Kulmahampaan takana ikenessä valkoinen kova patti

valkoPatti

Elikkäs oikean alakulmahampaan takana ikenessä on kova valkoinen patti. En tiedä milloin se on ilmestynyt, mutta se ei ole kipeä eikä muutenkaan häiritsevä.

Onko kenelläkää ideaa mikä se voisi olla, tai onko jollain ollut tännöistä?

13

18905

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huhhoiijjaa
      • EdelleenValkoPatti

        En nyt oo varma mistä puhut kun edellinen viesti jota en ole nähnyt on poistettu ja Wikipediasivu on aika... köh erilainen kun mitä kuvittelin tässä asiayhteydessä. Ja kyllä minä jokapäivä pesen hampaat illalla ja aamulla.


    • jhuiyug

      olisiko luuta ??

      • PerusTelu

        Onko tälle vastaukselle perusteluja?


    • Viisurikiusaaja

      Kohta puhkeava viisaudenhammas, jos ovat jäljellä?

      • Jaa-aenpätiedä

        En usko kun etuhampaan takana.


    • IentäOperoitu

      Multa poistettiin takahammas muutama vuosi sitten ja parantui ihan hyvin.
      Kesällä huomasin, että ikeneen on ilmestynyt vaalea patti, joka välillä hävisi, mutta välillä taas ilmestyi takaisin.
      Patista erittyi jotain vaaleaa hyhmää.
      Nyt sitten varasin aikaa hammaslääkäriin ja mainitsin asiasta, niin laittoivat ajan päivystykseen heti seuraavalle päivälle, kun vaiva piti ajanvaraus henkilön mukaan tarkastaa.
      Olin tänään sitten hammaslääkärin päivystyksessä, jossa otettiin röntgenkuva, avattiin ien patin kohdalta, ronkittiin aiemmin poistetun hampaan koloa ja huuhdeltiin suolavedellä.
      Ilmeisesti hampaanpoistossa oli jäänyt juurenpala, joka aiheutti vaivan.
      V-Pen Mega kuuri määrättiin 10 päivän ajaksi syötäväksi ja jotain voimakasta suuvettä, jolla huuhtoa suuta.
      Eipä se leikkauskohta paljon verta vuotanut, kun ajattelin, että nyt sitten on samanlainen verenvuoto ruljanssi, kuin hampaan poistossa.
      Ei ollut mikään järkyttävä kokemus, eikä tuntunut juuri miltään, vaikka ronkittiin syvältä, mutta puuduttivat kun sanoin, että ouuduttakaa vaan.
      Puudutuskin onnistui, kun ei puutunut juuri mikään muu, kuin operoitava kohta.
      Muutama päivä täytyy ottaa rauhallisemmin, ettei ala vuotamaan ja täytyy pitää useampi päivä lepotaukoa kuntosalitreeneistä ihan varuilta.
      Eikä mitään kuumaa juomaa tai ruokaa ainakaan tänään viitti syödä, että hyytyy leikkauskohta kunnolla.

    • toorus

      Torus mandibularis, kts. google

      • PattiValko

        Eikös torukset ole tuossa ikenen alapuolella? Tämä minun pallura pistää esiin suoraan hampaan takaa.

        -Ap


      • Anonyymi

        Jos se on sylkikivi niin onkos se alahampaiden takana vai ylähampaiden takana?


    • Anonyymi

      Jos joku tietää

    • Anonyymi

      Todennäköisesti harmitonta luun liikakasvua

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe