etuvetoseen "lukkoperä"

mika

onko tuo mahdollista, jos on mitähän maksaaa

12

4648

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juttu..

      Ei ihan helpolla onnistu, eikä tuossa ole muutenkaan mitään järkeä.

    • mahdollista mutta

      sitten se puskee kahta kauheammin

      • mika

        eihän sen 100% lukko tarvitse olla. Mitenkäs tuommoinen toteutetaan.


      • tuuninkia
        mika kirjoitti:

        eihän sen 100% lukko tarvitse olla. Mitenkäs tuommoinen toteutetaan.

        Se lukko nyt ei ensimmäinen asia mikä etuvetoiseen kannataa pistää. Ja jos ei tiedä miten tpyörästön lukko toteutetaan, niin kannattaa varmaan jättää toteuttamatta.
        Mutta täyslukko hitsaamalla pukkupyörästö keskenään jumiin ja kitkaratkaisut vaihtamalla pikkupyöräpaketti haluttuun.

        Kuitenkin... järkevin ratkaisu eteen olisi varman torsen makaroni lukko.. hyvä esim (jatkuva)4-vetoisen etupäässä takapään kitkan ja jakolaatikon täyslukon tueksi jos ei katu ajoa harrasta paljon.


      • mika,
        tuuninkia kirjoitti:

        Se lukko nyt ei ensimmäinen asia mikä etuvetoiseen kannataa pistää. Ja jos ei tiedä miten tpyörästön lukko toteutetaan, niin kannattaa varmaan jättää toteuttamatta.
        Mutta täyslukko hitsaamalla pukkupyörästö keskenään jumiin ja kitkaratkaisut vaihtamalla pikkupyöräpaketti haluttuun.

        Kuitenkin... järkevin ratkaisu eteen olisi varman torsen makaroni lukko.. hyvä esim (jatkuva)4-vetoisen etupäässä takapään kitkan ja jakolaatikon täyslukon tueksi jos ei katu ajoa harrasta paljon.

        asiaa paljon. lukkoa ajattelin siks että sehän varmaan parantais euvetoisen lumessa kulkemista.


    • Putki Notkonen

      Kovin harvinainen kapistus etuvetoisessa tuo on. Vakiona tasauspyörästön lukko on ollut ainakin ensimmäisen etuveto-Escortin vauhtiversiossa.

      • mika,

        escort RS oli ensimmäinen auto, jonka tasauspyörästössä oli viskokytkin. mikä muuten on viskokytkin *nolostuu*


    • ilmiö

      Lievää kitkalukkoa vastaava vaikutus saadaan tietyntyyppisillä luistonestojärjestelmillä, joissa jarrutetaan vain yhtä sutivaa pyörää. Jos molemmat sutii, niin silloin järjestelmä ei juuriaan reagoi, kuten ei kitkalukkokaan (tai mikään lukko).

      Esim. jotkin Hyundain (Elantra, Matrix) luistonestot toimivat käsittääkseni siten. Ne eivät siis ole "sutimisen" estojärjestelmiä, se täytyy kuskin edelleen hoitaa kaasupolkimella.

      Mutta ne eivät myöskään jarruttele autoa pysähdyksiin lumisessa ylämäessä tms. kohteessa, missä hienostuneemmat sutimisen estot voivat sen tehdä. Ne kun yrittävät estää etupyörien luistamisen, lukkoa matkiva toiminto sen sijaan parantaa hieman likkeellelähtöä ja etenemistä silloin, kun toinen pyörä on liukkaammalla pinnalla kuin toinen.

      Tätä eivät kaikki autotoimittajat ole ymmärtäneet ja ovat samalla haukkuneet ko. systeemin.

      • esp on kova sana etuvetoses ja ne semmoset sutimisenestot jotka ei anna sutia ollenkaan on ihan perseest niillä jää mäkeen kun on tapeeks liukas ei mene eteen mut taaksepäin oikeen hyvin ja penkka pöllyää. semmonen sutimisen esto joka estää hiemen renkaan sutimista niin se kiipee kyllä mäen ylös. kokemuksest voin sanoa kun autokoulus ajoin uusimmalla golf dti:llä jossa oli esp, abs ja sutimisen esto se parempi ja senmosen vois ostaa jos ois rahaa mut taidan bmw:ni pitää ja tulevaisuudes merkki pysyy todennäkösest on se mukava kiesi


    • Jamppa1

      olisi elämää hienompi, voi saatavuus ja hintakin olla omassa sarjassan valitettavasti.

      Torsenia harvemmin vakiopeleistä löytyy, ainakin quattroista voi löytää jakolaatikosta tai takaperästä. Uskomattoman vetopidon mahdollistaa ainakin noissa kun voima välittyy nimenomaan sille pyörälle millä on enemmän pitoa.

      Jossain autolehdessä oli juttu asiasta muistaakseni escorttiin asennettiin torsen etuperä. Olisko ollut gti-magazine?

      • mika

        siinä se oli. en nyt muista mitä siin kirjotettiin siitä


      • Jamppa1
        mika kirjoitti:

        siinä se oli. en nyt muista mitä siin kirjotettiin siitä

        mäkään oikein muista sitä juttua tarkasti. No ilmeinen lopputulos on vetopidon parantuminen. Käytännön hyötyä vaikeassa maastossa ja mutkien ulostuloissa ainakin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

      Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      246
      4502
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

      se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      123
      2949
    3. Miten löydän sinut

      Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2712
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

      Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      78
      1689
    5. Vaikea tilanne

      Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      105
      1532
    6. Milloin kaivatullasi

      .. on nimipäivä?
      Ikävä
      51
      1251
    7. Kehtaisitko näyttäytyä

      kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      89
      1185
    8. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

      Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      203
      1054
    9. Missä kunnassa kaivattusi asuu

      Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      46
      1017
    10. Ne viimeiset kerrat

      Kun katsoit minua niin lämpimästi. En unohda sitä ❤️
      Ikävä
      59
      1003
    Aihe