyy sitä.
En varmaan ole perehtynyt introvertteilyyn, mutta sinähän tiedät itse mitä olet? Etkö? Vai luetko itsekin kirjasta, että joo tälläset piirteet sopii hyvin. Olen introventti siis.. selvä. Yks introvertteys kiitos. Ei tarvitse pussittaa, otan heti käyttöön...
Se Hellstenin paradoksit onkin hieno osio. Kysymyksiä itselleen...tai toisille. Niitä on hyvä viskoa. Ja niitähän mäkin tässä sulle heitin.. eihän sitä kai tarviakaan jämähtää johonkin yhteenkohtaan? Onko itsetutkiskelussa tärkeintä matka vai päämäärä?Äh, tuosta introverttiasiasta on ihan turha sun kanssa jauhaa. Sillä on mulle hitosti väliä, mä rakastan niitä hetkiä joita se piirre mulle itsekseni antaa. Unohdat taas, että mulla ei ole tarvetta sellaiselle parisuhteelle... Kyllä toi nyt jotenkin sua riepoo :D
Dissident kirjoitti:
Sen, että olet tunnistanut itseäsi, mutta et kaikkea vielä hyväksy tai jotenkin luota itseesi. Korostat sitä introvertteyttäsi, vaikka ei sillä ole väliä, jos sinä sen tiedät jo ja rakastat sitä piirrettä itsessäsi. Sinunhan pitäisi luottaa itseesi, että kuka sinuun haluaa tutustua, löytää sen piirteen tai kyllä kysyy sitä.
Se Hellstenin paradoksit onkin hieno osio. Kysymyksiä itselleen...tai toisille. Niitä on hyvä viskoa. Ja niitähän mäkin tässä sulle heitin.. eihän sitä kai tarviakaan jämähtää johonkin yhteenkohtaan? Onko itsetutkiskelussa tärkeintä matka vai päämäärä?Otetaas muitakin suhteellisen neutraaleja piirteitä luupille. Vaikkapa määrätietoisuus. Mie oon määrätietoinenkin, välillä, joissain asioissa jos haluan jotain. Oon myös selviytyjä, tiedän, kun olen niin monesta pahasta paikasta noussut, ainakin tähän saakka olen ollut. Tuo on itsetuntemusta mun mielestäni. Jos sellainen nimeäminen on susta lokerointia, niin ok, sovitaan että se on, mutta mä en näe sitä negatiivisena asiana noin.
LinerT.2 kirjoitti:
Otetaas muitakin suhteellisen neutraaleja piirteitä luupille. Vaikkapa määrätietoisuus. Mie oon määrätietoinenkin, välillä, joissain asioissa jos haluan jotain. Oon myös selviytyjä, tiedän, kun olen niin monesta pahasta paikasta noussut, ainakin tähän saakka olen ollut. Tuo on itsetuntemusta mun mielestäni. Jos sellainen nimeäminen on susta lokerointia, niin ok, sovitaan että se on, mutta mä en näe sitä negatiivisena asiana noin.
Heh. Ei rievo. Olipas vaikee sana...
Minusta on vaan jännä, että joskus olet itse omien sanojesi mukaan kysellyt palstalla, että miks diagnosoida itsensä jonkinlaiseksi, että saa anteeksi itsensä käyttäytymisen. Olenko oikeassa? No etkö tee itse nyt samoin? Tilasit itsellesi sen introvertteyden, mitä voit vilauttaa kun jokin vaan ahdistaa. Sitähän tuo elämänpelikin koitti selittää...
Ja eipä se introverttiys pelkästään parisuhteeseen kai kuulu? Eikös se ole sinun luonne muutenkin?
Mutta en mä tarvii diagnoosia sinusta. Saat olla ihan rauhassa oma itsesi. Niinkuin oon jo monesti sanonut, niin kyllä mä susta tykkään. Vaikka sillä ei mitään merkitystä oiskaan. En jänkää tästä vastakkainasettelua.Dissident kirjoitti:
Heh. Ei rievo. Olipas vaikee sana...
Minusta on vaan jännä, että joskus olet itse omien sanojesi mukaan kysellyt palstalla, että miks diagnosoida itsensä jonkinlaiseksi, että saa anteeksi itsensä käyttäytymisen. Olenko oikeassa? No etkö tee itse nyt samoin? Tilasit itsellesi sen introvertteyden, mitä voit vilauttaa kun jokin vaan ahdistaa. Sitähän tuo elämänpelikin koitti selittää...
Ja eipä se introverttiys pelkästään parisuhteeseen kai kuulu? Eikös se ole sinun luonne muutenkin?
Mutta en mä tarvii diagnoosia sinusta. Saat olla ihan rauhassa oma itsesi. Niinkuin oon jo monesti sanonut, niin kyllä mä susta tykkään. Vaikka sillä ei mitään merkitystä oiskaan. En jänkää tästä vastakkainasettelua."Tilasit itsellesi sen introvertteyden, mitä voit vilauttaa kun jokin vaan ahdistaa."
Ahaa, no sait sitten kakistettua mistä riippii. Ei mun tarvi sen suojiin painua piiloon, jos jokin asia "ahdistaa". Oon aika suorasanainen ja mulla on kyllä tapana perata asiat juurta jaksain, jos näen sen tarpeelliseksi. Vai epäiletkö, etten sais suutani auki? :)
Jos taas tarkoitit kritisoimiani epätoivioisia ripustautujia, roikkuja, kyttääjiä, tarratakiaisia, vahtijoita, perässävedettäviä ja kaiken kontrolloijia (jne, jne..), niin ne voi ahdistaa ekstroverttejäkin ihan yhtä laillla.LinerT.2 kirjoitti:
"Tilasit itsellesi sen introvertteyden, mitä voit vilauttaa kun jokin vaan ahdistaa."
Ahaa, no sait sitten kakistettua mistä riippii. Ei mun tarvi sen suojiin painua piiloon, jos jokin asia "ahdistaa". Oon aika suorasanainen ja mulla on kyllä tapana perata asiat juurta jaksain, jos näen sen tarpeelliseksi. Vai epäiletkö, etten sais suutani auki? :)
Jos taas tarkoitit kritisoimiani epätoivioisia ripustautujia, roikkuja, kyttääjiä, tarratakiaisia, vahtijoita, perässävedettäviä ja kaiken kontrolloijia (jne, jne..), niin ne voi ahdistaa ekstroverttejäkin ihan yhtä laillla.En epäile yhtään, ettetkö sais suutasi auki, mutta lähinnä mietin, että pelkäät niitä ja että muuttavat sut tai jotain. Siks mä potkisinkin sua vielä eteenpäin siitä pyörimästä. Ei sun tarvii ärhennellä kun tunnet paremmin itses. Vai mitä?
Kyllähän kaikenmaailman 'himinkiset' osaa ahdistaa, jos niihin puuttuu. Tälläkin palstalla on niitä aikapaljon. Ja ärsytti joskus, kun tiesi kuuluvansa niihin. Ja en mä voi sanoa varmaks, että miten käyttäytysin nyt? Luultavasti keskittyisin itseeni enemmän.
Ostin Lintsiliput itelleni ja kersoille.... sinne meni satanen, eikä riittänyt. En takuulla mene mihkään pyöritysvehkeeseen. Ajan possujunalla koko päivän.- ddee
LinerT.2 kirjoitti:
Että uskonko sitten palstan 45-vuotiaiden sairauksiensa kanssa taistelevien neitsytsetien löytävän itselleen kauniin 17-vuotiaan rakastavan neitsyen elämänkumppanikseen, niin en taida uskoa. Mutta eihän siihen mun uskoani tarvitakaan, eihän? ;)Hassua. Taas naisten logiikkaa. Samat naiset, jotka ovat sitä mieltä, että he eivät ota ketä tahansa ja ovat kovinkin valikoivia niin he sitten kyllä kehottavat miehiä vaan tyytymään siihen mitä saa tai ei saa.
Samalla logiikalla, nainen voi paneskella nuorena keiden kanssa huvittaa, niin nuorten kuin vanhempienkin miesten kanssa, mutta miehellä ei ole oikeutta tietyn iän ylitettyään oikeutta paneskella nuorten naisten kanssa. Eh eh. Sitten nainen kääntää asian niin, ettei edes yhden ja sen ensimmäisen naisen löytäminen voisi olla mieskunnalle kohtuuttoman vaikeaa. Sinähän ne torjunnat teet ja valitset miehen. Mies ei valitse mitään eikä mies myöskään ota seksiä vaan se on naisen hallussa oleva resurssi, jota nainen joko antaa miehelle tai ei anna. Miehellä on tilanteessa jossa naista eikä seksiä ole saatavilla vaihtoehtona joko ostaa seksiä tai sitten kiukustua ja masennella yksin ja mennä eteenpäin yrittäen kaiken aikaa vain keksiä muuta tekemistä ja ajattelemista ja katsella pornoa ja runkata. Se ei kuitenkaan korvaa naista.
Samojen naisten mukaan Laasanen on väärässä. Ei ole. Markkina-arvoteoria on varsin hyvin todistettu ja niin se menee eläinmaailmassakin. John Forbes Nash-nuoremman peliteoria sopii hyvin myös tähän kohtaan jos sitä soveltaa siihen kuinka vaikea ongelma miehillä on naisten edessä. Voisi puhua vangin ongelmasta. Dissident kirjoitti:
En epäile yhtään, ettetkö sais suutasi auki, mutta lähinnä mietin, että pelkäät niitä ja että muuttavat sut tai jotain. Siks mä potkisinkin sua vielä eteenpäin siitä pyörimästä. Ei sun tarvii ärhennellä kun tunnet paremmin itses. Vai mitä?
Kyllähän kaikenmaailman 'himinkiset' osaa ahdistaa, jos niihin puuttuu. Tälläkin palstalla on niitä aikapaljon. Ja ärsytti joskus, kun tiesi kuuluvansa niihin. Ja en mä voi sanoa varmaks, että miten käyttäytysin nyt? Luultavasti keskittyisin itseeni enemmän.
Ostin Lintsiliput itelleni ja kersoille.... sinne meni satanen, eikä riittänyt. En takuulla mene mihkään pyöritysvehkeeseen. Ajan possujunalla koko päivän.Sun miettees osuu väärään. Minä oon ollut ihan pikkutenavasta saakka tällainen introvertti ja mulla on ollut samanlaisia ihmisiä ympärilläni, mutta myös yhtälailla erilaisia. Ihania kaikki.
Mua ei pelota kenenkään muuttamisyritykset, mutta en kyllä katsele sellaista yhtään. Ei mullakaan ole tarvetta ketään muuttaa, luovutan sopivammalle kumppanille mulle sopimattomat. Muhun ei "olen muuttunut mies" satuilut uppoa ;D
Oliskohan kuitenkin niin, että sua tässä pelottaa erilaisuus? Se, ettet pystykään näkemään toisten sisälle samalla kaavalla kuin sillä miten itse toimit? Täällä olen törmännyt ennenkin tuohon samaan. Sua kun kiinnostaa noi asiat, niin katsohan mitä kivaa kirjahyllystä löytyy vaikkapa erilaisista persoonallisuustyypeistä ja johtamistaidoista. Paljon tyhjää läpätystä noissakin oppaissa ja oppikirjoissa, mutta ehkä sieltä ideasta saa kiinni. Me ollaan tosiaan ihan erilaisia kaikki.LinerT.2 kirjoitti:
Sun miettees osuu väärään. Minä oon ollut ihan pikkutenavasta saakka tällainen introvertti ja mulla on ollut samanlaisia ihmisiä ympärilläni, mutta myös yhtälailla erilaisia. Ihania kaikki.
Mua ei pelota kenenkään muuttamisyritykset, mutta en kyllä katsele sellaista yhtään. Ei mullakaan ole tarvetta ketään muuttaa, luovutan sopivammalle kumppanille mulle sopimattomat. Muhun ei "olen muuttunut mies" satuilut uppoa ;D
Oliskohan kuitenkin niin, että sua tässä pelottaa erilaisuus? Se, ettet pystykään näkemään toisten sisälle samalla kaavalla kuin sillä miten itse toimit? Täällä olen törmännyt ennenkin tuohon samaan. Sua kun kiinnostaa noi asiat, niin katsohan mitä kivaa kirjahyllystä löytyy vaikkapa erilaisista persoonallisuustyypeistä ja johtamistaidoista. Paljon tyhjää läpätystä noissakin oppaissa ja oppikirjoissa, mutta ehkä sieltä ideasta saa kiinni. Me ollaan tosiaan ihan erilaisia kaikki.No mulla on tullut taas vastaan niitä sinunkaltaisia jotka osaa sanoa asioita omasta mielestään. Mutta todellisuudessa menee sormi suuhun, kun ei olekaan perinteistä vastassa.
Yhtäläisyyttä, että aina on jokin syy, miksi voi olla vaan sanomatta mitään... kun toisinsanoen ei tiedä mitä haluaa.
Mutta kai ne on niitä mun oletuksia ja ennakkoluuloja.ddee kirjoitti:
Hassua. Taas naisten logiikkaa. Samat naiset, jotka ovat sitä mieltä, että he eivät ota ketä tahansa ja ovat kovinkin valikoivia niin he sitten kyllä kehottavat miehiä vaan tyytymään siihen mitä saa tai ei saa.
Samalla logiikalla, nainen voi paneskella nuorena keiden kanssa huvittaa, niin nuorten kuin vanhempienkin miesten kanssa, mutta miehellä ei ole oikeutta tietyn iän ylitettyään oikeutta paneskella nuorten naisten kanssa. Eh eh. Sitten nainen kääntää asian niin, ettei edes yhden ja sen ensimmäisen naisen löytäminen voisi olla mieskunnalle kohtuuttoman vaikeaa. Sinähän ne torjunnat teet ja valitset miehen. Mies ei valitse mitään eikä mies myöskään ota seksiä vaan se on naisen hallussa oleva resurssi, jota nainen joko antaa miehelle tai ei anna. Miehellä on tilanteessa jossa naista eikä seksiä ole saatavilla vaihtoehtona joko ostaa seksiä tai sitten kiukustua ja masennella yksin ja mennä eteenpäin yrittäen kaiken aikaa vain keksiä muuta tekemistä ja ajattelemista ja katsella pornoa ja runkata. Se ei kuitenkaan korvaa naista.
Samojen naisten mukaan Laasanen on väärässä. Ei ole. Markkina-arvoteoria on varsin hyvin todistettu ja niin se menee eläinmaailmassakin. John Forbes Nash-nuoremman peliteoria sopii hyvin myös tähän kohtaan jos sitä soveltaa siihen kuinka vaikea ongelma miehillä on naisten edessä. Voisi puhua vangin ongelmasta.Hassua. Taas ätmi-logiikkaa.
Dissident kirjoitti:
No mulla on tullut taas vastaan niitä sinunkaltaisia jotka osaa sanoa asioita omasta mielestään. Mutta todellisuudessa menee sormi suuhun, kun ei olekaan perinteistä vastassa.
Yhtäläisyyttä, että aina on jokin syy, miksi voi olla vaan sanomatta mitään... kun toisinsanoen ei tiedä mitä haluaa.
Mutta kai ne on niitä mun oletuksia ja ennakkoluuloja.Jos se vastaus on sun mielestä väärä, niin sitten käy just noin. Jos et siis ymmärrä sitä mitä sulle sanotaan. Ihmiset ajattelee niin erilailla. Eikä kenenkään tarvitse selitellä toiselle mitään jos ei halua. Eikä aina tarvitse tietää mitä haluaa. Vastauksetkin on hyvin harvoin yksiselitteisen mustavalkoisia. Sulla näyttää olevan tarve saada hommat hoitumaan just sun haluamallasi tavalla, riippumatta siitä mikä toisen tyyli on.
LinerT.2 kirjoitti:
Jos se vastaus on sun mielestä väärä, niin sitten käy just noin. Jos et siis ymmärrä sitä mitä sulle sanotaan. Ihmiset ajattelee niin erilailla. Eikä kenenkään tarvitse selitellä toiselle mitään jos ei halua. Eikä aina tarvitse tietää mitä haluaa. Vastauksetkin on hyvin harvoin yksiselitteisen mustavalkoisia. Sulla näyttää olevan tarve saada hommat hoitumaan just sun haluamallasi tavalla, riippumatta siitä mikä toisen tyyli on.
"Sulla näyttää olevan tarve saada hommat hoitumaan just sun haluamallasi tavalla, riippumatta siitä mikä toisen tyyli on."
Eipä sillä, kyllähän se asioita helpottais enkä minäkään katsele liian erilaista jos toista ei yhtään ymmärrä. Joku toinen, toisenlainen ihminen ymmärtää sitäkin. Jos toisen kanssa ei sovi yhteen, niin se on ihan ok. Aika harvan kanssa on mitään oikealla tavalla yhteistä muutenkaan. Mulla on pari tuttua, joiden kanssa kyllä juttelen, mutta kumpikaan osapuoli ei taida ymmärtää toisen sanomisista yhtään mitään. Ei haittaa, me sitten vaan hymyillään ystävällisesti päälle. Ja suomalaisia ollaan kaikki. :)LinerT.2 kirjoitti:
"Sulla näyttää olevan tarve saada hommat hoitumaan just sun haluamallasi tavalla, riippumatta siitä mikä toisen tyyli on."
Eipä sillä, kyllähän se asioita helpottais enkä minäkään katsele liian erilaista jos toista ei yhtään ymmärrä. Joku toinen, toisenlainen ihminen ymmärtää sitäkin. Jos toisen kanssa ei sovi yhteen, niin se on ihan ok. Aika harvan kanssa on mitään oikealla tavalla yhteistä muutenkaan. Mulla on pari tuttua, joiden kanssa kyllä juttelen, mutta kumpikaan osapuoli ei taida ymmärtää toisen sanomisista yhtään mitään. Ei haittaa, me sitten vaan hymyillään ystävällisesti päälle. Ja suomalaisia ollaan kaikki. :)Ts. minä olen ymmärtävinäni, jos tapa ilmaista itseä on erilainen kuin mulla. Saa olla, ei mun tarvi sitä muuttaa toisenlaiseksi. Parisuhteeseen saakka erilaisten kanssa en varmasti koskaan edes etenisi, kyllä sellaisen erilaisuuden huomaa jo ihan aluksi.
LinerT.2 kirjoitti:
Ts. minä olen ymmärtävinäni, jos tapa ilmaista itseä on erilainen kuin mulla. Saa olla, ei mun tarvi sitä muuttaa toisenlaiseksi. Parisuhteeseen saakka erilaisten kanssa en varmasti koskaan edes etenisi, kyllä sellaisen erilaisuuden huomaa jo ihan aluksi.
Joo. Ei kyse ole siitä, että minä tietynlaisen vastauksen haluaisin. Mutta minä en tiedä, tai minä en pysty on ärsyttäviä. Alussa ollaan niin valmiita mihin vaan, mutta jos tuleekin asia eteen mikä tuntuu ehkä sitten epämukavalta tai odottamattomalta, niin sit nousee kädet pystyyn. No kun mä en osaa puhua en tiedä mitä sanoa...
Itsevarmasta just teko itsevarmasta kuoriutuu sössöttäjä ja kengänkärjellä poraaja. Mutta minusta sellainen ihminen ei vaan luota itseensä.
Mut en sua oikeesti tunne. Koen vain näitä viboja...Dissident kirjoitti:
Joo. Ei kyse ole siitä, että minä tietynlaisen vastauksen haluaisin. Mutta minä en tiedä, tai minä en pysty on ärsyttäviä. Alussa ollaan niin valmiita mihin vaan, mutta jos tuleekin asia eteen mikä tuntuu ehkä sitten epämukavalta tai odottamattomalta, niin sit nousee kädet pystyyn. No kun mä en osaa puhua en tiedä mitä sanoa...
Itsevarmasta just teko itsevarmasta kuoriutuu sössöttäjä ja kengänkärjellä poraaja. Mutta minusta sellainen ihminen ei vaan luota itseensä.
Mut en sua oikeesti tunne. Koen vain näitä viboja...Huomaatko itse, että sua _ärsyttää_ jos toinen ei toimi niin kuin sä haluaisit. Sulle tulis turvallisempi olo, jos homma hoituis sun haluamalla tavalla, oikealla kaavalla. Se toisen tapa ottaa asiat rauhallisemmin, pidemmän ajan kanssa on sulle väärä. Painostamalla noin saat rauhallisemmin asioita harkitsevat ihan varmasti lukkoon.
Hiukan kärjistetysti: oon tavannut muutaman "ota tai jätä" -tyypin. Silloin olen vetänyt kerran henkeä ja huikannut heipat matkalta. Toivottavasti ne on löytäneet samantyyppiset ihmiset rinnalleen sitten myöhemmin.
Jos sulle joku asia on mustaa tai valkoista, luultavasti muilla on siinä harmaa-asteikko, osalla myös värit ja sävyt, joku heittää siihen vielä kolmiuloitteisuuden ja ajan ulottuvuuden, ja se yksi miettii miten se mc2 taas vaikuttaa tähänkin.
Jotkut asiat voi olla hyvinkin selviä, toiset ei. Se että joku juttu on selkeä, ei tarkoita siis että se seuraava olis.Dissident kirjoitti:
Mut en sua oikeesti tunne. Koen vain näitä viboja...Hyväitsetuntoinen voi sanoa rehellisesti, että minä en tiedä, tai en nyt osaa sanoa tähän mitään.
LinerT.2 kirjoitti:
Hyväitsetuntoinen voi sanoa rehellisesti, että minä en tiedä, tai en nyt osaa sanoa tähän mitään.
Joo. En mä oikeestaan vaadi mitään toiselta. Muuta kun sitä, että haluaa mut ja rakastaa. Vaikea tätä on tässä selittää. Mutta ei mua ärsytä oikeestaan enää mikään. Ihmiset on vaan erilaisia. Ja kyllä sen oikeen tunnistan, jos sellainen kohdalle sattuu...
Ja joillekin puhuminen on vaan vaikeaa. Puhutaan paljon, mutta tuntemuksista ei osata puhua. Ei ole saanut tai tarvinnut puhua.
Täyteen tulee juna. Näköjään näilläkin vielä ihmiset kulkee...LinerT.2 kirjoitti:
Hyväitsetuntoinen voi sanoa rehellisesti, että minä en tiedä, tai en nyt osaa sanoa tähän mitään.
Hyväitsetuntoinen kertoo siis miten asiat on. Sanoo vaikka että ei tiedä nyt, mutta ottaa selvää. Kaikki selviää.
Dissident kirjoitti:
Joo. En mä oikeestaan vaadi mitään toiselta. Muuta kun sitä, että haluaa mut ja rakastaa. Vaikea tätä on tässä selittää. Mutta ei mua ärsytä oikeestaan enää mikään. Ihmiset on vaan erilaisia. Ja kyllä sen oikeen tunnistan, jos sellainen kohdalle sattuu...
Ja joillekin puhuminen on vaan vaikeaa. Puhutaan paljon, mutta tuntemuksista ei osata puhua. Ei ole saanut tai tarvinnut puhua.
Täyteen tulee juna. Näköjään näilläkin vielä ihmiset kulkee...Kulkeeko siellä susisuolla juniakin? Vai hidastaanko ne vaan vähän siinä polun vieressä että pääsette hyppäämään kyytiin? Eiku, te tietty raksitte liinoilla jonkun turvaliiviin puetun hirvenraadon pitkän suoran päähän, ja sit ku juna himmaa niin kiipeätte havujen alta kyytiin.
Luultavasti minäkään en haluaisi sulle puhua tuntemuksistani, kun vaikutat niin tuomitsevalta ja mustavalkoiselta, en usko että ymmärtäisit mun ajatuksistani yhtään mitään. Luultavasti vain hutkisit niillä takaisin sopivasti vääristellen (tai siis sun näkemyksellä). Sen tyhjän jankkauksen voi ohittaa jättämällä keskustelun siihen kun tajuaa ettei yhteistä kieltä ole. Älä loukkaannu, me vaan ollaan niin erilaisia ihmisinä. Ymmärrän ihan hyvin noita herkempiä ja rauhallisempia ihmisiä. Ja ymmärrän kyllä suakin, sä olet vaan erilainen.Dissident kirjoitti:
Hyväitsetuntoinen kertoo siis miten asiat on. Sanoo vaikka että ei tiedä nyt, mutta ottaa selvää. Kaikki selviää.
Ei hyväitsetuntoisen tarvi sulle selvittää yhtään mitään, jos ei näe sitä tarpeelliseksi.
Dissident kirjoitti:
Musta tuntuu että sotket nyt hyväitsetuntoisen johonkin sun muottiisi sopivaan ihmiseen.
LinerT.2 kirjoitti:
Kulkeeko siellä susisuolla juniakin? Vai hidastaanko ne vaan vähän siinä polun vieressä että pääsette hyppäämään kyytiin? Eiku, te tietty raksitte liinoilla jonkun turvaliiviin puetun hirvenraadon pitkän suoran päähän, ja sit ku juna himmaa niin kiipeätte havujen alta kyytiin.
Luultavasti minäkään en haluaisi sulle puhua tuntemuksistani, kun vaikutat niin tuomitsevalta ja mustavalkoiselta, en usko että ymmärtäisit mun ajatuksistani yhtään mitään. Luultavasti vain hutkisit niillä takaisin sopivasti vääristellen (tai siis sun näkemyksellä). Sen tyhjän jankkauksen voi ohittaa jättämällä keskustelun siihen kun tajuaa ettei yhteistä kieltä ole. Älä loukkaannu, me vaan ollaan niin erilaisia ihmisinä. Ymmärrän ihan hyvin noita herkempiä ja rauhallisempia ihmisiä. Ja ymmärrän kyllä suakin, sä olet vaan erilainen.Laitoin pakkasesta lunta raiteille...pendoliino tulehtu siihen. Hypättiin kyytiin ja helle hoisi loput. Päästiin 15 min myöhässä jatkamaan.
Joo. Oon irl aika erikoiseks mieheks tituleerattu. Enkä enää oo alistuvaisempia tapauksia, mutta hyvin oon kaikenlaisten kanssa päässyt turisemaan. Naisystävät tykkää. Ja on mulla yks erikoisen hyvä ystävä. Sen kanssa ollaan samalla aallonpituudella. Mutta monen kanssa asiat tyssää arkipäiväisyyteen. Ihan turha mitään erikoisempia henkeviä turista...LinerT.2 kirjoitti:
Musta tuntuu että sotket nyt hyväitsetuntoisen johonkin sun muottiisi sopivaan ihmiseen.
Mulla mitään muottia ole. Saat itse kuule tehdä joulupiparis introverttimuottiisi....hah.
Dissident kirjoitti:
Mulla mitään muottia ole. Saat itse kuule tehdä joulupiparis introverttimuottiisi....hah.
Tiedä vaikka ens jouluna lähettäisinkin sulle kuvan siitä piparista. :)
LinerT.2 kirjoitti:
Miks vaan kuva? Vaikka en mä piparista niin välitä...
LinerT.2 kirjoitti:
"Luultavasti vain hutkisit niillä takaisin sopivasti vääristellen (tai siis sun näkemyksellä). Sen tyhjän jankkauksen voi ohittaa jättämällä keskustelun siihen kun tajuaa ettei yhteistä kieltä ole. Älä loukkaannu, me vaan ollaan niin erilaisia ihmisinä. Ymmärrän ihan hyvin noita herkempiä ja rauhallisempia ihmisiä."
No näinhän sullakin käy. Hutkit mua olettamuksillas... mut mä en halua herkempiä ja yhyytyyppejä lähelle. Esim. Mansikkakakkua naikkonen ois tosi rasittava. Ihan mukava varmaan, mutta jäänyt jonnekin yhyymaailmaan...- epäiliäeräs
LinerT.2 kirjoitti:
Kulkeeko siellä susisuolla juniakin? Vai hidastaanko ne vaan vähän siinä polun vieressä että pääsette hyppäämään kyytiin? Eiku, te tietty raksitte liinoilla jonkun turvaliiviin puetun hirvenraadon pitkän suoran päähän, ja sit ku juna himmaa niin kiipeätte havujen alta kyytiin.
Luultavasti minäkään en haluaisi sulle puhua tuntemuksistani, kun vaikutat niin tuomitsevalta ja mustavalkoiselta, en usko että ymmärtäisit mun ajatuksistani yhtään mitään. Luultavasti vain hutkisit niillä takaisin sopivasti vääristellen (tai siis sun näkemyksellä). Sen tyhjän jankkauksen voi ohittaa jättämällä keskustelun siihen kun tajuaa ettei yhteistä kieltä ole. Älä loukkaannu, me vaan ollaan niin erilaisia ihmisinä. Ymmärrän ihan hyvin noita herkempiä ja rauhallisempia ihmisiä. Ja ymmärrän kyllä suakin, sä olet vaan erilainen.Vaikuttaa todellakin siltä, ettet halua puhua Dissille.
- 12121212121212
"Sellainen fiksu ja mukava mies, jonka seurassa viihtyy. Jonka kanssa voi olla oma itsensä, keskustella, heittää läppää. Ei tule tuomituksi, vaan aiheuttaa hymyjä ja naurua."
Kuitenkin itse tuomitset miehet jos he eivät ole riittävän täydellisiä, komeita, älykkäitä, menestyneitä ja seksissä taitavia. Miksi he hyväksyisivät sinut sellaisenaan, parhaan myyntipäivän ylittäneenä ja todennäköisesti monia vikoja omaavana ihmisenä?
"Jota kunnioittaa. Jota rakastaa ja joka rakastaa minua."
Entäs voiko sinua kunnioittaa? Millä perusteella?
"Onko ihan lapsellista Disney-prinsessahaaveilua odottaa tapaavansa tälläisen miehen, joka olisi kaikkea tätä, ja lisäksi älyttömän seksikäs? Sellainen josta ei malta pitää näppejään erossa, joka kostuttaa pöksyt yhdellä katseella. Jonka kanssa seksielämä ei väljähdy parin ekan kuukauden jälkeen."
Oletko sinä huikea 22-vuotias unelmien kaunotar joka saa miehen hulluksi ensimmäisen sekunnin aikana?
"Ainakin tähän mennessä olen tavannut ihan mukavia tavallisen näköisiä miehiä, jotka eivät sytytä, tai komistuksia jotka ovat käytökseltään epäviehättäviä tai haluavat vain yhden illan juttuja."
Eli tasosi ei riitä komistuksiin. Panoksi kelpaa tavisnainen, suhteeseen ei.
"Ystäväni synttäribileissä eräs kaunotar uteli miten minulla menee. Miksi olet vielä sinkku, noin ihana ja viehättävä nainen? Kerroin haluavani koko paketin. Hän sanoi, ettei sellaisia ole. Itse tyytyi mukavaan mieheen. En halua uskoa häntä."
Kukapa haluaisi. Minäkin haluaisin uskoa että huipputasokas nainen rakastuisi minun sisimpääni ja hyväksyisi minut sellaisena kuin olen.
Toivoa ei ole. Täydelliset unelmien miehet kuuluvat täydellisille unelmien naisille. Sinä et ole sellainen. Tasosi ei riitä. Useimmat oppivat pitämään tavallisesta nuorena, sinulle suosittelen kissan tai koiran hankkimista.- 4535353545
No ei riitä kääpiönkään taso. Karsiutuu välittömästi, eikä pääse edes rahojaan ja statustaan esittelemään. (Laasanen)
Täysin realistista saada pari vuotta vanhempi komea mies, jos on itse kaunis. Hyvin harvoin yli 10v ikäeroa näkee. Onneksi on olemassa miehiä, joita elämä ei ole katkeroittanut samalla tavalla kuin sinua, joten aloittajalla on hyvät mahdollisuudet löytää haluamansa. Kaikki miehet kun eivät halua 22 vuotiasta WT-pikkulikkaa, vaan aikuisen naisen. Kaikkihan etsivät tavallista ihmistä kumppaniksi, mutta tyhmähän sellainen on joka huolii ihan mitä tahansa, ettei tarvitsisi olla yksin. Me kaikki olemme erilaisia, joten on ihan luonnollista, että homma toimii jonkun kanssa, toisen kanssa on taas aivan mahdoton tulla toimeen. Ei siihen vaikuta raha eikä status muilla kuin noilla wt-tytöillä.
elämänpeli1 kirjoitti:
Onneksi on olemassa miehiä, joita elämä ei ole katkeroittanut samalla tavalla kuin sinua, joten aloittajalla on hyvät mahdollisuudet löytää haluamansa. Kaikki miehet kun eivät halua 22 vuotiasta WT-pikkulikkaa, vaan aikuisen naisen. Kaikkihan etsivät tavallista ihmistä kumppaniksi, mutta tyhmähän sellainen on joka huolii ihan mitä tahansa, ettei tarvitsisi olla yksin. Me kaikki olemme erilaisia, joten on ihan luonnollista, että homma toimii jonkun kanssa, toisen kanssa on taas aivan mahdoton tulla toimeen. Ei siihen vaikuta raha eikä status muilla kuin noilla wt-tytöillä.
Meinasin vastata Pikkukakkoselle, mutta olis ollut sun kirjoituksesi toistoa :)
- eptiet
elämänpeli1 kirjoitti:
Onneksi on olemassa miehiä, joita elämä ei ole katkeroittanut samalla tavalla kuin sinua, joten aloittajalla on hyvät mahdollisuudet löytää haluamansa. Kaikki miehet kun eivät halua 22 vuotiasta WT-pikkulikkaa, vaan aikuisen naisen. Kaikkihan etsivät tavallista ihmistä kumppaniksi, mutta tyhmähän sellainen on joka huolii ihan mitä tahansa, ettei tarvitsisi olla yksin. Me kaikki olemme erilaisia, joten on ihan luonnollista, että homma toimii jonkun kanssa, toisen kanssa on taas aivan mahdoton tulla toimeen. Ei siihen vaikuta raha eikä status muilla kuin noilla wt-tytöillä.
Oletko mies vai nainen?
- kaitotuudensaasanoa
elämänpeli1 kirjoitti:
"Ei siihen vaikuta raha eikä status muilla kuin noilla wt-tytöillä. "
No ei sen nyt vaan mene niin. Raha ja status on todettu olevan kaikkien naisten kriteerinä ensimmäisinä ja se nyt vaan menee niin. Kaikki eivät saa kuitenkaan rikasta, komeaa, naisesta huolehtivaa miestä, joka vielä sitoutuisi naiseen, koska sellainen ei ole juuri yksikään mies. Pienituloisen heteroseksuaalisen miehen asema on aina heikko. Normituloisella mieheskin voi jäädä yksin. Kummasti vaan työttömillä miehilläkin on nainen ja perhe, joten ei se raha ja status ole kaikkein tärkein asia. Kyllähän raha helpottaa elämää monella tavalla, mutta ei se parisuhdeonnea tuo, jos vain raha on perustana.
"...joka vielä sitoutuisi naiseen, koska sellainen ei ole juuri yksikään mies" Eli tarkoitat, ettei ne työttömät tai pienituloiset miehet ole sen uskollisempia kuin hyvätuloisetkaan? Kusipäitä mahtuu joka tuloluokkaan, sitoutuminen ja uskollisuuskaan ei ole rahasta kiinni.- justiinsajoopajoo
Kummasti vaan työttömillä miehillä on nainen ja perhe vain harvoin.
- 12121212121212
elämänpeli1 kirjoitti:
"Onko ihan lapsellista Disney-prinsessahaaveilua odottaa tapaavansa tälläisen miehen, joka olisi kaikkea tätä, ja lisäksi älyttömän seksikäs? Sellainen josta ei malta pitää näppejään erossa, joka kostuttaa pöksyt yhdellä katseella. Jonka kanssa seksielämä ei väljähdy parin ekan kuukauden jälkeen.
Ainakin tähän mennessä olen tavannut ihan mukavia tavallisen näköisiä miehiä, jotka eivät sytytä, tai komistuksia jotka ovat käytökseltään epäviehättäviä tai haluavat vain yhden illan juttuja."
Aika selkeästi haussa ei ole tavallinen mies, vaan superseksikäs täydellinen 10/10 komistus jolla on pelimiehen taidot ja tavat mutta joka haluaa sitoutua juuri ap:hen ja hyväksyä hänet vikoineen päivineen.
Miksi sellainen mies etsisi tavallista 34-vuotiasta naista? 12121212121212 kirjoitti:
"Onko ihan lapsellista Disney-prinsessahaaveilua odottaa tapaavansa tälläisen miehen, joka olisi kaikkea tätä, ja lisäksi älyttömän seksikäs? Sellainen josta ei malta pitää näppejään erossa, joka kostuttaa pöksyt yhdellä katseella. Jonka kanssa seksielämä ei väljähdy parin ekan kuukauden jälkeen.
Ainakin tähän mennessä olen tavannut ihan mukavia tavallisen näköisiä miehiä, jotka eivät sytytä, tai komistuksia jotka ovat käytökseltään epäviehättäviä tai haluavat vain yhden illan juttuja."
Aika selkeästi haussa ei ole tavallinen mies, vaan superseksikäs täydellinen 10/10 komistus jolla on pelimiehen taidot ja tavat mutta joka haluaa sitoutua juuri ap:hen ja hyväksyä hänet vikoineen päivineen.
Miksi sellainen mies etsisi tavallista 34-vuotiasta naista?Sinä vääristelet aloittajan kirjoitusta omaan ajatusmaailmaasi sopivaksi. Mutta toisaalta tuo sinun tekstisi on huonon itsetunnon paikkailua ja katkeraa rutinaa vailla todellisuuspohjaa. Kuten jo aikaisemmin sanoin, me ihmiset olemme erilaisia, joku voi toisen silmissä olla täyden kympin nainen, toisen mielestä taas kurppa. Kyllä mies ihan itse omalla kohdallaan tekee valinnan, miten hän luokittelee näkemänsä naisen.
- 12121212121212
elämänpeli1 kirjoitti:
Sinä vääristelet aloittajan kirjoitusta omaan ajatusmaailmaasi sopivaksi. Mutta toisaalta tuo sinun tekstisi on huonon itsetunnon paikkailua ja katkeraa rutinaa vailla todellisuuspohjaa. Kuten jo aikaisemmin sanoin, me ihmiset olemme erilaisia, joku voi toisen silmissä olla täyden kympin nainen, toisen mielestä taas kurppa. Kyllä mies ihan itse omalla kohdallaan tekee valinnan, miten hän luokittelee näkemänsä naisen.
Minäkin odottelen tässä 22-vuotiasta missiä (koska juuri minä nyt vain satun pitämään sellaisia seksikkäinä, kaikillahan on erilainen maku) jonka silmissä lyhyt ja hintelä, kapealeukainen ja korkeaääninen mies on ulkonäöltään kympin mies joka kostuttaa pikkarit sekunnissa.
Ap jo myönsi etteivät hänen silmissään komeat - eli 99,9999999999% todennäköisyydellä muidenkin silmissä komeat - ole hänestä kiinnostuneita parisuhdemielessä. - ddee
elämänpeli1 kirjoitti:
Katkeroitumisen voi yrittää piilottaa ja pitää taka-alalla. Se on kuitenkin aina mukana ja se tulee aika ajoin esiin ja voi joskus koitua miehelle tuhoksi.
12121212121212 kirjoitti:
Minäkin odottelen tässä 22-vuotiasta missiä (koska juuri minä nyt vain satun pitämään sellaisia seksikkäinä, kaikillahan on erilainen maku) jonka silmissä lyhyt ja hintelä, kapealeukainen ja korkeaääninen mies on ulkonäöltään kympin mies joka kostuttaa pikkarit sekunnissa.
Ap jo myönsi etteivät hänen silmissään komeat - eli 99,9999999999% todennäköisyydellä muidenkin silmissä komeat - ole hänestä kiinnostuneita parisuhdemielessä.Eli sinä saat haaveilla jostain saavuttamattomasta, mutta aloittaja ei saisi, koska hänellä naisena on kohtuuttomat vaatimukset? Onhan se logiikka tuokin. En tietenkään voi sanoa, ettette molemmat jonain päivänä saavuttaisi tavoitettanne, mutta sinun pitää muistaa, että sen minkä suot itsellesi, pitää suoda myös muille. Haaveilu on tervettä, ilman haaveita ei olisi päämääriäkään.
- Naisasialooser11
Taidat olla idiootti? 121 sanoi tuon puhtaasti sarkasmilla, kertoi vain että minkälainen on aloittajaa vastaava mies jolla on aloittajan kaltaiset vaatimukset.
Se, että aloittaja vaatii komeaa miestä on sama asia kuin jos lyhyt, hintelä tavismies vaatii 22v missiä. Aloittajan taso ei riitä alkuunkaan komeisiin miehiin jo pelkästään korkean ikänsä takia. Komea mies saa alle 25v naisen joka ei ole vielä ohittanut parasta ennen päiväänsä. Aloittajalla alkaa olla jo viimeinen käyttöpäivä käsillä ikänsä vuoksi. Tuskin oli kaunis nuorenakaan koska tuolloin olisi saanut kuvailemansa miehen.
- teihmiset
Hmmmmm......tyhmä mainen
- 4456666
Kunnei keputtaisi kaltaistasi rumaketta?
- ikuinen-sinkku
Jos ei mukavan näköiset ja komistukset kiinnosta niin mitä vittua sitten vinkut. Hypppää junan alle jos ei miehet kelpaa. Olet varmaan itse ruma.
- parisuhdemies-
Jos aloittaja noilla vaatimuksilla haluaa oikein rakkaus suhteen niin saa kauan etsiä. Lähtökohta onkin jo aika huono jos alkaa vaatia että seksi on hyvää vain komeiden miesten kanssa. Suhteet kestää vuoden tai kaksi nykyään ja helposti erotaan kun tulee riitoja mitättömistä asioista kun ei kumpikaan jousta vaatimuksista.
- tiedä.sinä.tämä_
Jos kukaan ei ole sinulle aikaisemmin kertonut, että ole itsekeskeinen, pinnallinen ja syvästivastenmielinen ämmä, minä kerron nyt sen sinulle.
- uiytuytuytuyu
T: ruma ja kateellinen mies
Komeat miehet näkevät "aika paljon" vaivaa ulkonäkönsä eteen. Käyvät salilla, panostavat vaatteisiin tms. Nehän nauttii siitä, kun naiset ihailevat, ja arvostavat ulkonäköä!!
Ei ne tuota naista -sillä tavalla- pinnallisena pidä. Ulkonäkö on vasta alku kaikelle.. Luonne paljastuu vähitellen.. - 12121212121212
uiytuytuytuyu kirjoitti:
T: ruma ja kateellinen mies
Komeat miehet näkevät "aika paljon" vaivaa ulkonäkönsä eteen. Käyvät salilla, panostavat vaatteisiin tms. Nehän nauttii siitä, kun naiset ihailevat, ja arvostavat ulkonäköä!!
Ei ne tuota naista -sillä tavalla- pinnallisena pidä. Ulkonäkö on vasta alku kaikelle.. Luonne paljastuu vähitellen..Paitsi että toisin kuin mies, nainen näkee pääasiassa geneettisen komeuden (pituus, hartiat, leuka, matala ääni).
Mutta jos me kuvittelemme miehen jolta löytyy molempia, sekä geneettistä että hankittua komeutta (sali, vaatteet, stailaus, jne)...miten tämän kanssa sopii yhteen se että nainen haluaa miehen pitävän hänestä "sellaisena kuin hän on"?
Ei mitenkään.
Sellainen mies haluaa tiimalasivartaloisen, pitkäsäärisen, timmin ja hoikan, sileäihoisen ja vahvahiuksisen kaunottaren joka panostaa ulkonäköönsä. Kuinka moni 34-vuotias yltää tähän, kun tiedämme että minkä tahansa ikäisen miehen silmissä n. 21-vuotias nainen on kaunein?
Me tiedämme ettei ap kuulu tähän joukkoon, koska hän jo kertoi kelpaavansa komistuksille vain panoksi. Ja ilmeisesti vain helpoksi panoksi, päätellen siitä etteivät komistukset vaivaudu edes näyttämään parhaita puoliaan.
- 655656567
" Jonka kanssa voi olla oma itsensä, keskustella, heittää läppää. Ei tule tuomituksi, vaan aiheuttaa hymyjä ja naurua. "
Ei tuossa (VITTU) puhuttu mitään siitä, että naisen ulkonäkö olisi huono! Kyse myös parisuhteesta.
Voi olla oma itsensä noin niinku ylipäätään ihmisenä. Vähän alle nelikymppinen äijä ei jaksa / kehtaa pyöriä parikymppisen tytön (ja näiden kavereiden kanssa) missään diskoissa. Lähes kaikilla on myös lapsia. Koeta elääkin sitä elämää välillä. Liian tyhmää juttua taas!!- rutiritirallaa
Hyvinkin kehtaa jos se on oma kulta. Kehtaa tosin muutenkin. Antaa kateellisten kurppien, feministien ja valkoritarien epätoivoisesti inistä ja häpäisemällä yrittää saada rakkaus ja suhde rakoilemaan. Niiden itkupotkuraivareista ei kannata välittää, eikä kuulu välittää. Eikä ne myöskään vaikuta yhtään mihinkään, eikä tule vaikuttamaan, muuta kuin niihin jotka nämä ovat onnistuneet aivopesemään.
- toim.huom
rutiritirallaa kirjoitti:
Hyvinkin kehtaa jos se on oma kulta. Kehtaa tosin muutenkin. Antaa kateellisten kurppien, feministien ja valkoritarien epätoivoisesti inistä ja häpäisemällä yrittää saada rakkaus ja suhde rakoilemaan. Niiden itkupotkuraivareista ei kannata välittää, eikä kuulu välittää. Eikä ne myöskään vaikuta yhtään mihinkään, eikä tule vaikuttamaan, muuta kuin niihin jotka nämä ovat onnistuneet aivopesemään.
Mulla oli itselläni 22-vuotiaana kolmekymppinen poikkis. Häpesin sitä silmät päästäni. En myöskään halunnut, että kukaan näkee sitä. Näin ne parikymppiset ajattelee..
- ja.niin.oletkin
toim.huom kirjoitti:
Mulla oli itselläni 22-vuotiaana kolmekymppinen poikkis. Häpesin sitä silmät päästäni. En myöskään halunnut, että kukaan näkee sitä. Näin ne parikymppiset ajattelee..
Provo. Tiedän useita naisia joilla asia ei näin mene. Taidat olla vaan kurppa puskassa.
- iuyiuyiuyiuiuy
ja.niin.oletkin kirjoitti:
Provo. Tiedän useita naisia joilla asia ei näin mene. Taidat olla vaan kurppa puskassa.
Et edes ymmärtänyt lukemaasi!!
Kyse on siis ap:lle sopivasta, vähän alle nelikymppisestä yt -miehestä ja parisuhteesta.
Ei wt -porukasta, sori.. Uskon täysin, että saat ruman ja läskin parikymppisen yhärin pyörimään johonkin räkälään. Ei vaikeaa. Anna mennä vaan..
- lkgdrbijcffbb
tähän on miehen kirjoittama provo! hohhoijaa...
Tuskin hyvä ulkonäkö ja mukavuus kuitenkaan korreloivat negatiivisesti. Tietenkin jos asettaa paljon kriteereitä, niihin kaikkiin sopivan saaminen on haastavampaa.
Vähän kyllä ihmetyttää että miksi aloittaja kiihottuu nimenomaan komeista. Mun käsitykseni on että ulkonäkö merkkaa alkuihastumisessa, ja jos tyyppiin onnistuu ihastumaan jollain muulla tavalla - vaikka siten että keskustelee sen kanssa ja se on mukava - niin ulkonäkö on jokseenkin merkityksetön.- 9438523094682309682
Tässähän oli hyvää keskustelua, luin kaikkien näkökannat.
Aika usein täällä keskustelut käydään muiden ja omien vikojen kesken, mutta todella pitkässä parisuhteessa elävänä en kyllä näe pariutumistani tai parisuhteessa pysymistäni asiana, jonka takeena olisi kummankaan virheettömyys, ei ainakaan oma virheettömyyteni. Ehkä enemmänkin jotenkin niin, että molempien virheellisyydet sopivat yhteen. "Esteetikkona" ymmärrän aloittajaa siinä kyllä oikein hyvin, että seksuaalinen haluttavuus ja yhteensopivuus on parisuhteen ytimessä, sillä mielestäni se tasoittaa paljon läheisen ihmissuhteen vaikeuksia, että toisen ulkonäkö ja puheet miellyttävät. Se ei tarkoita virheettömyyttä, vaan minusta virheet tavallaan tekevät ihmisen. Sillä miten muuten elämästä ja toisesta ihmisestä voisi oppia kuin tekemällä virheitä, jopa niin, että näiden virheiden kautta tulee ommelluksi yhteen toisen kanssa. Kun ymmärtää toisen ja omaa virheellisyyttä, voi rakkaus kasvaa, vaikka siinäkin tietysti voi tulla rajat vastaan. Toisen taholta tulevaa tahallista loukkaamista en antaisi anteeksi.
Täällä kirjoittelevat keski-ikäiset tai keski-ikää lähestyvät sinkut eli sen iän ylittäneet, jossa perheen perustaminen ensimmäisen kerran tilastollisesti on jo takana. Nuoret ihmiset eivät ehkä omia ja muiden virheitä niin syvällisesti mietikään (ainakaan pariutumisen esteinä), he vain elävät. En oikeastaan ole koskaan pohtinut pariutumista syvällisesti ennen tätä palstaa, kaikki tapahtui omalla painollaan. Jos olisin pariutunut myöhemmin tai eroaisin, tulisi pohdinnoista varmasti samalla tavalla omakohtaisia kuin täällä keskustelevilla. Vikaa ehkä silloin etsisi itsestä tai muista, ehkä molemmista, mutta kuitenkin olen taipuvainen näkemään yksinkertaisesti niin, että kun ikää on enemmän, on suurin osa ihmisistä jo parisuhteissa, jolloin valinnanvaraa eli sopivia on vähemmän. Kyse ei siis ole virheistä, vaan todennäköisyyksistä, jopa tuurista. Missä liikkuu, ketä tapaa, millaiset ovat kontaktin taidot.
Tietysti on paljon asioita, jotka vaikeuttavat läheisten ihmissuhteiden muodostumista, meillä parisuhteissa olevillakin, siksihän ihmiset eroavat. Jokaisella on esteitä, pelkoja ja myös ulkonäköön liittyviä mieltymyksiä, joita ei vain ole tapana sanoa ääneen. On vaikea nähdä oma ulkonäkö, älykkyys ja muut ominaisuudet sellaisina kuin ulkopuoliset ne näkevät. Jos omien käsitysten ja muiden käsitysten välillä on suuri kuilu (voimakasta yli- tai aliarviointia), muodostuu ihmissuhteista vaikeita. Tämä ei ole omaa keksintöäni vaan tutkittua tietoa. Syitä siihen voi tietysti olla vaikka minkälaisia erilaisista diagnooseista vain vaikeaan elämään, joka on saanut käpertymään itseensä ja yksinäisyyteen.
Ehkä on myös niin, etteivät kaikki luonnostaan edes sovi parisuhteeseen, vaan tykkäävät elää ja seikkailla vapaana, etsiä uusia kokemuksia ja ihmisiä. Jo biologisesti toiset ovat impulsiivisempia, toiset tasaisempia ja myös lapsuudenperheen mallit vaikuttavat siihen, millaista suhdetta itse etsii. Jos on nähnyt vanhempien riitoja, huonoa elämää yhdessä, voi toisaalta tyytyä hyvin vähään (saadakseen edes vähän rakkautta ja läheisyyttä) tai sitten ajatella, ettei hyvää parisuhdetta voi edes olla olemassa. Voi nähdä muut ihmiset hyväksikäyttäjinä tai hyväksikäytettävinä tai sitten voi nähdä, että parisuhteesta tulee pitkälti sellainen, millaiseksi molempien persoonallisuus ja vuorovaikutus sen muovaa, hyvässä ja pahassa. Ja yksikin todella huono parisuhde luonnevikaisen kanssa voi saada ajattelemaan, ettei halua enää koskaan parisuhdetta.
Kaikenkaikkiaan en osaa nähdä parisuhdetta minään ihmisen mittana niin kuin monet miehet täällä tuntuvat näkevän. Ehkä siinä sitten on naisten ja miesten ero, että nainen ei samalla tavalla kärsi parisuhteen puutteesta kuin mies eikä ota sitä omaan piikkiin. Miehen mitta miesten itsensä mielestä on naisen "saaminen", ainakin tällä palstalla monille.- 8495893432098989058
PalstaNikki kirjoitti:
Meinaatko että mies on naiselle vähemmän arvon mitta kuin nainen miehelle?
Tällä palstalla monet miehet tuntuvat ajattelevan niin, mikä ilmenee mm. toisiin miehiin kohdistuvana haukkumisena ja alentamisena (homo, runkkari, ätmi). Onhan se karua, aggressiivista. Naisten maailmassa aggressio on paljon peitellympää.
8495893432098989058 kirjoitti:
Tällä palstalla monet miehet tuntuvat ajattelevan niin, mikä ilmenee mm. toisiin miehiin kohdistuvana haukkumisena ja alentamisena (homo, runkkari, ätmi). Onhan se karua, aggressiivista. Naisten maailmassa aggressio on paljon peitellympää.
En ole nainen, mutta oletan että heihinkin kohdistuu yhteisön taholta painetta hankkia puoliso ollakseen hyvä nainen.
Tämä palsta ei ole hyvä paikka hankkia käsitystä siitä mitä miehet yleensä ajattelevat.- 8405984352982892990
PalstaNikki kirjoitti:
En ole nainen, mutta oletan että heihinkin kohdistuu yhteisön taholta painetta hankkia puoliso ollakseen hyvä nainen.
Tämä palsta ei ole hyvä paikka hankkia käsitystä siitä mitä miehet yleensä ajattelevat.En osaa sanoa kohdistuuko naisiin sellaista painetta, kun en ole sinkku, mutta sen tiedän, että lapsettomiin naisiin kyllä kohdistuu ihmettelyä, josta lapsettomat naiset usein mainitsevat. Sen perusteella mitä omaan tuttavapiiriini kuuluvien ihmisten kautta voi havainnoida sanoisin, että naisille nykyisin ehkä on tärkeämpää saada lapsi kuin mies. Lapsettomuus on suuri suru.
"Tämä palsta ei ole hyvä paikka hankkia käsitystä siitä mitä miehet yleensä ajattelevat."
Niin, ehkä tämä kuitenkin jotain kertoo sellaisten miesten ajatuksista, jotka täällä kirjoittelevat, vaikka osa onkin provoilua. Tosielämässä en ole koskaan törmännyt tällaiseen ajatusmaailmaan ja kielenkäyttöön. 8405984352982892990 kirjoitti:
En osaa sanoa kohdistuuko naisiin sellaista painetta, kun en ole sinkku, mutta sen tiedän, että lapsettomiin naisiin kyllä kohdistuu ihmettelyä, josta lapsettomat naiset usein mainitsevat. Sen perusteella mitä omaan tuttavapiiriini kuuluvien ihmisten kautta voi havainnoida sanoisin, että naisille nykyisin ehkä on tärkeämpää saada lapsi kuin mies. Lapsettomuus on suuri suru.
"Tämä palsta ei ole hyvä paikka hankkia käsitystä siitä mitä miehet yleensä ajattelevat."
Niin, ehkä tämä kuitenkin jotain kertoo sellaisten miesten ajatuksista, jotka täällä kirjoittelevat, vaikka osa onkin provoilua. Tosielämässä en ole koskaan törmännyt tällaiseen ajatusmaailmaan ja kielenkäyttöön."haukkumisena ja alentamisena (homo, runkkari, ätmi)."
.. Naisethan tuota harrastavat täällä(kin).. Ja harrastavat myös livessä.. Vaikka se tapahtuisikin siellä enimmäkseen SelänTakana jne.. ;P
"naisille nykyisin ehkä on tärkeämpää saada lapsi kuin mies."
.. Se on juuri näin.. Olen itse havainnoinut täysin saman asian ja tiedostanut tämän paremmin jo jonkun aikaa.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
"haukkumisena ja alentamisena (homo, runkkari, ätmi)."
.. Naisethan tuota harrastavat täällä(kin).. Ja harrastavat myös livessä.. Vaikka se tapahtuisikin siellä enimmäkseen SelänTakana jne.. ;P
"naisille nykyisin ehkä on tärkeämpää saada lapsi kuin mies."
.. Se on juuri näin.. Olen itse havainnoinut täysin saman asian ja tiedostanut tämän paremmin jo jonkun aikaa.. ;P.. Harrastaa sitä myös Tietynlaiset miehetkin.. NarsuLuonteiset jne.. ;P
- Totuuss
Et saa mukavaa miestä. Saat jännämiehen vaikka et sitä vielä tiedä.
- Mmmmiess_
Nainen34_, kirjoitan tämän nyt tähän, jos tulee yhteydenotto, odotan sitä innolla.
Mies, ikää hieman alle 30 vuotta.
-menestyvä yritys
-harrastan säännöllisesti liikuntaa
-puolipitkät hiukset, siniset silmät, normaali vartalo
-pukeutumistyyli Tommy Hilfiger takkeja ym.
-liike-elämässä olen ns. älykkö, esim. rikolliset ovat monesti yrittäneet huijata minua, mutta olen aina ollut askeleen edellä
-naisasioissa en ole vielä niin älykkö, mutta kehityn kyllä
-kesät ajelen uudehkolla Porsche 911 -autolla
-kohtelen naisia hyvin
-melko itsevarma, mutta herrasmies
-en juo alkoholia lainkaan
Kokemukset naisten kanssa
1.) Teinirakkaus n. 15 vuotiaana, kesti muutaman kuukauden, kunnes nainen lopetti yllättäen yhteydenpidon.
2.) Hieman alle 20-vuotiaana suhde muutaman vuoden vanhemman naisen kanssa, loppui siihen, kun minun ollessani matkoilla nainen olikin ollut toisen miehen kanssa.
3.) Reilun 20 vuoden ikäisenä suhde naisen kanssa. Meni erittäin hyvin, kunnes minun oltua pidemmällä työmatkalla nainen olikin päätynyt toisen miehen kanssa puuhastelemaan.
4.) Pitkä parisuhde. Aluksi meni hyvin ja kaikki oli tasapainossa. Nainen alkoi kuitenkin vaatia minulta kaikkea matearilistista tavaraa, jos ei saanut, kiukutteli. Käytti siis minua taloudellisesti hyväksi, sekä myös henkisesti, sillä kuuntelin aina kaikki hänen ongelmansa. Minun ongelmiani hän ei kuitenkaan koskaan noteerannut, jos niistä puhuin.
5.) Lyhyt suhde vuosi takaperin. Nainen pyysi lopuksi kyytiä minulta kaverinsa luo. Vein, ja paljastui, että tämä kaveri olikin miespuolinen panokaveri.
Kaikkia näitä naisia ovat yhdistäneet oluen ja siiderin juonti sekä se, ettämutta heillä olisi aina pitänyt olla vain kivaa.
Millainen nainen minulle mielestäni sopisi:
-korkokenkä-jakkupuku tyylinen
-ei käytä alkoholia, tai jos käyttää, niin sivistyneesti
-luotettava
-keskustelukykyinen
-molempien parasta ajatteleva
-hyväksyy myös sen, että elämä ei ole pelkkää hauskanpitoa
-koulutettu/yrittäjä
Mikäli aloittaja, tai joku muu täällä haluaa tutustua paremmin, ei muuta kuin vastausta tulemaan, niin katsotaan vaihdetaanko viestejä.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 317028
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus04708- 623939
Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2292968Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon362913Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella452566Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262515- 401863
- 261845
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731777