Lähdin metsään lepuuttamaan hermojani ja sieluani.
Ilman nettiä, ilman puhelinta.
Oi sitä autuutta.
Vain raaka luonto sellaisena kuin se on, minä kunnioitin luontoa, luonto kunnioitti minua. Tunsin kerrankin jonkinlaisen tasapainon.
Kunnes palasin kotiin, "sivistyksen" pariin.
Teki mieli tappaa itseni 300 kertaa putkeen ja sitten vielä toiset 300 varmistukseksi.
Netti. Ihmisten elämä. Huomasin itsekin metsässä ollessani, kun näin jotain hienoa, että ensimmäisenä käsi hapuili puhelinta, jotta saisin kuvan, ja jaettua sen someen.
Onneksi ei ollut puhelinta.
Näin ja kuulin, sekä tunsin asioita, jotka ovat henkilökohtaisempia minulle kuin koskaan.
Tosiaan, kotiin palattuani avasin netin. Virhe.
Selasin erilaisia some-kanavia ja keskustelufoorumeita, ja en voinut uskoa silmiäni...
Maailmanloppu on tulossa.
Ihmiset vahtaavat somessa toisten liikkeitä. Trollataan, provosoidaan, loukataan, provosoidutaan, loukkaannutaan.
Kysellään tyhmiä ja esitetään viisaita.
Ivailua. Kuivaa sarkasmia. Viisastelua.
Itsensä esiin tuomista, muiden sanoman tallomista. Minun kommenttini on se tärkein!!!!
Itsensä ylentämistä, tai yrittämistä olevansa joku muu kuin on.
Ihmisellä on monen monituisia rooleja eri tilanteisiin ja paikkoihin.
Mutta vie ihminen paikkaan, joka on hänelle uusi, vieras, tuntematon, epämukava. Silloin näet ihmisen hetken omana itsenään.
Nettimaailmaa voisi parhaiten kuvata sanonta "Kun joku näkee toisella sanottavaa olevan, heti hän luulee sen pilkkaamisella omaa asemaansa parantavan."
Netti kiinni ja metsään
51
645
Vastaukset
Pitääkö nettimaailman muuttua vai sun jättää se?
- älä_itke_Liner
Palstanatsi ehdottaa ettei kritiikkiä tule esittää missään olosuhteissa, silti on itse palstan riidanhaluisimpia kommentaattoreita..
älä_itke_Liner kirjoitti:
Palstanatsi ehdottaa ettei kritiikkiä tule esittää missään olosuhteissa, silti on itse palstan riidanhaluisimpia kommentaattoreita..
Enhän minä sellaista ehdottanut. Mitä luulet, onnistuuko aloittaja muokaamaan koko nettimaailman mieleisekseen tuolla valituksella? Mä voin itse valita mitä netistä luen, sitä kautta voin vaikuttaa sen mielekkyyteen.
Nettimaailma ei miksikään muutu, mutta ihminen itse voi muuttaa toimintatapojaan. Ei tarvitse koko ajan roikkua netissä, voi tehdä muutakin. Tämä metsäkokeilu on aloittajalle ilmeisesi jotain uutta ja jännää, kun vouhkaa siitä noin kovasti. Itse kävin eilen järvellä virvelöimässä ja iltapalaksi söin paistettua ahventa, olikin tuoretta, kun muutamaa tuntia aikaisemmin vielä ui järvessä. Jos nettiä käyttää tiedonhakuun ja ajankuluksi, se on ok, mutta kun netistä/somesta tulee pääsisältö elämään, puhutaan jo riippuvuudesta. Jos ei edes autolla ajaessa voi olla somettamatta, niin mennään jo liian pitkälle.
- valaistunut_
Nettimaailma tuskin muuttuu, joten lienee parasta jättää se.
- Eialoittaja
Meidän kaikkien tulisi jos ei jättää, niin reilusti vähentää sen käyttöä.
Hieno kommentti aloittajalta. Lähdenkin täältä kohta myös metsään muutamaksi päiväksi. Yksin. Luonto voimaannuttaa. Se auttaa unohtamaan kaiken typerän, ihmiset heidän sota-asetelmien kanssa, kipeät sanat, maailman hulluuden. Se tuo tasapainoa ja auttaa päästämään kaikesta irti.- terävää
Tervejärkinen ajattelutapa. Toivottavasti olet nainen niin jospa kohta nähdään sitten metsässä.
- Eiap
terävää kirjoitti:
Tervejärkinen ajattelutapa. Toivottavasti olet nainen niin jospa kohta nähdään sitten metsässä.
Olen nainen, muttemme näe metsässä. Menen sinne yksin.
- terävää
Niin minäkin olen menossa yksin. Siellähän voi tavata vahingossa.
- terävää
Hyvä havainto!
- Wulwawa
Itse en ole enää pitkään aikaan ottanut puhelinta mukaan lähtiessäni ulos, ei niitä luureja ennenkään mukana kannettu. Onneksi tässä on metsää ja meri ihan lähellä .
Mukava kuulla 😊 - 101prosHetero
Metsä. Se on homoille
- kaikkeasitäkuulee
Metsä on heteroille! Hinttarit tunkee hinttibaareihin.
- puskissa.suhisee
kaikkeasitäkuulee kirjoitti:
Metsä on heteroille! Hinttarit tunkee hinttibaareihin.
Menepäs Laakson metsään katsomaan. Yllätyt.
- PäräHki
puskissa.suhisee kirjoitti:
Tää oli päivän paras!
- kaikkeasitäkuulee
puskissa.suhisee kirjoitti:
No sinä sen näköjään tiedät. Täällä ei kyllä näy mitään muuta kuin heteromeininkiä metsissä. Missä hinttimetsässä sinä oikein liikut?
- Metsähintti
kaikkeasitäkuulee kirjoitti:
No sinä sen näköjään tiedät. Täällä ei kyllä näy mitään muuta kuin heteromeininkiä metsissä. Missä hinttimetsässä sinä oikein liikut?
Helsinkiläinen metsä on vähän eri juttu kuin maaseudun metsät.
- tietämätön_
Metsähintti kirjoitti:
Homoiletteko te homot siellä metsässä vai mitä te siellä teette?
- vieraslajit.pois
Metsähintti kirjoitti:
Homot eivät kuulu suomalaiseen luontoon
vieraslajit.pois kirjoitti:
Homot eivät kuulu suomalaiseen luontoon
.. Kyllä Suomalaiset Homppelit kuuluu siinä kuin Heterotkin, mutta Kutsumattomat ja VäärinPerustein tänne Tunkeutuneet ei kuulu.. Olivat ne sitten Heteroita, Homppeleita tai vaikka Uus(=teko)Homppeleita.. ;D
- crux
Näinhän se on. Ihmisissähän se vika lopulta on mutta netti tarjoaa hyvän foorumin tälle kaikelle ilkeilylle ja itsensä kehumiselle. Kun koneelle istuu niin pitäisi katsoa juuri se tieto minkä haluaa löytää ja sitten lähteä taas vaikka metsään tai autotalliin. Älypuhelimen voisi ihan hyvin vaihtaa takaisin johonkin perusmalliin.
Totta, mutta ehkäpä tämä onkin enemmän älypuhelinsukupolven ongelma. Kun kaikki kiva ja koko elämä on siinä puhelimessa, niin se on sama, mitä ympärillä tapahtuu. Sitten kasvaa sosiaalisesti taidottomia tollukoita, jotka narisee netissä, miten elämä on vaikeaa. Itse pentuna olin ulkona aina sään salliessa,eli käytännössä 90% valveillaoloajasta.
- kaisanoasaa
Saat liikaa pakkeja netissä että pitää mennä metsään rauhoittumaan.
.. Ei Metsä&Luonto itsessään "rauhoita".. Ainakaan paljon, jos Sydän kaipaa toista viereensä Samoilemaan.. Voi käydä jopa päinvastoin, jos ei osaa/pysty sulkea/sulkemaan tarpeeksi hyvin pois tätä tunnetta.. Suorittaminen yms. siellä(kin) auttaa tähän "vaivaan".. Tosin silloin ei saa Metsästä&Luonnosta kaikkein parasta irti.. ;P
- mansikkakakkua
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Ei Metsä&Luonto itsessään "rauhoita".. Ainakaan paljon, jos Sydän kaipaa toista viereensä Samoilemaan.. Voi käydä jopa päinvastoin, jos ei osaa/pysty sulkea/sulkemaan tarpeeksi hyvin pois tätä tunnetta.. Suorittaminen yms. siellä(kin) auttaa tähän "vaivaan".. Tosin silloin ei saa Metsästä&Luonnosta kaikkein parasta irti.. ;P
Moikka! Mustikat perattu ja osa jo pakastimessa 4,5 litraa= 9 kpl ½-litran rasiaa ja vajaa litra on jääkaapissa. Mulla on monta litraa kanttarelleja ja niissä on sinisiä sormenjälkiä! =))
Olin jo menossa veneelle, kun löysin kanttarelli mättään... siis kaupan ison muovikassillisen sieniä keräsin muutaman neliön suuruiselta alalta... kun veneessä ei ollut korejakaan mukana.
Ihan mielettön määrä sieniä ja osan niistä jätin ottamatta... keräsin ne huonokuntoiset yhteen paikkaan ja potkin neliön verran maatakin rikki ja peitin ne sammaleella, astuin vielä sen sammalmättään päälle onta kertaa ett sienet painautuivat siihen maahan.
Ajatuksenani oli; ett ehkä niiden sienien jalassa olevat sienirihmastot niin leviäisivät siihenkin kohtaan. Ehkä oli kahjo ajatus... mutt se nyt vaan jostain pälkähti päähäni.
Hyvää yötä! mansikkakakkua kirjoitti:
Moikka! Mustikat perattu ja osa jo pakastimessa 4,5 litraa= 9 kpl ½-litran rasiaa ja vajaa litra on jääkaapissa. Mulla on monta litraa kanttarelleja ja niissä on sinisiä sormenjälkiä! =))
Olin jo menossa veneelle, kun löysin kanttarelli mättään... siis kaupan ison muovikassillisen sieniä keräsin muutaman neliön suuruiselta alalta... kun veneessä ei ollut korejakaan mukana.
Ihan mielettön määrä sieniä ja osan niistä jätin ottamatta... keräsin ne huonokuntoiset yhteen paikkaan ja potkin neliön verran maatakin rikki ja peitin ne sammaleella, astuin vielä sen sammalmättään päälle onta kertaa ett sienet painautuivat siihen maahan.
Ajatuksenani oli; ett ehkä niiden sienien jalassa olevat sienirihmastot niin leviäisivät siihenkin kohtaan. Ehkä oli kahjo ajatus... mutt se nyt vaan jostain pälkähti päähäni.
Hyvää yötä!.. Moikka.. Innostuin itsekin lähtemään luontoon.. Osittain Sun innoittamana.. Ajattelin hieman Rellestää ja hieman testailla kalan syontiä.. Mut sitten jätin TeleVirpan pois kyydistä, kun aattelin, että turha yrittää puuhastella liikaa pienessä ajassa.. Mut olis melkeinpä pitänyt vaan jättää Rellestys väliin ja härnätä kaloja, kun en kauheasti Rellejä löytänyt.. Tai löysin, mutta suurin osa oli MiniKokoisia, joita ei viitsinyt edes noukkia.. Pieniä oli nekin mitkä noukin.. Mut aikast laiha saalis.. ;D
.. Mut onneksi Sulla kävi KunnonTuuri.. Mä en ole ikinä löytänyt tuollaisia mättäitä.. Vaikka tiedän useiden löytäneen.. Pirskatin Sienestäjät, kun ei jostain KuNmasta syystä kerro missä ne RellienEldoradot tarkalleen sijaitsee.. ;D
.. Oliko toi joku sellainen paikka missä et ole ennen ollut?.. Ja jos olet, niin eikö ennen siinä kohtaa ole Rellit kasvaneet?.. Luulisi tuollaiseen paikkaan aina jäävän "todisteita" vaikka joku kävisi sen paikan yleensä hyvissä ajoin tyhjentämässä ja "piilottamassa todisteet".. ;P
.. Kyllähän se voi hyvin noin levitäkin, jos muuten maa ja olosuhteet on sopivat.. Oliko siinä jotain lahopuuta lähellä, siis ihan esim. maassa makaamassa sammaleen seassa?.. ;P
.. Hyvä saaliin sait.. Mustikkapaikkakin oli varmaan "koskematon", kun kerran RelliPaikkakin oli.. =)
.. Hyvää yötä.. OnnenMarja.. ;D.. Ja Onnellisia Unia.. =)- mansikkakakkua
.. Moikka.. Innostuin itsekin lähtemään luontoon.. Osittain Sun innoittamana.. Ajattelin hieman Rellestää ja hieman testailla kalan syontiä.. Mut sitten jätin TeleVirpan pois kyydistä, kun aattelin, että turha yrittää puuhastella liikaa pienessä ajassa.. Mut olis melkeinpä pitänyt vaan jättää Rellestys väliin ja härnätä kaloja, kun en kauheasti Rellejä löytänyt.. Tai löysin, mutta suurin osa oli MiniKokoisia, joita ei viitsinyt edes noukkia.. Pieniä oli nekin mitkä noukin.. Mut aikast laiha saalis.. ;D
.. Mut onneksi Sulla kävi KunnonTuuri.. Mä en ole ikinä löytänyt tuollaisia mättäitä.. Vaikka tiedän useiden löytäneen.. Pirskatin Sienestäjät, kun ei jostain KuNmasta syystä kerro missä ne RellienEldoradot tarkalleen sijaitsee.. ;D
.. Oliko toi joku sellainen paikka missä et ole ennen ollut?.. Ja jos olet, niin eikö ennen siinä kohtaa ole Rellit kasvaneet?.. Luulisi tuollaiseen paikkaan aina jäävän "todisteita" vaikka joku kävisi sen paikan yleensä hyvissä ajoin tyhjentämässä ja "piilottamassa todisteet".. ;P
.. Kyllähän se voi hyvin noin levitäkin, jos muuten maa ja olosuhteet on sopivat.. Oliko siinä jotain lahopuuta lähellä, siis ihan esim. maassa makaamassa sammaleen seassa?.. ;P
.. Hyvä saaliin sait.. Mustikkapaikkakin oli varmaan "koskematon", kun kerran RelliPaikkakin oli.. =)
.. Hyvää yötä.. OnnenMarja.. ;D.. Ja Onnellisia Unia.. =)Moikka taas, sain sienet puhdistettua ja paistettua kokoon, nyt ne ovat 6x 3dl ja 5x 5dl pakastusrasioissa... jääkaapissa yön ja aamulla laitan pakastimeen.
Peratessa vasta ymmärsin miten mahdottoman mällin olin löytänyt, mulla tuli 10 litran kattila täyteen perattua sientä ja kassinpohjalla oli vielä lisää perkaamattomia.
Hiukan repalaisia ja lyttysiähän ne olivat... kun olin niitä painanut "ihan pikkasen" alaspäin varovasti... ett sain kaikki kerralla mukaani.
Iski sellainen saaliin himo... ettei kukaan vaan löydä niitä sillä aikaa... jos käyn välillä tyhjentämässä kassin veneellä olevaan termoslaukkuun! Sekapuustoa se oli yks ainoa koivu, ja paljon pieniä kuusen alkuja, istutettuja varmaan kun olivat niin harvakseltaan, eikä niiden ihan juurella ollut edes sitä sammalta tasaisesti.
En minä siellä ole oskaan aikaisemmin ollut, broidi sen saaren tiesi mustikoita kasvavan ja niitä hän kävi myös poimimassa pari ämpärillistä, poimurilla. Ihan omassa yksinäisyydessään loikki niitä pomimaan, ei mun koivellani vielä metsässä loikita, hyvä kun varovasti uskallan liikkua metsämaastossa. Hihkaisi mulle ett; Soita jos tarviit apua tai olet hukannut suuntavaistosi!
Soitti mulle kun poimin sieniä... ett oletko löytänyt marjoja ja joko pian mennään kotiin?
Hänetä puuttui enää vähän marjoja ja sitten hänkin olisi valmis... ilmoitin noukkivani yhä, mutt en sanonut mitä! Minä en yksinkertaisesti halunut hänen tietävän löytämääni sienipaikkaa, kun hän jätti munt kuin nallin kalliolle, koikkelehtimaan mustikoiden perään. Lapsellista multa... mutt meidän välimme eivät ole kuin kakarina oli. Taitaa olla sisaruuskateteutta välissä, nykyään.
Kyllä mä tuosta annan heille sienikastikkeeseen ½-litran rasiallisen... mutt sitä en kerro mistä ne ovat lähtöisin. Rantaan ehdin ennen Broidia ja kahlasin meressä päästen veneeseen ja sienet kajuuttaan sekä itse... vaihtamaan kuivaa ylle. Veneessä vasta tajusin ett mun känny oli ollut vaarassa kastua siinä kahlatessani.
Munsta on tullut katala... siinä mä ihailin venelaiturissa maisemia eikä ollut kiire mihinkään; kun veljeni teki jo lähtöä kotiinsa. Kyseli vielä ett pärjäänkö mä taatusti nyt; jos hän lähtee.
Ja miksen pärjäisi, sain sienenikin pois kajuutan kaapista-> autooni, hänen tietämättään niistä.Vanhemmat kotiutuu huomenna, vaan en kerro heillekään... koska silloin broidille tulisi luultavasti tietoon mistä ne on löydetty...
Hyvää yötä ja nyt mä menen taatusti jo viimeinkin nukkumaan! mansikkakakkua kirjoitti:
Moikka taas, sain sienet puhdistettua ja paistettua kokoon, nyt ne ovat 6x 3dl ja 5x 5dl pakastusrasioissa... jääkaapissa yön ja aamulla laitan pakastimeen.
Peratessa vasta ymmärsin miten mahdottoman mällin olin löytänyt, mulla tuli 10 litran kattila täyteen perattua sientä ja kassinpohjalla oli vielä lisää perkaamattomia.
Hiukan repalaisia ja lyttysiähän ne olivat... kun olin niitä painanut "ihan pikkasen" alaspäin varovasti... ett sain kaikki kerralla mukaani.
Iski sellainen saaliin himo... ettei kukaan vaan löydä niitä sillä aikaa... jos käyn välillä tyhjentämässä kassin veneellä olevaan termoslaukkuun! Sekapuustoa se oli yks ainoa koivu, ja paljon pieniä kuusen alkuja, istutettuja varmaan kun olivat niin harvakseltaan, eikä niiden ihan juurella ollut edes sitä sammalta tasaisesti.
En minä siellä ole oskaan aikaisemmin ollut, broidi sen saaren tiesi mustikoita kasvavan ja niitä hän kävi myös poimimassa pari ämpärillistä, poimurilla. Ihan omassa yksinäisyydessään loikki niitä pomimaan, ei mun koivellani vielä metsässä loikita, hyvä kun varovasti uskallan liikkua metsämaastossa. Hihkaisi mulle ett; Soita jos tarviit apua tai olet hukannut suuntavaistosi!
Soitti mulle kun poimin sieniä... ett oletko löytänyt marjoja ja joko pian mennään kotiin?
Hänetä puuttui enää vähän marjoja ja sitten hänkin olisi valmis... ilmoitin noukkivani yhä, mutt en sanonut mitä! Minä en yksinkertaisesti halunut hänen tietävän löytämääni sienipaikkaa, kun hän jätti munt kuin nallin kalliolle, koikkelehtimaan mustikoiden perään. Lapsellista multa... mutt meidän välimme eivät ole kuin kakarina oli. Taitaa olla sisaruuskateteutta välissä, nykyään.
Kyllä mä tuosta annan heille sienikastikkeeseen ½-litran rasiallisen... mutt sitä en kerro mistä ne ovat lähtöisin. Rantaan ehdin ennen Broidia ja kahlasin meressä päästen veneeseen ja sienet kajuuttaan sekä itse... vaihtamaan kuivaa ylle. Veneessä vasta tajusin ett mun känny oli ollut vaarassa kastua siinä kahlatessani.
Munsta on tullut katala... siinä mä ihailin venelaiturissa maisemia eikä ollut kiire mihinkään; kun veljeni teki jo lähtöä kotiinsa. Kyseli vielä ett pärjäänkö mä taatusti nyt; jos hän lähtee.
Ja miksen pärjäisi, sain sienenikin pois kajuutan kaapista-> autooni, hänen tietämättään niistä.Vanhemmat kotiutuu huomenna, vaan en kerro heillekään... koska silloin broidille tulisi luultavasti tietoon mistä ne on löydetty...
Hyvää yötä ja nyt mä menen taatusti jo viimeinkin nukkumaan!.. Oli kyllä JärkyttävänSuuri Satsi, jos kerran kokoon paistettunakin tulin NuinPaljon.. =O.. =)
.. Noh, jos/kun esim. veljesi toimii ja käyttäytyy muita ja varsinkin sinua kohtaan "narsistisesti" yms., niin ei sulla ole mitään syytä, eikä velvollisuutta alistua siihen ja/tai "palkita" sellaista kohtelua.. Toki voi käyttäytyä monissa asioissa sellaisia "paremmin/hyvemmin" myös heitä kohtaan, mutta se ei ole ns. "pahaa/huonoa" käytöstä, jos/kun ei käyttäydy.. Ainakaan kaikissa asioissa ja aina.. Ainakaan musta.. ;P
.. Ja aikast harva TuollaisiaJutskia kertoo muille (Siksipä ne RelliEldoradot moni just pitää omana tietonaan.. Jos/kun moni saa paikasta tietää, niin sitten se taitaa mennä useimmin siihen, että nopein vie itselleen KokoPotin).. Sellaisille toki jotkut voi kertoa, jotka ovat sellaisia, että itsekin niin toimivat/toimisivat sinua kohtaan.. Eli jakavat tälläiset jutut Sun kanssas ja ovat rehellisiä Sua kohtaan jne.. ;P
.. Sä syyllistät nyt itseäs turhaan.. Ei tarvitse, eikä kannata olla "liian" kiltti, sellaisia kohtaan jotka eivät itsekään sellaisia ole.. Eikä varsinkaan sellaisia kohtaan, jotka yrittävät käyttää ja/tai käyttävät "liian" kilttejä hyväkseen jne.. Kyllä sellainen on ihan tiedostettua toimintaa.. Vaikka nämä NarsuMarsut yms. yrittävät monesti muuta SeliSelittää ja SumuSumuttaa.. ;P
.. Mut joo.. Nyt sulla on ainaskin yksi RellienEldorado tiedossa.. =)
Aurinkoista Päivänjatkoa.. =)- mansikkakakkua
.. Oli kyllä JärkyttävänSuuri Satsi, jos kerran kokoon paistettunakin tulin NuinPaljon.. =O.. =)
.. Noh, jos/kun esim. veljesi toimii ja käyttäytyy muita ja varsinkin sinua kohtaan "narsistisesti" yms., niin ei sulla ole mitään syytä, eikä velvollisuutta alistua siihen ja/tai "palkita" sellaista kohtelua.. Toki voi käyttäytyä monissa asioissa sellaisia "paremmin/hyvemmin" myös heitä kohtaan, mutta se ei ole ns. "pahaa/huonoa" käytöstä, jos/kun ei käyttäydy.. Ainakaan kaikissa asioissa ja aina.. Ainakaan musta.. ;P
.. Ja aikast harva TuollaisiaJutskia kertoo muille (Siksipä ne RelliEldoradot moni just pitää omana tietonaan.. Jos/kun moni saa paikasta tietää, niin sitten se taitaa mennä useimmin siihen, että nopein vie itselleen KokoPotin).. Sellaisille toki jotkut voi kertoa, jotka ovat sellaisia, että itsekin niin toimivat/toimisivat sinua kohtaan.. Eli jakavat tälläiset jutut Sun kanssas ja ovat rehellisiä Sua kohtaan jne.. ;P
.. Sä syyllistät nyt itseäs turhaan.. Ei tarvitse, eikä kannata olla "liian" kiltti, sellaisia kohtaan jotka eivät itsekään sellaisia ole.. Eikä varsinkaan sellaisia kohtaan, jotka yrittävät käyttää ja/tai käyttävät "liian" kilttejä hyväkseen jne.. Kyllä sellainen on ihan tiedostettua toimintaa.. Vaikka nämä NarsuMarsut yms. yrittävät monesti muuta SeliSelittää ja SumuSumuttaa.. ;P
.. Mut joo.. Nyt sulla on ainaskin yksi RellienEldorado tiedossa.. =)
Aurinkoista Päivänjatkoa.. =)Olen mä löytänyt ennenkin hyviä kanttarelli paikkoja, mutt en koskaan noin järkyttävän suurta satoa saanut yhdellä kerralla poimia. Yks hyvä paikka mulla on viljapellon ja metsän välisen ojanreuna, jossa metsänpuolella kasvaa pajukkoa ja joulukanvarsia...varsinainen ryteikkö. Sieltä löytää tasaiseen tahtiin koko syksyn aina sieniä... litran tai pari ainakin n. viikon välein.
Olen saanut joskus suuremmankin saaliin kerralla, mutt aina kastikkeen verran sieltä löytää.
Jostain syystä... myös katajien juuriston päältä niitä löytyy tosi usein.
Elli selitti mulle ett jos ne kuuset onkin istutettu vanhan hakatun metsän tilalle ja se maa on nyttemmin rikkoontunut sieltä täältä taimia istuttaessa; niin kanttarellien sienirihmasto on nyt hyökännyt pintaan... Tiedä häntä... kun asiasta en mitään faktaa tiedä!
Tuli kerrottua parille mummelille aamulla sienisadosta, kun auttelin pöydässä heitä aamupalan kanssa... söin siinä sivussa itsekin, kahvia ja kinkkuhyrrän.
Ovat keittiössä alkaneet leipomaan näitä kaikenlaisia "suolasiahyrriä" (leipätaikinaan), huomanneet itsekin miten helppoja ja kysyttyjä ne ovat. Koneet keittiössä taikinat tekee, kun mittaa vaan tarvikkeet joista se tehdään... ja pudottelee ne sopivassa järjestyksessä koneeseen. Reseptit löytyy jauhokaapin oven sisäpuolelta... siis ovesta!
Teippasin kolmen leivonnaisen seikkaperäiset ohjeet vihjeeksi; mikä on kantanut nyt hedelmää.
Hieman epäilin tätä esitystapaani, (paskamaiseksi) koska suoraa ehdotustani vieroksuttiin.
Ovat keittäjiä/kokkeja eivät leipureita... tuli vastaukseksi.
Mä en leiponut kipsijalassa, enkä tehnyt muitakaan kyökkihommia...
asiakkaat kyseli niitä; hyrriä, nakkipiiloja, Bostonpullaa omena/kanelina, korvapuusteja ym...
Päivä alkaa oleen pulkassa ja kotona odottaa hauvavauva... vanhemmat tulevat alas: korttiringiin tietenkin suuri hoppu! Faija jo soitti... syövätkin ruokasalissa, pääsevät nopeasti taas pelaamaan... pitäiskö nuo hoitaa jo katkolle? Selvä addiktio havaittavissa... =))
Moikka...näkyilee jos on aikaa... mansikkakakkua kirjoitti:
Olen mä löytänyt ennenkin hyviä kanttarelli paikkoja, mutt en koskaan noin järkyttävän suurta satoa saanut yhdellä kerralla poimia. Yks hyvä paikka mulla on viljapellon ja metsän välisen ojanreuna, jossa metsänpuolella kasvaa pajukkoa ja joulukanvarsia...varsinainen ryteikkö. Sieltä löytää tasaiseen tahtiin koko syksyn aina sieniä... litran tai pari ainakin n. viikon välein.
Olen saanut joskus suuremmankin saaliin kerralla, mutt aina kastikkeen verran sieltä löytää.
Jostain syystä... myös katajien juuriston päältä niitä löytyy tosi usein.
Elli selitti mulle ett jos ne kuuset onkin istutettu vanhan hakatun metsän tilalle ja se maa on nyttemmin rikkoontunut sieltä täältä taimia istuttaessa; niin kanttarellien sienirihmasto on nyt hyökännyt pintaan... Tiedä häntä... kun asiasta en mitään faktaa tiedä!
Tuli kerrottua parille mummelille aamulla sienisadosta, kun auttelin pöydässä heitä aamupalan kanssa... söin siinä sivussa itsekin, kahvia ja kinkkuhyrrän.
Ovat keittiössä alkaneet leipomaan näitä kaikenlaisia "suolasiahyrriä" (leipätaikinaan), huomanneet itsekin miten helppoja ja kysyttyjä ne ovat. Koneet keittiössä taikinat tekee, kun mittaa vaan tarvikkeet joista se tehdään... ja pudottelee ne sopivassa järjestyksessä koneeseen. Reseptit löytyy jauhokaapin oven sisäpuolelta... siis ovesta!
Teippasin kolmen leivonnaisen seikkaperäiset ohjeet vihjeeksi; mikä on kantanut nyt hedelmää.
Hieman epäilin tätä esitystapaani, (paskamaiseksi) koska suoraa ehdotustani vieroksuttiin.
Ovat keittäjiä/kokkeja eivät leipureita... tuli vastaukseksi.
Mä en leiponut kipsijalassa, enkä tehnyt muitakaan kyökkihommia...
asiakkaat kyseli niitä; hyrriä, nakkipiiloja, Bostonpullaa omena/kanelina, korvapuusteja ym...
Päivä alkaa oleen pulkassa ja kotona odottaa hauvavauva... vanhemmat tulevat alas: korttiringiin tietenkin suuri hoppu! Faija jo soitti... syövätkin ruokasalissa, pääsevät nopeasti taas pelaamaan... pitäiskö nuo hoitaa jo katkolle? Selvä addiktio havaittavissa... =))
Moikka...näkyilee jos on aikaa..... No on mullakin joitakin paikkoja.. Mutta ne taitaa olla lähes kaikki sellaisia, että moni muukin ne tietää.. Eikä ne nyt mitään SuperHyviä ole yksikään.. ;(.. Sä voisit opettaa Pojua myös SieniKoiraksi.. Nehän löytää jopa Tryffeleitäkin.. ;P
.. Miten niin "paskamainen" esitystapa?.. Musta ihan täydellinen.. Kysyit nätisti ja he reagoivat mielestäni "huonosti".. Et kuitenkaan provosoitunut, etkä edes lähtenyt käskyttämään ja määräämään vaikka olisit voinutkin sen tehdä.. Tuo oli musta tuollaista pehmeää ja hyvää psykologista johtamista..Taisivat itsekin tajuta "huonon" asenteensa ja osa varmaan hieman häpeää asennettaan.. Ja ihan syystäkin.. Jos/kun johtaminen yms. on reilua ja asiallista ja työpaikka muutenkin ns. HyväSellainen, niin kyllä se on nykypäivänä sellainen juttu, että sellaiset työpaikat/työnantajat ovat Suomessa katoava LuonnonVara ja KullanArvoisia työntekijöille ja kyllä useat työntekijät tämän tiedostavat ja "palkitsevat" työnantajansa motivaatiollaan ja vastavuoroisuudellaan.. Toki aina on myös VastarannanKiiskejä työntekijöissäkin, jotka eivät syystä tai toisesta näin toimi jne.. ;P
.. No niin näyttää olevan jonkin sortin Addiktio kyseessä.. ;D.. Mut hyvä se on, jos/kun heillä on mielekästä ja mukavaa puuhaa.. ;P
.. Jeps, näkyilee.. =)- mansikkakakkua
.. No on mullakin joitakin paikkoja.. Mutta ne taitaa olla lähes kaikki sellaisia, että moni muukin ne tietää.. Eikä ne nyt mitään SuperHyviä ole yksikään.. ;(.. Sä voisit opettaa Pojua myös SieniKoiraksi.. Nehän löytää jopa Tryffeleitäkin.. ;P
.. Miten niin "paskamainen" esitystapa?.. Musta ihan täydellinen.. Kysyit nätisti ja he reagoivat mielestäni "huonosti".. Et kuitenkaan provosoitunut, etkä edes lähtenyt käskyttämään ja määräämään vaikka olisit voinutkin sen tehdä.. Tuo oli musta tuollaista pehmeää ja hyvää psykologista johtamista..Taisivat itsekin tajuta "huonon" asenteensa ja osa varmaan hieman häpeää asennettaan.. Ja ihan syystäkin.. Jos/kun johtaminen yms. on reilua ja asiallista ja työpaikka muutenkin ns. HyväSellainen, niin kyllä se on nykypäivänä sellainen juttu, että sellaiset työpaikat/työnantajat ovat Suomessa katoava LuonnonVara ja KullanArvoisia työntekijöille ja kyllä useat työntekijät tämän tiedostavat ja "palkitsevat" työnantajansa motivaatiollaan ja vastavuoroisuudellaan.. Toki aina on myös VastarannanKiiskejä työntekijöissäkin, jotka eivät syystä tai toisesta näin toimi jne.. ;P
.. No niin näyttää olevan jonkin sortin Addiktio kyseessä.. ;D.. Mut hyvä se on, jos/kun heillä on mielekästä ja mukavaa puuhaa.. ;P
.. Jeps, näkyilee.. =)Kiitos kannustavista positiivisesta viestistäsi... mulle on toi johtaminen hieman vierasta vielä.
Kaiken lisäksi ettei mulla ole edes samaa sairaanhoidollista pätevyyttä, eikä keittäjän papereitakaan... olen siis koulutukseltani heikommassa asemassa; noissa ammateissa. Olen heitä vielä nuorempi ja yrittäjänä uusi... ei mitenkään helpota mun asemaani; tässä yhteisössä.
Mä en todellakaan halua näyttää kaapinpaikkaa pakolla. Koska neuvotteluissa; kun mulla lopulta kärähtää hihat... äkkipikaisuuttani tulee sanottua asioita, jotka loppulta käy mulle kalliiksi. Kokemusta on!
Kylvetin Emon ja vielä Pojunkin... sen turkki oli niin hiekkanen ja tahmea, kun sen pitää kieriä joka paikassa. Ulkona leikki koirapuistossa toisen pennun kanssa ja kumpikin koirakakara kuolas toisiaan jyllätessään hiekkakentällä. Mulla meni farkut pesuun ulkoilumme jälkeen, kävivät aina välillä nojailemassa mun kinttuihini... hyvä etteivät kaataneet mua.
On Poju ainakin saanut liikuntaa tänä iltana tarpeekseen. Kun sain sen pestyä ja kuivattua ja harjattua se joi vähän vettä ja meni pedilleen nukkumaan. Siellä on kuivamuona koskemattomana... ei kelvannut teolliset pentu eväät!
Meillä oli Faijan kanssa työnjako, kun olin selvittänyt Emon hiukset ja letittänyt ne...Faija jatkoi siitä Emon avustamista ja mulle jäi koiranpennusta huolehtiminen.
Hyvää yötä! mansikkakakkua kirjoitti:
Kiitos kannustavista positiivisesta viestistäsi... mulle on toi johtaminen hieman vierasta vielä.
Kaiken lisäksi ettei mulla ole edes samaa sairaanhoidollista pätevyyttä, eikä keittäjän papereitakaan... olen siis koulutukseltani heikommassa asemassa; noissa ammateissa. Olen heitä vielä nuorempi ja yrittäjänä uusi... ei mitenkään helpota mun asemaani; tässä yhteisössä.
Mä en todellakaan halua näyttää kaapinpaikkaa pakolla. Koska neuvotteluissa; kun mulla lopulta kärähtää hihat... äkkipikaisuuttani tulee sanottua asioita, jotka loppulta käy mulle kalliiksi. Kokemusta on!
Kylvetin Emon ja vielä Pojunkin... sen turkki oli niin hiekkanen ja tahmea, kun sen pitää kieriä joka paikassa. Ulkona leikki koirapuistossa toisen pennun kanssa ja kumpikin koirakakara kuolas toisiaan jyllätessään hiekkakentällä. Mulla meni farkut pesuun ulkoilumme jälkeen, kävivät aina välillä nojailemassa mun kinttuihini... hyvä etteivät kaataneet mua.
On Poju ainakin saanut liikuntaa tänä iltana tarpeekseen. Kun sain sen pestyä ja kuivattua ja harjattua se joi vähän vettä ja meni pedilleen nukkumaan. Siellä on kuivamuona koskemattomana... ei kelvannut teolliset pentu eväät!
Meillä oli Faijan kanssa työnjako, kun olin selvittänyt Emon hiukset ja letittänyt ne...Faija jatkoi siitä Emon avustamista ja mulle jäi koiranpennusta huolehtiminen.
Hyvää yötä!.. Kyllä se siitä kokemuksen, ihmistuntemuksen ja itsetuntemuksen karttuessa paranee.. ;P.. Toki vaikeimmat tapaukset on silloinkin vaikeita, mutta vain pahimmat ovat toivottomia tapauksia tai ainakin hyvin hankalia.. ;P
Noh, hyvä homma, että teillä.. Tai ainakin Pojulla oli hauskaa.. ;D.. Taitaa nukkuakin hyvin, kun on saanut purettua energiansa.. ;P
ÖitäMöitä ja Makoisia unia.. =)
- Voikunpatavattaisiin
Olisinpa luopunut paljosta jos olisin saanut viettää vaikka pienenkin hetken kanssasi siellä metsässä. Olisin kyllä osannut hiljaakin olla, mutta silti, olisi ollut mukava hengitellä samaa tuulta ja katsella viipyillen samaan suuntaan.
Missähän mahtaa olla tuo metsä? Ihan liikutuin. Minusta nettimaailmankin voi oppia. Voi tehdä netistä sellaisen itselleen kuin haluaa. Täällä on paskaa, niinkuin siellä metsässä hyttysiä. Kummallekaan ei voi mitään. Se sonta täällä kuuluu tänne ja itikat metsään. Totu siihen tai pysy pois... niin se vaan menee.
Mutta jokainen voi annostella itselleen sopivan määrän ja mitä täältä hakee tai antaa tänne. Ihminen keksii aina uutta ja jonkinsortin evoluutio menee eteenpäin kokoajan. Jännä oikeastaan miettiäkin tätä...ei vielä 10 vuotta sitten jokainen haluava voinut naputtaa kotisohvaltaan kännykällä kommenttiaan sinkutpalstalle...mä voin. Huikeaa..- Porno-Janne
Ja porno piti ostaa lehtinä tai videokaseteilla, vitun noloa. Kyllä tämä nettiporno on melkeinpä ihmiskunnan suurin saavutus. Kotona vaan kaikessa rauhassa pornot ruudulle ja muna käteen, aika VITUN MAHTAVAA!
Porno-Janne kirjoitti:
Ja porno piti ostaa lehtinä tai videokaseteilla, vitun noloa. Kyllä tämä nettiporno on melkeinpä ihmiskunnan suurin saavutus. Kotona vaan kaikessa rauhassa pornot ruudulle ja muna käteen, aika VITUN MAHTAVAA!
Niinpä. Nykykännykätkin on vedenkestäviä, niin ei haittaa, vaikka vähän rapatessa roiskuu, voi huuhtoa samalla kun kädet ja muut välineistön. Mutta huuhdoppa Jallu? Tai Kallu, eipä onnistunut...sivut vaan liimaantui yhteen.
Nettiporno,ihmisen suurin saavutus sitten pyörän keksimisen jälkeen. Hyväpä on hissukan laittaa pornoa netistä pyörimään, kukaan ei voi mitenkään tietää, mitä vapaa-ajallaan puuhastelee.
elämänpeli1 kirjoitti:
Nettiporno,ihmisen suurin saavutus sitten pyörän keksimisen jälkeen. Hyväpä on hissukan laittaa pornoa netistä pyörimään, kukaan ei voi mitenkään tietää, mitä vapaa-ajallaan puuhastelee.
Joo. Kyllä sitä tuntuu katsovan kaikenlaiset eläjät.
- kaisanoasaa
Moni eksyy metsään joka vuosi. Ei kannata mennä metsään.
- EdesUnissa
Kun Tekno palaa sukeltamasta voisin kuvitella että hän tuntee jotain samanlaista kuin aloittaja ja miettii että miksi.... ... ja voisiko luovuutta kanavoida toisin ?
Voikohan tästä foorumista tulla riippuvaiseksi, täällähän on tosiystäviä joilla on aina jotain sanottavaa. Ja vaikka olisi kuinka hyvä olla, niin on pakko palata ? - Teknodonna
Mjoo
Henkilökohtaisesti en ole oikein koskaan käsittänyt tämän sielukkuuden olemusta. Sielu ja hermo sanoina samassa lauseessa ovat mielestäni ristiriidassa lauseen merkityksen kanssa. Sielu näet minulle tarkoittaa tätä sähköistä verkkoa päässämme.
Sitä ei voi irrottaa asiayhteydestä.
😁- Teknodonna
Metsä ympäristönä ei ole ympäristö, vaan vallitseva sisäinen todellisuus. Kaikki oleva edustaa todellisuutta ja realiteetteja. Myös huomaamaton.
Prosecco
😁 - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Metsä ympäristönä ei ole ympäristö, vaan vallitseva sisäinen todellisuus. Kaikki oleva edustaa todellisuutta ja realiteetteja. Myös huomaamaton.
Prosecco
😁Varustenet juuri informoi minua spotsitse, että UFL1 on poistettu markkinoilta, eikä niitä enää saa kuin käytettynä puistokirppareilta.
Ostin UFL3:n.
Juuri näin karjalaumoja ajetaan markkinoille.
(reps) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Varustenet juuri informoi minua spotsitse, että UFL1 on poistettu markkinoilta, eikä niitä enää saa kuin käytettynä puistokirppareilta.
Ostin UFL3:n.
Juuri näin karjalaumoja ajetaan markkinoille.
(reps)Sukeltaessamme kirkasvetisessä järvessä huitsin nevadassa, huomasin pinnalla muutaman poijun, jotka eivät kuuluneet repertuaariin.
Pohjan tasolla tajusin ne rapumerroiksi, jotka olivat muovisia hökötyksiä ikikivikossa. Yhdessä kolmesta oli pieni rapu.
Tunsin olevani jonkinlainen "ulkopuolinen taho", enkä muistanut ottaa tilanteesta edes kuvaa.
(hirn) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Sukeltaessamme kirkasvetisessä järvessä huitsin nevadassa, huomasin pinnalla muutaman poijun, jotka eivät kuuluneet repertuaariin.
Pohjan tasolla tajusin ne rapumerroiksi, jotka olivat muovisia hökötyksiä ikikivikossa. Yhdessä kolmesta oli pieni rapu.
Tunsin olevani jonkinlainen "ulkopuolinen taho", enkä muistanut ottaa tilanteesta edes kuvaa.
(hirn)Periaatteessa kansalainen on aika kädetön tällaisessa tilanteessa. Mitään järkeähän ei ole siinä, että puolikkaan stidiaskin kokoisia rapuja pyydetään lätäköstä, joka on tuskin fudiskentän kokoinen.
Eli siis en koskenut mihinkään, ja toimin näin sukelluksen pääperiaatteiden mukaan.
Noin kantaa ottamatta.
(reps) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Periaatteessa kansalainen on aika kädetön tällaisessa tilanteessa. Mitään järkeähän ei ole siinä, että puolikkaan stidiaskin kokoisia rapuja pyydetään lätäköstä, joka on tuskin fudiskentän kokoinen.
Eli siis en koskenut mihinkään, ja toimin näin sukelluksen pääperiaatteiden mukaan.
Noin kantaa ottamatta.
(reps)Huono puoli tässä on se että syntyy peämääräinen syyllisyyden tunto, jonka lievittämiseksi ei ole tehtävissä juuri mitään.
Oikeastaan ei pitäisi tehdä mitään, muuten väistämättä joutuu kokemastaan raportoimaan mediaan.
Vitun perseestä.
(hirn) - Teknodonna
Teknodonna kirjoitti:
Huono puoli tässä on se että syntyy peämääräinen syyllisyyden tunto, jonka lievittämiseksi ei ole tehtävissä juuri mitään.
Oikeastaan ei pitäisi tehdä mitään, muuten väistämättä joutuu kokemastaan raportoimaan mediaan.
Vitun perseestä.
(hirn)Täsmennyksessä kryptiseen virkkeeseen tahdon selventää sitä seikkaa, jossa ihminen, joka ei tee mitään, joutuu loppupeleissä siitä raportoimaan yleisölle, joka ei häntä kuuntele.
(res)
- kaikysyäsaa
Mitä sitten kun karhu tulee vastaan metsässä. Aiotko jäädä sinne vai tuletko pois?
LinerT.2 kirjoitti:
Etkö sä tiedä miten metsässä liikutaan?
Hiukan erilailla kuljetaan, jos sieltä haetaan liharuokaa tai että ei haluta törmätä niihin eläviin.
Päivät ruumiillisessa työssä, missä ei ehdi kännykkää taikka nettiä selaamaan antaa myös hyvää irtiottoa molemmista. Näin kotikoloon palattuani katson sähköpostit ja viestit mahdollisilta tuttavilta tai koulusta, samalla tää palstan vilkaisu hoituu tässä.
Joskus tekee mieli hölistä pidempään, joskus tää on tosi nopee käväisy. :)
Viikonloppu menee tois puol suomea, vähän liikaa sosiaalista tapahtumaa mulle tiedossa mut enköhän mä kestä. Päivät saa töissä kälättää ihan liikaa ja kuunnella kälätystä. Rehellisesti en kyl jaksas ihmisiä nyt yhtään, mielummin olis vaan oman perheen kans. Mut sovittu mikä sovittu. :)
Niinkun nyt, mukavaa viikonloppua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448981
- 785492
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14790Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383954- 523336
Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543322Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273165- 412276
- 341962
- 2091747