Monesti minulle sanotaan, että olen masentunut ja tarvitsen tähän hoitoa ja lääkkeitä. Minä sanon tähän, että vika ei ole aivokemioissani vaan siinä millaista arkipäiväni on, ja mielialani on vain väistämätön reaktio siihen. Minulle vastataan tähän, että "juuri noin masentuneet aina ajattelevat".
No, minun kohdallani on kyse varmaan muustakin kuin välittäjäaineista aivoissa. Elämäni on oikeasti niin tyhjää, negatiivista ja hirveää, että on ihme että voin näinkin hyvin. En juo edes alkoholia tai limsoja - lääkäri kielsi molemmat, mikä oli sekin paha isku minulle. Sokeri oli viimeinen nautintoni tylsässä elämässä. Istun kaiket päivät sinkkuna yksin kotona juomassa vettä ja syömässä ruisleipää. Mitään virikkeitä, unelmia tai nautintoa eksistenssiini ei mahdu.
Ajattelin, että nyt on hyvä hetki avautua sinkkuelämästäni, kun äsken kauppareissulla joku nuori nainen kolhaisi pyörääni autollaan ja melkein ajoi minunkin päältäni. Kilahdin ja huusin tavalla jolla en ole koskaan huutanut kellekään. Vähän kuin purin tilanteeseen vuosikausien katkeruudet ja patoutumat. Olen normaalisti rauhallinen ja ujo, emotionaalisesti jälkeenjäänyt ikiteinipoika, mutta nyt kiroilin ääneen.
Tuo tuntui niin minun tuuriltani. Olin juuri tuota aiemmin kaupassa nähnyt entisen kiinnostuksenkohteeni minua rumemman miehen seurassa ja hammasta purren tajusin miten kaikki on mennyt elämässä pieleen. Sitten tulen ulos kaupasta ja auto ajaa päältä.
Olen kohta kolmekymmentä, mutta en ole ikinä seurustellut, suudellut tai harrastanut seksiä. Koulutusta minulla ei ole mihinkään, vaan tällä hetkellä olen iltalukiossa ja taistelen motivaatio-ongelmien kanssa. Ei opiskelussa sinällään mitään ongelmaa ole, kymppejäkin tulee, mutta ahdistaa se fakta, että ikätoverini valmistuivat yliopistosta jo pari vuotta sitten ja itse plärään teineille suunnattuja lukiokirjoja 10 vuotta myöhässä. Tästä on vähän kuin tullut kierre: kun huomaa olevansa jäljessä, masentuu eikä viitsi edes yrittää, mutta sitten masentuu taas uudelleen kun tajuaa että ei ole koulutusta. Muistan kun jo 22-vuotiaana luulin olevani liian vanha opiskelemaan. Olisinpa silloin tiennyt, että vuosia myöhemmin se kynnys vain kasvaa.
Stressiä ja negatiivisuutta tulee oikeastaan joka suunnasta, tai ainakin se tuntuu siltä kun ei ole ystäviä tai varsinkaan romantiikkaa. Olen työkkärin silmätikku, ja heitä ei oikeastaan kiinnosta vointini, motivaationi tai opiskeluyritykseni lainkaan. Heidän mielestään minun tulisi unohtaa aikuisena lukio-opiskelu, tyytyä kortteihini ja lähteä ilmaishommiin kaupungille. No, valtio tietenkin voittaisi siinä ilmaisen orjan, mutta mitä minä siitä hyödyn?
Tuntuu todellakin siltä, että sain elämässä tyhjän arvan, ja viimeiset vuoteni käytän vain siihen että yritän tulla sujuiksi valtion orjana eläessäni.
Täysin tyhjä elämä
19
1147
Vastaukset
- haistatatyökkärille
Muutaman 10 euroa/tunti työpäivän jälkeen alkaa karenssikin maistua. Kokemusta on.
- eimullamuuta-
On paljon kouluttautuneita joilla ei ole elämää, ei ole naista ja ovat poikuus tallella. Vaikka ei ole kouluja käynyt niin se ei tarkoita ettei elämässä voisi pärjätä. Minä kävin vain amiksen mutta olen saanut töitä ja tyttöystävän. Olen myös sitä mieltä että ilmaistöihin ei kannata mennä koska siitä sinä et hyödy mitenkään rahallisesti. Työstä pitää saada palkkaa. Mutta voisit ainakin mennä kuukaudeksi työharjoitteluun, nykyään ei makseta palkkaa ilman että olis ollut ilmaisessa työharjoittelussa. Sanot niille siellä työhaastattelussa että sinä et ala ilmaiseksi orjaksi, sinulla on tavotteita kuten saada parsiuhde ja kukaan nainen ei ala olemaan jos teet jatkuvasti ilmaiseksi töitä. Ne voisi ajatella että sulla ainakin on motivaatiota.
- Anonyymi
Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam — ”Todellisuus — vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset — mitä tahansa ihmiset keräävätkin — ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.
Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!
Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme — suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin — pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla — kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.
Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.
yu
- 840098239456190680963
Niin, tuskinpa lääkkeet siihen auttavat, että elämä on tyhjän tuntuista. Jotkut viisaat ovat jopa sitä mieltä, että elämän tarkoitus ja mielekkyys syntyy just siitä, että on mielekkäitä tavoitteita ja unelmia. Niiden puuttumista voi sanoa masennukseksi, mutta voi puhua myös ehkä jostain sellaisesta jarrusta, joka estää sinua näkemästä mitä kaikkea elämässäsi on ja voisi olla. Toisilta ihmisiltä voi saada siihen ideoita ja näkemyksiä. Yksin miettiessä kaikki vain pyörii samaa rataa, luulisin.
Jos käyt lukiota, niin sen loppuun saattaminen ja opiskelupaikkojen hakeminen ainakin on yksi päämäärä, minkä saavuttaminen voi tuoda helpotusta. Ethän suinkaan ole ainoa, joka opiskelee aikuisiällä tai jonka opinnot ja työelämään siirtyminen ovat viivästyneet. Ihan kuin sua vituttaisi se, mikä mielestäni on aika terve reaktio, siis se, että joku (työkkäri) yrittää lannistaa sinua pääsemästä päämäärääsi. Pidä vain fokus siinä mitä itse tavoittelet, mutta ehkä kumminkin kannattaisi funtsia miten saisit uusia ajatuksia sun elämästä. Niitähän me kaikki tarvitsemme, ilman toisia ihmisiä, heidän näkemyksiään ja ajatuksiaan on tosi vaikea viedä elämäänsä eteenpäin.
Jos sulla ei ole siinä auttavia ystäviä (todella hyviä ja kannustavia ystäviä on harvassa, sellaisia jotka osaavat ja haluavat tsempata, koska kaikilla on omat ongelmansa) tai tyttöystävän tapaista kannustetta, niin ehkä sitten se keskusteluapu voisi olla ihan hyvä juttu? Sekään ei ole ihan helppoa, että sellaista terapiaa saa, opiskeluaikana se on kai vähän helpompaa kuin muuten. Joten mikset ottaisi vastaan, jos sellaista tarjotaan, vaikka vain kokeilun verran, miltä se tuntuu. Työkkäriltä ei ehkä ole realististakaan odottaa mitään tsemppiä, joten sitä pitää hakea muualta. .. Jeps.. NeoKapitalistista Ideologiaa on syöttää Orjille/Riistettäville/Hyväksikäytettäville Lääkkeitä, että nämä ovat helpoimmin kasiteltävissä.. Joko Pyörimässä heidän OravaPyörässään tai sitten ainakin siinä tilassa, etteivät aiheuta heille ja heidän Bisneksilleen haittaa yms.. ;P
.. Tietenkin sitten heidän Ideologiaan kuuluu myös kääntää kaikki syy näiden omaksi syyksi.. Ja PotkimallaPotkia heitä jopa silloin, kun he ovat maassa, että nämä ovat varmasti siinä kunnossa, etteivät tajua mikä on homman nimi ja/tai saa voimia laittaa vastaan jne.. ;P- crux
Jotkut tosiaan kuvittelevat että vika on aina aivokemioissa ja että lääkäri auttaa. Jos vaan kokee elämänsä jostain syystä turhaksi niin ajaahan se masentuneisuuteen. Turhuus ja tyhjyyskin voi syntyä niin monella tavalla. Minulla on oikeastaan kaikki käytännön asiat hyvällä mallilla mutta en vain näe enää mitään järkeä tällaisessa yksinäisen miehen joutavassa elämässä.
Eipä tällainen rampa oikein pysty toista rampaa taluttamaan tai edes ohjeistamaan mutta luulen että kannattaa vain pistää niitä käytännön asioita pikkuhiljaa parempaan kuntoon jotka pahiten vaivaavat. Liikaa tässä maailmassa mietitään niitäkin asioita jotka pitäisi vaan hoitaa väkisin kuntoon. Yritän itsekin noudattaa omia ohjeitani mutta vaikeaa se on.- 8080890
Suru, apatia, melankolisuus ja masennus ovat keskenään eri asioita. Raja näiden välillä on häilyvä, ja ammattilasenkin on vaikea välillä tietää mistä on kyse. Toiseen voivat auttaa lääkkeet toiseen jokin ihmisestä itsestään lähtöisin oleva asia.
- Ihanaolet
Voi miten minulla tuli niin äidillinen tarve ottaa sinut hetkeksi kunnon voima haliin. Juuri sinunlaisillesi haluan ja haluaisin olla tukena ja kannustajana.
On ihan normaalia tuulettaa tunteitaan, jokainenhan joskus rähähtää. Älä jää huonoa omaatuntoa siitä potemaan. Nyt vain ne sisällesi säilötyt kiukut pääsivät kerralla ryöpsähtämään.
Vaikuttaakin, että olet liian helposti antamassa muille periksi ja helposti käy sitten niin että käyttävät hyväkseen. Onko näin, että muille aina sallit tekoja, joita itseltäsi kiltteyttäsi kiellät?
Jos on, niin harjoittele omien rajojesi pitämistä jo etukäteen päättämällä mitkä ne on. Periaatteiden luominen ja niissä vankkumattomasti pysyminen on hyödyllistä, ja niihin vetoamalla on helppo perustella miksi haluat toimia omalla tavallasi. Muut eivät voi silloin manipuloida.
Minusta ihan tuntuu että rakastuin sinuun, kuin omaan lapseeni :) Voima halit
vielä kerran ja kannustusta opiskeluusi, pidä pintasi, on nyt kysymyksessä sinun ainoa elämäsi, eikä muut ole oikeutettuja ottamaan ohjia itselleen. :)
Onnea matkaan! - Pillujen--asiantuntija
Ei sitä voi olla iloinen jos ei ole koskaan naista saanut. Silloin masentuu eikä kiinnosta työ eikä mikään muukaan. Seksi, läheisyys ja rakkaus on kuitenkin ne kaikkein tärkeimmät asiat nuoren miehen elämässä ja jos ei rakkautta saa niin elämä ei ole minkään arvoista.
Vajaa kolmekymppinen on oikeasti vielä tosi nuori. Itsehän olen lähes nelikymppisenä tuossa vaiheessa, tai korkeintaan vähän edellä, eli aloittamassa lukion jälkeisiä opintoja. Kannattaa hankkia hehkuva yo-papru, jolla pääsee sisään melkein mille yliopistolinjalle haluaa. Korkeakouluvalintojahan ollaan nyt siirtämässä yo-todistusvalinnan suuntaan.
- poiyrw
Onhan kuitenkin kyse aivokemiasta, muttei välttämättä niin miten joku lääkäri "auttaisi". Ihminen pystyy muuttamaan itseään myöskin sillä osa-alueella jos tosissaan haluaa. Mutta suurin osa mieluummin velloo itsesäälissä kuin tekee jotain asian eteen.
- jghfjughk
Kerro mitä aloittaja tai hänen kaltaisensa voisi käytännössä tehdä. Ongelma on naisten rumuus (heterosuhteisiin sopivia ei ole yli 30-v sinkkunaisissa) ja toisaalta myös ahdasmielisyys.
- tyralle.tuli.banksit
Masentunut ja samentunut ei tarvi mitään välittäjäaineita purkista vaan välittäjäihmisiä, jotka eivät vaan ovelta kurkista vaan joita tunkoo pirttiin lattianravoista ja nurkista
- tyralle.tuli.banksit
MINä taas oli hyvilläni kerran kö nuori naine tai nuorehkokoha oli, töpsähti naisellisen hutilosti autoni perään liikennevaloista lähtiessäni tuosa Oulun Klaanilassa. Ei kumphikaa auto varmaan mitää kärsiny vaikka olisihan siinä toki voinut polttoeineskammariin jotain säröä tulla. Ei sille orastavassa pikkupaniikissa sopertavalle kimmoisalle kimmalle silti vaan voinu olla vihaanen, olisii vaan tehny mieli tabuttaa sen olgavartta hyväellen. Vaan tietysti sielä ois ollu sen autossa jokin jeevelin kojelautakamera päällä tahi etujakkaralla ponottamassa puhekykyinen laapsi ken olisi kielinyt isälleen että semmonen setä tuola kähmi äiskää ja sitä rataa.
Lämmöllä silti muistan tuota pönkäystä
. Hyvä kun tapaa naisia ees tuolla tavalla - asdcvdvf
Aasia selvä, ju....ju...... juuu....ju, kylllä...aaa-ivan...ju......seelvä. https://youtu.be/v_S2JVaINO4?t=3 Noin puhuvi se Jankon Betonin tj. Kalervo Jankkohi, Silvennoisen tulkitsemana. Mutta kuohuipa sitten viilipytty yli oitis kun piruilijat olivat poistuneet paikalta. Alkoi työpiste sirpaloitua ja säpälöityä kun kytöraivo realisoitui. Emminäkään muuten huuva tahi vastaan sano juur koskaan, varsinkaan isälleni. Johtuu siitä etten oikeen luota siihen. Ei tee mieli tapella. Mieluummin jankkoilen vaikka eihän se kasvata ollenkaan, ei mitään muuta kuin tehottomiksi käyneiden kirosanojen kasaa
- Greetingsfromfoinland
Kummeli ei kiinnosta. teinipillu kiinnostaa.
- 65558565
Greetingsfromfoinland kirjoitti:
Kummeli ei kiinnosta. teinipillu kiinnostaa.
Kato vaan kummelia kun pillua tuskin näet ikinä.
Tavallisesti tälläinen valituskirjoitus saisi ihmisvihani nostamaan päätään ja tuhahtelisin kahvikuppiini kaiken maailman idiootetteja sitä pitääkin olla. Mutta minulle harvinainen tunne heräsi, ehkä se on sympatiaa, ehkä jotain muuta, en tiedä. Tuossa joku leidi sanoi haluavansa rutistaa sinua, heti nousi mieleen kuva povekkaasta mammasta, joka tempaisee sun pään rintojensa väliin ja silittää hiuksia.. . Itse ehkä kuitenkin taputtaisin selkään "noh noh poika, kyllä se siitä" tyylillä. Mutta opiskelu kannattaa aina, ei se ikään katso. Ja kun saat lukion suoritettua, niin sitten voit jatkaa, jatko-opiskelupaikoissa onkin kaiken ikäisiä, joten sitten pitäisi ikäkriisinkin helpottaa. Jos yhtään lohduttaa, niin mulla on tuttu, joka päälle 4-kymppisenä meni samaan ensimmäisen asteen koulutukseen kuin hänen lapsensa. Tilanne oli lapselle suorastaan traumaattinen, kun mamma tuli samalle luokalle, mutta niinpä vain täti valmistui etuajassakin vielä. Olet alle 30, joten melko nuori vielä, ehdit vaikka mitä. Pipari tietenkin helpottaisi tuskaa, mutta sen saantiin ei valmista kaavaa ole, joten en edes yritä neuvoa, että mene ulos, harrasta jotain, etköhän sinäkin nämä keinot tiedä.
- Anonyymi
Kun luin ensimmäiset rivit, nousi heti suuren suuri turn off eteen.
Pelkkä pieni vilkaisu tuohon itsesääliseen ruikutukseen riitti painamaan ärsytysnappulan pohjaan.
Onko näillä ruikuti-ruikuti sääli-minua-raukkaa- surkeuden ja ulinan mestareilla se luulo että normaali nainen rientää kipin kapin lohduttamaan?
Vai mikä pointti on tulla vuodattamaan katkeruuttaan palstalle?
Johonkinhan sillä pyritään?
Ehkä sitten vertaistuen hakemista, toivo löytää muita joiden kanssa perustaa ulinakuoro ja alkaa järjestää ulinakuoron esityksiä oikein moniäänisesti?
Ei kyllä mitenkään voi käsittää mihin miehet on kadonneet? Tiedän toki että heitäkin löytyy, ei tosin tällaisilta palstoilta. Ja onneksi niin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836089
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474125- 1314021
- 693833
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72587Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412535- 292276
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859