Elikkäs oikean alakulmahampaan takana ikenessä on kova valkoinen patti. En tiedä milloin se on ilmestynyt, mutta se ei ole kipeä eikä muutenkaan häiritsevä.
Onko kenelläkää ideaa mikä se voisi olla, tai onko jollain ollut tännöistä?
Kulmahampaan takana ikenessä valkoinen kova patti
13
19529
Vastaukset
- huhhoiijjaa
Miten se on päässy just suuhun pesiytymään,kannattas pestä hampaat aina silloin tällöin.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lymphogranuloma_venereum- EdelleenValkoPatti
En nyt oo varma mistä puhut kun edellinen viesti jota en ole nähnyt on poistettu ja Wikipediasivu on aika... köh erilainen kun mitä kuvittelin tässä asiayhteydessä. Ja kyllä minä jokapäivä pesen hampaat illalla ja aamulla.
- jhuiyug
olisiko luuta ??
- PerusTelu
Onko tälle vastaukselle perusteluja?
- Viisurikiusaaja
Kohta puhkeava viisaudenhammas, jos ovat jäljellä?
- Jaa-aenpätiedä
En usko kun etuhampaan takana.
- IentäOperoitu
Multa poistettiin takahammas muutama vuosi sitten ja parantui ihan hyvin.
Kesällä huomasin, että ikeneen on ilmestynyt vaalea patti, joka välillä hävisi, mutta välillä taas ilmestyi takaisin.
Patista erittyi jotain vaaleaa hyhmää.
Nyt sitten varasin aikaa hammaslääkäriin ja mainitsin asiasta, niin laittoivat ajan päivystykseen heti seuraavalle päivälle, kun vaiva piti ajanvaraus henkilön mukaan tarkastaa.
Olin tänään sitten hammaslääkärin päivystyksessä, jossa otettiin röntgenkuva, avattiin ien patin kohdalta, ronkittiin aiemmin poistetun hampaan koloa ja huuhdeltiin suolavedellä.
Ilmeisesti hampaanpoistossa oli jäänyt juurenpala, joka aiheutti vaivan.
V-Pen Mega kuuri määrättiin 10 päivän ajaksi syötäväksi ja jotain voimakasta suuvettä, jolla huuhtoa suuta.
Eipä se leikkauskohta paljon verta vuotanut, kun ajattelin, että nyt sitten on samanlainen verenvuoto ruljanssi, kuin hampaan poistossa.
Ei ollut mikään järkyttävä kokemus, eikä tuntunut juuri miltään, vaikka ronkittiin syvältä, mutta puuduttivat kun sanoin, että ouuduttakaa vaan.
Puudutuskin onnistui, kun ei puutunut juuri mikään muu, kuin operoitava kohta.
Muutama päivä täytyy ottaa rauhallisemmin, ettei ala vuotamaan ja täytyy pitää useampi päivä lepotaukoa kuntosalitreeneistä ihan varuilta.
Eikä mitään kuumaa juomaa tai ruokaa ainakaan tänään viitti syödä, että hyytyy leikkauskohta kunnolla. - toorus
Torus mandibularis, kts. google
- PattiValko
Eikös torukset ole tuossa ikenen alapuolella? Tämä minun pallura pistää esiin suoraan hampaan takaa.
-Ap
- Anonyymi
Jos se on sylkikivi niin onkos se alahampaiden takana vai ylähampaiden takana?
- Anonyymi
Jos joku tietää
- Anonyymi
Todennäköisesti harmitonta luun liikakasvua
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3107171Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662126- 1751817
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151327- 1121267
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie81203Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691200RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541126Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411061Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901009